*zucht* natuurlijk gaat het er om dat de beste er zitten. Het gaat altijd om 'bij gelijke competenties'. En dan zit jij ineens te zeuren dat je geen twee mensen met elkaar kunt vergelijken, dat kan dus wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel, want één vrouw in een groep vol mannen is geen evenwicht. En of er nu tien mannen tien vrouwen zitten, het gaat er toch om dat de beste er zitten?
Oftewel discriminatie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:57 schreef Firuze60 het volgende:
bij gelijke competenties voorkeur voor vrouw of kleurling?
Waarom kun je de vraag wáárom en onderscheid moet worden gemaakt op basis van onveranderlijke kenmerken, niet tot twee keer toe al niet beantwoorden?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
*zucht* natuurlijk gaat het er om dat de beste er zitten. Het gaat altijd om 'bij gelijke competenties'. En dan zit jij ineens te zeuren dat je geen twee mensen met elkaar kunt vergelijken, dat kan dus wel.
Uiteraard is dat discriminatie, als de beslissende factor om iemand wel of niet aan te nemen geslacht of huidskleur is, dan discrimineer je op basis daarvan.quote:
Ga ik nog een keertje uitleggen dan, er bestaan heel veel mannelijke bolwerken in de top, kun je je inmiddels gaan afvragen of dat aan hun competenties ligt of omdat het gewoon om een old-boys netwerk gaat. Het is best gezond dat dat patroon eens doorbroken wordt. Tja, als er dan een mislukt geval bij zit kun je daar wel bovenop springen, maar je kunt echt niet ontkennen dat zo'n netwerk er is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kun je de vraag wáárom en onderscheid moet worden gemaakt op basis van onveranderlijke kenmerken, niet tot twee keer toe al niet beantwoorden?
Dat heeft als eerste al niets met huidskleur te maken, ten tweede komt dat natuurlijk voort uit het feit dat vrouwen heel lang geen of niet volledig een onderdeel uitmaakte van de beroepsbevolking. En nog altijd werkt slechts 35% van de vrouwen maar fulltime. Hoe wil jij ergens CEO worden met pakweg 24 of 28 uur per week? Dat gaat niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ga ik nog een keertje uitleggen dan, er bestaan heel veel mannelijke bolwerken in de top, kun je je inmiddels gaan afvragen of dat aan hun competenties ligt of omdat het gewoon om een old-boys netwerk gaat. Het is best gezond dat dat patroon eens doorbroken wordt. Tja, als er dan een mislukt geval bij zit kun je daar wel bovenop springen, maar je kunt echt niet ontkennen dat zo'n netwerk er is.
Je loopt achter, we hadden het hier over het bolwerk universiteit, moet ik even de feiten gaan noemen hoeveel inmiddels meer vrouwen dan mannen afstuderen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heeft als eerste al niets met huidskleur te maken, ten tweede komt dat natuurlijk voort uit het feit dat vrouwen heel lang geen of niet volledig een onderdeel uitmaakte van de beroepsbevolking. En nog altijd werkt slechts 35% van de vrouwen maar fulltime. Hoe wil jij ergens CEO worden met pakweg 24 of 28 uur per week? Dat gaat niet.
Dan komt er nog de pijnlijke realiteit voor velen dat aan de top vaak bepaalde profielen komen, mensen met een achtergrond in bepaalde studierichtingen, zoals economische, financieel, juridisch of technisch. Dit waar vrouwen vaak opleidingen kiezen in de zorg, cultuur-en talenwereld of maatschappelijk gerichte studies zoals psychologie, pedagogiek of communicatie.
Wat doet dit af aan het punt dat ik maak?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je loopt achter, we hadden het hier over het bolwerk universiteit, moet ik even de feiten gaan noemen hoeveel inmiddels meer vrouwen dan mannen afstuderen?
Nee en? Waarom open je dan een topic over een gekleurde plagiaat pleger professor sociologie?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat doet dit af aan het punt dat ik maak?
Er kunnen veel meer vrouwen afstuderen maar als veel van die vrouwen niet de juiste studie hebben gekozen en/of part-time gaan werken dan maakt dit helemaal geen verschil.
Nou, ze zijn er wel he?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vreemd. Alleen een nieuwsbericht, maar geen vacature meer online?
Vooralsnog vind ik "genoeg vacatures" nogal overdreven.
Jij gelooft echt dat dit sujet aangenomen is omdat zijn cv zó goed was en zijn "verhalen" zó geloofwaardig, dat zijn competenties beter waren dan andere kandidaten....?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beetje onnozel vragen naar de bekende weg, heb het hierboven al gezegd. Het kan zijn dat er voorkeur is voor een evenwichtige samenstelling van een team tussen mannen, vrouwen en/of gekleurde mensen, dan gaat de voorkeur dus uit naar (bij gelijke competenties) naar de laatsten. Alsof dit al jaren aan de gang is, meestal zijn universiteiten niet bepaald gemengd. Dat er eentje door de mand valt met plagiaat hoef je niet direct te rekenen aan de huidskleur.
Nee en dat heb ik ook nooit gezegd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:59 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat dit sujet aangenomen is omdat zijn cv zó goed was en zijn "verhalen" zó geloofwaardig, dat zijn competenties beter waren dan andere kandidaten....?
Ja? Echt?
Volgens mij is er niet echt een "zwarte gemeenschap". Wellicht in de VS, omdat Afro-Amerikanen een "gezamenlijke" historie hebben (samen met de blanke Amerikanen). In Engeland zijn zwarten doorgaans immigranten uit verschillende landen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:51 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom er geen kritiek is van oa de zwarte gemeenschap zelf. Door zulk beleid neemt straks iedereen bij voorbaat aan dat zwarte mensen op hoge posities daar alleen zitten vanwege het diversiteitsbeleid. Dat ze zich laten vertegenwoordigen door paarsharige geestelijk gestoorden vind ik onbegrijpelijk.
Tot nu toe was er ééntje, of tenminste als we GeenStijl moeten geloven. Één vacature, eventueel. Beetje magertjes bewijs om te roepen dat er "genoeg vacatures" zijn die zo geschreven worden.quote:
Het probleem is niet de diversiteit. Het probleem is hoe men de diversiteit probeerde te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 22:37 schreef matspontius het volgende:
Wat een looser ook zeg. Een schande voor de wetenschap. Maar wel de racisme kaart gelijk trekken als ie wordt ontmaskerd. Want ik ben zwart dus is iedereen tegen mij - op die manier 🤪 Gelukkig is de woke maatschappij heel blij met dit soort diversiteit. Ik wordt helemaal scheitziek van die anuskramp waarin we inmiddels beland zijn 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Dit gebeurt sowieso alquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:51 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Door zulk beleid neemt straks iedereen bij voorbaat aan dat zwarte mensen op hoge posities daar alleen zitten vanwege het diversiteitsbeleid. .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |