quote:link: http://www.filmsoptv.com/module.php?section=news_details&id=2410
Prototype Hitchhikers Guide kostuum
Geplaatst op 17-01-2004 om 12:45 door FOTV
Een prototype van een kostuum voor The Hitchhikers Guide to the Galaxy is uitgelekt op het internet. Het gaat om het kostuum voor Marvin The Paranoid Android, een rol die gespeeld zal worden door Warwick Davis. De afbeelding werd door een fan ontdekt, de betreffende site bleek producer Nick Goldsmith's weblog te zijn.
Het was de bedoeling dat de afbeelding niet openbaar te zien zou zijn, en toen de fout was ontdekt werd deze dan ook verwijderd.
maar ik vraag me af of ze de humor van de boeken kunnen benaderen
quote:"I see," said Arthur.. who didn't.
Op maandag 19 januari 2004 12:08 schreef Abbadon het volgende:
Nee, dat lijkt me toch zeer onmogelijk
quote:De miniserie deed dat wat mij betreft in ieder geval niet
Op maandag 19 januari 2004 12:08 schreef Abbadon het volgende:
Anyway.. Het wachten is op de film
Volgens mij is het het meest succesvolle hoorspel ooit..
Ontopic : Ik vrees een beetje dat veel van de grappen en woordspelingen verloren zullen gaan in de film, maar ik hoop het tegendeel
quote:Ik weet zeker dat een hele hoop mensen er een mee naar de bioscoop zullen nemen.
Op maandag 19 januari 2004 12:23 schreef Jongen1977 het volgende:
(vergeet je handdoek niet)
Als ze alleen het eerste deel van de serie (ik heb die grote (goedkope)bundel nemen moet de boekgetrouwheid toch redelijk lukken zonder al te veel te snijden.
quote:Vooral omdat veel kijkers (en dus veel filmmakers) vaart associėren met actie ipv dialoog. Nou ja, we hopen er het beste maar van
Op maandag 19 januari 2004 12:23 schreef Jongen1977 het volgende:
Het zal waarschijnlijk niet te doen zijn vrees ik, de film zal wel een bepaalde vaart moeten houden en dan knippen ze er teveel uit.
* Don't panic. Be extremely frightened *
* Pan galactic gargle blaster: It's like being hit in the face by a gold brick with a slice of lemon wrapped around it *
quote:Het deed me meteen denken aan "Brains the size of a planet". Ik vind het wel goed eigenlijk, moet reflecteren dat hij over-intelligent is. EDIT: En klein. EDIT2: Inderdaad rode driehoekige ogen.
Op maandag 19 januari 2004 12:39 schreef McAppel het volgende:
ik vind by the by dat Marvin z'n kop een gewone maat moet hebben....
ogen zijn wel leuk gedaan.. alleen nog rood maken
quote:Een vertelstem werkt in comedy en fantasy niet. Eigenlijk is het enige genre waarbij het kan de film noir/detective en zelfs dan is het meestal gewoon een noodoplossing voor het brakke verhaal.
Op maandag 19 januari 2004 13:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Er zou haast een vertelstem bij moeten zitten, ik vraag me af hoe dat over zou komen. Een beetje zoals bij Magnum, maar dan een niet Arthur's stem. Zou het alleen misschien een beetje sprookjesachtig maken. Bij Lord of the Rings had zoiets misschien goed kunnen werken.
Ik kijk er naar vooruit met een mengsel van hoop en milde doodsangst.
(Zit op werk, kan zelf geen zoekfunctie gebruiken, mijn internet is beperkt hier)
quote:het is net andersom... having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped round a large gold brick.
Op maandag 19 januari 2004 12:33 schreef Lamer_Deluxe het volgende:* Pan galactic gargle blaster: It's like being hit in the face by a gold brick with a slice of lemon wrapped around it *
ik vind het plaatje van Marvin wel veelbelovend. ik heb die BBC miniserie gezien
quote:Ja, ik onthoud ze altijd verkeerd. Net als "It wasn't half as much fun as a solid kick in the face" en "It was almost, but not totally, unlike tea".
Op maandag 19 januari 2004 17:42 schreef MadScientist het volgende:
het is net andersom... having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped round a large gold brick.
quote:Malkovich in Hitchhiker's Guide
John Malkovich zal de rol spelen van Humma Kavula, een religieuze leider, in de verfilming van Douglas Adams' klassieke sicence-fiction boek The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Het personage komt niet in het oorspronkelijke verhaal voor, maar is speciaal voor deze film door Adams gecreėerd. De opnames zullen deze maand beginnen onder leiding van regisseur Garth Jennings.
http://www.filmtotaal.nl/(...)sDetails&newsID=2998
Amerikanen die Engelse humor herschrijven, raaarrghghhhhquote:Op maandag 19 april 2004 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh dear dat beloofd niet veel goeds, amerikanen hebben het verhaal dus herschreven voor de film..
Dat bestaatquote:Op maandag 19 april 2004 20:42 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Net zoiets als een Amerikaanse versie van Fawlty Towers![]()
![]()
![]()
Met dat manwijf van de Golden Girlsquote:Op maandag 19 april 2004 22:26 schreef California het volgende:
[..]
Dat bestaat.
Neeeeeeee!!!!!quote:Op maandag 19 april 2004 22:26 schreef California het volgende:
Dat bestaat.
Het is zo slecht dat je niet direct door hebt dat het een remake is. De tros heeft het geloof ik destijds uitgezondenquote:Op maandag 19 april 2004 23:25 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Neeeeeeee!!!!!*explodes*
Ben ik even blij dat ik dat nog nooit heb gezien. Ik kan me niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn.
Ja, dat is inderdaad wel meer met Amerikaanse remakes (Nederlandse ook trouwens), dan moeten ze er echt bij zeggen wat het moet voorstellen.quote:Op maandag 19 april 2004 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo slecht dat je niet direct door hebt dat het een remake is. De tros heeft het geloof ik destijds uitgezonden
Sjaquote:Op maandag 19 april 2004 23:37 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel meer met Amerikaanse remakes (Nederlandse ook trouwens), dan moeten ze er echt bij zeggen wat het moet voorstellen.
Ik ga nog eens even een lekkere Pan-Galactic Gargle Blaster halen...
Die heb ik volgens mij ook niet gezien (of ik wist niet dat het dat wasquote:Op dinsdag 20 april 2004 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja
De remake van Only fools and horses sloeg ook volledig de plank mis.
Ah, een Nederlandse remake, nee, die ken ik gelukkig nietquote:Op dinsdag 20 april 2004 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
geloof dat de remake van Only fools & Horses, mag ik ff vangen heet.
Cartoonesk is hij inderdaad wel ja. Ik vind de vorm op zich wel mooi, met dat grote ronde hoofd, maar inderdaad zouden de details meer robot-achtig moeten zijn. En van dat roesten is een goed punt inderdaad. Door de tijd moet hij er ook steeds gammeler uit gaan zien.quote:Op donderdag 22 april 2004 12:14 schreef DennisMoore het volgende:
Marvin is zo te cartoonesk en te plastic.
Bovendien had ie een uiterlijk van metaal moeten hebben, dat ook makkelijk kan roesten.
Die robot vind ik veel te groot, Marvin moet echt zo'n klein loser ding zijn. Deze robot ziet er ook niet depressief genoeg uit. Cliché robot is op zich wel leuk, maar Marvin was natuurlijk wel de eerste robot met emoties.quote:Op donderdag 22 april 2004 12:21 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
't Leuke is ook zijn neutrale cliché robot-uiterlijk, het stramme stijve, en dan een échte persoonlijkheid.
[afbeelding]
Hoewel ie dus niet van plastic maar van metaal is?.
idd nietszeggend, maar toch leukquote:Op woensdag 28 juli 2004 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
En er is nu een ongelooflijk nietszeggende teaseruit!
Dus eigenlijk wel een goede teaser...quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
En er is nu een ongelooflijk nietszeggende teaseruit!
Misschien omdat in het boek Ford beschreven wordt als iemand met rood haar: "He was not conspicuously tall, his features were striking but not conspicuously handsome. His hair was wiry and gingerish and brushed back from the temples."quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Hmmm, ik vond Ford Prefect eigenlijk niet echt een karakter die bij een donker iemand past, de naam ook niet eigenlijk.
Heheh, dat zal dan wel de reden zijn, als er ergens zo'n beschrijving staat blijft dat beeld in je hoofd zitten natuurlijk.quote:Op zondag 5 september 2004 23:59 schreef SuperPoekie het volgende:
Misschien omdat in het boek Ford beschreven wordt als iemand met rood haar: "He was not conspicuously tall, his features were striking but not conspicuously handsome. His hair was wiry and gingerish and brushed back from the temples."
