abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221521508
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel, want één vrouw in een groep vol mannen is geen evenwicht. En of er nu tien mannen tien vrouwen zitten, het gaat er toch om dat de beste er zitten?
*zucht* natuurlijk gaat het er om dat de beste er zitten. Het gaat altijd om 'bij gelijke competenties'. En dan zit jij ineens te zeuren dat je geen twee mensen met elkaar kunt vergelijken, dat kan dus wel.
pi_221521513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:57 schreef Firuze60 het volgende:
bij gelijke competenties voorkeur voor vrouw of kleurling?
Oftewel discriminatie.
pi_221521516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Oftewel discriminatie.
_O-
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:28:40 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521518
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
*zucht* natuurlijk gaat het er om dat de beste er zitten. Het gaat altijd om 'bij gelijke competenties'. En dan zit jij ineens te zeuren dat je geen twee mensen met elkaar kunt vergelijken, dat kan dus wel.
Waarom kun je de vraag wáárom en onderscheid moet worden gemaakt op basis van onveranderlijke kenmerken, niet tot twee keer toe al niet beantwoorden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:29:33 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
_O-
Uiteraard is dat discriminatie, als de beslissende factor om iemand wel of niet aan te nemen geslacht of huidskleur is, dan discrimineer je op basis daarvan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221521532
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom kun je de vraag wáárom en onderscheid moet worden gemaakt op basis van onveranderlijke kenmerken, niet tot twee keer toe al niet beantwoorden?
Ga ik nog een keertje uitleggen dan, er bestaan heel veel mannelijke bolwerken in de top, kun je je inmiddels gaan afvragen of dat aan hun competenties ligt of omdat het gewoon om een old-boys netwerk gaat. Het is best gezond dat dat patroon eens doorbroken wordt. Tja, als er dan een mislukt geval bij zit kun je daar wel bovenop springen, maar je kunt echt niet ontkennen dat zo'n netwerk er is.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:40:50 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ga ik nog een keertje uitleggen dan, er bestaan heel veel mannelijke bolwerken in de top, kun je je inmiddels gaan afvragen of dat aan hun competenties ligt of omdat het gewoon om een old-boys netwerk gaat. Het is best gezond dat dat patroon eens doorbroken wordt. Tja, als er dan een mislukt geval bij zit kun je daar wel bovenop springen, maar je kunt echt niet ontkennen dat zo'n netwerk er is.
Dat heeft als eerste al niets met huidskleur te maken, ten tweede komt dat natuurlijk voort uit het feit dat vrouwen heel lang geen of niet volledig een onderdeel uitmaakte van de beroepsbevolking. En nog altijd werkt slechts 35% van de vrouwen maar fulltime. Hoe wil jij ergens CEO worden met pakweg 24 of 28 uur per week? Dat gaat niet.

Dan komt er nog de pijnlijke realiteit voor velen dat aan de top vaak bepaalde profielen komen, mensen met een achtergrond in bepaalde studierichtingen, zoals economische, financieel, juridisch of technisch. Dit waar vrouwen vaak opleidingen kiezen in de zorg, cultuur-en talenwereld of maatschappelijk gerichte studies zoals psychologie, pedagogiek of communicatie.
pi_221521590
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft als eerste al niets met huidskleur te maken, ten tweede komt dat natuurlijk voort uit het feit dat vrouwen heel lang geen of niet volledig een onderdeel uitmaakte van de beroepsbevolking. En nog altijd werkt slechts 35% van de vrouwen maar fulltime. Hoe wil jij ergens CEO worden met pakweg 24 of 28 uur per week? Dat gaat niet.

Dan komt er nog de pijnlijke realiteit voor velen dat aan de top vaak bepaalde profielen komen, mensen met een achtergrond in bepaalde studierichtingen, zoals economische, financieel, juridisch of technisch. Dit waar vrouwen vaak opleidingen kiezen in de zorg, cultuur-en talenwereld of maatschappelijk gerichte studies zoals psychologie, pedagogiek of communicatie.
Je loopt achter, we hadden het hier over het bolwerk universiteit, moet ik even de feiten gaan noemen hoeveel inmiddels meer vrouwen dan mannen afstuderen?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:48:14 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521612
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je loopt achter, we hadden het hier over het bolwerk universiteit, moet ik even de feiten gaan noemen hoeveel inmiddels meer vrouwen dan mannen afstuderen?
Wat doet dit af aan het punt dat ik maak?

Er kunnen veel meer vrouwen afstuderen maar als veel van die vrouwen niet de juiste studie hebben gekozen en/of part-time gaan werken dan maakt dit helemaal geen verschil.
pi_221521617
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat doet dit af aan het punt dat ik maak?

Er kunnen veel meer vrouwen afstuderen maar als veel van die vrouwen niet de juiste studie hebben gekozen en/of part-time gaan werken dan maakt dit helemaal geen verschil.
Nee en? Waarom open je dan een topic over een gekleurde plagiaat pleger professor sociologie?
pi_221521655
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:17 schreef knoopie het volgende:

[..]
Vreemd. Alleen een nieuwsbericht, maar geen vacature meer online?

Vooralsnog vind ik "genoeg vacatures" nogal overdreven.
Nou, ze zijn er wel he?
pi_221521669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Beetje onnozel vragen naar de bekende weg, heb het hierboven al gezegd. Het kan zijn dat er voorkeur is voor een evenwichtige samenstelling van een team tussen mannen, vrouwen en/of gekleurde mensen, dan gaat de voorkeur dus uit naar (bij gelijke competenties) naar de laatsten. Alsof dit al jaren aan de gang is, meestal zijn universiteiten niet bepaald gemengd. Dat er eentje door de mand valt met plagiaat hoef je niet direct te rekenen aan de huidskleur.
Jij gelooft echt dat dit sujet aangenomen is omdat zijn cv zó goed was en zijn "verhalen" zó geloofwaardig, dat zijn competenties beter waren dan andere kandidaten....?

Ja? Echt?
_O-
pi_221521674
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jij gelooft echt dat dit sujet aangenomen is omdat zijn cv zó goed was en zijn "verhalen" zó geloofwaardig, dat zijn competenties beter waren dan andere kandidaten....?

Ja? Echt?
_O-
Nee en dat heb ik ook nooit gezegd.
pi_221521762
Sociologie :') studeer dan niets
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:20:24 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221521813
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:51 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik begrijp niet waarom er geen kritiek is van oa de zwarte gemeenschap zelf. Door zulk beleid neemt straks iedereen bij voorbaat aan dat zwarte mensen op hoge posities daar alleen zitten vanwege het diversiteitsbeleid. Dat ze zich laten vertegenwoordigen door paarsharige geestelijk gestoorden vind ik onbegrijpelijk.
Volgens mij is er niet echt een "zwarte gemeenschap". Wellicht in de VS, omdat Afro-Amerikanen een "gezamenlijke" historie hebben (samen met de blanke Amerikanen). In Engeland zijn zwarten doorgaans immigranten uit verschillende landen.

Tevens zijn er genoeg zwarten met kritiek op positieve discriminatie. Voorbeeld van een bekende (Amerikaanse) wetenschapper met veel onderbouwde kritiek op dit soort beleid is Thomas Sowell.
Krekker is de bom!
pi_221522500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, ze zijn er wel he?
Tot nu toe was er ééntje, of tenminste als we GeenStijl moeten geloven. Één vacature, eventueel. Beetje magertjes bewijs om te roepen dat er "genoeg vacatures" zijn die zo geschreven worden.

Helemaal omdat GeenStijl wel vaker dingen een beetje uit de context wil trekken om het net wat spectaculairder te maken. Maar dat is nu niet meer te beoordelen omdat die vacature dus niet meer te vinden is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221522609
Het diversiteitsbeleid faalt weer eens.

Leve de diversiteitsdrammers.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:37:20 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221522686
Wat een looser ook zeg. Een schande voor de wetenschap. Maar wel de racisme kaart gelijk trekken als ie wordt ontmaskerd. Want ik ben zwart dus is iedereen tegen mij - op die manier 🤪 Gelukkig is de woke maatschappij heel blij met dit soort diversiteit. Ik wordt helemaal scheitziek van die anuskramp waarin we inmiddels beland zijn 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:20:17 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221523197
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 22:37 schreef matspontius het volgende:
Wat een looser ook zeg. Een schande voor de wetenschap. Maar wel de racisme kaart gelijk trekken als ie wordt ontmaskerd. Want ik ben zwart dus is iedereen tegen mij - op die manier 🤪 Gelukkig is de woke maatschappij heel blij met dit soort diversiteit. Ik wordt helemaal scheitziek van die anuskramp waarin we inmiddels beland zijn 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Het probleem is niet de diversiteit. Het probleem is hoe men de diversiteit probeerde te bewerkstelligen.

Er zijn genoeg capabele donkere mensen in hoge posities die goed functioneren. Maar deze werden doorgaans niet aangenomen en gepresenteerd als "dyslectische-slechte-jeugd-zwarte-token-medewerker-van-de-eeuw".
Krekker is de bom!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:29:00 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221523207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:51 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Door zulk beleid neemt straks iedereen bij voorbaat aan dat zwarte mensen op hoge posities daar alleen zitten vanwege het diversiteitsbeleid. .
Dit gebeurt sowieso al
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:37:54 #121
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_221523221
Dus, wat hebben we nu geleerd? Wel iemand aannemen die capabel is voor een bepaalde functie. En niet iemand aannemen waarmee je je hele deug checklist kunt afvinken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:59:11 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221523260
Hoe weten we dat hij is aangenomenvanwege die deug checklist?

Mogelijk is hij gewoon lui
pi_221523548
Bekijk deze YouTube-video

Cambridge University en James O’Brien staan er niet goed op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221523736
Dit is op meerdere vlakken verbijsterend. Plagiaat plegen en dan niet met pek en veren worden afgevoerd maar de kans krijgen om plagiaat te verdoezelen door geplagieerd werk te citeren. Ongehoord. Als je weet hoe verdomd lastig het is om je staande te houden in de wetenschap, dan is het onbegrijpelijk dat charlatans hier mee wegkomen.

Wetenschap draait om het vinden van de waarheid. DEI ondermijnt waarheidsbevinding. Kul wordt door de DEI brigades met de mantel der liefde bedekt. Niet alleen universiteiten zijn verantwoordelijk; uitgevers en fondsenverstrekkers hebben een belangrijke rol in de afbraak van de wetenschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 08-08-2026 11:20:49 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221523756
Dat hij in een succesvolle band zat die een grote hit scoorde is trouwens wél waar:
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221524626
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee en dat heb ik ook nooit gezegd.
Jawel.
Jij hebt het over;
quote:
een evenwichtige samenstelling van een team tussen mannen, vrouwen en/of gekleurde mensen, dan gaat de voorkeur dus uit naar (bij gelijke competenties) naar de laatsten.
Dus dit figuur heeft dezelfde competenties als zijn blanke tegenkandidaten volgens jou.

Dat zegt dus mss ook iets over de tegenkandidaten maar dat weet jij ook wel dat dat niet zo is....
:')
pi_221524914
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 07:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit gebeurt sowieso al
Ja, Claudine Gay, Ibrahim X. Kendi, Nicole Hannah-Jones. Onder de bus gegooid om de wereld beter te maken.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:57:36 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221525068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ja, Claudine Gay, Ibrahim X. Kendi, Nicole Hannah-Jones. Onder de bus gegooid om de wereld beter te maken.
Ok?

Totaal niet wat ik zeg maar jij bemt er iig vanaf
pi_221525075
Vroeger waren professoren zo iemand als Chriet Titulaer en Bob Smalhout.
Dat kaliber word al jaren niet meer geproduceerd.
En huidskleur boeit me geen drol.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:34:27 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221525441
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:00 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Vroeger waren professoren zo iemand als Chriet Titulaer en Bob Smalhout.
Dat kaliber word al jaren niet meer geproduceerd.
En huidskleur boeit me geen drol.
Er liep toen natuurlijk ook al brandhout rond op universiteiten, niet iedereen is perfect (en ik kan het weten). Maar dit is actief het zaakje ondermijnen, omdat het bestuur een verknipt wereldbeeld heeft.

Welke student wordt beter doordat “Dr” Arday voor de klas staat?
pi_221525600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Er liep toen natuurlijk ook al brandhout rond op universiteiten, niet iedereen is perfect (en ik kan het weten). Maar dit is actief het zaakje ondermijnen, omdat het bestuur een verknipt wereldbeeld heeft.

Welke student wordt beter doordat “Dr” Arday voor de klas staat?
In hun verdediging: het is sociologie. En ook al zijn er best sociologen die interessante inzichten en lessen hebben, het is echt een bastion van extreemlinkse propaganda geworden. Dus wellicht is een gewone fantast beter dan iemand die je bewust indoctrineert.
pi_221525734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:02 schreef knoopie het volgende:

[..]
Laat eens een voorbeeld zien dan?
https://nos.nl/artikel/22(...)en-voor-vrouwen.html

"De TU Eindhoven stelt het komende anderhalf jaar alle vacatures voor wetenschappelijk personeel alleen open voor vrouwelijke sollicitanten."
pi_221525842

Rafe constateert terecht dat de politie een journalist waarschuwde om niet langer vragen aan Arday te stellen. Dan heb je als land geen persvrijheid meer.

Deze zaak maakt pijnlijk duidelijk hoe zwaar verrot de instituties in het VK zijn.
pi_221525936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:54 schreef Lyrebird het volgende:

Rafe constateert terecht dat de politie een journalist waarschuwde om niet langer vragen aan Arday te stellen. Dan heb je als land geen persvrijheid meer.

Deze zaak maakt pijnlijk duidelijk hoe zwaar verrot de instituties in het VK zijn.
Ja, zie ook:

https://donnalouiseflowers.substack.com/p/believe-me

quote:
When a journalist emailed Professor Jason Arday about textual overlaps in his PhD and about specific claims in his public record, Arday instructed Carter-Ruck — one of the most expensive reputation firms in the country. Their letter suggested the inquiries “may be, whether consciously or unconsciously, racially motivated.” The story was not published.

A harassment complaint was then made to the Metropolitan Police. Officers investigated for four months. They never interviewed the journalist. When they finally contacted him it was to close the case and to tell him not to contact Arday again, because the questions had affected Arday’s mental health. (reported by The Times and confirmed in subsequent coverage)
Je hebt dus kennelijk een politiemacht die media oplegt hun werk niet te doen als dat de betrokkene(n) van streek maakt.

Zolas ik al schreef: deze man is duidelijk op een of ander manier niet goed bij z'n hoofd, daar zou hij hulp bij moeten krijgen. Dat er een hele kring om hem heen is, universiteiten, media, politie die dit alles langdurig faciliteren is veel schokkender.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:23:22 #136
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221526128
Diversiteit is onze kracht, en zo niet dan doen we wel alsof.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:26:44 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221526178
Go woke, go broke.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:33:45 #138
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221526244
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Diversiteit is onze kracht, en zo niet dan doen we wel alsof.
Er kan wel degelijk kracht in diversiteit zitten (vanuit meerdere zienswijze naar problemen kijken, etc.), maar dit bereik je niet door random lui puur op basis van afkomst, huidskleur of geslacht te selecteren.
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:44:10 #139
459912 FlippingCoin
pi_221526276
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Er kan wel degelijk kracht in diversiteit zitten (vanuit meerdere zienswijze naar problemen kijken, etc.), maar dit bereik je niet door random lui puur op basis van afkomst, huidskleur of geslacht te selecteren.
Hebben mensen met een andere kleur een andere zienswijze dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221526390
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Organisaties die pleiten voor diversiteit doen er juist alles aan om andersdenkenden buiten de poort te houden. Zo zijn er faculteiten op universiteiten waar >90% van de werknemers (uiterst) links is.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:24:39 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221526440
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wanneer deze kleur gekoppeld is aan een andere cultuur in sommige gevallen wel.
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:26:38 #142
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221526449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Organisaties die pleiten voor diversiteit doen er juist alles aan om andersdenkenden buiten de poort te houden. Zo zijn er faculteiten op universiteiten waar >90% van de werknemers (uiterst) links is.
Wat wordt verstaan onder diversiteit wordt soms inderdaad erg selectief toegepast :') :'(
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:22:40 #143
459912 FlippingCoin
pi_221526784
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer deze kleur gekoppeld is aan een andere cultuur in sommige gevallen wel.
Ik kan mij voorstellen dat dit in bepaalde gevallen voordelig kan werken ja. Ik zet wel de nodige vraagtekens bij de mate, wijze en het bereiken van deze specifieke diversiteit.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:03:18 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221529149
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik kan mij voorstellen dat dit in bepaalde gevallen voordelig kan werken ja. Ik zet wel de nodige vraagtekens bij de mate, wijze en het bereiken van deze specifieke diversiteit.
In ieder geval niet met quotas ;)
Krekker is de bom!
  zondag 9 augustus 2026 @ 00:32:18 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221530268
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dit is wat men binnen de woke contreien denkt, mensen van kleur ziet men als inherent 'anders' dan blanke mensen en, met totaal andere inzichten en gedachtegoed.

Het is ook altijd bijzonder hoe men de mens als een soort homogene groepen behandeld, die langs de lijnen van huidskleur en afkomst min of meer allemaal hetzelfde doen en denken.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 00:50:00 #146
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221530299
Moet zeggen dat dit topic een compliment verdiend. On topic en inhoudelijk. Jullie kunnen het wel. :D

(nee, het kan wel weer wat minder he :') )
- vmi voor intimi -
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:01:22 #147
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221531964
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is wat men binnen de woke contreien denkt, mensen van kleur ziet men als inherent 'anders' dan blanke mensen en, met totaal andere inzichten en gedachtegoed.

Het is ook altijd bijzonder hoe men de mens als een soort homogene groepen behandeld, die langs de lijnen van huidskleur en afkomst min of meer allemaal hetzelfde doen en denken.
Ik ben het niet zo heel vaak met je eens maar hier heb je wel een goed punt. Cultuur en huidskleur worden vaak als 1 gezien waarbij de extreme diversiteit binnen alle huidskleuren wordt gereduceerd tot 1 homogene cultuur die gelijk staat aan huidskleur.

Viel me op dat je dit in een paar andere posts van je ook probeerde uit te leggen aan users die er heilig in geloven dat gedrag gelijk staat aan huidskleur en dat iemand met een bepaalde huidskleur dus automatisch bepaald gedrag vertoont.
Krekker is de bom!
  maandag 10 augustus 2026 @ 16:53:08 #148
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221543202
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik ben het niet zo heel vaak met je eens maar hier heb je wel een goed punt. Cultuur en huidskleur worden vaak als 1 gezien waarbij de extreme diversiteit binnen alle huidskleuren wordt gereduceerd tot 1 homogene cultuur die gelijk staat aan huidskleur.

Viel me op dat je dit in een paar andere posts van je ook probeerde uit te leggen aan users die er heilig in geloven dat gedrag gelijk staat aan huidskleur en dat iemand met een bepaalde huidskleur dus automatisch bepaald gedrag vertoont.
Ik zal het nog sterker duiden. Gedrag heeft helemaal niet met huidskleur te maken maar alles met genetische, culturele en sociale achtergronden. Je hoeft echt geen professor in de sociologie te zijn om dat te snappen/in te zien. Al is dat voor de wokers c.q. gutmenschen onder ons zeer moeilijk te verkroppen ....
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')