Is Frank de Boer een toptrainer of niet?quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:47 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je kan het leuk vinden of niet, maar Bosz is al een toptrainer. Hoe zou je het anders noemen als je 3x achter elkaar kampioen wordt? Het is alleen een soort omgekeerde Mourinho: verdedigen is een vies woord en het gaat gewoon om de productie voorin.
Je merkt ook in alle interviews dat de hele cultuur bij PSV niet op verdedigers is ingesteld. Al jaren dat er geen fatsoenlijke verdediger uit de jeugd komt en alle vragen over de verdediging worden vakkundig als 'onzin' of 'overbodig' weg gezet.
Dat was in een tijd dat de rest van de Eredivisie er helemaal niets van bakte, ook internationaal niet. We hebben nu twee teams in de CL.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:46 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Is Frank de Boer een toptrainer of niet?
Hij werd 4x kampioen met Ajax maar erna mislukte hij overal.
Vorig seizoen was de Eredivisie ook wel een kneuzenkermis hoor. Ajax en Feyenoord bakten er niet veel van.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat was in een tijd dat de rest van de Eredivisie er helemaal niets van bakte, ook internationaal niet. We hebben nu twee teams in de CL.
Twee teams die er niks van bakkenquote:Op dinsdag 22 september 2026 12:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat was in een tijd dat de rest van de Eredivisie er helemaal niets van bakte, ook internationaal niet. We hebben nu twee teams in de CL.
Om nog maar te zwijgen over het jaar daarvoor waar 2 teams hun uiterste best deden geen kampioen te worden.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vorig seizoen was de Eredivisie ook wel een kneuzenkermis hoor. Ajax en Feyenoord bakten er niet veel van.
Dit is altijd wel erg lastig inschatten. In het seizoen dat Bosz kwam had zo'n beetje niemand voorspelt dat PSV kampioen zou gaan worden en dat was ook niet zo heel gek gezien het verschrikkelijke voetbal waar we vandaan kwamen. Ik vind het zelf echt heel erg knap wat hij bij PSV gepresteerd heeft en daarom heb ik nog alle vertrouwen in hem. Ook mocht het een poosje wat minder gaan, of doordat de concurrentie flinke stappen heeft gezet.quote:Op dinsdag 22 september 2026 13:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nu is Bosz ineens een toptrainer. Voor Eredivisie begrippen wellicht wel ja. En misschien zou hij ook een prima bondscoach kunnen zijn.
Maar hij is natuurlijk gewoon gewogen en te licht bevonden in Europa. Niet alleen met andere clubs, ook met PSV heeft hij er niet uitgehaald wat er in zit als je het mij vraagt. Althans, niet zoals je van een toptrainer zou verwachten.
Ik heb qua competitie ook alle vertrouwen in hem. Dat heeft hij ook gewoon laten zien.quote:Op dinsdag 22 september 2026 13:55 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dit is altijd wel erg lastig inschatten. In het seizoen dat Bosz kwam had zo'n beetje niemand voorspelt dat PSV kampioen zou gaan worden en dat was ook niet zo heel gek gezien het verschrikkelijke voetbal waar we vandaan kwamen. Ik vind het zelf echt heel erg knap wat hij bij PSV gepresteerd heeft en daarom heb ik nog alle vertrouwen in hem. Ook mocht het een poosje wat minder gaan, of doordat de concurrentie flinke stappen heeft gezet.
Op welk gebied vind jij dat er nog meer in zat? CL hadden we wellicht afgelopen jaar wat meer mee kunnen doen, eerdere jaren hebben we wat geluk gehad en hadden we er ook best eerder uit kunnen liggen. In de competitie al 3 jaar superieur.
Als je in de Eredivisie de poppetjes op de juiste plek zet en je hebt een top 3 selectie dan word je kampioen, want 9 van de 10 keer hebben de 2 andere clubs met een goede selectie een volslagen debiel voor de groep staan. Als er al 2 clubs zijn met een vergelijkbare selectie, want de meeste jaren red je dat niet eens.quote:Op dinsdag 22 september 2026 14:19 schreef William_Papadin het volgende:
Bosz is toch gewoon een goede trainer gebleken voor jullie? Een "toptrainer" is altijd een beetje beladen definitie, iedereen vond Slot een toptrainer maar ook hij heeft het niet gered bij een topclub in het buitenland, terwijl hij toch wel op zijn merites had verdiend bij Feyenoord.
Slechts de eerste Nederlander ooit die kampioen werd in de zwaarste competitie ter wereld.quote:Op dinsdag 22 september 2026 14:19 schreef William_Papadin het volgende:
Bosz is toch gewoon een goede trainer gebleken voor jullie? Een "toptrainer" is altijd een beetje beladen definitie, iedereen vond Slot een toptrainer maar ook hij heeft het niet gered bij een topclub in het buitenland, terwijl hij toch wel op zijn merites had verdiend bij Feyenoord.
Daarom zeg ik ook Ron Jans 2.0. Iemand die het alleen in Nederland verdienstelijk heeft gedaanquote:Op dinsdag 22 september 2026 11:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Heeft Ron Jans ook 3x de titel in NL gewonnen met een topclub? Daarnaast ook met Ajax mooie dingen laten zien.. de vergelijking met Jans slaat als een lul op een drumstel. Die is nooit voorbij de subtop en wat degradanten gekomen.
Om vervolgens met pek en veren naar buiten te worden gejaagd. Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 22 september 2026 15:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Slechts de eerste Nederlander ooit die kampioen werd in de zwaarste competitie ter wereld.
Dat er wel een duidelijk verschilletje zit tussen een trainer die aan het begin van zijn carrière overal prijzen pakt of een trainer die dat aan het eind pas een keer doet in de eredivisie.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:16 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Om vervolgens met pek en veren naar buiten te worden gejaagd. Wat is je punt precies?
Als Arend Martijn een trede lager weer meteen de bons krijgt dan blijft er ook weinig over. Zo snel kan het gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat er wel een duidelijk verschilletje zit tussen een trainer die aan het begin van zijn carrière overal prijzen pakt of een trainer die dat aan het eind pas een keer doet in de eredivisie.
Arend Martijn gaat nog wel een paar mooie clubs trainen, voor Peter Bosz was kampioen worden met PSV het hoogst haalbare. Overigens ook niks mis mee
Dat hij eigenhandig kapot heeft gemaakt wat Klopp zorgvuldig heeft opgebouwd laten we voor de goede orde maar even achterwege.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:42 schreef Makamba_ het volgende:
En meer serieus. Alsof Slot wel een jeugdige trainer is met de clubs voor het oprapen. Bosz was niet veel ouder toen hij de Europa League finale haalde.
Rare discussie dit verder.
Tja echt niemand snapt het.quote:Derksen trekt daarbij direct de vergelijking met Joey Veerman, die wel tot de selectie behoort. "Ik vind het een uitstekende voetballer. Ik denk dat hij voor een elftal veel meer invloed heeft dan die rare Volendammer", zo legt Derksen de link tussen de Feyenoord-middenvelder en de speler van Borussia Dortmund.
En dan is hij alsnog een succesvollere trainer dan Bosz ooit is geweest.quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als Arend Martijn een trede lager weer meteen de bons krijgt dan blijft er ook weinig over. Zo snel kan het gaan.
Waarom kom jij hier nou weer mee en haal je Johan Derksen echt aan voor een voetbal mening?quote:
Wat klopt er niet dan?quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:11 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Waarom kom jij hier nou weer mee en haal je Johan Derksen echt aan voor een voetbal mening?
Als je nog iets van je ego wil redden ben ik bereid de quote te verwijderen.
quote:Op dinsdag 22 september 2026 18:44 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat hij eigenhandig kapot heeft gemaakt wat Klopp zorgvuldig heeft opgebouwd laten we voor de goede orde maar even achterwege.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |