Sommige mensen zijn snel tevreden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:00 schreef victorinox het volgende:
Het is gewoon een leuke film met absurde humor.
Dat is toch ook een beetje zo met het boek? Een snelle, geestige trip zonder enig verband, diepgang of verdere betekenis. Je moet het luchtig kijken en gewoon allemaal aannemen. Ik heb de film nog niet gezien maar als ik de kritieken hier en daar lees denk ik dat het voornamelijk kritiek is die je ook op het boek kan hebben. De totale structuurloosheid is ook onderdeel van de humor.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
Toen ik de bioscoop uitging, samen met de anderen van mijn groep, vroegen we ons af waar we nou zojuist naar hadden gekeken. Een film, met hier en daar een geslaagde grap, maar verder was alles zo chaotisch en slordig uitgewerkt dat er geen touw aan vast te knopen was, en je je alleen kon afvragen wat het doel ervan was.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Dan heb je de review niet gelezen dus.
Nee, geef mij Gattaca maar.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:36 schreef HostiMeister het volgende:
Jij bent zeker iemand die armageddon wél een goede film vond....
Onzin, HHGttG is een rommelige film, die juist alles in hapklare brokken aan de kijker voorschoteld, maar daarin faalt, omdat ze vanuit kleine situaties denken te kunnen werken die niet op elkaar aansluiten. Ze springen van grap naar grap zonder een logische tussenstap te maken, zonder een fatsoenlijk verhaal op te bouwen.quote:Als je ergens naar kijkt wil je het graag in hapklare brokken krijgen zodat je zelf maar geen moment hoeft na te denken, omdat dat 'maar door de schrijvers gedaan dient te worden'...?
Wat is er zo duidelijk aan het opzetten van een verhaallijn rondom Humma Kavula, om die vervolgens, letterlijk en figuurlijk te negeren voor de rest van de film?quote:Heb je geen fantasie of ben je gewoon niet in staat duidelijke dingen voor lief te nemen???
hey hey hey.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:29 schreef Kugari-Ken het volgende:
Nee joh, jouw kritiek is absoluut niet terecht want jij bent maar een fantasieloze lul, daarom hoeven we niet naar jou of wie er dan ook maar iets negatiefs te zeggen heeft over deze film te luisteren.
Wij hebben gelijk, dit is goed, en jij hebt ongelijk, altijd en eeuwig.
ruk ruk ruk
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:29 schreef Kugari-Ken het volgende:
Je bent een debiel als je denkt dat je met post-modernistisch denken een gammel wrak tot glorieuze grootsheid denkt te kunnen maken. het geeft aan dat je een rigide mongool bent die geen enkel inzicht heeft in het uiteindelijke product, en ervoor kiest om ieder punt van kritiek weg te cijferen met dom geblaat in de ruimte. Je one-liners en inhoudsloze opmerkingen zijn als een kankergezwel in je gezicht, iedereen kan het zien, en iedereen walgt van jouw verwrongen rotkop, maar jij houdt stug vast dat het er niet is.
Nee je rukt je suf op een mantra dat jij en je groepje van zielige rukkertjes hoort, namelijk dat het absoluut verboten is om ook maar een kritische kanttekening te plaatsen bij een werk dat je al bij voorbaat hebt uitgeroepen tot komisch goud, een hoogstaand staaltje der techniek, als het product uiteindelijk een misvormde te laat geaborteerde verschrikking blijkt te zijn, gooi je je mantra een versnelling hoger en ga je alles bezweren met ad-hominem argumenten.
Weggooien en de Engelse versie halen. Serieus.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:00 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ben nu in Het Transgalactische Liftershandboek aan het lezen.
Dat had ik beter niet kunnen doen.
Ik denk dat ik dat ook ga doen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Weggooien en de Engelse versie halen. Serieus.
moet je je eens wassenquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook ga doen.
In het Nederlands is het een beetje Donald Duck humor.
Ik schaam me. Ik voel me vies.
En het ergste is: KK compenseert zijn gebrek aan begrip van Douglas Adams met moeilijke woorden in zijn posts.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
.
Dude, je hebt een meningsverschil over een film!
Er is maar één oplossing: Een rituele wassing door het lezen van de originele engelse tekst.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook ga doen.
In het Nederlands is het een beetje Donald Duck humor.
Ik schaam me. Ik voel me vies.
Wauw, behoorlijk inhoudelijke discussie over de film in kwestie, tevens een snelle analyse die je maakt aan de hand van 3 á 4 regels die ik zojuist schreef...quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:29 schreef Kugari-Ken het volgende:
Je bent een debiel als je denkt dat je met post-modernistisch denken een gammel wrak tot glorieuze grootsheid denkt te kunnen maken. het geeft aan dat je een rigide mongool bent die geen enkel inzicht heeft in het uiteindelijke product, en ervoor kiest om ieder punt van kritiek weg te cijferen met dom geblaat in de ruimte. Je one-liners en inhoudsloze opmerkingen zijn als een kankergezwel in je gezicht, iedereen kan het zien, en iedereen walgt van jouw verwrongen rotkop, maar jij houdt stug vast dat het er niet is.
Nee je rukt je suf op een mantra dat jij en je groepje van zielige rukkertjes hoort, namelijk dat het absoluut verboten is om ook maar een kritische kanttekening te plaatsen bij een werk dat je al bij voorbaat hebt uitgeroepen tot komisch goud, een hoogstaand staaltje der techniek, als het product uiteindelijk een misvormde te laat geaborteerde verschrikking blijkt te zijn, gooi je je mantra een versnelling hoger en ga je alles bezweren met ad-hominem argumenten.
Nee joh, jouw kritiek is absoluut niet terecht want jij bent maar een fantasieloze lul, daarom hoeven we niet naar jou of wie er dan ook maar iets negatiefs te zeggen heeft over deze film te luisteren.
Wij hebben gelijk, dit is goed, en jij hebt ongelijk, altijd en eeuwig.
ruk ruk ruk
Klein advies: verlaag je niet tot zijn niveau. Hou het lekker volwassen, dat leest een stuk prettiger weg.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:26 schreef HostiMeister het volgende:
Jammer dat jij dan weer nét niet bij enig groepje hoort, frustreerd mannetje...
denk dat jullie in dit geval wel mogen ingrijpen. Een waarschuwing tot een ban is hier zeker op z`n plaats...quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Klein advies: verlaag je niet tot zijn niveau. Hou het lekker volwassen, dat leest een stuk prettiger weg.
Hij heeft het over groepsvorming (als in jullie mening tegen mijn mening), dus ik wijs hem er zo op dat er niemand is die die mening met hem deelt...quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Klein advies: verlaag je niet tot zijn niveau. Hou het lekker volwassen, dat leest een stuk prettiger weg.
Die dingen wil ik nog vergeven ... maar 'You never walk alone' had er absoluut ingemoetenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:44 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ze hebben gewoon teveel dingen weggelaten, bv waarom een handdoek zo significant is en hoe Ford aan z'n naam komt.
Of wat was dat ook weer, 't is al zo lang gelee dat ik het boek gelezen heb....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:47 schreef Young_David het volgende:
[..]
Die dingen wil ik nog vergeven ... maar 'You never walk alone' had er absoluut ingemoeten
Ga je nu wel het boek lezen? Is wel een aanraderquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:25 schreef Take_A_Picture het volgende:Ik vond de film helemaal te gek
Ik heb het boek ook lekker NIET gelezen of wat dan ook en ging met een blanco idee de bios in. En dat vind ik wel prima!
Ligt er dus aan welke je leest want de laatste 'vertaling' is herschreven naar de film die dus erg verschilt van het 'oude' boek.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ga je nu wel het boek lezen? Is wel een aanrader
Wat nou vertaling? Britse humor lees je in het Engels!quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt er dus aan welke je leest want de laatste 'vertaling' is herschreven naar de film die dus erg verschilt van het 'oude' boek.
D'r zijn maar weinig films die kunnen tippen aan een boek, als het op een boek gebaseerd is.quote:Op woensdag 14 september 2005 02:11 schreef HiZ het volgende:
Bij het boek moest ik regelmatig hardop lachen, bij dezelfde grapjes op het scherm vond ik het allemaal een beetje flauw. Voor mij was deze film waar ik ECHT WEL naar had uitgekeken een vette teleurstelling.
Shawshank Redemptionquote:Op woensdag 14 september 2005 08:52 schreef Yosomite het volgende:
D'r zijn maar weinig films die kunnen tippen aan een boek, als het op een boek gebaseerd is.
Zo even nadenkend - ik dacht dat ik een voorbeeld kon vinden - geen een. Nou misschien het drieluik LOTR.
Misschien goed om even te verbeteren: de DVD van de film komt, als ik het goed heb, eind januari in Nederland uit. De BBC-miniserie uit 1981 is wel onlangs op DVD verschenen.quote:Op maandag 12 september 2005 07:58 schreef rheingold het volgende:
dvd komt vandeweek uit. en nu maar hopen dat ze doorgaan met filmen. want dit deel vraagt natuurlijkk om een vervolg.
Huh, 5 euro slechts? Weet je zeker dat je niet de Britse serie van eind jaren '70 hebt gekocht?quote:Op woensdag 30 november 2005 01:47 schreef RijstNatie het volgende:
ik heb de film gekocht op dubbel dvd voor maar 5euro
zal hem binnenkort eens kijken
De vertaling heeft ook de plaatsnamen vertaald naar Nederlandse namen...quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:39 schreef Breuls het volgende:
Oh lees asjeblieft geen Nederlandse vertaling... dit is een boek dat je in het Engels *moet* lezen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:30 schreef RijstNatie het volgende:
ik zie dat het de bbc serie is, ik heb dus niet de movie gekocht, wat ik eigenlijk wel wilde
Als de vijfdelige trilogie een paar keer hebt gelezen is de film op zijn zachtst gezegd een teleurstelling. Heel erg jammer en een gemiste kans.quote:Op zondag 25 december 2005 19:14 schreef mrkanarie het volgende:
Wat een inhoudsloze film.
Klein detail: dat werd in het boek ook pas een paar delen verder duidelijk. Verder ben ik het wel redelijk met je eensquote:Op maandag 26 december 2005 15:38 schreef the900 het volgende:
Helaas onterecht, een weinig zeggende film met allemaal grapjes die op zich best leuk zijn, maar de uitleg mist vaak waardoor het veel onzinniger en onsamenhangerder lijkt dan het boek is.
Waarom de grap met de spermwhale en de bloempot als je toch niet weet wat die er mee te maken hebben? In het boek is het tig keer grappiger omdat je erachter komt waaróm de pot denkt "Not again..."
quote:Op woensdag 28 december 2005 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
* Lord_Vetinari heeft vandaag de DVD binnengekregenBij Play.com hebben ze hem namelijk al
Goed opgelet.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:05 schreef Breuls het volgende:
De film kun je overigens bij Play.com bestellen. Heb ik ook gedaan, en nu staat-ie naast de serie in de kast.
Mijn reactie was op:quote:
quote:Op maandag 26 december 2005 12:20 schreef Breuls het volgende:
De film komt in Nederland over een kleine maand op DVD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |