dat is dus gewoon gegokt en verlorenquote:Het liefste hadden we het zelf gedaan”, zegt Anita. „Maar het voelt niet als verliezen”, zegt Atilla. „We hebben het geprobeerd, we zijn weer terug. Klaar
Als we bestellen kijken we ook op thuisbezorgd en gaan dan naar de website van die zaak in kwestie zelf. Of bellen.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
14% EN administratiekosten is misdadig veel imho
Dus kan je niet meer om ze heen, en volgens mij is dat het hele punt van de critici. Geen concurrentie meer, of je betaalt de commissie of je bent niet levensvatbaar. In de digitale markt spreken we bij bepaalde bedrijven van "poortwachters", je kan toch heel goed zeggen dat Thuisbezorgd dat ook is in de maaltijd-bezorg-markt?quote:„De wereld is de afgelopen twintig jaar veranderd. Restaurants willen onafhankelijk zijn, maar de consument kiest allang voor bestellen met één druk op de knop. Daar moet je als ondernemer op inspelen.” „Thuisbezorgd was het eerste bezorgplatform voor restaurants in Nederland. Het bedrijf heeft een top-of-mindpositie opgebouwd.”
Hier zitten er meerdere die gewoon dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website als in de Thuisbezorgd app.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we bestellen kijken we ook op thuisbezorgd en gaan dan naar de website van die zaak in kwestie zelf. Of bellen.
Waarom zou je dat doen?quote:Op zondag 19 juli 2026 02:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hier zitten er meerdere die gewoon dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website als in de Thuisbezorgd app.
Ja dan is de keuze snel gemaakt om gewoon voor thuisbezorgd te kiezen.
Net als bij booking.com. Kreeg laatst een uitbrander bij een hotelletje omdat er via booking was geboekt. Ja wat verwacht je dan als je erop staatquote:Op zondag 19 juli 2026 01:48 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dus kan je niet meer om ze heen, en volgens mij is dat het hele punt van de critici. Geen concurrentie meer, of je betaalt de commissie of je bent niet levensvatbaar. In de digitale markt spreken we bij bepaalde bedrijven van "poortwachters", je kan toch heel goed zeggen dat Thuisbezorgd dat ook is in de maaltijd-bezorg-markt?
Hoe moet je hier als ondernemer "op inspelen" anders dan bij de monopolist aan te sluiten? Het is een heel ongezonde situatie, zeker voor kleinere restaurants die net beginnen.
nee?quote:Op zondag 19 juli 2026 03:38 schreef leolinedance het volgende:
Bestel nooit via zo'n app. Je weet toch wel waar je iets fatsoenlijks te eten kan halen in de buurt?
waarom zou ik mijn persoonlijke gegevens bij gammele websites of apps neerleggen als er voor mij geen voordeel is tov thuisbezorgd ?quote:Dan bestel je daar gewoon en laat het bezorgen of haalt het op. Echt nul behoefte aan zo'n app.
Ik bestel het liefst bij een afhaal zelf maar als het via thuisbezorgd net zo duur is dan doe ik dat uit gemak gewoon daar.quote:
Valt best mee als je ziet hoeveel extra klanten je er mee trekt. Via thuisbezorgd ken ik nu restaurants waar ik anders nog nooit van gehoord had en die dus ook nooit een cent aan me zouden verdienen. En zo zijn er duizenden. Positieve reviews op Thuisbezorgd doen ook veel voor restaurants.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Al die platforms, ook Airbnb is gewoon maffia.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Het is toch gewoon een service, anders had je nooit leuke plekjes gevonden en zat je zoals 30 jaar geleden gewoon in een goedkoop Bastion hotel aan de rand van de stadquote:Op zondag 19 juli 2026 07:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al die platforms, ook Airbnb is gewoon maffia.
nee, dat heet servicequote:Op zondag 19 juli 2026 07:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al die platforms, ook Airbnb is gewoon maffia.
Daar gaat dus die comissie vanaf, dus die gasten betalen dat uit hun deel.quote:Op zondag 19 juli 2026 02:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hier zitten er meerdere die gewoon dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website als in de Thuisbezorgd app.
Ja dan is de keuze snel gemaakt om gewoon voor thuisbezorgd te kiezen.
Door thuisbezorgd e.a. worden de prijzen gewoon in zijn geheel 10-15% duurder.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:17 schreef Dven het volgende:
Daarom je prijzen op het desbetreffende platform verhogen. Opgelost
Ik kan me voorstellen dat dit contractueel verboden is door thuisbezorgd.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:17 schreef Dven het volgende:
Daarom je prijzen op het desbetreffende platform verhogen. Opgelost
dat mag wettelijk niet, als ze dat zouden doen, zouden ze allang een rechtzaak aan hun broek hebbenquote:Op zondag 19 juli 2026 09:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dit contractueel verboden is door thuisbezorgd.
Dat doen ze zelf. Via thuisbezorgd kun je nog wel aan kortingscodes komen of punten sparen oid. Als het restaurant dezelfde prijzen hanteert zonder kortingscode bestel ik dus bij thuisbezorgd, ook vanwege het gemak. Bieden ze wel korting, dan bestel ik bij henzelf (als ze een goede website hebben).quote:Op zondag 19 juli 2026 08:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat dus die comissie vanaf, dus die gasten betalen dat uit hun deel.
Daarom eigen site of gewoon bellen.
Is dat wel zo? Voor het eten van de keuken naar je tafel brengen rekenen ze in verhouding meer schat ik. Het is niet alsof ze geen waarde toevoegen.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Maar dat is natuurlijk de truc van Thuisbezorgd. 5 tot 10 procent korting is niks hahaquote:Op zondag 19 juli 2026 10:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat doen ze zelf. Via thuisbezorgd kun je nog wel aan kortingscodes komen of punten sparen oid. Als het restaurant dezelfde prijzen hanteert zonder kortingscode bestel ik dus bij thuisbezorgd, ook vanwege het gemak. Bieden ze wel korting, dan bestel ik bij henzelf (als ze een goede website hebben).
Mijn tip voor restaurants is dus bij elke bestelling een kortingsflyer voor 5 - 10% voor op je eigen website. Een eigen site werkt op de langere termijn blijkbaar niet om klanten te houden, maar wellicht wel om de eerst volgende bestelling op je eigen platform te krijgen. En bij die bestelling krijgen ze weer een flyer etc.
Het is alleen niet dat ze hiervoor het eten brengen het is alleen de menukaart die men hiervoor laat zien. Voor een nog hogere fee regelt de monopolist ook de bezorging.quote:Op zondag 19 juli 2026 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Voor het eten van de keuken naar je tafel brengen rekenen ze in verhouding meer schat ik. Het is niet alsof ze geen waarde toevoegen.
Nee dat is het niet, als je zelf aan grote platformen had gewerkt dan weet je hoeveel aan investering en risico er in gaat zitten, mensen zonder technische kennis denken altijd dat dit een websitetje is waar mensen even wat kunnen bestellen, ik kan je zeggen dat dit platform waarschijnlijk bestaat uit ruwweg 200-500 verschillende applicaties die het bestelproces optimaliseren, voorts vergeet je dat je als deelnemer aan het platform geen reclame meer hoeft te maken, je zaak niet meer hoeft in te richten op klanten als je dat wilt, en dus alleen mensen in keuken hoeft te hebben, wanneer je op vakantie/druk bent even je bestelproces kanuitzetten, en zo kan ik nog wel 80 dingen noemen die die 14% rechtvaardigen, echt mensen zoals jou hebben altijd het grootste woord maar geen enkele industriekennis.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we bestellen kijken we ook op thuisbezorgd en gaan dan naar de website van die zaak in kwestie zelf. Of bellen.
Nee, dat is absoluut niet verboden en iets dat veel eetgelegenheden ook doen. Bij Booking, AirBNB en eendert welk reserverings-/boekingsplatform dan ook idem.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dit contractueel verboden is door thuisbezorgd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |