abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221376490
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Door thuisbezorgd e.a. worden de prijzen gewoon in zijn geheel 10-15% duurder.
Ondernemers zullen de prijs op zowel intern als de app moeten verhogen om de kosten op te vangen.
Zo werken dus al deze tussenstations mee aan de inflatie.
Echt hoe krijg je het uit je strot? Heb je ook een redenatie hier achter, of roep je maar wat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 19 juli 2026 @ 10:54:21 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221376491
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Door thuisbezorgd e.a. worden de prijzen gewoon in zijn geheel 10-15% duurder.
Ondernemers zullen de prijs op zowel intern als de app moeten verhogen om de kosten op te vangen.
Zo werken dus al deze tussenstations mee aan de inflatie.
Prijzen hoeven intern niet verhoogd te worden. Verder staat het de consument om geen gebruik te maken van thuisbezorgd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 19 juli 2026 @ 10:54:59 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221376494
Drillrappers :{w
Grillrappers *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221376497
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 07:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Iemand zou met een gratis website moeten komen die dezelfde functionaliteit heeft als thuisbezorgd.
Het is geen website, het is een platform waar honderden engineers dagelijks aan werken, ga jij die vrijwillegers vinden? Kan me herinneren dat KHN zijn eigen "platform" ging maken, ze hebben daadwerkelijk geen idee, alsof FOK zijn eigen F1 team gaat runnen omdat een auto bouwen toch niet zo moeilijk kan zijn.
  zondag 19 juli 2026 @ 10:57:32 #35
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221376502
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
14% EN administratiekosten is misdadig veel imho
Dat is vandaag de dag 30% vertelde een aangesloten restauranteigenaar me.

Vraag me al jaren af waarom de ACM hier niet op handhaaft of kan en mag handhaven.

Wellicht omdat toko's zelf een site mogen hanteren en dit telt als 'concurrentie' of iets dergelijks (?).
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221376510
Ik bespaar in elk geval geld met het uitzwaaien van grillrooms en eigenlijk alle horeca.
  zondag 19 juli 2026 @ 11:01:23 #37
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221376520
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 10:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is geen website, het is een platform waar honderden engineers dagelijks aan werken, ga jij die vrijwillegers vinden? Kan me herinneren dat KHN zijn eigen "platform" ging maken, ze hebben daadwerkelijk geen idee, alsof FOK zijn eigen F1 team gaat runnen omdat een auto bouwen toch niet zo moeilijk kan zijn.
Nou zijn Fokkers expert op elk denkbaar gebied, dus een eigen F1 team is dan natuurlijk een eitje :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221376544
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 10:57 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat is vandaag de dag 30% vertelde een aangesloten restauranteigenaar me.

Vraag me al jaren af waarom de ACM hier niet op handhaaft of kan en mag handhaven.

Wellicht omdat toko's zelf een site mogen hanteren en dit telt als 'concurrentie' of iets dergelijks (?).
Het is toch gewoon zelf je keuze om bij dit platform aan te sluiten? Sterker nog genoeg zaken die helemaal geen bezorging doen.
  zondag 19 juli 2026 @ 11:08:45 #39
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221376622
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is toch gewoon zelf je keuze om bij dit platform aan te sluiten? Sterker nog genoeg zaken die helemaal geen bezorging doen.
Jup denk dat er ook zo geredeneerd wordt.

Alleen is dat niet echt een keuze dus zoals uit de OP en wel vaker is gebleken. Dit verhaal is nou niet bepaald nieuw. Maar goed, het is wat het is.
  zondag 19 juli 2026 @ 11:10:19 #40
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221376666
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
14% EN administratiekosten is misdadig veel imho
Oftewel wij zullen als consumenten toch wat vaker direct bij de leverancier moeten gaan bestellen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221376683
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:08 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Jup denk dat er ook zo geredeneerd wordt.

Alleen is dat niet echt een keuze dus zoals uit de OP en wel vaker is gebleken. Dit verhaal is nou niet bepaald nieuw. Maar goed, het is wat het is.
Het probleem met dit soort platforms is dat het een winner takes al markt is, daar kan Thuisbezorgt niets aan doen, zo werken dit soort platforms nu eenmaal, in verleden zijn er bijvoorbeeld ook landen/regios uitgeruilt omdat ze anders elkaar dood maken in een race to the bottom. Ik heb zelf voor thuisbezorgt gewerkt, dus weet enigzins hoe het werkt ;)
pi_221376716
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Oftewel wij zullen als consumenten toch wat vaker direct bij de leverancier moeten gaan bestellen.
Doe dan, niet gaan huilen als er dan een datalek is omdat er helemaal niemand meer naar de website omkeek toen deze opgelevert werd.
  zondag 19 juli 2026 @ 11:13:42 #43
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221376755
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem met dit soort platforms is dat het een winner takes al markt is, daar kan Thuisbezorgt niets aan doen, zo werken dit soort platforms nu eenmaal, in verleden zijn er bijvoorbeeld ook landen/regios uitgeruilt omdat ze anders elkaar dood maken in een race to the bottom. Ik heb zelf voor thuisbezorgt gewerkt, dus weet enigzins hoe het werkt ;)
Klopt, ze hebben dat winner takes it all principe heel goed begrepen en goed uitgespeeld.

En ook ik heb voor thuisbezorgd gewerkt :D. Lang geleden, toen de commissie nog 13% was.
  zondag 19 juli 2026 @ 11:14:24 #44
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221376778
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Doe dan, niet gaan huilen als er dan een datalek is omdat er helemaal niemand meer naar de website omkeek toen deze opgelevert werd.
En wat is het excuus van Odido precies? Ik ben banger voor een datalek bij een grote speler dan bij Kebabshuis Isimet aan de Dorpsstraat.
pi_221376897
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 10:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Echt hoe krijg je het uit je strot? Heb je ook een redenatie hier achter, of roep je maar wat?
Ik roep niet zomaar wat.
En zeg ook niet dat het te duur. Want het scheelt ook veel moeite voor de ondernemer om te adverteren en bestellingen aan te nemen enz.
Het is een beetje hetzelfde als het lead systeem bij bv installaties en bouw.
IT ondernemers zijn gewoon steeds handiger om een stukje omzet en service weg te nemen bij kleine ondernemers en zo daarvan een goed lopende zaak te verkrijgen.
Dit is niet alleen de boeking, ook de kassa en voorraadsystemen zijn steeds beter en ook duurder.

Zo krijg je dus van een kleine zaak die voorheen alles zelf deed, boekingen, admin, inkoop, reclame etc, dat delen daarvan door derden gedaan worden.
Dit geldt breed voor heel veel sectoren waardoor er veel binnenfuncties ontstaan voor dienende servicen.

Als ik kijk naar mijn sector dan is het gemiddelde kostprijs uurloon voor een buitendienst medewerker, van ¤45 naar huidig ¤113,- gegaan.
Heeft meerdere redenen, maar software, certificering, regelgeving e.a. hebben daar de grootste invloed op.

Ik zeg niet dat het slecht is maar het is een veranderende wereld.

Nogmaals een voorbeeld,
Zo’n horecazaak die door 2 man gerund wordt, waren eerst alle omzet voor 90% door de eigenaren gecreëerd, nu is dat 60% en de rest gaat naar derden. Maar de winstmarge is gelijk gebleven
Vakman pur sang
  zondag 19 juli 2026 @ 11:21:43 #46
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221376995
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik roep niet zomaar wat.
En zeg ook niet dat het te duur. Want het scheelt ook veel moeite voor de ondernemer om te adverteren en bestellingen aan te nemen enz.
IT ondernemers zijn gewoon steeds handiger om een stukje omzet en service weg te nemen bij kleine ondernemers en zo daarvan een goed lopende zaak te verkrijgen.
Dit is niet alleen de boeking, ook de kassa en voorraadsystemen zijn steeds beter en ook duurder.

Zo krijg je dus van een kleine zaak die voorheen alles zelf deed, boekingen, admin, inkoop, reclame etc, dat delen daarvan door derden gedaan worden.
Dit geldt breed voor heel veel sectoren waardoor er veel binnenfuncties ontstaan voor dienende servicen.

Als ik kijk naar mijn sector dan is het gemiddelde kostprijs uurloon voor een buitendienst medewerker, van ¤45 naar huidig ¤113,- gegaan.
Heeft meerdere redenen, maar software, certificering, regelgeving e.a. hebben daar de grootste invloed op.

Nogmaals een voorbeeld,
Zo’n horecazaak die door 2 man gerund wordt, waren eerst alle omzet voor 90% door de eigenaren gecreëerd, nu is dat 60% en de rest gaat naar derden. Maar de winstmarge is gelijk gebleven
Maar ik neem aan dat de omzet dan wel is gaan stijgen, anders maak je die keuze niet.
pi_221377005
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik roep niet zomaar wat.

Nogmaals een voorbeeld,
Nou als ze het lekker willen blijven doen zoals dat vroeger ging, dat moeten ze dat vooral lekker doen, man man man, wat een simpelheid.
pi_221377028
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou als ze het lekker willen blijven doen zoals dat vroeger ging, dat moeten ze dat vooral lekker doen, man man man, wat een simpelheid.
Goede inhoudelijke reactie op zijn post :')
pi_221377029
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Reageer eens volwassen simpleton.
Vakman pur sang
pi_221377036
Daarnaast zoals ik al eerder schreef kun je er nu als Horecazaak voor kiezen om gewoon helemaal geen bedienend personeel meer te hebben, dat scheelt je al snel 2/3 FTE voor een kleine zaak, daarnaast heb je geen gezeik dat je zaak tip top voor het oog in orde te hebben, je hebt alleen een fatsoenlijke keuken nodig, je hoeft niet meer te adverteren, kun je me eens exact vertellen of dat 30% rechtvaardigt?
pi_221377039
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Reageer eens volwassen simpleton.
Ik heb al genoeg inhoudelijk gereageert, zie mijn andere posts.
pi_221377072
Neem bv de airco sector, er zijn handige ondernemers die goede websites bouwen waarop je gelijk een prijs en offerte krijgt. Die verkopen leads voor ¤300-¤500 per verkoop.
Dat scheelt de ondernemer misschien wel een ritje en tijd. En die it partijen zijn veel handiger in veel bereikbaarheid creëren en een goed platform opzetten.
Er zijn veel jonge gastjes die zo tonnen per jaar binnenharken.
Ik zeg niet dit is goed of slecht, dit is zoals dat nu gaat.
Vakman pur sang
pi_221377074
Het is een beetje zoals die Makelaars die klaagden dat ze niet op Funda stonden, ten eerste waren dat makelaars die het niet nodig vonden om je streng te certificeren volgens de NVM regels, NVM die miljoenen uit heeft gegeven aan een risicovolle investering voor een mooi data systeem en website, en dan achteraf klagen, dat Funda een markt monopolist is. Ja zo kan ik het ook, want wat zouden ze hebben gelachen als NVM miljoenen had uitgegeven en dat Google Houses ze van de markt had afgedrukt.
pi_221377088
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb al genoeg inhoudelijk gereageert, zie mijn andere posts.
Zo zo.
Vakman pur sang
pi_221377094
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Neem bv de airco sector, er zijn handige ondernemers die goede websites bouwen waarop je gelijk een prijs en offerte krijgt. Die verkopen leads voor ¤300-¤500 per verkoop.
Dat scheelt de ondernemer misschien wel een ritje en tijd. En die it partijen zijn veel handiger in veel bereikbaarheid creëren en een goed platform opzetten.
Er zijn veel jonge gastjes die zo tonnen per jaar binnenharken.
Ik zeg niet dit is goed of slecht, dit is zoals dat nu gaat.
Wat let deze ondernemers om zelf een fatsoenlijke website op te zetten?
pi_221377117
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat let deze ondernemers om zelf een fatsoenlijke website op te zetten?
Nu praat je jezelf tegen.
Wat let makelaars om zelf een fatsoenlijke website te bouwen
Vakman pur sang
  zondag 19 juli 2026 @ 11:30:45 #57
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221377141
Als ik eens wat bestel is dat via Bistroo.nl
Een platform van een lokaal software-bedrijf waarbij restaurants een vast bedrag per maand betalen, geen percentage per bestelling. Veel gunstiger voor de restaurants en ook wat naar het platform gaat blijft binnen de lokale economie. Win-win-win. Hoop dat het een beetje groeit en restaurants minder afhankelijk worden van de grote internationale partijen.
pi_221377162
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nu praat je jezelf tegen.
Wat let makelaars om zelf een fatsoenlijke website te bouwen
Laat ik het anders zeggen, wat laat het ze om bijvoorbeeld via een branchverening dit gezamelijk op te pakken?
pi_221377179
quote:
80s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:30 schreef Mano_ het volgende:
Als ik eens wat bestel is dat via Bistroo.nl
Een platform van een lokaal software-bedrijf waarbij restaurants een vast bedrag per maand betalen, geen percentage per bestelling. Veel gunstiger voor de restaurants en ook wat naar het platform gaat blijft binnen de lokale economie. Win-win-win. Hoop dat het een beetje groeit en restaurants minder afhankelijk worden van de grote internationale partijen.
Kun je feitelijk ook met cijfers onderbouwen dat dit gunstiger voor ze is?
  zondag 19 juli 2026 @ 11:33:42 #60
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221377208
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kun je feitelijk ook met cijfers onderbouwen dat dit gunstiger voor ze is?
Nee, ik ga af op wat de restaurant-eigenaren zeggen. Zij blij, ik blij.
Is voldoende voor me, ik ga er geen studie van maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')