abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221827139
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:34 schreef fetX het volgende:
Jullie zijn een pak minder dan vorig seizoen. Gaat leuk worden bovenin :)
Vorig seizoen begonnen we ook niet heel denderend toch? Die zege op Feyenoord in oktober was toen het keerpunt dacht ik
pi_221827199
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:50 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik vind wel dat ze de beste selectie hebben.
Beste selectie en een trainer die al 3 jaar op rij kampioen is geworden. PSV blijft de favoriet.
pi_221827205
PSV heeft veruit het zwaarste programma gehad.

Het is natuurlijk wel zo dat Bosz gewoon eens na moet gaan denken over zijn systeem, want het klopt gewoon niet.
  zondag 20 september 2026 @ 17:04:55 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221827243
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:59 schreef VEM2012 het volgende:

Het is natuurlijk wel zo dat Bosz gewoon eens na moet gaan denken over zijn systeem, want het klopt gewoon niet.
Dat gaat hij uiteraard niet doen, dus je blijft (incidenteel) tegen dit soort zeperds aanlopen, in de regel is het kwaliteitsverschil te groot.
  zondag 20 september 2026 @ 17:05:25 #180
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_221827247
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:59 schreef VEM2012 het volgende:

Twente uit is toch wel 1 van die potjes die je best kunt verliezen. Lastige uitwedstrijd die Ajax en Feyenoord ook echt niet zomaar winnen.
pi_221827277
Licht kan uit, club kan opgedoekt. Uit verliezen van Twente is natuurlijk een grove schande.

Clubcard doorgeknipt.
pi_221827392
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 17:05 schreef fetX het volgende:

[..]
Twente uit is toch wel 1 van die potjes die je best kunt verliezen. Lastige uitwedstrijd die Ajax en Feyenoord ook echt niet zomaar winnen.
Dit ja. Maar zo vaak op achterstand komen wordt wel erg vervelend.

Overigens had Dest wel even een professionele overtreding mogen maken bij die 3-2 van Twente.
  zondag 20 september 2026 @ 17:24:05 #183
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_221827397
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 17:23 schreef ISVV het volgende:

[..]
Dit ja. Maar zo vaak op achterstand komen wordt wel erg vervelend.
Wat vooral vervelend is, is de manier waarop.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_221827458
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Eens. Maar dat mag je van bepaalde users (@:Behoorlijkkritisch) hier niet zeggen, want dan ben je negatief.

Slotsom na de eerste 7 wedstrijden: toch gewoon onvoldoende. Wat leuke potten gezien, maar het mankement van vorige seizoenen niet opgelost en nog erger: daar eigenlijk helemaal geen poging tot gedaan.
Vind je niet dat dit gewoon wat overdreven is? Het is niet alsof PSV met een straatlengte achterstand op de andere topclubs staat. Sterker nog, PSV wint relatief eenvoudig in de Arena bij Ajax en heeft zeven wedstrijden gespeeld, één gewonnen, één gelijk. Eerste twee wedstrijden na de interlandbreak moet men gewoon winnen, en dan heb Feyenoord thuis. Die pot lijkt wel belangrijk te worden aangezien Feyenoord zich als een grotere tegenstander dan Ajax dit jaar lijkt te ontpoppen voor de titel.
  Redactie Sport zondag 20 september 2026 @ 17:44:12 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221827483
Ik vind de eerste periode een vijfje. Je had gewoon eerste moeten staan en moeten winnen van Shakhtar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221827507
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vind je niet dat dit gewoon wat overdreven is? Het is niet alsof PSV met een straatlengte achterstand op de andere topclubs staat. Sterker nog, PSV wint relatief eenvoudig in de Arena bij Ajax en heeft zeven wedstrijden gespeeld, één gewonnen, één gelijk. Eerste twee wedstrijden na de interlandbreak moet men gewoon winnen, en dan heb Feyenoord thuis. Die pot lijkt wel belangrijk te worden aangezien Feyenoord zich als een grotere tegenstander dan Ajax dit jaar lijkt te ontpoppen voor de titel.
Ajax zie ik nog wel groeien. Dat gelijkspel gisteren was wel heel veel pech hebben voor Ajax. Het gaat natuurlijk niet om Feyenoord of AZ alleen. Ook die potten kun je verliezen. Het gaat om het getoonde spel en het aantal tegen doelpunten en dat je iedere wedstijd binnen de 15 min al kunt vissen. Dat mag een club als PSV zijnde nooit gebeuren. Die 3 punten achterstand is inderdaad nog totaal geen probleem, maar het getoonde spel wel. Tegen Utrecht waar het zogenaamd uitstekend ging, lag dat meer aan Utrecht dat ik nog nooit zo slecht gezien heb dit seizoen dan aan PSV.
pi_221827532
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 17:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat gaat hij uiteraard niet doen, dus je blijft (incidenteel) tegen dit soort zeperds aanlopen, in de regel is het kwaliteitsverschil te groot.
Je komt vrijwel iedere wedstrijd met 1-0 achter. Dat is gewoon bizar. Dat moet (veel) beter.
pi_221827534
Twente had meer honger om te winnen. Die Weghorst is zooo cringe, maar gaat tot het gaatje. Bij PSV zie je datzelfde fanatisme bij minder spelers.

Bij dat laatste doelpunt heeft alleen Sano door dat het evenwicht weg is.

Rond minuut zestig werd er trouwens prima gecombineerd door PSV, maar daar kwam geen doelpunt uit. De angel werd door die gekke gele kaart voor van Bommel uit de wedstrijd gehaald.

Er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden. Wanneer is Schouten weer terug?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221827581
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 18:01 schreef Lyrebird het volgende:
Twente had meer honger om te winnen. Die Weghorst is zooo cringe, maar gaat tot het gaatje. Bij PSV zie je datzelfde fanatisme bij minder spelers.

Bij dat laatste doelpunt heeft alleen Sano door dat het evenwicht weg is.

Rond minuut zestig werd er trouwens prima gecombineerd door PSV, maar daar kwam geen doelpunt uit. De angel werd door die gekke gele kaart voor van Bommel uit de wedstrijd gehaald.

Er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden. Wanneer is Schouten weer terug?
Volgens mij in april of zo pas. Tegen de tijd dat hij weer volledige potjes kan gaan spelen is het seizoen wel voorbij gok ik zo (en dan is het nog maar de vraag of ie zijn oude niveau haalt).
pi_221828197
Die slaande beweging van Perisic is ook gewoon rood @PSVCL
  Moderator zondag 20 september 2026 @ 20:20:10 #191
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221828267
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 20:11 schreef William_Papadin het volgende:
Die slaande beweging van Perisic is ook gewoon rood @:PSVCL
Was een moordaanslag.
What can change the nature of a man?
pi_221828274
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 20:20 schreef Coco het volgende:

[..]
Was een moordaanslag.
KNPSV
pi_221829786
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Eens. Maar dat mag je van bepaalde users (@:Behoorlijkkritisch) hier niet zeggen, want dan ben je negatief.

Slotsom na de eerste 7 wedstrijden: toch gewoon onvoldoende. Wat leuke potten gezien, maar het mankement van vorige seizoenen niet opgelost en nog erger: daar eigenlijk helemaal geen poging tot gedaan.
Ben ik het wel mee eens. Kansloos eraf tegen AZ voor de fruitschaal. Is niet echt een prijs, maar toch... in de CL al punten gemorst tegen een tegenstander waar je drie punten tegen moet pakken. In de competitie ook al teveel weggegeven. Dat dat in vergelijking met de concurrentie nog niet tot heel veel achterstand heeft geleid klopt, maar wil niet zeggen dat het dan allemaal maar prima is.
pi_221829823
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 08:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ben ik het wel mee eens. Kansloos eraf tegen AZ voor de fruitschaal. Is niet echt een prijs, maar toch... in de CL al punten gemorst tegen een tegenstander waar je drie punten tegen moet pakken. In de competitie ook al teveel weggegeven. Dat dat in vergelijking met de concurrentie nog niet tot heel veel achterstand heeft geleid klopt, maar wil niet zeggen dat het dan allemaal maar prima is.
AZ wordt door mensen van tafel geveegd omdat je bijna de hele wedstrijd met 10 man staat. Dat wil alleen niet zeggen dat je er meteen 5 om de oren moet krijgen, je kan ook met 10 man prima vanuit een gesloten defensie staan.

En ik snap best dat de speelstijl van Bosz is de essentie niet leunt op een dichte verdediging, maar dit loopt de spuigaten wel uit hoor. Vind het ook een beetje kinderachtig hoe hij telkens reageert als hij er (terecht) naar wordt gevraagd. Volgens mij boeit het ook echt niemand bij PSV. Of het nou Bosz, Brandts of Steward is; iedereen ontwijkt krampachtig de vragen over onze lekke verdediging. Tel daarbij op dat je nu de 'magic touch' van een Saibari of Tillman niet hebt en je krijgt potten zoals gisteren waar het in essentie gewoon kop of munt is. Complete chaos.

[ Bericht 5% gewijzigd door Solispolar op 21-09-2026 08:35:47 ]
pi_221829835
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 08:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is ook niet prima natuurlijk. Het is wel een team dat op nogal wat sleutelposities is gewijzigd en waar een aantal spelers gewoon nog niet de vorm en de aansluiting met elkaar heeft gevonden.

Je ziet dat ook bij Ajax. Alleen bij Feyenoord begint het al redelijk snel in elkaar te vallen.

Veel te vroeg om hel en verdoemenis te roepen.

Het is ook uitgerekend één van je sterspelers die het tegen Twente laat afweten.
pi_221829894
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 08:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is ook niet prima natuurlijk. Het is wel een team dat op nogal wat sleutelposities is gewijzigd en waar een aantal spelers gewoon nog niet de vorm en de aansluiting met elkaar heeft gevonden.

Je ziet dat ook bij Ajax. Alleen bij Feyenoord begint het al redelijk snel in elkaar te vallen.

Veel te vroeg om hel en verdoemenis te roepen.

Het is ook uitgerekend één van je sterspelers die het tegen Twente laat afweten.
Het is natuurlijk ook onzin om te zeggen dat je nu een aantal kamikazepotten hebt gespeeld omdat '1 van je spelers' het af laat weten. Dat is gewoon een terugkerend fenomeen over de afgelopen jaren. En ja, we zijn 3 keer kampioen geworden. En ja, we worden veel meer vermaakt dan de afgelopen jaren. En nee, ik zou geen andere trainer dan Bosz willen.

Maar wat ik niet snap is dat je dat 4 jaar lang kijkt naar een probleem en gewoon werkelijk geen enkele moeite onderneemt om dit probleem op te lossen. Op de laatste dagen worden er uit alle hoeken en gaten nog spitsen, middenvelders en vleugelspelers getrokken; maar nee; dat gapende gat in de verdediging laten we maar lekker voor wat het is.

Ongelofelijk.
pi_221829941
Als je twintig miljoen zou krijgen om je verdediging te stutten, wie zou je dan kopen, en zou die verdediging dan geen gatenkaas zijn?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221829985
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
Als je twintig miljoen zou krijgen om je verdediging te stutten, wie zou je dan kopen, en zou die verdediging dan geen gatenkaas zijn?
Altijd zo'n dooddoener dit.

Je bent toch TD om dit soort zaken af te handelen? Alsof de bakker jou even gaat vragen hoe je het brood het best kan bakken. Weet ik veel, jij bent toch de bakker. Fix je shit gewoon. Dit is nu al jarenlang een bottleneck en dit jaar heb je gewoon geen Saibari of Tillman om de meubelen te redden. Die zouden tegen dit Twente gewoon 'even' naar voren stappen, dan win je met 3-5 en is iedereen happy. Nu moet je het met mindere goden als Mijnans doen en dan wordt dit dus gewoon een ordinaire 50/50 wedstrijd.

Leg mij eens even uit waarom we elke periode 5 vleugelspelers, 3 spitsen en 8 middenvelders kunnen halen,maar in 5 jaar welgeteld 1 goede CV kunnen kopen. In diezelfde tijd kopen onze concurrenten toch wel gewoon CV's (waarvan ook een aantal goede). Waar ligt dat dan aan?
pi_221830117
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
Kennelijk zijn die pogingen in elk geval wel nog gedaan afgelopen transferperiode, maar zijn de spelers die door Stewart als directe versterking werden gezien niet gelukt. Dat is jammer en waarschijnlijk is de inschatting gemaakt dat spelers die wel haalbaar waren geen versterking waren.

Het is niet mijn werk, dus ik oordeel daar niet over. Het is heel makkelijk om van de zijlijn vanalles te roepen, maar ik heb er vertrouwen in dat Stewart en Brands goede inschattingen maken op dat vlak.

De vraag is of Bosz geen meer zekerheid in kan bouwen. Aan de andere kant, als hij bij een 1-2 voorsprong tegen Twente meer verdedigend gaat spelen en Twente nog meer uitnodigt tot in de 16, dan gaat het ook fout en hebben dezelfde types hier daar weer commentaar over.
pi_221830121
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:27 schreef Solispolar het volgende:
Leg mij eens even uit waarom we elke periode 5 vleugelspelers, 3 spitsen en 8 middenvelders kunnen halen,maar in 5 jaar welgeteld 1 goede CV kunnen kopen. In diezelfde tijd kopen onze concurrenten toch wel gewoon CV's (waarvan ook een aantal goede). Waar ligt dat dan aan?
Ik ben het met je eens dat de verdediging het ondergeschoven kindje bij PSV is, en dat ze graag betalen voor middenvelders en aanvallers, maar niet voor verdedigers en keepers.

Bij het tweede doelpunt van Twente omzeilt Weghorst buitenspel. Dat kun je de verdediging van PSV aanrekenen. Bij het derde doelpunt heeft alleen Sano door dat PSV veel te aanvallend opgesteld staat bij de corner. Als aanvallers en middenvelders verzaken bij PSV, dan ziet de verdediging er slecht uit.

Hebben we slechte verdedigers? Dest en Mauro staan beiden voor 18 miljoen in de boeken, Geertruida voor 20 en Obispo voor 4 - transfermarkt.com. Of hebben we een systeem waarin verdedigen een ondankbare taak is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 21-09-2026 13:47:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')