als topicstarter moet ik toch ook even mijn verhaal kwijt. ik heb de film gezien. en ik vond het geweldig. hoe hard ze ook proberen een hollywood kraker te maken, het blijft gewoon een filmhuisfilm. maar wel een hele leuke. deze film is niet meer dan een geweldige herinterpretatie van het hoorspel, de boeken en de tv-serie. niet meer en niet minder. het zal nooit een starwars of lord of the rings worden. daarvoor is het verhaal gewoon niet geschikt. de hele film zit vol met geinige dingen die rechtstreeks uit de tv serie komen. ik heb me suf gelachen. de karakters zijn prima gecast en het acteerwerk is voor mij ook goed te pruimen (wat een gelul over excuus-negers, durf je eigen beeld eens los te laten). en de guide animaties zijn om te smullen. stukken beter dan de tv-serie iig. voor mij genoeg entertainment dus. dit is gewoon een hele lekkere film. ik baalde dattie klaar en onze vrinden zich naar het restaurant spoeden. gelukkig schijnen ze er een trilogie van te willen maken heb ik ergens gelezen.
ik ken de boeken al bijna 15 jaar, het hoorspel bijna net zolang. ik heb hier het hoorspel zelfs op vinyl, compleet in een mooie box. heb de boeken. en natuurlijk de tv-serie, eerst op video en nu op dvd. ik keek al die tijd uit naar deze film. en zoveel jaren wachten en fantaseren kan het resultaat alleen maar doen tegenvallen. maar dat doet het niet. de film is prima gelukt.
een aanrader. niet zeuren.
over die trilogie lees je meer op de bbc newssite;
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/film/4491259.stm