Rood haar zie je niet echt vaak bij donkere mensen......
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe Arthur geschikter vind eigenlijk, die ziet er wat meer onzeker uit.quote:Simon Jones was gewoon door Adams zelf al bedacht als Arthur, perfecter kan je het niet krijgen, al vind ik de persoon die Arthur nu speelt (uit the Office) ook wel geschikt.
Same here.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmmmm. Van dat middelste plaatje word ik niet echt blij. Bij Marvin had ik altijd zo'n Bender voorstelling.
Geen id Harry, kheb het boek niet gelezen, en van de film...quote:
Om het boek te kunnen lezen heb je inderdaad wel enige intelligentie, gevoel voor humor, en liefst ook kennis van de Engelse taal nodig.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:12 schreef Harry_Sack het volgende:
hm, dit schijnt zo'n nerdboek te zijn dat je gelezen moet hebben. Ik kan het niet, het boeit me namelijk voor geen ene meter..
Gelukkig heb ik dat niet.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Om het boek te kunnen lezen heb je inderdaad wel enige intelligentie, gevoel voor humor, en liefst ook kennis van de Engelse taal nodig.
Geeft verder niet hoor..
Ja, ik ook al. Toch opvallend dat meer mensen dat hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmmmm. Van dat middelste plaatje word ik niet echt blij. Bij Marvin had ik altijd zo'n Bender voorstelling.
Dat staat er wel. Je hebt eerst het logo en de titel van de film, en helemaal aan het einde zie je het boek, en daar staat niet eens The Hitchhiker's Guide To The Galaxy op, maar echt alleen NO PANIC!quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:24 schreef De_Hertog het volgende:
En vooral: waarom staat er niet Don't Panic op de voorkant van de Guide, in grote vriendelijke letters?
Voor zijn tweede hoofd moet je de trailer kijken. Het is heel raar gedaan... niet zoals in het boek bedoel was, maar wel geinig.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:36 schreef zeeuwse het volgende:
is die blonde met lang haar Zaphod? En waar is dan zijn 2e hoofd?
ik had me Zaphod ook meer als een echte alien voorgesteld. Groen ofzo.
Vond het ook al raar dat Zaphod maar 1 hoofd had, maar het schijnt dus zo gedaan te zijn omdat het hun budget voor de special effects ver zou overschrijden als ze continue dat tweede hoofd zouden laten zien, ofzo. Dus nu laten ze alleen af en toe dat hoofd verschijnen onder z'n eerste hoofd.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:36 schreef zeeuwse het volgende:
is die blonde met lang haar Zaphod? En waar is dan zijn 2e hoofd?
ik had me Zaphod ook meer als een echte alien voorgesteld. Groen ofzo.
Eigenlijk worden niet echt de boeken verfilmd maar is het gewoon een zoveelste versie van het oorspronkelijke verhaal. De boeken zijn ook niet hetzelfde als de hoorspelen of de oude tv-serie. Het script is overigens wel door Douglas Adams zelf geschreven, maar heeft dus nieuwe en andere elementen (de meest opvallende is de nieuwe religieuze leider, Humma Kavula)quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:16 schreef Zhenar het volgende:
Welke van de boeken worden er nu allemaal precies verfilmd?
Dan pas? Nou ja, dan zoek ik wel een vliegend feest in de buurt op om de tijd een beetje door te komen....quote:Op woensdag 6 april 2005 23:19 schreef abraham het volgende:
volgend de bioscoopagenda vanaf 30 juni te zien!
42
Volgens mij is het geen goeie film...quote:The Hitchhiker's Guide to the Galaxy movie is bad. Really bad. You just
won't believe how vastly, staggeringly, jaw-droppingly bad it is. I mean,
you might think that The Phantom Menace was a hopelessly misguided attempt
to reinvent a much-loved franchise by people who, though well-intentioned,
completely failed to understand what made the original popular - but
that's just peanuts to the Hitchhiker's movie.
Ik denk dat dat bullshit is. Heb al vele positieve reviews gelezen van book-fans.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een Engelse vriend stuurde me een uittreksel van de eerste review:
[..]
Volgens mij is het geen goeie film...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |