dat is dus gewoon gegokt en verlorenquote:Het liefste hadden we het zelf gedaan”, zegt Anita. „Maar het voelt niet als verliezen”, zegt Atilla. „We hebben het geprobeerd, we zijn weer terug. Klaar
Als we bestellen kijken we ook op thuisbezorgd en gaan dan naar de website van die zaak in kwestie zelf. Of bellen.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
14% EN administratiekosten is misdadig veel imho
Dus kan je niet meer om ze heen, en volgens mij is dat het hele punt van de critici. Geen concurrentie meer, of je betaalt de commissie of je bent niet levensvatbaar. In de digitale markt spreken we bij bepaalde bedrijven van "poortwachters", je kan toch heel goed zeggen dat Thuisbezorgd dat ook is in de maaltijd-bezorg-markt?quote:„De wereld is de afgelopen twintig jaar veranderd. Restaurants willen onafhankelijk zijn, maar de consument kiest allang voor bestellen met één druk op de knop. Daar moet je als ondernemer op inspelen.” „Thuisbezorgd was het eerste bezorgplatform voor restaurants in Nederland. Het bedrijf heeft een top-of-mindpositie opgebouwd.”
Hier zitten er meerdere die gewoon dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website als in de Thuisbezorgd app.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we bestellen kijken we ook op thuisbezorgd en gaan dan naar de website van die zaak in kwestie zelf. Of bellen.
Waarom zou je dat doen?quote:Op zondag 19 juli 2026 02:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hier zitten er meerdere die gewoon dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website als in de Thuisbezorgd app.
Ja dan is de keuze snel gemaakt om gewoon voor thuisbezorgd te kiezen.
Net als bij booking.com. Kreeg laatst een uitbrander bij een hotelletje omdat er via booking was geboekt. Ja wat verwacht je dan als je erop staatquote:Op zondag 19 juli 2026 01:48 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dus kan je niet meer om ze heen, en volgens mij is dat het hele punt van de critici. Geen concurrentie meer, of je betaalt de commissie of je bent niet levensvatbaar. In de digitale markt spreken we bij bepaalde bedrijven van "poortwachters", je kan toch heel goed zeggen dat Thuisbezorgd dat ook is in de maaltijd-bezorg-markt?
Hoe moet je hier als ondernemer "op inspelen" anders dan bij de monopolist aan te sluiten? Het is een heel ongezonde situatie, zeker voor kleinere restaurants die net beginnen.
nee?quote:Op zondag 19 juli 2026 03:38 schreef leolinedance het volgende:
Bestel nooit via zo'n app. Je weet toch wel waar je iets fatsoenlijks te eten kan halen in de buurt?
waarom zou ik mijn persoonlijke gegevens bij gammele websites of apps neerleggen als er voor mij geen voordeel is tov thuisbezorgd ?quote:Dan bestel je daar gewoon en laat het bezorgen of haalt het op. Echt nul behoefte aan zo'n app.
Ik bestel het liefst bij een afhaal zelf maar als het via thuisbezorgd net zo duur is dan doe ik dat uit gemak gewoon daar.quote:
Valt best mee als je ziet hoeveel extra klanten je er mee trekt. Via thuisbezorgd ken ik nu restaurants waar ik anders nog nooit van gehoord had en die dus ook nooit een cent aan me zouden verdienen. En zo zijn er duizenden. Positieve reviews op Thuisbezorgd doen ook veel voor restaurants.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Al die platforms, ook Airbnb is gewoon maffia.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Het is toch gewoon een service, anders had je nooit leuke plekjes gevonden en zat je zoals 30 jaar geleden gewoon in een goedkoop Bastion hotel aan de rand van de stadquote:Op zondag 19 juli 2026 07:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al die platforms, ook Airbnb is gewoon maffia.
nee, dat heet servicequote:Op zondag 19 juli 2026 07:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al die platforms, ook Airbnb is gewoon maffia.
Daar gaat dus die comissie vanaf, dus die gasten betalen dat uit hun deel.quote:Op zondag 19 juli 2026 02:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hier zitten er meerdere die gewoon dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website als in de Thuisbezorgd app.
Door thuisbezorgd e.a. worden de prijzen gewoon in zijn geheel 10-15% duurder.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:17 schreef Dven het volgende:
Daarom je prijzen op het desbetreffende platform verhogen. Opgelost
Ik kan me voorstellen dat dit contractueel verboden is door thuisbezorgd.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:17 schreef Dven het volgende:
Daarom je prijzen op het desbetreffende platform verhogen. Opgelost
dat mag wettelijk niet, als ze dat zouden doen, zouden ze allang een rechtzaak aan hun broek hebbenquote:Op zondag 19 juli 2026 09:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dit contractueel verboden is door thuisbezorgd.
Dat doen ze zelf. Via thuisbezorgd kun je nog wel aan kortingscodes komen of punten sparen oid. Als het restaurant dezelfde prijzen hanteert zonder kortingscode bestel ik dus bij thuisbezorgd, ook vanwege het gemak. Bieden ze wel korting, dan bestel ik bij henzelf (als ze een goede website hebben).quote:Op zondag 19 juli 2026 08:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat dus die comissie vanaf, dus die gasten betalen dat uit hun deel.
Daarom eigen site of gewoon bellen.
Is dat wel zo? Voor het eten van de keuken naar je tafel brengen rekenen ze in verhouding meer schat ik. Het is niet alsof ze geen waarde toevoegen.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Maar dat is natuurlijk de truc van Thuisbezorgd. 5 tot 10 procent korting is niks hahaquote:Op zondag 19 juli 2026 10:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat doen ze zelf. Via thuisbezorgd kun je nog wel aan kortingscodes komen of punten sparen oid. Als het restaurant dezelfde prijzen hanteert zonder kortingscode bestel ik dus bij thuisbezorgd, ook vanwege het gemak. Bieden ze wel korting, dan bestel ik bij henzelf (als ze een goede website hebben).
Mijn tip voor restaurants is dus bij elke bestelling een kortingsflyer voor 5 - 10% voor op je eigen website. Een eigen site werkt op de langere termijn blijkbaar niet om klanten te houden, maar wellicht wel om de eerst volgende bestelling op je eigen platform te krijgen. En bij die bestelling krijgen ze weer een flyer etc.
Het is alleen niet dat ze hiervoor het eten brengen het is alleen de menukaart die men hiervoor laat zien. Voor een nog hogere fee regelt de monopolist ook de bezorging.quote:Op zondag 19 juli 2026 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Voor het eten van de keuken naar je tafel brengen rekenen ze in verhouding meer schat ik. Het is niet alsof ze geen waarde toevoegen.
Nee dat is het niet, als je zelf aan grote platformen had gewerkt dan weet je hoeveel aan investering en risico er in gaat zitten, mensen zonder technische kennis denken altijd dat dit een websitetje is waar mensen even wat kunnen bestellen, ik kan je zeggen dat dit platform waarschijnlijk bestaat uit ruwweg 200-500 verschillende applicaties die het bestelproces optimaliseren, voorts vergeet je dat je als deelnemer aan het platform geen reclame meer hoeft te maken, je zaak niet meer hoeft in te richten op klanten als je dat wilt, en dus alleen mensen in keuken hoeft te hebben, wanneer je op vakantie/druk bent even je bestelproces kanuitzetten, en zo kan ik nog wel 80 dingen noemen die die 14% rechtvaardigen, echt mensen zoals jou hebben altijd het grootste woord maar geen enkele industriekennis.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we bestellen kijken we ook op thuisbezorgd en gaan dan naar de website van die zaak in kwestie zelf. Of bellen.
Nee, dat is absoluut niet verboden en iets dat veel eetgelegenheden ook doen. Bij Booking, AirBNB en eendert welk reserverings-/boekingsplatform dan ook idem.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dit contractueel verboden is door thuisbezorgd.
Echt hoe krijg je het uit je strot? Heb je ook een redenatie hier achter, of roep je maar wat?quote:Op zondag 19 juli 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Door thuisbezorgd e.a. worden de prijzen gewoon in zijn geheel 10-15% duurder.
Ondernemers zullen de prijs op zowel intern als de app moeten verhogen om de kosten op te vangen.
Zo werken dus al deze tussenstations mee aan de inflatie.
Prijzen hoeven intern niet verhoogd te worden. Verder staat het de consument om geen gebruik te maken van thuisbezorgd.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Door thuisbezorgd e.a. worden de prijzen gewoon in zijn geheel 10-15% duurder.
Ondernemers zullen de prijs op zowel intern als de app moeten verhogen om de kosten op te vangen.
Zo werken dus al deze tussenstations mee aan de inflatie.
Het is geen website, het is een platform waar honderden engineers dagelijks aan werken, ga jij die vrijwillegers vinden? Kan me herinneren dat KHN zijn eigen "platform" ging maken, ze hebben daadwerkelijk geen idee, alsof FOK zijn eigen F1 team gaat runnen omdat een auto bouwen toch niet zo moeilijk kan zijn.quote:Op zondag 19 juli 2026 07:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Iemand zou met een gratis website moeten komen die dezelfde functionaliteit heeft als thuisbezorgd.
Dat is vandaag de dag 30% vertelde een aangesloten restauranteigenaar me.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Nou zijn Fokkers expert op elk denkbaar gebied, dus een eigen F1 team is dan natuurlijk een eitjequote:Op zondag 19 juli 2026 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen website, het is een platform waar honderden engineers dagelijks aan werken, ga jij die vrijwillegers vinden? Kan me herinneren dat KHN zijn eigen "platform" ging maken, ze hebben daadwerkelijk geen idee, alsof FOK zijn eigen F1 team gaat runnen omdat een auto bouwen toch niet zo moeilijk kan zijn.
Het is toch gewoon zelf je keuze om bij dit platform aan te sluiten? Sterker nog genoeg zaken die helemaal geen bezorging doen.quote:Op zondag 19 juli 2026 10:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dat is vandaag de dag 30% vertelde een aangesloten restauranteigenaar me.
Vraag me al jaren af waarom de ACM hier niet op handhaaft of kan en mag handhaven.
Wellicht omdat toko's zelf een site mogen hanteren en dit telt als 'concurrentie' of iets dergelijks (?).
Jup denk dat er ook zo geredeneerd wordt.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is toch gewoon zelf je keuze om bij dit platform aan te sluiten? Sterker nog genoeg zaken die helemaal geen bezorging doen.
Oftewel wij zullen als consumenten toch wat vaker direct bij de leverancier moeten gaan bestellen.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Het probleem met dit soort platforms is dat het een winner takes al markt is, daar kan Thuisbezorgt niets aan doen, zo werken dit soort platforms nu eenmaal, in verleden zijn er bijvoorbeeld ook landen/regios uitgeruilt omdat ze anders elkaar dood maken in een race to the bottom. Ik heb zelf voor thuisbezorgt gewerkt, dus weet enigzins hoe het werktquote:Op zondag 19 juli 2026 11:08 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Jup denk dat er ook zo geredeneerd wordt.
Alleen is dat niet echt een keuze dus zoals uit de OP en wel vaker is gebleken. Dit verhaal is nou niet bepaald nieuw. Maar goed, het is wat het is.
Doe dan, niet gaan huilen als er dan een datalek is omdat er helemaal niemand meer naar de website omkeek toen deze opgelevert werd.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oftewel wij zullen als consumenten toch wat vaker direct bij de leverancier moeten gaan bestellen.
Klopt, ze hebben dat winner takes it all principe heel goed begrepen en goed uitgespeeld.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem met dit soort platforms is dat het een winner takes al markt is, daar kan Thuisbezorgt niets aan doen, zo werken dit soort platforms nu eenmaal, in verleden zijn er bijvoorbeeld ook landen/regios uitgeruilt omdat ze anders elkaar dood maken in een race to the bottom. Ik heb zelf voor thuisbezorgt gewerkt, dus weet enigzins hoe het werkt
En wat is het excuus van Odido precies? Ik ben banger voor een datalek bij een grote speler dan bij Kebabshuis Isimet aan de Dorpsstraat.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Doe dan, niet gaan huilen als er dan een datalek is omdat er helemaal niemand meer naar de website omkeek toen deze opgelevert werd.
Ik roep niet zomaar wat.quote:Op zondag 19 juli 2026 10:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt hoe krijg je het uit je strot? Heb je ook een redenatie hier achter, of roep je maar wat?
Maar ik neem aan dat de omzet dan wel is gaan stijgen, anders maak je die keuze niet.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik roep niet zomaar wat.
En zeg ook niet dat het te duur. Want het scheelt ook veel moeite voor de ondernemer om te adverteren en bestellingen aan te nemen enz.
Het is een beetje hetzelfde als het lead systeem bij bv installaties en bouw.
IT ondernemers zijn gewoon steeds handiger om een stukje omzet en service weg te nemen bij kleine ondernemers en zo daarvan een goed lopende zaak te verkrijgen.
Dit is niet alleen de boeking, ook de kassa en voorraadsystemen zijn steeds beter en ook duurder.
Zo krijg je dus van een kleine zaak die voorheen alles zelf deed, boekingen, admin, inkoop, reclame etc, dat delen daarvan door derden gedaan worden.
Dit geldt breed voor heel veel sectoren waardoor er veel binnenfuncties ontstaan voor dienende servicen.
Als ik kijk naar mijn sector dan is het gemiddelde kostprijs uurloon voor een buitendienst medewerker, van ¤45 naar huidig ¤113,- gegaan.
Heeft meerdere redenen, maar software, certificering, regelgeving e.a. hebben daar de grootste invloed op.
Ik zeg niet dat het slecht is maar het is een veranderende wereld.
Nogmaals een voorbeeld,
Zo’n horecazaak die door 2 man gerund wordt, waren eerst alle omzet voor 90% door de eigenaren gecreëerd, nu is dat 60% en de rest gaat naar derden. Maar de winstmarge is gelijk gebleven
Nou als ze het lekker willen blijven doen zoals dat vroeger ging, dat moeten ze dat vooral lekker doen, man man man, wat een simpelheid.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik roep niet zomaar wat.
En zeg ook niet dat het te duur. Want het scheelt ook veel moeite voor de ondernemer om te adverteren en bestellingen aan te nemen enz.
Het is een beetje hetzelfde als het lead systeem bij bv installaties en bouw.
IT ondernemers zijn gewoon steeds handiger om een stukje omzet en service weg te nemen bij kleine ondernemers en zo daarvan een goed lopende zaak te verkrijgen.
Dit is niet alleen de boeking, ook de kassa en voorraadsystemen zijn steeds beter en ook duurder.
Zo krijg je dus van een kleine zaak die voorheen alles zelf deed, boekingen, admin, inkoop, reclame etc, dat delen daarvan door derden gedaan worden.
Dit geldt breed voor heel veel sectoren waardoor er veel binnenfuncties ontstaan voor dienende servicen.
Als ik kijk naar mijn sector dan is het gemiddelde kostprijs uurloon voor een buitendienst medewerker, van ¤45 naar huidig ¤113,- gegaan.
Heeft meerdere redenen, maar software, certificering, regelgeving e.a. hebben daar de grootste invloed op.
Ik zeg niet dat het slecht is maar het is een veranderende wereld.
Nogmaals een voorbeeld,
Zo’n horecazaak die door 2 man gerund wordt, waren eerst alle omzet voor 90% door de eigenaren gecreëerd, nu is dat 60% en de rest gaat naar derden. Maar de winstmarge is gelijk gebleven
Goede inhoudelijke reactie op zijn postquote:Op zondag 19 juli 2026 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou als ze het lekker willen blijven doen zoals dat vroeger ging, dat moeten ze dat vooral lekker doen, man man man, wat een simpelheid.
Reageer eens volwassen simpleton.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou als ze het lekker willen blijven doen zoals dat vroeger ging, dat moeten ze dat vooral lekker doen, man man man, wat een simpelheid.
Ik heb al genoeg inhoudelijk gereageert, zie mijn andere posts.quote:
Zo zo.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg inhoudelijk gereageert, zie mijn andere posts.
Wat let deze ondernemers om zelf een fatsoenlijke website op te zetten?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Neem bv de airco sector, er zijn handige ondernemers die goede websites bouwen waarop je gelijk een prijs en offerte krijgt. Die verkopen leads voor ¤300-¤500 per verkoop.
Dat scheelt de ondernemer misschien wel een ritje en tijd. En die it partijen zijn veel handiger in veel bereikbaarheid creëren en een goed platform opzetten.
Er zijn veel jonge gastjes die zo tonnen per jaar binnenharken.
Ik zeg niet dit is goed of slecht, dit is zoals dat nu gaat.
Nu praat je jezelf tegen.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat let deze ondernemers om zelf een fatsoenlijke website op te zetten?
Laat ik het anders zeggen, wat laat het ze om bijvoorbeeld via een branchverening dit gezamelijk op te pakken?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu praat je jezelf tegen.
Wat let makelaars om zelf een fatsoenlijke website te bouwen
Kun je feitelijk ook met cijfers onderbouwen dat dit gunstiger voor ze is?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:30 schreef Mano_ het volgende:
Als ik eens wat bestel is dat via Bistroo.nl
Een platform van een lokaal software-bedrijf waarbij restaurants een vast bedrag per maand betalen, geen percentage per bestelling. Veel gunstiger voor de restaurants en ook wat naar het platform gaat blijft binnen de lokale economie. Win-win-win. Hoop dat het een beetje groeit en restaurants minder afhankelijk worden van de grote internationale partijen.
Nee, ik ga af op wat de restaurant-eigenaren zeggen. Zij blij, ik blij.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je feitelijk ook met cijfers onderbouwen dat dit gunstiger voor ze is?
Heel fijn voor ze, ik geloof ook wel in dit soort initatieven, maar voor heel veel zaken vooral in stedelijke gebieden werkt dit niet. Overigens heeft mijn oud werkgever een concurrent voor Booking opgezet die het nu verrassend goed doet, zal geen links plaatsen omdat ik als spammer wil overkomenquote:Op zondag 19 juli 2026 11:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nee, ik ga af op wat de restaurant-eigenaren zeggen. Zij blij, ik blij.
Is voldoende voor me, ik ga er geen studie van maken.
Onkunde en slechte branchevereniging die zichzelf alleen maar profileert met meer regelgeving, certificaten en hogere leges.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, wat laat het ze om bijvoorbeeld via een branchverening dit gezamelijk op te pakken?
Geen idee of dit in grote steden kan werken of niet. In dit stedelijk gebied (geen grote stad, maar zeker geen landelijk dorpje) lijkt het voor een aantal restaurants te werken. Moet zeggen dat ze ook gewoon op Thuisbezorgd staan en ik heb geen idee welk aandeel Bistroo heeft in hun bestellingen, maar ik word er wel vrolijk van als een restaurant je bedankt dat je dat platform hebt gebruikt in plaats van Thuisbezorgdquote:Op zondag 19 juli 2026 11:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heel fijn voor ze, ik geloof ook wel in dit soort initatieven, maar voor heel veel zaken vooral in stedelijke gebieden werkt dit niet. Overigens heeft mijn oud werkgever een concurrent voor Booking opgezet die het nu verrassend goed doet, zal geen links plaatsen omdat ik als spammer wil overkomen
Waar laat ik mijn geld liever naartoe stromen. Het grote geld of een kleine lokale ondernemer... ?quote:Op zondag 19 juli 2026 10:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, als je zelf aan grote platformen had gewerkt dan weet je hoeveel aan investering en risico er in gaat zitten, mensen zonder technische kennis denken altijd dat dit een websitetje is waar mensen even wat kunnen bestellen, ik kan je zeggen dat dit platform waarschijnlijk bestaat uit ruwweg 200-500 verschillende applicaties die het bestelproces optimaliseren, voorts vergeet je dat je als deelnemer aan het platform geen reclame meer hoeft te maken, je zaak niet meer hoeft in te richten op klanten als je dat wilt, en dus alleen mensen in keuken hoeft te hebben, wanneer je op vakantie/druk bent even je bestelproces kanuitzetten, en zo kan ik nog wel 80 dingen noemen die die 14% rechtvaardigen, echt mensen zoals jou hebben altijd het grootste woord maar geen enkele industriekennis.
Of nog verder, de dark kitchen. Een pandje ergens achteraf met alleen een grote keuken die meerdere restaurant/eetconcepten heeft exclusief voor de bezorging. Dan is je sales/bezorgkanaal best 30% waard me dunktquote:Op zondag 19 juli 2026 11:26 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast zoals ik al eerder schreef kun je er nu als Horecazaak voor kiezen om gewoon helemaal geen bedienend personeel meer te hebben, dat scheelt je al snel 2/3 FTE voor een kleine zaak, daarnaast heb je geen gezeik dat je zaak tip top voor het oog in orde te hebben, je hebt alleen een fatsoenlijke keuken nodig, je hoeft niet meer te adverteren, kun je me eens exact vertellen of dat 30% rechtvaardigt?
Ja dit dus. Gemak is mooi, maar vaak hoef je niet eens heel veel in te leveren om het allemaal een stuk lokaler te houden. Ik kies steeds vaker voor de lokale, kleinschalige optie.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar laat ik mijn geld liever naartoe stromen. Het grote geld of een kleine lokale ondernemer... ?
Lastige keuze zeg!!
Ik bestel zelden iets online, eten heb ik de laatste 25 jaar maar 2 keer laten bezorgen, mijn grotere aankopen koop ik bij coolblue, voor de rest alles lokaal, en dan het liefst bij de zelfdstandige MKB'er echter veel mensen doen dit kennelijk niet.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar laat ik mijn geld liever naartoe stromen. Het grote geld of een kleine lokale ondernemer... ?
Lastige keuze zeg!!
De laatste 2 zijn er vooral door de lokale politiek te corrumpteren en omkopen, die moet je dat kwalijk nemen.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:42 schreef Fer het volgende:
Techno feodaliteit.
Internet is de leenheer in de 21e eeuw en Thuisbezorgd, Airbnb, Uber zijn de leenmannen die een deel van de winst willen zien.
Doe ik met de Chinees hier om de hoek. Via de website zelf en afhalenquote:Op zondag 19 juli 2026 01:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze hadden Jitse alleen nooit zolang ceo moeten houden, elke organisatiegrootte vereist een ander soort management en de miljarden die die vent verband heeft met internationale, met name Amerikaanse, expansie zijn echt idioot.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben dat winner takes it all principe heel goed begrepen en goed uitgespeeld.
En ook ik heb voor thuisbezorgd gewerkt. Lang geleden, toen de commissie nog 13% was.
Ach ja, daarvóór was TCA de grootste boevenbende, andere spelers, zelfde uitkomst.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste 2 zijn er vooral door de lokale politiek te corrumpteren en omkopen, die moet je dat kwalijk nemen.
TCA kwam vooral door Grijpink, maar goed de chauffeurs hadden toen feitelijk geen keuze en die zijn enorm genaaid kapot gemaakt door de politiek.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach ja, daarvóór was TCA de grootste boevenbende, andere spelers, zelfde uitkomst.
Restaurants _mogen_ door hun contract met thuisbezorgd hun maaltijden niet goedkoper aanbieden, buiten die app.quote:Op zondag 19 juli 2026 02:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 19 juli 2026 07:45 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een service, anders had je nooit leuke plekjes gevonden en zat je zoals 30 jaar geleden gewoon in een goedkoop Bastion hotel aan de rand van de stad
Je wilt zeggen dat ze met een pistool op hun hoofd worden gedwongen om lid te worden?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Restaurants _mogen_ door hun contract met thuisbezorgd hun maaltijden niet goedkoper aanbieden, buiten die app.
Dat is de truc die die grote aanbieders uitnutten, als bijna-monopolist zijn de leveranciers wel gedwongen met hen te werken als bestelplatform…
Maar vervolgens hebben ze geen enkele onderhandelingspositie of -ruimte….
Vervolgens zijn ze een speelbal daarvan.
Hetzelfde natuurlijk met Amazon, EBay, Booking en _al_ die verkoopsplatformen die als “middle-man” werken.
Om die reden zou het nodig zijn dat de overheid beter reguleert, op basis van monopolie en anti-trust wetgevingen (of deze te versterken juist om de monopolies van online verkoopplatformen enigszins te breken)…
Iig die gedwongen prijsbinding zou niet meer toegestaan moeten zijn, dat restaurants buiten dat platform geen lagere prijzen of kortingen mogen aanbieden…
Tevens zou verplicht moeten worden dat de sorteer-algoritmes en regels open en transparant moeten zijn, dat hierbij niet toegestaan is dat op ondoorzichtige gronden aanbieders “weggedrukt” worden (iets dat Amazon zeer veel en op twijfelachtige gronden doet)
Het is voor de economie van een land denk ik op de lange duur niet goed als er steeds meer banen ontstaan in third party services, en steeds minder mensen daadwerkelijke diensten verlenen.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:42 schreef Fer het volgende:
Techno feodaliteit.
Internet is de leenheer in de 21e eeuw en Thuisbezorgd, Airbnb, Uber zijn de leenmannen die een deel van de winst willen zien.
Je gaat het pas zien als je het voelt, de huidige jonge generatie denkt over helemaal niks na, behalve hun zelf, ik merk dat in kleine dingen, bijvoorbeeld hoe men hun fiets neerzet, lekker overdwars voor de deur bij de supermarkt, want dan kunnen ze zelf snel naar binnen, dat er iemand met een rollator of rolstoel niet meer langs kan zien ze niet in, het erge is dat het niet eens asociaal gedrag is, het is simpelweg dat ze er niet eens over nadenken. Maar de volgende Economische klap zal ze hard raken en dan gaan ze misschien eens nadenken over hoe zaken echt werken.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is voor de economie van een land denk ik op de lange duur niet goed als er steeds meer banen ontstaan in third party services, en steeds minder mensen daadwerkelijke diensten verlenen.
Tenzij je als land onmetelijke olie inkomsten hebt zoals Bahrein en alles door expats kunt laten doen.
Die luxe heb je niet in de EU
Snap je nu een beetje waar ik heen wou?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gaat het pas zien als je het voelt, de huidige jonge generatie denkt over helemaal niks na, behalve hun zelf, ik merk dat in kleine dingen, bijvoorbeeld hoe men hun fiets neerzet, lekker overdwars voor de deur bij de supermarkt, want dan kunnen ze zelf snel naar binnen, dat er iemand met een rollator of rolstoel niet meer langs kan zien ze niet in, het erge is dat het niet eens asociaal gedrag is, het is simpelweg dat ze er niet eens over nadenken. Maar de volgende Economische klap zal ze hard raken en dan gaan ze misschien eens nadenken over hoe zaken echt werken.
Ja en snap je nu ook dat ik niet noodzakelijk eens ben wat het bedrijfsmodel is?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Snap je nu een beetje waar ik heen wou?
quote:Gelijke-prijsgarantie
8.16 Gedurende de looptijd van de Overeenkomst moet je de Gelijke-prijsgarantie toepassen. Als je de
Gelijke-prijsgarantie schendt, wordt het verschil tussen de prijs als vermeld op het Platform en de
prijs die buiten het Platform wordt berekend:
i.
door ons aan jou in rekening gebracht; en
ii. door ons aan de Klant vergoed door middel van het verstrekken van een voucher.
Je past de prijzen, kortingen of anderszins op het Platform onmiddellijk aan de prijzen op je eigen
website en menu. We kunnen ook je prijzen, kortingen of anderszins op het Platform aanpassen aan
de prijzen op je eigen website en menu.
Met hotels op Booking boek ik altijd direct bij het hotel zelf en dan is het eigenlijk altijd goedkoper. Ook meer kans op extraatjes zoals ontbijtje erbij i.p.v. extra ervoor betalen, etc. Dus weet niet of het contractueel ook zo werkt bij Booking met die prijzen die gelijjk moeten zijn...quote:Op zondag 19 juli 2026 12:01 schreef RM-rf het volgende:
Hetzelfde natuurlijk met Amazon, EBay, Booking en _al_ die verkoopsplatformen die als “middle-man” werken.
Het is een eenvoudige webapplicatie. Niet meer dan dat. Waarom moet dat zoveel kosten? Die honderden engineers werken aan zaken die maar een beperkt groepje klanten daadwerkelijk afnemen. Een shoarmazaak hoeft geen blinkende website, hooguit een landingspagina met menukaart.quote:Op zondag 19 juli 2026 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen website, het is een platform waar honderden engineers dagelijks aan werken, ga jij die vrijwillegers vinden? Kan me herinneren dat KHN zijn eigen "platform" ging maken, ze hebben daadwerkelijk geen idee, alsof FOK zijn eigen F1 team gaat runnen omdat een auto bouwen toch niet zo moeilijk kan zijn.
Nou dan zullen al die shoarmazaken dat vast wel doen toch? Of zullen er andere goede redenen zijn waarom ze toch liever bij thuisbezorgt aansluiten?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is een eenvoudige webapplicatie. Niet meer dan dat. Waarom moet dat zoveel kosten? Die honderden engineers werken aan zaken die maar een beperkt groepje klanten daadwerkelijk afnemen. Een shoarmazaak hoeft geen blinkende website, hooguit een landingspagina met menukaart.
Je trapt in ieder geval niet in die verkooppraatjes van dat rete irritante Trivago, dat is een goed begin.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:11 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Met hotels op Booking boek ik altijd direct bij het hotel zelf en dan is het eigenlijk altijd goedkoper. Ook meer kans op extraatjes zoals ontbijtje erbij i.p.v. extra ervoor betalen, etc. Dus weet niet of het contractueel ook zo werkt bij Booking met die prijzen die gelijjk moeten zijn...
Ik merk dat hotels er altijd blij mee zijn als ik direct bij ze boek, rennen ze toch net ietsje harder als je een verzoekje hebt e.d.
Of bepaalde cadeaukaarten voor hotelovernachting, die ze dan voor veel duurder verkopen dan dat de kamer kost.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je trapt in ieder geval niet in die verkooppraatjes van dat rete irritante Trivago, dat is een goed begin.
Hahaha. Je hebt niet perse ongelijk, maar een stukje humoristische zelfreflectie is ook zinnig. Want je klinkt wel oud.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gaat het pas zien als je het voelt, de huidige jonge generatie denkt over helemaal niks na, behalve hun zelf, ik merk dat in kleine dingen, bijvoorbeeld hoe men hun fiets neerzet, lekker overdwars voor de deur bij de supermarkt, want dan kunnen ze zelf snel naar binnen, dat er iemand met een rollator of rolstoel niet meer langs kan zien ze niet in, het erge is dat het niet eens asociaal gedrag is, het is simpelweg dat ze er niet eens over nadenken. Maar de volgende Economische klap zal ze hard raken en dan gaan ze misschien eens nadenken over hoe zaken echt werken.
Nee hoor ik sta bol van zelfreflectie en het is ook geen mopperen, het is meer iets dat ik constateer, soms spreek ik ze er op aan, en dan krijg je meestal ook geen antwoord terug maar meer iets van: Waar heb je het in godsnaam over? Ik neem het verder ook niet kwalijk, het is een beetje de tijd dat veel van hen eigenlijk nooit echt een zware economische crisis/oorlog heeft mee gemaakt.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha. Je hebt niet perse ongelijk, maar een stukje humoristische zelfreflectie is ook zinnig. Want je klinkt wel oud.
Jij had als puber al helemaal het leven door?quote:Op zondag 19 juli 2026 14:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor ik sta bol van zelfreflectie en het is ook geen mopperen, het is meer iets dat ik constateer, soms spreek ik ze er op aan, en dan krijg je meestal ook geen antwoord terug maar meer iets van: Waar heb je het in godsnaam over? Ik neem het verder ook niet kwalijk, het is een beetje de tijd dat veel van hen eigenlijk nooit echt een zware economische crisis/oorlog heeft mee gemaakt.
Best wel ja, maar dat lag eer aan mijn interesses en opvoeding, maar voor duidelijk hebben we het niet over pubers maar zeg maar de leeftijd 25-30quote:Op zondag 19 juli 2026 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij had als puber al helemaal het leven door?
Naamsbekendheid en gemak.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou dan zullen al die shoarmazaken dat vast wel doen toch? Of zullen er andere goede redenen zijn waarom ze toch liever bij thuisbezorgt aansluiten?![]()
![]()
Nog maar niet te spreken dat je hoeft aan te melden, of een betaalsysteem in te richten.quote:
Ah oke. Tja, dat is dan voor iedereen andersquote:Op zondag 19 juli 2026 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Best wel ja, maar dat lag eer aan mijn interesses en opvoeding, maar voor duidelijk hebben we het niet over pubers maar zeg maar de leeftijd 25-30
Betaalsysteem is toch redelijk eenvoudig tegenwoordig? Zelfs op de markt kun je al met van die pinapplicaties werken. Een samenwerking met Ideal/Weroo zal vast niet zo lastig zijn, daar zijn ze voor ontworpen. Het is vooral dat mensen uit gemak snel de app weten te openen en dan kunnen kiezen ipv dat ze eerst moeten bedenken wat ze willen eten en dan gaan zoeken naar een geschikte leverancier.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog maar niet te spreken dat je hoeft aan te melden, of een betaalsysteem in te richten.
Niet heel moeilijk, maar je moet het wel inrichten en contracten afsluiten, daarnaast als je een payment provider buiten Ideal afsluit betaal je ook weer een fee, niet heel veel, maar toch weer geld.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Betaalsysteem is toch redelijk eenvoudig tegenwoordig? Zelfs op de markt kun je al met van die pinapplicaties werken. Een samenwerking met Ideal/Weroo zal vast niet zo lastig zijn, daar zijn ze voor ontworpen. Het is vooral dat mensen uit gemak snel de app weten te openen en dan kunnen kiezen ipv dat ze eerst moeten bedenken wat ze willen eten en dan gaan zoeken naar een geschikte leverancier.
Er zitten hier ook tentjes die op thuisbezorgd duurder zijn en op hun eigen site 10% korting geven op de standaard prijs.quote:Op zondag 19 juli 2026 08:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat dus die comissie vanaf, dus die gasten betalen dat uit hun deel.
Daarom eigen site of gewoon bellen.
Nee ze worden vanwege de monopoly positie van thuisbezorgd vanwege klantbereik gedwongen tot deelname aan die grote nederlandse menukaart waarvoor ze 14% moeten aftikken dat klanten hun menu kaartje op die site kunnen zien. Misschien nog wel een procentje extra zodat ze boven hun concurrent komen te staan.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ze met een pistool op hun hoofd worden gedwongen om lid te worden?
Geef ze een vinger….quote:Op zondag 19 juli 2026 19:03 schreef Hexagon het volgende:
Als horeca hier een tegenwicht aan wil bieden kunnen ze het beste hun vereniging een dergelijk platform laten oprichen dat tegen de kostprijswerkt.
Een beetje zoals Funda ooit door de NvM werd opgericht.
Maar zoals je leest komen leden in verzet, en dat kan omdat er een vereniging achterzit. In principe is het gewoon een soort cooperatie, waarbij leden kunnen uitvechten wat het mag kosten.quote:Op maandag 20 juli 2026 06:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geef ze een vinger….
https://nos.nl/artikel/26(...)iet-disproportioneel
Als ze dat niet willen moeten ze gewoon hun eigen website maken, of wat dacht van dat mensen bij een zaak langs kunnen gaan om iets te halen, of misschien nog beter een telefoonnummer waar je iets kunt bestellen!quote:Op maandag 20 juli 2026 06:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee ze worden vanwege de monopoly positie van thuisbezorgd vanwege klantbereik gedwongen tot deelname aan die grote nederlandse menukaart waarvoor ze 14% moeten aftikken dat klanten hun menu kaartje op die site kunnen zien. Misschien nog wel een procentje extra zodat ze boven hun concurrent komen te staan.
De nvm heeft funda opgericht maar funda heeft niets met een vereniging te maken. Verenigingen mogen geen winsten voor zichzelf maken en datdoet funda weldegelijk.quote:Op maandag 20 juli 2026 07:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar zoals je leest komen leden in verzet, en dat kan omdat er een vereniging achterzit.
Zo werkt het niet, Funda is via een aandelen constructie opgezet, bij oprichting had Wegener 40% aandeel maar die zijn er naar ik me heriner na een jaartje of 4 uitgestapt.quote:Op maandag 20 juli 2026 07:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De nvm heeft funda opgericht maar funda heeft niets met een vereniging te maken. Verenigingen mogen geen winsten voor zichzelf maken en datdoet funda weldegelijk.
Funda behaalde in het eerste halfjaar van 2025 een omzet van ¤ 34.460.613 en een operationeel resultaat (winst) van ¤ 20.314.010.
Nee Thuisbezorgd is geen eenvoudige applicatie. We hebben het niet over de website van Hassan de lokale shoarmaboer de een bestelformuliertje heeft waar op zaterdagavond 20 man wat bestellen. Het is een website die miljoenenverkeer heeft en dan stabiel en betrouwbaar moet blijven. Daarvoor heb je echt professionele kennis en middelen nodig.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is een eenvoudige webapplicatie. Niet meer dan dat. Waarom moet dat zoveel kosten? Die honderden engineers werken aan zaken die maar een beperkt groepje klanten daadwerkelijk afnemen. Een shoarmazaak hoeft geen blinkende website, hooguit een landingspagina met menukaart.
Uiteindelijk is het nog altijd eigendom van een vereniging en hebben die dus het laatste woord.quote:Op maandag 20 juli 2026 07:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De nvm heeft funda opgericht maar funda heeft niets met een vereniging te maken. Verenigingen mogen geen winsten voor zichzelf maken en datdoet funda weldegelijk.
Funda behaalde in het eerste halfjaar van 2025 een omzet van ¤ 34.460.613 en een operationeel resultaat (winst) van ¤ 20.314.010.
Sterker nog Funda is lang niet altijd blij met de NVM, ik heb de eerste 10 jaar in bestaan van Funda aan de site gewerkt, en weet nog wel dat we toen het externe aanbod gingen implementeren, maar daar moest wel een stemming aan vooraf gaan, dat is toen ook een compromis geworden dat die in sortering lager zouden staan.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het nog altijd eigendom van een vereniging en hebben die dus het laatste woord.
Ik meen dat ze daar al een poging toe gewaagd hebben vanuit KHN, maar gezien het feit dat ik geen idee heb hoe het daar mee staat zal ie vast niet al te succesvol zijn.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Thuisbezorgd is geen eenvoudige applicatie. We hebben het niet over de website van Hassan de lokale shoarmaboer de een bestelformuliertje heeft waar op zaterdagavond 20 man wat bestellen. Het is een website die miljoenenverkeer heeft en dan stabiel en betrouwbaar moet blijven. Daarvoor heb je echt professionele kennis en middelen nodig.
Als men daar tegenwicht aan wil bieden kunnen ze het beste in cooperatievorm, zoals met de branchevereniging, een alternatief opzetten.
Volgens mij is dat regelmatig in het nieuws gekomen dat ze daarmee bezig zijn/waren.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Thuisbezorgd is geen eenvoudige applicatie. We hebben het niet over de website van Hassan de lokale shoarmaboer de een bestelformuliertje heeft waar op zaterdagavond 20 man wat bestellen. Het is een website die miljoenenverkeer heeft en dan stabiel en betrouwbaar moet blijven. Daarvoor heb je echt professionele kennis en middelen nodig.
Als men daar tegenwicht aan wil bieden kunnen ze het beste in cooperatievorm, zoals met de branchevereniging, een alternatief opzetten.
Funda was vorige week nog in het nieuws ivm ruzie met de NVM. De NVM is bang dat Funda het verdienmodel van de makelaars aantast.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterker nog Funda is lang niet altijd blij met de NVM, ik heb de eerste 10 jaar in bestaan van Funda aan de site gewerkt, en weet nog wel dat we toen het externe aanbod gingen implementeren, maar daar moest wel een stemming aan vooraf gaan, dat is toen ook een compromis geworden dat die in sortering lager zouden staan.
Overigens was de belangrijkste reden om de externe huizen erop te zetten omdat makelaars nogal handje hadden de huizen eerst op hun eigen website te zetten en pas later op Funda. Het gevolg was dat de huiseigenaren hun huis dan als "extern" op Funda zagen, je kunt wel raden wat die mensen dan doen
Ja, het stabiel en betrouwbaar runnen van een miljoenenplatform is dan ook een stuk ingewikkelder en duurder dan menig leek denkt.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:40 schreef BEFEM het volgende:
Overigens vind ik het altijd verbazingwekkend hoe het kan dat Thuisbezorgd geen/weinig winst maakt
Ja die discussie is er al 25 jaar, ik kan me bijvoorbeeld ook 1 feature die we gebouwd hadden niet live mocht gaan, je kon toen een zoekopdracht uitzetten en bij een resultaat kreeg je dan een SMS, echter de makelaars vonden dat dit hun model ook aantastte.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Funda was vorige week nog in het nieuws ivm ruzie met de NVM. De NVM is bang dat Funda het verdienmodel van de makelaars aantast.
Inderdaad, maar uiteindelijk is de NvM de baas. Die kunnen de directeur van Funda er gewoon uitgooien als meerderheidsaandeelhouder.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Funda was vorige week nog in het nieuws ivm ruzie met de NVM. De NVM is bang dat Funda het verdienmodel van de makelaars aantast.
Ik schreef hierboven al dat ik schat dat het platform uit 200-500 applicaties bestaat, maar zou ook wel eens aan de veel te lage kant zitten, Funda had er stuk of 60 en dat was 15 jaar terug.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het stabiel en betrouwbaar runnen van een miljoenenplatform is dan ook een stuk ingewikkelder en duurder dan menig leek denkt.
Maar ze hebben miljarden omzet. Van buitenaf lijkt het geen hele bijzondere app. Heb er weleens presentaties van gezien en toen bleek dat ze een hele hoop nog handmatig deden enzo, controleren van ingescande menukaarten bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het stabiel en betrouwbaar runnen van een miljoenenplatform is dan ook een stuk ingewikkelder en duurder dan menig leek denkt.
Ik kan niet overzien of dat nou allemaal nodig is. Maar zelfs het runnen van een simpele bestelwebsite voor miljoenenpubliek, zonder poespas, is al een hele ondernemingnatuurlijk die je niet aan een amateur kan overlaen.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik schreef hierboven al dat ik schat dat het platform uit 200-500 applicaties bestaat, maar zou ook wel eens aan de veel te lage kant zitten, Funda had er stuk of 60 en dat was 15 jaar terug.
Starbucks maakt ook geen winst. Gewoon omdat ze vieze trucjes gebruikenquote:Op maandag 20 juli 2026 08:40 schreef BEFEM het volgende:
Overigens vind ik het altijd verbazingwekkend hoe het kan dat Thuisbezorgd geen/weinig winst maakt
Sommige tokos doen dat idd ook maar een hoop ook niet, dan is het wat ik al eerder schreef voor mij gewoon makkelijker, veiliger en sneller om gewoon via thuisbezorgd te bestellen.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:50 schreef Redbullkid het volgende:
Waarom niet gewoon 10% korting geven als je via hun eigen site besteld?
Dan betaal je minder dan via Thuisbezorgd en heeft de klant een reden om Thuisbezorgd over te slaan.
Geen winst is ook geen belasting betalen, zo simpel zal het zijnquote:Op maandag 20 juli 2026 08:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Volgens mij is dat regelmatig in het nieuws gekomen dat ze daarmee bezig zijn/waren.
Edit: oh Monolith zegt het ook al
Nee want de beurskoers gaat ook heel slecht.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geen winst is ook geen belasting betalen, zo simpel zal het zijn
Ja precies, als ze hier gewoon slim mee omgaan kan je snel van Thuisbezorgd af zijn.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
Sommige tokos doen dat idd ook maar een hoop ook niet, dan is het wat ik al eerder schreef voor mij gewoon makkelijker, veiliger en sneller om gewoon via thuisbezorgd te bestellen.
Ik gebruik die alleen om inspiriatie op te doen. Vervolgens kijk ik op de website van het hotel zelf en book danquote:Op zondag 19 juli 2026 03:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net als bij booking.com. Kreeg laatst een uitbrander bij een hotelletje omdat er via booking was geboekt. Ja wat verwacht je dan als je erop staat
Neu, markt met lage marge. Een Booking doet het wat dat betreft een stuk beter. Maar goed, die zijn veel digitaler dan Thuisbezorgd ook natuurlijk. Hebben hooguit wat klantenservice nodig.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geen winst is ook geen belasting betalen, zo simpel zal het zijn
Nou als we de winstcijfers van funda zien die 60% van hun omzet zouden zijn lijkt mij het een goede melkkoe en lang zo duur niet om te draaien.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Funda is qua schaal denk ik nog een stuk kleiner. Mensen kopen niet zo vaak een huis en kopen dat ook niet op Funda. Ik denk dat de complexiteit van Thuisbezorgd veel groter is.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou als we de winstcijfers van funda zien die 60% van hun omzet zouden zijn lijkt mij het een goede melkkoe en lang zo duur niet om te draaien.![]()
Daar reclame mee maken als brancheverneniging. Eerst kijken op de website van thuisbezorgd, en dan telefonisch de bestelling doorgeven of via een form.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:50 schreef Redbullkid het volgende:
Waarom niet gewoon 10% korting geven als je via hun eigen site besteld?
Dan betaal je minder dan via Thuisbezorgd en heeft de klant een reden om Thuisbezorgd over te slaan.
Ja dat zegt niet perse heel veel, op de beurs kan iets ook booming zijn terwijl het een flut bedrijf isquote:Op maandag 20 juli 2026 09:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee want de beurskoers gaat ook heel slecht.
De IT is het punt niet bij Thuisbezorgd. De kosten voor fulfillment (lees bezorgen) zijn 1 of 2 ordes groter dan de IT kosten. Het hele punt van platformen op grote schaal is dat omzet vs IT-kosten veel harder kan schalen. Thuisbezorgd moet echter ook een hele bak geld uitgeven aan individuele bezorgingen en dat legt weer druk op die schaalbaarheid. En dat is natuurlijk iets waar een Funda of een Booking geen last van hebben.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Funda is qua schaal denk ik nog een stuk kleiner. Mensen kopen niet zo vaak een huis en kopen dat ook niet op Funda. Ik denk dat de complexiteit van Thuisbezorgd veel groter is.
Nee het kan prima met corporatisme zoals een brancheorganisatie.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:10 schreef Lyrebird het volgende:
Het valt me mee dat nog niemand gesuggereerd heeft dat de overheid een app moet maken.
Goed punt ik had dat niet gerealiseerd zeker dan denk ik dat die 14% echt een schijntje is.quote:Op maandag 20 juli 2026 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
De IT is het punt niet bij Thuisbezorgd. De kosten voor fulfillment (lees bezorgen) zijn 1 of 2 ordes groter dan de IT kosten. Het hele punt van platformen op grote schaal is dat omzet vs IT-kosten veel harder kan schalen. Thuisbezorgd moet echter ook een hele bak geld uitgeven aan individuele bezorgingen en dat legt weer druk op die schaalbaarheid. En dat is natuurlijk iets waar een Funda of een Booking geen last van hebben.
Hangt er vanaf, zeker in de horeca heb je best een grote mix van brancheorganisaties, daarnaast nogmaals men onderschat wel eens de kosten van het bouwen van een fatsoenlijk platform, toch denk ik dat als je een dekkend concurrerend platform moet bouwen je dat met zo een 40-60 man wel moet lukken, wellicht dan niet de ultra optimalisaties/features, maar 80-90% moet wel lukken.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het kan prima met corporatisme zoals een brancheorganisatie.
Thuisbezorgd betaalt de bezorging toch niet (helemaal)? Restaurants hebben toch personeel in dienst. En bezorgkosten.quote:Op maandag 20 juli 2026 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
De IT is het punt niet bij Thuisbezorgd. De kosten voor fulfillment (lees bezorgen) zijn 1 of 2 ordes groter dan de IT kosten. Het hele punt van platformen op grote schaal is dat omzet vs IT-kosten veel harder kan schalen. Thuisbezorgd moet echter ook een hele bak geld uitgeven aan individuele bezorgingen en dat legt weer druk op die schaalbaarheid. En dat is natuurlijk iets waar een Funda of een Booking geen last van hebben.
Als we de prijsstelling volgens de informatie die we op internet kunnen vinden is de commissie voor thuisbezorgd inclusief bezorgen 30% dat zijn dus geen orde grotes meer voor de bezorgkosten zoals gesuggereerd word.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goed punt ik had dat niet gerealiseerd zeker dan denk ik dat die 14% echt een schijntje is.
Ik had het over de verhouding tussen de kosten die thuisbezorgd maakt aan IT versus fulfilment. Wat heeft de commissie daarmee van doen?quote:Op maandag 20 juli 2026 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we de prijsstelling volgens de informatie die we op internet kunnen vinden is de commissie voor thuisbezorgd inclusief bezorgen 30% dat zijn dus geen orde grotes meer voor de bezorgkosten zoals gesuggereerd word.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |