SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ach gewoon even kijken johquote:
Ik heb nu geen vakantie. 2x 1 week gehad en vanaf de 21e weer 2quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ach gewoon even kijken johhet is nog vakantie
Putto kaartquote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:19 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens GFS vrijdag nog ff een keer die temperatuur flink door het dak raggen!
Een thermische grand finale van 2026.
Nou dan gelijk nog een all time hoogste temp erbij dan hebben we die ook weerquote:Op donderdag 13 augustus 2026 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Records zijn er om te breken
[ x ]
Opbokken met die hitte jaquote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)arde-sneller-opwarmt
Laat die Golfstroom maar instorten, wordt het lekker koeler in Nederland.
Ja, maar of wij er nog veel aan hebben. Duurt nog vele jaren.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
Dan wordt het hier zoals Noord-Canada toch. Do not want.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
Als we dan ook de omgeving erbij krijgen!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:48 schreef lbosse het volgende:
[..]
Dan wordt het hier zoals Noord-Canada toch. Do not want.
Ja op dit soort kutzooi zit niemand te wachten natuurlijk. Hopen dat t meevalt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 10:03 schreef INViCTuS het volgende:
Toch eens kijken wat er uiteindelijk gaat vallen, @:dick_laurent
[ x ]
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
@:dick_laurent onze slechtweermigrant.
Maanden ~40 graden met tropennachten. Regen des doods. Wat een ellende.
Je zou maar uit het immer droge, zonnige en minder hete Nederland zijn vertrokken.
quote:
Nu praat je een stuk logischer. En ja, zomer 1 en zomer 2 die we in Spanje woonden hebben we dat ook gedaan. Was ook best prima om ff paar weken naar NL te gaan in de hoogzomer.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]![]()
Nouja, denk dat je de afgelopen twee maanden beter in Nederland kon zitten toch.
Overwinteren in Spanje, overzomeren in Nederland
quote:Record van 1947 geëvenaard: de vijfde regionale hittegolf van dit jaar is een feit
Het kwik blijft maar stijgen in het zuiden van het land. Voor de vijfde keer dit jaar is er sprake van een regionale hittegolf, meldt Weeronline. Daarmee wordt een stokoud hitterecord uit 1947 geëvenaard.
Het record werd donderdag in Maastricht geëvenaard. Toen de thermometers daar 30 graden aantikten, was officieel aan alle voorwaarden voor een hittegolf voldaan. Ook in Brabant en Zeeland is het flink zweten: op de weerstations in Eindhoven, Gilze-Rijen en Westdorpe wordt donderdag naar verwachting eveneens de vijfde hittegolf van 2026 geregistreerd. Vrijdag volgt mogelijk ook het Limburgse dorp Ell.
Het is uiterst zeldzaam dat Nederland lokaal vijf hittegolven in één jaar telt. De enige keer dat dit eerder gebeurde, was in 1947. Toch is er een groot verschil met toen. Waar destijds alleen Maastricht lag te puffen onder de vijfde hittegolf, reikt de aanhoudende hitte dit jaar over een veel groter deel van het zuiden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)a4eff65a3/?slug_rd=1
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja op dit soort kutzooi zit niemand te wachten natuurlijk. Hopen dat t meevalt.
Ik was het van plan, daar ik een nachtje ziekenhuis had helemaal gemistquote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Watskeburt?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik was het van plan, daar ik een nachtje ziekenhuis had helemaal gemist
Ik heb pas over vier weken vakantiequote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dus je zit nu lekker in een koele ruimte te werken en over 4 weken kun je van een Indian Summer genieten?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb pas over vier weken vakantie
Ik weet nog dat ik dat een steengoeie film vond. Maar zo lang geleden dat ik die gezien heb dat ik geen idee meer heb waar die over ging en wie Cousin Avi is. Maar nu ga ik hem weer kijken, bedankt!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn vakantie is bijna alweer voorbij![]()
Was echt mega chill gewoon een thuisblijf vakantie. Ik ben inmiddels een beetje als cousin Avi van de film Snatch geworden wat dat betreft
[ afbeelding ]
Klopt inderdaad. Hele voorjaar en zomer hard werken (daar moeten we het grotendeels verdienen) en dan in september vakantiequote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je zit nu lekker in een koele ruimte te werken en over 4 weken kun je van een Indian Summer genieten?
Beter.
Dat is iets om naar uit te kijken. Wij gaan in oktober 15 dagen naar Cuba en de Westkust van de VS. Hopelijk is de brandstof tegen die tijd nog te betalen en valt het mee wat betreft orkanenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Hele voorjaar en zomer hard werken (daar moeten we het grotendeels verdienen) en dan in september vakantie![]()
En dan in januari 6 weken naar Nieuw-Zeeland
Zekerquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is iets om naar uit te kijken. Wij gaan in oktober 15 dagen naar Cuba en de Westkust van de VS. Hopelijk is de brandstof tegen die tijd nog te betalen en valt het mee wat betreft orkanen
Dan ga ik wel even stormchasen jaquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zeker![]()
Klinkt haast te kort voor die route? Westkust van de VS is zeker mooi![]()
Noordwest trouwens ook![]()
Mocht er wel een orkaantje komen verwacht ik wel -front-row-video's- van je
Wijntje erbij.....hoppa #delevenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Vanmorgen lekker met het paard het bos in geweest. @:dick_laurent
Nu de rest van de dag op kantoor met de airco aan (en de schuifpui op een kier, anders wordt het te koud).
LV is laag, 25% of zo.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
Hitte is wel relatief goed te verdragen. Niet van dat gore zweet weer
Qua stormen wel... althans, op zuiderlijk eiland meestal wel. Noord kan het wel spoken.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ga ik wel even stormchasen ja![]()
![]()
Nieuw Zeeland zit je veilig wat betreft stormen
Ik gaf ze meestal haver ofzo, nooit geweten dat ze wijn ook lekker vondenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wijntje erbij.....hoppa #deleven
De komende jaren zal het niet minder worden. Het mag wat kosten, onze levensstandaard.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
En de voorspelde regen voor begin volgende week is alweer uit de berichten
Het gaat nu wel hard met de droogte. Eikels, kastanjes vallen al massaal uit de bomen, berken hebben het vooral zwaar. Toen ik vorige week door het bos liep waren de eerste herfstkleuren ook al zichtbaar. Toen op enig moment de wind even flink aantrok dwarrelden de bladeren massaal naar beneden.
Ik vind het juist nog wel meevallen in het bos. Denk omdat het in het voorjaar zo ontzettend groen is geëxplodeerd. Zo groen had ik het nog nooit gezien. De berken krijgen inderdaad wel al bruine blaadjes. Maar verder valt het mee. In 2018 was dat vele malen erger, toen was het echt al herfst in augustus.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Het gaat nu wel hard met de droogte. Eikels, kastanjes vallen al massaal uit de bomen, berken hebben het vooral zwaar. Toen ik vorige week door het bos liep waren de eerste herfstkleuren ook al zichtbaar. Toen op enig moment de wind even flink aantrok dwarrelden de bladeren massaal naar beneden.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Dat valt wel mee.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |