Ik heb al genoeg inhoudelijk gereageert, zie mijn andere posts.quote:
Zo zo.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg inhoudelijk gereageert, zie mijn andere posts.
Wat let deze ondernemers om zelf een fatsoenlijke website op te zetten?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Neem bv de airco sector, er zijn handige ondernemers die goede websites bouwen waarop je gelijk een prijs en offerte krijgt. Die verkopen leads voor ¤300-¤500 per verkoop.
Dat scheelt de ondernemer misschien wel een ritje en tijd. En die it partijen zijn veel handiger in veel bereikbaarheid creëren en een goed platform opzetten.
Er zijn veel jonge gastjes die zo tonnen per jaar binnenharken.
Ik zeg niet dit is goed of slecht, dit is zoals dat nu gaat.
Nu praat je jezelf tegen.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat let deze ondernemers om zelf een fatsoenlijke website op te zetten?
Laat ik het anders zeggen, wat laat het ze om bijvoorbeeld via een branchverening dit gezamelijk op te pakken?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu praat je jezelf tegen.
Wat let makelaars om zelf een fatsoenlijke website te bouwen
Kun je feitelijk ook met cijfers onderbouwen dat dit gunstiger voor ze is?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:30 schreef Mano_ het volgende:
Als ik eens wat bestel is dat via Bistroo.nl
Een platform van een lokaal software-bedrijf waarbij restaurants een vast bedrag per maand betalen, geen percentage per bestelling. Veel gunstiger voor de restaurants en ook wat naar het platform gaat blijft binnen de lokale economie. Win-win-win. Hoop dat het een beetje groeit en restaurants minder afhankelijk worden van de grote internationale partijen.
Nee, ik ga af op wat de restaurant-eigenaren zeggen. Zij blij, ik blij.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je feitelijk ook met cijfers onderbouwen dat dit gunstiger voor ze is?
Heel fijn voor ze, ik geloof ook wel in dit soort initatieven, maar voor heel veel zaken vooral in stedelijke gebieden werkt dit niet. Overigens heeft mijn oud werkgever een concurrent voor Booking opgezet die het nu verrassend goed doet, zal geen links plaatsen omdat ik als spammer wil overkomenquote:Op zondag 19 juli 2026 11:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nee, ik ga af op wat de restaurant-eigenaren zeggen. Zij blij, ik blij.
Is voldoende voor me, ik ga er geen studie van maken.
Onkunde en slechte branchevereniging die zichzelf alleen maar profileert met meer regelgeving, certificaten en hogere leges.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, wat laat het ze om bijvoorbeeld via een branchverening dit gezamelijk op te pakken?
Geen idee of dit in grote steden kan werken of niet. In dit stedelijk gebied (geen grote stad, maar zeker geen landelijk dorpje) lijkt het voor een aantal restaurants te werken. Moet zeggen dat ze ook gewoon op Thuisbezorgd staan en ik heb geen idee welk aandeel Bistroo heeft in hun bestellingen, maar ik word er wel vrolijk van als een restaurant je bedankt dat je dat platform hebt gebruikt in plaats van Thuisbezorgdquote:Op zondag 19 juli 2026 11:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heel fijn voor ze, ik geloof ook wel in dit soort initatieven, maar voor heel veel zaken vooral in stedelijke gebieden werkt dit niet. Overigens heeft mijn oud werkgever een concurrent voor Booking opgezet die het nu verrassend goed doet, zal geen links plaatsen omdat ik als spammer wil overkomen
Waar laat ik mijn geld liever naartoe stromen. Het grote geld of een kleine lokale ondernemer... ?quote:Op zondag 19 juli 2026 10:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, als je zelf aan grote platformen had gewerkt dan weet je hoeveel aan investering en risico er in gaat zitten, mensen zonder technische kennis denken altijd dat dit een websitetje is waar mensen even wat kunnen bestellen, ik kan je zeggen dat dit platform waarschijnlijk bestaat uit ruwweg 200-500 verschillende applicaties die het bestelproces optimaliseren, voorts vergeet je dat je als deelnemer aan het platform geen reclame meer hoeft te maken, je zaak niet meer hoeft in te richten op klanten als je dat wilt, en dus alleen mensen in keuken hoeft te hebben, wanneer je op vakantie/druk bent even je bestelproces kanuitzetten, en zo kan ik nog wel 80 dingen noemen die die 14% rechtvaardigen, echt mensen zoals jou hebben altijd het grootste woord maar geen enkele industriekennis.
Of nog verder, de dark kitchen. Een pandje ergens achteraf met alleen een grote keuken die meerdere restaurant/eetconcepten heeft exclusief voor de bezorging. Dan is je sales/bezorgkanaal best 30% waard me dunktquote:Op zondag 19 juli 2026 11:26 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast zoals ik al eerder schreef kun je er nu als Horecazaak voor kiezen om gewoon helemaal geen bedienend personeel meer te hebben, dat scheelt je al snel 2/3 FTE voor een kleine zaak, daarnaast heb je geen gezeik dat je zaak tip top voor het oog in orde te hebben, je hebt alleen een fatsoenlijke keuken nodig, je hoeft niet meer te adverteren, kun je me eens exact vertellen of dat 30% rechtvaardigt?
Ja dit dus. Gemak is mooi, maar vaak hoef je niet eens heel veel in te leveren om het allemaal een stuk lokaler te houden. Ik kies steeds vaker voor de lokale, kleinschalige optie.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar laat ik mijn geld liever naartoe stromen. Het grote geld of een kleine lokale ondernemer... ?
Lastige keuze zeg!!
Ik bestel zelden iets online, eten heb ik de laatste 25 jaar maar 2 keer laten bezorgen, mijn grotere aankopen koop ik bij coolblue, voor de rest alles lokaal, en dan het liefst bij de zelfdstandige MKB'er echter veel mensen doen dit kennelijk niet.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar laat ik mijn geld liever naartoe stromen. Het grote geld of een kleine lokale ondernemer... ?
Lastige keuze zeg!!
De laatste 2 zijn er vooral door de lokale politiek te corrumpteren en omkopen, die moet je dat kwalijk nemen.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:42 schreef Fer het volgende:
Techno feodaliteit.
Internet is de leenheer in de 21e eeuw en Thuisbezorgd, Airbnb, Uber zijn de leenmannen die een deel van de winst willen zien.
Doe ik met de Chinees hier om de hoek. Via de website zelf en afhalenquote:Op zondag 19 juli 2026 01:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we bestellen kijken we ook op thuisbezorgd en gaan dan naar de website van die zaak in kwestie zelf. Of bellen.
Ze hadden Jitse alleen nooit zolang ceo moeten houden, elke organisatiegrootte vereist een ander soort management en de miljarden die die vent verband heeft met internationale, met name Amerikaanse, expansie zijn echt idioot.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben dat winner takes it all principe heel goed begrepen en goed uitgespeeld.
En ook ik heb voor thuisbezorgd gewerkt. Lang geleden, toen de commissie nog 13% was.
Ach ja, daarvóór was TCA de grootste boevenbende, andere spelers, zelfde uitkomst.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste 2 zijn er vooral door de lokale politiek te corrumpteren en omkopen, die moet je dat kwalijk nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |