SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ach gewoon even kijken johquote:
Ik heb nu geen vakantie. 2x 1 week gehad en vanaf de 21e weer 2quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ach gewoon even kijken johhet is nog vakantie
Putto kaartquote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:19 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens GFS vrijdag nog ff een keer die temperatuur flink door het dak raggen!
Een thermische grand finale van 2026.
Nou dan gelijk nog een all time hoogste temp erbij dan hebben we die ook weerquote:Op donderdag 13 augustus 2026 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Records zijn er om te breken
[ x ]
Opbokken met die hitte jaquote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)arde-sneller-opwarmt
Laat die Golfstroom maar instorten, wordt het lekker koeler in Nederland.
Ja, maar of wij er nog veel aan hebben. Duurt nog vele jaren.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
Dan wordt het hier zoals Noord-Canada toch. Do not want.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
Als we dan ook de omgeving erbij krijgen!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:48 schreef lbosse het volgende:
[..]
Dan wordt het hier zoals Noord-Canada toch. Do not want.
Ja op dit soort kutzooi zit niemand te wachten natuurlijk. Hopen dat t meevalt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 10:03 schreef INViCTuS het volgende:
Toch eens kijken wat er uiteindelijk gaat vallen, @:dick_laurent
[ x ]
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
@:dick_laurent onze slechtweermigrant.
Maanden ~40 graden met tropennachten. Regen des doods. Wat een ellende.
Je zou maar uit het immer droge, zonnige en minder hete Nederland zijn vertrokken.
quote:
Nu praat je een stuk logischer. En ja, zomer 1 en zomer 2 die we in Spanje woonden hebben we dat ook gedaan. Was ook best prima om ff paar weken naar NL te gaan in de hoogzomer.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]![]()
Nouja, denk dat je de afgelopen twee maanden beter in Nederland kon zitten toch.
Overwinteren in Spanje, overzomeren in Nederland
quote:Record van 1947 geëvenaard: de vijfde regionale hittegolf van dit jaar is een feit
Het kwik blijft maar stijgen in het zuiden van het land. Voor de vijfde keer dit jaar is er sprake van een regionale hittegolf, meldt Weeronline. Daarmee wordt een stokoud hitterecord uit 1947 geëvenaard.
Het record werd donderdag in Maastricht geëvenaard. Toen de thermometers daar 30 graden aantikten, was officieel aan alle voorwaarden voor een hittegolf voldaan. Ook in Brabant en Zeeland is het flink zweten: op de weerstations in Eindhoven, Gilze-Rijen en Westdorpe wordt donderdag naar verwachting eveneens de vijfde hittegolf van 2026 geregistreerd. Vrijdag volgt mogelijk ook het Limburgse dorp Ell.
Het is uiterst zeldzaam dat Nederland lokaal vijf hittegolven in één jaar telt. De enige keer dat dit eerder gebeurde, was in 1947. Toch is er een groot verschil met toen. Waar destijds alleen Maastricht lag te puffen onder de vijfde hittegolf, reikt de aanhoudende hitte dit jaar over een veel groter deel van het zuiden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)a4eff65a3/?slug_rd=1
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja op dit soort kutzooi zit niemand te wachten natuurlijk. Hopen dat t meevalt.
Ik was het van plan, daar ik een nachtje ziekenhuis had helemaal gemistquote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Watskeburt?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik was het van plan, daar ik een nachtje ziekenhuis had helemaal gemist
Ik heb pas over vier weken vakantiequote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dus je zit nu lekker in een koele ruimte te werken en over 4 weken kun je van een Indian Summer genieten?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb pas over vier weken vakantie
Ik weet nog dat ik dat een steengoeie film vond. Maar zo lang geleden dat ik die gezien heb dat ik geen idee meer heb waar die over ging en wie Cousin Avi is. Maar nu ga ik hem weer kijken, bedankt!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn vakantie is bijna alweer voorbij![]()
Was echt mega chill gewoon een thuisblijf vakantie. Ik ben inmiddels een beetje als cousin Avi van de film Snatch geworden wat dat betreft
[ afbeelding ]
Klopt inderdaad. Hele voorjaar en zomer hard werken (daar moeten we het grotendeels verdienen) en dan in september vakantiequote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je zit nu lekker in een koele ruimte te werken en over 4 weken kun je van een Indian Summer genieten?
Beter.
Dat is iets om naar uit te kijken. Wij gaan in oktober 15 dagen naar Cuba en de Westkust van de VS. Hopelijk is de brandstof tegen die tijd nog te betalen en valt het mee wat betreft orkanenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Hele voorjaar en zomer hard werken (daar moeten we het grotendeels verdienen) en dan in september vakantie![]()
En dan in januari 6 weken naar Nieuw-Zeeland
Zekerquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is iets om naar uit te kijken. Wij gaan in oktober 15 dagen naar Cuba en de Westkust van de VS. Hopelijk is de brandstof tegen die tijd nog te betalen en valt het mee wat betreft orkanen
Dan ga ik wel even stormchasen jaquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zeker![]()
Klinkt haast te kort voor die route? Westkust van de VS is zeker mooi![]()
Noordwest trouwens ook![]()
Mocht er wel een orkaantje komen verwacht ik wel -front-row-video's- van je
Wijntje erbij.....hoppa #delevenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Vanmorgen lekker met het paard het bos in geweest. @:dick_laurent
Nu de rest van de dag op kantoor met de airco aan (en de schuifpui op een kier, anders wordt het te koud).
LV is laag, 25% of zo.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
Hitte is wel relatief goed te verdragen. Niet van dat gore zweet weer
Qua stormen wel... althans, op zuiderlijk eiland meestal wel. Noord kan het wel spoken.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ga ik wel even stormchasen ja![]()
![]()
Nieuw Zeeland zit je veilig wat betreft stormen
Ik gaf ze meestal haver ofzo, nooit geweten dat ze wijn ook lekker vondenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wijntje erbij.....hoppa #deleven
De komende jaren zal het niet minder worden. Het mag wat kosten, onze levensstandaard.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
En de voorspelde regen voor begin volgende week is alweer uit de berichten
Het gaat nu wel hard met de droogte. Eikels, kastanjes vallen al massaal uit de bomen, berken hebben het vooral zwaar. Toen ik vorige week door het bos liep waren de eerste herfstkleuren ook al zichtbaar. Toen op enig moment de wind even flink aantrok dwarrelden de bladeren massaal naar beneden.
Ik vind het juist nog wel meevallen in het bos. Denk omdat het in het voorjaar zo ontzettend groen is geëxplodeerd. Zo groen had ik het nog nooit gezien. De berken krijgen inderdaad wel al bruine blaadjes. Maar verder valt het mee. In 2018 was dat vele malen erger, toen was het echt al herfst in augustus.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Het gaat nu wel hard met de droogte. Eikels, kastanjes vallen al massaal uit de bomen, berken hebben het vooral zwaar. Toen ik vorige week door het bos liep waren de eerste herfstkleuren ook al zichtbaar. Toen op enig moment de wind even flink aantrok dwarrelden de bladeren massaal naar beneden.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Dat valt wel mee.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Bij mij op m'n werk op de Veluwe zijn er bepaalde bomen die wel klappen krijgen. Die hebben het niet naar hun zin. Benieuwd of die volgend jaar terug komenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind het juist nog wel meevallen in het bos. Denk omdat het in het voorjaar zo ontzettend groen is geëxplodeerd. Zo groen had ik het nog nooit gezien. De berken krijgen inderdaad wel al bruine blaadjes. Maar verder valt het mee. In 2018 was dat vele malen erger, toen was het echt al herfst in augustus.
Volkel en Maastricht hadden geen hittegolf in mei meen ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:37 schreef ZaZoe het volgende:
Eindhoven, Volkel, Gilze-Rijen, Maastricht, Westdorpe hebben reeds 5 hittegolven in 2026
Dit evenaart het all-time record uit 1947.
Ik omschrijf gewoon letterlijk wat ik allemaal zie maar volgens betweter Elan valt het natuurlijk allemaal wel weer reuze meequote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
[ afbeelding ]
Niet dat het genoeg is om de tekorten weg te werken maar er komt wel langzaamaan wat regen aan.
Idem.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Wat jij allemaal ziet of denkt te kunnen zien aan bomen interesseert me werkelijk geen hol, en wat je stelde over de neerslag die uit de kaarten zou zijn verkondig je klinkklare onzin.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik omschrijf gewoon letterlijk wat ik allemaal zie maar volgens betweter Elan valt het natuurlijk allemaal wel weer reuze mee
quote:En de voorspelde regen voor begin volgende week is alweer uit de berichten
Mooi want die berk bij mij voor kan de tering krijgen met al dat ongedierte wat erop af komt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Als het je niet zou interesseren dam had je niet gereageerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat jij allemaal ziet of denkt te kunnen zien aan bomen interesseert me werkelijk geen hol, en wat je stelde over de neerslag die uit de kaarten zou zijn verkondig je klinkklare onzin.
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tis allemaal wat. Zo te zien regent het al azijn bij jou.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als het je niet zou interesseren dam had je niet gereageerd.
De neerslag die voor mijn regio in de berichten stond daar is weinig noemenswaardigs meer bij. Je zult wel zo'n Randstedeling zijn die denkt dat alleen zijn regio ertoe doet
Als je inhoudelijk niets meer te melden hebt kun je inderdaad altijd nog op de man spelen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Tis allemaal wat. Zo te zien regent het al azijn bij jou.
Toch wel, 22 mei t/m 30 mei (9 dagen) voor beide weerstationsquote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Volkel en Maastricht hadden geen hittegolf in mei meen ik.
Pot. ketel he grapjas, met je betweter. Ik post gewoon wat er aan voorspellingen staat in de verschillende modellen. En dat staat haaks op jouw jankverhaal dat het zogenaamd allemaal verdwenen zou zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je inhoudelijks niets meer te melden hebt kun je inderdaad altijd nog op de man spelen.
Dat record voor augustus gaat er wel aan. De wind schijnt wel te draaien naar West dus op naar de zee allemaal.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:14 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS blijft volhouden dat het morgen verrekte heet wordt.
En daarmee verkoeling?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat record voor augustus gaat er wel aan. De wind schijnt wel te draaien naar West dus op naar de zee allemaal.
Kijk mij kijk mij kijk mijquote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:08 schreef Managarm het volgende:
Het is nu 41 graden in de schaduw op mijn boerderij in Portugal, dat is gemeten onder de grootste boom op mijn terrein.
Binnen 24 graden, net airco zacht aangezet, het was 25 graden, toch wel handig een goed geïsoleerd huis.
Ben je echt zo dom of doe je alleen maar alsof?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Pot. ketel he grapjas, met je betweter. Ik post gewoon wat er aan voorspellingen staat in de verschillende modellen. En dat staat haaks op jouw jankverhaal dat het zogenaamd allemaal verdwenen zou zijn.
Berken vind ik ook maar lelijke dingen. Al die troep maandenlang ook. Platanen zijn mooierquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Mooi want die berk bij mij voor kan de tering krijgen met al dat ongedierte wat erop af komt.
Krijg je veel meer vocht. Ondanks hoge temperatuur vandaag was het wel goed uit te houdenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat record voor augustus gaat er wel aan. De wind schijnt wel te draaien naar West dus op naar de zee allemaal.
Operatie gehad maar zou naar huis mogen maar ineens mocht dat allemaal nietquote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Operatie gehad maar zou naar huis mogen maar ineens mocht dat allemaal niet
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:29 schreef cherrycoke het volgende:
[..]doet paultjuuhh je wel metgezellen?
Hopelijk kun je vannacht ook lekker tukkenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En net 4 uur liggen tukkenvoel me blessed.
Sterkte.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En net 4 uur liggen tukkenvoel me blessed.
Gaat Putto toch gelijk krijgen?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:14 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS blijft volhouden dat het morgen verrekte heet wordt.
How dare theyquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb jaren moeten strijden eer dat ik mijn ouders (vooral mijn moeder eigenlijk) er van overtuigd had, dat je met warm weer alles dicht moet houden als het buiten warmer is dan binnen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:55 schreef Pisces het volgende:
M’n buren die ramen wagenwijd openzetten terwijl het binnen 10 graden koeler is. Snapt iemand die?Niet elke kamer zal vreselijk stinken dat dit elke dag nodig is, toch?
Voor dinsdag ook?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maastricht maar twee dertigers en Volkel op de 27e onder de 25 graden.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:12 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Toch wel, 22 mei t/m 30 mei (9 dagen) voor beide weerstations
Hier. 4 met 5 en 3 met 4quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maastricht maar twee dertigers en Volkel op de 27e onder de 25 graden.
De mijne 20.5, ook al ben ik al weken niet thuis geweest.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:10 schreef INViCTuS het volgende:
Mijn woonkamer is 23 graden zonder airco
Bem thuis nuquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:39 schreef Pisces het volgende:
[..]
Sterkte.Wat rot dat je niet naar huis mag.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor dinsdag ook?
Ik heb dan een trouwerij, en het maakt mij niet zoveel uit of het regent, maar dat zou ik voor de bruid wel heel jammer vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zullen we dan uiteraard flink vernemenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaat Putto toch gelijk krijgen?
Hier nét boven de Maas in Geldoland 34 graden nu.quote:
In de woonkamer ff matras neer plempenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier nét boven de Maas in Geldoland 34 graden nu.
En 22,5 in de woonkamer
Boven op de slaapkamer![]()
![]()
Heb zo'n luchtbed met ingebouwd motortje om op te blazen/leeg te laten lopen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
In de woonkamer ff matras neer plempen
35 is gewoon niet fijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nou niet bepaald een gevoel van "goh, dit is echt andere warmte" i.v.m. lage luchtvochtigheid. Vond het ook gewoon vervelende warmte.
Zalig! Lekker ff een goede snurknachtquote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb zo'n luchtbed met ingebouwd motortje om op te blazen/leeg te laten lopen.
Zo'n 50 cm dik.
Dus ja, die gaat straks naar beneden.
*download mp3 bestand met snurkgeluidenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 20:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zalig! Lekker ff een goede snurknacht
Beterschap!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Van wie niet? Ik moest ook een keer een operatie en ik moest vanwege "het protocol" een nacht blijven van de zusters terwijl dat helemaal niet afgesproken was. Toen kwam de chirurg binnen en die zei dat ik gewoon lekker naar huis kon.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maakt niet dat 35 graden dan ineens wel prettig is natuurlijkquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die beruchte vrijdag met code rood was toch echt beduidend erger.
Van anesthesie, chirurg iedereen daar.. en gesprek eerder zeiden ze ok maar dienstdoende nu ging daar niet aan beginnenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 07:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Van wie niet? Ik moest ook een keer een operatie en ik moest vanwege "het protocol" een nacht blijven van de zusters terwijl dat helemaal niet afgesproken was. Toen kwam de chirurg binnen en die zei dat ik gewoon lekker naar huis kon.
Die 5 maanden herfst komen vanzelf, knulquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:06 schreef Discombobulate het volgende:
Goor. Doe mij maar weer herfst hoor.
Gelukkig maar. Stel je voor dat je jaarrond deze warme ellende had.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die 5 maanden herfst komen vanzelf, knul
Ik ga voor 15 graden op de bergtop denk ikquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:57 schreef Momo het volgende:
GFS gaat lokaal nog voor 38/39 graden vandaag.
Volgens mij hebben we 2 mooie herfsten gehad. Hopelijk nu weer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die 5 maanden herfst komen vanzelf, knul
Heerlijk, herfst. Mooie kleuren, mooi licht, dikke stoofschotels en stamppotten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:29 schreef Pisces het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we 2 mooie herfsten gehad. Hopelijk nu weer.
GFS nemen we in deze contreien niet zo serieus meer. Zeker niet voor de korte termijn, dan is het gewoon één van de slechtste modellen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:57 schreef Momo het volgende:
GFS gaat lokaal nog voor 38/39 graden vandaag.
We hebben slechtere gehad, inderdaad. Normaal is het 75% van de tijd grijze treurnis (periode eind oktober - begin/half maart) en de afgelopen 2 jaar was dat beduidend minder. Al is het nog steeds koud.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:29 schreef Pisces het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we 2 mooie herfsten gehad. Hopelijk nu weer.
Kunnen niet waaaaaaaaaaaaaaaacccccchhhhhhhhhttttttttttttttteeeeeeeeeennnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, hoe gaat het hier in het zomer-warmweer-haat topic?
Iedereen zich aan het verheugen op die 12 graden en motregen over een paar maanden? Heeeeeeeeeeeeeeerluk.
Nope. Vandaag voorlopig helaas de laatste topdag. Daarna uiteraard nog wel wat prima dagen maar die heerlijke zwoelheid gaat er helaas voor dit jaar uit...ik ga het missen iig...quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Iedereen zich aan het verheugen op die 12 graden en motregen over een paar maanden? Heeeeeeeeeeeeeeerluk.
"Iets"? Heul veul meer bedoel je. Wat een droge stofbende is 't. Ook in de lucht. Zal blij zijn als 't een keer regent en de lucht wat opfrist, dan kan ik weer normaal ademen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
Oh ja, mag ik nog wel ff benadrukken dat dit de beste zomer is van de afgelopen tig jaar
ja, iets meer hemelwater...snap ik wel![]()
Ik kreeg een half uur geleden een melding van buienalarm dat het een half uur later keihard zou gaan regenen hier. Kijk ik op de app zelf, geen druppel te zien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:14 schreef Haags het volgende:
Hij geeft hier morgenochtend om 7 uur onweersbuien aan. Ik weet niet waar ie dat vandaan haalt maar ik zie het (nog) niet.
Dan ga ik overwinteren hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Komt met de dag dichterbijquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:36 schreef Twieki het volgende:
[..]
"Iets"? Heul veul meer bedoel je. Wat een droge stofbende is 't. Ook in de lucht. Zal blij zijn als 't een keer regent en de lucht wat opfrist, dan kan ik weer normaal ademen.
Je mist het pas als het er niet meer isquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als de trend in de pluimen een beetje lijkt te kloppen dan zou dit nog wel eens de laatste hete dag van het jaar kunnen zijn. 30ers kunnen ook in het najaar nog, maar tegen september koelt het dan denk ik in de avond sneller af.
Maarja, het is niet dat liefhebbers van warmte tekort gekomen zijn deze zomer.
Was in IJsland, heb niets gemist. Ik ga enkel de zon missen. Zelfs de winter zou ik tolereren als het gewoon wat zonniger was.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:33 schreef lbosse het volgende:
[..]
Je mist het pas als het er niet meer is
Dat soort kansloze dagen gaan ongetwijfeld komenquote:
En dan afkoeling met zo'n glazen front... waar we als onweersliefhebbers zo'n hekel aan hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:06 schreef INViCTuS het volgende:
Maar normaal weer is onderweg. 22-25 graden landelijk gezien. 24/25 in Oost en Zuid.
[ x ]
Onweer valt opvallend tegen in een verder zo'n mooie zomerquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En dan afkoeling met zo'n glazen front... waar we als onweersliefhebbers zo'n hekel aan hebben.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als de trend in de pluimen een beetje lijkt te kloppen dan zou dit nog wel eens de laatste hete dag van het jaar kunnen zijn. 30ers kunnen ook in het najaar nog, maar tegen september koelt het dan denk ik in de avond sneller af.
Maarja, het is niet dat liefhebbers van warmte tekort gekomen zijn deze zomer.
Ja komende weken mag het nog ff lekker blijven, goed voor mijn herstelquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat soort kansloze dagen gaan ongetwijfeld komen
Maar eerst nog september vol nazomer en minimaal 20 dagen van 20 graden en vervolgens goldener oktober met zeker 10 dagen van 18 graden.
Misschien het herfst seizoen des te beter!quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onweer valt opvallend tegen in een verder zo'n mooie zomer
Beste onweer in vele vele jaren gehad deze zomer. Tot twee keer toe fantastische lichtshows. Ja dag, dit was een fantastische zomer qua zomer. Dat jullie daar in het oosten nou zo verwend zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onweer valt opvallend tegen in een verder zo'n mooie zomer
Eens hoor wat betreft dat onweer. Voelt alleen als een eeuwigheid geleden, ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer het nou precies was? Halverwege juni of zo? Zaten goeiste buien tussen, zelfs aan de kust.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beste onweer in vele vele jaren gehad deze zomer. Tot twee keer toe fantastische lichtshows. Ja dag, dit was een fantastische zomer qua zomer. Dat jullie daar in het oosten nou zo verwend zijn
Inderdaad vreselijk zoiets.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:39 schreef Arizona het volgende:
Ik klaag niet snel over de hitte. Maar nu mijn trein niet rijdt en ik een dik halfuur op een bloedheet station met geen airco in de hal moet wachten, komt er toch een klachtje uit mijn mond
De trein heeft airco, zit er net inquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Inderdaad vreselijk zoiets.
En dadelijk nog in die snikhete trein
quote:Nieuw decaderecord!
Om 14:40 uur werd in De Bilt een temperatuur gemeten van 34,7 graden. Daarmee is het niet alleen de warmste 14 augustus ooit gemeten, maar sneuvelde ook het record voor de tweede decade van augustus (11e-20e). Het record voor het midden van augustus stond op 34,5 graden en werd gemeten op 11 augustus 2020.
In het zuidoosten en oosten van het land is het nog veel warmer met maxima van 35 graden of meer. Er is daar sprake van de negende regionale zeer hete dag van 2026 en dat is een recordaantal.
Om 14:30 uur werd in Westdorpe een temperatuur gemeten van 37,3 graden. Daarmee is het record voor de tweede decade van augustus (11e-20e) ook landelijk gezien gebroken. Dit stond op 37,2 graden en werd gemeten op 12 augustus 2003 in het Noord-Limburgse Arcen.
Het is zelfs niets uitgesloten dat het maandrecord voor augustus in De Bilt vanmiddag sneuvelt. Dit record bedraagt 35,3 graden en is gemeten op 4 augustus 1990. Een officiële zeer hete dag met 35 graden of meer is alleen toen en op 7 augustus 2003 voorgekomen. Op die laatste datum werd het 35,0 graden. Vandaag kan dus de derde keer worden.
https://www.weeronline.nl(...)den-augustus-zo-warm
Zei het gister al, na 16.00 is het klaar hier. Overigens was het hier gister warmer dan vandaag.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:12 schreef LTVDK het volgende:
Aan de kust lijkt de verkoeling langzaamaan te beginnen
[ link | afbeelding ]
Die moeten we gewoon vaker hebben. Vaak betekent het voor leuk onweer dan ook meer klamme hitte en daar zitten we niet graag lang in.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beste onweer in vele vele jaren gehad deze zomer. Tot twee keer toe fantastische lichtshows. Ja dag, dit was een fantastische zomer qua zomer. Dat jullie daar in het oosten nou zo verwend zijn
Dat waren wel 2x top buien sinds ever zeg maarquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Eens hoor wat betreft dat onweer. Voelt alleen als een eeuwigheid geleden, ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer het nou precies was? Halverwege juni of zo? Zaten goeiste buien tussen, zelfs aan de kust.
Maar in het oosten is dit slechter dan gemiddeld schijnbaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat waren wel 2x top buien sinds ever zeg maar
"tweede decade van augustus"quote:
Ik zit binnen met de rolluiken dicht en airco aan Gamecube emulator games te spelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:11 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ga zo buiten zitten met een ijskoude Franziskaner of Erdinger voor m'n neus. Uiteraard niet in de volle zon. #Deleven
Luchtvochtigheid haalt hier momenteel amper de 20%. Het is dus wel heet, in de zon, maar verder niet van dat extreme zweet weer waarbij je helemaal gaar, goor en lamlendig wordt. Scheelt toch welquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit binnen met de rolluiken dicht en airco aan Gamecube emulator games te spelen.
#Deleven
Zeker. Mooi weer om een terras op te zoekenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid haalt hier momenteel amper de 20%. Het is dus wel heet, in de zon, maar verder niet van dat extreme zweet weer waarbij je helemaal gaar, goor en lamlendig wordt. Scheelt toch wel
Volgende week zal die wel hoog zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid haalt hier momenteel amper de 20%. Het is dus wel heet, in de zon, maar verder niet van dat extreme zweet weer waarbij je helemaal gaar, goor en lamlendig wordt. Scheelt toch wel
Jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:27 schreef Bocaj het volgende:
Waarom zie je steeds maar weer verschil per website?
Bij Weerplaza en Buienradar zie wel eens 2 graden of meer verschil bij verwachtingen.
Je zou zeggen dat ze dezelfde data gebruiken?
Misschien andere software voor interpretatie?
Of werken er eigenwijze idioten?
Super Mario Sunshine?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit binnen met de rolluiken dicht en airco aan Gamecube emulator games te spelen.
#Deleven
Uurtje Resident Evil (Remake) gedaanquote:
quote:Overigens was het in Westdorpe vrijdag nog warmer dan in De Bilt. In het Zeeuwse dorp werd een landelijk dagrecord van 37,3 graden gemeten.
Morgen natte geit?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
#Deleven
Echt zo'n verzadigd eind van de middag gevoel...quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:07 schreef Discombobulate het volgende:
Het is echt walgelijk warm zeg.
Is aan de kust ook heerlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:12 schreef LTVDK het volgende:
Aan de kust lijkt de verkoeling langzaamaan te beginnen
[ link | afbeelding ]
Welkom in onze nieuwe wereld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
En alles is ook zo gort en gort droog. Stofwolken over de autoweg heen, alles geel, het lijkt wel Zuid-Europa.
Wat zijn we lekker bezig. Op naar een prachtige toekomst.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welkom in onze nieuwe wereld.
Alleen de bergen ontbreken nogquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welkom in onze nieuwe wereld.
Net de kruipruimte gecheckt, idd lekker koel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:31 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
nee man, onder de grond zal t wel lekker koel zijn
Sow ..... en die liep nog?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Was vanmiddag in het dorp verderop boodschappen doen.
En daar liep iemand met een spijkerbroek aan, én een lange jas 😱
Met 37 graden 😱
Moet er niet aan denken.
Ik zie midden in de zomer ook wel eens mensen, vaak jonge jongens, met een stevig vest aan lopen bij bijna 30 graden of meer....wat is dat voor raar ietsquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Met 37 graden 😱
Moet er niet aan denken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Met 37 graden 😱
Moet er niet aan denken.
Dichtbij een juwelier met een muts en handschoenen aan? Volgende keer 112 bellen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie midden in de zomer ook wel eens mensen, vaak jonge jongens, met een stevig vest aan lopen bij bijna 30 graden of meer....wat is dat voor raar iets
Sado Masochisme komt in vele vormen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Met 37 graden 😱
Moet er niet aan denken.
Vaak voortbewegend op een kinderbrommer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie midden in de zomer ook wel eens mensen, vaak jonge jongens, met een stevig vest aan lopen bij bijna 30 graden of meer....wat is dat voor raar iets
Dat zijn glitches in de matrixquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 20:38 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Sado Masochisme komt in vele vormen.
Zag gisteren in Hameln (aanrader trouwens, prachtig stadje en 2 uurtjes van de grens) een vrij mooie jongedame met een zwarte baggy en een hele...dikke...zwarte trui aan. Die zat lekker bij 33 in het zonnetje
Druiven worden daar ook vroeg geoogst dit jaar. Had het er onlangs ook al over met een wijnboer in de Ahr. Ze zijn vroeg rijp en de vruchten veel te klein. Dus hopelijk een lekkere jaargang in beperkte oplage. Ben benieuwd...quote:
Poh, dan loopt oe de reuzel tussen de benen door tochquote:
't lup oe zoo de gruppe inquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Poh, dan loopt oe de reuzel tussen de benen door toch
Dat zou best kunnenquote:
Balen, ik verwacht hier eigenlijk helemaal niksquote:
nou er onstaan dus buitjes uit het niks, maar verwacht hier ook niet. maar toch gerommel in de vertequote:Op zaterdag 15 augustus 2026 02:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Balen, ik verwacht hier eigenlijk helemaal niks
WAT? Verregende zomer?????????????quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 07:23 schreef kilon het volgende:
Altijd weer die regen, typische Nederlandse verregende zomer!!
En is de regen tussen 8 en 9 nog gekomen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 08:15 schreef Haags het volgende:
Mooie donkere lucht boven Den Haag. Uiteraard zal er weer geen druppel vallen.
In de verte een rommeltje en 1.5 druppel. Het was weer fantastischquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En is de regen tussen 8 en 9 nog gekomen?
Hier is het nu 19.6 zalig!..binnen 23.5quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 10:35 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag nog 29 graden, maar daarna voorlopig stukken koeler
Heb het binnen 24 (zonder airco) en dat is nog wel behapbaar. Veel warmer moet het ook niet worden, maar dat zie ik ook niet gebeuren de komende week. 24 wen je ook wel aan. Bij veel warmer wordt het eigenlijk gewoon vermoeiendquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier is het nu 19.6 zalig!..binnen 23.5
Voor de Bilt hebben ze iets van 27 opgegeven dat zie ik ook niet gebeuren. Het is nu 19.9 gradenquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 11:24 schreef Pvt.Webster het volgende:
26 graden hier. Vraag me af of we die 33 halen want het is wat bewolkt. Denk dat dat de temperatuur wel wat tempert. Geen regen nog.
Valt allemaal bij mij ofzo, mag wel weer stoppen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:48 schreef Haags het volgende:
Het zuid westen waar regen het hardst nodig is valt geen ene pleuris.
Af en toe vallen er een paar druppels die al gelijk verdampen zodra ze de grond rakenquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:48 schreef Haags het volgende:
Heeft hier schijnbaar geonweerd vannacht.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:48 schreef Haags het volgende:
Voor het eerst dat ik iemand negatief zie over het heerlijke petrichorquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Af en toe vallen er een paar druppels die al gelijk verdampen zodra ze de grond rakenMaar het 'bevochtigd' wel een beetje waardoor alle stinkluchtjes vrijkomen, een soort petri-goor lucht
De eerste uitademing van de aarde, warme wierook van de grond, de geur van ontwakende aarde.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik iemand negatief zie over het heerlijke petrichor
Omdat dit geen petrichor lucht was, daarvoor was het te weinig regenquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik iemand negatief zie over het heerlijke petrichor
Het is echt allemaal hier rond Utrecht he? In Nieuwegein blijft het ook maar met bakken uit de lucht komen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Valt allemaal bij mij ofzo, mag wel weer stoppen.
Jup en gezellig gedonder erbij wel langzaam maar al paar uur bezig inmiddelsquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:27 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Het is echt allemaal hier rond Utrecht he? In Nieuwegein blijft het ook maar met bakken uit de lucht komen.
Valt er met de regen van komende week erbij dusdanig veel in de Bilt dat augustus ineens een te natte maand wordtquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jup en gezellig gedonder erbij wel langzaam maar al paar uur bezig inmiddels
Dat zou dé grap zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Valt er met de regen van komende week erbij dusdanig veel in de Bilt dat augustus ineens een te natte maand wordt
Eén giga klapper uit het niets net hier in Amersfoort, bijzonder. Ook helemaal geen bui verder oid.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:11 schreef MissHobje het volgende:
Onweer is er weer of nog steeds, ff stil en dan weer een klap. Gek weertje vandaag.
Heb je nog geluk gehad.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 17:06 schreef lbosse het volgende:
Niet-voorspelde hoosbui
ik wilde net naar buiten
Zeker. Ik denk dat het gedaan is met de hittegolven en langzamerhand moeite ga doen om de warmte binnen te houden. Voor nu heb ik alle ramen openstaan in de nacht maar dat zal de komende dagen minder vaak gebeuren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:53 schreef kilon het volgende:
Het is wel weer vroeg donker met dit bewolkte weer. Dan weet je dat de zomer richting het einde gaat.
Het wordt nog geen 10 graden als maximum he. Daar moeten we nog een dikke twee maanden op wachten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeker. Ik denk dat het gedaan is met de hittegolven en langzamerhand moeite ga doen om de warmte binnen te houden. Voor nu heb ik alle ramen openstaan in de nacht maar dat zal de komende dagen minder vaak gebeuren.
10 graden maximum. Het ideequote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het wordt nog geen 10 graden als maximum he. Daar moeten we nog een dikke twee maanden op wachten.
Dat is toch heerlijk? Gewoon even genieten van de frisse lucht die niet zo vies en klam is.quote:
quote:
Doe mij een nazomer met twintigers overdag en koele nachtenquote:Op zondag 16 augustus 2026 00:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat is toch heerlijk? Gewoon even genieten van de frisse lucht die niet zo vies en klam is.
Dus inderdaad tijd voor:
[..]
Neen GJ, nog niet. Eerst een nazomer en een milde Indian Summer/Oktober.quote:Op zondag 16 augustus 2026 00:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat is toch heerlijk? Gewoon even genieten van de frisse lucht die niet zo vies en klam is.
Geen problemen mee in Januari natuurlijk..
Dus inderdaad tijd voor:
[..]
Na spreekwoordelijke regen komt spreekwoordelijke zonneschijnquote:Op zondag 16 augustus 2026 08:08 schreef cinderloom het volgende:
Heerlijk briesje nu.
Vanaf morgen ook weer wat regenkansen iedere dag. Of misschien kansjes. Het Hollands zomerweer dus
-5 -10 zulke temperaturen zalig! Schaatsen en sneeuwpretquote:
Moet zeggen het was hier fris en heb heerlijk lang geslapen onder mijn dons ..dat slaapt toch het lekkerst vind ik.quote:
Mot er niet aan denken op dit momentquote:Op zondag 16 augustus 2026 10:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
-5 -10 zulke temperaturen zalig! Schaatsen en sneeuwpretblauwe luchten. Man man dit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |