Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 37 zijn:
* Bewegen en overleven in de bergen
* Schepen en vliegtuigen in de verkoop
* Amfibische landingen op Sardinië
* Stap vooruit met nieuwe houwitser
Hangt er vanaf...quote:quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 00:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dus ik moet die goeroe in het winkelcentrum vanavond niet geloven?
Zat, maar mijn provider (Zonnet) heeft sinds een paar maanden een zwaar slechte service daarmee. Duurt te lang nu om alles binnen te halen dus blijf even bij de mp3's hangen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:29 schreef RonaldV het volgende:
zitten jullie wel eens in de nieuwsgroepen? Ik kijk heel veel in alt.binaries.pictures.aviation
Zulke groepen zijn er ook voor landmachters hoorquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:30 schreef SHERMAN het volgende:
Nope nooit
ABPM is al een jaar of 3 verziekt. Ultra-rechtse yanks hangen daar uit, het gaat er zelden of nooit meer over plaatjesquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:01 schreef Strijder het volgende:
[..]
Zat, maar mijn provider (Zonnet) heeft sinds een paar maanden een zwaar slechte service daarmee. Duurt te lang nu om alles binnen te halen dus blijf even bij de mp3's hangen.
Maar probeer ook eens "alt.binaries.pictures.military" (alhoewel de Amerikanen die nu echt verziekt hebben met hun infantiele verkiezingstroep). Voor schepen enzo moet je de ".tall-ships" eens proberen.
En ja, er zijn er nog veel meer maar je kan het echt niet bijhouden, zoveel. Wel mooi spul meestal.
Komen nog wel eens mooie series door.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ABPM is al een jaar of 3 verziekt. Ultra-rechtse yanks hangen daar uit, het gaat er zelden of nooit meer over plaatjes
Remove post ook op ABPA. :-)quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:11 schreef Strijder het volgende:
[..]
Komen nog wel eens mooie series door.
De poster "remov-this-before-flight-..." heeft altijd (officiële ?) plaatjes van het Amerikaanse leger, hele mooie en hele goede.
En af en toe ook nog eens een serie wo2, maar verder heb je wel gelijk ja.
maar geen helikopters die een 35 ton pantservoertuig kan vervoeren en dat is toch belangrijk bij luchtmobiel optredenquote:In dit geval wel.
Wij hebben geen vliegtuigen die een tank van 60 ton kunnen vervoeren. .
waarschijnlijk welquote:Dus echt alleen de 'kale' met een Bushmaster?
nee de getrokken howitzers gaan er zowieso uit of zijn er al uit, daar zie ik graag ook 120 mm mortieren voor in de plaats komen, officieel doet pzh2000 het werk wat die dingen doen want 1 zo'n voertuig levert zoveel extra vuurkracht op (12 schoten per minuut) dat het overbodig is om ook die dingen mee te slepen.quote:De getrokken mortieren kunnen met die 2x120mm imo opgedoekt worden. Da's een briljant mooi speeltje om de ondersteunende mortieren te vervangen. Voor close in en urban operaties kunnen we nog steeds de kachelpijpen gebruiken.
De getrokken howitsers snap ik alleen niet, wil je die door de 120mm tankturret laten doen?
excuse me?quote:Wat een waardeloos stuk onzin is dat?
Wat moet je nou weer met tankettes. Ga je met kleinkaliber vuur nog doorheen.
Koop dan de plannen van de M8 en ga daarmee klussen. Heeft LMB nog wat fatsoenlijke vuurkracht achter de hand ook. Op deze manier kun je beter een airliftable versie van de CV90 bouwen.
[quote]
Wat een waardeloos stuk onzin is dat?
lolquote:Wat moet je nou weer met tankettes.
Ga je met kleinkaliber vuur nog doorheen.
hoe had je dat gezien dan een cv90 zonder pantser en zonder kanon ofzo? het voertuig weegt 35 ton, daar zou dan 20 ton afmoetenquote:Koop dan de plannen van de M8 en ga daarmee klussen. Heeft LMB nog wat fatsoenlijke vuurkracht achter de hand ook. Op deze manier kun je beter een airliftable versie van de CV90 bouwen.
goedkoper ja, kernaandrijving is eigenlijk alleen echt nuttig voor de Amerikaanse reuzen waar 85 toestellen oid op staan niet voor wat de Fransen en Britten van plan zijn ... de Britse versie krijgt iig wel APAR radar mee (staat ook op onze lcf's, van Thales Nederland)quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 07:33 schreef HarigeKerel het volgende:
Zeg even wat anders, ik las op http://www.naval-technology.com/projects/gaulle/index.html
Dat de Fransen en de Britten een vliegdekschip gaan bouwen wat niet kernaangedreven is, waarom zou men voor een conventionele kiezen? goedkoper? om de linkse partijen happy te houden?
er kunnen tanks inquote:
Wat the hell is dat?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:35 schreef sp3c het volgende:
f
http://www.aviopress.com/images/20041003_DG04_teulada_009.jpg
mijn nieuwe wallpaper
Nee en nee.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 03:00 schreef Vampz het volgende:
doen er hier nog mensen de opleiding luchtmobiel atm? of beginnen er nog meer op 3 jan bij het kct hier?
Nope.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:29 schreef RonaldV het volgende:
zitten jullie wel eens in de nieuwsgroepen? Ik kijk heel veel in alt.binaries.pictures.aviation
Een stuk goedkoper is een.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 07:33 schreef HarigeKerel het volgende:
Zeg even wat anders, ik las op http://www.naval-technology.com/projects/gaulle/index.html
Dat de Fransen en de Britten een vliegdekschip gaan bouwen wat niet kernaangedreven is, waarom zou men voor een conventionele kiezen? goedkoper? om de linkse partijen happy te houden?
Deze lijkt mij ook wel wat, er kunnen ook tanks op!
http://www.naval-technology.com/projects/num/
hoop het voor jequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:20 schreef Piro het volgende:
[..]
Nee en nee.
Lichting 1 2006, USAr, mocht ik door MEPS heenkomen (verwacht gewoon van wel)
Daarom zeg ik, maak hem geschikt voor luchtmobiel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar geen helikopters die een 35 ton pantservoertuig kan vervoeren en dat is toch belangrijk bij luchtmobiel optreden
Wat vervangen die twee dan? De commando en waarnemingsversies van de YPR ofzo?quote:[..]
waarschijnlijk wel
we krijgen als het goed is cv9035 mkIII
CV9035 MkIII features considerably enhanced firepower, survivability, mobility, ergonomics and electronic system capability over its predecessors. The main armament is a Bushmaster III 35/50 cannon with a computerised fire control system incorporating an ammunition programmer. The commander has a rotating cupola that provides hunter-killer capability. Both commander and gunner have stabilised day/night sights and third generation thermal cameras.
Improved survivability has been achieved through a new armour package, providing a high level of protection against top-attack weapons and increased protection against mines. Additionally, CV9035 MkIII is equipped with Hägglunds’ defensive aids suite (DAS) which contains laser warning receivers integrated with smoke grenade launchers. The main armament is linked to the DAS software.
CV9035 MkIII incorporates Hägglunds’ third generation vehicle control and information system. This software is prepared for the integration of command, control, communications, computers and intelligence system, combat identification and other third party software. The ergonomics, air conditioning, environmental, nuclear, biological and chemical defence systems have all been improved.
The individual improvements featured in CV9035 MkIII may also be integrated into previous generations of CV9030 and CV9040 vehicles.
CV9035 MkIII has been under development and test since 2001. It is now ready for production.
MORE ABOUT HÄGGLUNDS’ CV9035 MkIII:
Lethality
• Main armament Bushmaster III 35/50 canon from ATK
• Ammunition programmer for Air Burst Munitions integrated in FCS
• Independent stabilised commanders sight with day/night capability providing Hunter-Killer capability
• Co-ax machine gun with increased elevation for urban warfare situations
• Third generation thermal camera for the gunner and commander
Survivability
• Improved horizontal protection
• Improved mine protection
• New protection for top attack threat - bomblets
• Laser warning receivers integrated with smoke grenade launchers and gun alignment to threat through Hägglunds Defensive Aid Suite (DAS) software
• Combined AC/NBC protection
Payload and growth potential
• Increased GVW to 32000kg with growth potential up to 35000kg
• Electronically controlled fully automatic transmission
• Increased engine power
• Improved cooling system
• Improved suspension system
Other features
• 3rd generation electronic vehicle control and information system including preparation for integration of C4I system, combat identification and other 3rd party software integration.
• Increased environmental capability with up-graded A/C and heater systems
• Modified chassis hull to provide optimised ergonomics in combination with high protection level.
Fennek gaat voor Nederland de waarnemingsfunctie's doen en boxer de commandofunctie's, beiden zijn geschikter voor de taken imo
12 schoten per minuut is mondjesmaatquote:[..]
nee de getrokken howitzers gaan er zowieso uit of zijn er al uit, daar zie ik graag ook 120 mm mortieren voor in de plaats komen, officieel doet pzh2000 het werk wat die dingen doen want 1 zo'n voertuig levert zoveel extra vuurkracht op (12 schoten per minuut) dat het overbodig is om ook die dingen mee te slepen.
Getrokken vuurmonden hebben echter een langere set up time en zijn niet altijd even optimaal. Dan is een SP howitser een betere optie.quote:maar ik kan me niet voorstellen dat bij elke gemechaniseerde missie ook gemechaniseerde vuurmonden meegaan dan zijn die 120 mm mortieren een leuke optie of toch een howitzer module voor boxer kopen (of de getrokken vuurmonden erop schroeven, kost nix ... althans minder toch)
Koffie niet gehad?quote:[..]
excuse me?
Een M2 bijvoorbeeld, of een M203.quote:[..]
lol
bullshit ... dan wil ik wel is weten wat jij allemaal onder kleinkaliber vuur verstaat
De CV90 weegt 26000 kilogram. De M8 weegt 25 ton als ie topzwaar is.quote:[..]
hoe had je dat gezien dan een cv90 zonder pantser en zonder kanon ofzo? het voertuig weegt 35 ton, daar zou dan 20 ton afmoeten
Als de CV90 niet compatible is met de gangbare transportformaten binnen NATO is het een waardeloos stuk onzin. Ik mag hopen dat het wel gewoon zo is anders maakt Nederland de grootste miskoop in haar geschiedenis.quote:bovendien blijft het dan nog steeds te groot, mjah je kan hem wel onder de chinook hangen maar dan moet je slingen en dat is niet altijd mogelijk, wiesel rijd je gewoon achterin de heli (zelfde geld voor de M8 overigens) punt is dat wanneer luchtmobiel met helikopters ergens air assault doet ze het enkel met lsv's en mb's moeten doen als je daar wiesels met 20 mm guns (en 120 mm mortieren voor de mortiercompagnie) aan toevoegd ga je flinke stappen vooruit qua vuurkracht zonder dat je echt veel meer moet gaan bevoorraden.
als je met zware pantservoertuigen wilt aanvallen dan moet je niet bij lmb wezen maar bij painf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |