TCA kwam vooral door Grijpink, maar goed de chauffeurs hadden toen feitelijk geen keuze en die zijn enorm genaaid kapot gemaakt door de politiek.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach ja, daarvóór was TCA de grootste boevenbende, andere spelers, zelfde uitkomst.
Restaurants _mogen_ door hun contract met thuisbezorgd hun maaltijden niet goedkoper aanbieden, buiten die app.quote:Op zondag 19 juli 2026 02:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hier zitten er meerdere die gewoon dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website als in de Thuisbezorgd app.
Ja dan is de keuze snel gemaakt om gewoon voor thuisbezorgd te kiezen.
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 19 juli 2026 07:45 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een service, anders had je nooit leuke plekjes gevonden en zat je zoals 30 jaar geleden gewoon in een goedkoop Bastion hotel aan de rand van de stad
Je wilt zeggen dat ze met een pistool op hun hoofd worden gedwongen om lid te worden?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Restaurants _mogen_ door hun contract met thuisbezorgd hun maaltijden niet goedkoper aanbieden, buiten die app.
Dat is de truc die die grote aanbieders uitnutten, als bijna-monopolist zijn de leveranciers wel gedwongen met hen te werken als bestelplatform…
Maar vervolgens hebben ze geen enkele onderhandelingspositie of -ruimte….
Vervolgens zijn ze een speelbal daarvan.
Hetzelfde natuurlijk met Amazon, EBay, Booking en _al_ die verkoopsplatformen die als “middle-man” werken.
Om die reden zou het nodig zijn dat de overheid beter reguleert, op basis van monopolie en anti-trust wetgevingen (of deze te versterken juist om de monopolies van online verkoopplatformen enigszins te breken)…
Iig die gedwongen prijsbinding zou niet meer toegestaan moeten zijn, dat restaurants buiten dat platform geen lagere prijzen of kortingen mogen aanbieden…
Tevens zou verplicht moeten worden dat de sorteer-algoritmes en regels open en transparant moeten zijn, dat hierbij niet toegestaan is dat op ondoorzichtige gronden aanbieders “weggedrukt” worden (iets dat Amazon zeer veel en op twijfelachtige gronden doet)
Het is voor de economie van een land denk ik op de lange duur niet goed als er steeds meer banen ontstaan in third party services, en steeds minder mensen daadwerkelijke diensten verlenen.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:42 schreef Fer het volgende:
Techno feodaliteit.
Internet is de leenheer in de 21e eeuw en Thuisbezorgd, Airbnb, Uber zijn de leenmannen die een deel van de winst willen zien.
Je gaat het pas zien als je het voelt, de huidige jonge generatie denkt over helemaal niks na, behalve hun zelf, ik merk dat in kleine dingen, bijvoorbeeld hoe men hun fiets neerzet, lekker overdwars voor de deur bij de supermarkt, want dan kunnen ze zelf snel naar binnen, dat er iemand met een rollator of rolstoel niet meer langs kan zien ze niet in, het erge is dat het niet eens asociaal gedrag is, het is simpelweg dat ze er niet eens over nadenken. Maar de volgende Economische klap zal ze hard raken en dan gaan ze misschien eens nadenken over hoe zaken echt werken.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is voor de economie van een land denk ik op de lange duur niet goed als er steeds meer banen ontstaan in third party services, en steeds minder mensen daadwerkelijke diensten verlenen.
Tenzij je als land onmetelijke olie inkomsten hebt zoals Bahrein en alles door expats kunt laten doen.
Die luxe heb je niet in de EU
Snap je nu een beetje waar ik heen wou?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gaat het pas zien als je het voelt, de huidige jonge generatie denkt over helemaal niks na, behalve hun zelf, ik merk dat in kleine dingen, bijvoorbeeld hoe men hun fiets neerzet, lekker overdwars voor de deur bij de supermarkt, want dan kunnen ze zelf snel naar binnen, dat er iemand met een rollator of rolstoel niet meer langs kan zien ze niet in, het erge is dat het niet eens asociaal gedrag is, het is simpelweg dat ze er niet eens over nadenken. Maar de volgende Economische klap zal ze hard raken en dan gaan ze misschien eens nadenken over hoe zaken echt werken.
Ja en snap je nu ook dat ik niet noodzakelijk eens ben wat het bedrijfsmodel is?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Snap je nu een beetje waar ik heen wou?
quote:Gelijke-prijsgarantie
8.16 Gedurende de looptijd van de Overeenkomst moet je de Gelijke-prijsgarantie toepassen. Als je de
Gelijke-prijsgarantie schendt, wordt het verschil tussen de prijs als vermeld op het Platform en de
prijs die buiten het Platform wordt berekend:
i.
door ons aan jou in rekening gebracht; en
ii. door ons aan de Klant vergoed door middel van het verstrekken van een voucher.
Je past de prijzen, kortingen of anderszins op het Platform onmiddellijk aan de prijzen op je eigen
website en menu. We kunnen ook je prijzen, kortingen of anderszins op het Platform aanpassen aan
de prijzen op je eigen website en menu.
Met hotels op Booking boek ik altijd direct bij het hotel zelf en dan is het eigenlijk altijd goedkoper. Ook meer kans op extraatjes zoals ontbijtje erbij i.p.v. extra ervoor betalen, etc. Dus weet niet of het contractueel ook zo werkt bij Booking met die prijzen die gelijjk moeten zijn...quote:Op zondag 19 juli 2026 12:01 schreef RM-rf het volgende:
Hetzelfde natuurlijk met Amazon, EBay, Booking en _al_ die verkoopsplatformen die als “middle-man” werken.
Het is een eenvoudige webapplicatie. Niet meer dan dat. Waarom moet dat zoveel kosten? Die honderden engineers werken aan zaken die maar een beperkt groepje klanten daadwerkelijk afnemen. Een shoarmazaak hoeft geen blinkende website, hooguit een landingspagina met menukaart.quote:Op zondag 19 juli 2026 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen website, het is een platform waar honderden engineers dagelijks aan werken, ga jij die vrijwillegers vinden? Kan me herinneren dat KHN zijn eigen "platform" ging maken, ze hebben daadwerkelijk geen idee, alsof FOK zijn eigen F1 team gaat runnen omdat een auto bouwen toch niet zo moeilijk kan zijn.
Nou dan zullen al die shoarmazaken dat vast wel doen toch? Of zullen er andere goede redenen zijn waarom ze toch liever bij thuisbezorgt aansluiten?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is een eenvoudige webapplicatie. Niet meer dan dat. Waarom moet dat zoveel kosten? Die honderden engineers werken aan zaken die maar een beperkt groepje klanten daadwerkelijk afnemen. Een shoarmazaak hoeft geen blinkende website, hooguit een landingspagina met menukaart.
Je trapt in ieder geval niet in die verkooppraatjes van dat rete irritante Trivago, dat is een goed begin.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:11 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Met hotels op Booking boek ik altijd direct bij het hotel zelf en dan is het eigenlijk altijd goedkoper. Ook meer kans op extraatjes zoals ontbijtje erbij i.p.v. extra ervoor betalen, etc. Dus weet niet of het contractueel ook zo werkt bij Booking met die prijzen die gelijjk moeten zijn...
Ik merk dat hotels er altijd blij mee zijn als ik direct bij ze boek, rennen ze toch net ietsje harder als je een verzoekje hebt e.d.
Of bepaalde cadeaukaarten voor hotelovernachting, die ze dan voor veel duurder verkopen dan dat de kamer kost.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je trapt in ieder geval niet in die verkooppraatjes van dat rete irritante Trivago, dat is een goed begin.
Hahaha. Je hebt niet perse ongelijk, maar een stukje humoristische zelfreflectie is ook zinnig. Want je klinkt wel oud.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gaat het pas zien als je het voelt, de huidige jonge generatie denkt over helemaal niks na, behalve hun zelf, ik merk dat in kleine dingen, bijvoorbeeld hoe men hun fiets neerzet, lekker overdwars voor de deur bij de supermarkt, want dan kunnen ze zelf snel naar binnen, dat er iemand met een rollator of rolstoel niet meer langs kan zien ze niet in, het erge is dat het niet eens asociaal gedrag is, het is simpelweg dat ze er niet eens over nadenken. Maar de volgende Economische klap zal ze hard raken en dan gaan ze misschien eens nadenken over hoe zaken echt werken.
Nee hoor ik sta bol van zelfreflectie en het is ook geen mopperen, het is meer iets dat ik constateer, soms spreek ik ze er op aan, en dan krijg je meestal ook geen antwoord terug maar meer iets van: Waar heb je het in godsnaam over? Ik neem het verder ook niet kwalijk, het is een beetje de tijd dat veel van hen eigenlijk nooit echt een zware economische crisis/oorlog heeft mee gemaakt.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha. Je hebt niet perse ongelijk, maar een stukje humoristische zelfreflectie is ook zinnig. Want je klinkt wel oud.
Jij had als puber al helemaal het leven door?quote:Op zondag 19 juli 2026 14:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor ik sta bol van zelfreflectie en het is ook geen mopperen, het is meer iets dat ik constateer, soms spreek ik ze er op aan, en dan krijg je meestal ook geen antwoord terug maar meer iets van: Waar heb je het in godsnaam over? Ik neem het verder ook niet kwalijk, het is een beetje de tijd dat veel van hen eigenlijk nooit echt een zware economische crisis/oorlog heeft mee gemaakt.
Best wel ja, maar dat lag eer aan mijn interesses en opvoeding, maar voor duidelijk hebben we het niet over pubers maar zeg maar de leeftijd 25-30quote:Op zondag 19 juli 2026 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij had als puber al helemaal het leven door?
Naamsbekendheid en gemak.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou dan zullen al die shoarmazaken dat vast wel doen toch? Of zullen er andere goede redenen zijn waarom ze toch liever bij thuisbezorgt aansluiten?![]()
![]()
Nog maar niet te spreken dat je hoeft aan te melden, of een betaalsysteem in te richten.quote:
Ah oke. Tja, dat is dan voor iedereen andersquote:Op zondag 19 juli 2026 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Best wel ja, maar dat lag eer aan mijn interesses en opvoeding, maar voor duidelijk hebben we het niet over pubers maar zeg maar de leeftijd 25-30
Betaalsysteem is toch redelijk eenvoudig tegenwoordig? Zelfs op de markt kun je al met van die pinapplicaties werken. Een samenwerking met Ideal/Weroo zal vast niet zo lastig zijn, daar zijn ze voor ontworpen. Het is vooral dat mensen uit gemak snel de app weten te openen en dan kunnen kiezen ipv dat ze eerst moeten bedenken wat ze willen eten en dan gaan zoeken naar een geschikte leverancier.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog maar niet te spreken dat je hoeft aan te melden, of een betaalsysteem in te richten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |