Niet met de olie, met de techniek alleen om die motoren te kunnen gebruiken.quote:icecreamfarmer_NL - donderdag 22 juli 2004 @ 17:24
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:15 schreef Strijder het volgende:
[..]
De vliegtuigen zelf wel, en daar moeten technische voorzieningen voor zijn.
[..]
Dus gewoon aanmodderen en over 30 jaar de kluis open.
de jsf wordt toch gemaakt door lockheed dat heeft toch totaal geen verbanden met de olie industrie
Chick ?quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:48 schreef sp3c het volgende:
film heet stealth van columbia tristar
militaire robots en AI worden ontwikkeld, militaire robots en AI gaan postal, 3 echte piloten redden wereld in sa-37 Talon stealth vliegtuig, 1 van de piloten is ongetwijfeld een chick, de andere piloot scoort die chick, de derde gaat dood ... zoiets
top gun meets terminator
lame ... maar die pics zien er cool uit
quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hm je was me voor
hier snap ik eventjes niks vanquote:Op donderdag 22 juli 2004 17:35 schreef Strijder het volgende:
[..]
Niet met de olie, met de techniek alleen om die motoren te kunnen gebruiken.
Het gaat niet alleen om bestaande patenten, maar om nieuwe.quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier snap ik eventjes niks van
die patenten zijn toch al lang verstreken.
verder je denkt toch niet dat het amerikaanse leger (of welk leger) zich aan patenten houd
verder is het een compleet nieuwe motor die dan op waterstof loopt
quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
verder de openingspost moet bijgewerkt worden want we missen een paar links naar de vorige topics
Enne... je wordt bedankt IceCreamFarmer_NL...quote:De door gestreepte users hebben een ban en zullen dus niet meer posten
huh wat heb ik fout gedaanquote:Op donderdag 22 juli 2004 19:22 schreef SirBenniMiles het volgende:
Haal N_I_ en Merkava aub weg strijder. Laat SirBennimiles staan en haal dit stukje ook weg aub.
[..]
Enne... je wordt bedankt IceCreamFarmer_NL...![]()
hmm wat is jouw score bij de shuttle run testquote:Op donderdag 22 juli 2004 19:26 schreef SirBenniMiles het volgende:
Ik zal overigens niet zoveel meer posten. Dat doe ik al een tijdje niet in verband met een vakantie-'baantje'. Om 4.55 uur op, om 5.45 het huis uit en om 18.15 pas thuis aankomen. En ondanks mijn relatief goede conditie kom ik elke dag afgepeigerd met spierpijn thuis. Daar kunnen jullie wannabe-militairen nog een puntje aan zuigen.
dat explosief valt wel mee want het is de vbedoeling dat elke auto erop gaat rijden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:56 schreef Strijder het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om bestaande patenten, maar om nieuwe.
Verder worden dat soort dingen vaak (bijna) alleen gedaan met bekenden (zowel qua vertrouwen als qua kennis van elkaars mogelijkheden).
De huidige belanghebbenden willen dat graag zo laten. Die zullen er dus alles aan doen om een ontwikkeling buiten hun om tegen te gaan. Zal voor sommigen dom overkomen (of juist niet), maar het gaat hier gewoon over roof en moord etc. Maar alleen daarmee red je het niet. Dus vorm je verbanden etc., zodat je onmisbaar wordt. Zo is het voor olie-mensen belangrijk dat olie-motoren zolang mogelijk worden gebruikt. En voor motor-mensen is het handig om de beschikking te hebben over olie, zodat zij motoren kunnen blijven verkopen. Omdat gratis energie (nog) niet bestaat, heeft geen van beide partijen belang bij een nieuwe brandstof.
(De motor-mensen misschien wel, maar : het kan namelijk best zijn dat ze geen brandstof uitvinden, of iets wat vrijwel niks kost. Het zou voor hen dan dom zijn om dat te gaan produceren, want dan krijgen ze geen geld meer binnen. Voor de olie-mensen ook, zij hebben immers nog steeds olie.)
Overigens, waterstof is vrij explosief. Mocht er wat misgaan, dan gaat het ook echt goed mis. Hoewel kerosine ook niet vriendelijk is, is het toch wat gemakkelijker te bewaren. Zeker omdat waterstof voor bewaring al extra behandeld moet worden (koeling enzo). Drukvaten zijn niet zo gemakkelijk, boven in de lucht krijg je al snel te grote drukverschillen, vrij moeilijk om dat te ontwikkelen.
Dacht laatst gelezen te hebben dat het voor auto's vooralsnog werd afgeraden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat explosief valt wel mee want het is de vbedoeling dat elke auto erop gaat rijden.
Jawel, maar dat ligt dus in de kluis. Dat krijgen we pas te horen als het niet meer anders kan.quote:verder een bedrijfleiden is voorruit denken en ook de olie maatschappijen weten dat het einde inzicht is.
Nee, ook zij moeten zich daar aan houden.quote:cverder zoiets als het us-army hoeft zich niet aan patenten te houden.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HEU MIJN DUIZENDSTE POST.
HIEP HIEP HIEP................................HOERA
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Weet ik niet meer. Maar ik ben fysiek gewoon groot/sterk. 1.75 m en 80 kilo.quote:hmm wat is jouw score bij de shuttle run test
*cough*quote:huh wat heb ik fout gedaan
*cough*quote:He waarom hebben NI en merkeva een ban
verder merkeva heeft toch een kloon
Was ook een grapje.quote:verder ik ben geen wannnavbe militair ik vind de spulletjes die ze hebben vanuit technisch oogpunt gewoon mooi.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:38 schreef CeeJee het volgende:
Neh, dit ziet er veel beter uit.
[afbeelding]
[afbeelding]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Stealth" vliegtuig met voorwaartse- en draaivleugels??? Volledig uitgevouwen raken de vleugeltips bijna de grond! Niet handig voor op een vliegdekschip; Voorwaarts gekeerde cockpit zodat je niet naar achteren kunt kijken of gewoon tegen een dode wand aankijkt, zelfs niet met achteruitkijkspiegels. Oh, misschien met piepkleine achteruitkijkcamera's met dito schermpjes! Woooo! Rare helm van Jessica Biel, alleen maar omdat Hollywood wilt dat de gezichten zichtbaar moeten zijn voor expressies; Golfkarton gebruikt in dat non-functionele afgehakte bult net achter de cockpitruit (zie Jessica Biel foto); "Stealth" omdat het zwart is met kartelrandjes en platte vormen. En dan nog doen de ontwerpers er wat tierlantijntjes aan, met uitstulpsels en andere onzin; FUGLY!!! The Internets, I needs it..
dan is het zowieso onzinquote:Op vrijdag 23 juli 2004 05:28 schreef Piro het volgende:
Ik heb het dus wel over de vorm.
Over de ideale vorm van de tank (die dus overal een zo groot mogelijke effectieve RHAe heeft)
en de ideale airframe vorm zijn ze nog lang niet uit. Over de ideale vorm van de conventionele romp van het schip wel.
Beter lezen.
Ziet er eigenlijk uit als een bemande predator, zo'n onbemand verkenningsding.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 06:08 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]"Stealth" vliegtuig met voorwaartse- en draaivleugels??? Volledig uitgevouwen raken de vleugeltips bijna de grond! Niet handig voor op een vliegdekschip; Voorwaarts gekeerde cockpit zodat je niet naar achteren kunt kijken of gewoon tegen een dode wand aankijkt, zelfs niet met achteruitkijkspiegels. Oh, misschien met piepkleine achteruitkijkcamera's met dito schermpjes! Woooo! Rare helm van Jessica Biel, alleen maar omdat Hollywood wilt dat de gezichten zichtbaar moeten zijn voor expressies; Golfkarton gebruikt in dat non-functionele afgehakte bult net achter de cockpitruit (zie Jessica Biel foto); "Stealth" omdat het zwart is met kartelrandjes en platte vormen. En dan nog doen de ontwerpers er wat tierlantijntjes aan, met uitstulpsels en andere onzin; FUGLY!!!
Idd. Maar de Predator heeft tenminste een logisch functioneel design.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 16:52 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ziet er eigenlijk uit als een bemande predator, zo'n onbemand verkenningsding.
Best wel een groot leger eigenlijk. Vooral voor een land met 6 (?) miljoen inwoners?quote:July 24, 2004: Israel is only able to draft 62 percent of it?s young men when they turn 18. The major reason for deferment is ethnicity. Arab-Israelis do not have to serve in the armed forces, and they currently make up 22 percent of the draft pool. Another 8.4 percent are Orthodox Jews who declare themselves religious students, and are thus deferred (for as long as they keep to their studies, which most do, at least until they are too old to be drafted.) Another six percent are not taken for medical reasons, 3.8 percent because of a criminal record and four percent because they are living outside Israel (but can be taken if they move back.) Jewish women are also eligible for the draft, but only 60 percent of them serve (for two years, versus three for the men). The largest source of deferments for the women is religious, as 30 percent declare that they are Orthodox (and thus incapable of serving because of religious restrictions.) Another 3.6 percent are not taken because they score too poorly on skill tests, another 3.8 percent because they live abroad, 2.1 percent for medical reasons and one percent because they are married. After their active duty, men go into the reserves for as much as 20 years (in most cases). Israel?s armed forces have 163,000 troops on active duty (about 107,000 are draftees). About 110,000 Israelis turn 18 each year. The reserves have about 350,000 troops.
De OP is een beetje aangepast.quote:Op donderdag 22 juli 2004 19:22 schreef SirBenniMiles het volgende:
Haal N_I_ en Merkava aub weg strijder. Laat SirBennimiles staan en haal dit stukje ook weg aub.
[..]
Enne... je wordt bedankt IceCreamFarmer_NL...![]()
dat komt omdat het een dienstplichtig land verwikkeld in een oorlog isquote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:02 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
[..]
Best wel een groot leger eigenlijk. Vooral voor een land met 6 (?) miljoen inwoners?
Zijn we dat niet dan? Ik dacht dat reservisten alleen bij natuurrampen en dergelijke (vuurwerkrampen...) opgeroepen werden?quote:Op maandag 26 juli 2004 15:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat komt omdat het een dienstplichtig land verwikkeld in een oorlog is
Nederland zat tijdens de hoogtijdagen van de Koude Oorlog ook op het dubbele
ze gaan het trouwens wel afslanken naar een 100% (toch?) beroepsleger omdat het steeds meer begint te morrelen bij de reservisten als ze opgeroepen worden en het is een stuk effectiever
Nee, als de beroeps worden uitgezonden werden de reservisten opgeroepen om de boel hier te bewaken. Of het nog zo is weet ik niet, sommige "mensen met verstand" mochten ook hier eens naar gekeken hebben.quote:Op maandag 26 juli 2004 19:13 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
[..]
Zijn we dat niet dan? Ik dacht dat reservisten alleen bij natuurrampen en dergelijke (vuurwerkrampen...) opgeroepen werden?
Zoiets als de National Guard en de Reserves.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:08 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Twee soorten reserve's? Heb ik iets gemist?
Dit vraagt om uitleg, beide heren !quote:Op donderdag 29 juli 2004 07:20 schreef Piro het volgende:
[..]
Zoiets als de National Guard en de Reserves.
Eensquote:Op donderdag 29 juli 2004 17:42 schreef Strijder het volgende:
[..]
Dit vraagt om uitleg, beide heren !
Ja he....quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:24 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Deze reeks is wel dood nu Piro, SHERMAN en Wuder op vakantie zijn...
ja minder verhitte discussiesquote:Op donderdag 29 juli 2004 18:24 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Deze reeks is wel dood nu Piro, SHERMAN en Wuder op vakantie zijn...
Nou, ik wil anders best wel een irritante uitspraak plaatsen waarop je wel moet reageren...quote:Op donderdag 29 juli 2004 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja minder verhitte discussies
maar we komen er wel doorheen![]()
Bronquote:Igla-S can engage cruise missiles and UAVs
By Doug Richardson
KB Mashinostroeniya (KBM) has developed a new Igla-S extended-range version of the Igla (SA-18 'Grouse') shoulder-fired surface-to-air missile (SAM). KBM says the new variant is "highly-effective against small-sized targets like cruise missiles and UAVs [unmanned aerial vehicles]", and offers the "effectiveness of two missiles in a single round".
The new Igla-S has a warhead that can be initiated by a proximity fuze. It has twice the effectiveness when fired against jet fighters, three times the effectiveness against helicopters, and five times the effectiveness against cruise missiles. Reliability is higher than that of earlier Igla variants, and service life is longer.
Igla in actie...quote:The IGLA man-portable surface-to-air missile system is designed to engage low-flying approaching and receding fixed/rotary aircraft and to ensure pin-point anti-aircraft protection of installations and units in the battlefield..
The system comprises a tiring set, target designation aids, maintenance facilities, and training equipment. The firing set includes a 9M39 homing missile kept in a launch tube, a grip-stock launching mechanism, and a ground power supply source.
The missile?s optical seeker contains a logic selection unit to enhance system's acquisition capability when engaging targets using IR decoys. A man-portable electronic plotting board serves as the target designator for the IGLA system. It acquires data from automated theatre-range AD control posts and displays location, direction and identity of aerial targets within a 12.5 km distance. The plotting board is able to track up to four targets. The system can be interfaced with an IFF interrogator
Niet alle foto's komen uit Iraq. In de folder 04-01-04 zitten foto's van testvluchten van de F-22A en een foto van een B-2A in het museum. Nu hoor ik sommigen van jullie al denken:quote:Op zondag 25 juli 2004 12:26 schreef SHERMAN het volgende:
Een "paar" foto's uit Irak
Laad tijd kan even op lopen
http://12.100.23.254:8080/photos/iraq/
De National Guard staat onder het individuele bevel van de onafhankelijke staten en wordt ingezet bij calamiteiten zoals overstromingen, aardbevingen, massa-evacuaties enz.quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:42 schreef Strijder het volgende:
[..]
Dit vraagt om uitleg, beide heren !
We r teh lifebl00d!quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:24 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Deze reeks is wel dood nu Piro, SHERMAN en Wuder op vakantie zijn...
Maar wat is dan het verschil met het reguliere leger ?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:39 schreef Piro het volgende:
[..]
De National Guard staat onder het individuele bevel van de onafhankelijke staten en wordt ingezet bij calamiteiten zoals overstromingen, aardbevingen, massa-evacuaties enz.
De National Guard werd ook ingezet om de veiligheid van zwarte kinderen te waarborgen toen zij voor het eerst in Amerika naar gelijke scholen werden gezonden. (ergens in de fifties).
Als de president een beroep wil doen op de Guardsmen om ze uit te zenden naar een oorlogssituatie dan moet de gouverneur van de betreffende staat toestemming geven om de Guardsmen te activeren.
Geeft de gouverneur deze toestemming niet dan kan de President ook niets doen, behalve als het gaat om zaken van leven of dood (de VS wordt aangevallen bijvoorbeeld).
De National Reserves zijn in feite gewoon parttime soldaten, in tegenstelling tot de Guard die onder de jurisdictie van de gouverneurs vallen zijn de reserves gewoon 'eigendom' van de Joint Chiefs of Staff.
Deze kunnen dus ook gewoon opgeroepen worden (wat nu gebeurt).
Het wordt hoog tijd dat het tapijt dat in 2000 in de kast werd gedaan weer wordt teruggehaald.quote:Interessant weetje:
De adelaar van de VS
[afbeelding]
Die dus
Heeft in zijn klauwen een olijftak en een bosje pijlen.
In de Oval Office van de president staat dit ding op een tapijt. In tijd van vrede wijst de adelaar met zijn kop naar de olijftakken.
In tijd van oorlog wijst de adelaar naar de bos pijlen.
dat ze parttime in dienst zijn, minder geoefend dus maar wel voor een verhoogde dreigingquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:55 schreef Strijder het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil met het reguliere leger ?
[..]
Het wordt hoog tijd dat het tapijt dat in 2000 in de kast werd gedaan weer wordt teruggehaald.
Whehehehehe.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:08 schreef HarigeKerel het volgende:
De national guard is bv ingezet om drugssmokkelaars met militaire middelen een kopje kleiner te maken in het Caraibisch gebied in de jaren 80 toen de gouverneur van Florida dat wel een aardig idee leek en de federale overheid weigerde daarvoor defensie te gebruiken![]()
Waarin heb jij meegedraaid dan?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:16 schreef RonaldV het volgende:
de (Air) National Guard is tegenwoordig net zo vaak ingezet voor echte crisis als het reguliere leger. Dat kan ook makkelijk, omdat heel veel leden tegenwoordig full time werken. Neemt niet weg dat het voor het ovegrote deel een mobilisabel vrijwilligersleger is.
Wat de War On Drugs betreft: de (A)NG doet daar net zo veel als het reguliere leger. Ik heb met beiden gewerkt, en beiden hebben naast hun respectievelijke tours tijdens Deny Flight ook nog meegedraaid in Zuid Amerika. Dat moet ook wel, want de Nationale Garde is maar 14 dagen per jaar (in geval van "vredes"-tijd inzetbaar. En da's inclusief rijstijd naar het Theatre of Operations.
dat air national guard eenheden actief bij conflicten worden gezet is zeer zeker waar maar dit is denk ik deels omdat de active reserves (ready reserves?) volgens mij geen luchtwapen heeft en deels omdat de Amerikaanse luchtstrijdkrachten een beetje vermoeid beginnen te raken door de actieve inzetquote:Nederlandse betrokkenheid: april 1993-december 1995
Krijgsmachtdeel: luchtmacht
Totale aantal betrokken militairen: 2.410
Achtergrond
Om de oorlog in te dammen en humanitaire hulpverlening te vergemakkelijken, stelde de Veiligheidsraad op 9 oktober 1992 in resolutie 781 een militair vliegverbod in boven Bosnië. Dat werd echter constant geschonden en op 31 maart van het jaar daarop bepaalde de Veiligheidsraad in resolutie 816 dat de lidstaten een algeheel vliegverbod boven Bosnië desnoods met geweld mochten afdwingen. De NAVO was bereid deze taak vanaf 12 april 1993 op zich te nemen, onder de noemer operatie Deny Flight. Tien lidstaten leverden vliegtuigen en personeel. In juni droeg de NAVO, naar aanleiding van resolutie 836, de toestellen in Italië en op vliegdekschepen in de Adriatische Zee op om zonodig luchtsteun (close air support) aan de UNPROFOR-militairen in de safe areas te verlenen. In november ging de Veiligheidsraad nog een stapje verder door toestemming te geven indien nodig behalve in Bosnië ook in Kroatië luchtaanvallen (air strikes) uit te voeren. Twee dagen later, op 21 november 1994, bestookten bijna veertig toestellen het vliegveld Udbina in Kroatië dat Bosnische en Kroatische Serviërs gebruikten voor hun luchtaanvallen op de safe area Bihac. Eind augustus van het jaar daarop, na een mortierbeschieting op een markt in Sarajevo, was de maat vol en lanceerde de NAVO operatie Deliberate Force. In december 1995 ging Deny Flight over in Decisive Endeavour, de luchtcomponent van IFOR. De operatie werd in december 1996 gewijzigd in Deliberate Guard en vervolgens in juni 1998 in Deliberate Forge.
Nederlandse bijdrage
De eerste vier F-16s van de Koninklijke Luchtmacht vertrokken op 7 april naar Italië, waar ze neerstreken op de vliegbasis Villafranca (nabij Verona). Het totaal aantal toestellen schommelde met het stijgen en dalen van de spanningen, maar bedroeg maximaal achttien stuks. Enkele keren werden conventionele jachtbommenwerpers tijdelijk afgewisseld met RF-16 fotoverkenners. Aan het bombardement op Udbina namen vier Klu-vliegtuigen deel en de missie stond ook onder leiding van een Nederlander. Op 11 juni gaven Nederlandse F-16s op beperkte schaal steun aan het benarde Dutchbat in Srebrenica. In operatie Deliberate Force ten slotte hadden ze een belangrijk aandeel. Vanaf oktober 1996 vormden ze samen met vier Belgische F-16s de Deployable Air Task Force. Begin januari 1991 verhuisde deze DATF naar de veel zuidelijker gelegen vliegbasis Amendola.
http://www.mindef.nl/missies/110903_denyflight.html
kijk ons eens vooraan staanquote:31-7-2004 9:58:00
De nieuwe NATO Training Implementation Mission zal op verzoek van de NAVO geleid worden door de Nederlandse generaal-majoor C.G.J. (Carel) Hilderink. Hilderink (55) is nu nog gouverneur van de Koninklijke Militaire Academie (KMA) in Breda.
De NAVO Raad heeft vrijdag (30 juli) ingestemd met een NATO Training Implementation Mission voor Irak. Dit team zal in samenwerking met de Irakese interim-regering een plan van aanpak voor de training van Irakese veiligheidstroepen opstellen. Dit plan zal 15 september aan de NAVO worden aangeboden.
De beoogde commandant generaal-majoor Hilderink begon zijn militaire loopbaan in 1966 aan de Koninklijke Militaire Academie in Breda. Tijdens zijn loopbaan heeft hij onder meer bij de Verenigde Naties en op de Defensiestaf gewerkt. Voordat generaal-majoor Hilderink in 2001 gouverneur van de KMA werd, was hij achtereenvolgens Sous-Chef Integraal Beleid en Plannen en Directeur Personeel bij de Koninklijke Luchtmacht.
http://www.mindef.nl/nieu(...)lderinknavoirak.html
HMMWV met een TOW. En nu?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:54 schreef Hum-Veee het volgende:
[afbeelding]
Ik dacht ik post maar even een plaatje, dit is mijn nieuwste kloon.quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:39 schreef Piro het volgende:
[..]
HMMWV met een TOW. En nu?
Ik heb het ooit eens in een documantaire over the war on drugs gezien, maar dat was echt al jaren terugquote:Op zaterdag 31 juli 2004 08:05 schreef Piro het volgende:
Whehehehehe.
Heb je daar een bron van?
b r o nquote:Chinese leger paradeert door Hongkong 01-08-2004
HONGKONG, 1 aug. (AP) - Het Chinese leger heeft zondag voor het eerst in de zeven jaar sinds de overdracht van de voormalige Britse kroonkolonie aan China een parade in Hongkong gehouden. Ongeveer drieduizend militairen marcheerden door de straten, vergezeld van pantserwagens en helikopters. De parade werd gehouden ter herdenking van de 77ste verjaardag van de oprichting van het Volksleger, dat China in 1949 veroverde voor de communisten van Mao Zedong.
Het leger had sinds de overdracht van 1997 een garnizoen in Hongkong, maar hield zich er al die jaren op de achtergrond. Voor de parade waren ook de politici van de democratische partijen uitgenodigd. Velen zagen hierin een gebaar van verzoening, maar anderen vermoedden dat de uitnodiging een subtiele waarschuwing aan het adres van de democraten was.
Democratische politici in Hongkong houden jaarlijks een wake met kaarslicht om de slachtoffers te herdenken van de onderdrukking van de opstand op het Plein van de Hemelse Vrede in 1989. Bij de onderdrukking van de democratiseringsbeweging door het Volksleger vielen honderden doden.
Gaat goed.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:12 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
Ik dacht ik post maar even een plaatje, dit is mijn nieuwste kloon.Al die andere zijn geband...
wat mij opvalt is dat nederland echt een groot arsenaal aan antilucht voertuigen heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:29 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
die krijgen wij binnenkort waarschijnlijk ook maar dan waarschijnlijk met de Stinger (moet eerder instromen als de Fennek met stinger).
wat die link of het voertuigquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:59 schreef sp3c het volgende:
PWNZ!!!11!11
Voordat een land een ander land binnenvalt, moet het 'airsuperiority' behalen. Meestal dan. Dit zijn puur op verdediging gericht voertuigen. Slechte zaak in mijn ogen. Nederland moet juist zijn slagkracht vergroten, de kans dat een vijandelijk leger voet zet op Nederlands grondgebied (luchtruim) is nihil.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat mij opvalt is dat nederland echt een groot arsenaal aan antilucht voertuigen heeft.
De kan dat Nederland een ander land aanvalt (alleen of in een groep) is normaal gesproken niet zo heel groot. Er is dus geen echte reden om een offensief leger te hebben.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:24 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
Voordat een land een ander land binnenvalt, moet het 'airsuperiority' behalen. Meestal dan. Dit zijn puur op verdediging gericht voertuigen. Slechte zaak in mijn ogen. Nederland moet juist zijn slagkracht vergroten, de kans dat een vijandelijk leger voet zet op Nederlands grondgebied (luchtruim) is nihil.
Nederland moet een bijdrage leveren aan de NATO, we zijn gelukkig een NATO land. Wat inhoudt dat we bepaalde priveleges krijgen, maar ook plichten. In mijn ogen moet er meer geïnvesteerd worden in projection power, Engeland heeft een enorme kracht projectie, in verhouding. De tweede in de wereld dacht ik.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:36 schreef Strijder het volgende:
[..]
De kan dat Nederland een ander land aanvalt (alleen of in een groep) is normaal gesproken niet zo heel groot. Er is dus geen echte reden om een offensief leger te hebben.
(Plus dat offensief altijd defensief wordt. Wel zo handig om dat alvast te hebben.)
vind niet dat engeland veel powerprojection heeft in eider geval niet de 2de op de wereld.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:46 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
Nederland moet een bijdrage leveren aan de NATO, we zijn gelukkig een NATO land. Wat inhoudt dat we bepaalde priveleges krijgen, maar ook plichten. In mijn ogen moet er meer geïnvesteerd worden in projection power, Engeland heeft een enorme kracht projectie, in verhouding. De tweede in de wereld dacht ik.
Zoiets moet Nederland ook doen. Gewoon 4% van de totale BNP in defensie investeren, de huidige landmachtgrootte behouden en veel meer investeren in luchtmacht/marine. Misschien wel een klein vliegdekschip, in combinatie met V-STOL F-35's. Nadat we een aantal heli-carriérs hebben geintroduceerd natuurlijk.
Ik dacht van wel. Ze hebben in ieder geval veel powerprojection voor een land van hun size.quote:vind niet dat engeland veel powerprojection heeft in eider geval niet de 2de op de wereld.
Wie zegt dat het bij vredesmissies blijft.quote:verder 4% is wel erg veel voor wat vredesmissies dat is 2.5 keer zoveel als dat wen nu doen.
Nederland nog veel meer.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:09 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
Ik dacht van wel. Ze hebben in ieder geval veel powerprojection voor een land van hun size.
Als wij dat mogen, dan mag een 'schurkenstaat' dat ook.quote:[..]
Wie zegt dat het bij vredesmissies blijft.We moeten onze bijdrage leveren aan de VN en de NATO, maar de NATO hoeft niet altijd vredemissies uit te voeren. Ze kunnen ook een preventieve aanval op een schurkenstaat uitvoeren.
Heeft iemand misschien betrouwbare bronnen over dit onderwerp?quote:Nederland nog veel meer.
Nee dat mag het niet. Wij hebben het morele gelijk aan onze kant. Het Westenquote:Als wij dat mogen, dan mag een 'schurkenstaat' dat ook.
quote:Chinooks vertrokken
Na een jaar zit nu de missie voor de Chinooks erop. Een jaar lang zijn de werkpaarden gegeseld door zand en hitte. Bij terugkomst in Nederland zal elk onderdeeltje zandvrij gemaakt worden tijdens het groot onderhoud.
Voordat de helikopters daadwerkelijk vertrokken, vlogen ze samen met een Cougar en twee Apaches een rondje boven de basis vanwaar heel wat vluchten zijn uitgevoerd. Na uit de formatie gebroken te zijn, bedankten de bemanning hun collega's op de grond door laag en hard over te vliegen.
De transporttaken zijn nu volledig overgenomen door de Cougars.
Foto's: RM / Koninklijke Marine
http://www.nldetirak.nl/d(...)oks%20vertrokken.htm
Ik bedoelde dat hij uit de oudheid stamt. Je kunt niet een toestel 100 keer upgraden. Dit is Rusland niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:06 schreef sp3c het volgende:
chinooks verouderd???
beargumenteer dat eens??
dat toestel wat ik gepost had was de nieuwe eurocopter, maar die is nog in designstadium en bovendien is dat een slag groter (type mi-26) zal is kijken of ik die conceptdrawing nog kan vinden
Het primitieve ding stamt uit de sixties. In Vietnam hadden ze hem al.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:06 schreef sp3c het volgende:
chinooks verouderd???
beargumenteer dat eens??
dat toestel wat ik gepost had was de nieuwe eurocopter, maar die is nog in designstadium en bovendien is dat een slag groter (type mi-26) zal is kijken of ik die conceptdrawing nog kan vinden
Da's toch de Hind? Die is ook nogal oud...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:23 schreef Piro het volgende:
[..]
Het primitieve ding stamt uit de sixties. In Vietnam hadden ze hem al..
En wat is er mis met de Mi26? Russische kist dan wel, maar helicopters bouwen ze als de besten.
Dat is de Mi24quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:25 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
Da's toch de Hind? Die is ook nogal oud...
quote:Mi-26 HALO
The Mi-26 helicopter, the heaviest and most powerful helicopter in the world, was designed for carrying large-size cargoes weighing up to 20 tons. It is the result of an early 1970s specification for a transport helicopter whose empty weight, without fuel, was not to exceed half of its maximum take-off weight. It can be used for construction projects ranging from bridges to power transmission lines. The combination of high load-carrying capacity and high cruise speed makes the use of the helicopter economically efficient.
The helicopter is loaded through the cargo hatch in the tail of the fuselage with lowered ladder and subladders. The cargo cabin is equipped with two electric hoists and lifting and loading devices ensuring loading and carrying along the cabin of cargoes weighing up to 5 tons. Mil Moscow helicopter plant joint stock company is the major designer and producer of military transport, civil transport, heavy-lift,multi-role helicopters. Mil is associated with the Rostov and Kazan production enterprises. Rostov makes the Mi-26 heavy-lift helicopters.
The Mi-26 is the first helicopter with an eight-blade main rotor, which is mounted above the fuselage midsection on a hump. Two turboshaft engines are mounted on top of the cabin with round air intakes above and behind the cockpit and exhaust ports at the sides of the engines. The long, bus-like body with fixed tricycle landing gear tapers to the nose and rear, with an upswept rear section and rounded nose and stepped-up cockpit. The tail is swept-back with a slightly tapered fin with large rotor on right side. The flats are forward-tapered and low-mounted on leading edge of the fin.
The HALO A has no armament. The load and lift capabilities of the aircraft are comparable to the US C-130 Hercules transport aircraft. The length of the landing gear struts can be hydraulically adjusted to facilitate loading through the rear doors. The tailskid is retractable to allow unrestricted approach to the rear clamshell doors and loading ramp. The cargo compartment has two electric winches (each with 2,500 kg capacity) on overhead rails can move loads along the length of the cabin. The cabin floor has rollers and tie-down rings throughout. The HALO has a closed-circuit television system to observe positioning over a sling load, and load operations. The Mi-26 is capable of single-engine flight in the event of loss of power by one engine (depending on aircraft mission weight) because of an engine load sharing system. If one engine fails, the other engine?s output is automatically increased to allow continued flight.
VARIANTS
Mi-26MS: Medical evacuation version.
Mi0-26T: Freight transport.
Mi-26TZ: Fuel tanker with an additional 14,040 liters of fuel in 4x internal tanks and 1,040 liters of lubricants, pumped through 4x 60-meter long refueling nozzles for refu-eling aircraft, and 10x 20-meter long hoses for refueling ground vehicles. Fuel transfer rate is 300 liters/minute for aviation fuel, and 75-150 liters/minute for diesel fuel. The refueling system can easily be removed to allow the aircraft to perform transport missions.
quote:Weight
49500 kg - Normal takeoff weight
56000 kg - Maximum takeoff weight
28200 kg - empty weight
20000 kg - Load-lifting capacity
(100+ equipped troops, armored vehicles)
die vergelijking gaat niet opquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:23 schreef Piro het volgende:
[..]
Het primitieve ding stamt uit de sixties. In Vietnam hadden ze hem al..
waarom zou er iets mis moeten zijn?quote:En wat is er mis met de Mi26? Russische kist dan wel, maar helicopters bouwen ze als de besten.
NL heeft de laatste (beste) versie met volledig glazen cockpit dacht ikquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:19 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat hij uit de oudheid stamt. Je kunt niet een toestel 100 keer upgraden. Dit is Rusland niet.
waarom stappen ze allemaal af van de tandem rotor die heebn toch een veel grotere hefkrachtquote:
engeland heeft in verhouding met de grote van het land op politiek gebied veel minder power projection dan NL dat op politiek gebied helemaal niks voorsteld maar dat toch een vloot heeft waar we met geluk die van engeland kunnen laten zinken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:10 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
Heeft iemand misschien betrouwbare bronnen over dit onderwerp?
[..]
Nee dat mag het niet. Wij hebben het morele gelijk aan onze kant. Het Westen
ligt aan de materiaalkeuze geloof ik, het fijne weet ik er ook niet van maar door de gebruikte materialen is het ding een stuk lichter en de extra rotor maakt het ding een groter doelwitquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom stappen ze allemaal af van de tandem rotor die heebn toch een veel grotere hefkracht
ik zie de voordelen niet van de traditionele opstelling niet
Alleen is de Leopard 2 uit de 60s niet de Leopard 2 uit de 21e eeuw. Hij deelt alleen de naam maar voor de rest hebben ze alles versleuteld. Het ding LIJKT niet eens op zijn stamvader.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
die vergelijking gaat niet op
dan stamt de leopard 2 gevechtstank ook uit de 60s
[..]
waarom zou er iets mis moeten zijn?
Over 2 weken is die aanname juist. Nu niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef Hum-Veee het volgende:
Ik zie het al ja:
[..]
[..]
[afbeelding]
Enne, je bent erug in NL neem ik aan?
Nein.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom stappen ze allemaal af van de tandem rotor die heebn toch een veel grotere hefkracht
ik zie de voordelen niet van de traditionele opstelling niet
Quatsch.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ligt aan de materiaalkeuze geloof ik, het fijne weet ik er ook niet van maar door de gebruikte materialen is het ding een stuk lichter en de extra rotor maakt het ding een groter doelwit
of zoiets, ik heb verder nog weinig over het ding gelezen dus exact weten doe ik het natuurlijk niet
nee volgens eurocopter is het niet gedaan omdat het toestel wordt opgebouwt uit composietmaterialen en daardoor simpelweg niet de extra rotor nodig heeft, alleen de kleine op de staart is natuurlijk wel noodzakelijk om te kunnen manouvreren oidquote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:18 schreef Piro het volgende:
[..]
Quatsch.
De staartrotor is HET doel wat je bij een helicopter moet raken wil je hem in een keer uit de lucht krijgen. Waarschijnlijk is het niet gedaan ivm patenten en licentiegelden, de opstelling an sich is veel beter voor een militaire helicopter omdat de o zo kwetsbare staartrotor de deur uit kan.
en zelfverdedigingssystemen en nieuwe motoren en nieuwe rotoren en en en en enquote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:13 schreef Piro het volgende:
[..]
Alleen is de Leopard 2 uit de 60s niet de Leopard 2 uit de 21e eeuw. Hij deelt alleen de naam maar voor de rest hebben ze alles versleuteld. Het ding LIJKT niet eens op zijn stamvader.
De Chinook is gewoon nog de Chinook, we hebben alleen een glazen cockpit, whooptie fucking doo.
Wij waren de eerste die dat haddenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
NL heeft de laatste (beste) versie met volledig glazen cockpit dacht ik
en vervanging is onderweg
en volledig electronisch zelfverdediging en early warning systeem wat er uit eingen initiatief opgeschroeft isquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
NL heeft de laatste (beste) versie met volledig glazen cockpit dacht ik
welke dan?quote:en vervanging is onderweg
Als je een tandemrotor hebt is de staartrotor volledig overbodig. Het ding is alleen nodig bij een enkele rotor om te voorkomen dat het ding ronddraait.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee volgens eurocopter is het niet gedaan omdat het toestel wordt opgebouwt uit composietmaterialen en daardoor simpelweg niet de extra rotor nodig heeft, alleen de kleine op de staart is natuurlijk wel noodzakelijk om te kunnen manouvreren oid
Oh nee?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
en zelfverdedigingssystemen en nieuwe motoren en nieuwe rotoren en en en en en
zolang er geen goed alternatief is is het toestel niet 'hulpeloos verouderd'
De Chinook stamt uit de vroege sixties. De CH53 uit de vroege eighties. Even oud my ass.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:10 schreef sp3c het volgende:
vooral groter ja
groter, breder, hoger, lager plafond, minder draagvermogen ... minder geschikt voor Nederland
zeker niet beter en vrijwel even oud
maar die air to air refuelling capaciteit vind ik wel mooi
de CH53 is leeg een stuk zwaarder (meer dan 20.000 pond) dan de chinook voor zover ik weetquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:26 schreef Piro het volgende:
[..]
De Chinook stamt uit de vroege sixties. De CH53 uit de vroege eighties. Even oud my ass..
De CH53 heeft overigens een max gross weight van 20.000 pounds meer dan de Chinook, dus waar je vandaan haalt dat ie minder draagvermogen heeft is me ook een raadsel.
1. chinook ookquote:Als Nederland een helicopter carrier wil aanschaffen zoals eerder werd gezegd is de Chinook sowieso geen optie. De CH53 kan:
1. Op schepen landen.
2. Meer mensen vervoeren
3. Meer gewicht trekken
4. In flight getankt worden
Beetje trage reactie wegens vakantiequote:Op zaterdag 31 juli 2004 08:06 schreef Piro het volgende:
[..]
Waarin heb jij meegedraaid dan?
Nederlandse leger of iets bij hun?
ad 1. Chinooks hebben tijdens de Vietnam-oorlog laten zien dat zij dat prima ook kunnen. En ook de Britten deden dat tijdens de Falklands. Dat de USNavy ze aan het einde van de Vietnam oorlog overboord kieperde zegt meer over de USN dan over de Chinook.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:26 schreef Piro het volgende:
[..]
De Chinook stamt uit de vroege sixties. De CH53 uit de vroege eighties. Even oud my ass..
De CH53 heeft overigens een max gross weight van 20.000 pounds meer dan de Chinook, dus waar je vandaan haalt dat ie minder draagvermogen heeft is me ook een raadsel.
Als Nederland een helicopter carrier wil aanschaffen zoals eerder werd gezegd is de Chinook sowieso geen optie. De CH53 kan:
1. Op schepen landen.
2. Meer mensen vervoeren
3. Meer gewicht trekken
4. In flight getankt worden
1. Dat was volgens mij vanwege massale muiterijen binnen de USN.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ad 1. Chinooks hebben tijdens de Vietnam-oorlog laten zien dat zij dat prima ook kunnen. En ook de Britten deden dat tijdens de Falklands. Dat de USNavy ze aan het einde van de Vietnam oorlog overboord kieperde zegt meer over de USN dan over de Chinook.
ad 2. Marginaal.
ad 3. Marginaal.
ad 4. MH-47E kan dat ook, net als een aantal MH-53s. De CH-53 en CH-47 kunnen het iirc niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wheheh.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Beetje trage reactie wegens vakantie
Ik heb 12 jaar voor de nederlandse luchtmacht gewerkt, tot tweede helft 2000. Een deel ervan heb ik doorgebracht bij een USAF eenheid, die om de bemanning gevuld te houden, gebruik maakte van andere active duty USAF en ANG eenheden, aangevuld met Canadezen, Nederlanders en later ook wat Belgen om ervaring binnen de eenheid te behouden.
de Britse Chinooks zijn toch samen met een transportschip vernietigd tijdens de falklands?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ad 1. Chinooks hebben tijdens de Vietnam-oorlog laten zien dat zij dat prima ook kunnen. En ook de Britten deden dat tijdens de Falklands. Dat de USNavy ze aan het einde van de Vietnam oorlog overboord kieperde zegt meer over de USN dan over de Chinook.
ad 2. Marginaal.
ad 3. Marginaal.
ad 4. MH-47E kan dat ook, net als een aantal MH-53s. De CH-53 en CH-47 kunnen het iirc niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik was radar-/datalink- en identificatie specialist. Daarnaast deed ik nog een waslijst aan onofficiele functies, geautoriseerd en niet geautoriseerd. Een niet-geautoriseerde was dat ik als site commandant functioneerde tijdens nachtdiensten, en als zodanig de "US-eyes only" crypto (die minstens 1x per maand vervangen werd) in ontvangst nam. Niet geautoriseerd heb ik ad-hoc een satelliet-relayverbinding tussen Beale AFB en een U-2R (met kapotte satelliet verbinding - alweer "US-eyes only") opgezet en onderhouden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 06:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Wheheh.
Cool, functie?
De USN gooide alles (vooral wat niet van de USN was) overboord toen bleek dat ze ruimte te kort kregen op de dekken van alles wat een helicopter kon laten landen tijdens het instorten van Zuid-Vietnam. Kapitalen aan materieel zijn toen vernietigd, en liggen nu voor de kust van Vietnam op de bodem van de zee.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 06:01 schreef Piro het volgende:
[..]
1. Dat was volgens mij vanwege massale muiterijen binnen de USN.
De Britten hadden op de Atlantic Conveyor één HC.1 vliegklaar staan. De rest stond ingepakt, en is met dat schip naar de kelder gejaagd, het ene vliegklare toestel overleefde en werd het werkpaard van de Engelse troepen, samen met de aanwezige Westland Sea Kings en Commandos.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Britse Chinooks zijn toch samen met een transportschip vernietigd tijdens de falklands?
hier zaten ze in
[afbeelding]
ik wil naar noord korea wat een gezellig boel is het daarquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 09:19 schreef CeeJee het volgende:
Ik kwam een rijtje scans uit een Chinees blad tegen van het Noord-Koreaanse leger.
Parades:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(SS-N-2 Styx antischipraketten op tankjes)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oefeningen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En gelukkig is er ook nog tijd voor vermaak en educatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij zijn er ook hele schepen aan het muiten geslagen toen ze het spuugzat waren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De USN gooide alles (vooral wat niet van de USN was) overboord toen bleek dat ze ruimte te kort kregen op de dekken van alles wat een helicopter kon laten landen tijdens het instorten van Zuid-Vietnam. Kapitalen aan materieel zijn toen vernietigd, en liggen nu voor de kust van Vietnam op de bodem van de zee.
Een bezig bijtje zo te zien.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 16:16 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik was radar-/datalink- en identificatie specialist. Daarnaast deed ik nog een waslijst aan onofficiele functies, geautoriseerd en niet geautoriseerd. Een niet-geautoriseerde was dat ik als site commandant functioneerde tijdens nachtdiensten, en als zodanig de "US-eyes only" crypto (die minstens 1x per maand vervangen werd) in ontvangst nam. Niet geautoriseerd heb ik ad-hoc een satelliet-relayverbinding tussen Beale AFB en een U-2R (met kapotte satelliet verbinding - alweer "US-eyes only") opgezet en onderhouden.
Die's mooi, alleen die 2 mannetjes op de voorgrond...quote:Op zondag 8 augustus 2004 11:16 schreef CeeJee het volgende:
Nog wat NK-plaatjes:
[...]
[...]
vanuit een F16, is al vrij oud toch?quote:Op zondag 8 augustus 2004 11:22 schreef HarigeKerel het volgende:
http://submissions.newsfilter.org/show.php?id=8014
Boem in Irak vanuit een Apache of een Ac130 ofzo![]()
Ach dat is meer dan voldoende tegen de Chinezen aangezien die toch niet kunnen richten en als ze al raken met hun bagger geweertjes richt zo'n stukje metaal amper schade aan.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:38 schreef Wuder het volgende:
Body armour maar 400 dollar? Das niet zo duur nee.
Het is 10x goedkoper om een Chinese soldaat op niveau te krijgen dan een Amerikaans soldaat want de Chinees vraagt niet zoveel, maar de dikke Amerikaan wil weer 150 levensverzekeringen en biefstuk als ontbijt..quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:44 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ach dat is meer dan voldoende tegen de Chinezen aangezien die toch niet kunnen richten en als ze al raken met hun bagger geweertjes richt zo'n stukje metaal amper schade aan.
Onder het mom van de knuppel in de voor eten bestemde honden hun hok gooien![]()
De Cougars zijn al druk. Ik hou t op Chinooksquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:03 schreef sp3c het volgende:
hoorde toevallig net dat er binnenkort door opgewerkt gaat worden naar een oefening/operatie in een niet nader genoemd Afrikaans land en dat ik me voor moest bereiden.
ik heb nog geen bericht gehad dus het kan dat iemand een loopje met me neemt maar het kan ook dat er tussen nu en drie maanden (mits de overheid tegenblijft werken) een VN/EU eenheid naar Sudan gaat met Nederlanders en Helikopters.
ik gok Cougars met een compagnie luchtmobiel
you heard it here first kids
maar nix is zeker
De Chinees krijgt minder betaald, inferieur spul en slechtere training voor die prijs, geen wonder dat er minder betaald wordt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:17 schreef Wuder het volgende:
[..]
Het is 10x goedkoper om een Chinese soldaat op niveau te krijgen dan een Amerikaans soldaat want de Chinees vraagt niet zoveel, maar de dikke Amerikaan wil weer 150 levensverzekeringen en biefstuk als ontbijt..
de chinooks zijn net klaar met Irak, de cougars zijn al een half jaar klaar in bosnie en er staan er nu 5 (?) in Irak, als de missie verlengd wordt gaan er nog is 5 heen (met 4 reserve geloof ik) dan zijn er nog genoeg over voor een extra missie.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De Cougars zijn al druk. Ik hou t op Chinooks
komt ook bij dat China gewoon minder geld in het laatje brengt dus de vergelijking gaat niet echt opquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:07 schreef Piro het volgende:
[..]
De Chinees krijgt minder betaald, inferieur spul en slechtere training voor die prijs, geen wonder dat er minder betaald wordt.
TRAINEN is duur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
komt ook bij dat China gewoon minder geld in het laatje brengt dus de vergelijking gaat niet echt op
Amerika heeft meer geld en kan dus meer geld besteden, echt high tech spul is echter gewoon duur of je nu in china of in de states woont
zolang er transporthelikopters zijn, zullen er gevechtshelikopters zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:25 schreef Wuder het volgende:
Heeft de aanvalshelicopter niet zijn beste tijd gehad? Ze zijn langzaam en kunnen easy uit de lucht geschoten worden. Tanks kunnen tegenwoordig al helicopters uit de lucht knallen..
weet ik niet, ik denk niet dat Nederland dat zonder ground based air defences kan winnen (patriots) er zijn gewoon teveel vijandenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:26 schreef HarigeKerel het volgende:
Zeg de Nederlandse luchtmacht lijkt mij de sterkste van Europa Air-to-Air gezien samen met de Fransen, zou NL het zo kunnen winnen van Frankrijk in de lucht?
Even alleen Air-to-Air en SAM's etc wegdenken![]()
Intressant, wellicht was het een nazi, daar vochten er wel meer van mee met de Kroatenquote:Het verhaal van Erwin
In de archieven van het Joegoslavië-tribunaal in Den Haag ligt een agenda uit 1991 die toebehoort aan iemand met een Nederlandse naam, Erwin Cornelis van der Mast. De agenda is met bloed bevlekt. Betekent dit dat de eigenaar is omgekomen? In een extra lange Netwerk de zoektocht naar de eigenaar van de agenda.
Ex-commando en student
Erwin van der Mast was zowel ex-commando als student kunstgeschiedenis. Zonder het zijn familie te vertellen vertrok hij in augustus 1991 naar Kroatië om mee te vechten in de oorlog tegen de Serviërs. Een maand later kwam hij om op het slagveld. Erwin was toen 27 jaar.
Avontuur?
Wat bewoog hem om de oorlog in voormalig Joegoslavië op te zoeken? Zocht hij het avontuur, zoals hij in een afscheidsbrief aan zijn vriendin schrijft? Of was hij inderdaad een huurling, zoals Nederlandse kranten na zijn dood kopten?
Laatste dagen
Aan het woord komen onder andere Erwins broer, zijn vriendin, zijn slapie tijdens zijn commando-opleiding, een Amerikaanse journalist die in Kroatië een hotelkamer met hem heeft gedeeld en een Kroatische soldaat die hem in zijn laatste dagen heeft meegemaakt.
Achtergond: de oorlog in Kroatië
Het is 1991 en al jaren onrustig in de verschillende deelrepublieken van Joegoslavië. Het gaat economisch slecht en de politieke samenwerking verloopt steeds moeizamer. De Serviërs willen hun rol binnen de federatie versterken. Dat druist in tegen de wens van de Kroaten en de Slovenen. Zij voelen veel meer voor een samenwerkingsverband van soevereine staten.
Netwerk Nederland 1, 20:30 |
triest verhaal iddquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:15 schreef Strijder het volgende:
Net gezien.
Werd niet echt duidelijk waarom. Was een soort van moeten, van zichzelf. Alleen wist hij zelf ook niet waarom. Maar toch gegaan. En gestorven.
Triest verhaal.
Maar dat is elke oorlog.
Nee. Ik denk dat een Apache soldaten en tanks nog steeds in hun panty laat schijten. Bovendien, zoals iemand anders al zei, als er transportheli's zijn, zijn er gevechtsheli's. En een Luchtmobiele Brigade kan vreselijk effectief zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:25 schreef Wuder het volgende:
Heeft de aanvalshelicopter niet zijn beste tijd gehad? Ze zijn langzaam en kunnen easy uit de lucht geschoten worden. Tanks kunnen tegenwoordig al helicopters uit de lucht knallen..
En minder vragen is per definitie goed?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:23 schreef Wuder het volgende:
En de Chinees vraagt gewoon minder... De Chinese uurloon bij de Mac is 6 RMB (60 cent) en de Nederlandse uurloon is 6 euro..
De Chinezen zijn veel efficienter
Het betekent dat een gewoon soldaat bij de Chinezen veel kosteneffectiever is dan bij ons. Voor de prijs van 1 soldaat in het westen heb je er een veelvoud van in China. Dan loont het nog eens de moeite om een stormloop te gaan doen, want een mensenleven kost toch bijna niets. Gewoon meer mensen sturen dan de vijand kogels heeft.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 05:53 schreef Piro het volgende:
[..]
En minder vragen is per definitie goed?
1.2 miljoen turkse lira tegenover 1 euro. Betekent dat nu dat de Turkse strijdkrachten elk europees leger stuk voor stuk afdrogen omdat hun geld geen klap waard is?.
Nou de meeste legers hebben wel meer kogels dan de Chinezen mensjes hebben, en die techniek werkt ook niet altijd.... de Arabieren hebben al eens een poging gedaan bij Israelquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:30 schreef RonaldV het volgende:
Het betekent dat een gewoon soldaat bij de Chinezen veel kosteneffectiever is dan bij ons. Voor de prijs van 1 soldaat in het westen heb je er een veelvoud van in China. Dan loont het nog eens de moeite om een stormloop te gaan doen, want een mensenleven kost toch bijna niets. Gewoon meer mensen sturen dan de vijand kogels heeft.
Wel erg cru als jij dat ene mensenleven bent, dat wel, ja
Wou je zeggen dat er geld voor meer is dan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:29 schreef Wuder het volgende:
Alsof de PLA nog steeds met Bajonetten ala Griekse Falanx formaties naar je oprukt .....
GMTAquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:59 schreef sp3c het volgende:
zou me weinig verbazen als ik naar sommige 'propaganda' plaatjes kijk
hehequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 10:59 schreef Piro het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat er geld voor meer is dan?.
Dat je voor de prijs van een VS soldaat 12 Chinezen hebt mag dan misschien zo zijn maar hoeft helemaal niet beter te zijn.
Ik heb liever 12 Nederlanders die mijn stukkie grond verdedigen dan 12 Chinezen die mijn stukkie grond verdedigen. Investeren heet dat.
Een FRANSE Tornado?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:43 schreef sp3c het volgende:
dat roepen ze al jaren
tijdens deliberate force zijn honderden toendertijd onverslaanbare raketten op nato toestellen afgevuurd ... slechts 1 usaf f16c en 1 franse Tornado zijn neergeschoten ... en die laatste vloog veel te laag naar het schijnt.
Het was een Franse Mirage 2000 inderdaad. Beide heren waren iirc zo slim om eerst over Pale te vliegen, zodat iedereen wakker werd, en er vervolgens een pietsie te laag (lees: binnen het bereik van elke boer met een hooivork) een aanval uit te voeren. Er waren destijds verschillende momenten waarop de Fransen en Amerikanen wilden proberen ze te bevrijden, maar die zijn nooit voorbij het take-off stadium gekomen. Waar de Fransen toen zaten weet ik niet meer, de Amerikanen hadden hun SOF heli's op Bari staan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:49 schreef sp3c het volgende:
ja... die piloten werden naar het schijnt door Mladic himself gemarteld!!!
maar een Mirage 200, dat kan het natuurlijk ook zijn geweest![]()
Waarschijnlijk gaan al die schermpjes eruit en houden ze waarschijnlijk een zo kaal mogelijk systeem over. Die hud is nutteloos an sich, I choose the blue pill on that one.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:17 schreef sp3c het volgende:
wij hebben wel is met een vroege versie daarvan gewerkt
was toen nog niet onder de indruk.
het is net als de longbow (voor de apache) leuk speelgoed allemaal maar door het extra gewicht ben je minder wendbaar en het is niet bepaald noodzakelijk (ik heb geen pda nodig om me te vertellen dat ik neergeschoten ben) maar de meest nutteloze shit zal er wel uitgewerkt worden.
maar ze lijken veel vooruitgang gemaakt te hebben als ik dat artikel lees
ons soldier modernification project was iets verder maar dat heeft lang stilgestaan daarna, het zou volgens de bezuinigingsronde versneld moeten gaan worden, weet niet of dat gebeurt is
2020 is bij mij in Japan anders maar 16 jaar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:39 schreef Wuder het volgende:
Ik moet altijd lachen als ik dit soort dingen lees:
"The Army's future soldier will resemble something out of a science fiction movie"
DUH! "Future" is ook over 400 jaar en ja, dat is dan Science fiction .....
wat ik ervan weet is dat er iig 1 csar missie opgestegen omdat er met stenen een bericht was gebouwd maar dit is door slecht weer boven de adriatische zee afgebroken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het was een Franse Mirage 2000 inderdaad. Beide heren waren iirc zo slim om eerst over Pale te vliegen, zodat iedereen wakker werd, en er vervolgens een pietsie te laag (lees: binnen het bereik van elke boer met een hooivork) een aanval uit te voeren. Er waren destijds verschillende momenten waarop de Fransen en Amerikanen wilden proberen ze te bevrijden, maar die zijn nooit voorbij het take-off stadium gekomen. Waar de Fransen toen zaten weet ik niet meer, de Amerikanen hadden hun SOF heli's op Bari staan.
het is al realiteit, tactical air control party's werken al met laptops en pda's en what not, voertuigcommandanten werken met gps ipv kaarten en navigeren op de sterren doen alleen mariniers nog op oefening ... wordt alleen maar uitgebreid en heeft alleen maar meer prioriteit gekregenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:39 schreef Wuder het volgende:
Ik moet altijd lachen als ik dit soort dingen lees:
"The Army's future soldier will resemble something out of a science fiction movie"
DUH! "Future" is ook over 400 jaar en ja, dat is dan Science fiction .....
ik gok op een systeem vergelijkbaar met apache piloten, dat je 1 'oog' aan je helm hebt hangen waar je shit op kunt opvragen enzo is kijken of ik een foto kan vindenquote:Op zondag 15 augustus 2004 11:24 schreef Piro het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan al die schermpjes eruit en houden ze waarschijnlijk een zo kaal mogelijk systeem over. Die hud is nutteloos an sich, I choose the blue pill on that one.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:34 schreef SHERMAN het volgende:
Met de vlam in uit de pijp....
[afbeelding]
Altijd mooi dat soort fotosquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:34 schreef SHERMAN het volgende:
Met de vlam in de pijp....
[afbeelding]
De shoarma van Ali was weer lekker pittig??quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:34 schreef SHERMAN het volgende:
Met de vlam in de pijp....
[afbeelding]
Oh. Helemaal vergeten.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:05 schreef Wuder het volgende:
Ja ben Olympische spelen kijken afgelopen tijd en er komt niet zoveel vanuit China dus daarom post ik niet veel![]()
Je schijnt te vergeten dat wanneer dit op een persoonlijke schaal gebruikt wil worden dat men dan een batterij mee moet slepen+cpu.quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is al realiteit, tactical air control party's werken al met laptops en pda's en what not, voertuigcommandanten werken met gps ipv kaarten en navigeren op de sterren doen alleen mariniers nog op oefening ... wordt alleen maar uitgebreid en heeft alleen maar meer prioriteit gekregen
[..]
ik gok op een systeem vergelijkbaar met apache piloten, dat je 1 'oog' aan je helm hebt hangen waar je shit op kunt opvragen enzo is kijken of ik een foto kan vinden
edit
[afbeelding]
zoiets maar dan minder huge/log
Wat en bovenal waar is dat?quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:26 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]
Zucht...dat lijkt mij ook wel wat
Ook luchtmacht?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:33 schreef gelly het volgende:
Hier zat ik achter te knikkebollen :
[afbeelding]
Ja klopt, al te verwachten, China zuigt gewoon in voetbal. Ik was destijds in China en het boeide de meeste mensen ook niet echt.. Er waren alleen een paar duizend mensen die gingen rellen in de binnenstad, maar die werden snel uitelkaar gehaald door de politie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 08:38 schreef Piro het volgende:
[..]
Oh. Helemaal vergeten.
China is 3-1 ingemaakt.
Merci beaucoup, ik heb me helemaal klemgezopen voor de gelegenheid.
3e doelpunt in de 46e minuut. Whehehehe.
Asia Cup, voetbal, Japan vs China
ik vergeet helemaal nixquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 08:39 schreef Piro het volgende:
[..]
Je schijnt te vergeten dat wanneer dit op een persoonlijke schaal gebruikt wil worden dat men dan een batterij mee moet slepen+cpu.
Totdat ze nanotechnologie hebben uitgevonden zie ik dat nog niet gebeuren. Jan Soldaat zegt waarschijnlijk toch dat ze de pleuris kunnen krijgen.
AMTRAK ik gok op hawaiiquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 08:40 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat en bovenal waar is dat?
Prachtig strandje..
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 08:40 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat en bovenal waar is dat?
Prachtig strandje..
quote:U.S. Marines assigned to 3rd Battalion, 3rd Marine Regiment disembark Amphibious Assault Vehicles during a mechanized raid in support of exercise Rim of the Pacific (RIMPAC) 2004, Marine Corps Base, Hawaii, July 18, 2004. RIMPAC is the largest international maritime exercise in the waters around the Hawaiian Islands. This year's exercise includes seven participating nations; Australia, Canada, Chile, Japan, South Korea, the United Kingdom and the United States. RIMPAC is intended to enhance the tactical proficiency of participating units in a wide array of combined operations at sea, while enhancing stability in the Pacific Rim region. (U.S. Navy photo by Photographer's Mate 1st Class Jane West)
snel editten hequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:09 schreef sp3c het volgende:
dat zeg ik
Moest het stukje weer opzoeken hequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:30 schreef sp3c het volgende:
sneller dan dat jij gepost had iig
Ik ben aan het eind van de zomer 2000 vertrokken naar betere oorden (buiten de KLu).quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:31 schreef sp3c het volgende:
werk je daar nog steeds?
ik was laatst op nieuw milligen (luchtmacht CIS)
ff denken:quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:34 schreef sp3c het volgende:
er zijn geen betere oorden buiten de klu
nu ja je kan wat langer uitslapen
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:19 schreef sp3c het volgende:
lease-bak![]()
Aaaah best logisch jaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:19 schreef sp3c het volgende:
ja daar steek je het machinegeweer door (andere kant ook), maar op de basis is het niet handig dus spannen ze er een zeiltje achter (zandstormen enzo)
Wat een kleutervertoning was dat zeg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 09:35 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ja klopt, al te verwachten, China zuigt gewoon in voetbal. Ik was destijds in China en het boeide de meeste mensen ook niet echt.. Er waren alleen een paar duizend mensen die gingen rellen in de binnenstad, maar die werden snel uitelkaar gehaald door de politie.
Equipment maatje notebook en batterijen die minstens 4 dagen meegaan (zoiets was de eis geloof ik) is NIET iets waar Jan Soldaat op zit te wachten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vergeet helemaal nix
wat weegt een batterij nu helemaal? cpu weegt al helemaal nix als je er daar 100 van in je zak steekt merk je het nog niet op je gevechtsbepakking gewoon integreren in de nieuwe helmen en je merkt er nix van imo
[..]
AMTRAK ik gok op hawaii
LOL @ Sinterklaas.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:07 schreef SHERMAN het volgende:
Nederlanders in Irak
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
M2? M240? M60?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:19 schreef sp3c het volgende:
ja daar steek je het machinegeweer door (andere kant ook), maar op de basis is het niet handig dus spannen ze er een zeiltje achter (zandstormen enzo)
[afbeelding]
Mag 7.62 mmquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:09 schreef Piro het volgende:
[..]
M2? M240? M60?
Ben je al van school af, jongen?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:06 schreef Piro het volgende:
[..]
Equipment maatje notebook en batterijen die minstens 4 dagen meegaan (zoiets was de eis geloof ik) is NIET iets waar Jan Soldaat op zit te wachten.
Dat de vrouwtjes bij de KLu alleen bewegen als ze naar de koffieautomaat gaan is een ding, maar takken van Defensie die ook nog wat DOEN zijn niet blij met extra gewicht.
Mwah.. als je kijkt naar menig voetbalsupporters in Europa.... nou.. in China bestaan voetbalrellen niet.. (goed voetbal trouwens ook nietquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:05 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat een kleutervertoning was dat zeg.
Stijlloos publiek was het..
En nou wieder on topiek.
Ze komen allemaal van www.nldetirak.nl...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:27 schreef Steeven het volgende:
M'n broer was boordschutter in Irak enkele maanden terug. Op die foto's herkent ie sommige soldaten. Zijn in de tijd dat hij er zat genomen.
EDIT- Eigenlijk mag je geen pics posten met duidelijke gezichten erop, maar ja.
Doe is rechtermuisknop op die foto en dan eigenschappenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:24 schreef Steeven het volgende:
Ach so. Kheb hier namelijk foto's van commando's enzo die vervoerd werden, die moeten absoluut anoniem blijven
.
Sinds wanneer mag daar uberhaupt zonder knip en plakwerk worden gefotografeerd?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:32 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Doe is rechtermuisknop op die foto en dan eigenschappen![]()
Alleen in het weekend.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ben je al van school af, jongen?
dude ... onze spulletjes gaan 15 dagen mee en dat moet ook allemaal gewoon op de rug, naast de gevechtsuitrusting (kogels, n00dles en karabijn) en onze laptop is nog zwaargepantserd ook!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:06 schreef Piro het volgende:
[..]
Equipment maatje notebook en batterijen die minstens 4 dagen meegaan (zoiets was de eis geloof ik) is NIET iets waar Jan Soldaat op zit te wachten.
Dat de vrouwtjes bij de KLu alleen bewegen als ze naar de koffieautomaat gaan is een ding, maar takken van Defensie die ook nog wat DOEN zijn niet blij met extra gewicht.
FN Mag, das m249 geloof ik op zijn Amerikaansquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:09 schreef Piro het volgende:
[..]
M2? M240? M60?
ze zijn niet per se fotoschuw en het is ook niet per se verboden om er foto's van te maken, je moet alleen wel toestemming hebben van het bureau inlichten & shit om die foto's te publiceren anders mislukt je fotorolletje (of in de high tech days, blijkt je SD kaartje ineens leeg te zijn) of kun je zelfs aangeklaagd worden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:40 schreef Piro het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag daar uberhaupt zonder knip en plakwerk worden gefotografeerd?
Laat staan op het net geplaatst worden. En zijn die lui niet van nature al cameraschuw?
quote:Malcolm McDowell to Star in a Movie Promoting Russian Fighter Jets
Even though the new Russian-U.S action pic currently being shot at Mosfilm studios, on location at the Zhukovsky Airfield outside Moscow and in the Crimea will feature some well-known Hollywood names, its true luminary is none other than the new prototype stealth fighter jet from Sukhoi, the Russian military aircraft company largely responsible for financing the movie aimed at promoting its deadly produce abroad while delivering some good old trashy entertainment.
The movie’s $10 million budget is impressively high for Russian cinema, allowing producer Oleg Kapanets to hope that it becomes the leader of the Russian box-office when Mirror Wars (also referred to by the alternative working title Su-XX) comes out next year. Although he declined to name the precise figure of Sukhoi’s financial involvement, Mr. Kapanets admitted that it is indeed “substantial” and that hopefully Mirror Wars will assist in selling Sukhoi aircraft abroad, notably to China and India where the movie is intended for wide distribution. According to Mr. Kapanets, it’s about promoting a certain image while telling about the people who fly these jets and the people who build them. The film is described as “military-patriotic”, its plot built around a new Sukhoi fighter jet and involving competing agents from the CIA, FSB, and Chinese intelligence.
With Russian first-time director Vasily Chiginsky at the helm, the movie features actors Rutger Hauer and Armand Assante. The main character, a Russian fighter pilot is played by Valery Nikolaev, who’s no stranger to working in an international cast, having appeared in such Hollywood films as Steven Spielberg’s The Terminal (2004), Oliver Stone’s U-Turn (1997) and Phillip Noyce’s The Saint (1997).
The chief baddie is portrayed by Malcolm McDowell (who describes his character as “an ex-CIA guy who turned a little bad”), prominent in the last twenty years or so as the token villain of numerous B-movies — but also the star of Stanley Kubrick’s A Clockwork Orange (1971), the controversial adult drama Caligula (1979) and of Lindsay Anderson’s memorable trilogy venomously lashing out at British social institutions, started in If… (1968) and continued in O Lucky Man! (1973) and Britannia Hospital (1982). In 1991 McDowell starred in a Russian movie Tsareubijtsa (The Assassin of the Tsar) by derictor Karen Shakhnazarov in a double role of Yakov Yurovsky, who commanded the execution of Russia’s last Tsar Nicholas II and his family in 1918 and a psychiatric patient in early 1990s Russia believing himself to be that man. He also earned notoriety — and even some death threats — among Star Trek fans as the man who killed Captain Kirk in Star Trek: Generations (1994).
Some of McDowell’s recent works include roles in Robert Altman’s latest film The Company (2003) and in Evilenko (2004), inspired by the story of Russia’s real-life serial killer Andrei Chicatillo. “Not a good man, admittedly”, McDowell says, “In fact he’s as bad as you can get.” Next month Mr. McDowell will be appearing at the Edinburgh International Festival where he will present his one-man-show in a tribute to his late friend and mentor Lindsay Anderson, based on Anderson’s notebooks and diaries. He recently finished filming half of his part in Mirror Wars set in Moscow, with some Crimea-based scenes left.
At a press-conference held August 17, 2004 in Moscow, Mr. McDowell spoke at length on the new film, as well as some of his past roles and his life in cinema.
On Mirror Wars
“If it looks a bit like a James Bond film, great. We don’t have all the explosions of a James Bond film but I think it’s a very good script, it’s not simplistic story, not your usual Hollywood. What interested me is that it’s more character-driven, and also — I don’t know how Oleg (the producer) has pulled this off but we have some secret aircraft that we use and as I understand is that Americans would like to get hold of this plane, in real life — I’m not talking about the movies — but it’s an amazing prototype that we saw and it made me smile because a few years ago I would not be sitting on a top secret airfield with a laser rocket fighter jet a few inches away from me — and if I had been, then, of course, I’d probably be in some jail cell somewhere at the invitation of the KGB.”
“Well, it’s not surprising that I’m playing the bad guy. One does get, to a certain extent, typecast, and you have to ask Oleg why he has offered me this part and not the good guy part. The good guy, anyway, is a young Russian pilot and I don’t think I’d be able to pull that one off.”
“Now, as far as this film goes, Mirror Wars, I think it has an excellent chance of crossing over. It’s being shot in English, because, you know, that’s the standard that you have to adhere to, you have to shoot in English: the Americans don’t like to see dubbed films or films with subtitles, they’re not used to it so, of course, they won’t see it. At least that’s what they always said until The Passion of the Christ, the Mel Gibson film, where they don’t speak any English at all but it made $500 million. So go figure that one.”
“But what’s great with shooting in Russia from a producer’s point of view is that your dollar certainly goes a lo-o-ong way, compared to Hollywood. If you tried to make anything like it in Hollywood it would cost you $80 million just to get the hardware alone, it would be millions and millions of dollars, you couldn’t shoot a movie like this in America, it’s like doing Top Gun. So I think it’s very smart to be able to come here and do a film like this here, because it’s a hell of a movie. And I guess the Russian cinema benefits as well, with all the technicians getting work, and hopefully the film will cross over and be an international film and they’ll be able to sell it all over the world.”
Working in Russia
“Shooting a film is pretty much the same whether you’re in Hollywood or Moscow, it’s the same feeling: somebody says ”Roll! Action!“ and you do your stuff, it’s the same. It’s very similar.”
“Even though I’ve been to Moscow before, in 1990, to film a movie, things have changed dramatically since then, and this is now a different country and a different city. When I was last in Russia, I think it was only one or two films a year made at Mosfilm, and at this time it’s absolutely full. So I think the Russian film business seems to be in good health, and I’m very pleased to hear about it.”
“I love coming here. The first time I was here, I loved it just as much, perhaps for the different reasons, but I’ve said it then and I’ll say it again: I find that the Russian people are very similar to Americans in that they’re very generous, warm-hearted people, in general, and they always make me feel very welcome here — and you really can’t ask for any more than that. And let me talk about the Shakhnazarov film I did here, The Assassin of the Tsar, as it was called in English. I think it’s one of the best films that I’ve made in my career. It’s certainly in the top ten. And I’ve done over a hundred, so that’s saying something. It was such a great privilege to do that film, I regret it very harsh that it was never really released in America.”
On Being Typecast
“Well, either I accept the work or I stay at home and retire. And that is not on my agenda. I am a working actor. As for bad parts... What’s a bad part? Is Alex in A Clockwork Orange a bad part? No! It’s an incredible part for an actor to play. Or Caligula? It’s a wonderful part! So because they’re not, perhaps, pure as a driven snow, doesn’t make them bad roles. If you start your career early on and you’re in a fantastic film like A Clockwork Orange, then of course you’re always asked to play the same bloody part every time you’re doing a new film, and most of the parts I’ve played are of bad guys. However, occasionally someone comes down and offers me something different to play and obviously you’ve never seen any of those films or they didn’t leave an impression on you.”
“I am a very sane person. The characters I play don’t haunt me or change me. But playing them is enormous fun. And I always try to bring depth into my characters, make them more vulnerable and less one-dimensional. It’s an amazing job that I have — getting paid for doing something that is so much fun!”
On Going Into Space
“No, never! And I can imagine nothing worse than being a fighter pilot. All that G-force... I remember when we were filming Blue Thunder with Roy Scheider, there was a scene where my helicopter had to fly really low over the city. After the scene was completed, I went into the bathroom and threw up violently. But when I watched that same scene on tape, I looked like this cool, smooth helicopter pilot. Amazing.”
On His Rumoured Conflict with Director Tinto Brass
“There was no conflict as such. What happened was that the film (Caligula) was produced by Bob Guccione, a pornographer. Bob Guccione was the publisher of Penthouse magazine. So when I spoke to my friend Gore Vidal about this, he said: ”Try to think of him as the Warner Brothers.“ But two years after the movie was shot he inserted some real pornographic scenes into it, so badly made they didn’t match with the rest of the film, lights and all, it was such a crude job. It was done out of purely commercial interests — to make stars appear in hard porn.”
Looking Back
“I grew up in England; I grew up really in Liverpool, which is known for a certain foursome. And of course as a young man, when I was seventeen or eighteen, I remember going to The Cavern club and seeing this group called The Silver Beetles, and I was amazed because I never heard anyone use profanity on the stage before, and John Lennon was really using profanities.”
“I thought that early on I knew that I wanted to become an actor but I kept this information to myself. Because in Northern England you didn’t broadcast that you wanted to be an actor, or they thought you were a little strange. And I leave that to Her Majesty.”
“The chance to play Alex in A Clockwork Orange was an amazing piece of luck and great opportunity for me. To work with such a great director as Stanley Kubrick on one of the major films of that period... I can only say: Thank you! And the truth is, if I really wanted to play other kind of parts, I would go back to the theatre — but I’m living in California, I have a ranch, I have dogs, I have children, and I have no time. So that’s why I’m doing what I’m doing.”
“In an ideal world I would like to return to the stage. I think that any actor would prefer to work in the theatre. But with all my commitments I cannot afford at least a year off. But that is the price for living in paradise.”
Dan heb je geen hoofd meerquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:10 schreef Wuder het volgende:
25mm sniper rifle
[afbeelding]
For some long-range sniper missions, a .50 caliber (12.7mm) round just isn’t big enough. The Barrett company, which pioneered the development of the modern .50 caliber sniper rifle, has now built a 25mm sniper rifle (although shoulder cannon may be a more precise term), the XM109. Ten prototype weapons are being made available for testing this month. Designed to destroy light armor, the XM109 is a semi-automatic 25mm rifle that has a 17.6 inch long barrel and an overall length of 46 inches. It weighs in at 46 pounds and has a 5 round magazine. In comparison, the Barrett M107 .50 caliber sniper rifle in general use today has a 29 inch barrel, overall length of 57 inches, and weighs in at a mere 32 pounds, with a magazine capacity of 10 rounds.
A spiked bipod is included to steady the XM109 for firing and it has a standard M1319 accessory rail for scopes and other accessories. Barrett will either sell a complete rifle or supply upgrade kits to convert the M107 .50 sniper rifle over to the 25mm configuration, replacing the bolt, upper receiver, and magazine.
To complement this “rifle” is a computerized sight called the BORS (Barrett Optical Ranging Sighting System). BORS is specifically designed for long-range shooting at 1,000 meters and longer distances, measuring and compensating for air pressure, temperature, and the angle of the weapon in relation to the target. Precisely compensating for all these factors and successfully hitting the target on the first shot is possible, but difficult. BORS is designed to take all the sweat-math work out of first-round shots, leaving the operator with simply dialing in the distance to target, selecting the ammunition type, and putting the cross-hairs on the target. Future versions of BORS will incorporate a rangefinder, and night vision capability.
Effective distance armor piercing “lethality” for the rifle is listed at 2000 meters. The 25mm round is derivative design from the AH-64 Apache helicopter’s M789 high-explosive dual purpose (good against armor and personnel) 30mm ammunition and will penetrate at least 50 millimeters of armor plating, making it capable of destroying light armored vehicles, SCUD launchers, and other equipment. According to the ammunition manufacturer, the 25mm round is 2.5 times more effective at destroying targets than a .50 caliber armor-piercing round. At some point the system will also be integrated to use 25mm airburst ammunition designed for the OCWS.
One drawback to the weapon is the heavy recoil of the round. Barrett is working on reducing the recoil. Finally, a company slide describes the weapon as a “payload rifle” and also alludes to the ability to remove the muzzle break and replace it with a sound suppressor. – Doug Mohney
[afbeelding]
Een kogel van dit schouderkanon wil je niet graag tegen je hoofd krijgen![]()
Amerikanen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:18 schreef Wuder het volgende:
Nederlanders in Afghanistan? Of zijn het Amerikanen? Ik denk Amerikanen
In Irak hebben we er wel een paar huren/lenen we van de Amerikanen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:21 schreef HarigeKerel het volgende:
Ami's, Nederlanders hebben geen hummers toch?
Wat is Matt Herben trouwens stil over Irak, in een ander topic stelde ik al voor dat hij onze troepen in Irak gaat leiden![]()
Denk niet dat ze zo´n wagen mee krijgenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Oh kewl, als die Nederlanders ze dan maar niet stiekem mee naar huis smokkelen aan het einde van hun dienst net als die kilo's coke vanaf Aruba
volgens mij niet hoorquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:32 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
In Irak hebben we er wel een paar huren/lenen we van de Amerikanen.
Ik had op een forum een foto gezien van Nederlanders die in Irak met een Humvee rond reden. Ik kan natuurlijk nu die foto nergens meer terug vinden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 10:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij niet hoor
we lenen wel is de dingo van de Duitsers
[afbeelding]
das het enige enigeszins vergelijkbare voertuig waar we wel is mee om gaan, maar dat is hier niet het geval en van geleende hummers heb ik nog helemaal nix gehoord (zou in principe een goed plan zijn vanwege het extra pantser tov mb's maar ik heb liever dingo's).
wat wel gebeurt is dat Nederlanders op bv Talil airbase een af en toe rondrijden met Amerikanen (Amerikaanse chauffeurs) in hummvee's omdat ze zelf (naast de heli's) weinig geschikte voertuigen hebben
Je moet toch scherp en alert blijvenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:41 schreef CeeJee het volgende:
OMG, ze zitten gewoon Operation Flashpoint te spelen bij het leger (Nova)
ben terug uit salou (was weer een berg lezen)quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:41 schreef CeeJee het volgende:
OMG, ze zitten gewoon Operation Flashpoint te spelen bij het leger (Nova)
Moet je zijn films uit de Reagan periode eens zien...quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:30 schreef HarigeKerel het volgende:
Tja een film met Chuck Norris he![]()
ja maar ze zijn dan ook een veel groter en zwaarderquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:51 schreef Wuder het volgende:
Die Dingo's zijn toch veel beter bepantserd dan de Hummers?
Welke spulletjes zijn dat btw?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dude ... onze spulletjes gaan 15 dagen mee en dat moet ook allemaal gewoon op de rug, naast de gevechtsuitrusting (kogels, n00dles en karabijn) en onze laptop is nog zwaargepantserd ook!
als wij het kunnen moet de standaard infanterist dat ook kunnen en anders moet hij maar gaan kunstschaatsen ofzo for a living, hoef je alleen strakke rubberen overal en evt een rokje aan
[..]
FN Mag, das m249 geloof ik op zijn Amerikaans
Dit op een persoon afschieten is zoiets als een kernwapen op een leger laten vallen. WASTE OF AMMOquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:10 schreef Wuder het volgende:
25mm sniper rifle
[afbeelding]
For some long-range sniper missions, a .50 caliber (12.7mm) round just isn’t big enough. The Barrett company, which pioneered the development of the modern .50 caliber sniper rifle, has now built a 25mm sniper rifle (although shoulder cannon may be a more precise term), the XM109. Ten prototype weapons are being made available for testing this month. Designed to destroy light armor, the XM109 is a semi-automatic 25mm rifle that has a 17.6 inch long barrel and an overall length of 46 inches. It weighs in at 46 pounds and has a 5 round magazine. In comparison, the Barrett M107 .50 caliber sniper rifle in general use today has a 29 inch barrel, overall length of 57 inches, and weighs in at a mere 32 pounds, with a magazine capacity of 10 rounds.
A spiked bipod is included to steady the XM109 for firing and it has a standard M1319 accessory rail for scopes and other accessories. Barrett will either sell a complete rifle or supply upgrade kits to convert the M107 .50 sniper rifle over to the 25mm configuration, replacing the bolt, upper receiver, and magazine.
To complement this “rifle” is a computerized sight called the BORS (Barrett Optical Ranging Sighting System). BORS is specifically designed for long-range shooting at 1,000 meters and longer distances, measuring and compensating for air pressure, temperature, and the angle of the weapon in relation to the target. Precisely compensating for all these factors and successfully hitting the target on the first shot is possible, but difficult. BORS is designed to take all the sweat-math work out of first-round shots, leaving the operator with simply dialing in the distance to target, selecting the ammunition type, and putting the cross-hairs on the target. Future versions of BORS will incorporate a rangefinder, and night vision capability.
Effective distance armor piercing “lethality” for the rifle is listed at 2000 meters. The 25mm round is derivative design from the AH-64 Apache helicopter’s M789 high-explosive dual purpose (good against armor and personnel) 30mm ammunition and will penetrate at least 50 millimeters of armor plating, making it capable of destroying light armored vehicles, SCUD launchers, and other equipment. According to the ammunition manufacturer, the 25mm round is 2.5 times more effective at destroying targets than a .50 caliber armor-piercing round. At some point the system will also be integrated to use 25mm airburst ammunition designed for the OCWS.
One drawback to the weapon is the heavy recoil of the round. Barrett is working on reducing the recoil. Finally, a company slide describes the weapon as a “payload rifle” and also alludes to the ability to remove the muzzle break and replace it with a sound suppressor. – Doug Mohney
[afbeelding]
Een kogel van dit schouderkanon wil je niet graag tegen je hoofd krijgen![]()
Beter goed gejat dan slecht bedacht?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:39 schreef Wuder het volgende:
Trouwens, zelfs de Chinezen hebben tegenwoordig Hummers.. lekkere replica's(Kwaliteit zal wel wat lager liggen, maar goed )
Walker Texas Ranger is vet.quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Moet je zijn films uit de Reagan periode eens zien...
no comment (weet nie of dat public knowledge is)quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:05 schreef Piro het volgende:
[..]
Welke spulletjes zijn dat btw?
het is standaardonderdeel van mijn uitrustingquote:En n00dles als standaardonderdeel van de uitrusting?
Sign me the fuck up. RIGHT NOW..
Geile spulletjes allemaal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:23 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jah wapens maken kunnen die Duitsers welquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:58 schreef Piro het volgende:
[..]
Geile spulletjes allemaal.
AWM..
Het is alleen Brits.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Jah wapens maken kunnen die Duitsers wel
Heckler en Koch.....quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:00 schreef Piro het volgende:
[..]
Het is alleen Brits.
Is Britsquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:02 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Heckler en Koch.....
Ik over de G36, die ontwikkeld/gemaakt is door H&K wat een onderdeel is van Britisch Aerospace....quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:48 schreef Piro het volgende:
Ik heb het over de AWM. En die is van Accuracy International.
Mijn god. Weten die mensen nog wel wat ze willen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:51 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik over de G36, die ontwikkeld/gemaakt is door H&K wat een onderdeel is van Britisch Aerospace....
http://www.heckler-koch.d(...)ory/03_00_index.htmlquote:1991
HECKLER & KOCH became a part of the international engineering company British Aerospace / Royal Ordnance.
Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 29 zijn:
* Geen Chinooks meer in Irak
* Landmachter vredesapostel in Burundi
* Marine leidt Iraakse kustwacht op
* VN tevreden met F-60 detachement
* Fonds 1815 biedt soelaas
Army: This is shit...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:51 schreef sp3c het volgende:
Ik ben nog altijd luchtmacht en de luchtmachtiger is een gemaksdier [...]
An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Army: This is shit...
Marine: I love this shit
Commando: Give me more of this shit!![]()
Air Force: What?? No TV? What kind of shit is this?![]()
Viel me op dat voor de evacuatie van de kliek van die dooie militair een Nederlands Medisch Team is gebruikt in een US MEDEVAC Blackhawk, regelt elk land zijn eigen gewonden met eigen medics ofzo?quote:
Die zocht ik inderdaad, en er hoort ook nog een tekening bij. Toen ik hem voor het eerst las was er alleen nog geen e-mail, in ieder geval niet op grote schaal. Vandaar de TVquote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:07 schreef Piro het volgende:
[..]
An Army grunt stands in the rain with a 35 lb. pack on his back, 15 lb. weapon in hand, after having marched 12 miles, and says, "This is shit."
An Army Airborne Ranger stands in the rain with a 45 lb. pack on his back, weapon in hand, after having jumped from an airplane and marched 18 miles, and says with a smile, "This is good shit!"
A Navy SEAL lies in the mud, 55 LB pack on his back, weapon in hand, after swimming 10 miles to shore, crawling through a swamp and marching 25 miles at night past the enemy positions, says with a grin, "This really is great shit."
A Force Recon Marine, up to his nose in the stinking, bug-infested mud of a swamp with a 65 LB pack on his back and a weapon in both hands after jumping from an aircraft at high altitude, into the ocean, swimming 12 miles to the shore, killing several alligators to enter the swamp, then crawling 30 miles through the brush to assault an enemy camp, says, "I love this shit. "
The Air Force NCO sits in an easy chair in an air conditioned, carpeted office and says, "My e-mail's out? What kind of shit is this?"
Ausgebreid!
Serieus?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 21:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die zocht ik inderdaad, en er hoort ook nog een tekening bij. Toen ik hem voor het eerst las was er alleen nog geen e-mail, in ieder geval niet op grote schaal. Vandaar de TV
niet per se, het ligt aan de situatiequote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:20 schreef Piro het volgende:
[..]
Viel me op dat voor de evacuatie van de kliek van die dooie militair een Nederlands Medisch Team is gebruikt in een US MEDEVAC Blackhawk, regelt elk land zijn eigen gewonden met eigen medics ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |