abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2004 @ 16:03:32 #1
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23543500

Links naar de vorige delen

[Centraal] Defensie 25, hoelang tot we RJP inhalen?
[centraal] Defensie deel 24: ze blijven maar komen
[centraal] Defensie 23 alweer :)
[centraal] Defensie nummertje 22
[centraal] Defensie 20
[Centraal] Defensie 20, nu met vers bloed. :)
[CENTRAAL] Defensie nummertje 19
[Centraal] Defensie 18, nu ook NSF56K dankzij SHERMAN.
(centraal) defensie deel 17
(CENTRAAL) Defensie deel 16
[Centraa] Defensie 15. Verder met de e-jihad.
[Centraal] Defensie, nummertje 14 alweer.
[Centraal] Defensie 13, nu ook mét nieuwe posters.
[centraal] Defensie nummer 12 :)
Het defensie topic deeltje XI
Defensie part X. Jubileum!
[centraal] Defensie nummer IX
[centraal] Defensie nummer 8
Defensie part VII.
[centraal] Defensie VI
[centraal] Defensie V
Het Defensie topic deeltje 4 alweer
Het Chinese Leger deeltje 3
Het Chinese Leger deeltje 2
Het Chinese Leger

Het nummeren van de topics gaat hier nog wel is fout, zo zijn er bijvoorbeeld 2 verschillende topics met het nummer 20 maar is er geen met het nummer 21

De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken.

zijn er nog andere topics over dit soort onderwerpen?

jah, en hier komen de links
De Europese legers
Het beste leger ooit?
Wat is de beste tank ter wereld?
Tanks!
De legers van de wereld
Nederland VS Zweden
Nederland VS Zuid-Afrika
Oorlogsverleden Nederland?
Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen
het Nederlandse leger.
Leger afschaffen?
Waar hebben we dat leger voor?
Training van het Nederlandse leger.
Waarom blijft er nou niks van ons leger over?
Structuur leger onderdelen

Maar ik snap al die afkortingen toch niet

Is niet erg Ik denk dat iedereen in dit topic wel is wat tegen komt waar hij/zij nog nooit van gehoord heeft.
Maar oke hier volgen er een paar;

• KL Koninklijke Landmacht
  • KM Koninklijke Marine
  • KLu Koninklijke Luchtmacht
  • KMar Koninklijke Marechaussee
  • KLPD Korps Landelijke Politie Diensten
  • KCT Korps Commando Troepen
  • LMB/LuMob/Lumbl Lucht Mobiele Brigade
  • MinDef Ministerie van Defensie
  • NATO/NAVO Noord Atlantische Verdrags Organisatie

• AMO Algemene Militaire Opleiding (de basis training bij/voor de KL)
  • IMO Initiële Militaire Opleiding (de basis training bij/voor de KLu)
  • CQB Close Quarter Battle (dicht bij gevechten)
  • MOS military occupation specialty (je specialiteit, scherpschutter, explosieven, arts enzo)
  • AIT advanced individual training (de training van je specaliteit)
  • KMS Koninklijke Militaire School
  • KMA Koninklijke Militaire Academie
  • BT Basic Training
  • PaInf Pantser Infanterie.
  • LMBL Luchtmobiele
  • PaInfBat Pantser Infanterie Bataljon.

• SEAL SEa Air Land (Amerikaanse Commando's)
  • USMC United States Marine Corps Of United States Marine Corps officiële site Amerikaanse Mariniers
  • USAF United States Air Force Amerikaanse Luchtmacht
  • USar United States army Amerikaanse Landmacht
  • USN United States Navy Amerikaanse Marine

• RAF Royal Air Force Britse Luchtmacht
  • RN Royal Navy Britse Marine

• IDF Israeli Defence Force
  • IDAF

Internationale aanduidingen voor andere strijdkrachten:
    RNOAF voor de Noren,
    RDAF voor de Denen,
    GEAF/GAF voor de luftwaffe (beiden worden gebruikt, door elkaar. GEAF heeft de voorkeur om verwarring met de Griekse luchtmacht te voorkomen),
    RNLAF voor de KLu,
    FAF voor de Fransen,
    PAF voor Portugezen,
    IAF voor de Italianen,
    HAF voor de Grieken (geen GAF om verwarring met de Duitsers te voorkomen) en
    TUAF voor de Turken.
    De Belgen heetten tot voor kort BAF, nu hun luchtmacht niet meer bestaat als apart krijgsmachtdeel weet ik niet wat de nieuwe afkorting is.
    NAEWF is de naam van de NATO Airborne Early Warning Force, bestaande uit de NATO component op Geilenkirchen (17 stuks), en de RAF Sentries op Waddington (7 stuks). De Franse 4 E-3Fs zijn interoperabel, maar maakt GEEN deel uit van de NAEWF.

1. Space Command (opgeheven). -----> Opgenomen in USSTRATCOM
    2. Strategic Command/USSTRATCOM
    3. Transportation Command/USTRANSCOM
    4. Special Operations Command/USSCOCOM
    5. Joint Forces Command/JFCOM
    6. Northern Command/NORTHCOM
    7. Southern Command/SOUTHCOM
    8. European Command/USEUCOM
    9. Pacific Command/USPACCOM
    10. Central Command /USCENTCOM

De Army is vertegenwoordigd in bijna alle takken, met uitzondering van Northern Command, waar ik geen data heb kunnen vinden voor eender welke tak van de strijdkrachten
    Army
    1. ARSPACE
    2.
    3. MTMC
    4. ARSOC
    5. FORSCOM
    6.
    7. USARSO
    8. USAREUR
    9. ARPAC
    10. ARCENT

Navy
    1. NAVSPACECOM
    2. CTF-134/CTF-144
    3. MSC
    4. NAVSPECWARCOM
    5. LANTFLT
    6.
    7. NAVSO
    8. NAVEUR
    9. PACFLT
    10. NAVCENT

USMC.
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. MARFORLANT
    6.
    7. MARFORSOUTH
    8. MARFOREUR
    9. MARFORPAC
    10. USMARCENT

USAF.

1. 14th Air Force
    2. 20th Air Force
    3. AMC
    4. AFSOC
    5. ACC
    6.
    7. SOUTHAF
    8. USAFE
    9. PACAF
    10. CENTAF

Ik wil een foto posten

Das mooi Hier staat uitgelegd hoe je een plaatje op FOK! krijgt
    Resize je foto wel even, dat kan bijvoorbeeld met een van deze online resizers (let op! dit zijn geen plaatsen waar je je foto's online kan zetten)
    http://fok.internix.be/resizer.php
    http://www.i-questo.com/resizer/

Kan je wat mooie foto's laten zien?

Tuurlijk kan dat

F-15I

F-16

F-18

JSF

PzH 2000

T98

T90

M2A2 Bradley

Olifant

K1A1

(De volgende foto's zijn allemaal Nederlands materieel)

Patria XA-188

M109

Leopard2A5

YPR 765

Waar kan ik leuke wallpapers vinden?

Wat denk je hier van?
    USAF

USAr

USN

Enne welke eenheden doen nou wat eigenlijk?

Gevechtseenheden:
  • Infanterie
  • Pantserinfanterie
  • Luchtmobiele Infanterie
  • Korps Commando Troepen
  • Cavalerie

Gevechtsondersteunende eenheden:
  • Artillerie
  • Genie
  • Verbindingsdienst

Logistieke eenheden:
  • Bevoorrading en Transport
  • Technische Dienst
  • Geneeskundige Dienst
  • Militaire administratie

Door users geschreven stukjes

Waarom verschillen die kogels zo?

Geweren, pistolen, revolvers en noem het maar op ze verschieten allemaal munitie.
    Voor elk doel is wel een ander type munitie te bedenke, hier volgen er een paar.

Een duidelijk stukje over tankmunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Een duidelijk stukje over geweermunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Leuk dat die soldaten kleren aan hebben met allemaal kleurtjes...maar waarom heeft elk land andere kleuren?

Over de camouflage kleding heeft Strijder een leuk stukje geschreven, deze kan je hier vinden.

Heb jullie nog wat leuke links?
    Uiteraard hebben we die ( De links van enkele krijgsmacht onderdelen staan boven aan.)

• Site met heel erg veel cijfers en informatie van erg veel landen op de wereld
  • Site over de opleiding van de KCT
  • Site met foto's van Krijgsmacht onderdelen van heel veel landen, ook foto's in Irak
  • Site met militair nieuws
  • Militare foto's
  • Foto's uit Afghanistan
  • Site met informatie over conflicten

• Topic over Nederlandse militairen in Irak
  • Site over Nederlandse militairen in Irak
  • Forum over de Nederlandse strijdkrachten
  • Nog een forum over de Nederlandse strijdkrachten

• Amerikaanse marine
  • United States Marine Corps
  • Amerikaanse Luchtmacht
  • Amerikaanse Landmacht

• The Art of War
  • Chinesegevechtstraining

• Site over de Chinese defensie
  • Site over de Russische defensie
  • Je beste vriend

Heb je niet iets van nieuws over Defensie?

Defensie is zo aardig...ze brengen namelijk geregeld de Defensiekrant uit. Dit is een online krant over de Nederlandse defensie. Wil je weten of er nieuwe uitagaven zijn? Klik dan hier.

2004 Defensiekrant 40/2004

quote:
    Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 40 zijn:
    * Harnassen te kijk in het Legermuseum
    * Probleemjongeren lopen aantal weken mee met militairen
    * Lage rugpijn anders bestrijden
    * Herdenking Michiel de Ruyter
    * Verslag MWK Boksenr
    Download

Wie heeft dit allemaal in elkaar gezet?

• Piro
  • Strijder
  • icecreamfarmer_NL
  • sp3c
  • Wuder
  • VAK
  • Mikkel
  • SirBenniMiles
  • Vampz
  • CeeJee
  • De_Rode_Brigade
  • Salvad0R
  • BloodhoundFromHell
  • RonaldV
  • Lone_Gunman
  • Georges
  • mst
  • SHERMAN

De .txt file van de OP is hier te vinden

Veduur!
  • Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_23543535
    hmm ik mis een topic in de op zie ik
    Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:06:28 #3
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23543573
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 15:48 schreef Piro het volgende:

[..]

Niet alleen Annan is een schandaaltje.
    al die andere schandaaltjes bij elkaar zijn niet groot genoeg om heel de organisatie aan het wankelen te brengen ... zelfs met annan zijn gekloot erbij

overal waar je mensen bij elkaar zet zul je 'schandaaltjes' krijgen
    quote:
    [..]

Juist niet. We kunnen zo ervaring opdoen. Als de landen zien dat hun pikkentrekkerij niets oplevert omdat hun strijdkrachten geen hol kunnen verrichten zal het misschien sneller gaan.
    leg die pikkentrekkerij is uit want je raakt kant nog wal hier
    quote:
    [..]

.
    [..]

Helaas hebben we daarvoor niks gedaan. Europa had MAKKELIJK de capaciteit om te beginnen met knokken voordat Clinton zelf begon. Meelopen kan iedereen. Initiatief nemen kunnen we hier niet, en dat nemen ze ons op de Balkan erg kwalijk.
    Europa MOCHT NIET GAAN KNOKKEN VAN CLINTON we hebben initiatief genomen toen er echter volgens de afspraken hardball gespeeld moest gaan worden waren de Amerikanen ineens niet meer thuis.

er moest onderhandeld worden en er mocht niet gevochten worden, want de Serven zouden het toch niet wagen de enclaves in te nemen

en ik weet niet of je wel is op de Balkan geweest bent maar ze nemen ons vooral kwalijk dat we partij hebben gekozen voor het 1 of het ander (ligt eraan tegen wie je praat, ze zijn er allemaal iig het slachtoffer van geworden) en ze niet zelf hun gang hebben laten gaan want ze hebben allemaal op het punt gestaan elkaar te vernietigen en blablabla

ik heb weinig sympathie met de bewoners van de balkan, als ze niet uitgemoord wilden worden dan hadden ze andere niet uit moeten moorden ... ze mogen blij zijn dat we uberhaupt wat gedaan hebben, ondankbaar tuig
    quote:
    [..]

Nou en of dat ik dat kan. De daadwerkelijke missie wil ik gemengd succes noemen, de tijd daarvoor zaten wij een hoop te gillen en heel weinig te doen. Don't believe me? Ask them. Wij hebben het initiatief niet genomen om in onze eigen achtertuin de issues op te lossen. Dat kan ik de Europeanen wel degelijk kwalijk nemen. WIj hadden lang voordat Dhr. Clinton begon met bommenwerpen al in Bosnië moeten staan. Logistiek hadden we het makkelijk kunnen redden. Genoeg bevriende landen om die hele puinzooi om onze mensen en materieel te stallen.
    Die enclaves gaat het niet over.
    het gaat wel over de enclaves, wij waren er lang voor dat meneer clinton bommen begon te gooien (zo lang was het conflict nog niet bezig), sterker nog de Amerikanen dachten gewoon mee, ze leverden alleen nix behalve beloften die ze toen het erop aankwam niet nakwamen.

wat had Europa dan moeten doen, tegen de Amerikanen zeggen dat ze leugenaars zijn en bij voorbaat zonder de Amerikanen wat doen?

bullshit, je kunt dit de Europeanen niet kwalijk nemen
    quote:
    [..]

Werd eens tijd eerlijk gezegd.
    met nadruk op 'ik hoop' dat het er nog van komt
    quote:
    [..]

Het leuke is, Bos is nu niet aan de macht. Als hij wél aan de macht is zal ie het schrappen van Tomahawks makkelijker door de kamer krijgen dan het schrappen van mensen.
    durf ik te betwijfelen.
    Het afschaffen van Tomahawks als ze er eenmaal zijn levert geen extra geld op, dus is het kapitaalvernietiging tenzij je de schepen en vliegtuigen die ze moeten ontplooien ook schrapt.

Het afschaffen van een infanteriebataljon betekend echter per direct een besparing van kosten en het is nu niet zo dat ze in de tweede kamer moeilijk doen over het ontslaan van een aantal soldaten ... sterker nog de meesten zullen persoonlijk mee willen helpen alle geweertjes te breken
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_23543602
    zullen trouwens wel speciale tomahawks zijn
    techniek achter al die lanceringen is het zelfde
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      woensdag 24 november 2004 @ 16:10:42 #5
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23543697
    Voorlopige tussenbalans:
    2 KDC-10s
    2 Hercs
    1 DC-10 in conversie naar Mil Spec
    1 Herc in conversie naar C-130H

Nog op de wish list:
    1 C-130H en officieus ook nog 1 (K)DC-10 (adus C-VLB EHV)

Dus ze willen uitkomen op 4 kdc's en 4 hercs?
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:12:12 #6
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23543743
    volgens mij 3 kdc10's en 4 c130's

en er worden geloof ik een stapel nieuwe helikopters aangeschaft binnenkort
    pi_23543851
    NH-90 toch?
      woensdag 24 november 2004 @ 16:19:10 #8
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23543957
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:12 schreef sp3c het volgende:
    volgens mij 3 kdc10's en 4 c130's

en er worden geloof ik een stapel nieuwe helikopters aangeschaft binnenkort
    Ik weet niet meer of ik het in de Defensiekrant of in de Liegende Hollander heb gelezen, maar er wordt gesproken van een ideale mix van 4 (K)DC-10s, 4 C-130Hs, 2 Gulfstreams en evt 2 F.50s.
    De F.60s moeten dan worden afgestoten (alhoewel die volgens mij nog wel bepaalde taken kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld in de West)
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:21:00 #9
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23544011
    iig 7x chinook en er gaat onderzocht worden of de nh90 de cougar gaat vervangen of dat de cougar een upgrade krijgt. Daarnaast krijgt de cougar officieel de light utility taak en het bijbehorende materiaal en wordt er onderzocht of er voor de speciale eenheden ook speciale helikopters nodig zijn (vervanger voor de bolkow?).

Verder krijgt de marine ipv 20 nh90 tfh 12 tot 14 nh90 tfh's en en 8 tot 10 nh90 mtth (marinized transport oid)
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:23:47 #10
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23544100
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik weet niet meer of ik het in de Defensiekrant of in de Liegende Hollander heb gelezen, maar er wordt gesproken van een ideale mix van 4 (K)DC-10s, 4 C-130Hs, 2 Gulfstreams en evt 2 F.50s.
    De F.60s moeten dan worden afgestoten (alhoewel die volgens mij nog wel bepalde taken kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld in de West)
    dat zal de liegende hollander geweest zijn hoop ik toch?

waarom in vredesnaam 2 gulfstreams??? Die ene is wel duur zat dacht ik zo en die heeft genoeg mankementen naar het schijnt!
    de Fokkers mogen imo allemaal weg ... bouw er maritimes van en geef ze aan de marine, dan zijn die ook weer ff stil
      woensdag 24 november 2004 @ 16:24:07 #11
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544112
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

al die andere schandaaltjes bij elkaar zijn niet groot genoeg om heel de organisatie aan het wankelen te brengen ... zelfs met annan zijn gekloot erbij

overal waar je mensen bij elkaar zet zul je 'schandaaltjes' krijgen
    Ik wil die meldingen van het misdragen van blauwhelmen behoorlijk groot noemen eerlijk gezegd. Die blauwhelmen zijn de militaire arm van de VN, en als de militaire arm niet op sympathie van de bevolking kan rekenen heb je een probleem.
    quote:
    [..]

leg die pikkentrekkerij is uit want je raakt kant nog wal hier
    Veel van de EU landen hebben de illusie dat ze wel de lusten maar niet de lasten van de EU kunnen hebben. En een nog veel groter deel meent de baas te moeten zijn. Dat werkt niet.
    quote:
    [..]

Europa MOCHT NIET GAAN KNOKKEN VAN CLINTON we hebben initiatief genomen toen er echter volgens de afspraken hardball gespeeld moest gaan worden waren de Amerikanen ineens niet meer thuis.

er moest onderhandeld worden en er mocht niet gevochten worden, want de Serven zouden het toch niet wagen de enclaves in te nemen

en ik weet niet of je wel is op de Balkan geweest bent maar ze nemen ons vooral kwalijk dat we partij hebben gekozen voor het 1 of het ander (ligt eraan tegen wie je praat, ze zijn er allemaal iig het slachtoffer van geworden) en ze niet zelf hun gang hebben laten gaan want ze hebben allemaal op het punt gestaan elkaar te vernietigen en blablabla
    Stukkie uit een blad gegraaid (HP VN of Elsevier weet ik niet meer, denk de VN).
    Stond toen een stukje in over EUFOR dat de hele zaak over moest nemen maar dat de bevolking daar beslist geen hoge pet op had van de EU.
    quote:
    ik heb weinig sympathie met de bewoners van de balkan, als ze niet uitgemoord wilden worden dan hadden ze andere niet uit moeten moorden ... ze mogen blij zijn dat we uberhaupt wat gedaan hebben, ondankbaar tuig
    I feel the love.
    Motivatie?
    quote:
    [..]

het gaat wel over de enclaves, wij waren er lang voor dat meneer clinton bommen begon te gooien (zo lang was het conflict nog niet bezig), sterker nog de Amerikanen dachten gewoon mee, ze leverden alleen nix behalve beloften die ze toen het erop aankwam niet nakwamen.

wat had Europa dan moeten doen, tegen de Amerikanen zeggen dat ze leugenaars zijn en bij voorbaat zonder de Amerikanen wat doen?

bullshit, je kunt dit de Europeanen niet kwalijk nemen
    Dus jij zegt met klem dat er EERDER Europese troepen stonden dan er Amerikaanse troepen stonden? Als je dat kan onderbouwen zoek ik de betreffende issue op school en schrijf ik een brief naar de uitgever vanwege incorrecte verslaggeving en stemmingmakerij.
    quote:
    [..]

met nadruk op 'ik hoop' dat het er nog van komt
    Met nadruk op 'zou' tijd worden. .
    quote:
    [..]

durf ik te betwijfelen.
    Het afschaffen van Tomahawks als ze er eenmaal zijn levert geen extra geld op, dus is het kapitaalvernietiging tenzij je de schepen en vliegtuigen die ze moeten ontplooien ook schrapt.

Het afschaffen van een infanteriebataljon betekend echter per direct een besparing van kosten en het is nu niet zo dat ze in de tweede kamer moeilijk doen over het ontslaan van een aantal soldaten ... sterker nog de meesten zullen persoonlijk mee willen helpen alle geweertjes te breken
    Als dat zo is dan gaan de kruisraketten eerder voor de bijl. Da's veel gewelddadiger. .
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      woensdag 24 november 2004 @ 16:27:33 #12
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544212
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De F.60s moeten dan worden afgestoten (alhoewel die volgens mij nog wel bepaalde taken kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld in de West)
    Waar zijn die kleine prutsvliegtuigjes goed voor? De F.50s hebben niet zo gek veel bereik, de gulfstreams kan ik begrijpen, maar de F.50s?
      woensdag 24 november 2004 @ 16:27:55 #13
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23544226
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zal de liegende hollander geweest zijn hoop ik toch?

waarom in vredesnaam 2 gulfstreams??? Die ene is wel duur zat dacht ik zo en die heeft genoeg mankementen naar het schijnt!
    de Fokkers mogen imo allemaal weg ... bouw er maritimes van en geef ze aan de marine, dan zijn die ook weer ff stil
    De Liegende Hollander is de naam die wji op het squadron aan het blaadje gaven. Net zo iets als de Stars & Lies van de Amerikaanse strijdkrachten.

De Gulfstream heeft in zijn eerste jaar een paar probleempjes gehad waar hij nu nog hinder van ondervindt: PR-wise. De probleempjes hadden te maken met enerzijds pure pech, en anderzijds de vorige eigenaar. Inmiddels zijn ze allemaal opgelost. Maar vooral de Telegraaf plaatste wat spectaculaire verhalen over slecht inzetbaarheid van het "speeltje van de minister" inderdaad.
    In werkelijkheid is de inzetbaarheid van het toestel geweldig goed, en veel beter dan verwacht.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 24 november 2004 @ 16:28:40 #14
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544250
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:21 schreef sp3c het volgende:
    iig 7x chinook en er gaat onderzocht worden of de nh90 de cougar gaat vervangen of dat de cougar een upgrade krijgt. Daarnaast krijgt de cougar officieel de light utility taak en het bijbehorende materiaal en wordt er onderzocht of er voor de speciale eenheden ook speciale helikopters nodig zijn (vervanger voor de bolkow?).

Verder krijgt de marine ipv 20 nh90 tfh 12 tot 14 nh90 tfh's en en 8 tot 10 nh90 mtth (marinized transport oid)
    7 extra Chinooks? Moet dat bekostigd worden met de afschaf van die Apaches?
    En de heli's doen wat?
    Cougar schuift Bölkow eruit en NH90 vervangt cougar?
      woensdag 24 november 2004 @ 16:29:45 #15
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544284
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De Liegende Hollander is de naam die wji op het squadron aan het blaadje gaven. Net zo iets als de Stars & Lies van de Amerikaanse strijdkrachten.

De Gulfstream heeft in zijn eerste jaar een paar probleempjes gehad waar hij nu nog hinder van ondervindt: PR-wise. De probleempjes hadden te maken met enerzijds pure pech, en anderzijds de vorige eigenaar. Inmiddels zijn ze allemaal opgelost. Maar vooral de Telegraaf plaatste wat spectaculaire verhalen over slecht inzetbaarheid van het "speeltje van de minister" inderdaad.
    In werkelijkheid is de inzetbaarheid van het toestel geweldig goed, en veel beter dan verwacht.
    Als Gulfstreams zoveel akkefietjes zouden hebben zouden ze niet tot de top privé jets behoren. .
    En je zegt het zelf, de Telegraaf. .
    pi_23544363
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:29 schreef Piro het volgende:

[..]

Als Gulfstreams zoveel akkefietjes zouden hebben zouden ze niet tot de top privé jets behoren. .
    Die van George Bush sr. is net deze week neergestort.....
    pi_23544382
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:32 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Tegen een mast aan ja
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:35:47 #18
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23544450
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:24 schreef Piro het volgende:

[..]

Ik wil die meldingen van het misdragen van blauwhelmen behoorlijk groot noemen eerlijk gezegd. Die blauwhelmen zijn de militaire arm van de VN, en als de militaire arm niet op sympathie van de bevolking kan rekenen heb je een probleem.
    toch voorkom je het niet, ook niet als je enkel in EU verband of unilateraal of wat dan ook optreed

gewoon de bak in slingeren en klaar
    quote:
    [..]

Veel van de EU landen hebben de illusie dat ze wel de lusten maar niet de lasten van de EU kunnen hebben. En een nog veel groter deel meent de baas te moeten zijn. Dat werkt niet.
    tja daarom denk ik dan ook dat we voorlopig zo min mogelijk aan een EU leger moeten deelnemen, onze schouders zijn niet groot genoeg om dat te dragen en ik kan je zo 10 landen opnoemen die een stuk minder hard zullen gaan werken.

laat ze eerst maar een gezamelijk beleid op papier zetten, te beginnen met een minimum bnp en een minimum aan troepen en assets wat deel dient te nemen aan EU operaties
    quote:
    [..]

Stukkie uit een blad gegraaid (HP VN of Elsevier weet ik niet meer, denk de VN).
    Stond toen een stukje in over EUFOR dat de hele zaak over moest nemen maar dat de bevolking daar beslist geen hoge pet op had van de EU.
    tja begrijpelijk natuurlijk, ze zagen met name europeanen op de grond toen er gemoord werd en Amerikanen zagen ze pas toen er gebombardeerd werd ... dan komt toch de vraag waarom er niet gebombardeerd werd toen er gemoord werd

nogmaals, die figuren kunnen denken wat ze willen maar als ze iemand de schuld willen geven dan moeten ze bij zichzelf zijn en daarna bij hun leiders
    quote:
    [..]

I feel the love.
    Motivatie?
    ervaring
    quote:
    [..]

Dus jij zegt met klem dat er EERDER Europese troepen stonden dan er Amerikaanse troepen stonden? Als je dat kan onderbouwen zoek ik de betreffende issue op school en schrijf ik een brief naar de uitgever vanwege incorrecte verslaggeving en stemmingmakerij.
    wie zegt er dan dat dit niet zo is?
    over welke kwestie gaat dit precies?
    Bosnie, Kosovo, Macedonie?

voor zover ik weet is het gewoon een feit dat er veel eerder Europese troepen aanwezig waren tijdens de grote operaties, zowel in Bosnie (geen Amerikaans grondpersoneel tijdens Deliberate Force) als in Kosovo (Britten waren de eersten in country en de eerste niet Russen die Pristina bereikten)
    quote:
    [..]

Met nadruk op 'zou' tijd worden. .
    [..]

Als dat zo is dan gaan de kruisraketten eerder voor de bijl. Da's veel gewelddadiger. .
    m0ah ze zetten het gewoon niet in, boeit hun het bewaren kost toch geen extra geld
      woensdag 24 november 2004 @ 16:37:54 #19
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544503
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:32 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Hoeveel boeings zijn er neergepleurd? Maakt dat Airbus meteen betere vliegtuigen?
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:41:05 #20
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23544585
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:28 schreef Piro het volgende:

[..]

7 extra Chinooks? Moet dat bekostigd worden met de afschaf van die Apaches?
    nee
    quote:
    En de heli's doen wat?
    Cougar schuift Bölkow eruit en NH90 vervangt cougar?
    NH90 vervangt Lynx

De Cougar krijgt de light utility functie van de bolkow omdat er steen en been geklaagd wordt door luchtmobiel dat die optie er niet meer is sinds het uitfaseren van het toestel.

alle helikopters gaan naar Gilze-rije en dan is het handig als zowel de marine als de klu met hetzelfde type vliegt dus zal de Cougar mogelijk voortijdig vervangen worden door de NH90 (mits iemand geld wil neertellen voor de cougars).

dan wordt er onderzocht of er nog echt een lichte kleine heli nodig is voor de speciale eenheden
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:45:59 #21
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23544735
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

niet alleen jullie squadron ... er staan wel vaker onwaarheden in
    quote:
    tuurlijk, ik weet dat hij nogal is ingezet wordt om gewonden in uitzendgebied die zo snel mogelijk naar een fatsoenlijk ziekenhuis moeten heen en weer te vliegen (om maar wat te noemen) maar is een tweede toestel nu echt nodig?
      woensdag 24 november 2004 @ 16:46:37 #22
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544748
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

toch voorkom je het niet, ook niet als je enkel in EU verband of unilateraal of wat dan ook optreed

gewoon de bak in slingeren en klaar
    Dat kan wel wezen, maar in een organisatie die al negatief in de publiciteit is gekomen de laatste tijd is dat koren op de molen voor sommigen.
    quote:
    [..]

tja daarom denk ik dan ook dat we voorlopig zo min mogelijk aan een EU leger moeten deelnemen, onze schouders zijn niet groot genoeg om dat te dragen en ik kan je zo 10 landen opnoemen die een stuk minder hard zullen gaan werken.

laat ze eerst maar een gezamelijk beleid op papier zetten, te beginnen met een minimum bnp en een minimum aan troepen en assets wat deel dient te nemen aan EU operaties
    Als je dat gaat doen zijn we over 50 jaar nog bezig met de huidige traagheid. .
    quote:
    [..]

tja begrijpelijk natuurlijk, ze zagen met name europeanen op de grond toen er gemoord werd en Amerikanen zagen ze pas toen er gebombardeerd werd ... dan komt toch de vraag waarom er niet gebombardeerd werd toen er gemoord werd

nogmaals, die figuren kunnen denken wat ze willen maar als ze iemand de schuld willen geven dan moeten ze bij zichzelf zijn en daarna bij hun leiders
    Schuld wil ik hier buiten houden eerlijk gezegd. Het gaat me meer om het initiatief wat we (niet) nemen. In de sixties in Congo hebben de VS zich ook redelijk afzijdig gehouden. Er is echter wel gewoon door gegaan met waar de UN mee bezig was. Het kán wel. .
    quote:
    [..]

ervaring
    Persoonlijk gezeik? Zal idd niet erg fijn zijn.
    quote:
    [..]

wie zegt er dan dat dit niet zo is?
    over welke kwestie gaat dit precies?
    Bosnie, Kosovo, Macedonie?
    Schrijver kan ik je met naam en toenaam niet noemen, maar hij stond in een van die bladen.
    Het gaat om de tijdsperiode voordat de NATO of de VS of wij daar stonden. Er werd dus een knokpartij uitgevochten en wij zo van, wtf, onze achtertuin, wat doen jullie. Die periode. Nog voor Kosovo, de enclaves of wat dan ook.
    quote:
    voor zover ik weet is het gewoon een feit dat er veel eerder Europese troepen aanwezig waren tijdens de grote operaties, zowel in Bosnie (geen Amerikaans grondpersoneel tijdens Deliberate Force) als in Kosovo (Britten waren de eersten in country en de eerste niet Russen die Pristina bereikten)
    Dan ga ik dat blad opzoeken en ff een briefje kladden. Kan iemand definitief uitsluitsel geven?
    quote:
    [..]

m0ah ze zetten het gewoon niet in, boeit hun het bewaren kost toch geen extra geld
    Onderhoud. .
      Moderator woensdag 24 november 2004 @ 16:49:00 #23
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23544813
    [quote]Op woensdag 24 november 2004 16:29 schreef Piro het volgende:

[..]

[quote]
    Als executive jet zal het ongetwijfeld geweldige shit zijn maar als de dames en heren politici in stijl zakenreisjes willen doen dan kopen ze er maar 1 via buitenlandse zaken of rijkswaterstaat ... niet van luchtmachtcentjes waar gevechtshelikopters van gekocht hadden kunen worden
      woensdag 24 november 2004 @ 16:51:31 #24
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544888
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee
    [..]

NH90 vervangt Lynx

De Cougar krijgt de light utility functie van de bolkow omdat er steen en been geklaagd wordt door luchtmobiel dat die optie er niet meer is sinds het uitfaseren van het toestel.

alle helikopters gaan naar Gilze-rije en dan is het handig als zowel de marine als de klu met hetzelfde type vliegt dus zal de Cougar mogelijk voortijdig vervangen worden door de NH90 (mits iemand geld wil neertellen voor de cougars).

dan wordt er onderzocht of er nog echt een lichte kleine heli nodig is voor de speciale eenheden
    Iek snap.
    Hoe licht moeten we voor die derde heli denken?
    SA342?
    OH-6?
    UH-1?
      woensdag 24 november 2004 @ 16:53:22 #25
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23544947
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 16:49 schreef sp3c het volgende:
    [quote]Op woensdag 24 november 2004 16:29 schreef Piro het volgende:

[..]

[quote]
    Als executive jet zal het ongetwijfeld geweldige shit zijn maar als de dames en heren politici in stijl zakenreisjes willen doen dan kopen ze er maar 1 via buitenlandse zaken of rijkswaterstaat ... niet van luchtmachtcentjes waar gevechtshelikopters van gekocht hadden kunen worden
    Privé jets stellen meer eisen dan alleen luxe. Ik zou niet blij worden als biljonair als m'n kist om de vlucht een opknapbeurt moet hebben. .
    Besides, politici gaan maar lekker met de veewagen. .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')