Ook te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken vrees ik.quote:Op zondag 13 september 2026 20:35 schreef Type-R het volgende:
Niet een probleem, maar wil wel Olij eens in actie zien
Blijf het toch wel opmerkelijk vinden dat een goede keeper blijkbaar lastig te scouten is.quote:Op zondag 13 september 2026 20:36 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ook te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken vrees ik.
Niet alleen voor PSV kennelijk, want bij ajax en feyenoord is het ook al jaren drama op die positie.quote:Op zondag 13 september 2026 20:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Blijf het toch wel opmerkelijk vinden dat een goede keeper blijkbaar lastig te scouten is.
Nou ja, Kovar gaat daar dan wel de fout in, maar het begint al bij de defensie die weer te hoog staat en je begint zoals zo vaak met een achterstand. Het begint zowaar te wennen.quote:Op zondag 13 september 2026 20:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alleen voor PSV kennelijk, want bij ajax en feyenoord is het ook al jaren drama op die positie.
Het staat inderdaad nog steeds niet goed bij PSV.quote:Op zondag 13 september 2026 21:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ja, Kovar gaat daar dan wel de fout in, maar het begint al bij de defensie die weer te hoog staat en je begint zoals zo vaak met een achterstand. Het begint zowaar te wennen.
PSV staat helemaal niet goed te spelen. Het is vrij dramatisch zelfs.quote:Op zondag 13 september 2026 21:04 schreef PSVCL het volgende:
Goeie eerste helft van PSV b.
Nog steeds vertrouwen in Esmir![]()
Mijnans de nieuwe Van Ginkel
Die 3-1 mag wel vallen ja.quote:Op zondag 13 september 2026 21:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
PSV staat helemaal niet goed te spelen. Het is vrij dramatisch zelfs.
Ja klopt hoor. Je zou zeggen dat het relatief eenvoudig is. Denk een misvatting aan onze zijdequote:Op zondag 13 september 2026 20:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alleen voor PSV kennelijk, want bij ajax en feyenoord is het ook al jaren drama op die positie.
Sem Steijn 2.0?quote:Op zondag 13 september 2026 21:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zo'n Mijnans is in ieder geval in dit soort wedstrijden een prima speler om er bij te hebben.
Niks. Maar zo brengt hij het.quote:
Svennie is lossssssss.quote:Op zondag 13 september 2026 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niks. Maar zo brengt hij het.
Ik denk dat Mijnans juist een toevoeging kan zijn ook in grotere wedstrijden
Denk ik ook hoor. Die gaat echt nog wel zijn draai wat beter vinden in de grotere wedstrijden. Heeft in ieder geval een lekker geplaatst schot in zijn benen.quote:Op zondag 13 september 2026 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niks. Maar zo brengt hij het.
Ik denk dat Mijnans juist een toevoeging kan zijn ook in grotere wedstrijden
Benieuwd naar komende week. Als je die wint zet je een grote stap, want als enige van de top 5 heb je dan uitwedstrijden gehad tegen top 5 ploegen (2 zelfs).quote:Op zondag 13 september 2026 21:50 schreef PSVCL het volgende:
Heerlijke speler die Mijnans, de nieuwe MvG![]()
En PSV gewoon weer bovenaan zoals het hoort
Vond Pepi vandaag niet slecht.quote:Op zondag 13 september 2026 21:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Denk ik ook hoor. Die gaat echt nog wel zijn draai wat beter vinden in de grotere wedstrijden. Heeft in ieder geval een lekker geplaatst schot in zijn benen.
Pepi wel weer erg kut ingevallen.
Gaat niet gebeuren. Kapitaalvernietiging.quote:Op zondag 13 september 2026 21:57 schreef PSVCL het volgende:
Pepi heb je niet veel aan in dit systeem.
Straks lekker met Lammers in de spits ballen, als sterke voetballende aanspeelpunt, dat wordt de nieuwe Luukinho. Op die manier kom je veel makkelijker tot combinaties voorin
proberen te verkopen in de winter. plea is over een maand of 2 ook weer fitquote:Op zondag 13 september 2026 21:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Kapitaalvernietiging.
Gaf goede passes, maar soms wel verkeerde keuze bij aannamequote:
Die moet eerst maar weer eens bewijzen op niveau te kunnen komen.quote:Op zondag 13 september 2026 22:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
proberen te verkopen in de winter. plea is over een maand of 2 ook weer fit
Ik vond het in ieder geval meer betrokken met samenspel en minder puur af te wachten op een kans om zelf te scoren.quote:Op zondag 13 september 2026 22:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaf goede passes, maar soms wel verkeerde keuze bij aanname
Tering propperquote:Op maandag 14 september 2026 00:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die moet eerst maar weer eens bewijzen op niveau te kunnen komen.
Wanner speelde een prima wedstrijd.quote:Op maandag 14 september 2026 08:20 schreef Solispolar het volgende:
Inschattingsfoutje van Bosz lijkt mij.. dit is normaal een fout die alleen beginnende coaches maken: Je A-spelers rust geven in de hoop dat de B-spelers de klus wel klaren (om vervolgens nog de A-spelers in te moeten brengen omdat het niet loopt).
Waarom niet gewoon 60 minuten gas geven en dan wisselen? Dan sta je tegen dit Sparta 4-0 voor in plaats van 2-1 (met grote kansen op de 2-2 rond die fase) en kan je 'relaxen'.
En voor de mensen hier die Wanner zo'n supertalent blijven vinden; alles leuk en wel hoor, maar wanneer gaat die jongen eens met urgentie voetballen? Je ziet toch meteen het verschil in intensiteit als zo'n Fernandez erin komt. Die jongen is Wanneer echt op alle vlakken voorbij gestreefd.
Ik vond Wanner ook niet tegenvallen, maar bij sommige mensen ben je alleen maar een goede voetballer als je scoort of assists geeft.quote:Op maandag 14 september 2026 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wanner speelde een prima wedstrijd.
En vorige week tegen Ajax was Fernandez echt een liability.
Ja Fernadez is 18 jaar, die zal met hoge pieken en (diepe) dalen spelen. Maar daar zit in ieder geval wat vuur in.quote:Op maandag 14 september 2026 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wanner speelde een prima wedstrijd.
En vorige week tegen Ajax was Fernandez echt een liability.
Hoeveel konden jullie daar nou ooit voor vangen?quote:Op zondag 13 september 2026 22:17 schreef ISVV het volgende:
Tja, op Pepi kan je een levensgroot cliché loslaten. Als ie niet scoort heb je er geen zak aan. Maar hij scoort zo makkelijk.
Fulham 30 dacht ik.quote:Op maandag 14 september 2026 10:23 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoeveel konden jullie daar nou ooit voor vangen?
Dat is echt wel veel voor zo'n matige spits. Kan nog wel eens een duur foutje zijn geweest. Al blijft het een Amerikaan.quote:
Een matige spits maakt niet zoveel doelpunten, vandaar ook de interesse. Ik zie het een beetje als een Gimenez bij Feyenoord destijds, die ging ook voor veel te veel geld weg (gezien zijn kwaliteiten). Aan de andere kant deden ze (in de Eredivisie) wel waarvoor ze gehaald zijn: scoren.quote:Op maandag 14 september 2026 10:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is echt wel veel voor zo'n matige spits. Kan nog wel eens een duur foutje zijn geweest. Al blijft het een Amerikaan.
Ja, Makkelie is gewoon een waardeloze scheidsrechter. Het was echt belachelijk dat er geen pingel voor gegeven werd.quote:Op maandag 14 september 2026 09:49 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja Fernadez is 18 jaar, die zal met hoge pieken en (diepe) dalen spelen. Maar daar zit in ieder geval wat vuur in.
Wanneer zou inmiddels wel een klein stapje naar voren mogen doen (bij het vertrek van Saibari) en zich iets meer mogen profileren toch? En dan maakt het me geen zak uit of hij scoort of assists geeft, maar het is in balbezit ook allemaal zo vrijblijvend/flegmatiek. Ik krijg er een beetje Tygo Land vibes bij. Die jongens kunnen allemaal zogenaamd heerlijk voetballen, maar je wint er de oorlog gewoon niet mee.
We hadden gisteren overigens gewoon 2 á 3 penalty's moeten hebben héEven eerlijk.. die verdediger had echt in minimaal 2 situaties 2 armen om Obispo heen en werkelijk geen oog voor de bal. Wanneer gaan scheidsrechters dat nou eens bestraffen? Dit is gewoon vrij worstelen in de 16.
Ja, het is een beetje dubbel. Ik vind dat Obispo niet in alle gevallen zijn best deed om te blijven staan, zeg maar. Maar ik vond zijn verhaal na de wedstrijd wel terecht. Er is voor het seizoen een heleboel bombarie gemaakt over nieuwe regels en vasthouden, maar als je dan een heupworp in de 16 niet bestraft met een pingel dan ga je natuurlijk nooit verandering zien in hoe die duels gespeeld worden.quote:Op maandag 14 september 2026 09:49 schreef Solispolar het volgende:
[..]
We hadden gisteren overigens gewoon 2 á 3 penalty's moeten hebben héEven eerlijk.. die verdediger had echt in minimaal 2 situaties 2 armen om Obispo heen en werkelijk geen oog voor de bal. Wanneer gaan scheidsrechters dat nou eens bestraffen? Dit is gewoon vrij worstelen in de 16.
Het is toch al absurd dat verdedigers met de armen wijd staan naar een aanvaller toe en überhaupt geen zicht op de bal houden? Als jij als verdediger met 2 handen om de tegenstander staat en ook nog met je rug naar de bal dan mag er wat mij betreft altijd een penalty en geel volgen.quote:Op maandag 14 september 2026 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje dubbel. Ik vind dat Obispo niet in alle gevallen zijn best deed om te blijven staan, zeg maar. Maar ik vond zijn verhaal na de wedstrijd wel terecht. Er is voor het seizoen een heleboel bombarie gemaakt over nieuwe regels en vasthouden, maar als je dan een heupworp in de 16 niet bestraft met een pingel dan ga je natuurlijk nooit verandering zien in hoe die duels gespeeld worden.
De lezing van Makkelie (volgens Obispo) dat het dan alleen een pingel is als de bal ook in de buurt is is natuurlijk krankjorum. Je weet nooit of die bal daar niet kan komen met al die scrimmages (of simpel doorkoppen) na een corner, dus zoveel mogelijk spelers preventief tegen de grond werken is dan het recept voor het verdedigen bij corners?
Lijkt me dat de scheidsrechters daar nog maar eens over moeten babbelen samen.
Hij is momenteel niet in vorm. Hadden hem met vorm inderdaad moeten verkopen, maar eigenlijk was dat op dat moment (winterstop 2026) niet wenselijk. Hopelijk schiet hij er 12 + in dit seizoen en slijten ze hem komende zomer.quote:Op maandag 14 september 2026 10:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is echt wel veel voor zo'n matige spits. Kan nog wel eens een duur foutje zijn geweest. Al blijft het een Amerikaan.
Makkelie (en de VAR) hanteren gewoon weer eens de eigen regels. Dat hoort niet. Maar daar zul je de scheidsrechtersbaas niet over horen.quote:Op maandag 14 september 2026 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje dubbel. Ik vind dat Obispo niet in alle gevallen zijn best deed om te blijven staan, zeg maar. Maar ik vond zijn verhaal na de wedstrijd wel terecht. Er is voor het seizoen een heleboel bombarie gemaakt over nieuwe regels en vasthouden, maar als je dan een heupworp in de 16 niet bestraft met een pingel dan ga je natuurlijk nooit verandering zien in hoe die duels gespeeld worden.
De lezing van Makkelie (volgens Obispo) dat het dan alleen een pingel is als de bal ook in de buurt is is natuurlijk krankjorum. Je weet nooit of die bal daar niet kan komen met al die scrimmages (of simpel doorkoppen) na een corner, dus zoveel mogelijk spelers preventief tegen de grond werken is dan het recept voor het verdedigen bij corners?
Lijkt me dat de scheidsrechters daar nog maar eens over moeten babbelen samen.
Dus eigenlijk zegt Makkelie dat je op het middenveld iedereen naar de grond mag trekken zolang de bal niet in de buurt is? Of gelden daar dan ineens andere regels?quote:Op maandag 14 september 2026 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De lezing van Makkelie (volgens Obispo) dat het dan alleen een pingel is als de bal ook in de buurt is is natuurlijk krankjorum.
Makkelie is sowieso een rare kwibus. Je ziet gewoon aan zijn hele lichaamstaal dat hij de situatie nooit baas is. Laat zich veel te veel leiden door wat mensen op het veld tegen hem zeggen en is, ondanks zijn ervaring, ook nog stelselmatig onder de indruk van fluitende mensen op de tribunes.quote:Op maandag 14 september 2026 12:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zegt Makkelie dat je op het middenveld iedereen naar de grond mag trekken zolang de bal niet in de buurt is? Of gelden daar dan ineens andere regels?
Haha, die commentaren van Ajacieden. Prachtig. Gestrekt been dit en dat, zijn nu de 'tackle' van Amrabat vorige week al vergeten. jA MAaR HiJ RaAKt De BAl tOCh??!!??!?quote:
Tering, wat zijn jullie kinderachtig.quote:Op maandag 14 september 2026 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Haha, die commentaren van Ajacieden. Prachtig. Gestrekt been dit en dat, zijn nu de 'tackle' van Amrabat vorige week al vergeten. jA MAaR HiJ RaAKt De BAl tOCh??!!??!?
Wat vind jij van het feit dat Hugo Borst nu bedreigd wordt dan maatje? Eigen schuld dikke bult of zielig?quote:Op maandag 14 september 2026 15:27 schreef CR7 het volgende:
[..]
Tering, wat zijn jullie kinderachtig.
Bedreigen is altijd fout, net als mensen en hun familie uitmaken voor psychiatrische patiënten op nationale televisie.quote:Op maandag 14 september 2026 16:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat vind jij van het feit dat Hugo Borst nu bedreigd wordt dan maatje? Eigen schuld dikke bult of zielig?
Op zich prima, maar hij had de sliding niet eens hoeven maken en had hij de bal ook gehad.quote:Op maandag 14 september 2026 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Haha, die commentaren van Ajacieden. Prachtig. Gestrekt been dit en dat, zijn nu de 'tackle' van Amrabat vorige week al vergeten. jA MAaR HiJ RaAKt De BAl tOCh??!!??!?
Mensen bedreigen :’)quote:Op maandag 14 september 2026 16:35 schreef Solispolar het volgende:
Wat vind jij van het feit dat Hugo Borst nu bedreigd wordt dan maatje? Eigen schuld dikke bult of zielig?
Kennen de regels niet.quote:Op maandag 14 september 2026 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens hoor. Alleen Borst kan zelf ook inschatten wat de consequenties van dit soort stukken zijn. En als je dan kijkt wat de toon van zijn bericht was (gevaarlijk persoon, genetisch belast, recidivist). Ook niet heel netjesquote:
Oke man, weten we de grens om mensen te bedreigen ook weer.quote:Op woensdag 16 september 2026 09:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Eens hoor. Alleen Borst kan zelf ook inschatten wat de consequenties van dit soort stukken zijn. En als je dan kijkt wat de toon van zijn bericht was (gevaarlijk persoon, genetisch belast, recidivist). Ook niet heel netjes
Nee, deze is ook niet gerechtvaardigd. Ja, hij wist wat hij deed en had ook kunnen weten dat hij daarvoor bedreigingen zou gaan ontvangen in deze tijd.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja ik vind deze wel gerechtvaardigdSommige mensen moeten het eerst voelen, Borst is er daar schijnbaar 1 van. Wellicht moet Bommeltje hem ook even een beukje verkopen. Paar weekjes aan de kant zou die man goed doen.
mits ze 400 miljoen euro kunnen vinden ja. pas in december wordt er een knoop over doorgehaktquote:Op woensdag 16 september 2026 16:05 schreef PSVCL het volgende:
Een van Europa's mooiste stadions staat over 3 jaar in Eindhoven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Dat wordt nog een complex verhaal.quote:Op woensdag 16 september 2026 16:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
mits ze 400 miljoen euro kunnen vinden ja. pas in december wordt er een knoop over doorgehakt
Als ik het op de plank had liggen had ik het wel geweten, maar ik heb het niet.quote:Op woensdag 16 september 2026 16:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat wordt nog een complex verhaal.
Van der Wallen welquote:Op woensdag 16 september 2026 16:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik het op de plank had liggen had ik het wel geweten, maar ik heb het niet.
Ja dat is dan wel weer handig.quote:
Ik hoop op een dikke investering van de overheid. Gemeente, provincie. Kan me niet schelen. Kan niet wachten op de schuimbekken.quote:Op woensdag 16 september 2026 16:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik het op de plank had liggen had ik het wel geweten, maar ik heb het niet.
Ik kan me niet voorstellen dat het "slechts" 400 miljoen gaat kosten, ring erbij, hele nieuwe dakconstructie.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop op een dikke investering van de overheid. Gemeente, provincie. Kan me niet schelen. Kan niet wachten op de schuimbekken.
Is ongeveer het bedrag dat het Maasstadion in de plannen van Feyenoord zou gaan kosten, dat is een paar jaar terug maar dat was wel een compleet nieuwe hut.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het "slechts" 400 miljoen gaat kosten, ring erbij, hele nieuwe dakconstructie.
Je bedoelt die Arena die voor een groot deel door de gemeente Amsterdam betaald is?quote:Op woensdag 16 september 2026 17:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is ongeveer het bedrag dat het Maasstadion in de plannen van Feyenoord zou gaan kosten, dat is een paar jaar terug maar dat was wel een compleet nieuwe hut.
Nu is verbouwen niet perse goedkoper, maar ik denk dat 400 wel een redelijke schatting is. Al vallen zo'n projecten altijd duurder uit natuurlijk.
Klopt ook wel ongeveer als je kijkt naar de kosten van de Arena in '96 en die indexeert naar de huidige bouwkosten. Dan land je ook ergens rond die 400 miljoen.
Daarom, verbouwen kost altijd meer, plus dat je wil blijven voetballen in het stadion, wat ook alles bemoeilijkt en vertraagt.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is ongeveer het bedrag dat het Maasstadion in de plannen van Feyenoord zou gaan kosten, dat is een paar jaar terug maar dat was wel een compleet nieuwe hut.
Nu is verbouwen niet perse goedkoper, maar ik denk dat 400 wel een redelijke schatting is. Al vallen zo'n projecten altijd duurder uit natuurlijk.
Klopt ook wel ongeveer als je kijkt naar de kosten van de Arena in '96 en die indexeert naar de huidige bouwkosten. Dan land je ook ergens rond die 400 miljoen.
Een deel wel maar maar zeker niet het grootste, ik heb er zelf ook nog aan meebetaald, dat was wel een klein deel hoorquote:Op woensdag 16 september 2026 17:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je bedoelt die Arena die voor een groot deel door de gemeente Amsterdam betaald is?
Krijgen ze nooit uitverkocht buiten een wedstrijd of vier per jaar. Nooit aan beginnen.quote:Op woensdag 16 september 2026 16:05 schreef PSVCL het volgende:
Een van Europa's mooiste stadions staat over 3 jaar in Eindhoven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
De helft zo te zien. Gemeente eindhoven zou ook flink moeten dokken lijkt me in dit project.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een deel wel maar maar zeker niet het grootste, ik heb er zelf ook nog aan meebetaald, dat was wel een klein deel hoor
Ach, in de Kuip zit ook genoeg overheidsfinanciën, alleen is het daar een stukje beter verstopt.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je bedoelt die Arena die voor een groot deel door de gemeente Amsterdam betaald is?
Is toch wel jammer dat je regelmatig nog wat lege stoeltjes ziet. Zit nu toch een soort strafpuntensysteem op wanneer men niet op komt dagen?quote:Op woensdag 16 september 2026 18:01 schreef RipCity het volgende:
Hoeft ook niet uit te verkopen. Als de business boxen maar vol zitten en +10k extra seizoenskaarten. Zit nu ook zelden echt ‘vol’
Neuh. zolang je het maar aanbiedt op de resale. Hoeft niet verkocht te worden.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:25 schreef ISVV het volgende:
[..]
Is toch wel jammer dat je regelmatig nog wat lege stoeltjes ziet. Zit nu toch een soort strafpuntensysteem op wanneer men niet op komt dagen?
Het zit nergens echt vol. Uiteindelijk wil je vooral seizoenskaarten verkopen als club. Bij Ajax zijn ook ontzettend veel theater gangers die alleen maar een seizoenskaart hebben als statussymbool. Daar is het tegen een Telstar ook dikke gatenkaas.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:01 schreef RipCity het volgende:
Hoeft ook niet uit te verkopen. Als de business boxen maar vol zitten en +10k extra seizoenskaarten. Zit nu ook zelden echt ‘vol’
Je moet ook maar kunnen/willen. Prijs van zo'n kaart gedeeld door 10 is het per wedstrijd voor veel mensen ook wel waard. Deel woont ook niet in de directe omgeving. Dan ga je niet altijd dinsdagavond op pad voor een wedstrijd tegen Willem II of je zondag vergallen aan 'n potje tegen Telstar...quote:Op woensdag 16 september 2026 18:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het zit nergens echt vol. Uiteindelijk wil je vooral seizoenskaarten verkopen als club. Bij Ajax zijn ook ontzettend veel theater gangers die alleen maar een seizoenskaart hebben als statussymbool. Daar is het tegen een Telstar ook dikke gatenkaas.
ASML gaat ook over de brug komen hoor, investeren veel in cultuur in de stad en steken ook niet onder stoelen of banken dat ze graag initiatieven ondersteunen die Eindhoven een interessantere stad in Europa maken.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop op een dikke investering van de overheid. Gemeente, provincie. Kan me niet schelen. Kan niet wachten op de schuimbekken.
quote:Op woensdag 16 september 2026 17:58 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Krijgen ze nooit uitverkocht buiten een wedstrijd of vier per jaar. Nooit aan beginnen.
Bij Ajax hebben ze toentertijd veel kaarten gegund aan founders en sponsors, de lange zijde tegenover de hoofdtribune bijvoorbeeld is bijna allemaal corporate, dan blijven er wel stoelen van leeg, maar van de mensen die het zelf betalen echt niet hoor.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het zit nergens echt vol. Uiteindelijk wil je vooral seizoenskaarten verkopen als club. Bij Ajax zijn ook ontzettend veel theater gangers die alleen maar een seizoenskaart hebben als statussymbool. Daar is het tegen een Telstar ook dikke gatenkaas.
Ik ken echt nogal wat Ajax supporters van buiten de Randstad met een seizoenskaart en die gaan echt alleen voor de grote wedstrijden naar Amsterdam. En dat zijn geen corporates, dat zijn gewoon mensen met een gat in hun hand (en hoofd) die hun seizoenskaart vooral hebben om hem te hebben.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij Ajax hebben ze toentertijd veel kaarten gegund aan founders en sponsors, de lange zijde tegenover de hoofdtribune bijvoorbeeld is bijna allemaal corporate, dan blijven er wel stoelen van leeg, maar van de mensen die het zelf betalen echt niet hoor.
Meer omdat er geen seizoenskaart meer te krijgen is, reguliere kaarten snel uitverkopen en dat je als reguliere clubcardhouder eigenlijk alleen op de resale kaartjes kunt krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2026 19:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ken echt nogal wat Ajax supporters van buiten de Randstad met een seizoenskaart en die gaan echt alleen voor de grote wedstrijden naar Amsterdam. En dat zijn geen corporates, dat zijn gewoon mensen met een gat in hun hand (en hoofd) die hun seizoenskaart vooral hebben om hem te hebben.
Nu zijn dat alleen maar kennissen van mij, dus geen garantie dat er heel veel zijn zoals zij. Maar ik verwacht dat er wel meer zo zijn.
De tegenstander was een voorbeeld. Ik doelde niet specifiek op dit seizoen.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:09 schreef Wotte het volgende:
[..]
Meer omdat er geen seizoenskaart meer te krijgen is, reguliere kaarten snel uitverkopen en dat je als reguliere clubcardhouder eigenlijk alleen op de resale kaartjes kunt krijgen.
Ajax speelde overigens uit tegen Telstar
Ik hoorde Marco Timmer zeggen dat Ouaissa na de interlandbreak aansluitquote:Op vrijdag 18 september 2026 10:56 schreef Solispolar het volgende:
Is Ouaissa inmiddels alweer fit? Ik kan zo snel niks over hem vinden? Zou wel leuk zijn om hem ook aan het werk te zien.
Vak C leuker voor de beleving, DD beter overzicht (en dubbel D is altijd goed).quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:57 schreef Solispolar het volgende:
Wat zou leuker zijn met een man van 80 jaar: bijv. Vak C (aan het veld en dan 1 van de voorste rijen) of bijv. vak DD en dan wat hoger in het stadion?
Miskoop.quote:Op vrijdag 18 september 2026 20:48 schreef Pino112 het volgende:
Nagalo heeft een medisch probleem.
https://www.voetbalprimeu(...)nding-een-optie.html
Ontzettend ja. Ik moest laatst nog aan die Argentijnse spits denken, die Romero. Ook faliekant mislukt. Kan een keer gebeuren, maar bij Nagalo is echt alles misgegaan wat er ook maar mis kon gaan.quote:
Ja, want Ajax en Shakhtar de afgelopen 2 weken waren appeltje eitje.quote:Op zaterdag 19 september 2026 20:17 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ontzettend ja. Ik moest laatst nog aan die Argentijnse spits denken, die Romero. Ook faliekant mislukt. Kan een keer gebeuren, maar bij Nagalo is echt alles misgegaan wat er ook maar mis kon gaan.
Enfin, morgen Twente-uit. Wel zin in, weer eens een echte test
Deze meme niet kennenquote:Op zaterdag 19 september 2026 20:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja, want Ajax en Shakhtar de afgelopen 2 weken waren appeltje eitje.
In ieder geval een meevaller vanuit Amsterdam zie ik. Dat zou een overwinning morgen natuurlijk extra lekker maken zo voor de interlandperiode.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:22 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik niet op de hoogte nee
Inderdaad, als je morgen weet te winnen heb je een lekker buffertje te pakken.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:57 schreef ISVV het volgende:
[..]
In ieder geval een meevaller vanuit Amsterdam zie ik. Dat zou een overwinning morgen natuurlijk extra lekker maken zo voor de interlandperiode.
Ja, als je dat lukt dan heb je wel een top eerste reeks neergezet.quote:Op zaterdag 19 september 2026 22:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Inderdaad, als je morgen weet te winnen heb je een lekker buffertje te pakken.
Precies. Dan mag Ajax in de winterstop weer wat extra uitgerangeerde dertigers gaat opscharrelen door heel Europa, maar dan is het spel wel gespeeld.quote:Op zaterdag 19 september 2026 22:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Inderdaad, als je morgen weet te winnen heb je een lekker buffertje te pakken.
Klinkt bijna als een hartprobleem.quote:Op zondag 20 september 2026 09:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dat Nagalo verhaal is wel bijzonder. Wat zou er dan toch aan het licht zijn gekomen bij die medische keuring in Turkije waardoor die transfer afketste?
Daar moet het toch mee te maken hebben, zou je zeggen. En is dat dan een gevolg van die malaria besmetting? Of iets wat ze bij Topsupport hebben gemist in de medische begeleiding eerder.
Erg sneu voor die gozer.
Ja, of iets neurologisch. Dat kan een (blijvende) bijwerking zijn van een malaria besmetting. Hoe dan ook, vreselijk klote voor die gozer. Jammer dat we hem eigenlijk nooit echt aan het werk hebben gezien.quote:Op zondag 20 september 2026 09:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt bijna als een hartprobleem.
Dat kan ook, maar dat zou dan waarschijnlijk voor die medische keuring wel te zien zijn geweest?quote:Op zondag 20 september 2026 09:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, of iets neurologisch. Dat kan een (blijvende) bijwerking zijn van een malaria besmetting. Hoe dan ook, vreselijk klote voor die gozer. Jammer dat we hem eigenlijk nooit echt aan het werk hebben gezien.
quote:Op zondag 20 september 2026 09:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Dan mag Ajax in de winterstop weer wat extra uitgerangeerde dertigers gaat opscharrelen door heel Europa, maar dan is het spel wel gespeeld.
Boeiend. Dat is niet het probleem van PSV. PSV heeft de afgesproken transfersom gevangen voor een speler die heel graag weg wilde en vast ook wel met minder dan Dortmund genoegen had genomen. Het is nu het probleem van Dortmund. Viel spass ermee!quote:Op zondag 20 september 2026 11:11 schreef CR7 het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/blt093849c838a9f29d
Tegen een niveau hoger dan de nummer 14 van Spanje en Paderborn heeft Joey het toch weer lastig.
Sowieso leuk om alle mindere momenten van een speler te highlighten, maar als hij lof krijgt is de user in kwestie in geen velden of wegen te bekennen. Simpel figuurtje. Ik zal maar geen nare woorden gebruiken, want dan gaat zijn bilmaatje (HMFfuckyouall) weer zijn NSB act opvoeren.quote:Op zondag 20 september 2026 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Boeiend. Dat is niet het probleem van PSV. PSV heeft de afgesproken transfersom gevangen voor een speler die heel graag weg wilde en vast ook wel met minder dan Dortmund genoegen had genomen. Het is nu het probleem van Dortmund. Viel spass ermee!
Een uitgebreide nieuwsartikel over een wedstrijd van Veermanquote:Op zondag 20 september 2026 11:11 schreef CR7 het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/blt093849c838a9f29d
Tegen een niveau hoger dan de nummer 14 van Spanje en Paderborn heeft Joey het toch weer lastig.
"Als je er zelf maar meer maakt"quote:Op zondag 20 september 2026 14:47 schreef GotenSSJ het volgende:
Klootzak Earnie moeten ze echt eens paar petsen verkopen met z’n kut verdedigers en keepers.
Voor 500 miljoen miljard aan aanvallers op de bank, maar ondertussen wandelt Twente al 14x door de verdediging heen.quote:Op zondag 20 september 2026 14:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
"Als je er zelf maar meer maakt"
Ja leuk als je eerst op 4-0 voorsprong komt en dan een tegengoal krijgt ja.
De defensie is al jaren een probleem. Daar zal wel nooit iets aan veranderen.quote:Op zondag 20 september 2026 14:50 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Voor 500 miljoen miljard aan aanvallers op de bank, maar ondertussen wandelt Twente al 14x door de verdediging heen.
Lachwekkend.
Je staat nu wel weer voor, maar dat je iedere wedstrijd binnen de 15 min. al op een achterstand staat is toch een probleem.quote:Op zondag 20 september 2026 15:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zou Bosz nu eindelijk hebben geleerd dat je Pepi niet meer op moet stellen?
Hopelijk krijg je er per ongeluk nog een keer een bak geld voor..quote:Op zondag 20 september 2026 15:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zou Bosz nu eindelijk hebben geleerd dat je Pepi niet meer op moet stellen?
Dat Earnie nog steeds totaal blind is waar het op defensieve versterkingen aankomt. Dat is al 4 jaar een probleem en hij leert het maar niet. En dan nog een totale kutkeeperquote:Op zondag 20 september 2026 15:22 schreef Solispolar het volgende:
Wat een rare wedstrijd eigenlijk. PSV wordt vaak geroemd om haar veerkracht, maar wat zegt het over een ploeg dat je in deze matige competitie gewoon 7 keer op rij de 0 niet houdt?
De keeper helpt ook niet mee inderdaad.. je houdt toch standaard je hart vast als hij de bal weer aan de voeten heeftquote:Op zondag 20 september 2026 15:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat Earnie nog steeds totaal blind is waar het op defensieve versterkingen aankomt. Dat is al 4 jaar een probleem en hij leert het maar niet. En dan nog een totale kutkeeper
Dit ook. Ik EIS nog steeds de vraag aan Brandt of Bosz waarom die jongen nou niet in Eindhoven speelt.quote:Op zondag 20 september 2026 15:25 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Prima en toch ook een vrij saai, zouteloos PSV dit jaar. Veel te veilig en fantasieloos ingekocht, zoals velen al vanaf het begin constateerden. We spelen aardig en er is niet veel mis, maar ik mis spelers die iets bijzonders kunnen, zoals een Tillman, Saibari, Lang, Veerman. Van Bommel heeft zo zn momenten hoor en werkt hard, maar hij is nergens briljant of inventief. En ik mis het oliemannetje Schouten. Sano is overigens wel een geweldige aankoop.
Sowieso is deze kaart natuurlijk onzin.quote:Op zondag 20 september 2026 15:52 schreef Zorro het volgende:
Propper
Als ik van Bommel was had ik gezegd "Jij was het toch die Plea er een jaar uit schopte?"
Dit is te verwachten. Na al die ophef over rood zal van Bommel wel vaker geel krijgen ook al is dat geen geel.quote:Op zondag 20 september 2026 15:52 schreef Zorro het volgende:
Propper
Als ik van Bommel was had ik gezegd "Jij was het toch die Plea er een jaar uit schopte?"
Sow, jouw stream loopt nog meer achter dan die van Drizztquote:
Ik dacht het wel. Na die 2-2 komt Twente in de wedstrijd en ga je verliezen. Dit trek je niet meer recht.quote:Op zondag 20 september 2026 16:13 schreef GotenSSJ het volgende:
Helaas zit je nog 4 jaar aan deze achterlijke debiel van een TD vast.
Lekker gewerkt.
Je hebt op de een of andere manier een selectie met 1 iemand die een beetje kan verdedigen (Geertruida). Het is een wonder dat Twente er niet 5 heeft gemaakt vandaag, ze hadden zeker de kansen.quote:Op zondag 20 september 2026 16:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik dacht het wel. Na die 2-2 komt Twente in de wedstrijd en ga je verliezen. Dit trek je niet meer recht.
Alsof ze met prime Luuk de Jong voorin staan jaquote:Op zondag 20 september 2026 16:18 schreef Cherni het volgende:
En die waardeloze voorzetten vanaf de flank is ook al wedstrijden het geval.
Kut Fransozen altijdquote:Op zondag 20 september 2026 15:59 schreef Zorro het volgende:
[..]
Sow, jouw stream loopt nog meer achter dan die van Drizzt
Weet je wat ik eigenlijk het meest kut vind? Dat eigenlijk elke tegenstander dit kan doen: gewoon 90 minuten lang geloven en blijven drukken. Dan weet je gewoon dat je tegen dit PSV altijd wel wat kan creëren. Het is natuurlijk ook absurd dat je zoveel geld kan uitgeven en dan welgeteld 1 verdediger haalt. Conclusie na 7 potten: het is zo lek als een mandje en je moet maar hopen dat je er elke wedstrijd 5 scoort. Doe je dat niet? Dan ga je een loterij in.quote:Op zondag 20 september 2026 16:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Alsof ze met prime Luuk de Jong voorin staan ja
Je kan best een keer van Twente verliezen, maar de manier waarop is echt heel erg treurig. Puur omdat je TD wanstaltig heeft verricht, en je coach maar 1 plan heeft. Gaat een lang seizoen worden op deze manier, zeker zodra er dalijk ook nog wat blessures en schorsingen aan gaan komen.
Je mag het niet zeggen. Maar net zoals bij Ajax afgelopen seizoen moet het maar eens een keer goed mis gaan. Het aantal tegen doelpunten, slechte aanvoer vanaf de flanken, gebrei tot aan de 16, te traag zul je ook in de CL niets halen.quote:Op zondag 20 september 2026 16:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Alsof ze met prime Luuk de Jong voorin staan ja
Je kan best een keer van Twente verliezen, maar de manier waarop is echt heel erg treurig. Puur omdat je TD wanstaltig heeft verricht, en je coach maar 1 plan heeft. Gaat een lang seizoen worden op deze manier, zeker zodra er dalijk ook nog wat blessures en schorsingen aan gaan komen.
Nou ze hadden kunnen beginnen met iemand, die er al dik 2 jaar niet in slaagt een selectie in balans neer te zetten, een 4-jarig contract aan te bieden.quote:Op zondag 20 september 2026 16:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je mag het niet zeggen. Maar net zoals bij Ajax afgelopen seizoen moet het maar eens een keer goed mis gaan. Het aantal tegen doelpunten, slechte aanvoer vanaf de flanken, gebrei tot aan de 16, te traag zul je ook in de CL niets halen.
Eens. Maar dat mag je van bepaalde users (@BehoorlijkKritisch) hier niet zeggen, want dan ben je negatief.quote:Op zondag 20 september 2026 16:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je mag het niet zeggen. Maar net zoals bij Ajax afgelopen seizoen moet het maar eens een keer goed mis gaan. Het aantal tegen doelpunten, slechte aanvoer vanaf de flanken, gebrei tot aan de 16, te traag zul je ook in de CL niets halen.
Iedere club kan scoren tegen dit PSV.quote:Op zondag 20 september 2026 16:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Weet je wat ik eigenlijk het meest kut vind? Dat eigenlijk elke tegenstander dit kan doen: gewoon 90 minuten lang geloven en blijven drukken. Dan weet je gewoon dat je tegen dit PSV altijd wel wat kan creëren. Het is natuurlijk ook absurd dat je zoveel geld kan uitgeven en dan welgeteld 1 verdediger haalt. Conclusie na 7 potten: het is zo lek als een mandje en je moet maar hopen dat je er elke wedstrijd 5 scoort. Doe je dat niet? Dan ga je een loterij in.
Fixed.quote:Op zondag 20 september 2026 16:31 schreef Coco het volgende:
[..]
Iedere club kan scoort tegen dit PSV.
7x niet de 0 weten te houden, dan ben je in de Eredivisie gewoon af inderdaad.quote:Op zondag 20 september 2026 16:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Eens. Maar dat mag je van bepaalde users (@:Behoorlijkkritisch) hier niet zeggen, want dan ben je negatief.
Slotsom na de eerste 7 wedstrijden: toch gewoon onvoldoende. Wat leuke potten gezien, maar het mankement van vorige seizoenen niet opgelost en nog erger: daar eigenlijk helemaal geen poging tot gedaan.
Is wel classic Bosz, een elftal dat aanvallend erbovenuit steekt maar niet kan verdedigen. Deed ie bij Heracles al.quote:Op zondag 20 september 2026 16:33 schreef Coco het volgende:
10 doelpunten tegen in 7 wedstrijden kan echt niet.
Dat gaat wel zonder PSV zijn lijkt mij zo. Die gaan tegen AZ en Feyenoord ook gewoon punten verspelen op deze manier. Je kunt ook niet zeggen dat het wellicht aan het missen van wat spelers lag etc. De basis 11 was er, en het liep totaal niet.quote:Op zondag 20 september 2026 16:34 schreef fetX het volgende:
Jullie zijn een pak minder dan vorig seizoen. Gaat leuk worden bovenin
Zelfs de tegenstander buitenspel zetten lukt niet eens als je zo hoog speelt zul je dat ook moeten beheersen. Weghorst kon zo doorlopen. En dat zie je zo vaak gebeuren.quote:Op zondag 20 september 2026 16:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Eens. Maar dat mag je van bepaalde users (@:Behoorlijkkritisch) hier niet zeggen, want dan ben je negatief.
Slotsom na de eerste 7 wedstrijden: toch gewoon onvoldoende. Wat leuke potten gezien, maar het mankement van vorige seizoenen niet opgelost en nog erger: daar eigenlijk helemaal geen poging tot gedaan.
Is ook een beetje hoe je het neerzet, zag alleen de 3-2, 8 mensen voor de bal op het moment van de counter.quote:Op zondag 20 september 2026 16:35 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Is wel classic Bosz, een elftal dat aanvallend erbovenuit steekt maar niet kan verdedigen. Deed ie bij Heracles al.
Dit vind ik een groter probleem dan dat je een keertje van Twente verliestquote:Op zondag 20 september 2026 16:33 schreef Coco het volgende:
10 doelpunten tegen in 7 wedstrijden kan echt niet.
Wellicht zelfs pas op de laatste speeldag een beslissing. Ligt volledig open iigquote:Op zondag 20 september 2026 16:34 schreef fetX het volgende:
Ajax toch ook maar matig en AZ en Feyenoord winnen thuis niet van Willem II en ADO. Dat het spannend wordt is voor psv an sich al slecht nieuws.quote:Op zondag 20 september 2026 16:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat gaat wel zonder PSV zijn lijkt mij zo. Die gaan tegen AZ en Feyenoord ook gewoon punten verspelen op deze manier. Je kunt ook niet zeggen dat het wellicht aan het missen van wat spelers lag etc. De basis 11 was er, en het liep totaal niet.
Welnee, die blijven er wel bij. Ook Ajax en Feyenoord gaan nog genoeg puntjes verspelen.quote:Op zondag 20 september 2026 16:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat gaat wel zonder PSV zijn lijkt mij zo. Die gaan tegen AZ en Feyenoord ook gewoon punten verspelen op deze manier. Je kunt ook niet zeggen dat het wellicht aan het missen van wat spelers lag etc. De basis 11 was er, en het liep totaal niet.
Tja, dat CL geld lijkt behoorlijk ver weg in ieder geval.quote:Op zondag 20 september 2026 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ajax toch ook maar matig en AZ en Feyenoord winnen thuis niet van Willem II en ADO. Dat het spannend wordt is voor psv an sich al slecht nieuws.
Sta je precies 3 punten op achter. Wat ver weg zeg.quote:Op zondag 20 september 2026 16:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Tja, dat CL geld lijkt behoorlijk ver weg in ieder geval.
Dit ja, benieuwd of de kampioen dit seizoen meer dan 85 punten gaat halen, waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 20 september 2026 16:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Welnee, die blijven er wel bij. Ook Ajax en Feyenoord gaan nog genoeg puntjes verspelen.
Wat zit jij dan spannend te doen met 'an sich al slecht nieuws'quote:Op zondag 20 september 2026 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sta je precies 3 punten op achter. Wat ver weg zeg.
Het verlies tegen Twente is het probleem niet. Dat kan. Het is de manier waarop en steeds sta je binnen de 15 min achter. Nee, het is niet goed. Het aantal tegen doelpunten is absurt en vanaf de flank incluis corners is het ook slecht. Leuk dat gebrei tot aan de 16, maar kansen schept dat niet ook al omdat het veel te traag is.quote:Op zondag 20 september 2026 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sta je precies 3 punten op achter. Wat ver weg zeg.
Ik vind wel dat ze de beste selectie hebben.quote:Op zondag 20 september 2026 16:47 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel wat beter gaan spelen hoor
Vorig seizoen begonnen we ook niet heel denderend toch? Die zege op Feyenoord in oktober was toen het keerpunt dacht ikquote:Op zondag 20 september 2026 16:34 schreef fetX het volgende:
Beste selectie en een trainer die al 3 jaar op rij kampioen is geworden. PSV blijft de favoriet.quote:Op zondag 20 september 2026 16:50 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze de beste selectie hebben.
Dat gaat hij uiteraard niet doen, dus je blijft (incidenteel) tegen dit soort zeperds aanlopen, in de regel is het kwaliteitsverschil te groot.quote:Op zondag 20 september 2026 16:59 schreef VEM2012 het volgende:
PSV heeft veruit het zwaarste programma gehad.
Het is natuurlijk wel zo dat Bosz gewoon eens na moet gaan denken over zijn systeem, want het klopt gewoon niet.
Twente uit is toch wel 1 van die potjes die je best kunt verliezen. Lastige uitwedstrijd die Ajax en Feyenoord ook echt niet zomaar winnen.quote:Op zondag 20 september 2026 16:59 schreef VEM2012 het volgende:
PSV heeft veruit het zwaarste programma gehad.
Het is natuurlijk wel zo dat Bosz gewoon eens na moet gaan denken over zijn systeem, want het klopt gewoon niet.
Dit ja. Maar zo vaak op achterstand komen wordt wel erg vervelend.quote:Op zondag 20 september 2026 17:05 schreef fetX het volgende:
[..]
Twente uit is toch wel 1 van die potjes die je best kunt verliezen. Lastige uitwedstrijd die Ajax en Feyenoord ook echt niet zomaar winnen.
Wat vooral vervelend is, is de manier waarop.quote:Op zondag 20 september 2026 17:23 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dit ja. Maar zo vaak op achterstand komen wordt wel erg vervelend.
Vind je niet dat dit gewoon wat overdreven is? Het is niet alsof PSV met een straatlengte achterstand op de andere topclubs staat. Sterker nog, PSV wint relatief eenvoudig in de Arena bij Ajax en heeft zeven wedstrijden gespeeld, één gewonnen, één gelijk. Eerste twee wedstrijden na de interlandbreak moet men gewoon winnen, en dan heb Feyenoord thuis. Die pot lijkt wel belangrijk te worden aangezien Feyenoord zich als een grotere tegenstander dan Ajax dit jaar lijkt te ontpoppen voor de titel.quote:Op zondag 20 september 2026 16:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ajax zie ik nog wel groeien. Dat gelijkspel gisteren was wel heel veel pech hebben voor Ajax. Het gaat natuurlijk niet om Feyenoord of AZ alleen. Ook die potten kun je verliezen. Het gaat om het getoonde spel en het aantal tegen doelpunten en dat je iedere wedstijd binnen de 15 min al kunt vissen. Dat mag een club als PSV zijnde nooit gebeuren. Die 3 punten achterstand is inderdaad nog totaal geen probleem, maar het getoonde spel wel. Tegen Utrecht waar het zogenaamd uitstekend ging, lag dat meer aan Utrecht dat ik nog nooit zo slecht gezien heb dit seizoen dan aan PSV.quote:Op zondag 20 september 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vind je niet dat dit gewoon wat overdreven is? Het is niet alsof PSV met een straatlengte achterstand op de andere topclubs staat. Sterker nog, PSV wint relatief eenvoudig in de Arena bij Ajax en heeft zeven wedstrijden gespeeld, één gewonnen, één gelijk. Eerste twee wedstrijden na de interlandbreak moet men gewoon winnen, en dan heb Feyenoord thuis. Die pot lijkt wel belangrijk te worden aangezien Feyenoord zich als een grotere tegenstander dan Ajax dit jaar lijkt te ontpoppen voor de titel.
Je komt vrijwel iedere wedstrijd met 1-0 achter. Dat is gewoon bizar. Dat moet (veel) beter.quote:Op zondag 20 september 2026 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat gaat hij uiteraard niet doen, dus je blijft (incidenteel) tegen dit soort zeperds aanlopen, in de regel is het kwaliteitsverschil te groot.
Volgens mij in april of zo pas. Tegen de tijd dat hij weer volledige potjes kan gaan spelen is het seizoen wel voorbij gok ik zo (en dan is het nog maar de vraag of ie zijn oude niveau haalt).quote:Op zondag 20 september 2026 18:01 schreef Lyrebird het volgende:
Twente had meer honger om te winnen. Die Weghorst is zooo cringe, maar gaat tot het gaatje. Bij PSV zie je datzelfde fanatisme bij minder spelers.
Bij dat laatste doelpunt heeft alleen Sano door dat het evenwicht weg is.
Rond minuut zestig werd er trouwens prima gecombineerd door PSV, maar daar kwam geen doelpunt uit. De angel werd door die gekke gele kaart voor van Bommel uit de wedstrijd gehaald.
Er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden. Wanneer is Schouten weer terug?
Was een moordaanslag.quote:Op zondag 20 september 2026 20:11 schreef William_Papadin het volgende:
Die slaande beweging van Perisic is ook gewoon rood @:PSVCL
Ben ik het wel mee eens. Kansloos eraf tegen AZ voor de fruitschaal. Is niet echt een prijs, maar toch... in de CL al punten gemorst tegen een tegenstander waar je drie punten tegen moet pakken. In de competitie ook al teveel weggegeven. Dat dat in vergelijking met de concurrentie nog niet tot heel veel achterstand heeft geleid klopt, maar wil niet zeggen dat het dan allemaal maar prima is.quote:Op zondag 20 september 2026 16:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
AZ wordt door mensen van tafel geveegd omdat je bijna de hele wedstrijd met 10 man staat. Dat wil alleen niet zeggen dat je er meteen 5 om de oren moet krijgen, je kan ook met 10 man prima vanuit een gesloten defensie staan.quote:Op maandag 21 september 2026 08:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Kansloos eraf tegen AZ voor de fruitschaal. Is niet echt een prijs, maar toch... in de CL al punten gemorst tegen een tegenstander waar je drie punten tegen moet pakken. In de competitie ook al teveel weggegeven. Dat dat in vergelijking met de concurrentie nog niet tot heel veel achterstand heeft geleid klopt, maar wil niet zeggen dat het dan allemaal maar prima is.
Het is ook niet prima natuurlijk. Het is wel een team dat op nogal wat sleutelposities is gewijzigd en waar een aantal spelers gewoon nog niet de vorm en de aansluiting met elkaar heeft gevonden.quote:Op maandag 21 september 2026 08:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Kansloos eraf tegen AZ voor de fruitschaal. Is niet echt een prijs, maar toch... in de CL al punten gemorst tegen een tegenstander waar je drie punten tegen moet pakken. In de competitie ook al teveel weggegeven. Dat dat in vergelijking met de concurrentie nog niet tot heel veel achterstand heeft geleid klopt, maar wil niet zeggen dat het dan allemaal maar prima is.
Het is natuurlijk ook onzin om te zeggen dat je nu een aantal kamikazepotten hebt gespeeld omdat '1 van je spelers' het af laat weten. Dat is gewoon een terugkerend fenomeen over de afgelopen jaren. En ja, we zijn 3 keer kampioen geworden. En ja, we worden veel meer vermaakt dan de afgelopen jaren. En nee, ik zou geen andere trainer dan Bosz willen.quote:Op maandag 21 september 2026 08:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is ook niet prima natuurlijk. Het is wel een team dat op nogal wat sleutelposities is gewijzigd en waar een aantal spelers gewoon nog niet de vorm en de aansluiting met elkaar heeft gevonden.
Je ziet dat ook bij Ajax. Alleen bij Feyenoord begint het al redelijk snel in elkaar te vallen.
Veel te vroeg om hel en verdoemenis te roepen.
Het is ook uitgerekend één van je sterspelers die het tegen Twente laat afweten.
Altijd zo'n dooddoener dit.quote:Op maandag 21 september 2026 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
Als je twintig miljoen zou krijgen om je verdediging te stutten, wie zou je dan kopen, en zou die verdediging dan geen gatenkaas zijn?
Kennelijk zijn die pogingen in elk geval wel nog gedaan afgelopen transferperiode, maar zijn de spelers die door Stewart als directe versterking werden gezien niet gelukt. Dat is jammer en waarschijnlijk is de inschatting gemaakt dat spelers die wel haalbaar waren geen versterking waren.quote:Op maandag 21 september 2026 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
Als je twintig miljoen zou krijgen om je verdediging te stutten, wie zou je dan kopen, en zou die verdediging dan geen gatenkaas zijn?
Ik ben het met je eens dat de verdediging het ondergeschoven kindje bij PSV is, en dat ze graag betalen voor middenvelders en aanvallers, maar niet voor verdedigers en keepers.quote:Op maandag 21 september 2026 09:27 schreef Solispolar het volgende:
Leg mij eens even uit waarom we elke periode 5 vleugelspelers, 3 spitsen en 8 middenvelders kunnen halen,maar in 5 jaar welgeteld 1 goede CV kunnen kopen. In diezelfde tijd kopen onze concurrenten toch wel gewoon CV's (waarvan ook een aantal goede). Waar ligt dat dan aan?
Dat laatste natuurlijk vooral. Als je vanuit een gesloten verdediging een Hiddink/Cocu systeem gaat spelen dan krijg je nog maar weinig goals tegen.quote:Op maandag 21 september 2026 09:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de verdediging het ondergeschoven kindje bij PSV is, en dat ze graag betalen voor middenvelders en aanvallers, maar niet voor verdedigers en keepers.
Bij het tweede doelpunt van Twente omzeilt Weghorst buitenspel. Dat kun je de verdediging van PSV aanrekeken. Bij het derde doelpunt heeft alleen Sano door dat PSV veel te aanvallend opgesteld staat bij de corner. Als aanvallers en middenvelders verzaken bij PSV, dan ziet de verdediging er slecht uit.
Hebben we slechte verdedigers? Dest en Mauro staan beiden voor 18 miljoen in de boeken, Geertruida voor 20 en Obispo voor 4 - transfermarkt.com. Of hebben we een systeem waarin verdedigen een ondankbare taak is?
De laatste vraag: nee, het probleem is het systeem.quote:Op maandag 21 september 2026 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
Wat een kolder, sorry hoorquote:Op maandag 21 september 2026 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De laatste vraag: nee, het probleem is het systeem.
Ja en omdat het om de fruitschaal ging. Maar toch, dat is een van de weinige prijzen die je als Nederlands team kunt pakken. De minst aansprekende maar met 5-1 eraf gaan is een blamage. Die rode kaart doe je ook helemaal zelf.quote:Op maandag 21 september 2026 08:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
AZ wordt door mensen van tafel geveegd omdat je bijna de hele wedstrijd met 10 man staat. Dat wil alleen niet zeggen dat je er meteen 5 om de oren moet krijgen, je kan ook met 10 man prima vanuit een gesloten defensie staan.
En ik snap best dat de speelstijl van Bosz is de essentie niet leunt op een dichte verdediging, maar dit loopt de spuigaten wel uit hoor. Vind het ook een beetje kinderachtig hoe hij telkens reageert als hij er (terecht) naar wordt gevraagd. Volgens mij boeit het ook echt niemand bij PSV. Of het nou Bosz, Brandts of Steward is; iedereen ontwijkt krampachtig de vragen over onze lekke verdediging. Tel daarbij op dat je nu de 'magic touch' van een Saibari of Tillman niet hebt en je krijgt potten zoals gisteren waar het in essentie gewoon kop of munt is. Complete chaos.
Het een sluit het andere toch niet uit?quote:Op maandag 21 september 2026 11:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat een kolder, sorry hoorWe spelen oprecht in 1 van de slechtste competities van Europa, zeker verdedigend gezien. Er zijn hier lieden topscoorder geworden die vervolgens geflopt zijn in de Griekse competitie. Dan houd je als topploeg in de eerste 7 wedstrijden gewoon 7x niet de 0 en dan gaan we zeggen 'ja, dat is inherent aan het systeem'.
Houd op met me hoor. Het is niet zo dat we week in week uit tegen Real Madrid en Barcelona spelen. Dit Twente kreeg het gewoon aan de broek van fucking Qarabag
Het is gewoon de totaalsom van jarenlange verwaarlozing van defensieve zekerheid in je ploeg. En sure, zolang dat verbloemt wordt met resultaten is het allemaal prima natuurlijk. Maar op het moment dat je er de zure vruchten van krijgt wordt het (terecht) benoemd toch?quote:Op maandag 21 september 2026 13:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het een sluit het andere toch niet uit?
Als je met een verdediging van meer dan 60 miljoen de nul niet kan houden, terwijl je tegen FC Twente speelt dat in totaal 77 miljoen waard is volgens transfermarkt, dan zit er iets verkeerd in de manier waarop je voetbal speelt.
Maar als je voor meer dan 60 miljoen euro in je verdediging hebt staan, en niet kan winnen van een club die op papier zo'n vier keer minder waard is, dan kun je niet echt spreken van een verwaarlozing van de defensie. Dan heb je structureel een groter probleem. En dat mag je best benoemen. Waar ik het niet mee eens ben, is dat het allemaal aan de verdediging ligt. Het ligt aan de manier waarop het team speelt. Tegen Utrecht loopt dat lekker, maar tegen een team dat vechtvoetbal speelt heb je het nakijken.quote:Op maandag 21 september 2026 13:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is gewoon de totaalsom van jarenlange verwaarlozing van defensieve zekerheid in je ploeg. En sure, zolang dat verbloemt wordt met resultaten is het allemaal prima natuurlijk. Maar op het moment dat je er de zure vruchten van krijgt wordt het (terecht) benoemd toch?
De nul houden is wel weer het andere uiterste, maar drie goals tegen krijgen, dat is wel heel slecht. Is niet opeens dit seizoen pas een probleem natuurlijk dat er teveel wordt weggegeven.quote:Op maandag 21 september 2026 13:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het een sluit het andere toch niet uit?
Als je met een verdediging van meer dan 60 miljoen de nul niet kan houden, terwijl je tegen FC Twente speelt dat in totaal 77 miljoen waard is volgens transfermarkt, dan zit er iets verkeerd in de manier waarop je voetbal speelt.
Precies. Eerst maar eens beginnen met er iets minder dan 3 of 5 tegen te krijgen tegen een subtopper.quote:Op maandag 21 september 2026 14:17 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, de nul houden gaat wat verBeetje dramatisch.
Nouja dat je in 7 wedstrijden niet 7x de nul houdt is niet zo gek.quote:Op maandag 21 september 2026 14:17 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, de nul houden gaat wat verBeetje dramatisch.
Dat ben ik met je eens hoor. Doelpunten maken doe je met 11 spelers, verdedigen ook. Maar er is in Eindhoven gewoon een rare tendens om veel geld uit te willen geven voor aanvallend ingesteld spelers en relatief weinig voor verdedigende impulsen.quote:Op maandag 21 september 2026 14:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar als je voor meer dan 60 miljoen euro in je verdediging hebt staan, en niet kan winnen van een club die op papier zo'n vier keer minder waard is, dan kun je niet echt spreken van een verwaarlozing van de defensie. Dan heb je structureel een groter probleem. En dat mag je best benoemen. Waar ik het niet mee eens ben, is dat het allemaal aan de verdediging ligt. Het ligt aan de manier waarop het team speelt. Tegen Utrecht loopt dat lekker, maar tegen een team dat vechtvoetbal speelt heb je het nakijken.
En wat denk je: welke ploeg van de drie heeft de beste selectie?quote:Op maandag 21 september 2026 11:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat een kolder, sorry hoorWe spelen oprecht in 1 van de slechtste competities van Europa, zeker verdedigend gezien. Er zijn hier lieden topscoorder geworden die vervolgens geflopt zijn in de Griekse competitie. Dan houd je als topploeg in de eerste 7 wedstrijden gewoon 7x niet de 0 en dan gaan we zeggen 'ja, dat is inherent aan het systeem'.
Houd op met me hoor. Het is niet zo dat we week in week uit tegen Real Madrid en Barcelona spelen. Dit Twente kreeg het gewoon aan de broek van fucking Qarabag
Gisteren, de 0-1 toeval, die bal valt gelukkig voor Twente, 2-2 de spelers, gewoon heel slecht verdedigd, ze laten zich met een heel simpel één tweetje in de luren leggen, de 2-3 beide, de trainer moet zorgen dat ze niet als een kip zonder kop ten aanval trekken, bij de counter 8 spelers voor de bal, maar hier zijn de spelers zelf ook bij, daar mag je ook van verwachten dat ze aan de restverdediging denken en dan nog had Dest wat ik meen @ISVV al eerder opmerkte aan de noodrem kunnen trekken.quote:Op maandag 21 september 2026 18:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wat denk je: welke ploeg van de drie heeft de beste selectie?
Ligt het dan aan de spelers, of het systeem?
Ik heb de wedstrijd zondag niet gezien. Ik baseer mij op de afgelopen seizoenen en nu.quote:Op maandag 21 september 2026 19:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gisteren, de 0-1 toeval, die bal valt gelukkig voor Twente, 2-2 de spelers, gewoon heel slecht verdedigd, ze laten zich met een heel simpel één tweetje in de luren leggen, de 2-3 beide, de trainer moet zorgen dat ze niet als een kip zonder kop ten aanval trekken, bij de counter 8 spelers voor de bal, maar hier zijn de spelers zelf ook bij, daar mag je ook van verwachten dat ze aan de restverdediging denken en dan nog had Dest wat ik meen @:ISVV al eerder opmerkte aan de noodrem kunnen trekken.
45 tegendoelpunten (vorig seizoen) is al te gek. Dit seizoen met 10 tegengoals na 7 wedstrijden ook alweer aardig op "schema".quote:Op maandag 21 september 2026 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja dat je in 7 wedstrijden niet 7x de nul houdt is niet zo gek.
Dat je in anderhalf jaar echt een keer of vijf de nul hebt gehouden vind ik wel erg matig.
Nee jouw hoofd dan. Verklaar dat maar eens.quote:Op maandag 21 september 2026 20:59 schreef De_Pel het volgende:
Met Dest, Geertruida, Flamingo, die stucadoor en Mauro moet je het in beginsel verdedigend toch beter kunnen doen dan je het nu doet. Alleen willen allemaal te graag naar voren, en is dat ook was Petertje graag wil zien. Zal nooit een echte toptrainert worden.
Dat laatste weet ik niet. Wil je een toptrainer worden met een Nederlands budget, dan moet je een eigen visie hebben, en Bosz heeft dat. De vraag is of die visie effectief is.quote:Op maandag 21 september 2026 20:59 schreef De_Pel het volgende:
Met Dest, Geertruida, Flamingo, die stucadoor en Mauro moet je het in beginsel verdedigend toch beter kunnen doen dan je het nu doet. Alleen willen allemaal te graag naar voren, en is dat ook was Petertje graag wil zien. Zal nooit een echte toptrainert worden.
Zo'n speler loopt er ook niet meer tussen. Misschien hebben die spelers ook wel veel weten te camoufleren. Ook wel eens met degene die hier schrijft dat de verdediging op papier niet zo zwak is.quote:Op dinsdag 22 september 2026 03:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Gakpo, Saibari, Tilman en Simons
Je kan het leuk vinden of niet, maar Bosz is al een toptrainer. Hoe zou je het anders noemen als je 3x achter elkaar kampioen wordt? Het is alleen een soort omgekeerde Mourinho: verdedigen is een vies woord en het gaat gewoon om de productie voorin.quote:Op maandag 21 september 2026 20:59 schreef De_Pel het volgende:
Een trainer die in de slotfase van zijn carrière eindelijk wat succesjes behaalde in de Mickey Mouse competitie zou ik toch ook niet direct een toptrainer willen noemen. Eerder een soort Ron Jans 2.0quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:47 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je kan het leuk vinden of niet, maar Bosz is al een toptrainer. Hoe zou je het anders noemen als je 3x achter elkaar kampioen wordt? Het is alleen een soort omgekeerde Mourinho: verdedigen is een vies woord en het gaat gewoon om de productie voorin.
Je merkt ook in alle interviews dat de hele cultuur bij PSV niet op verdedigers is ingesteld. Al jaren dat er geen fatsoenlijke verdediger uit de jeugd komt en alle vragen over de verdediging worden vakkundig als 'onzin' of 'overbodig' weg gezet.
Heeft Ron Jans ook 3x de titel in NL gewonnen met een topclub? Daarnaast ook met Ajax mooie dingen laten zien.. de vergelijking met Jans slaat als een lul op een drumstel. Die is nooit voorbij de subtop en wat degradanten gekomen.quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Een trainer die in de slotfase van zijn carrière eindelijk wat succesjes behaalde in de Mickey Mouse competitie zou ik toch ook niet direct een toptrainer willen noemen. Eerder een soort Ron Jans 2.0
Een echte toptrainert is niet zo dogmatisch als hij bemerkt dat hij voorin geen Gakpo, Simons, Tillman of Saibari heeft lopen. Verdediging is op papier ook niet kut of zo, dus het ligt vooral aan de manier waarop er wordt gespeeld.quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:47 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je kan het leuk vinden of niet, maar Bosz is al een toptrainer. Hoe zou je het anders noemen als je 3x achter elkaar kampioen wordt? Het is alleen een soort omgekeerde Mourinho: verdedigen is een vies woord en het gaat gewoon om de productie voorin.
Je merkt ook in alle interviews dat de hele cultuur bij PSV niet op verdedigers is ingesteld. Al jaren dat er geen fatsoenlijke verdediger uit de jeugd komt en alle vragen over de verdediging worden vakkundig als 'onzin' of 'overbodig' weg gezet.
Is Frank de Boer een toptrainer of niet?quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:47 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat was in een tijd dat de rest van de Eredivisie er helemaal niets van bakte, ook internationaal niet. We hebben nu twee teams in de CL.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:46 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Is Frank de Boer een toptrainer of niet?
Hij werd 4x kampioen met Ajax maar erna mislukte hij overal.
Vorig seizoen was de Eredivisie ook wel een kneuzenkermis hoor. Ajax en Feyenoord bakten er niet veel van.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat was in een tijd dat de rest van de Eredivisie er helemaal niets van bakte, ook internationaal niet. We hebben nu twee teams in de CL.
Twee teams die er niks van bakkenquote:Op dinsdag 22 september 2026 12:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat was in een tijd dat de rest van de Eredivisie er helemaal niets van bakte, ook internationaal niet. We hebben nu twee teams in de CL.
Om nog maar te zwijgen over het jaar daarvoor waar 2 teams hun uiterste best deden geen kampioen te worden.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vorig seizoen was de Eredivisie ook wel een kneuzenkermis hoor. Ajax en Feyenoord bakten er niet veel van.
Dit is altijd wel erg lastig inschatten. In het seizoen dat Bosz kwam had zo'n beetje niemand voorspelt dat PSV kampioen zou gaan worden en dat was ook niet zo heel gek gezien het verschrikkelijke voetbal waar we vandaan kwamen. Ik vind het zelf echt heel erg knap wat hij bij PSV gepresteerd heeft en daarom heb ik nog alle vertrouwen in hem. Ook mocht het een poosje wat minder gaan, of doordat de concurrentie flinke stappen heeft gezet.quote:Op dinsdag 22 september 2026 13:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nu is Bosz ineens een toptrainer. Voor Eredivisie begrippen wellicht wel ja. En misschien zou hij ook een prima bondscoach kunnen zijn.
Maar hij is natuurlijk gewoon gewogen en te licht bevonden in Europa. Niet alleen met andere clubs, ook met PSV heeft hij er niet uitgehaald wat er in zit als je het mij vraagt. Althans, niet zoals je van een toptrainer zou verwachten.
Ik heb qua competitie ook alle vertrouwen in hem. Dat heeft hij ook gewoon laten zien.quote:Op dinsdag 22 september 2026 13:55 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dit is altijd wel erg lastig inschatten. In het seizoen dat Bosz kwam had zo'n beetje niemand voorspelt dat PSV kampioen zou gaan worden en dat was ook niet zo heel gek gezien het verschrikkelijke voetbal waar we vandaan kwamen. Ik vind het zelf echt heel erg knap wat hij bij PSV gepresteerd heeft en daarom heb ik nog alle vertrouwen in hem. Ook mocht het een poosje wat minder gaan, of doordat de concurrentie flinke stappen heeft gezet.
Op welk gebied vind jij dat er nog meer in zat? CL hadden we wellicht afgelopen jaar wat meer mee kunnen doen, eerdere jaren hebben we wat geluk gehad en hadden we er ook best eerder uit kunnen liggen. In de competitie al 3 jaar superieur.
Als je in de Eredivisie de poppetjes op de juiste plek zet en je hebt een top 3 selectie dan word je kampioen, want 9 van de 10 keer hebben de 2 andere clubs met een goede selectie een volslagen debiel voor de groep staan. Als er al 2 clubs zijn met een vergelijkbare selectie, want de meeste jaren red je dat niet eens.quote:Op dinsdag 22 september 2026 14:19 schreef William_Papadin het volgende:
Bosz is toch gewoon een goede trainer gebleken voor jullie? Een "toptrainer" is altijd een beetje beladen definitie, iedereen vond Slot een toptrainer maar ook hij heeft het niet gered bij een topclub in het buitenland, terwijl hij toch wel op zijn merites had verdiend bij Feyenoord.
Slechts de eerste Nederlander ooit die kampioen werd in de zwaarste competitie ter wereld.quote:Op dinsdag 22 september 2026 14:19 schreef William_Papadin het volgende:
Bosz is toch gewoon een goede trainer gebleken voor jullie? Een "toptrainer" is altijd een beetje beladen definitie, iedereen vond Slot een toptrainer maar ook hij heeft het niet gered bij een topclub in het buitenland, terwijl hij toch wel op zijn merites had verdiend bij Feyenoord.
Daarom zeg ik ook Ron Jans 2.0. Iemand die het alleen in Nederland verdienstelijk heeft gedaanquote:Op dinsdag 22 september 2026 11:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Heeft Ron Jans ook 3x de titel in NL gewonnen met een topclub? Daarnaast ook met Ajax mooie dingen laten zien.. de vergelijking met Jans slaat als een lul op een drumstel. Die is nooit voorbij de subtop en wat degradanten gekomen.
Om vervolgens met pek en veren naar buiten te worden gejaagd. Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 22 september 2026 15:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Slechts de eerste Nederlander ooit die kampioen werd in de zwaarste competitie ter wereld.
Dat er wel een duidelijk verschilletje zit tussen een trainer die aan het begin van zijn carrière overal prijzen pakt of een trainer die dat aan het eind pas een keer doet in de eredivisie.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:16 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Om vervolgens met pek en veren naar buiten te worden gejaagd. Wat is je punt precies?
Als Arend Martijn een trede lager weer meteen de bons krijgt dan blijft er ook weinig over. Zo snel kan het gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat er wel een duidelijk verschilletje zit tussen een trainer die aan het begin van zijn carrière overal prijzen pakt of een trainer die dat aan het eind pas een keer doet in de eredivisie.
Arend Martijn gaat nog wel een paar mooie clubs trainen, voor Peter Bosz was kampioen worden met PSV het hoogst haalbare. Overigens ook niks mis mee
Dat hij eigenhandig kapot heeft gemaakt wat Klopp zorgvuldig heeft opgebouwd laten we voor de goede orde maar even achterwege.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:42 schreef Makamba_ het volgende:
En meer serieus. Alsof Slot wel een jeugdige trainer is met de clubs voor het oprapen. Bosz was niet veel ouder toen hij de Europa League finale haalde.
Rare discussie dit verder.
Tja echt niemand snapt het.quote:Derksen trekt daarbij direct de vergelijking met Joey Veerman, die wel tot de selectie behoort. "Ik vind het een uitstekende voetballer. Ik denk dat hij voor een elftal veel meer invloed heeft dan die rare Volendammer", zo legt Derksen de link tussen de Feyenoord-middenvelder en de speler van Borussia Dortmund.
En dan is hij alsnog een succesvollere trainer dan Bosz ooit is geweest.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als Arend Martijn een trede lager weer meteen de bons krijgt dan blijft er ook weinig over. Zo snel kan het gaan.
Waarom kom jij hier nou weer mee en haal je Johan Derksen echt aan voor een voetbal mening?quote:
Wat klopt er niet dan?quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:11 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Waarom kom jij hier nou weer mee en haal je Johan Derksen echt aan voor een voetbal mening?
Als je nog iets van je ego wil redden ben ik bereid de quote te verwijderen.
quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:44 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat hij eigenhandig kapot heeft gemaakt wat Klopp zorgvuldig heeft opgebouwd laten we voor de goede orde maar even achterwege.
Geen idee wat er zo leuk is, maar onder Klopp was Liverpool gewoon een topteam en nu bivakkeren ze ergens in de subtop.quote:
Lol is het niet mede de schuld van Bosz dat Dortmund tegenwoordig wordt gezien als een Duitse subtopper?quote:Op dinsdag 22 september 2026 22:09 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Geen idee wat er zo leuk is, maar onder Klopp was Liverpool gewoon een topteam en nu bivakkeren ze ergens in de subtop.
Dat was voor Bosz ook gewoon een subtopper, zeg maar het feyenoord van Duitsland, 9 van de 10 keer net niet.quote:Op dinsdag 22 september 2026 22:18 schreef CR7 het volgende:
[..]
Lol is het niet mede de schuld van Bosz dat Dortmund tegenwoordig wordt gezien als een Duitse subtopper?
Die haalde de winterstop niet eens.
@Solispolar vindt Dortmund een Duitse topper.quote:Op dinsdag 22 september 2026 22:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat was voor Bosz ook gewoon een subtopper, zeg maar het feyenoord van Duitsland, 9 van de 10 keer net niet.
Deze take is zo intens achterlijk en op jaloersige onderbuikgevoelens gestoeld, dat het het niet eens waard is om er inhoudelijk op in te gaan. Maargoed, wat kun je verwachten van de @CR7 van PSV.quote:Op dinsdag 22 september 2026 22:09 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Geen idee wat er zo leuk is, maar onder Klopp was Liverpool gewoon een topteam en nu bivakkeren ze ergens in de subtop.
Take? Je hebt gewoon een ranglijst. Kijk er eens op zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 september 2026 22:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Deze take is zo intens achterlijk en op jaloersige onderbuikgevoelens gestoeld, dat het het niet eens waard is om er inhoudelijk op in te gaan. Maargoed, wat kun je verwachten van de @:CR7 van PSV.
Vorig seizoen werd Slot 5e. Klopp werd de 2 seizoenen daarvoor 3e en 5e.quote:Op dinsdag 22 september 2026 22:37 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Take? Je hebt gewoon een ranglijst. Kijk er eens op zou ik zeggen.
quote:Andy Robertson heeft in The Overlap openhartig gesproken over zijn lastige seizoen bij Liverpool vorig jaar. De linksback van Tottenham Hotspur vertelt hoe het overlijden van teamgenoot Diogo Jota een enorme impact achterliet, terwijl nieuwkomers daardoor moeilijk wisten te aarden bij de 'rouwende club'.
Onder meer Alexander Isak, Florian Wirtz en Hugo Ekitiké kwamen voor enorme bedragen naar Liverpool. Zij hebben volgens Robertson, door de nasleep van de tragische gebeurtenis rond Jota, nooit een eerlijke kans gekregen. "Wat we hebben meegemaakt was verschrikkelijk. Ik voel me ook schuldig naar de nieuwe spelers."
"Ze kwamen bij een club waarvan het hart was gebroken", gaat Robertson verder. "Ze kwamen voor veel geld hierheen, maar het duurde maanden voordat ze hier hun plekje konden vinden. Wij gaven op dat moment even niets om voetbal, dat is de waarheid. Je bent net een van je beste vrienden verloren. We hebben allemaal dat vuur als voetballer, maar als je dat kwijt bent, dan kan je niet presteren."
Volgens de Schotse back bleef er op voetballend vlak niet veel over. "Vorig seizoen zijn we het vuur kwijtgeraakt. We raakten de overtuiging kwijt. We dachten: wat boeit het eigenlijk? Als je dan zag wat zijn familie doormaakte, als je zijn kinderen zag. We waren aan het rouwen, het was onze vriend."
Ik heb het even gecheckt, hij is inderdaad ontslagen omdat ze ontzettend tevreden waren over de gang van zakenquote:Op dinsdag 22 september 2026 22:41 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vorig seizoen werd Slot 5e. Klopp werd de 2 seizoenen daarvoor 3e en 5e.
Ah oke, het gaat nu opeens niet meer over Klopp.quote:Op woensdag 23 september 2026 09:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik heb het even gecheckt, hij is inderdaad ontslagen omdat ze ontzettend tevreden waren over de gang van zaken
Jij haalt de ranglijst erbij, ik niet. Klopp werd op handen gedragen en Slot is met pek en veren de laan uit gejaagd. Dan mag jij bedenken wat dat precies betekent. Succes, je kunt het!quote:Op woensdag 23 september 2026 09:25 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ah oke, het gaat nu opeens niet meer over Klopp.
Opeens doet die ranglijst er toch niet toe.
Oh Arnequote:Op woensdag 23 september 2026 10:22 schreef GotenSSJ het volgende:
Is dat het Arne Slot topic of wat?
Alles is een Oh Arne topic als er Feyenoorders in het pand zijn.quote:Op woensdag 23 september 2026 10:22 schreef GotenSSJ het volgende:
Is dat het Arne Slot topic of wat?
Beter dan begin vorig seizoen? Vertrek van Veerman en Saibari is niet opgevangen m.i. Kan ook niet natuurlijk. PSV moet altijd de beste spelers verkopen en dan maar zien hoe wat ervoor terug komt het doet en of anderen zich ontwikkelen. In de breedte zou het wel iets beter moeten zijn, maar m.i. heeft PSV altijd al wel geteerd op flitsen van klassespelers (voor Eredivisie begrippen) voorin, zoals Saibari, Simons en Gakpo.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:06 schreef Lyrebird het volgende:
Vergeleken met het einde van het vorige seizoen hebben we een jasje uitgedaan; vergeleken met het begin van vorige seizoen doet PSV het dit jaar beter.
Ongekend, fapje gemacht.quote:Op donderdag 24 september 2026 22:44 schreef GotenSSJ het volgende:
Wat een fenomenale pass van Van Bommel zeg, allemachtig.![]()
Die Gnabry ook gewoon compleet op kracht en snelheid afgetroeft.
@CR7 ligt te schuimen denk ikquote:Op donderdag 24 september 2026 22:56 schreef ISVV het volgende:
BommelVeerman
![]()
Jammer dat Til die bal niet binnen wist te koppen, dan was het feest compleet
Omdat die zonder druk een paar ballen goed voor geeft?quote:Op vrijdag 25 september 2026 06:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
@:CR7 ligt te schuimen denk ikals Veerman zo speelt gaat hij gewoon basis spelen denk ik. Echt een goede 2de helft en hij heeft gewoon iets wat de anderen niet hebben.
Wat heb ik jullie gezegd? ZIEDEND.quote:Op vrijdag 25 september 2026 07:26 schreef CR7 het volgende:
[..]
Omdat die zonder druk een paar ballen goed voor geeft?
Leuk hoor tegen een Duitsland met Fhurich, Engelhardt, Stach, Ebnatoulib (wie?).
3 jaar frustratie omtrent Veerman kwam er gisteravond uit of niet? En dan heeft die niet eens gescoord, assist of voorassist gegeven.quote:Op vrijdag 25 september 2026 09:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat heb ik jullie gezegd? ZIEDEND.
Veerman![]()
![]()
![]()
Precies. Koeman heeft perfect een spotlight kunnen schijnen op de mindere punten van Veerman, Xavi benadrukt de positieve kanten. En dat vind ik ook meteen de grote plus t.a.v. Koeman: Xavi voetbalt vanuit positivisme en Koeman vanuit angst en negativisme. Wat een verademing.quote:Op vrijdag 25 september 2026 09:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mooie morele overwinning van Oranje dankzij een aantal oud PSV-ers. Wereldpass van onze Bommel en ongekende goal van Gakpo. Ook Veerman laat zien waarom hij er gewoon bij hoort. Niet in elke wedstrijd misschien een basisspeler, maar hij heeft kwaliteiten die niemand bij Oranje verder heeft en dat ziet Xavi heel goed.
Ik vind Meerdink echt niks, maar bij gebrek aan beter moet het maar. En ook beter dan Depay ja.quote:Op vrijdag 25 september 2026 09:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Precies. Koeman heeft perfect een spotlight kunnen schijnen op de mindere punten van Veerman, Xavi benadrukt de positieve kanten. En dat vind ik ook meteen de grote plus t.a.v. Koeman: Xavi voetbalt vanuit positivisme en Koeman vanuit angst en negativisme. Wat een verademing.
Meerdink voor Depay is trouwens ook een absoluut godsgeschenk.
Meerdink kan er niks van joh. Dat gaat echt geen oranje materiaal worden.quote:Op vrijdag 25 september 2026 09:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Meerdink voor Depay is trouwens ook een absoluut godsgeschenk.
Ik vind hem alsnog zoveel beter dan Depay. Die is al 15 jaar over zijn datum heen lijkt het wel. Meerdink brengt wat extra energie en ik vind hem technisch ook wel fijn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 10:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Meerdink kan er niks van joh. Dat gaat echt geen oranje materiaal worden.
Zolang hij beter voetbalt dan hij praat...quote:Op vrijdag 25 september 2026 10:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Meerdink kan er niks van joh. Dat gaat echt geen oranje materiaal worden.
Dat was bij Depay anders ook geen garantie voor succes.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang hij beter voetbalt dan hij praat...
Die rapt inmiddels wel beter dan hij voetbalt, ja.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was bij Depay anders ook geen garantie voor succes.
En ook dat zegt vrijwel niets over zijn talent op beide vlakken.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die rapt inmiddels wel beter dan hij voetbalt, ja.
Natuurlijk. Dat zal het zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 09:00 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het zat jullie de afgelopen jaren nogal hoog zie ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |