abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23847377
quote:
DEN HAAG - Nederland telt tien tot 25 moskeeën waar extremistische preken worden gehouden. Het kabinet is van plan daartegen op te treden, ook als dat niet langs strafrechtelijke weg mogelijk is. In dat geval moeten bestaande mogelijkheden beter worden benut, zoals het intrekken van subsidies of van verblijfsvergunningen van imams.

Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft dat woensdag gezegd tijdens een debat in de Tweede Kamer over terrorisme. De Tweede Kamer dringt al lange tijd aan op actie tegen radicale imams en moskeeën om broedplaatsen van radicalisme tegen te gaan. De partijen, de VVD en LPF voorop, zijn zeer teleurgesteld over de resultaten. "Er is nog niet een moskee ontbonden of een imam uitgezet", aldus VVD-Kamerlid Griffith.

Koerscorrecties

Remkes heeft het vooral gemunt op moskeeën waar haat wordt gezaaid en waar imams anti-westerse en vrouwonvriendelijke preken afsteken. Het gaat volgens de bewindsman om "koerscorrecties" en "bewerkstelligen dat de toon gematigd wordt" en niet om censuur.

Minister Donner (Justitie) zegde toe dat er wordt gewerkt aan het ontregelen van haatzaaiende internetsites. De Kamer had hier unaniem op aangedrongen. Het ontregelen moet gebeuren met scans die aanslaan op bepaalde woorden, zoals nu ook al in zwang is bij bedreigingen op het internet. Het onderzoek richt zich nu op het lokaliseren van dergelijke sites.

Complexer

Verder blijkt dat het dreigingsbeeld dat de overheid heeft van terrorisme de afgelopen maanden "complexer en diffuser" is geworden. Ging men sinds het terreuralarm op 9 juli nog uit van aanslagen op objecten en op zogeheten soft targets met veel slachtoffers, nu blijkt de dreiging vooral gericht op personen.

De moord op Theo van Gogh heeft die wijziging van het dreigingsbeeld pijnlijk blootgelegd, aldus Remkes. Door de zogeheten Hofstadgroep op te rollen, is de acute dreiging gereduceerd, maar volgens de bewindsman leert de ervaring dat arrestaties niet leiden tot "een duurzame afname" van de motivatie en actiebereidheid bij extremisten. Hij voegde daaraan toe dat er "veel zich radicaliserende individuen en groepen" zijn.

Weinig daden

De partijen drongen woensdag opnieuw aan op meer tempo bij de uitvoering van de maatregelen die het kabinet steeds aankondigt. "Veel woorden, weinig daden. Het is niet zichtbaar", zei Griffith (VVD).

Ook vinden partijen de maatregelen versnipperd en onoverzichtelijk. De twee bewindsmannen beloofden binnenkort veel informatie naar de Kamer te sturen, onder meer over radicalisering, de uitbreiding van de AIVD en inventarisatie van de maatregelen. VVD-leider Van Aartsen heeft aangegeven dat hij daarover een debat wil met de fractieleiders.
bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=453109&c=11

goh Den Haag wordt ook wakker
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23847660
quote:
Op donderdag 9 december 2004 01:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=453109&c=11

goh Den Haag wordt ook wakker
Nee, niet echt. "Via de juridische weg" moskeeën sluiten is meestal een proces wat gewoon jaren kan duren. Daarna wil men pas "optreden". En gezien onze jaren '50 import Donner zal dat optreden niet veel soeps zijn.
  donderdag 9 december 2004 @ 06:45:16 #3
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23848254
Het lijkt me niet dat de moskee het probleem is. De Imam moet worden aangepakt. Haat prediken mag volgens mij nog altijd niet in Nederland, en zeker niet als je een invloedrijk persoon bent, dus juridisch zullen ze toch best wat tegen die Imams kunnen doen. Een kerk is toch ook niet per definitie extremistisch als de uitvoerend priester een extremistisch christen is? Aanpakken die personen
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_23848977
quote:
Op donderdag 9 december 2004 02:24 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, niet echt. "Via de juridische weg" moskeeën sluiten is meestal een proces wat gewoon jaren kan duren. Daarna wil men pas "optreden". En gezien onze jaren '50 import Donner zal dat optreden niet veel soeps zijn.
Oh, pulease, je geeft Donner té veel krediet, volgens mij komt ie rechtstreeks uit de jaren 20...

Overigens, de vraag is niet of het kabinet op wil treden, maar of het op kan treden binnen de wet. Als ze stellen dat ze alleen moskeeën sluiten zijn ze tegen de grondwet in bezig, als ze stellen dat ze het voor alle extremistische gebedshuizen doen, dan moeten ze ook een bezoekje aan Staphorst brengen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_23850337
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Oh, pulease, je geeft Donner té veel krediet, volgens mij komt ie rechtstreeks uit de jaren 20...

Overigens, de vraag is niet of het kabinet op wil treden, maar of het op kan treden binnen de wet. Als ze stellen dat ze alleen moskeeën sluiten zijn ze tegen de grondwet in bezig, als ze stellen dat ze het voor alle extremistische gebedshuizen doen, dan moeten ze ook een bezoekje aan Staphorst brengen.
dan stel ik voor dat staphorst ook bezoek krijgt
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23850531
quote:
Op donderdag 9 december 2004 06:45 schreef DionysuZ het volgende:
Het lijkt me niet dat de moskee het probleem is. De Imam moet worden aangepakt. Haat prediken mag volgens mij nog altijd niet in Nederland, en zeker niet als je een invloedrijk persoon bent, dus juridisch zullen ze toch best wat tegen die Imams kunnen doen. Een kerk is toch ook niet per definitie extremistisch als de uitvoerend priester een extremistisch christen is? Aanpakken die personen
De moskee geeft de Imam wel de gelegenheid tot prediken. De bouw van de moskee moet worden betaald, dat kan worden gefinancieerd door bepaalde organisaties. Allemaal dingen die ook meespelen.

Personen moeten aangepakt worden, maar gebouwen moet je ook kunnen sluiten. Een krakerskazerne moet je aanpakken, net zoals je een haatzaaiende moskee moet aanpakken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 december 2004 @ 11:02:28 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23850572
Eens. Ze hoeven zo'n moskee niet af te breken, maar (een tijdje) sluiten omdat er haatzaaiende mensen aan het werk zijn geweest, lijkt me geen overbodige luxe.

Discotheken worden ook twee jaar gesloten als er zich zaken afspelen die het licht niet kunnen verdragen. Ik zie niet waarom dit anders moet zijn.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23850607
quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De moskee geeft de Imam wel de gelegenheid tot prediken. De bouw van de moskee moet worden betaald, dat kan worden gefinancieerd door bepaalde organisaties. Allemaal dingen die ook meespelen.

Personen moeten aangepakt worden, maar gebouwen moet je ook kunnen sluiten. Een krakerskazerne moet je aanpakken, net zoals je een haatzaaiende moskee moet aanpakken.
zeker weten meteen de sloopkogel erop.
pi_23850937
Gaan ze nu ook de fundamentalistische kerken in Staphorst en Urk dicht gooien ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23850963
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:21 schreef du_ke het volgende:
Gaan ze nu ook de fundamentalistische kerken in Staphorst en Urk dicht gooien ?
Zegt Remkes dat ergens dan? Nee, gelukkig niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23851017
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zegt Remkes dat ergens dan? Nee, gelukkig niet.
Zou wel een beetje raar zijn dan. Als je, en terecht fundamentalistische moskeeën/ Imams aanpakt moet je dat toch ook doen met fundamentalistische kerken/ dominees?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23851047
Heel simpele oplossing, alle preken in NL verplicht en dan gewoon een paar controleurs aanstellen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23851132
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou wel een beetje raar zijn dan. Als je, en terecht fundamentalistische moskeeën/ Imams aanpakt moet je dat toch ook doen met fundamentalistische kerken/ dominees?
noem 1 persoon die vermoord is door een van die dominees of hun volgelingen ?
noem 1 persoon die nu moet onderduiken door diezelfde domiees of hun aanhangers ?
noem 1 daad die het sluiten van die kerk of het aanpakken van die dominees of aanhangers rechtvaardigd ?

met andere woorden je praat poep
pi_23851150
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:28 schreef komrad het volgende:
Heel simpele oplossing, alle preken in NL verplicht en dan gewoon een paar controleurs aanstellen.
ja maar dan kunnen veel mensen het niet meer verstaan
pi_23851199
Ja hehe eindelijk. Ze zitten wel steeds die brookies Lonsdale jongeren te bekritiseren. Maar die zie ik nog niet zo snel met bommen om hun nek een gebouw binnen lopen.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 9 december 2004 @ 11:35:46 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23851220
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

noem 1 persoon die vermoord is door een van die dominees of hun volgelingen ?
noem 1 persoon die nu moet onderduiken door diezelfde domiees of hun aanhangers ?
noem 1 daad die het sluiten van die kerk of het aanpakken van die dominees of aanhangers rechtvaardigd ?

met andere woorden je praat poep
Noem 1 persoon die vermoord is door een moskee of imam.
Of moet onderduiken door een moskee of imam.

Die daad voor het sluiten van de kerk is bijvoorbeeld de discriminattie van homo's en dergelijke
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23851298
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:34 schreef Sjakie01 het volgende:
Ja hehe eindelijk. Ze zitten wel steeds die brookies Lonsdale jongeren te bekritiseren. Maar die zie ik nog niet zo snel met bommen om hun nek een gebouw binnen lopen.
idd

http://www.nozzman.nl/cartoon.php?ID=270
  donderdag 9 december 2004 @ 13:11:49 #18
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23853043
Geloof die smerige leugenaars niet. Neem geen risicio met de toekomst van Nederland. Stem Wilders of Christenunie.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
pi_23853311
Ach ja, de kamer wil zo veel, ik lees liever dit soort berichten als de daad al geweest is, daar i het nu toch gvd onderhand tijd voor.

In Nederland kan helaas niets ad hoc geregeld worden, of het moet een kwestie omtrent het Koningshuis zijn, dan zijn de ambtenaren bereid even buiten de 9 tot 5 mentaliteit te stappen.

Het ridcule aan de zaak is dat de subsidiekraan waarschijnlijk nog gewoon doorloopt en de belastingbetaler haatzaaiede teksten tegen de eigen bevolking aan het financieren is.
Een normale beslissing zou zijn om de tot nu toe verstrekte subsidie in te trekken en een nota te verzenden van de reeds betaalde (in de loop der jaren) susidie, gebouwtje tegen de vlakte en de sprekers zonder Nederlands paspoort (dat houden we hier) met Ryanair in de vrachtruimte terug naar land van herkomst.

Goed in elk geval dat de VVD er bovenop zit om Remkes en Donner aan de stropdas te sleuren voor actie.
In een normaal apparaat (wat de ambtenarij weer niet is) kun je de beslissing nu maken en zorgen dat de personen maandag al in Rabbat aankomen.
De overheid zal wel weer een jaar nodig hebben om de eigen opgestelde regels met uitzonderingen te verkopen.
Yeah baby Yeah!
pi_23853560
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja maar dan kunnen veel mensen het niet meer verstaan
dat noem ik nu integratiebevorderend
pi_23853573
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:11 schreef Ultravolt het volgende:
Geloof die smerige leugenaars niet. Neem geen risicio met de toekomst van Nederland. Stem Wilders of Christenunie.
pi_23853657
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:23 schreef Elgigante het volgende:
Het ridcule aan de zaak is dat de subsidiekraan waarschijnlijk nog gewoon doorloopt en de belastingbetaler haatzaaiede teksten tegen de eigen bevolking aan het financieren is.
Welke moskeeën of imams, waarvan bekend is dat ze haatzaaien, krijgen subsidie?
pi_23853806
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Welke moskeeën of imams, waarvan bekend is dat ze haatzaaien, krijgen subsidie?
Aangezien er over gerept door in het nieuwsbericht kun je op je klompen aanvoelen dat er van die 10-25 moskeëen wel een aantal (zo niet alle) subsidie ontvangen.
De Tahweed had natuurlijk al gesloten moeten worden nav de aanfluiting die Job goedgelovige Cohen daar een aantal jaar terug meemaakte.

Exacte namen heb ik natuurlijk niet ivm subsidie, misschien is het op te zoeken?
Yeah baby Yeah!
pi_23853875
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Fundamentalistiche kerken vormen geen bedreiging voor de samenleving zoals we die kennen, maar mogen van mijn part ook opgedragen worden in te dammen met eventueel ongepaste uitspraken (al gaan deze niet zo ver als de immams).
Als men in dergelijke kerken te horen krijgt het westen, homo's en democratie te haten mag de kerk natuurlijk gesloten worden, maar daarvan is absoluut geen sprake.
Yeah baby Yeah!
pi_23853964
Het is wel goed dat ze extremistische moskeeën aanpakken, hoewel een moskee op zich natuurlijk nooit extremistisch kan zijn. Het is alleen jammer dat het artikel, of de miniser, niet echt duidelijk maakt wat nou een extremistische moskee is. Er wordt gewezen wordt anti-westerse en vrouwonvriendelijke preken, maar ik kan hier niet per se iets extremistisch in zien. Dat het onduidelijk is wat nou precies een extremistische moskee is, blijkt al uit de zeer gevarieerde schatting van tien tot vijfentwintig verdachte moskeeën.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')