Geen winst is ook geen belasting betalen, zo simpel zal het zijnquote:Op maandag 20 juli 2026 08:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Volgens mij is dat regelmatig in het nieuws gekomen dat ze daarmee bezig zijn/waren.
Overigens vind ik het altijd verbazingwekkend hoe het kan dat Thuisbezorgd geen/weinig winst maakt
Edit: oh Monolith zegt het ook al
Nee want de beurskoers gaat ook heel slecht.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geen winst is ook geen belasting betalen, zo simpel zal het zijn
Ja precies, als ze hier gewoon slim mee omgaan kan je snel van Thuisbezorgd af zijn.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
Sommige tokos doen dat idd ook maar een hoop ook niet, dan is het wat ik al eerder schreef voor mij gewoon makkelijker, veiliger en sneller om gewoon via thuisbezorgd te bestellen.
Ik gebruik die alleen om inspiriatie op te doen. Vervolgens kijk ik op de website van het hotel zelf en book danquote:Op zondag 19 juli 2026 03:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net als bij booking.com. Kreeg laatst een uitbrander bij een hotelletje omdat er via booking was geboekt. Ja wat verwacht je dan als je erop staat
Neu, markt met lage marge. Een Booking doet het wat dat betreft een stuk beter. Maar goed, die zijn veel digitaler dan Thuisbezorgd ook natuurlijk. Hebben hooguit wat klantenservice nodig.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geen winst is ook geen belasting betalen, zo simpel zal het zijn
Nou als we de winstcijfers van funda zien die 60% van hun omzet zouden zijn lijkt mij het een goede melkkoe en lang zo duur niet om te draaien.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het stabiel en betrouwbaar runnen van een miljoenenplatform is dan ook een stuk ingewikkelder en duurder dan menig leek denkt.
Funda is qua schaal denk ik nog een stuk kleiner. Mensen kopen niet zo vaak een huis en kopen dat ook niet op Funda. Ik denk dat de complexiteit van Thuisbezorgd veel groter is.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou als we de winstcijfers van funda zien die 60% van hun omzet zouden zijn lijkt mij het een goede melkkoe en lang zo duur niet om te draaien.![]()
Daar reclame mee maken als brancheverneniging. Eerst kijken op de website van thuisbezorgd, en dan telefonisch de bestelling doorgeven of via een form.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:50 schreef Redbullkid het volgende:
Waarom niet gewoon 10% korting geven als je via hun eigen site besteld?
Dan betaal je minder dan via Thuisbezorgd en heeft de klant een reden om Thuisbezorgd over te slaan.
Ja dat zegt niet perse heel veel, op de beurs kan iets ook booming zijn terwijl het een flut bedrijf isquote:Op maandag 20 juli 2026 09:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee want de beurskoers gaat ook heel slecht.
De IT is het punt niet bij Thuisbezorgd. De kosten voor fulfillment (lees bezorgen) zijn 1 of 2 ordes groter dan de IT kosten. Het hele punt van platformen op grote schaal is dat omzet vs IT-kosten veel harder kan schalen. Thuisbezorgd moet echter ook een hele bak geld uitgeven aan individuele bezorgingen en dat legt weer druk op die schaalbaarheid. En dat is natuurlijk iets waar een Funda of een Booking geen last van hebben.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Funda is qua schaal denk ik nog een stuk kleiner. Mensen kopen niet zo vaak een huis en kopen dat ook niet op Funda. Ik denk dat de complexiteit van Thuisbezorgd veel groter is.
Nee het kan prima met corporatisme zoals een brancheorganisatie.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:10 schreef Lyrebird het volgende:
Het valt me mee dat nog niemand gesuggereerd heeft dat de overheid een app moet maken.
Goed punt ik had dat niet gerealiseerd zeker dan denk ik dat die 14% echt een schijntje is.quote:Op maandag 20 juli 2026 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
De IT is het punt niet bij Thuisbezorgd. De kosten voor fulfillment (lees bezorgen) zijn 1 of 2 ordes groter dan de IT kosten. Het hele punt van platformen op grote schaal is dat omzet vs IT-kosten veel harder kan schalen. Thuisbezorgd moet echter ook een hele bak geld uitgeven aan individuele bezorgingen en dat legt weer druk op die schaalbaarheid. En dat is natuurlijk iets waar een Funda of een Booking geen last van hebben.
Hangt er vanaf, zeker in de horeca heb je best een grote mix van brancheorganisaties, daarnaast nogmaals men onderschat wel eens de kosten van het bouwen van een fatsoenlijk platform, toch denk ik dat als je een dekkend concurrerend platform moet bouwen je dat met zo een 40-60 man wel moet lukken, wellicht dan niet de ultra optimalisaties/features, maar 80-90% moet wel lukken.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het kan prima met corporatisme zoals een brancheorganisatie.
Thuisbezorgd betaalt de bezorging toch niet (helemaal)? Restaurants hebben toch personeel in dienst. En bezorgkosten.quote:Op maandag 20 juli 2026 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
De IT is het punt niet bij Thuisbezorgd. De kosten voor fulfillment (lees bezorgen) zijn 1 of 2 ordes groter dan de IT kosten. Het hele punt van platformen op grote schaal is dat omzet vs IT-kosten veel harder kan schalen. Thuisbezorgd moet echter ook een hele bak geld uitgeven aan individuele bezorgingen en dat legt weer druk op die schaalbaarheid. En dat is natuurlijk iets waar een Funda of een Booking geen last van hebben.
Als we de prijsstelling volgens de informatie die we op internet kunnen vinden is de commissie voor thuisbezorgd inclusief bezorgen 30% dat zijn dus geen orde grotes meer voor de bezorgkosten zoals gesuggereerd word.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goed punt ik had dat niet gerealiseerd zeker dan denk ik dat die 14% echt een schijntje is.
Ik had het over de verhouding tussen de kosten die thuisbezorgd maakt aan IT versus fulfilment. Wat heeft de commissie daarmee van doen?quote:Op maandag 20 juli 2026 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we de prijsstelling volgens de informatie die we op internet kunnen vinden is de commissie voor thuisbezorgd inclusief bezorgen 30% dat zijn dus geen orde grotes meer voor de bezorgkosten zoals gesuggereerd word.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |