abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221519164
Dit is wel weer een opmerkelijke situatie die al langer was te volgen online, deze man heeft dus schijnbaar talloze dingen bij elkaar zitten te verzinnen over zijn verleden en tevens plagiaat gepleegd. Dit kwam aan het licht nadat hij op een voetstuk was gezet omdat hij de jongste professor aan Cambridge was met een donkere huidskleur.

Het roept ook weer vragen op over het bekende 'diversiteitsbeleid' bij zulke gerenommeerde universiteiten, waar men zoals bekend een obsessieve focus legt op het aannemen van zoveel mogelijk niet blanke mensen, wat op een gegeven moment ten koste van de kwaliteit en meritocratie kan gaan, waardoor men met zulke charlatans komt te zitten.
quote:
Cambridge-prof Jason Arday vertrekt na ophef over plagiaat en onjuiste claims

De Britse socioloog Jason Arday heeft zijn functie aan de Universiteit van Cambridge neergelegd nadat nieuwe beschuldigingen over plagiaat en onjuiste informatie op zijn cv opnieuw onder de aandacht kwamen. De zaak is uitgegroeid tot een pijnlijke kwestie voor de prestigieuze universiteit, die Arday enkele jaren geleden nog presenteerde als een toonbeeld van academische diversiteit en sociale mobiliteit.

Snelle opmars

Arday werd in 2023 benoemd tot hoogleraar onderwijssociologie aan Cambridge. Met die benoeming werd hij de jongste zwarte hoogleraar uit de Britse geschiedenis. Zijn persoonlijke verhaal kreeg veel aandacht. Hij vertelde openlijk over zijn jeugd, waarin bij hem autisme, dyslexie en een ontwikkelingsachterstand werden vastgesteld. Volgens zijn eigen verklaringen sprak hij pas op elfjarige leeftijd en leerde hij pas als jongvolwassene goed lezen en schrijven.

Ondanks die uitdagingen bouwde hij een succesvolle academische loopbaan op. Hij promoveerde in de onderwijskunde en groeide uit tot een veelgevraagd commentator over kansenongelijkheid, onderwijs en diversiteit. Regelmatig verscheen hij in Britse media, waaronder de BBC.

Twijfels over wetenschappelijk werk

De eerste vragen over Ardays wetenschappelijke publicaties ontstonden al kort na zijn komst naar Cambridge. Een eerder gepubliceerd artikel werd aangepast nadat kritiek was geuit op overeenkomsten met werk van andere onderzoekers.

Daar bleef het niet bij. De afgelopen weken publiceerde de Amerikaanse onderzoeker Nathan Cofnas een uitgebreide analyse waarin hij stelde dat Ardays proefschrift meer dan honderd passages bevatte die sterk overeenkomen met het werk van onderzoeker Paula Zwozdiak-Myers. De beschuldigingen kregen vervolgens brede aandacht in de Britse media.

De discussie werd aanvankelijk mede overschaduwd door de persoon van Cofnas zelf. Hij raakte eerder in opspraak vanwege uitspraken over ras en intelligentie en verliet daardoor Cambridge. Daardoor richtte een deel van het debat zich eerst op zijn motieven, voordat de inhoud van de plagiaatbeschuldigingen centraal kwam te staan.

Vragen over cv

Naast zijn academische werk kwamen ook verschillende uitspraken uit Ardays biografie onder een vergrootglas te liggen. Zo ontstond twijfel over een sponsorloop die hij voor het goede doel zou hebben voltooid. Ook bleek een bewering dat hij had deelgenomen aan de documentaireserie Seven Up niet te kloppen, omdat die reeks begon voordat hij was geboren.

Daarnaast konden eerdere uitspraken over betrokkenheid bij projecten van WaterAid en gastaanstellingen aan de universiteiten van Glasgow en Ohio niet worden bevestigd. Beide universiteiten verklaarden dat Arday daar geen gasthoogleraar is geweest.

Ook zijn claim dat hij in de loop der jaren vijf miljoen pond voor goede doelen had helpen inzamelen, leidde tot vragen. Arday verklaarde later dat dit bedrag gezamenlijk met verschillende organisaties over een periode van twintig jaar was opgehaald, maar gaf geen verdere details.

Steun slaat om

Cambridge verdedigde Arday lange tijd en sprak eerder van een campagne die erop gericht zou zijn zijn reputatie te beschadigen. Die houding veranderde nadat nieuwe onthullingen verschenen, waaronder de beschuldiging dat hij zich ten onrechte als auteur van het boek Being Young, Black and Male had gepresenteerd. Ook verschenen analyses waarin de kwaliteit van enkele van zijn wetenschappelijke publicaties werd bekritiseerd.

De universiteit kondigde daarop een intern onderzoek aan. Nog voordat dat onderzoek kon worden afgerond, besloot Arday zijn functie neer te leggen.

Verdeelde reacties

De affaire verdeelt de academische wereld. Voorstanders wijzen erop dat Arday jarenlang het mikpunt is geweest van felle persoonlijke aanvallen en benadrukken dat zijn werk over ongelijkheid en inclusie veel betekenis heeft gehad. Critici stellen daarentegen dat juist van een hoogleraar mag worden verwacht dat wetenschappelijke integriteit en feitelijke juistheid boven iedere twijfel verheven zijn.

Arday heeft inmiddels erkend dat zijn werk fouten bevat. Volgens hem hield dat verband met onvoldoende ondersteuning voor zijn autisme en leerstoornissen. Of zijn aangekondigde autobiografie later dit jaar nog verschijnt, is vooralsnog onduidelijk.
Artikel is herschreven met ChatGPT. Het oorspronkelijke artikel komt uit de Volkskrant: 'Jongste zwarte professor ooit aan Cambridge stapt op na onderzoek naar plagiaat'

Andere bronnen Nederlands:

NRC: 'Cambridge-hoogleraar stapt op na beschuldiging van plagiaat en verzinsels'
Telegraaf: 'Jongste zwarte professor ooit aan Cambridge stapt op na onderzoek naar plagiaat'

Andere bronnen Engels:

The Guardian: 'Playbooks, plagiarism and a pig’s head: new claims surrounding a star Cambridge professor'
The Telegraph: 'Jason Arday resigns after Telegraph reveals his false book claims'

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 07-08-2026 19:05:00 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221519182
Niks nieuws toch, linkse kringetjes met linkse bullshit onderzoekjes die andere linkse bullshit onderzoekjes citeren en elkaar zo legitimeren in hun bullshit. Van die sociale "wetenschappen" waar ze beginnen met de gewenste conclusies op papier te zetten van daaruit terugwerken.

:') Jason Arday is dan wel een loser van een extreem niveau.. zijn onderzoeken waren ook sterk gericht op belevingen van mensen en zelfs daarvoor dus schijnbaar nog te lui om het zelf te doen.. Helpt de stereotypen niet want zijn onderzoeken gingen o.a. over vooroordelen en racisme in het hoger onderwijs.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:03:00 #3
269692 Divje
brr brr patapim
pi_221519197
Goh
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:05:35 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221519205
Mooie stok om mee te slaan als er weer eens ergens Diversiteit en Inclusiviteit gepromoot wordt door een paarsharige met een neusring :').

Decennia lang zijn er mensen met 0 kennis op plekken neergezet waar ze helemaal niets te zoeken hebben om maar aan deug-quota te voldoen, ook in de politiek en andere bestuursfuncties.

En nee, rasssiesme-krijser, dit is geen "bewijs" dat ik een nazi ben, die kaart is ook wel uitgespeeld. Zet de juiste mensen op de juiste plek. en als dat juiste mens een donkere, lesbische, transvrouw in een rolstoel is, niets mis mee.

Maar overal incompetente mensen neerplempen omdat je volgens je ideologie dan lekker wensdenkend bezig bent is echt nergens goed uitgepakt.

Hoop dat de terugkeer naar normaal, op basis van competent zijn, ingezet is nu.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221519217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:05 schreef HeatWave het volgende:
Mooie stok om mee te slaan als er weer eens ergens Diversiteit en Inclusiviteit gepromoot wordt door een paarsharige met een neusring :').

Decennia lang zijn er mensen met 0 kennis op plekken neergezet waar ze helemaal niets te zoeken hebben om maar aan deug-quota te voldoen, ook in de politiek en andere bestuursfuncties.

En nee, rasssiesme-krijser, dit is geen "bewijs" dat ik een nazi ben, die kaart is ook wel uitgespeeld. Zet de juiste mensen op de juiste plek. en als dat juiste mens een donkere, lesbische, transvrouw in een rolstoel is, niets mis mee.

Maar overal incompetente mensen neerplempen omdat je volgens je ideologie dan lekker wensdenkend bezig bent is echt nergens goed uitgepakt.

Hoop dat de terugkeer naar normaal, op basis van competent zijn, ingezet is nu.
Tja, dat kunnen we voorlopig helaas nog vergeten. De woke dogma's zitten nog veel te diep in dit soort instituten, waarbij men de uitgesproken overtuiging heeft dat selecteren op basis van onveranderlijke kenmerken cruciaal is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:09:52 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221519226
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat kunnen we voorlopig helaas nog vergeten. De woke dogma's zitten nog veel te diep in dit soort instituten, waarbij men de uitgesproken overtuiging heeft dat selecteren op basis van onveranderlijke kenmerken cruciaal is.
Ja, het is op dit moment slechts hoop helaas. Ik snap oprecht niet waarom dit controversieel zou moeten zijn eigenlijk, maar idd, de rot zit overal heel diep.
Get woke, go broke!
pi_221519246
Deze man liegt zoveel en met zodanig ongeloofwaardige claims dat ie waarschijnlijk beter ergens in behandeling kan gaan dan hem voor professor te laten spelen. Iedereen om hem heen die dat jarenlang mede mogelijk heeft gemaakt mag daar ook best op aangekeken worden.
pi_221519249
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:59 schreef TwenteFC het volgende:
Niks nieuws toch, linkse kringetjes met linkse bullshit onderzoekjes die andere linkse bullshit onderzoekjes citeren en elkaar zo legitimeren in hun bullshit. Van die sociale "wetenschappen" waar ze beginnen met de gewenste conclusies op papier te zetten van daaruit terugwerken.

:') Jason Arday is dan wel een loser van een extreem niveau.. zijn onderzoeken waren ook sterk gericht op belevingen van mensen en zelfs daarvoor dus schijnbaar nog te lui om het zelf te doen.. Helpt de stereotypen niet want zijn onderzoeken gingen o.a. over vooroordelen en racisme in het hoger onderwijs.
pi_221519262
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, het is op dit moment slechts hoop helaas. Ik snap oprecht niet waarom dit controversieel zou moeten zijn eigenlijk, maar idd, de rot zit overal heel diep.
Omdat men er in de progressief linkse contreien heilig van overtuigt is dat het Westerse systeem blanke mensen zou bevoordelen en daarom andere groepen systematisch worden benadeeld en er dus een 'corrigerend' mechanisme nodig is.

Dit komt voort uit het raciale denken dat er in die kringen leeft. Alles wordt al snel bekeken langs de lijnen van etniciteit en of afkomst. Als men een groep mensen ziet dit volledig bank is, dan moet er ergens wel gediscrimineerd of buitengesloten zijn, zo denkt men dan.
pi_221519263
We wuz kangs professors
pi_221519267
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:17 schreef PurifieR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D
pi_221519283
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
en anders is het wel weer de zoveelste baantjescarrousel
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:35:59 #14
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221519329
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:59 schreef TwenteFC het volgende:
Niks nieuws toch, linkse kringetjes met linkse bullshit onderzoekjes die andere linkse bullshit onderzoekjes citeren en elkaar zo legitimeren in hun bullshit. Van die sociale "wetenschappen" waar ze beginnen met de gewenste conclusies op papier te zetten van daaruit terugwerk
Hi,

ik ben overwegend rechts maar dit slaat natuurlijk nergens op

'Niks nieuws toch, linkse kringetjes met linkse bullshit onderzoekjes die andere linkse bullshit onderzoekjes citeren en elkaar zo legitimeren in hun bullshit. Van die sociale "wetenschappen" waar ze beginnen met de gewenste conclusies op papier te zetten van daaruit terugwerk'

Alsof dit met rechts / kapitalistisch rechts nooit gebeurd is?
Lachen joh.
pi_221519361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:35 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Hi,

ik ben overwegend rechts maar dit slaat natuurlijk nergens op

'Niks nieuws toch, linkse kringetjes met linkse bullshit onderzoekjes die andere linkse bullshit onderzoekjes citeren en elkaar zo legitimeren in hun bullshit. Van die sociale "wetenschappen" waar ze beginnen met de gewenste conclusies op papier te zetten van daaruit terugwerk'

Alsof dit met rechts / kapitalistisch rechts nooit gebeurd is?
Overwegend rechts, links dus. Uit de hoek van dit onderzoeksveld is 94% overwegend links.
Zijn ook voornamelijk waardeloze onderzoeken en het zou niet zo'n probleem zijn, of we zouden er zelfs om kunnen lachen.. ware het niet dat overheden en rechters ze wel serieus nemen.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:48:08 #16
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221519371
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:44 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Overwegend rechts, links dus. Uit de hoek van dit onderzoeksveld is 94% overwegend links.
Zijn ook voornamelijk waardeloze onderzoeken en het zou niet zo'n probleem zijn, of we zouden er zelfs om kunnen lachen.. ware het niet dat overheden en rechters ze wel serieus nemen.
overwegend, voornamelijk, grotendeels, hoofdzakelijk, overheersend?
Dus nee niet links.

Weet je hoe achterlijk veel onderzoeken van bedrijven mbt. duurzaamheid naar boven komen waar geen zak van klopt?
De vernieuwde wetgevingen mbt. recyclebaarheid en materiaalkeuze..
slaat weer nergens op.
Lachen joh.
pi_221519383
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat men er in de progressief linkse contreien heilig van overtuigt is dat het Westerse systeem blanke mensen zou bevoordelen en daarom andere groepen systematisch worden benadeeld en er dus een 'corrigerend' mechanisme nodig is.

Dit komt voort uit het raciale denken dat er in die kringen leeft. Alles wordt al snel bekeken langs de lijnen van etniciteit en of afkomst. Als men een groep mensen ziet dit volledig bank is, dan moet er ergens wel gediscrimineerd of buitengesloten zijn, zo denkt men dan.
Ik begrijp niet waarom er geen kritiek is van oa de zwarte gemeenschap zelf. Door zulk beleid neemt straks iedereen bij voorbaat aan dat zwarte mensen op hoge posities daar alleen zitten vanwege het diversiteitsbeleid. Dat ze zich laten vertegenwoordigen door paarsharige geestelijk gestoorden vind ik onbegrijpelijk.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:56:25 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221519406
Gestopt met lezen na “sociologie”. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:58:55 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221519413
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:51 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik begrijp niet waarom er geen kritiek is van oa de zwarte gemeenschap zelf. Door zulk beleid neemt straks iedereen bij voorbaat aan dat zwarte mensen op hoge posities daar alleen zitten vanwege het diversiteitsbeleid. Dat ze zich laten vertegenwoordigen door paarsharige geestelijk gestoorden vind ik onbegrijpelijk.

Beetje dit idee dus :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:04:07 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221519523
Genoeg whiteboys die van elkaar overnemen alsof er Xerox op hun voorhoofd staat, en vergeet ook de whitegirrls niet, die kunnen er ook wat van. Ik snap niet wat de huidskleur ermee van doen heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221519625
Diversiteitsbeleid is gewoon een eufemisme voor anti-blank racisme.
pi_221519690
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ten eerste, inhoudsloos op de man spelen. Ten tweede, het gaat niet om een willekeurige donkere man, het gaat om het zoveelste role model, de poster boy, het equivalent van de knuffelmarokkaan, de deug persoon of colour in de spotlight die weer eens door de mand valt.

Het geeft aan dat dat hele DEI beleid niet voor een hogere kwaliteit in het onderwijs (of waar dan ook zorgt) het kweekt alleen een nieuwe lading oplichters die omdat de directie oid keihard wil deugen op posities terecht zijn gekomen waar ze niet horen.

En dat wist iedereen al, maar dit is gewoon even een reminder. Aannemen op competentie, kwaliteit en niet of iemand zielig is of niet :').
Vind ik niet, ik wijs de man op een spelfout en op het feit dat hij altijd juist dit soort onderwerpen kiest.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:10:58 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221519719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vind ik niet, ik wijs de man op een spelfout en op het feit dat hij altijd juist dit soort onderwerpen kiest.
Vind ik wel, want je hebt nu alweer 2 posts zonder tegenargument gepost B-).
Get woke, go broke!
pi_221519728
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:10 schreef Firuze60 het volgende:
en op het feit dat hij altijd juist dit soort onderwerpen kiest.
En dus?
pi_221519736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:56 schreef thedeedster het volgende:
Het valt wel op dat plagiaat vaak voorkomt bij nutteloze pretstudies sociale wetenschappen.
pi_221519755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:11 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En dus?
Dus vind ik dat uitlokken tot de gebruikelijke reacties.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:12:46 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221519777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dus vind ik dat uitlokken tot de gebruikelijke reacties.
Ja, maar JIJ laat je uitlokken elke keer 8)7
Get woke, go broke!
pi_221519793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:12 schreef Firuze60 het volgende:
Dus vind ik dat
Dat mag.

Hoeft een ander, dus ook OP, niets mee te doen.
pi_221519798
Woke is een idiocracy in the making.
pi_221519830
sowieso neem ik westerse uni's allang niet meer serieus
pi_221519832
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, maar JIJ laat je uitlokken elke keer 8)7
Dat klopt, als Howard nou een topic opent over een plagiaat plegende professor uit de club 'witte mannen' zou ik stomverbaasd zijn.
pi_221519844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat klopt, als Howard nou een topic opent over een plagiaat plegende professor uit de club 'witte mannen' zou ik stomverbaasd zijn.
Het staat je vrij om zelf een topic te openen hè. Beetje makkelijk altijd dat aanschoppen tegen het zogenaamde systeem. Zelfs op een relatief klein forum als fok! nog in de slachtofferrol weten te kruipen, heel bijzonder dit.
pi_221519855
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:21 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het staat je vrij om zelf een topic te openen hè. Beetje makkelijk altijd dat aanschoppen tegen het zogenaamde systeem. Zelfs op een relatief klein forum als fok! nog in de slachtofferrol weten te kruipen, heel bijzonder dit.
Ik voel mij allesbehalve slachtoffer, haha.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:22:11 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221519856
quote:

[..]
Gelukkig heb jij, en niemand eigenlijk, iets te zeggen over wie waarop reageert en hoe. Het is ook elke keer zo'n totaal nutteloze opmerking waar die vlindertrut zich ook vaak schuldig aan maakt. Janken op een discussieforum dat er mensen zijn die het lef hebben om te reageren op een topic :').

Ga in VBL ff vertellen hoe erg ze zijn dat ze alleen maar over voetbal praten ofzo, kansloos :').
Get woke, go broke!
pi_221519867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gelukkig heb jij, en niemand eigenlijk, iets te zeggen over wie waarop reageert en hoe. Het is ook elke keer zo'n totaal nutteloze opmerking waar die vlindertrut zich ook vaak schuldig aan maakt. Janken op een discussieforum dat er mensen zijn die het lef hebben om te reageren op een topic :').

Ga in VBL ff vertellen hoe erg ze zijn dat ze alleen maar over voetbal praten ofzo, kansloos :').
Nee, jij bent lekker off-topic bezig, Jippie zal weer moeten vegen.. :6
pi_221519873
quote:

[..]
Worden die ook bij hun aanstelling door de media bezongen en klaargezogen vanwege hun prestaties? Als je iemand met veel bombarie op een sokkel zet kun je verwachten dat een eventuele val ook opgemerkt wordt.
pi_221519876
quote:

[..]
ZIjn er zoveel albino's dan dat it een issue is?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:26:00 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221519878
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, jij bent lekker off-topic bezig, Jippie zal weer moeten vegen.. :6
En wie begon met de lege, inhoudsloze, op de man spelende off-topic bagger? Precies, zoals hierboven, nu ben jij weer het slachtoffer van iets waar je zelf mee begonnen bent.

Heb je Palestijns bloed ofzo? :').
Get woke, go broke!
pi_221519891
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En wie begon met de lege, inhoudsloze, op de man spelende off-topic bagger? Precies, zoals hierboven, nu ben jij weer het slachtoffer van iets waar je zelf mee begonnen bent.

Heb je Palestijns bloed ofzo? :').
Nee en ook geen paars haar. :D
pi_221520001
quote:
Met die benoeming werd hij de jongste zwarte hoogleraar uit de Britse geschiedenis.
Buitengewoon interessant dit.

Wat ik ook graag zou willen weten wie de eerste roodharige professor met schoenmaat 46 is.

Weet iemand dat misschien?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:50:01 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520015
The Telegraph
@Telegraph
The University of Cambridge will review the appointment process of senior academics in the wake of the Jason Arday fiasco.

https://t.co/O1YTRxoxLH

And so it begins, finally :7.
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:51:32 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221520024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies. Deze plaat is nu onderhand wel grijsgedraaid.

Don't shoot the messenger.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221520045
De fixatie op huidskleur en ras heeft in het VK extreme vormen aangenomen.

Je ziet dit ook terug in Britse filmproducties. Daar moeten per se alle kleuren van de regenboog vertegenwoordigd zijn. Dan krijg je van die malle situaties dat Sherlock Holmes nog wel blank mag zijn, maar dat Dr. Watson opeens een Pakistaan is geworden met een lange baard en Professor Moriarty wordt gespeeld door een pikzwarte negerin. Zie de film Enola Holmes. Of beter gezegd: kijk maar niet - het is nauwelijks te verdragen.
pi_221520060
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:55 schreef Kottnauer het volgende:
De fixatie op huidskleur en ras heeft in het VK extreme vormen aangenomen.

Je ziet dit ook terug in Britse filmproducties. Daar moeten per se alle kleuren van de regenboog vertegenwoordigd zijn. Dan krijg je van die malle situaties dat Sherlock Holmes nog wel blank mag zijn, maar dat Dr. Watson opeens een Pakistaan is geworden met een lange baard en Professor Moriarty wordt gespeeld door een pikzwarte negerin. Zie de film Enola Holmes. Of beter gezegd: kijk maar niet - het is nauwelijks te verdragen.
Ik kom er net vandaan (zoon woont er) en het straatbeeld is ook gewoon gekleurd, niets aan de hand, iedereen gaat vriendelijk met elkaar om. Logisch dat er dan ook gekleurde acteurs zijn.
pi_221520070
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:56 schreef thedeedster het volgende:
Gestopt met lezen na ' Dit kwam aan het ligt'
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221520074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gestopt met lezen na ' Dit kwam aan het ligt'
_O- :D
pi_221520084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik kom er net vandaan (zoon woont er) en het straatbeeld is ook gewoon gekleurd, niets aan de hand, iedereen gaat vriendelijk met elkaar om. Logisch dat er dan ook gekleurde acteurs zijn.
Jawel, maar het verhaal van Sherlock Holmes speelt zich af rond 1900 toen het straatbeeld nog niet zo gekleurd was.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:03:19 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520094
quote:

[..]
Dat is wel een heel erg rooskleurig, lekker op vakantie, beeld hoor. Ik zal ook niet beweren dat er op elke straat hordes tuig klaar staan om je kapot te steken, maar niets aan de hand is natuurlijk zeker niet conform de werkelijkheid.

Henry Nowak, de ballerina's van 4 en nog talloze voorbeelden tonen aan dat er echt wel "iets aan de hand" is.
Get woke, go broke!
pi_221520095
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:02 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Jawel, maar het verhaal van Sherlock Holmes speelt zich af rond 1900 toen het straatbeeld nog niet zo gekleurd was.
Ok, daar kan ik mij dan wel weer iets bij voorstellen.
pi_221520099
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is wel een heel erg rooskleurig, lekker op vakantie, beeld hoor. Ik zal ook niet beweren dat er op elke straat hordes tuig klaar staan om je kapot te steken, maar niets aan de hand is natuurlijk zeker niet conform de werkelijkheid.

Henry Nowak, de ballerina's van 4 en nog talloze voorbeelden tonen aan dat er echt wel "iets aan de hand" is.
Ik zeg toch, mijn zoon woont daar al veertien jaar, hoezo vakantie?
pi_221520106
Verrassend allen! Ies koeltoer.
U MAD?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:09:27 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik zeg toch, mijn zoon woont daar al veertien jaar, hoezo vakantie?
Jij was er toch op vakantie? :7.

Ik ken mensen zat in de VS, kom er ook wel eens, maar dan doe ik alsnog niet alsof ik er woon en dus 100% weet hoe het dagelijks leven daar verloopt :P.

Maar het was maar een kwinkslag hoor ;).
Get woke, go broke!
pi_221520149
Mooi dat deze leugenaar en charlatan is opgestapt.
Nu moet zijn proefschrift alsnog afgekeurd worden. Weg met die titel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:12:47 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221520155
quote:

[..]
Ik ben er pas nog een week geweest in meerdere steden. Niets van al die extreemrechtse bangmaakverhalen uit muffe Nederlandse stinkzolders ervaren.
pi_221520181
quote:
18s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:12 schreef OllieA het volgende:
Mooi dat deze leugenaar en charlatan is opgestapt.
Nu moet zijn proefschrift alsnog afgekeurd worden. Weg met die titel.
Zo is dat net als andere charlatans, bruin, geel of wit.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:20:06 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520196
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben er pas nog een week geweest in meerdere steden. Niets van al die extreemrechtse bangmaakverhalen uit muffe Nederlandse stinkzolders ervaren.
Ooeee, je hebt een week de toerist uitgehangen bij daglicht, tussen de duizenden andere toeristen, en dan dapper beweren omdat jij niets gezien hebt dat er totaal niets aan de hand is.

Ik snap meer en meer van jouw wereldbeeld, bekrompen, als ik het niet zie bestaat het niet, en op basis daarvan anderen de les lezen, ook al wonen die mensen die anders beweren er zelf wel midden in.

D66 in een notendop.
Get woke, go broke!
pi_221520214
Ik heb mij enorm verbaasd over deze affaire. Met name de onwil om te zien dat hier gewoon iets niet klopte. Tot voor kort werd er door velen nog beweerd dat het allemaal racisme was. Maar in 35 dagen aan 30 marathons meedoen? Het lijkt mij evident dat aangezien marathons vrijwel uitsluitend in het weekend worden gehouden dit niet kan, nog afgezien van het logistieke.

Mijn vermoeden is overigens dat vanwege de gewilligheid om alles wat hij zei te geloven, dat deze man steeds gekkere dingen is gaan verzinnen. Wat dat betreft lijkt hij mij ook gewoon het zoveelste slachtoffer van DEI.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:22:43 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221520263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ooeee, je hebt een week de toerist uitgehangen bij daglicht, tussen de duizenden andere toeristen, en dan dapper beweren omdat jij niets gezien hebt dat er totaal niets aan de hand is.

Ik snap meer en meer van jouw wereldbeeld, bekrompen, als ik het niet zie bestaat het niet, en op basis daarvan anderen de les lezen, ook al wonen die mensen die anders beweren er zelf wel midden in.

D66 in een notendop.
Jaals je door meerdere steden rondloopt, gewoon waar iedereen komt,dan krijg je wel een redelijk beeld. Niets van al die spookverhalen van extreemrechtse zolderkamerbewoners die zich afrukken bij filmpjes uit achterbuurten.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:24:29 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221520314
Maargoed, deze fopwetenschapper is verder natuurlijk ook onhoudbaar. Kan beter marketingman worden voor dubieuze producten.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:25:05 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520331
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jaals je door meerdere steden rondloopt, gewoon waar iedereen komt,dan krijg je wel een redelijk beeld. Niets van al die spookverhalen van extreemrechtse zolderkamerbewoners die zich afrukken bij filmpjes uit achterbuurten.
Bullshit. Er komen ook dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, die merken er overdag ook allemaal niet zo veel van. Pas buiten de toeristengebieden, later op de dag, zie je de dingen waar mensen die er wonen massaal over klagen.

Ik woon er midden in, kom jij met je muil ook even beweren dat mijn buurt een paradijs is en dat ik alle incidenten, toegenomen overlast, misdaad en bijv camaraposten verzonnen heb?

Ik zie je er voor aan :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:26:28 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221520362
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bullshit. Er komen ook dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, die merken er overdag ook allemaal niet zo veel van. Pas buiten de toeristengebieden, later op de dag, zie je de dingen waar mensen die er wonen massaal over klagen.

Ik woon er midden in, kom jij met je muil ook even beweren dat mijn buurt een paradijs is en dat ik alle incidenten, toegenomen overlast, misdaad en bijv camaraposten verzonnen heb?

Ik zie je er voor aan :).
Geen idee in welke achterbuurt je woont. Maar misschien moet je eens gaan verhuizen dan.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:29:07 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520444
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen idee in welke achterbuurt je woont. Maar misschien moet je eens gaan verhuizen dan.
Kijk, dat antwoord is 100% waarmee je mijn gelijk aangeeft.

Jij ziet het niet, dus het bestaat niet, maar als het toch bestaat moet je er maar weg. Zo fucking tegenstrijdig en toch met droge ogen gezegd.

Bedankt, wederom :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:34:08 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221520487
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kijk, dat antwoord is 100% waarmee je mijn gelijk aangeeft.

Jij ziet het niet, dus het bestaat niet, maar als het toch bestaat moet je er maar weg. Zo fucking tegenstrijdig en toch met droge ogen gezegd.

Bedankt, wederom :).
Waarom zou ik me de hele dag druk moeten maken om een paar achterbuurten? Die heb je overal en altijd. Ik heb niet de illusie dat we ooit een land krijgen zonder buurten waar trash zich verzamelt. Dan kun je beter zelf zorgen dat je er weg blijft.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:40:47 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520518
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou ik me de hele dag druk moeten maken om een paar achterbuurten? Die heb je overal en altijd. Ik heb niet de illusie dat we ooit een land krijgen zonder buurten waar trash zich verzamelt. Dan kun je beter zelf zorgen dat je er weg blijft.
Je hebt gewoon een enorm egocentrisch, eenkennig, oogkleppen op, wereldbeeld voor jezelf gecreëerd waarin je je ogen sluit voor de werkelijkheid en je eigen utopische wensdenkende ideaalplaatje aanziet voor de realiteit.

En dat zet je dan in dit geval, typerend, arrogant, weg als een niche waar jij je met je verhevenheid allemaal niet druk om hoeft te maken, jij ziet het niet, dus het bestaat niet.

Dat zei ik dus, geen idee hoe de wereld echt is, maar wel overal de grootste bek met een mening die, inmiddels dus zelf toegegeven, niet op enerlei wijze gebaseerd is op feiten of de werkelijkheid.

Jetten is trots op je :7.
Get woke, go broke!
pi_221520550
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je gaat toch niet serieus beweren dat de idioten in achterbuurten zich ook netjes daar blijven ophouden? Kom op zeg...
pi_221520569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In andere steden valt het inderdaad wel mee, al moet je dan nog niet in de buitenwijken van Londen zelf zijn.

In Londen zelf is het uiteraard wel af en toe een puinhoop op plekken en waan je je in de metro soms ook weleens in het Midden-Oosten. En ja, ik kom er inderdaad geregeld de laatste 15 jaar (waarschijnlijk weer boeken voor volgend jaar).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:47:19 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520576
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je gaat toch niet serieus beweren dat de idioten in achterbuurten zich ook netjes daar blijven ophouden? Kom op zeg...
Ik begin me steeds meer af te vragen of ook hij niet gewoon een Mikey/Harvest-achtige troll is inmiddels.
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:50:49 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221520594
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Meestal hebben die niet zo'n grote actieradius.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:51:55 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221520600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je hebt gewoon een enorm egocentrisch, eenkennig, oogkleppen op, wereldbeeld voor jezelf gecreëerd waarin je je ogen sluit voor de werkelijkheid en je eigen utopische wensdenkende ideaalplaatje aanziet voor de realiteit.

En dat zet je dan in dit geval, typerend, arrogant, weg als een niche waar jij je met je verhevenheid allemaal niet druk om hoeft te maken, jij ziet het niet, dus het bestaat niet.

Dat zei ik dus, geen idee hoe de wereld echt is, maar wel overal de grootste bek met een mening die, inmiddels dus zelf toegegeven, niet op enerlei wijze gebaseerd is op feiten of de werkelijkheid.

Jetten is trots op je :7.
Dat kan ik ook voor jou stellen. Kennelijk woon je in een of andere afbraakbuurt en dan ga je stellen dat het in heel Nederland zo is en iedereen ermee lastig vallen.
pi_221520683
Blijkt de socioloog een sociopaat te zijn. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:06:16 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221520693
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan ik ook voor jou stellen. Kennelijk woon je in een of andere afbraakbuurt en dan ga je stellen dat het in heel Nederland zo is en iedereen ermee lastig vallen.
Ja, dat kan idd :).

Alleen bevestig je mijn punt daarmee alleen maar nog meer. Ik beweer namelijk nergens dat het overal zo is, sterker nog, ik geef 2 (specifieke) voorbeelden dat als je alleen maar achter de gids aanloopt overdag bij een rondleiding, dat je er niet zo veel van mee krijgt, net als de hordes dagjesmensen in de binnenstad.

Jij komt met een stelling dat die dingen puur en alleen verzonnen zouden zijn op zolderkamers, maar dat maak je nergens hard en als je op een tegenstelling gewezen wordt kom je ook niet verder dan naar een ander wijzen.

Jij ziet het niet, dus het bestaat niet, is verzonnen, en bij bewijs van het tegendeel moet je maar weg uit dat gene waarvan je net nog beweerde dat het überhaupt niet bestond.

Als je dat zelf niet inziet, sja, dan snap ik je D66-liefde.
Get woke, go broke!
pi_221520882
Om even terug te komen op het onderwerp, is het erger als een gekleurde professor plagiaat pleegt dan een ander omdat het vermoeden bestaat dat ie juist door die kleur is aangenomen ipv zijn startcompetenties?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:39:04 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221520972
Ik zeg alleen maar : René Diekstra.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221521002
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zeg alleen maar : René Diekstra.
Dat is maar een voorbeeld en al heel oud.

Naast professoren genoeg wetenschappers.

https://universonline.nl/(...)deurs-op-een-rijtje/
pi_221521053
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Meestal hebben die niet zo'n grote actieradius.
Dat heb je ook niet nodig. Zeker niet in Nederland waar een stad als Amsterdam nog steeds niets meer is dan een uit de kluiten gewassen dorp.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:50:47 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221521071
Oh we hebben we 1 heel "maar hunnie doen het ook hoor" voorbeeld.

Het gaat er niet om dat er ook anderen zijn die het doen, het gaat erom dat in dit geval de persoon niet alleen aangesteld is maar er ook een heel deugcircus omheen is opgezet om als voorbeeld te dienen, een soort spreekbuis voor de goeie zaak, vooruitgang, progressief zijn. En nu blijkt dus dat dat soort praktijken gewoon meestal verkeerd uitpakken.

Tuurlijk is het, zoals ik zelf al schreef een soort "we told you so!" uitlachtopic, maar dat maakt het allemaal niet minder schrijnend dat zo'n gerenommeerd instituut nu zo internationaal voor paal staat door hun eigen toedoen. En wellicht gaan er bij wat meer instituten een lichtje branden.

Cambridge heeft zelf nu aangegeven de zaak beter in de gaten te houden, dat is al winst.
Get woke, go broke!
pi_221521103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:50 schreef HeatWave het volgende:
Oh we hebben we 1 heel "maar hunnie doen het ook hoor" voorbeeld.

Het gaat er niet om dat er ook anderen zijn die het doen, het gaat erom dat in dit geval de persoon niet alleen aangesteld is maar er ook een heel deugcircus omheen is opgezet om als voorbeeld te dienen, een soort spreekbuis voor de goeie zaak, vooruitgang, progressief zijn. En nu blijkt dus dat dat soort praktijken gewoon meestal verkeerd uitpakken.

Tuurlijk is het, zoals ik zelf al schreef een soort "we told you so!" uitlachtopic, maar dat maakt het allemaal niet minder schrijnend dat zo'n gerenommeerd instituut nu zo internationaal voor paal staat door hun eigen toedoen. En wellicht gaan er bij wat meer instituten een lichtje branden.

Cambridge heeft zelf nu aangegeven de zaak beter in de gaten te houden, dat is al winst.
Het spreekwoord 'hoge bomen vangen veel wind' is hier dan misschien van toepassing.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:55:46 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221521123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het spreekwoord 'hoge bomen vangen veel wind' is hier dan misschien van toepassing.
Ja, wellicht. Maar dat maakt niet uit, als het zo in het nieuws komt gaat de vanzelfsprekendheid waarmee DEI nu overal toegepast wordt eens tegen het licht gehouden worden in de samenleving.
Get woke, go broke!
pi_221521136
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, wellicht. Maar dat maakt niet uit, als het zo in het nieuws komt gaat de vanzelfsprekendheid waarmee DEI nu overal toegepast wordt eens tegen het licht gehouden worden in de samenleving.
Dat is toch alleen maar: bij gelijke competenties voorkeur voor vrouw of kleurling?
pi_221521142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:32 schreef Firuze60 het volgende:
Om even terug te komen op het onderwerp, is het erger als een gekleurde professor plagiaat pleegt dan een ander omdat het vermoeden bestaat dat ie juist door die kleur is aangenomen ipv zijn startcompetenties?
Dat hij plagiaat heeft gepleegd en de rest van zijn levensloop heeft opgeleukt zodat zelfs in het bos in Kaatsheuvel de wenkbrauwen opgetrokken worden staat los van zijn huidskleur.

Wat er niet los van staat is dat kennelijk in bepaalde kringen (en sociologie hoort daarbij, want dat is tegenwoordig vooral activisme is wetenschapskleren) men zodanig non kritisch is vanwege een vrij racistische opvatting waarin bepaalde groepen per definitie geloofd moeten worden, dat zelfs zijn bizarre levensverhaal geen aanleiding was om even wat te controleren.

Daarmee doe je iedereen tekort, ook de groepen die je zogenaamd wil beschermen.

En deze man is daar nu ook het slachtoffer van.

Wederom een kwestie van everybody loses.
pi_221521148
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:32 schreef Firuze60 het volgende:
Wetenschappers die plagiaat plegen dienen aan de schandpaal, afgezien van kleur.
Waneer het vermoeden bestaat dat ze uit de wind worden gehouden ivm met hun kleur dient het instituut dat dat doet aan de paal.

Lijkt me simpel eigenlijk. De waarheid, kennis, heeft geen kleur. Of beter: hoort geen kleur te hebben.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221521152
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is toch alleen maar: bij gelijke competenties voorkeur voor vrouw of kleurling?
Dat is lulkoek natuurlijk. Ik heb zelf ook wel eens in selectiecommissie’s gezeten voor hoogleraren en dan moet het gewoon een vrouw worden…
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:00:40 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221521153
quote:

[..]
Nou ja, lang niet overal. Genoeg vacatures die duidelijk stellen dat de voorkeur specifiek uitgaat naar *vul zielige groep in* :P.

Hoe zaken daadwerkelijk in de praktijk verlopen is weer een andere discussie.
Get woke, go broke!
pi_221521159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, lang niet overal. Genoeg vacatures die duidelijk stellen dat de voorkeur specifiek uitgaat naar *vul zielige groep in* :P.
Laat eens een voorbeeld zien dan?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221521161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hoe zaken daadwerkelijk in de praktijk verlopen is weer een andere discussie.
Tja, dat kan weer te maken hebben met de samenstelling van de groep.
pi_221521212
Mooi voorbeeld hoe doorgeslagen die woke-communitie is...

Ga voor kwaliteit ipv kwantiteit...
pi_221521222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:18 schreef Toine51 het volgende:
Mooi voorbeeld hoe doorgeslagen die woke-communitie is...

Ga voor kwaliteit ipv kwantiteit...
Uiteraard, heeft alleen niks met woke te maken.
pi_221521238
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:11 schreef Hexagon het volgende:
HR is wel de laatste die topics moet openen over anderen die liegen en dingen bij elkaar verzinnen. _O-
Want dit verhaal klopt niet ofwat?
pi_221521250
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:02 schreef knoopie het volgende:

[..]
Astu..

https://www.geenstijl.nl/(...)hikbaar-voor-blanken
pi_221521263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Uiteraard, heeft alleen niks met woke te maken.
:')
Je zegt uiteraard maar heeft toch niks met woke te maken?

Waarmee dan?

Waarom is dit figuur aangenomen denk je?

Zijn fantastische kwaliteiten?
pi_221521380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:31 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je zegt uiteraard maar heeft toch niks met woke te maken?

Waarmee dan?

Waarom is dit figuur aangenomen denk je?

Zijn fantastische kwaliteiten?
Beetje onnozel vragen naar de bekende weg, heb het hierboven al gezegd. Het kan zijn dat er voorkeur is voor een evenwichtige samenstelling van een team tussen mannen, vrouwen en/of gekleurde mensen, dan gaat de voorkeur dus uit naar (bij gelijke competenties) naar de laatsten. Alsof dit al jaren aan de gang is, meestal zijn universiteiten niet bepaald gemengd. Dat er eentje door de mand valt met plagiaat hoef je niet direct te rekenen aan de huidskleur.
pi_221521404
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Beetje onnozel vragen naar de bekende weg, heb het hierboven al gezegd. Het kan zijn dat er voorkeur is voor een evenwichtige samenstelling van een team tussen mannen, vrouwen en/of gekleurde mensen, dan gaat de voorkeur dus uit naar (bij gelijke competenties) naar de laatsten. Alsof dit al jaren aan de gang is, meestal zijn universiteiten niet bepaald gemengd. Dat er eentje door de mand valt met plagiaat hoef je niet direct te rekenen aan de huidskleur.
Waarom moet dit überhaupt? Wil je niet gewoon de beste kandidaten, ongeacht de etniciteit of het geslacht van iemand?
quote:

[..]
Waarom moet universiteiten 'gemengd' zijn? Ook hier weer: kwaliteit moet de doorslag geven, niet andere dingen.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:04:17 #93
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221521415
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is wel weer een opmerkelijke situatie die al langer was te volgen online, deze man heeft dus schijnbaar talloze dingen bij elkaar zitten te verzinnen over zijn verleden en tevens plagiaat gepleegd. Dit kwam aan het ligt nadat hij op een voetstuk was gezet omdat hij de jongste professor aan Cambridge was met een donkere huidskleur.

Ligt. _O- _O- _O-

@3rr0r
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221521417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:04 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ligt. _O- _O- _O-

@:3rr0r
Oeh, die is wel pijnlijk ja. Even aanpassen.
pi_221521431
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oeh, die is wel pijnlijk ja. Even aanpassen.
Te laat.
pi_221521436
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moet dit überhaupt? Wil je niet gewoon de beste kandidaten, ongeacht de etniciteit of het geslacht van iemand?
[..]
Waarom moet universiteiten 'gemengd' zijn? Ook hier weer: kwaliteit moet de doorslag geven, niet andere dingen.
Er staat duidelijk, bij gelijke competenties.
pi_221521467
quote:
Vreemd. Alleen een nieuwsbericht, maar geen vacature meer online?

Vooralsnog vind ik "genoeg vacatures" nogal overdreven.
pi_221521481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er staat duidelijk, bij gelijke competenties.
Je hebt zelden tot nooit twee exact dezelfde kandidaten. Kortom, zulk 'diversiteitsbeleid' heeft wel degelijk gevolgen. En het legt bovendien niet uit waarom er dus selectief voor bepaalde groepen moet worden gekozen op basis van onveranderlijke kenmerken?
pi_221521485
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je hebt zelden tot nooit twee exact dezelfde kandidaten. En het legt bovendien niet uit waarom er dus selectief voor bepaalde groepen moet worden gekozen op basis van onveranderlijke kenmerken?
Nou ja zeg, je zegt het nu zelf, als een team professoren uit louter mannen bestaat willen ze er graag een vrouw bij voor het evenwicht, is dat zo raar?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:24:12 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521491
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou ja zeg, je zegt het nu zelf, als een team professoren uit louter mannen bestaat willen ze er graag een vrouw bij voor het evenwicht, is dat zo raar?
Ja, eigenlijk wel, want één vrouw in een groep vol mannen is geen evenwicht. En of er nu tien mannen tien vrouwen zitten, het gaat er toch om dat de beste er zitten?
pi_221521508
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel, want één vrouw in een groep vol mannen is geen evenwicht. En of er nu tien mannen tien vrouwen zitten, het gaat er toch om dat de beste er zitten?
*zucht* natuurlijk gaat het er om dat de beste er zitten. Het gaat altijd om 'bij gelijke competenties'. En dan zit jij ineens te zeuren dat je geen twee mensen met elkaar kunt vergelijken, dat kan dus wel.
pi_221521513
quote:
bij gelijke competenties voorkeur voor vrouw of kleurling?
Oftewel discriminatie.
pi_221521516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Oftewel discriminatie.
_O-
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:28:40 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521518
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
*zucht* natuurlijk gaat het er om dat de beste er zitten. Het gaat altijd om 'bij gelijke competenties'. En dan zit jij ineens te zeuren dat je geen twee mensen met elkaar kunt vergelijken, dat kan dus wel.
Waarom kun je de vraag wáárom en onderscheid moet worden gemaakt op basis van onveranderlijke kenmerken, niet tot twee keer toe al niet beantwoorden?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:29:33 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
_O-
Uiteraard is dat discriminatie, als de beslissende factor om iemand wel of niet aan te nemen geslacht of huidskleur is, dan discrimineer je op basis daarvan.
pi_221521532
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom kun je de vraag wáárom en onderscheid moet worden gemaakt op basis van onveranderlijke kenmerken, niet tot twee keer toe al niet beantwoorden?
Ga ik nog een keertje uitleggen dan, er bestaan heel veel mannelijke bolwerken in de top, kun je je inmiddels gaan afvragen of dat aan hun competenties ligt of omdat het gewoon om een old-boys netwerk gaat. Het is best gezond dat dat patroon eens doorbroken wordt. Tja, als er dan een mislukt geval bij zit kun je daar wel bovenop springen, maar je kunt echt niet ontkennen dat zo'n netwerk er is.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:40:50 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ga ik nog een keertje uitleggen dan, er bestaan heel veel mannelijke bolwerken in de top, kun je je inmiddels gaan afvragen of dat aan hun competenties ligt of omdat het gewoon om een old-boys netwerk gaat. Het is best gezond dat dat patroon eens doorbroken wordt. Tja, als er dan een mislukt geval bij zit kun je daar wel bovenop springen, maar je kunt echt niet ontkennen dat zo'n netwerk er is.
Dat heeft als eerste al niets met huidskleur te maken, ten tweede komt dat natuurlijk voort uit het feit dat vrouwen heel lang geen of niet volledig een onderdeel uitmaakte van de beroepsbevolking. En nog altijd werkt slechts 35% van de vrouwen maar fulltime. Hoe wil jij ergens CEO worden met pakweg 24 of 28 uur per week? Dat gaat niet.

Dan komt er nog de pijnlijke realiteit voor velen dat aan de top vaak bepaalde profielen komen, mensen met een achtergrond in bepaalde studierichtingen, zoals economische, financieel, juridisch of technisch. Dit waar vrouwen vaak opleidingen kiezen in de zorg, cultuur-en talenwereld of maatschappelijk gerichte studies zoals psychologie, pedagogiek of communicatie.
pi_221521590
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft als eerste al niets met huidskleur te maken, ten tweede komt dat natuurlijk voort uit het feit dat vrouwen heel lang geen of niet volledig een onderdeel uitmaakte van de beroepsbevolking. En nog altijd werkt slechts 35% van de vrouwen maar fulltime. Hoe wil jij ergens CEO worden met pakweg 24 of 28 uur per week? Dat gaat niet.

Dan komt er nog de pijnlijke realiteit voor velen dat aan de top vaak bepaalde profielen komen, mensen met een achtergrond in bepaalde studierichtingen, zoals economische, financieel, juridisch of technisch. Dit waar vrouwen vaak opleidingen kiezen in de zorg, cultuur-en talenwereld of maatschappelijk gerichte studies zoals psychologie, pedagogiek of communicatie.
Je loopt achter, we hadden het hier over het bolwerk universiteit, moet ik even de feiten gaan noemen hoeveel inmiddels meer vrouwen dan mannen afstuderen?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:48:14 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521612
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je loopt achter, we hadden het hier over het bolwerk universiteit, moet ik even de feiten gaan noemen hoeveel inmiddels meer vrouwen dan mannen afstuderen?
Wat doet dit af aan het punt dat ik maak?

Er kunnen veel meer vrouwen afstuderen maar als veel van die vrouwen niet de juiste studie hebben gekozen en/of part-time gaan werken dan maakt dit helemaal geen verschil.
pi_221521617
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat doet dit af aan het punt dat ik maak?

Er kunnen veel meer vrouwen afstuderen maar als veel van die vrouwen niet de juiste studie hebben gekozen en/of part-time gaan werken dan maakt dit helemaal geen verschil.
Nee en? Waarom open je dan een topic over een gekleurde plagiaat pleger professor sociologie?
pi_221521655
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:17 schreef knoopie het volgende:

[..]
Vreemd. Alleen een nieuwsbericht, maar geen vacature meer online?

Vooralsnog vind ik "genoeg vacatures" nogal overdreven.
Nou, ze zijn er wel he?
pi_221521669
quote:

[..]
Jij gelooft echt dat dit sujet aangenomen is omdat zijn cv zó goed was en zijn "verhalen" zó geloofwaardig, dat zijn competenties beter waren dan andere kandidaten....?

Ja? Echt?
_O-
pi_221521674
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jij gelooft echt dat dit sujet aangenomen is omdat zijn cv zó goed was en zijn "verhalen" zó geloofwaardig, dat zijn competenties beter waren dan andere kandidaten....?

Ja? Echt?
_O-
Nee en dat heb ik ook nooit gezegd.
pi_221521762
Sociologie :') studeer dan niets
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:20:24 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221521813
quote:

[..]
Volgens mij is er niet echt een "zwarte gemeenschap". Wellicht in de VS, omdat Afro-Amerikanen een "gezamenlijke" historie hebben (samen met de blanke Amerikanen). In Engeland zijn zwarten doorgaans immigranten uit verschillende landen.

Tevens zijn er genoeg zwarten met kritiek op positieve discriminatie. Voorbeeld van een bekende (Amerikaanse) wetenschapper met veel onderbouwde kritiek op dit soort beleid is Thomas Sowell.
Krekker is de bom!
pi_221522500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, ze zijn er wel he?
Tot nu toe was er ééntje, of tenminste als we GeenStijl moeten geloven. Één vacature, eventueel. Beetje magertjes bewijs om te roepen dat er "genoeg vacatures" zijn die zo geschreven worden.

Helemaal omdat GeenStijl wel vaker dingen een beetje uit de context wil trekken om het net wat spectaculairder te maken. Maar dat is nu niet meer te beoordelen omdat die vacature dus niet meer te vinden is.
pi_221522609
Het diversiteitsbeleid faalt weer eens.

Leve de diversiteitsdrammers.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:37:20 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221522686
Wat een looser ook zeg. Een schande voor de wetenschap. Maar wel de racisme kaart gelijk trekken als ie wordt ontmaskerd. Want ik ben zwart dus is iedereen tegen mij - op die manier 🤪 Gelukkig is de woke maatschappij heel blij met dit soort diversiteit. Ik wordt helemaal scheitziek van die anuskramp waarin we inmiddels beland zijn 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:20:17 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221523197
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 22:37 schreef matspontius het volgende:
Wat een looser ook zeg. Een schande voor de wetenschap. Maar wel de racisme kaart gelijk trekken als ie wordt ontmaskerd. Want ik ben zwart dus is iedereen tegen mij - op die manier 🤪 Gelukkig is de woke maatschappij heel blij met dit soort diversiteit. Ik wordt helemaal scheitziek van die anuskramp waarin we inmiddels beland zijn 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Het probleem is niet de diversiteit. Het probleem is hoe men de diversiteit probeerde te bewerkstelligen.

Er zijn genoeg capabele donkere mensen in hoge posities die goed functioneren. Maar deze werden doorgaans niet aangenomen en gepresenteerd als "dyslectische-slechte-jeugd-zwarte-token-medewerker-van-de-eeuw".
Krekker is de bom!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:29:00 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221523207
quote:

[..]
Door zulk beleid neemt straks iedereen bij voorbaat aan dat zwarte mensen op hoge posities daar alleen zitten vanwege het diversiteitsbeleid. .
Dit gebeurt sowieso al
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:37:54 #121
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_221523221
Dus, wat hebben we nu geleerd? Wel iemand aannemen die capabel is voor een bepaalde functie. En niet iemand aannemen waarmee je je hele deug checklist kunt afvinken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:59:11 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221523260
Hoe weten we dat hij is aangenomenvanwege die deug checklist?

Mogelijk is hij gewoon lui
pi_221523548
Bekijk deze YouTube-video

Cambridge University en James O’Brien staan er niet goed op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221523736
Dit is op meerdere vlakken verbijsterend. Plagiaat plegen en dan niet met pek en veren worden afgevoerd maar de kans krijgen om plagiaat te verdoezelen door geplagieerd werk te citeren. Ongehoord. Als je weet hoe verdomd lastig het is om je staande te houden in de wetenschap, dan is het onbegrijpelijk dat charlatans hier mee wegkomen.

Wetenschap draait om het vinden van de waarheid. DEI ondermijnt waarheidsbevinding. Kul wordt door de DEI brigades met de mantel der liefde bedekt. Niet alleen universiteiten zijn verantwoordelijk; uitgevers en fondsenverstrekkers hebben een belangrijke rol in de afbraak van de wetenschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 08-08-2026 11:20:49 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221523756
Dat hij in een succesvolle band zat die een grote hit scoorde is trouwens wél waar:
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221524626
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee en dat heb ik ook nooit gezegd.
Jawel.
Jij hebt het over;
quote:
een evenwichtige samenstelling van een team tussen mannen, vrouwen en/of gekleurde mensen, dan gaat de voorkeur dus uit naar (bij gelijke competenties) naar de laatsten.
Dus dit figuur heeft dezelfde competenties als zijn blanke tegenkandidaten volgens jou.

Dat zegt dus mss ook iets over de tegenkandidaten maar dat weet jij ook wel dat dat niet zo is....
pi_221524914
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 07:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit gebeurt sowieso al
Ja, Claudine Gay, Ibrahim X. Kendi, Nicole Hannah-Jones. Onder de bus gegooid om de wereld beter te maken.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:57:36 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221525068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ja, Claudine Gay, Ibrahim X. Kendi, Nicole Hannah-Jones. Onder de bus gegooid om de wereld beter te maken.
Ok?

Totaal niet wat ik zeg maar jij bemt er iig vanaf
pi_221525075
Vroeger waren professoren zo iemand als Chriet Titulaer en Bob Smalhout.
Dat kaliber word al jaren niet meer geproduceerd.
En huidskleur boeit me geen drol.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:34:27 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221525441
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:00 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Vroeger waren professoren zo iemand als Chriet Titulaer en Bob Smalhout.
Dat kaliber word al jaren niet meer geproduceerd.
En huidskleur boeit me geen drol.
Er liep toen natuurlijk ook al brandhout rond op universiteiten, niet iedereen is perfect (en ik kan het weten). Maar dit is actief het zaakje ondermijnen, omdat het bestuur een verknipt wereldbeeld heeft.

Welke student wordt beter doordat “Dr” Arday voor de klas staat?
pi_221525600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Er liep toen natuurlijk ook al brandhout rond op universiteiten, niet iedereen is perfect (en ik kan het weten). Maar dit is actief het zaakje ondermijnen, omdat het bestuur een verknipt wereldbeeld heeft.

Welke student wordt beter doordat “Dr” Arday voor de klas staat?
In hun verdediging: het is sociologie. En ook al zijn er best sociologen die interessante inzichten en lessen hebben, het is echt een bastion van extreemlinkse propaganda geworden. Dus wellicht is een gewone fantast beter dan iemand die je bewust indoctrineert.
pi_221525734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:02 schreef knoopie het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)en-voor-vrouwen.html

"De TU Eindhoven stelt het komende anderhalf jaar alle vacatures voor wetenschappelijk personeel alleen open voor vrouwelijke sollicitanten."
pi_221525842

Rafe constateert terecht dat de politie een journalist waarschuwde om niet langer vragen aan Arday te stellen. Dan heb je als land geen persvrijheid meer.

Deze zaak maakt pijnlijk duidelijk hoe zwaar verrot de instituties in het VK zijn.
pi_221525936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:54 schreef Lyrebird het volgende:

Rafe constateert terecht dat de politie een journalist waarschuwde om niet langer vragen aan Arday te stellen. Dan heb je als land geen persvrijheid meer.

Deze zaak maakt pijnlijk duidelijk hoe zwaar verrot de instituties in het VK zijn.
Ja, zie ook:

https://donnalouiseflowers.substack.com/p/believe-me

quote:
When a journalist emailed Professor Jason Arday about textual overlaps in his PhD and about specific claims in his public record, Arday instructed Carter-Ruck — one of the most expensive reputation firms in the country. Their letter suggested the inquiries “may be, whether consciously or unconsciously, racially motivated.” The story was not published.

A harassment complaint was then made to the Metropolitan Police. Officers investigated for four months. They never interviewed the journalist. When they finally contacted him it was to close the case and to tell him not to contact Arday again, because the questions had affected Arday’s mental health. (reported by The Times and confirmed in subsequent coverage)
Je hebt dus kennelijk een politiemacht die media oplegt hun werk niet te doen als dat de betrokkene(n) van streek maakt.

Zolas ik al schreef: deze man is duidelijk op een of ander manier niet goed bij z'n hoofd, daar zou hij hulp bij moeten krijgen. Dat er een hele kring om hem heen is, universiteiten, media, politie die dit alles langdurig faciliteren is veel schokkender.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:23:22 #136
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221526128
Diversiteit is onze kracht, en zo niet dan doen we wel alsof.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:26:44 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221526178
Go woke, go broke.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:33:45 #138
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221526244
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Diversiteit is onze kracht, en zo niet dan doen we wel alsof.
Er kan wel degelijk kracht in diversiteit zitten (vanuit meerdere zienswijze naar problemen kijken, etc.), maar dit bereik je niet door random lui puur op basis van afkomst, huidskleur of geslacht te selecteren.
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:44:10 #139
459912 FlippingCoin
pi_221526276
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Er kan wel degelijk kracht in diversiteit zitten (vanuit meerdere zienswijze naar problemen kijken, etc.), maar dit bereik je niet door random lui puur op basis van afkomst, huidskleur of geslacht te selecteren.
Hebben mensen met een andere kleur een andere zienswijze dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221526390
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Organisaties die pleiten voor diversiteit doen er juist alles aan om andersdenkenden buiten de poort te houden. Zo zijn er faculteiten op universiteiten waar >90% van de werknemers (uiterst) links is.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:24:39 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221526440
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wanneer deze kleur gekoppeld is aan een andere cultuur in sommige gevallen wel.
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:26:38 #142
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221526449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Organisaties die pleiten voor diversiteit doen er juist alles aan om andersdenkenden buiten de poort te houden. Zo zijn er faculteiten op universiteiten waar >90% van de werknemers (uiterst) links is.
Wat wordt verstaan onder diversiteit wordt soms inderdaad erg selectief toegepast :') :'(
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:22:40 #143
459912 FlippingCoin
pi_221526784
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer deze kleur gekoppeld is aan een andere cultuur in sommige gevallen wel.
Ik kan mij voorstellen dat dit in bepaalde gevallen voordelig kan werken ja. Ik zet wel de nodige vraagtekens bij de mate, wijze en het bereiken van deze specifieke diversiteit.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:03:18 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221529149
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik kan mij voorstellen dat dit in bepaalde gevallen voordelig kan werken ja. Ik zet wel de nodige vraagtekens bij de mate, wijze en het bereiken van deze specifieke diversiteit.
In ieder geval niet met quotas ;)
Krekker is de bom!
  zondag 9 augustus 2026 @ 00:32:18 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221530268
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dit is wat men binnen de woke contreien denkt, mensen van kleur ziet men als inherent 'anders' dan blanke mensen en, met totaal andere inzichten en gedachtegoed.

Het is ook altijd bijzonder hoe men de mens als een soort homogene groepen behandeld, die langs de lijnen van huidskleur en afkomst min of meer allemaal hetzelfde doen en denken.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 00:50:00 #146
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221530299
Moet zeggen dat dit topic een compliment verdiend. On topic en inhoudelijk. Jullie kunnen het wel. :D

(nee, het kan wel weer wat minder he :') )
- vmi voor intimi -
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:01:22 #147
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221531964
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is wat men binnen de woke contreien denkt, mensen van kleur ziet men als inherent 'anders' dan blanke mensen en, met totaal andere inzichten en gedachtegoed.

Het is ook altijd bijzonder hoe men de mens als een soort homogene groepen behandeld, die langs de lijnen van huidskleur en afkomst min of meer allemaal hetzelfde doen en denken.
Ik ben het niet zo heel vaak met je eens maar hier heb je wel een goed punt. Cultuur en huidskleur worden vaak als 1 gezien waarbij de extreme diversiteit binnen alle huidskleuren wordt gereduceerd tot 1 homogene cultuur die gelijk staat aan huidskleur.

Viel me op dat je dit in een paar andere posts van je ook probeerde uit te leggen aan users die er heilig in geloven dat gedrag gelijk staat aan huidskleur en dat iemand met een bepaalde huidskleur dus automatisch bepaald gedrag vertoont.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')