quote:link: http://www.filmsoptv.com/module.php?section=news_details&id=2410
Prototype Hitchhikers Guide kostuum
Geplaatst op 17-01-2004 om 12:45 door FOTV
Een prototype van een kostuum voor The Hitchhikers Guide to the Galaxy is uitgelekt op het internet. Het gaat om het kostuum voor Marvin The Paranoid Android, een rol die gespeeld zal worden door Warwick Davis. De afbeelding werd door een fan ontdekt, de betreffende site bleek producer Nick Goldsmith's weblog te zijn.
Het was de bedoeling dat de afbeelding niet openbaar te zien zou zijn, en toen de fout was ontdekt werd deze dan ook verwijderd.
maar ik vraag me af of ze de humor van de boeken kunnen benaderen
quote:"I see," said Arthur.. who didn't.
Op maandag 19 januari 2004 12:08 schreef Abbadon het volgende:
Nee, dat lijkt me toch zeer onmogelijk
quote:De miniserie deed dat wat mij betreft in ieder geval niet
Op maandag 19 januari 2004 12:08 schreef Abbadon het volgende:
Anyway.. Het wachten is op de film
Volgens mij is het het meest succesvolle hoorspel ooit..
Ontopic : Ik vrees een beetje dat veel van de grappen en woordspelingen verloren zullen gaan in de film, maar ik hoop het tegendeel
quote:Ik weet zeker dat een hele hoop mensen er een mee naar de bioscoop zullen nemen.
Op maandag 19 januari 2004 12:23 schreef Jongen1977 het volgende:
(vergeet je handdoek niet)
Als ze alleen het eerste deel van de serie (ik heb die grote (goedkope)bundel nemen moet de boekgetrouwheid toch redelijk lukken zonder al te veel te snijden.
quote:Vooral omdat veel kijkers (en dus veel filmmakers) vaart associėren met actie ipv dialoog. Nou ja, we hopen er het beste maar van
Op maandag 19 januari 2004 12:23 schreef Jongen1977 het volgende:
Het zal waarschijnlijk niet te doen zijn vrees ik, de film zal wel een bepaalde vaart moeten houden en dan knippen ze er teveel uit.
* Don't panic. Be extremely frightened *
* Pan galactic gargle blaster: It's like being hit in the face by a gold brick with a slice of lemon wrapped around it *
quote:Het deed me meteen denken aan "Brains the size of a planet". Ik vind het wel goed eigenlijk, moet reflecteren dat hij over-intelligent is. EDIT: En klein. EDIT2: Inderdaad rode driehoekige ogen.
Op maandag 19 januari 2004 12:39 schreef McAppel het volgende:
ik vind by the by dat Marvin z'n kop een gewone maat moet hebben....
ogen zijn wel leuk gedaan.. alleen nog rood maken
quote:Een vertelstem werkt in comedy en fantasy niet. Eigenlijk is het enige genre waarbij het kan de film noir/detective en zelfs dan is het meestal gewoon een noodoplossing voor het brakke verhaal.
Op maandag 19 januari 2004 13:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Er zou haast een vertelstem bij moeten zitten, ik vraag me af hoe dat over zou komen. Een beetje zoals bij Magnum, maar dan een niet Arthur's stem. Zou het alleen misschien een beetje sprookjesachtig maken. Bij Lord of the Rings had zoiets misschien goed kunnen werken.
Ik kijk er naar vooruit met een mengsel van hoop en milde doodsangst.
(Zit op werk, kan zelf geen zoekfunctie gebruiken, mijn internet is beperkt hier)
quote:het is net andersom... having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped round a large gold brick.
Op maandag 19 januari 2004 12:33 schreef Lamer_Deluxe het volgende:* Pan galactic gargle blaster: It's like being hit in the face by a gold brick with a slice of lemon wrapped around it *
ik vind het plaatje van Marvin wel veelbelovend. ik heb die BBC miniserie gezien
quote:Ja, ik onthoud ze altijd verkeerd. Net als "It wasn't half as much fun as a solid kick in the face" en "It was almost, but not totally, unlike tea".
Op maandag 19 januari 2004 17:42 schreef MadScientist het volgende:
het is net andersom... having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped round a large gold brick.
quote:Malkovich in Hitchhiker's Guide
John Malkovich zal de rol spelen van Humma Kavula, een religieuze leider, in de verfilming van Douglas Adams' klassieke sicence-fiction boek The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Het personage komt niet in het oorspronkelijke verhaal voor, maar is speciaal voor deze film door Adams gecreėerd. De opnames zullen deze maand beginnen onder leiding van regisseur Garth Jennings.
http://www.filmtotaal.nl/(...)sDetails&newsID=2998
Amerikanen die Engelse humor herschrijven, raaarrghghhhhquote:Op maandag 19 april 2004 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh dear dat beloofd niet veel goeds, amerikanen hebben het verhaal dus herschreven voor de film..
Dat bestaatquote:Op maandag 19 april 2004 20:42 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Net zoiets als een Amerikaanse versie van Fawlty Towers![]()
![]()
![]()
Met dat manwijf van de Golden Girlsquote:Op maandag 19 april 2004 22:26 schreef California het volgende:
[..]
Dat bestaat.
Neeeeeeee!!!!!quote:Op maandag 19 april 2004 22:26 schreef California het volgende:
Dat bestaat.
Het is zo slecht dat je niet direct door hebt dat het een remake is. De tros heeft het geloof ik destijds uitgezondenquote:Op maandag 19 april 2004 23:25 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Neeeeeeee!!!!!*explodes*
Ben ik even blij dat ik dat nog nooit heb gezien. Ik kan me niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn.
Ja, dat is inderdaad wel meer met Amerikaanse remakes (Nederlandse ook trouwens), dan moeten ze er echt bij zeggen wat het moet voorstellen.quote:Op maandag 19 april 2004 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo slecht dat je niet direct door hebt dat het een remake is. De tros heeft het geloof ik destijds uitgezonden
Sjaquote:Op maandag 19 april 2004 23:37 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel meer met Amerikaanse remakes (Nederlandse ook trouwens), dan moeten ze er echt bij zeggen wat het moet voorstellen.
Ik ga nog eens even een lekkere Pan-Galactic Gargle Blaster halen...
Die heb ik volgens mij ook niet gezien (of ik wist niet dat het dat wasquote:Op dinsdag 20 april 2004 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja
De remake van Only fools and horses sloeg ook volledig de plank mis.
Ah, een Nederlandse remake, nee, die ken ik gelukkig nietquote:Op dinsdag 20 april 2004 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
geloof dat de remake van Only fools & Horses, mag ik ff vangen heet.
Cartoonesk is hij inderdaad wel ja. Ik vind de vorm op zich wel mooi, met dat grote ronde hoofd, maar inderdaad zouden de details meer robot-achtig moeten zijn. En van dat roesten is een goed punt inderdaad. Door de tijd moet hij er ook steeds gammeler uit gaan zien.quote:Op donderdag 22 april 2004 12:14 schreef DennisMoore het volgende:
Marvin is zo te cartoonesk en te plastic.
Bovendien had ie een uiterlijk van metaal moeten hebben, dat ook makkelijk kan roesten.
Die robot vind ik veel te groot, Marvin moet echt zo'n klein loser ding zijn. Deze robot ziet er ook niet depressief genoeg uit. Cliché robot is op zich wel leuk, maar Marvin was natuurlijk wel de eerste robot met emoties.quote:Op donderdag 22 april 2004 12:21 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
't Leuke is ook zijn neutrale cliché robot-uiterlijk, het stramme stijve, en dan een échte persoonlijkheid.
[afbeelding]
Hoewel ie dus niet van plastic maar van metaal is?.
idd nietszeggend, maar toch leukquote:Op woensdag 28 juli 2004 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
En er is nu een ongelooflijk nietszeggende teaseruit!
Dus eigenlijk wel een goede teaser...quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
En er is nu een ongelooflijk nietszeggende teaseruit!
Misschien omdat in het boek Ford beschreven wordt als iemand met rood haar: "He was not conspicuously tall, his features were striking but not conspicuously handsome. His hair was wiry and gingerish and brushed back from the temples."quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Hmmm, ik vond Ford Prefect eigenlijk niet echt een karakter die bij een donker iemand past, de naam ook niet eigenlijk.
Heheh, dat zal dan wel de reden zijn, als er ergens zo'n beschrijving staat blijft dat beeld in je hoofd zitten natuurlijk.quote:Op zondag 5 september 2004 23:59 schreef SuperPoekie het volgende:
Misschien omdat in het boek Ford beschreven wordt als iemand met rood haar: "He was not conspicuously tall, his features were striking but not conspicuously handsome. His hair was wiry and gingerish and brushed back from the temples."
Rood haar zie je niet echt vaak bij donkere mensen......
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe Arthur geschikter vind eigenlijk, die ziet er wat meer onzeker uit.quote:Simon Jones was gewoon door Adams zelf al bedacht als Arthur, perfecter kan je het niet krijgen, al vind ik de persoon die Arthur nu speelt (uit the Office) ook wel geschikt.
Same here.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmmmm. Van dat middelste plaatje word ik niet echt blij. Bij Marvin had ik altijd zo'n Bender voorstelling.
Geen id Harry, kheb het boek niet gelezen, en van de film...quote:
Om het boek te kunnen lezen heb je inderdaad wel enige intelligentie, gevoel voor humor, en liefst ook kennis van de Engelse taal nodig.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:12 schreef Harry_Sack het volgende:
hm, dit schijnt zo'n nerdboek te zijn dat je gelezen moet hebben. Ik kan het niet, het boeit me namelijk voor geen ene meter..
Gelukkig heb ik dat niet.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Om het boek te kunnen lezen heb je inderdaad wel enige intelligentie, gevoel voor humor, en liefst ook kennis van de Engelse taal nodig.
Geeft verder niet hoor..
Ja, ik ook al. Toch opvallend dat meer mensen dat hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmmmm. Van dat middelste plaatje word ik niet echt blij. Bij Marvin had ik altijd zo'n Bender voorstelling.
Dat staat er wel. Je hebt eerst het logo en de titel van de film, en helemaal aan het einde zie je het boek, en daar staat niet eens The Hitchhiker's Guide To The Galaxy op, maar echt alleen NO PANIC!quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:24 schreef De_Hertog het volgende:
En vooral: waarom staat er niet Don't Panic op de voorkant van de Guide, in grote vriendelijke letters?
Voor zijn tweede hoofd moet je de trailer kijken. Het is heel raar gedaan... niet zoals in het boek bedoel was, maar wel geinig.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:36 schreef zeeuwse het volgende:
is die blonde met lang haar Zaphod? En waar is dan zijn 2e hoofd?
ik had me Zaphod ook meer als een echte alien voorgesteld. Groen ofzo.
Vond het ook al raar dat Zaphod maar 1 hoofd had, maar het schijnt dus zo gedaan te zijn omdat het hun budget voor de special effects ver zou overschrijden als ze continue dat tweede hoofd zouden laten zien, ofzo. Dus nu laten ze alleen af en toe dat hoofd verschijnen onder z'n eerste hoofd.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:36 schreef zeeuwse het volgende:
is die blonde met lang haar Zaphod? En waar is dan zijn 2e hoofd?
ik had me Zaphod ook meer als een echte alien voorgesteld. Groen ofzo.
Eigenlijk worden niet echt de boeken verfilmd maar is het gewoon een zoveelste versie van het oorspronkelijke verhaal. De boeken zijn ook niet hetzelfde als de hoorspelen of de oude tv-serie. Het script is overigens wel door Douglas Adams zelf geschreven, maar heeft dus nieuwe en andere elementen (de meest opvallende is de nieuwe religieuze leider, Humma Kavula)quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:16 schreef Zhenar het volgende:
Welke van de boeken worden er nu allemaal precies verfilmd?
Dan pas? Nou ja, dan zoek ik wel een vliegend feest in de buurt op om de tijd een beetje door te komen....quote:Op woensdag 6 april 2005 23:19 schreef abraham het volgende:
volgend de bioscoopagenda vanaf 30 juni te zien!
42
Volgens mij is het geen goeie film...quote:The Hitchhiker's Guide to the Galaxy movie is bad. Really bad. You just
won't believe how vastly, staggeringly, jaw-droppingly bad it is. I mean,
you might think that The Phantom Menace was a hopelessly misguided attempt
to reinvent a much-loved franchise by people who, though well-intentioned,
completely failed to understand what made the original popular - but
that's just peanuts to the Hitchhiker's movie.
Ik denk dat dat bullshit is. Heb al vele positieve reviews gelezen van book-fans.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een Engelse vriend stuurde me een uittreksel van de eerste review:
[..]
Volgens mij is het geen goeie film...
Er is een boek, radioprogramma, televisieserie en binnnenkort een film. Zal dus vast ergens wel een game tussen zitten!quote:Op donderdag 14 april 2005 01:04 schreef Nickthedick het volgende:
Is hier ook geen computerspel van gemaakt?
Dat denk ik ook. Het is wel typisch dat de enige slechte recensie het hele net overgaat, terwijl ik nu al 7/8 goeie heb gelezenquote:Op donderdag 14 april 2005 00:56 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bullshit is. Heb al vele positieve reviews gelezen van book-fans.
Prachtig, precies als in het boek.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hello Ground!
http://maximonline.com/entertainment/features/hitchhiker/![]()
Hm, dan heb ik hem voor niets gedownload.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:04 schreef dolle_hond het volgende:
de tv-serie wordt vanaf dinsdag 3 mei weer op BBC uitgezonde
Wie is de narrator daar? Ik kom effe niet op de naam... *peins*quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hello Ground!
http://maximonline.com/entertainment/features/hitchhiker/![]()
Ja, Starship Titanic.quote:Op donderdag 14 april 2005 01:04 schreef Nickthedick het volgende:
Is hier ook geen computerspel van gemaakt?
quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:28 schreef rheingold het volgende:
de productiemaatschappij zou er trouwens goed aan doen om die fantastische THINK DEEP t-shirt beschikbaar te maken voor de verkoop. ik zou er gelijk een kopen.
Oh, dus er komen nog 4 films?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:21 schreef rheingold het volgende:
gelukkig schijnen ze er een trilogie van te willen maken heb ik ergens gelezen.
Klinkt goed!quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:21 schreef rheingold het volgende:
een aanrader. niet zeuren.
Dit is dus niet waar. De radioserie was er het eerst, de boeken zijn een uitwerking van de scripts.quote:Op maandag 11 juli 2005 13:53 schreef dvdfreak het volgende:
De vijf boeken van Douglas Adams inspireerden al tot het maken van een radiohoorspel
Rivierenbuurt?quote:Op maandag 11 juli 2005 13:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vond m geweldig
En deze staat sinds gister bij mij thuis:
[afbeelding]
Achter alles in de film zit bijna een verhaal dat in het boek (hilarisch) wordt uitgelegd, zoals die zuchtende deuren, waarom de vallende vaas petunia's "niet alweer" dacht etc.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:56 schreef babette21 het volgende:
heb 'm zaterdag in de sneak gezien, dacht bij het begin [zingende dolfijnen] echt: waar ben ik nóu beland?!
maar alles verdiend een kans en deze dus ook [idd, ik had nog nooit van de Hitchhiker gehoord....]
kon al snel concluderen dat het - los van het slappe verhaal en het feit dat ik niks met sci-fi heb - allemaal erg lollig was. mooi gemaakt en veel oog voor detail: vooral het namaken van de aarde en de zuchtende deuren vond ik erg cool...
op Marvin ben ik stiekem een beetje verliefd geworden
zou kunnen... aan de andere kant kon ik me nu niet irriteren aan het ontbreken van dingenquote:Op maandag 18 juli 2005 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Achter alles in de film zit bijna een verhaal dat in het boek (hilarisch) wordt uitgelegd, zoals die zuchtende deuren, waarom de vallende vaas petunia's "niet alweer" dacht etc.
Ik denk daarom ook dat de film een stuk leuker wordt als je het boek hebt gelezen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet je het boek nog eens lezen?quote:Op maandag 18 juli 2005 15:33 schreef remlof het volgende:
Heb de film vannacht bekeken (downloaded) en vond em inderdaad erg grappig! De dingen die ik me herinnerde uit het boek zaten er volgens mij allemaal in plus nog een heleboel "oh ja!" momenten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige echte goede aan de film vond ik de walvis. En de pot met petunia-grap snapten ze volgens mij zelf ook nog niet eens![]()
Ik heb al eerder eens in dit topic gepost: als je een goede verfilming wil hebben van dit boek, moet je met het Futurama-team om de tafel gaan zitten.
Je kunt ook precies zijn wanneer Adams dood is gegaan: op 20% van de film
Hij draait zich waarschijnlijk om in zijn graf op dit moment
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
Zuidquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:06 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Rivierenbuurt?
Ik heb precies zo'n raam.Grappig ding trouwens.
Er is idd veel veranderd, maar het is wel dezeflde humor als in het boek.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
Hij draait zich waarschijnlijk om in zijn graf op dit moment![]()
Misschien moet ik dat inderdaad maar eens doen ja, de laatste keer was ergens in het vorige millenium... Maar desalniettemin vond ik de film zeer onderhoudendquote:Op woensdag 20 juli 2005 00:57 schreef Nembrionic het volgende:
Misschien moet je het boek nog eens lezen?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
Ik kom net uit de sneak in Rotterdam.
In één simpel woord: KUT.
Met een grote K en U en T.
Ik ben een grote fan van het boek. En nu snap ik best dat je sommige dingen aan moet passen om de film lekker te laten lopen maar dit sloeg echt alles.
De eerste 20% van de film komt aardig overeen met het boek. De laatste 80% compleet verzonnen
Je weet dat het script van Adams zelf afkomstig is???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige echte goede aan de film vond ik de walvis. En de pot met petunia-grap snapten ze volgens mij zelf ook nog niet eens![]()
Ik heb al eerder eens in dit topic gepost: als je een goede verfilming wil hebben van dit boek, moet je met het Futurama-team om de tafel gaan zitten.
Het is inderdaad verandert, maar je moet je ook kunnen inleven in de gemiddelde bioscoop bezoeker... Het boek is uitgebreider, vager, slimmer en sarcastischer dan de film, maar dat is alleen omdat je anders een hele vage film krijgt die maar een klein percentage van de afzet markt zal boeien....
Ik vind het wel grappig gemaakt en heb me op bepaalde momenten ook een beetje geergerd, maar jammer dat je als lezer van het boek niet iets verder kan kijken dan je neus lang is...All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
LOLquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:30 schreef victorinox het volgende:
Het leukste vond ik die krab die aan het springen was naar het ruimteschipje.
Wiiieeee!!! Wieeeeee!!!
en dat zegt ie nu.......quote:Blijven zitten tijdens de aftiteling, er komt nog een korte scene.
Er komt nog een geanimeerde scene uit het boek:quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:50 schreef babette21 het volgende:
en dat zegt ie nu.......wat heb ik gemist?? [evt. in spoiler!!]
quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
Ik kom net uit de sneak in Rotterdam.
In één simpel woord: KUT.
Met een grote K en U en T.
Ik ben een grote fan van het boek. En nu snap ik best dat je sommige dingen aan moet passen om de film lekker te laten lopen maar dit sloeg echt alles.
De eerste 20% van de film komt aardig overeen met het boek. De laatste 80% compleet verzonnen
En jij noemt jezelf een kennerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige echte goede aan de film vond ik de walvis. En de pot met petunia-grap snapten ze volgens mij zelf ook nog niet eens![]()
![]()
![]()
Als je echt een groot fn was dan had je geweten dat Douglas Adams zelf al jaren heeft gepobeerd om die film gemaakt te krijgen. Dat hele stuk rondom John Malcovich heeft Adams speciaal voor de film geschreven om het af te laten wijken van de boeken, radio en tv.
Ik heb hem gisteravond in de voorpremiere gezien, en ik heb echt genoten!quote:Op zondag 24 juli 2005 13:27 schreef deGVR het volgende:
Van de Guide zijn sowieso talloze verschillende versies.
Het radio hoorspel was er eerder dan de boeken en de tv serie was er daarna weer, alledrie zijn behoorlijk verschillend maar toch écht door DNA zelf geschreven.
Nou ja, dat ligt wel in de lijn van het verhaal. Het boek sprak immers het hoorspel ook totaal tegen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
De eerste 20% van de film komt aardig overeen met het boek. De laatste 80% compleet verzonnen![]()
Ik heb maar 2 pagina's in dit topic, dus je zult iets specifieker moeten zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:40 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Hm...als ik op de vierde pagina klik krijg ik alleen maar zo'n snel reageren balkje te zien...Iemand anders ook last hiervan?
Daar hebben we nou www.bios.nl voorquote:Op zondag 7 augustus 2005 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wou gisteren gaan. Blijkt ie hier helemaal niet te draaienMoet ik ervoor naar Den Bosch of Nijmegen
Dat heb ik dus ook gedaan. Twee dagen nadat ik de film heb gezien zag ik het boek liggen voor 3 pond. Meteen meegenomen, en inmiddels heb ik twee van de vervolgen ook in huis.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:20 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb het boek niet gelezen maar dat ga ik na het zien van de film alsnog doen. Erg leuk!
Moet je maar niet in zo'n dorp gaan wonen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wou gisteren gaan. Blijkt ie hier helemaal niet te draaienMoet ik ervoor naar Den Bosch of Nijmegen
Ik zag de Nederlandse versie in de winkel liggen en daarop stond zoiets als: het boek naar de film.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gedaan. Twee dagen nadat ik de film heb gezien zag ik het boek liggen voor 3 pond. Meteen meegenomen, en inmiddels heb ik twee van de vervolgen ook in huis.
3pond? ben je afgezet joh. Ik heb de 5 losse delen voor 1 pond per stuk gekocht bij de 1 pound bookshopquote:Op zondag 7 augustus 2005 19:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gedaan. Twee dagen nadat ik de film heb gezien zag ik het boek liggen voor 3 pond. Meteen meegenomen, en inmiddels heb ik twee van de vervolgen ook in huis.
Het is een mooie editie. Dit is de achterkant:quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
3pond? ben je afgezet joh. Ik heb de 5 losse delen voor 1 pond per stuk gekocht bij de 1 pound bookshop
Ah nee ik heb de paperbacks. Wel geheel in atijl met op de cover gedrukte ezelsoren en vouwen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 07:42 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het is een mooie editie. Dit is de achterkant:
[afbeelding]
Ik kende de boeken niet voordat ik de film had gezien, en ik vond het juist omdat het zo enorm fout was allemaal erg leuk. De dolfijnen zijn overduidelijk 'gewoon' dolfijnen, maar dat wordt dan ook in de tekst uitgelegd: de mens heeft ze verkeerd geļnterpreteerd.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:30 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik vond er werkelijk waar geen zak aan.
De opening was drie keer bout, dolfijnen die truucjes doen terwijl er een band loopt met een musical nummer, erg leuk, mogen de makers de volgende keer ook wat consistenter te werk gaan, en tenminste zelf het beeldmateriaal schieten, en zorgen dat het in ieder geval lijkt alsof de dolfijnen het nummer zingen. Wat met dit amateuristische knip-en-plak werk maak je toch echt niet de blits, ik heb fan-videoclips gezien waarbij het overtuigender overkwam dat de beelden aansluiting vonden op het geluid.
Ik denk dat veel mensen de film geweldig goed vonden omdat ze fan zijn van de boeken en de schrijver, en het niet leuk is om toe te moeten geven dat het uiteindelijke product teleurstellend slecht is. Je valt niet af waar je fan van bent, dat is "not done".
Mja... ik hou het ook maar bij de geschreven versie. 100x beter!quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:31 schreef Kugari-Ken het volgende:
http://www.planetmagrathea.com/shortreview.html
quote:"I eventually had to go down to the cellar to find them."
"That's the Display Department."
"With a torch."
"The lights had probably gone."
"So had the stairs."
"But you found the plans, didn't you?"
"Oh yes, they were 'on display' in the bottom of a locked filing cabinet stuck in a disused lavatory with a sign on the door saying 'Beware of the leopard.'"
Or, as the movie version has it:
"I eventually had to go down to the cellar to find them."
"But you found the plans, didn't you?"
Can you spot what has been removed from this scene, gentle reader, in order to shorten it? That's right. The jokes. The jokes have gone. The funny bits, the wit, the humour. The clever stuff that made it worth including in the first place.
Damning with faint praisequote:Op zondag 21 augustus 2005 12:52 schreef DennisMoore het volgende:
Mja... ik hou het ook maar bij de geschreven versie. 100x beter!
Natuurlijk is het boek beter. Elk boek is beter dan een filmversie omdat je in een boek veel meer kwijt kan, en omdat het je eigen fantasie is die aan het werk gaat.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:57 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Damning with faint praise
Het boek is een miljoen keer beter dan de film!
Dan heb je de review niet gelezen dus.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:00 schreef victorinox het volgende:
[..]
Natuurlijk is het boek beter. Elk boek is beter dan een filmversie omdat je in een boek veel meer kwijt kan, en omdat het je eigen fantasie is die aan het werk gaat.
De enige reden waarom deze reviewer de film slecht vind, is omdat hij het vergelijkt met het boek, en dat moet je gewoon niet doen.
Jij bent zeker iemand die armageddon wél een goede film vond....quote:
Sommige mensen zijn snel tevreden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:00 schreef victorinox het volgende:
Het is gewoon een leuke film met absurde humor.
Dat is toch ook een beetje zo met het boek? Een snelle, geestige trip zonder enig verband, diepgang of verdere betekenis. Je moet het luchtig kijken en gewoon allemaal aannemen. Ik heb de film nog niet gezien maar als ik de kritieken hier en daar lees denk ik dat het voornamelijk kritiek is die je ook op het boek kan hebben. De totale structuurloosheid is ook onderdeel van de humor.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
Toen ik de bioscoop uitging, samen met de anderen van mijn groep, vroegen we ons af waar we nou zojuist naar hadden gekeken. Een film, met hier en daar een geslaagde grap, maar verder was alles zo chaotisch en slordig uitgewerkt dat er geen touw aan vast te knopen was, en je je alleen kon afvragen wat het doel ervan was.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Dan heb je de review niet gelezen dus.
Nee, geef mij Gattaca maar.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:36 schreef HostiMeister het volgende:
Jij bent zeker iemand die armageddon wél een goede film vond....
Onzin, HHGttG is een rommelige film, die juist alles in hapklare brokken aan de kijker voorschoteld, maar daarin faalt, omdat ze vanuit kleine situaties denken te kunnen werken die niet op elkaar aansluiten. Ze springen van grap naar grap zonder een logische tussenstap te maken, zonder een fatsoenlijk verhaal op te bouwen.quote:Als je ergens naar kijkt wil je het graag in hapklare brokken krijgen zodat je zelf maar geen moment hoeft na te denken, omdat dat 'maar door de schrijvers gedaan dient te worden'...?
Wat is er zo duidelijk aan het opzetten van een verhaallijn rondom Humma Kavula, om die vervolgens, letterlijk en figuurlijk te negeren voor de rest van de film?quote:Heb je geen fantasie of ben je gewoon niet in staat duidelijke dingen voor lief te nemen???
hey hey hey.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:29 schreef Kugari-Ken het volgende:
Nee joh, jouw kritiek is absoluut niet terecht want jij bent maar een fantasieloze lul, daarom hoeven we niet naar jou of wie er dan ook maar iets negatiefs te zeggen heeft over deze film te luisteren.
Wij hebben gelijk, dit is goed, en jij hebt ongelijk, altijd en eeuwig.
ruk ruk ruk
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:29 schreef Kugari-Ken het volgende:
Je bent een debiel als je denkt dat je met post-modernistisch denken een gammel wrak tot glorieuze grootsheid denkt te kunnen maken. het geeft aan dat je een rigide mongool bent die geen enkel inzicht heeft in het uiteindelijke product, en ervoor kiest om ieder punt van kritiek weg te cijferen met dom geblaat in de ruimte. Je one-liners en inhoudsloze opmerkingen zijn als een kankergezwel in je gezicht, iedereen kan het zien, en iedereen walgt van jouw verwrongen rotkop, maar jij houdt stug vast dat het er niet is.
Nee je rukt je suf op een mantra dat jij en je groepje van zielige rukkertjes hoort, namelijk dat het absoluut verboten is om ook maar een kritische kanttekening te plaatsen bij een werk dat je al bij voorbaat hebt uitgeroepen tot komisch goud, een hoogstaand staaltje der techniek, als het product uiteindelijk een misvormde te laat geaborteerde verschrikking blijkt te zijn, gooi je je mantra een versnelling hoger en ga je alles bezweren met ad-hominem argumenten.
Weggooien en de Engelse versie halen. Serieus.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:00 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ben nu in Het Transgalactische Liftershandboek aan het lezen.
Dat had ik beter niet kunnen doen.
Ik denk dat ik dat ook ga doen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Weggooien en de Engelse versie halen. Serieus.
moet je je eens wassenquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook ga doen.
In het Nederlands is het een beetje Donald Duck humor.
Ik schaam me. Ik voel me vies.
En het ergste is: KK compenseert zijn gebrek aan begrip van Douglas Adams met moeilijke woorden in zijn posts.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
.
Dude, je hebt een meningsverschil over een film!
Er is maar één oplossing: Een rituele wassing door het lezen van de originele engelse tekst.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook ga doen.
In het Nederlands is het een beetje Donald Duck humor.
Ik schaam me. Ik voel me vies.
Wauw, behoorlijk inhoudelijke discussie over de film in kwestie, tevens een snelle analyse die je maakt aan de hand van 3 į 4 regels die ik zojuist schreef...quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:29 schreef Kugari-Ken het volgende:
Je bent een debiel als je denkt dat je met post-modernistisch denken een gammel wrak tot glorieuze grootsheid denkt te kunnen maken. het geeft aan dat je een rigide mongool bent die geen enkel inzicht heeft in het uiteindelijke product, en ervoor kiest om ieder punt van kritiek weg te cijferen met dom geblaat in de ruimte. Je one-liners en inhoudsloze opmerkingen zijn als een kankergezwel in je gezicht, iedereen kan het zien, en iedereen walgt van jouw verwrongen rotkop, maar jij houdt stug vast dat het er niet is.
Nee je rukt je suf op een mantra dat jij en je groepje van zielige rukkertjes hoort, namelijk dat het absoluut verboten is om ook maar een kritische kanttekening te plaatsen bij een werk dat je al bij voorbaat hebt uitgeroepen tot komisch goud, een hoogstaand staaltje der techniek, als het product uiteindelijk een misvormde te laat geaborteerde verschrikking blijkt te zijn, gooi je je mantra een versnelling hoger en ga je alles bezweren met ad-hominem argumenten.
Nee joh, jouw kritiek is absoluut niet terecht want jij bent maar een fantasieloze lul, daarom hoeven we niet naar jou of wie er dan ook maar iets negatiefs te zeggen heeft over deze film te luisteren.
Wij hebben gelijk, dit is goed, en jij hebt ongelijk, altijd en eeuwig.
ruk ruk ruk
Klein advies: verlaag je niet tot zijn niveau. Hou het lekker volwassen, dat leest een stuk prettiger weg.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:26 schreef HostiMeister het volgende:
Jammer dat jij dan weer nét niet bij enig groepje hoort, frustreerd mannetje...
denk dat jullie in dit geval wel mogen ingrijpen. Een waarschuwing tot een ban is hier zeker op z`n plaats...quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Klein advies: verlaag je niet tot zijn niveau. Hou het lekker volwassen, dat leest een stuk prettiger weg.
Hij heeft het over groepsvorming (als in jullie mening tegen mijn mening), dus ik wijs hem er zo op dat er niemand is die die mening met hem deelt...quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Klein advies: verlaag je niet tot zijn niveau. Hou het lekker volwassen, dat leest een stuk prettiger weg.
Die dingen wil ik nog vergeven ... maar 'You never walk alone' had er absoluut ingemoetenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:44 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ze hebben gewoon teveel dingen weggelaten, bv waarom een handdoek zo significant is en hoe Ford aan z'n naam komt.
Of wat was dat ook weer, 't is al zo lang gelee dat ik het boek gelezen heb....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:47 schreef Young_David het volgende:
[..]
Die dingen wil ik nog vergeven ... maar 'You never walk alone' had er absoluut ingemoeten
Ga je nu wel het boek lezen? Is wel een aanraderquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:25 schreef Take_A_Picture het volgende:Ik vond de film helemaal te gek
Ik heb het boek ook lekker NIET gelezen of wat dan ook en ging met een blanco idee de bios in. En dat vind ik wel prima!
Ligt er dus aan welke je leest want de laatste 'vertaling' is herschreven naar de film die dus erg verschilt van het 'oude' boek.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ga je nu wel het boek lezen? Is wel een aanrader
Wat nou vertaling? Britse humor lees je in het Engels!quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt er dus aan welke je leest want de laatste 'vertaling' is herschreven naar de film die dus erg verschilt van het 'oude' boek.
D'r zijn maar weinig films die kunnen tippen aan een boek, als het op een boek gebaseerd is.quote:Op woensdag 14 september 2005 02:11 schreef HiZ het volgende:
Bij het boek moest ik regelmatig hardop lachen, bij dezelfde grapjes op het scherm vond ik het allemaal een beetje flauw. Voor mij was deze film waar ik ECHT WEL naar had uitgekeken een vette teleurstelling.
Shawshank Redemptionquote:Op woensdag 14 september 2005 08:52 schreef Yosomite het volgende:
D'r zijn maar weinig films die kunnen tippen aan een boek, als het op een boek gebaseerd is.
Zo even nadenkend - ik dacht dat ik een voorbeeld kon vinden - geen een. Nou misschien het drieluik LOTR.
Misschien goed om even te verbeteren: de DVD van de film komt, als ik het goed heb, eind januari in Nederland uit. De BBC-miniserie uit 1981 is wel onlangs op DVD verschenen.quote:Op maandag 12 september 2005 07:58 schreef rheingold het volgende:
dvd komt vandeweek uit. en nu maar hopen dat ze doorgaan met filmen. want dit deel vraagt natuurlijkk om een vervolg.
Huh, 5 euro slechts? Weet je zeker dat je niet de Britse serie van eind jaren '70 hebt gekocht?quote:Op woensdag 30 november 2005 01:47 schreef RijstNatie het volgende:
ik heb de film gekocht op dubbel dvd voor maar 5euro
zal hem binnenkort eens kijken
De vertaling heeft ook de plaatsnamen vertaald naar Nederlandse namen...quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:39 schreef Breuls het volgende:
Oh lees asjeblieft geen Nederlandse vertaling... dit is een boek dat je in het Engels *moet* lezen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:30 schreef RijstNatie het volgende:
ik zie dat het de bbc serie is, ik heb dus niet de movie gekocht, wat ik eigenlijk wel wilde
Als de vijfdelige trilogie een paar keer hebt gelezen is de film op zijn zachtst gezegd een teleurstelling. Heel erg jammer en een gemiste kans.quote:Op zondag 25 december 2005 19:14 schreef mrkanarie het volgende:
Wat een inhoudsloze film.
Klein detail: dat werd in het boek ook pas een paar delen verder duidelijk. Verder ben ik het wel redelijk met je eensquote:Op maandag 26 december 2005 15:38 schreef the900 het volgende:
Helaas onterecht, een weinig zeggende film met allemaal grapjes die op zich best leuk zijn, maar de uitleg mist vaak waardoor het veel onzinniger en onsamenhangerder lijkt dan het boek is.
Waarom de grap met de spermwhale en de bloempot als je toch niet weet wat die er mee te maken hebben? In het boek is het tig keer grappiger omdat je erachter komt waaróm de pot denkt "Not again..."
quote:Op woensdag 28 december 2005 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
* Lord_Vetinari heeft vandaag de DVD binnengekregenBij Play.com hebben ze hem namelijk al
Goed opgelet.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:05 schreef Breuls het volgende:
De film kun je overigens bij Play.com bestellen. Heb ik ook gedaan, en nu staat-ie naast de serie in de kast.
Mijn reactie was op:quote:
quote:Op maandag 26 december 2005 12:20 schreef Breuls het volgende:
De film komt in Nederland over een kleine maand op DVD.
Dat had ik ook.quote:Op woensdag 14 september 2005 02:11 schreef HiZ het volgende:
Bij het boek moest ik regelmatig hardop lachen, bij dezelfde grapjes op het scherm vond ik het allemaal een beetje flauw. Voor mij was deze film waar ik ECHT WEL naar had uitgekeken een vette teleurstelling.
quote:The Importance of Towels
One of the themes of the series is the importance of towels:
A towel is about the most massively useful thing an interstellar hitchhiker can have... any man who can hitch the length and breadth of the Galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through and still know where his towel is, is clearly a man to be reckoned with.
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, by Douglas Adams
Douglas explained where the idea came from:
I was vacationing with friends in Greece some years back. Every morning they'd have to sit around and wait for me because I couldn't find my blessed towel... I came to feel that someone really together, one who was well organised, would always know where his towel is.
quote:The Whale: Ahhh! Woooh! What's happening? Who am I? Why am I here? What's my purpose in life? What do I mean by who am I? Okay okay calm down calm down get a grip now. Ooh, this is an interesting sensation. What is it? Its a sort of tingling in my... well I suppose I better start finding names for things. Lets call it a... tail! Yeah! Tail! And hey, whats this roaring sound, wooshing past what I'm suddenly gonna call my head? Wind! Is that a good name? It'll do. Yeah, this is really exciting. I'm dizzy with anticipation! Or is it the wind? There's an awful lot of that now isn't it? And whats this thing coming toward me very fast? So big and flat and round, it needs a big wide sounding name like 'Ow', 'Ownge', 'Round', 'Ground'! Thats it! Ground! Ha! I wonder if it'll be friends with me? Hello Ground!
Dies
The Book: Curiously the only thing that went through the mind of the bowl of petunias, as it fell, was, 'Oh no, not again.'
Because the bowl of petunias was a reincarnation of Agra...Agraj...whatever the being is that Arthur Dent keeps unintentionally killing, and when it thinks "Oh no, not again" it knows that it's going to die AGAIN because Arther Dent engaged the Improbability Drive which created the petunia bowl reincarnation.
Dat heb ik meestal na drie letters van jouw kant..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 02:15 schreef SunChaser het volgende:
Vanavond gezien. Ik vond de eerste 3 kwartier best leuk maar daarna ging ik me erg irriteren aan de film, werd er erg kriegel van. Boeide me ook niet meer, het was teveel allemaal en de grappen waren wel op na 3 kwartier. En het was allemaal los zand en een spanningsboog was ver te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |