Ik denk dat dat bullshit is. Heb al vele positieve reviews gelezen van book-fans.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een Engelse vriend stuurde me een uittreksel van de eerste review:
[..]
Volgens mij is het geen goeie film...
Er is een boek, radioprogramma, televisieserie en binnnenkort een film. Zal dus vast ergens wel een game tussen zitten!quote:Op donderdag 14 april 2005 01:04 schreef Nickthedick het volgende:
Is hier ook geen computerspel van gemaakt?
Dat denk ik ook. Het is wel typisch dat de enige slechte recensie het hele net overgaat, terwijl ik nu al 7/8 goeie heb gelezenquote:Op donderdag 14 april 2005 00:56 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bullshit is. Heb al vele positieve reviews gelezen van book-fans.
Prachtig, precies als in het boek.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hello Ground!
http://maximonline.com/entertainment/features/hitchhiker/![]()
Hm, dan heb ik hem voor niets gedownload.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:04 schreef dolle_hond het volgende:
de tv-serie wordt vanaf dinsdag 3 mei weer op BBC uitgezonde
Wie is de narrator daar? Ik kom effe niet op de naam... *peins*quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hello Ground!
http://maximonline.com/entertainment/features/hitchhiker/![]()
Ja, Starship Titanic.quote:Op donderdag 14 april 2005 01:04 schreef Nickthedick het volgende:
Is hier ook geen computerspel van gemaakt?
quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:28 schreef rheingold het volgende:
de productiemaatschappij zou er trouwens goed aan doen om die fantastische THINK DEEP t-shirt beschikbaar te maken voor de verkoop. ik zou er gelijk een kopen.
Oh, dus er komen nog 4 films?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:21 schreef rheingold het volgende:
gelukkig schijnen ze er een trilogie van te willen maken heb ik ergens gelezen.
Klinkt goed!quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:21 schreef rheingold het volgende:
een aanrader. niet zeuren.
Dit is dus niet waar. De radioserie was er het eerst, de boeken zijn een uitwerking van de scripts.quote:Op maandag 11 juli 2005 13:53 schreef dvdfreak het volgende:
De vijf boeken van Douglas Adams inspireerden al tot het maken van een radiohoorspel
Rivierenbuurt?quote:Op maandag 11 juli 2005 13:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vond m geweldig
En deze staat sinds gister bij mij thuis:
[afbeelding]
Achter alles in de film zit bijna een verhaal dat in het boek (hilarisch) wordt uitgelegd, zoals die zuchtende deuren, waarom de vallende vaas petunia's "niet alweer" dacht etc.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:56 schreef babette21 het volgende:
heb 'm zaterdag in de sneak gezien, dacht bij het begin [zingende dolfijnen] echt: waar ben ik nóu beland?!
maar alles verdiend een kans en deze dus ook [idd, ik had nog nooit van de Hitchhiker gehoord....]
kon al snel concluderen dat het - los van het slappe verhaal en het feit dat ik niks met sci-fi heb - allemaal erg lollig was. mooi gemaakt en veel oog voor detail: vooral het namaken van de aarde en de zuchtende deuren vond ik erg cool...
op Marvin ben ik stiekem een beetje verliefd geworden
zou kunnen... aan de andere kant kon ik me nu niet irriteren aan het ontbreken van dingenquote:Op maandag 18 juli 2005 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Achter alles in de film zit bijna een verhaal dat in het boek (hilarisch) wordt uitgelegd, zoals die zuchtende deuren, waarom de vallende vaas petunia's "niet alweer" dacht etc.
Ik denk daarom ook dat de film een stuk leuker wordt als je het boek hebt gelezen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet je het boek nog eens lezen?quote:Op maandag 18 juli 2005 15:33 schreef remlof het volgende:
Heb de film vannacht bekeken (downloaded) en vond em inderdaad erg grappig! De dingen die ik me herinnerde uit het boek zaten er volgens mij allemaal in plus nog een heleboel "oh ja!" momenten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige echte goede aan de film vond ik de walvis. En de pot met petunia-grap snapten ze volgens mij zelf ook nog niet eens![]()
Ik heb al eerder eens in dit topic gepost: als je een goede verfilming wil hebben van dit boek, moet je met het Futurama-team om de tafel gaan zitten.
Je kunt ook precies zijn wanneer Adams dood is gegaan: op 20% van de film
Hij draait zich waarschijnlijk om in zijn graf op dit moment
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
Zuidquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:06 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Rivierenbuurt?
Ik heb precies zo'n raam.Grappig ding trouwens.
Er is idd veel veranderd, maar het is wel dezeflde humor als in het boek.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
Hij draait zich waarschijnlijk om in zijn graf op dit moment![]()
Misschien moet ik dat inderdaad maar eens doen ja, de laatste keer was ergens in het vorige millenium... Maar desalniettemin vond ik de film zeer onderhoudendquote:Op woensdag 20 juli 2005 00:57 schreef Nembrionic het volgende:
Misschien moet je het boek nog eens lezen?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
Ik kom net uit de sneak in Rotterdam.
In één simpel woord: KUT.
Met een grote K en U en T.
Ik ben een grote fan van het boek. En nu snap ik best dat je sommige dingen aan moet passen om de film lekker te laten lopen maar dit sloeg echt alles.
De eerste 20% van de film komt aardig overeen met het boek. De laatste 80% compleet verzonnen
Je weet dat het script van Adams zelf afkomstig is???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige echte goede aan de film vond ik de walvis. En de pot met petunia-grap snapten ze volgens mij zelf ook nog niet eens![]()
Ik heb al eerder eens in dit topic gepost: als je een goede verfilming wil hebben van dit boek, moet je met het Futurama-team om de tafel gaan zitten.
Het is inderdaad verandert, maar je moet je ook kunnen inleven in de gemiddelde bioscoop bezoeker... Het boek is uitgebreider, vager, slimmer en sarcastischer dan de film, maar dat is alleen omdat je anders een hele vage film krijgt die maar een klein percentage van de afzet markt zal boeien....
Ik vind het wel grappig gemaakt en heb me op bepaalde momenten ook een beetje geergerd, maar jammer dat je als lezer van het boek niet iets verder kan kijken dan je neus lang is...All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
LOLquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:30 schreef victorinox het volgende:
Het leukste vond ik die krab die aan het springen was naar het ruimteschipje.
Wiiieeee!!! Wieeeeee!!!
en dat zegt ie nu.......quote:Blijven zitten tijdens de aftiteling, er komt nog een korte scene.
Er komt nog een geanimeerde scene uit het boek:quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:50 schreef babette21 het volgende:
en dat zegt ie nu.......wat heb ik gemist?? [evt. in spoiler!!]
quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
Ik kom net uit de sneak in Rotterdam.
In één simpel woord: KUT.
Met een grote K en U en T.
Ik ben een grote fan van het boek. En nu snap ik best dat je sommige dingen aan moet passen om de film lekker te laten lopen maar dit sloeg echt alles.
De eerste 20% van de film komt aardig overeen met het boek. De laatste 80% compleet verzonnen
En jij noemt jezelf een kennerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige echte goede aan de film vond ik de walvis. En de pot met petunia-grap snapten ze volgens mij zelf ook nog niet eens![]()
![]()
![]()
Als je echt een groot fn was dan had je geweten dat Douglas Adams zelf al jaren heeft gepobeerd om die film gemaakt te krijgen. Dat hele stuk rondom John Malcovich heeft Adams speciaal voor de film geschreven om het af te laten wijken van de boeken, radio en tv.
Ik heb hem gisteravond in de voorpremiere gezien, en ik heb echt genoten!quote:Op zondag 24 juli 2005 13:27 schreef deGVR het volgende:
Van de Guide zijn sowieso talloze verschillende versies.
Het radio hoorspel was er eerder dan de boeken en de tv serie was er daarna weer, alledrie zijn behoorlijk verschillend maar toch écht door DNA zelf geschreven.
Nou ja, dat ligt wel in de lijn van het verhaal. Het boek sprak immers het hoorspel ook totaal tegen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
De eerste 20% van de film komt aardig overeen met het boek. De laatste 80% compleet verzonnen![]()
Ik heb maar 2 pagina's in dit topic, dus je zult iets specifieker moeten zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:40 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Hm...als ik op de vierde pagina klik krijg ik alleen maar zo'n snel reageren balkje te zien...Iemand anders ook last hiervan?
Daar hebben we nou www.bios.nl voorquote:Op zondag 7 augustus 2005 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wou gisteren gaan. Blijkt ie hier helemaal niet te draaienMoet ik ervoor naar Den Bosch of Nijmegen
Dat heb ik dus ook gedaan. Twee dagen nadat ik de film heb gezien zag ik het boek liggen voor 3 pond. Meteen meegenomen, en inmiddels heb ik twee van de vervolgen ook in huis.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:20 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb het boek niet gelezen maar dat ga ik na het zien van de film alsnog doen. Erg leuk!
Moet je maar niet in zo'n dorp gaan wonen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wou gisteren gaan. Blijkt ie hier helemaal niet te draaienMoet ik ervoor naar Den Bosch of Nijmegen
Ik zag de Nederlandse versie in de winkel liggen en daarop stond zoiets als: het boek naar de film.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gedaan. Twee dagen nadat ik de film heb gezien zag ik het boek liggen voor 3 pond. Meteen meegenomen, en inmiddels heb ik twee van de vervolgen ook in huis.
3pond? ben je afgezet joh. Ik heb de 5 losse delen voor 1 pond per stuk gekocht bij de 1 pound bookshopquote:Op zondag 7 augustus 2005 19:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gedaan. Twee dagen nadat ik de film heb gezien zag ik het boek liggen voor 3 pond. Meteen meegenomen, en inmiddels heb ik twee van de vervolgen ook in huis.
Het is een mooie editie. Dit is de achterkant:quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
3pond? ben je afgezet joh. Ik heb de 5 losse delen voor 1 pond per stuk gekocht bij de 1 pound bookshop
Ah nee ik heb de paperbacks. Wel geheel in atijl met op de cover gedrukte ezelsoren en vouwen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 07:42 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het is een mooie editie. Dit is de achterkant:
[afbeelding]
Ik kende de boeken niet voordat ik de film had gezien, en ik vond het juist omdat het zo enorm fout was allemaal erg leuk. De dolfijnen zijn overduidelijk 'gewoon' dolfijnen, maar dat wordt dan ook in de tekst uitgelegd: de mens heeft ze verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:30 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik vond er werkelijk waar geen zak aan.
De opening was drie keer bout, dolfijnen die truucjes doen terwijl er een band loopt met een musical nummer, erg leuk, mogen de makers de volgende keer ook wat consistenter te werk gaan, en tenminste zelf het beeldmateriaal schieten, en zorgen dat het in ieder geval lijkt alsof de dolfijnen het nummer zingen. Wat met dit amateuristische knip-en-plak werk maak je toch echt niet de blits, ik heb fan-videoclips gezien waarbij het overtuigender overkwam dat de beelden aansluiting vonden op het geluid.
Ik denk dat veel mensen de film geweldig goed vonden omdat ze fan zijn van de boeken en de schrijver, en het niet leuk is om toe te moeten geven dat het uiteindelijke product teleurstellend slecht is. Je valt niet af waar je fan van bent, dat is "not done".
Mja... ik hou het ook maar bij de geschreven versie. 100x beter!quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:31 schreef Kugari-Ken het volgende:
http://www.planetmagrathea.com/shortreview.html
quote:"I eventually had to go down to the cellar to find them."
"That's the Display Department."
"With a torch."
"The lights had probably gone."
"So had the stairs."
"But you found the plans, didn't you?"
"Oh yes, they were 'on display' in the bottom of a locked filing cabinet stuck in a disused lavatory with a sign on the door saying 'Beware of the leopard.'"
Or, as the movie version has it:
"I eventually had to go down to the cellar to find them."
"But you found the plans, didn't you?"
Can you spot what has been removed from this scene, gentle reader, in order to shorten it? That's right. The jokes. The jokes have gone. The funny bits, the wit, the humour. The clever stuff that made it worth including in the first place.
Damning with faint praisequote:Op zondag 21 augustus 2005 12:52 schreef DennisMoore het volgende:
Mja... ik hou het ook maar bij de geschreven versie. 100x beter!
Natuurlijk is het boek beter. Elk boek is beter dan een filmversie omdat je in een boek veel meer kwijt kan, en omdat het je eigen fantasie is die aan het werk gaat.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:57 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Damning with faint praise
Het boek is een miljoen keer beter dan de film!
Dan heb je de review niet gelezen dus.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:00 schreef victorinox het volgende:
[..]
Natuurlijk is het boek beter. Elk boek is beter dan een filmversie omdat je in een boek veel meer kwijt kan, en omdat het je eigen fantasie is die aan het werk gaat.
De enige reden waarom deze reviewer de film slecht vind, is omdat hij het vergelijkt met het boek, en dat moet je gewoon niet doen.
Jij bent zeker iemand die armageddon wél een goede film vond....quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |