Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 37 zijn:
* Bewegen en overleven in de bergen
* Schepen en vliegtuigen in de verkoop
* Amfibische landingen op Sardinië
* Stap vooruit met nieuwe houwitser
hoofdreden: de SH-60 is te groot. Op de helft van de Europese fregatten past hij niet. De SH-60 is ontworpen als vervanging voor de SH-3 Sea King, voor de kleinere SH-2 is nog altijd geen vervanging voorzien bij de USN.quote:Waarom hebben ze het NH90 project dan niet opgedoekt en zijn de niet met de S-70 verder gegaan? Had ze een hoop geld gescheeld.
Nee, in vervanging van de SH-2 is gewoon nog niet voorzien. Het heeft er alle schijn van dat de USN niet de heli's gaat vervangen, maar de schepen waarvan ze opereren. Gewoon nieuwe boten met grotere hangaars bestellen.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:42 schreef Piro het volgende:
Daar zit wat in ja. Maar bedrijfstechnisch gezien is het gewoon NIET handig dat je drie producten van hetzelfde bedrijf hebt die tegen elkaar concurreren.
Met de kennis ben ik het echter helemaal eens. We hebben wel knowhow, maar onze ervaring en kennisdatabank ligt ver achter die van hen.
Dat de heli een ondergeschoven kindje is ben ik het niet helemaal mee eens. Kisten als de Sea Knight, Apache, Huey, Hueycobra en afgeleiden, Chinook en ook de Blackhawk die ondanks zijn leeftijd een poepgoeie kist is (ik zie het ding best wel de nieuwe Huey worden) zijn wereldwijd bekend
En ik maak uit je verhaal op dat de NH90 er bij de USN ook ingaat als ze de Sea Sprites eruit lazeren? (wat was de SH-1?).
Elke man onder de 45 die kan lopen, en een geweer vasthouden. Op te rekken naar elke man onder de 50. Of 55. of 60. Hangt er maar vanaf hoe desperaat we worden.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:17 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
hoeveel soldaten kan nederland krijgen als we echt willen
1 miljoen?
Hangt van de situatie af. Voorrang wordt gegeven aan de jongere en fysiek fittere kandidaten als we erin worden gepropt. Maar zoals RonaldV zegt: iedere man die een geweer ergens heen kan wijzen en de trekker kan overhalen kan soldaat zijn.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:17 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
hoeveel soldaten kan nederland krijgen als we echt willen
1 miljoen?
Dat kan OOK ja.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, in vervanging van de SH-2 is gewoon nog niet voorzien. Het heeft er alle schijn van dat de USN niet de heli's gaat vervangen, maar de schepen waarvan ze opereren. Gewoon nieuwe boten met grotere hangaars bestellen.
En de SH-1 bestaat niet, althans: niet in Amerikaanse dienst. Er zijn wel ASW versies van de Huey, maar die vliegen in het buitenland. De Italianen vliegen er mee.
Ticonderoga is een allejezus grote tobbe. Ze staan meer op die vierkante dozen van de Perry en Spruance klasse dacht ikquote:Op woensdag 10 november 2004 22:54 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat kan OOK ja.. Heerlijk Amerikaans zeg.
"Moet die SH-2 niet vervangen worden?"
"Geen zin in, pak de begroting ff en schrijf erbij dat we nieuwe schepen nodig hebben. We kopen gewoon meer Blackhawks"
"'Kay".
Waar opereren de SH-2's uberhaupt vanaf?
Triconderoga's?
Volgens Globalsecurity heeft de USN ze al 3 jaar niet meer... En zoals ik al verwachtte: de klasse die er mee voer wordt uitgefaseerd, er zijn nog maar twee Spruances in de vaart.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:07 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ticonderoga is een allejezus grote tobbe. Ze staan meer op die vierkante dozen van de Perry en Spruance klasse dacht ik
Link?quote:Op woensdag 10 november 2004 22:59 schreef SHERMAN het volgende:
Ik heb een hekel aan NWS
Pantsertanks
Een YPR een tank noemen
Nabeschouwing bestorming terroristenpand IIquote:Op donderdag 11 november 2004 02:31 schreef Piro het volgende:
[..]
Link?.
De YPR een tank van enige soort noemen is een belediging voor tanks man. Speculaasding..
quote:Op donderdag 11 november 2004 02:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
We hebben A-10's nodig, VS moet ze kwijt en gaan weg voor een prikkie.
Ze kost waarschijnlijk ook het hele budget van de landmachtquote:Op donderdag 11 november 2004 02:43 schreef Piro het volgende:
[afbeelding]
Hier kun je volgens mij de hele landmacht in kwijt..
De A-10s blijven minstens tot de F-35 er is omdat ze die als vervanger positioneren.quote:Op donderdag 11 november 2004 02:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
We hebben A-10's nodig, VS moet ze kwijt en gaan weg voor een prikkie.
Zie post.quote:Op donderdag 11 november 2004 09:31 schreef Wuder het volgende:
Gvd... A-10s zijn geil...
Waarom wil de VS ze kwijt eigenlijk? Hebben ze iets nieuws verzonnen?
We moesten toch een bevoorrader hebben?quote:Op donderdag 11 november 2004 09:52 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ze kost waarschijnlijk ook het hele budget van de landmacht
De luchtmacht wil eigenlijk geen enkel vliegtuig dat niet alles kan. Een A10 kan geen andere vliegtuigen onderscheppen en dus willen ze dat ding eigenlijk niet. Maar de A10 heeft veel fans in de politiek en bij het leger, dus kunnen ze er ook niet vanaf. Door geld af te knijpen voor onderhoud en refits probeert de luchtmacht nu de A10 verouderd te maken.quote:Op donderdag 11 november 2004 09:31 schreef Wuder het volgende:
Gvd... A-10s zijn geil...
Waarom wil de VS ze kwijt eigenlijk? Hebben ze iets nieuws verzonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |