Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:50 schreef sjun het volgende:
[..]
Het heet: Vrijheid van meningsuiting. Een van de verworvenheden van de democratie is dat ook abjecte meningen gehoord kunnen worden.
En je gelooft jezelf vast ook nogquote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is geen aanzetten tot haat. Hij zegt niet "gaat heen en dood de gelovigen", iets wat imams redelijk vaak schijnen te doen. Hij geeft slechts zijn mening, en dat mag.
Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef scanman01 het volgende:
Dat is zelfs al onderzocht. Mensen die stemmen op dit soort partijen zijn over het algemeen niet al te slim. Dat was tenminste zo tijdens de LPF tijd en zal nu met Wilders weer zo zijn. Verbaast me ook niets trouwens.
Zo stoer zeg, lekker mattenquote:Op donderdag 9 december 2004 00:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die gasten kom je vanzelf tegen, wij gaan de straat op, zij gaan de straat op en dat wordt vechten, wie weet tot de dood er op volgt.
Hou je er gewoon buiten.
Mag staan ook? Is dit een zwaktebod omdat je 'beargumentering' met 1 tegenargument onderuit te halen valt of heb je altijd een boek van Paul van Loon bij je?quote:En geloof me als je voor me neus had gezeten in de anti-virtuele-wereld, dan had je allang niks meer durven zeggen.
Discussieren in de echte wereld is een stuk relaxter dan op internet, moet ik je eerlijk toegeven.
Moest er nog bijkomen ook. Maar dat mogen andersdenkenden van jou gelukkig nog wel zelf bepalen dus. Thanksquote:
iets wat bij de GW stemmers niet aan de orde is, was een pol over laatstquote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is zelfs al onderzocht. Mensen die stemmen op dit soort partijen zijn over het algemeen niet al te slim. Dat was tenminste zo tijdens de LPF tijd en zal nu met Wilders weer zo zijn. Verbaast me ook niets trouwens.
Ja...zo erg is het al..quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En je gelooft jezelf vast ook nog
Zeker te Weten!!!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef PJORourke het volgende:
Maar de te volgen strategie is duidelijk. Als een groot succes van Wilders betekent dat linkse stemmers gaan emigreren, is een stem voor Wilders erg aantrekkelijk.
Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.
En blij toe met die democratie, maar dit soort meningen leidt tot uitholling van de democratie.
Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveauquote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef du_ke het volgende:
Klopt stond laatst wel in de krant. Het zijn de armere en lager opgeleide medelanders.
Hoewel hij een tikje hoger in het spectrum zit dan pimmetje.
't stond naar ik meen in het NRC.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.
De man fulmineert tot op heden slechts tegen tribalistische invloeden die hij koppelt aan een wettische invulling van een oosterse godsdienst. Voor zover mij bekend heeft hij zich niet over rassen uitgelaten. Kun jij wat bronverwijzingen geven voor jouw toeschrijvingen van racisme aan Geert Wilders?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef du_ke het volgende:
Je wou ontkennen dat de heer Wilders wel erg duidelijk racistische trekjes heeft Sjun?
Omdat je mensen kent met andere huidskleur ben je geen racist?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik studeer en woon in een wijk waar menig nederland van droomt en ik ben geen racist want ik ken genoeg mensen met andere huidskleuren.
Ik aanvaard het idee van de gedachtenpolitie, waar jullie zo op lijken te kicken, niet. Ik sta dus liever abjecte meningen toe. De mening van DeGewoneMan is overigens niet etnisch van aard, maar religieus.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Ja...zo erg is het al..
Fascistoide meningen, ethnische haat wordt genoemd 'slechts een mening'.
Lees wat ik al zei nerdje. Ik val op anti-blanke-vrouwen!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat je mensen kent met andere huidskleur ben je geen racist?![]()
Goede uitspraak weer
quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveau
De zin moet zijn fascistoide meningen schaadt de democratie, dus moeten fascistoide meningen beperkt worden.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".
Lekker objectief dus.quote:
Krijgen we die flauwigheid weerquote:Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef sjun het volgende:
[..]
De man fulmineert tot op heden slechts tegen tribalistische invloeden die hij koppelt aan een wettische invulling van een oosterse godsdienst. Voor zover mij bekend heeft hij zich niet over rassen uitgelaten. Kun jij wat bronverwijzingen geven voor jouw toeschrijvingen van racisme aan Geert Wilders?
Wat zeg je?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nu je mij niet meer kan hebben, ga je je frustraties maar bot vieren op GewoneMan
Waarom zou je je eager voordoen tot het vangen van iemand op woorden om deze vervolgens met een etiketje te bestempelen?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat je mensen kent met andere huidskleur ben je geen racist?![]()
Goede uitspraak weer
Is er dan wel een objectieve krant/ tijdschrift in NL volgens jou?quote:
Nee. Het idee van de vrije meningsuiting zegt zelf niks over de kwaliteit van die mening. Die wordt alleen gekeurd door een soort gedachtenpolitie.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:59 schreef Bluesdude het volgende:
De zin moet zijn fascistoide meningen schaadt de democratie, dus moeten fascistoide meningen beperkt worden.
Jouw idee dat fascistoide meningen 'slechts een mening' is leidt tot rechtvaardigingen van die meningen, maskeren van de ware gewelddadige aard ervan.
Waarom zou je iemand neerbuigend te woord gaan staan die een wat andere menign heeft dan jij?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Lees wat ik al zei nerdje. Ik val op anti-blanke-vrouwen!
Ik geef het Financiele Dagblad voorlopig het voordeel van de twijfel. Verder is het idd vreselijk armoedig.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:01 schreef du_ke het volgende:
Is er dan wel een objectieve krant/ tijdschrift in NL volgens jou?
Hij moet goed lezen, hij beschuldigt me van racisme terwijl mijn opa een gerespecteerde verzetstrijder is en ik val op anti-blanke-vrouwen, dat pik ik niet! Zou jij ook niet pikken!quote:Op donderdag 9 december 2004 01:01 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand neerbuigend te woord gaan staan die een wat andere menign heeft dan jij?
Mag ik vragen welke academische opleiding jij geniet?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveau
Noem eens objectieve bronnen.quote:
Exact, maar probeer dat maar eens te laten doordringen. Lukt helaas niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.
En blij toe met die democratie, maar dit soort meningen leidt tot uitholling van de democratie.
Zelfstandig. Weet ik zeker.quote:
Achterlijk dit vooroordeel.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:59 schreef du_ke het volgende:
[..]ik moest hier tussen de junks doorslalommen om bij m'n kamer te komen.
En het gaat ook niet direct over jouw niveau hoewel ik daar ook wel wat twijfels bij heb. Maar om het gemiddelde niveau van de wilders/ pim aanhanger.
Ach.... ik heb een mening die jou niet aanstaat en dan ga je slachtoffertje spelen met 'gedachtenpolitie'quote:Op donderdag 9 december 2004 00:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik aanvaard het idee van de gedachtenpolitie, waar jullie zo op lijken te kicken, niet. Ik sta dus liever abjecte meningen toe. De mening van DeGewoneMan is overigens niet etnisch van aard, maar religieus.
Ga je me vertellen dat je dat niet eens weet? Tijdens de opkomst van de LPF is daar een heel onderzoek naar gedaan en is uitgebreid op radio en tv besproken. Heb je gemist dus? was je toen even oostindisch doof?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.
Nee, jullie argumenten zijn gewoon niet overtuigend. De democratie in nederland heeft nog nooit censuur nodig gehad.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:03 schreef scanman01 het volgende:
Exact, maar probeer dat maar eens te laten doordringen. Lukt helaas niet.
Racisme is wat anders dan onverdraagzaamheid die wordt aangewakkerd door (latente) angst voor wat vreemd en bedreigend over komt. Wat mij betreft blijven we gewoon dat onderscheid maken om niet in etiketjesplakkerij te verzanden.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Krijgen we die flauwigheid weer! Ik had meer van je verwacht Sjun. Maar wat mij betreft valt discrimineren op grond van geloof ook gewoon onder racisme. Want dat ze een ander kleurtje hebben komt vaak wel erg goed uit
.
Er werd niks gezegd over intelligentie of IQ. En bij Wilders ligt de zaak sowieso anders.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:05 schreef scanman01 het volgende:
Ga je me vertellen dat je dat niet eens weet? Tijdens de opkomst van de LPF is daar een heel onderzoek naar gedaan en is uitgebreid op radio en tv besproken. Heb je gemist dus? was je toen even oostindisch doof?
Gezien de opvattingen is dat ook niet zo verbazingwekkend. Het had me verbaasd als het over het algemeen slimme mensen waren geweest.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef du_ke het volgende:
Klopt stond laatst wel in de krant. Het zijn de armere en lager opgeleide medelanders.
Hoewel hij een tikje hoger in het spectrum zit dan pimmetje.
Ik ben niet julllie.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, jullie argumenten zijn gewoon niet overtuigend. De democratie in nederland heeft nog nooit censuur nodig gehad.
Wilders en Fortuyn is één pot nat, dus dat verschil lijkt me niet aanwezig.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
iets wat bij de GW stemmers niet aan de orde is, was een pol over laatst![]()
Kijk, zo'n post zegt me dan al weer genoeg.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zeker te Weten!!!
<spreekkoor_mode>
GeertWilders, GeertWilders (Joesjtsjenko,Joesjtsjenko)
<\spreekkoor_mode>
Het is geen "geweldsmening".quote:Op donderdag 9 december 2004 01:04 schreef Bluesdude het volgende:
Ach.... ik heb een mening die jou niet aanstaat en dan ga je slachtoffertje spelen met 'gedachtenpolitie'
De vraag is helemaal niet of de rechter of wie dan ook gewelddadige meningen moet verbieden.
De vraag is.. wat is moreel juist en wat is moreel niet juist..
Door geweldsmeningen "slechts een mening" te noemen maskeer je de gewelddadige inhoud en door opponenten van die mening als "onderdrukker van de democratie" af te schilderen ben je nog veel lulliger bezig..
Je bent de wegbereider van dit soort gewelddadige ethnische haat.
Het blijkt ook diverse peilingenquote:Op donderdag 9 december 2004 01:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Achterlijk dit vooroordeel.
Doet me denken aan de VS
"De intellectuelen die stemmen Kerry, de dommen stemmen Bush".
Nee, het schaadt heel veel mensen die zich van geen kwaad bewust zijn.... DAT moet beperkt worden. Wil je het niet begrijpen of ben je echt zo'n standaard Wilders stemmer?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".
Ik ben het met je eens Sjun..behalve dat je het sec over angst hebt..quote:Op donderdag 9 december 2004 01:05 schreef sjun het volgende:
[..]
Racisme is wat anders dan onverdraagzaamheid die wordt aangewakkerd door (latente) angst voor wat vreemd en bedreigend over komt. Wat mij betreft blijven we gewoon dat onderscheid maken om niet in etiketjesplakkerij te verzanden.
De Volkskrant had er twee weken geleden een groot stuk over. Wilders trekt een heel ander electoraat, meer middenklassers. Dus blaat niet als je het niet weet.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:07 schreef scanman01 het volgende:
Wilders en Fortuyn is één pot nat, dus dat verschil lijkt me niet aanwezig.
Sinds wanneer heeft studeren iets met niveau te maken? Ook mensen die wel goed kunnen leren hebben soms een zeer laag IQ. Goed kunnen "stampen" heeft niets met niveau te maken kerel.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In dat geval doe je jouw zaak het best door iemand helder van repliek te dienen zonder dat je hem munitie aanbiedt om van het hoofdonderwerp af te dwalen. Waarom zou je meegaan in een traditie van kleineren of ridiculiseren als enige tijd door Ad Melkert, Jaques Wallage, Thijs Wöltgens en Job Cohen gepraktiseerd werd?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij moet goed lezen, hij beschuldigt me van racisme terwijl mijn opa een gerespecteerde verzetstrijder is en ik val op anti-blanke-vrouwen, dat pik ik niet! Zou jij ook niet pikken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |