abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23846676
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:50 schreef sjun het volgende:

[..]

Het heet: Vrijheid van meningsuiting. Een van de verworvenheden van de democratie is dat ook abjecte meningen gehoord kunnen worden.
Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.
En blij toe met die democratie, maar dit soort meningen leidt tot uitholling van de democratie.
  donderdag 9 december 2004 @ 00:54:47 #102
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23846681
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is geen aanzetten tot haat. Hij zegt niet "gaat heen en dood de gelovigen", iets wat imams redelijk vaak schijnen te doen. Hij geeft slechts zijn mening, en dat mag.
En je gelooft jezelf vast ook nog
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 9 december 2004 @ 00:55:19 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23846687
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef scanman01 het volgende:

Dat is zelfs al onderzocht. Mensen die stemmen op dit soort partijen zijn over het algemeen niet al te slim. Dat was tenminste zo tijdens de LPF tijd en zal nu met Wilders weer zo zijn. Verbaast me ook niets trouwens.
Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23846691
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die gasten kom je vanzelf tegen, wij gaan de straat op, zij gaan de straat op en dat wordt vechten, wie weet tot de dood er op volgt.
Hou je er gewoon buiten.
Zo stoer zeg, lekker matten
quote:
En geloof me als je voor me neus had gezeten in de anti-virtuele-wereld, dan had je allang niks meer durven zeggen.
Discussieren in de echte wereld is een stuk relaxter dan op internet, moet ik je eerlijk toegeven.
Mag staan ook? Is dit een zwaktebod omdat je 'beargumentering' met 1 tegenargument onderuit te halen valt of heb je altijd een boek van Paul van Loon bij je?

Ik vraag me ernstig af of extreem rechtsen zoals jij uberhaupt wel kunnen discussieren met andersdenkenden. Gaat het verder dan het bekende 'zij versus wij verhaal' dan haakt de extreemrechtse quasi 'intellectueel' - want je vind jezelf klaarblijkelijk heel wijs en slim - snel af.

Ik hoop dat je die angst van je ook voor iets nuttigs kan aanwenden.

En dat holmaatje van je weet al helemaal niets toe te voegen aan deze 'discussie'.
  donderdag 9 december 2004 @ 00:55:31 #105
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23846692
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik hou je niet tegen
Moest er nog bijkomen ook. Maar dat mogen andersdenkenden van jou gelukkig nog wel zelf bepalen dus. Thanks
pi_23846694
Klopt stond laatst wel in de krant. Het zijn de armere en lager opgeleide medelanders .

Hoewel hij een tikje hoger in het spectrum zit dan pimmetje.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23846695
quote:

[..]

Dat is zelfs al onderzocht. Mensen die stemmen op dit soort partijen zijn over het algemeen niet al te slim. Dat was tenminste zo tijdens de LPF tijd en zal nu met Wilders weer zo zijn. Verbaast me ook niets trouwens.
iets wat bij de GW stemmers niet aan de orde is, was een pol over laatst
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23846697
quote:

[..]

En je gelooft jezelf vast ook nog
Ja...zo erg is het al..
Fascistoide meningen, ethnische haat wordt genoemd 'slechts een mening'.
pi_23846698
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef PJORourke het volgende:
Maar de te volgen strategie is duidelijk. Als een groot succes van Wilders betekent dat linkse stemmers gaan emigreren, is een stem voor Wilders erg aantrekkelijk.
Zeker te Weten!!!
<spreekkoor_mode>
GeertWilders, GeertWilders (Joesjtsjenko,Joesjtsjenko)
<\spreekkoor_mode>
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 9 december 2004 @ 00:56:20 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23846701
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.
En blij toe met die democratie, maar dit soort meningen leidt tot uitholling van de democratie.
Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".
pi_23846710
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef du_ke het volgende:
Klopt stond laatst wel in de krant. Het zijn de armere en lager opgeleide medelanders .

Hoewel hij een tikje hoger in het spectrum zit dan pimmetje.
Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveau
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23846713
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.
't stond naar ik meen in het NRC.
  donderdag 9 december 2004 @ 00:57:09 #113
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23846717
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef du_ke het volgende:
Je wou ontkennen dat de heer Wilders wel erg duidelijk racistische trekjes heeft Sjun?
De man fulmineert tot op heden slechts tegen tribalistische invloeden die hij koppelt aan een wettische invulling van een oosterse godsdienst. Voor zover mij bekend heeft hij zich niet over rassen uitgelaten. Kun jij wat bronverwijzingen geven voor jouw toeschrijvingen van racisme aan Geert Wilders?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 9 december 2004 @ 00:57:39 #114
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23846723
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik studeer en woon in een wijk waar menig nederland van droomt en ik ben geen racist want ik ken genoeg mensen met andere huidskleuren.
Omdat je mensen kent met andere huidskleur ben je geen racist?
Goede uitspraak weer
  donderdag 9 december 2004 @ 00:58:46 #115
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23846731
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Ja...zo erg is het al..
Fascistoide meningen, ethnische haat wordt genoemd 'slechts een mening'.
Ik aanvaard het idee van de gedachtenpolitie, waar jullie zo op lijken te kicken, niet. Ik sta dus liever abjecte meningen toe. De mening van DeGewoneMan is overigens niet etnisch van aard, maar religieus.
pi_23846733
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Goede uitspraak weer
Lees wat ik al zei nerdje. Ik val op anti-blanke-vrouwen!
pi_23846738
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveau
ik moest hier tussen de junks doorslalommen om bij m'n kamer te komen.
En het gaat ook niet direct over jouw niveau hoewel ik daar ook wel wat twijfels bij heb. Maar om het gemiddelde niveau van de wilders/ pim aanhanger .
pi_23846744
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".
De zin moet zijn fascistoide meningen schaadt de democratie, dus moeten fascistoide meningen beperkt worden.
Jouw idee dat fascistoide meningen 'slechts een mening' is leidt tot rechtvaardigingen van die meningen, maskeren van de ware gewelddadige aard ervan.
  donderdag 9 december 2004 @ 00:59:54 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23846747
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef du_ke het volgende:

't stond naar ik meen in het NRC.
Lekker objectief dus.
pi_23846760
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef sjun het volgende:

[..]

De man fulmineert tot op heden slechts tegen tribalistische invloeden die hij koppelt aan een wettische invulling van een oosterse godsdienst. Voor zover mij bekend heeft hij zich niet over rassen uitgelaten. Kun jij wat bronverwijzingen geven voor jouw toeschrijvingen van racisme aan Geert Wilders?
Krijgen we die flauwigheid weer ! Ik had meer van je verwacht Sjun. Maar wat mij betreft valt discrimineren op grond van geloof ook gewoon onder racisme. Want dat ze een ander kleurtje hebben komt vaak wel erg goed uit .
  donderdag 9 december 2004 @ 01:00:47 #121
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23846762
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nu je mij niet meer kan hebben, ga je je frustraties maar bot vieren op GewoneMan
Wat zeg je? .... Die uitspraken van jou zijn zo enorm simpel te weerleggen dat het bijna lachwekkend wordt. Helaas heb je zelf niet eens in de gaten dat dit NL is en niet de VS, waar ze zomaar een hele bevolking kunnen aanvallen. Dat kan hier gelukkig niet en zal ook nooit kunnen. Wij hebben gelukkig (nog) geen dictator als George W Bush.
  donderdag 9 december 2004 @ 01:00:52 #122
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23846766
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Goede uitspraak weer
Waarom zou je je eager voordoen tot het vangen van iemand op woorden om deze vervolgens met een etiketje te bestempelen?

Kom gewoon met argumenten waarom jij vreest dat een in de praktijk toegepaste rigide opstelling als digitaal in dez draad gepresenteerd, zal leiden tot maatschappelijke chaos, een geweldsspiraal of erger.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 9 december 2004 @ 01:01:13 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23846776
als de mensen nou eens echt naar wilders zouden luisteren inplaats van papegaaien dan zouden ze inzien dat ook hun eigen rotte achterban zou moeten verdwijnen, op welke manier dan ook. de goeden zouden daar zeker niet onder lijden, die heb ik, en veel anderen zelfs graag. kijk maar naar andere bevolkingsgroepen behalve de vele extremistische rifmarokkaanse moslims.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23846777
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lekker objectief dus.
Is er dan wel een objectieve krant/ tijdschrift in NL volgens jou?
  donderdag 9 december 2004 @ 01:01:45 #125
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23846780
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:59 schreef Bluesdude het volgende:

De zin moet zijn fascistoide meningen schaadt de democratie, dus moeten fascistoide meningen beperkt worden.
Jouw idee dat fascistoide meningen 'slechts een mening' is leidt tot rechtvaardigingen van die meningen, maskeren van de ware gewelddadige aard ervan.
Nee. Het idee van de vrije meningsuiting zegt zelf niks over de kwaliteit van die mening. Die wordt alleen gekeurd door een soort gedachtenpolitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')