Inderdaad vreselijk zoiets.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:39 schreef Arizona het volgende:
Ik klaag niet snel over de hitte. Maar nu mijn trein niet rijdt en ik een dik halfuur op een bloedheet station met geen airco in de hal moet wachten, komt er toch een klachtje uit mijn mond
De trein heeft airco, zit er net inquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Inderdaad vreselijk zoiets.
En dadelijk nog in die snikhete trein
quote:Nieuw decaderecord!
Om 14:40 uur werd in De Bilt een temperatuur gemeten van 34,7 graden. Daarmee is het niet alleen de warmste 14 augustus ooit gemeten, maar sneuvelde ook het record voor de tweede decade van augustus (11e-20e). Het record voor het midden van augustus stond op 34,5 graden en werd gemeten op 11 augustus 2020.
In het zuidoosten en oosten van het land is het nog veel warmer met maxima van 35 graden of meer. Er is daar sprake van de negende regionale zeer hete dag van 2026 en dat is een recordaantal.
Om 14:30 uur werd in Westdorpe een temperatuur gemeten van 37,3 graden. Daarmee is het record voor de tweede decade van augustus (11e-20e) ook landelijk gezien gebroken. Dit stond op 37,2 graden en werd gemeten op 12 augustus 2003 in het Noord-Limburgse Arcen.
Het is zelfs niets uitgesloten dat het maandrecord voor augustus in De Bilt vanmiddag sneuvelt. Dit record bedraagt 35,3 graden en is gemeten op 4 augustus 1990. Een officiële zeer hete dag met 35 graden of meer is alleen toen en op 7 augustus 2003 voorgekomen. Op die laatste datum werd het 35,0 graden. Vandaag kan dus de derde keer worden.
https://www.weeronline.nl(...)den-augustus-zo-warm
Zei het gister al, na 16.00 is het klaar hier. Overigens was het hier gister warmer dan vandaag.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:12 schreef LTVDK het volgende:
Aan de kust lijkt de verkoeling langzaamaan te beginnen
[ link | afbeelding ]
Die moeten we gewoon vaker hebben. Vaak betekent het voor leuk onweer dan ook meer klamme hitte en daar zitten we niet graag lang in.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beste onweer in vele vele jaren gehad deze zomer. Tot twee keer toe fantastische lichtshows. Ja dag, dit was een fantastische zomer qua zomer. Dat jullie daar in het oosten nou zo verwend zijn
Dat waren wel 2x top buien sinds ever zeg maarquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Eens hoor wat betreft dat onweer. Voelt alleen als een eeuwigheid geleden, ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer het nou precies was? Halverwege juni of zo? Zaten goeiste buien tussen, zelfs aan de kust.
Maar in het oosten is dit slechter dan gemiddeld schijnbaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat waren wel 2x top buien sinds ever zeg maar
"tweede decade van augustus"quote:
Ik zit binnen met de rolluiken dicht en airco aan Gamecube emulator games te spelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:11 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ga zo buiten zitten met een ijskoude Franziskaner of Erdinger voor m'n neus. Uiteraard niet in de volle zon. #Deleven
Luchtvochtigheid haalt hier momenteel amper de 20%. Het is dus wel heet, in de zon, maar verder niet van dat extreme zweet weer waarbij je helemaal gaar, goor en lamlendig wordt. Scheelt toch welquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit binnen met de rolluiken dicht en airco aan Gamecube emulator games te spelen.
#Deleven
Zeker. Mooi weer om een terras op te zoekenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid haalt hier momenteel amper de 20%. Het is dus wel heet, in de zon, maar verder niet van dat extreme zweet weer waarbij je helemaal gaar, goor en lamlendig wordt. Scheelt toch wel
Volgende week zal die wel hoog zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid haalt hier momenteel amper de 20%. Het is dus wel heet, in de zon, maar verder niet van dat extreme zweet weer waarbij je helemaal gaar, goor en lamlendig wordt. Scheelt toch wel
Jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:27 schreef Bocaj het volgende:
Waarom zie je steeds maar weer verschil per website?
Bij Weerplaza en Buienradar zie wel eens 2 graden of meer verschil bij verwachtingen.
Je zou zeggen dat ze dezelfde data gebruiken?
Misschien andere software voor interpretatie?
Of werken er eigenwijze idioten?
Super Mario Sunshine?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit binnen met de rolluiken dicht en airco aan Gamecube emulator games te spelen.
#Deleven
Uurtje Resident Evil (Remake) gedaanquote:
quote:Overigens was het in Westdorpe vrijdag nog warmer dan in De Bilt. In het Zeeuwse dorp werd een landelijk dagrecord van 37,3 graden gemeten.
Morgen natte geit?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
#Deleven
Echt zo'n verzadigd eind van de middag gevoel...quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:07 schreef Discombobulate het volgende:
Het is echt walgelijk warm zeg.
Is aan de kust ook heerlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:12 schreef LTVDK het volgende:
Aan de kust lijkt de verkoeling langzaamaan te beginnen
[ link | afbeelding ]
Welkom in onze nieuwe wereld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
En alles is ook zo gort en gort droog. Stofwolken over de autoweg heen, alles geel, het lijkt wel Zuid-Europa.
Wat zijn we lekker bezig. Op naar een prachtige toekomst.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welkom in onze nieuwe wereld.
Alleen de bergen ontbreken nogquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welkom in onze nieuwe wereld.
Net de kruipruimte gecheckt, idd lekker koel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:31 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
nee man, onder de grond zal t wel lekker koel zijn
Sow ..... en die liep nog?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Was vanmiddag in het dorp verderop boodschappen doen.
En daar liep iemand met een spijkerbroek aan, én een lange jas 😱
Met 37 graden 😱
Moet er niet aan denken.
Ik zie midden in de zomer ook wel eens mensen, vaak jonge jongens, met een stevig vest aan lopen bij bijna 30 graden of meer....wat is dat voor raar ietsquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Met 37 graden 😱
Moet er niet aan denken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Met 37 graden 😱
Moet er niet aan denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |