abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2004 @ 21:15:49 #1
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23227027

Links naar de vorige delen

[centraal] Defensie 23 alweer :)
[centraal] Defensie nummertje 22
[centraal] Defensie 20
[Centraal] Defensie 20, nu met vers bloed. :)
[CENTRAAL] Defensie nummertje 19
[Centraal] Defensie 18, nu ook NSF56K dankzij SHERMAN.
(centraal) defensie deel 17
(CENTRAAL) Defensie deel 16
[Centraa] Defensie 15. Verder met de e-jihad.
[Centraal] Defensie, nummertje 14 alweer.
[Centraal] Defensie 13, nu ook mét nieuwe posters.
[centraal] Defensie nummer 12 :)
Het defensie topic deeltje XI
Defensie part X. Jubileum!
[centraal] Defensie nummer IX
[centraal] Defensie nummer 8
Defensie part VII.
[centraal] Defensie VI
[centraal] Defensie V
Het Defensie topic deeltje 4 alweer
Het Chinese Leger deeltje 3
Het Chinese Leger deeltje 2
Het Chinese Leger

Het nummeren van de topics gaat hier nog wel is fout, zo zijn er bijvoorbeeld 2 verschillende topics met het nummer 20 maar is er geen met het nummer 21

De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken.

zijn er nog andere topics over dit soort onderwerpen?

jah, en hier komen de links
De Europese legers
Het beste leger ooit?
Wat is de beste tank ter wereld?
Tanks!
De legers van de wereld
Nederland VS Zweden
Nederland VS Zuid-Afrika
Oorlogsverleden Nederland?
Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen
het Nederlandse leger.
Leger afschaffen?
Waar hebben we dat leger voor?
Training van het Nederlandse leger.
Waarom blijft er nou niks van ons leger over?
Structuur leger onderdelen

Maar ik snap al die afkortingen toch niet

Is niet erg Ik denk dat iedereen in dit topic wel is wat tegen komt waar hij/zij nog nooit van gehoord heeft.
Maar oke hier volgen er een paar;

• KL Koninklijke Landmacht
  • KM Koninklijke Marine
  • KLu Koninklijke Luchtmacht
  • KMar Koninklijke Marechaussee
  • KLPD Korps Landelijke Politie Diensten
  • KCT Korps Commando Troepen
  • LMB/LuMob/Lumbl Lucht Mobiele Brigade
  • MinDef Ministerie van Defensie
  • NATO/NAVO Noord Atlantische Verdrags Organisatie

• AMO Algemene Militaire Opleiding (de basis training bij/voor de KL)
  • IMO Initiële Militaire Opleiding (de basis training bij/voor de KLu)
  • CQB Close Quarter Battle (dicht bij gevechten)
  • MOS military occupation specialty (je specialiteit, scherpschutter, explosieven, arts enzo)
  • AIT advanced individual training (de training van je specaliteit)
  • KMS Koninklijke Militaire School
  • KMA Koninklijke Militaire Academie
  • BT Basic Training
  • PaInf Pantser Infanterie.
  • LMBL Luchtmobiele
  • PaInfBat Pantser Infanterie Bataljon.

• SEAL SEa Air Land (Amerikaanse Commando's)
  • USMC United States Marine Corps Of United States Marine Corps officiële site Amerikaanse Mariniers
  • USAF United States Air Force Amerikaanse Luchtmacht
  • USar United States army Amerikaanse Landmacht
  • USN United States Navy Amerikaanse Marine

• RAF Royal Air Force Britse Luchtmacht
  • RN Royal Navy Britse Marine

• IDF Israeli Defence Force
  • IDAF

Internationale aanduidingen voor andere strijdkrachten:
    RNOAF voor de Noren,
    RDAF voor de Denen,
    GEAF/GAF voor de luftwaffe (beiden worden gebruikt, door elkaar. GEAF heeft de voorkeur om verwarring met de Griekse luchtmacht te voorkomen),
    RNLAF voor de KLu,
    FAF voor de Fransen,
    PAF voor Portugezen,
    IAF voor de Italianen,
    HAF voor de Grieken (geen GAF om verwarring met de Duitsers te voorkomen) en
    TUAF voor de Turken.
    De Belgen heetten tot voor kort BAF, nu hun luchtmacht niet meer bestaat als apart krijgsmachtdeel weet ik niet wat de nieuwe afkorting is.
    NAEWF is de naam van de NATO Airborne Early Warning Force, bestaande uit de NATO component op Geilenkirchen (17 stuks), en de RAF Sentries op Waddington (7 stuks). De Franse 4 E-3Fs zijn interoperabel, maar maakt GEEN deel uit van de NAEWF.

1. Space Command (opgeheven). -----> Opgenomen in USSTRATCOM
    2. Strategic Command/USSTRATCOM
    3. Transportation Command/USTRANSCOM
    4. Special Operations Command/USSCOCOM
    5. Joint Forces Command/JFCOM
    6. Northern Command/NORTHCOM
    7. Southern Command/SOUTHCOM
    8. European Command/USEUCOM
    9. Pacific Command/USPACCOM
    10. Central Command /USCENTCOM

De Army is vertegenwoordigd in bijna alle takken, met uitzondering van Northern Command, waar ik geen data heb kunnen vinden voor eender welke tak van de strijdkrachten
    Army
    1. ARSPACE
    2.
    3. MTMC
    4. ARSOC
    5. FORSCOM
    6.
    7. USARSO
    8. USAREUR
    9. ARPAC
    10. ARCENT

Navy
    1. NAVSPACECOM
    2. CTF-134/CTF-144
    3. MSC
    4. NAVSPECWARCOM
    5. LANTFLT
    6.
    7. NAVSO
    8. NAVEUR
    9. PACFLT
    10. NAVCENT

USMC.
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. MARFORLANT
    6.
    7. MARFORSOUTH
    8. MARFOREUR
    9. MARFORPAC
    10. USMARCENT

USAF.

1. 14th Air Force
    2. 20th Air Force
    3. AMC
    4. AFSOC
    5. ACC
    6.
    7. SOUTHAF
    8. USAFE
    9. PACAF
    10. CENTAF

Ik wil een foto posten

Das mooi Hier staat uitgelegd hoe je een plaatje op FOK! krijgt
    Resize je foto wel even, dat kan bijvoorbeeld met een van deze online resizers (let op! dit zijn geen plaatsen waar je je foto's online kan zetten)
    http://fok.internix.be/resizer.php
    http://www.i-questo.com/resizer/

Kan je wat mooie foto's laten zien?

Tuurlijk kan dat

F-15I

F-16

F-18

JSF

PzH 2000

T98

T90

M2A2 Bradley

Olifant

K1A1

(De volgende foto's zijn allemaal Nederlands materieel)

Patria XA-188

M109

Leopard2A5

YPR 765

Waar kan ik leuke wallpapers vinden?

Wat denk je hier van?
    USAF

USAr

USN

Enne welke eenheden doen nou wat eigenlijk?

Gevechtseenheden:
  • Infanterie
  • Pantserinfanterie
  • Luchtmobiele Infanterie
  • Korps Commando Troepen
  • Cavalerie

Gevechtsondersteunende eenheden:
  • Artillerie
  • Genie
  • Verbindingsdienst

Logistieke eenheden:
  • Bevoorrading en Transport
  • Technische Dienst
  • Geneeskundige Dienst
  • Militaire administratie

Door users geschreven stukjes

Waarom verschillen die kogels zo?

Geweren, pistolen, revolvers en noem het maar op ze verschieten allemaal munitie.
    Voor elk doel is wel een ander type munitie te bedenke, hier volgen er een paar.

Een duidelijk stukje over tankmunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Een duidelijk stukje over geweermunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Leuk dat die soldaten kleren aan hebben met allemaal kleurtjes...maar waarom heeft elk land andere kleuren?

Over de camouflage kleding heeft Strijder een leuk stukje geschreven, deze kan je hier vinden.

Heb jullie nog wat leuke links?
    Uiteraard hebben we die ( De links van enkele krijgsmacht onderdelen staan boven aan.)

• Site met heel erg veel cijfers en informatie van erg veel landen op de wereld
  • Site over de opleiding van de KCT
  • Site met foto's van Krijgsmacht onderdelen van heel veel landen, ook foto's in Irak
  • Site met militair nieuws
  • Militare foto's
  • Foto's uit Afghanistan
  • Site met informatie over conflicten

• Topic over Nederlandse militairen in Irak
  • Site over Nederlandse militairen in Irak
  • Forum over de Nederlandse strijdkrachten
  • Nog een forum over de Nederlandse strijdkrachten

• Amerikaanse marine
  • United States Marine Corps
  • Amerikaanse Luchtmacht
  • Amerikaanse Landmacht

• The Art of War
  • Chinesegevechtstraining

• Site over de Chinese defensie
  • Site over de Russische defensie
  • Je beste vriend

Heb je niet iets van nieuws over Defensie?

Defensie is zo aardig...ze brengen namelijk geregeld de Defensiekrant uit. Dit is een online krant over de Nederlandse defensie. Wil je weten of er nieuwe uitagaven zijn? Klik dan hier.

2004 Defensiekrant 37/2004

quote:
    Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 37 zijn:
    * Bewegen en overleven in de bergen
    * Schepen en vliegtuigen in de verkoop
    * Amfibische landingen op Sardinië
    * Stap vooruit met nieuwe houwitser
    Download

Wie heeft dit allemaal in elkaar gezet?

• Piro
  • Strijder
  • icecreamfarmer_NL
  • sp3c
  • Wuder
  • VAK
  • Mikkel
  • SirBenniMiles
  • Vampz
  • CeeJee
  • De_Rode_Brigade
  • Salvad0R
  • BloodhoundFromHell
  • RonaldV
  • Lone_Gunman
  • SHERMAN

De .txt file van de OP is hier te vinden
  • Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      woensdag 10 november 2004 @ 21:28:45 #2
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23227423
    quote:
    Waarom hebben ze het NH90 project dan niet opgedoekt en zijn de niet met de S-70 verder gegaan? Had ze een hoop geld gescheeld.
    hoofdreden: de SH-60 is te groot. Op de helft van de Europese fregatten past hij niet. De SH-60 is ontworpen als vervanging voor de SH-3 Sea King, voor de kleinere SH-2 is nog altijd geen vervanging voorzien bij de USN.
    Daarnaast is het verwijt van de VS al decennia dat zij voor alle hardware-ontwikkeling moeten opdraaien. Europa is het daar wel mee eens, en vind bovendien dat ze de kennis zelf moeten hebben om te kunnen ontwikkelen. Al was het maar om handelsbalansen in evenwicht te houden.
    Tenslotte is de H-60 familie veel ouder dan de Europese evenknieën. En de Europese zijn veel geavanceerder, in de VS bouwen ze mooie vastvleugeligen, maar heli's bouwen is een beetje ondergeschoven kind daar, vooral de wat kleinere modellen. Er vliegen daar heel veel Bolkows en Aerospatiale toestellen, zeker voor een markt die "buy American" als motto heeft.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 10 november 2004 @ 21:42:45 #3
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23227832
    Daar zit wat in ja. Maar bedrijfstechnisch gezien is het gewoon NIET handig dat je drie producten van hetzelfde bedrijf hebt die tegen elkaar concurreren.
    Met de kennis ben ik het echter helemaal eens. We hebben wel knowhow, maar onze ervaring en kennisdatabank ligt ver achter die van hen.
    Dat de heli een ondergeschoven kindje is ben ik het niet helemaal mee eens. Kisten als de Sea Knight, Apache, Huey, Hueycobra en afgeleiden, Chinook en ook de Blackhawk die ondanks zijn leeftijd een poepgoeie kist is (ik zie het ding best wel de nieuwe Huey worden) zijn wereldwijd bekend

En ik maak uit je verhaal op dat de NH90 er bij de USN ook ingaat als ze de Sea Sprites eruit lazeren? (wat was de SH-1?).
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      woensdag 10 november 2004 @ 22:02:43 #4
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23228507
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 21:42 schreef Piro het volgende:
    Daar zit wat in ja. Maar bedrijfstechnisch gezien is het gewoon NIET handig dat je drie producten van hetzelfde bedrijf hebt die tegen elkaar concurreren.
    Met de kennis ben ik het echter helemaal eens. We hebben wel knowhow, maar onze ervaring en kennisdatabank ligt ver achter die van hen.
    Dat de heli een ondergeschoven kindje is ben ik het niet helemaal mee eens. Kisten als de Sea Knight, Apache, Huey, Hueycobra en afgeleiden, Chinook en ook de Blackhawk die ondanks zijn leeftijd een poepgoeie kist is (ik zie het ding best wel de nieuwe Huey worden) zijn wereldwijd bekend

En ik maak uit je verhaal op dat de NH90 er bij de USN ook ingaat als ze de Sea Sprites eruit lazeren? (wat was de SH-1?).
    Nee, in vervanging van de SH-2 is gewoon nog niet voorzien. Het heeft er alle schijn van dat de USN niet de heli's gaat vervangen, maar de schepen waarvan ze opereren. Gewoon nieuwe boten met grotere hangaars bestellen.
    En de SH-1 bestaat niet, althans: niet in Amerikaanse dienst. Er zijn wel ASW versies van de Huey, maar die vliegen in het buitenland. De Italianen vliegen er mee.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 10 november 2004 @ 22:09:42 #5
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23228741
    - Privacy Matters
    pi_23228984
    hoeveel soldaten kan nederland krijgen als we echt willen

1 miljoen?
    je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
      woensdag 10 november 2004 @ 22:36:56 #7
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23229681
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 22:17 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

1 miljoen?
    Elke man onder de 45 die kan lopen, en een geweer vasthouden. Op te rekken naar elke man onder de 50. Of 55. of 60. Hangt er maar vanaf hoe desperaat we worden.
    - Privacy Matters
      woensdag 10 november 2004 @ 22:53:03 #8
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23230258
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 22:17 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

1 miljoen?
    Hangt van de situatie af. Voorrang wordt gegeven aan de jongere en fysiek fittere kandidaten als we erin worden gepropt. Maar zoals RonaldV zegt: iedere man die een geweer ergens heen kan wijzen en de trekker kan overhalen kan soldaat zijn.
    Maar dan wél in een verdedigende rol. Een gepensioneerde als air assault soldaat inzetten is niet te doen.
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      woensdag 10 november 2004 @ 22:54:53 #9
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23230328
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 22:02 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, in vervanging van de SH-2 is gewoon nog niet voorzien. Het heeft er alle schijn van dat de USN niet de heli's gaat vervangen, maar de schepen waarvan ze opereren. Gewoon nieuwe boten met grotere hangaars bestellen.
    En de SH-1 bestaat niet, althans: niet in Amerikaanse dienst. Er zijn wel ASW versies van de Huey, maar die vliegen in het buitenland. De Italianen vliegen er mee.
    Dat kan OOK ja. . Heerlijk Amerikaans zeg.
    "Moet die SH-2 niet vervangen worden?"
    "Geen zin in, pak de begroting ff en schrijf erbij dat we nieuwe schepen nodig hebben. We kopen gewoon meer Blackhawks"
    "'Kay"
    .
    Waar opereren de SH-2's uberhaupt vanaf?
    Triconderoga's?
    pi_23230513
    Ik heb een hekel aan NWS
    Pantsertanks
    Een YPR een tank noemen
    Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
      woensdag 10 november 2004 @ 23:07:17 #11
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23230783
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 22:54 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat kan OOK ja. . Heerlijk Amerikaans zeg.
    "Moet die SH-2 niet vervangen worden?"
    "Geen zin in, pak de begroting ff en schrijf erbij dat we nieuwe schepen nodig hebben. We kopen gewoon meer Blackhawks"
    "'Kay"
    .
    Waar opereren de SH-2's uberhaupt vanaf?
    Triconderoga's?
    Ticonderoga is een allejezus grote tobbe. Ze staan meer op die vierkante dozen van de Perry en Spruance klasse dacht ik
    - Privacy Matters
      woensdag 10 november 2004 @ 23:16:24 #12
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23231075
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 23:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ticonderoga is een allejezus grote tobbe. Ze staan meer op die vierkante dozen van de Perry en Spruance klasse dacht ik
    Volgens Globalsecurity heeft de USN ze al 3 jaar niet meer... En zoals ik al verwachtte: de klasse die er mee voer wordt uitgefaseerd, er zijn nog maar twee Spruances in de vaart.
    - Privacy Matters
      donderdag 11 november 2004 @ 02:30:31 #13
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23234673
    Ik dacht dat ze nog Triconderogas in de vloot hadden. Niet dus. Ze bouwen nog wel AEGIS kruisers voor o.a. Taiwan namelijk. Hebben ze de hele handel op een andere schuit gevorkt?
      donderdag 11 november 2004 @ 02:31:53 #14
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23234679
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 22:59 schreef SHERMAN het volgende:
    Ik heb een hekel aan NWS
    Pantsertanks
    Een YPR een tank noemen
    Link? .
    De YPR een tank van enige soort noemen is een belediging voor tanks man. Speculaasding. .
      donderdag 11 november 2004 @ 02:43:42 #15
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23234764

Hier kun je volgens mij de hele landmacht in kwijt. .
    pi_23234789
    We hebben A-10's nodig, VS moet ze kwijt en gaan weg voor een prikkie.
    je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
    pi_23235212
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 02:31 schreef Piro het volgende:

[..]

Link? .
    De YPR een tank van enige soort noemen is een belediging voor tanks man. Speculaasding. .
    Nabeschouwing bestorming terroristenpand II
    pi_23235215
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 02:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

* SHERMAN mompelt iets over bezuinigingen enzo
      donderdag 11 november 2004 @ 09:31:25 #19
    17274 Wuder
    Wees blij dat je nog leeft!
    pi_23236003
    Gvd... A-10s zijn geil...

Waarom wil de VS ze kwijt eigenlijk? Hebben ze iets nieuws verzonnen?
    Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
    pi_23236264
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 02:43 schreef Piro het volgende:
    [afbeelding]
    Hier kun je volgens mij de hele landmacht in kwijt. .
    Ze kost waarschijnlijk ook het hele budget van de landmacht
    pi_23238270
    tvp*
    *BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
      donderdag 11 november 2004 @ 11:52:39 #22
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23238663
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 02:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
    De A-10s blijven minstens tot de F-35 er is omdat ze die als vervanger positioneren.
    Een aantal hoge omes is het daar echter totaal niet mee eens, om begrijpelijke redenen.
    De A-10 heeft een ERG hoge survivalkans.
    Z'n lage vliegsnelheid en vlieghoogte maken het veel beter geschikt als een close support vliegtuig.
    Stealth is op zo'n moment nutteloos omdat ie laag genoeg vliegt dat je er met een M16 nog op kan schieten. Als gevolg van die filosofie heeft het pleurisding 11 hardpoints waar ie veel meer bommetjes met veel meer gewicht aan vast kan zetten.
    Er schijnt dus gelobbyd te worden voor een A-10 II, en ik hoop van harte dat het ze lukt
      donderdag 11 november 2004 @ 11:57:15 #23
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23238767
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 09:31 schreef Wuder het volgende:

Zie post.
    Al vermoed ik dat een groot deel van de claim dat ze de A-10 ermee willen vervangen politiek is. De senaat denkt: O, gemeenschappelijkheid, kisten zijn toch oud, enz enz enz. Okay, geef ze de poen maar.
    Airforce zegt later: ja, sorry, hij heeft de payload niet en hij mist de vuurkracht van de GAU-8/A, we moeten toch een nieuwe bouwen.
      donderdag 11 november 2004 @ 12:02:15 #24
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_23238861
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 09:52 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ze kost waarschijnlijk ook het hele budget van de landmacht
    We moesten toch een bevoorrader hebben? .
    Als we de Antillen binnenvallen leasen we ook de T-AK 2062 even. Daar past onze hele marine op, kunnen we de schepen gelijk daar repareren. .
    pi_23241679
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 09:31 schreef Wuder het volgende:

De luchtmacht wil eigenlijk geen enkel vliegtuig dat niet alles kan. Een A10 kan geen andere vliegtuigen onderscheppen en dus willen ze dat ding eigenlijk niet. Maar de A10 heeft veel fans in de politiek en bij het leger, dus kunnen ze er ook niet vanaf. Door geld af te knijpen voor onderhoud en refits probeert de luchtmacht nu de A10 verouderd te maken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')