SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Die grap konden wij gelukkig ook maken. Dat de overledene het pas heet gaat krijgenquote:
Je flesje wijn gister nog gekocht?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Zo kinderfeestje in Full F*#@:ing Swing!
Beach House playlist erop.
De High Tea zit erop (Met ijskoude ice tea natuurlijk, je wil die koters niet over de klink jagen met hete thee) en nu zit het allemaal in het zwembad en kan ik ff een kwartiertje lekker in de zon zitten
Ik heb de meisjes de keuze gegeven voor de volgende activiteit zometeen: Knutselen of een Hot Pepper Challenge
Jazeker, 6 stuksquote:
Lekker met de airco aan chillen vandaagquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker met de airco aan gamen overdag. Spaanse zomer in optima forma
als je binnen zit met je airco op 19 graden dan wel ja,quote:
Ik woon boven in de flat, hij moet aan anders worden de nachten 30-35 graden. dan ga ik dood.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:37 schreef DutchBlend het volgende:
Aub geen onweer meer. Het verkoelt toch niet en dan moeten de mobiele airco's weer uit anders komt er regen naar binnen. Bvd
Precies. Met onweer krijg je gebroken en onrustige nachten. Telkens ramen open en dicht en airco aan en uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:38 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik woon boven in de flat, hij moet aan anders worden de nachten 30-35 graden. dan ga ik dood.
Ik zit boven in de flat, als het eindelijk begint af te koelen komt de zon alweer tevoorschijn, als het buiten 30 is is het bij mij binnen ook 30, als het snachts om 05:00 19 graden is buiten is het bij mij binnen nogsteeds 29 graden.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:41 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Precies. Met onweer krijg je gebroken en onrustige nachten. Telkens ramen open en dicht en airco aan en uit.
Dit is zonder airco of met airco?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik zit boven in de flat, als het eindelijk begint af te koelen komt de zon alweer tevoorschijn, als het buiten 30 is is het bij mij binnen ook 30, als het snachts om 05:00 19 graden is buiten is het bij mij binnen nogsteeds 29 graden.
Het enige wat ik nu kan denken is dat dat ene weekend begin juli eindelijk eens mooi weer heeft.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die voor mijn omgeving dan (van buienradar.nl):
[ afbeelding ]
Godverdomme! Dat wordt afzien...
Dat heb ik ook bij mij in de flat... ik zit dan weliswaar niet bovenin maar ook geen airco.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik zit boven in de flat, als het eindelijk begint af te koelen komt de zon alweer tevoorschijn, als het buiten 30 is is het bij mij binnen ook 30, als het snachts om 05:00 19 graden is buiten is het bij mij binnen nogsteeds 29 graden.
ik moet de airco op de slaapkamer aanzetten en alles hermetisch afsluiten anders is het gewoon niet slapen, flat is uit 1970 alles is gemaakt op warmte vasthouden in de winter.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:43 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Dit is zonder airco of met airco?
Ik snap t, maar die temperaturen die je noemde, ik neem aan dat dat in ruimtes zonder airco is? Dus 29c tegen de ochtend.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:44 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik moet de airco op de slaapkamer aanzetten en alles hermetisch afsluiten anders is het gewoon niet slapen, flat is uit 1970 alles is gemaakt op warmte vasthouden in de winter.
jaquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:46 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Ik snap t, maar die temperaturen die je noemde, ik neem aan dat dat in ruimtes zonder airco is? Dus 29c tegen de ochtend.
ik zit met 6 ramen van hoogte 2 meter en breedte 1 meter 20quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Een zonnescherm heeft hier een extreem verschil gemaakt. Misschien nog meer dan de airco. Maar die airco doet er nog wel een heel fijn schepje bovenop, en het samenspel maakt het bij mij zelfs op de meest verschrikkelijke dagen leefbaar.
Ik snap niet hoe dat relevant is. Scherm is scherm, dat het nou voor een raam of een betonnen muur is maakt niet echt uit. Sterker nog, voor een raam is het juist nog beter.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik zit met 6 ramen van hoogte 2 meter en breedte 1 meter 20
Dat heb ik nu ook door de warmtequote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:41 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Precies. Met onweer krijg je gebroken en onrustige nachten. Telkens ramen open en dicht en airco aan en uit.
Raamfolie zou wel een optie zijnquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe dat relevant is. Scherm is scherm, dat het nou voor een raam of een betonnen muur is maakt niet echt uit. Sterker nog, voor een raam is het juist nog beter.
Huur of koop? Dan kan je misschien voor een gebrek gaan als de temperatuur in huis meer dan 300 uur per jaar boven de 26,5 graden komt, terwijl de temperatuur buiten 6 graden lager is.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik zag laatste een advertentie dat er screens zijn die je met een zuignap aan de binnenkant of buitenkant van je raam kan plakken, Voordeel is dan de je wel naar buiten kan kijken,.quote:
Pantoffels en knieverwarmers een optie?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik blijf sws beetje haat/liefde verhouding met airco houden.
Zonder heb je t op gegeven moment te warm, maar met krijg ik vaak na verloop van tijd koude voeten en knieën en dat gaat me dan ook irriteren
Koude voeten is wel altijd k*tquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
Zonder heb je t op gegeven moment te warm, maar met krijg ik vaak na verloop van tijd koude voeten en knieën en dat gaat me dan ook irriteren
Sow, lekker man.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:06 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, ik ga mooi een Franziskaner klappen zo. Cheers, mensen.
Maak je niet te druk en vergeet vooral niet te genieten
Zonwering wordt enorm onderschat ja.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Een zonnescherm heeft hier een extreem verschil gemaakt. Misschien nog meer dan de airco. Maar die airco doet er nog wel een heel fijn schepje bovenop, en het samenspel maakt het bij mij zelfs op de meest verschrikkelijke dagen leefbaar.
loopt balkonquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zag laatste een advertentie dat er screens zijn die je met een zuignap aan de binnenkant of buitenkant van je raam kan plakken, Voordeel is dan de je wel naar buiten kan kijken,.
Ik zelf zou dan kiezen voor de b uitenkant als je daar bij kan
Dan zou ik daar zeker eens naar kijken, screeens houdt echt veel warmte tegen.quote:
jep plat dakkiequote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan zou ik daar zeker eens naar kijken, screeens houdt echt veel warmte tegen.
Jij hebt alleen de pech dat je boven in de flat woont, zeker een plat dak?
Mijn dochter heeft ook zo flat gehad, was daar in de zomer ook niet echt fijn
Ja dat is echt ellende.quote:
6 × ¤196,33 = ¤1.177,98, laat maarquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
https://novalux.nl/?campa(...)V9dCo-xoCjcoQAvD_BwE
ZIe net dat ze het bij temu ook hebben een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
6 × ¤196,33 = ¤1.177,98, laat maarmaar bedankt voor het meedenken
2 ramen: 136,5 cm breed × 136,5 cm hoogquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ZIe net dat ze het bij temu ook hebben een stuk goedkoper
Een schaduwdoek heb je met een beetje huisvlijt zo in elkaar geknutseld.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:28 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
2 ramen: 136,5 cm breed × 136,5 cm hoog
4 ramen: 136,5 cm breed × 163,5 cm hoog
1 balkondeur: 59 cm breed × 148,5 cm hoog
ik heb best veel nodig voor alle ramen ook. helemaal kut
boven in een flatgebouw, tis geen zeilschip.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een schaduwdoek heb je met een beetje huisvlijt zo in elkaar geknutseld.
Niet bij mij denk ik..krijg wel zo een buitjequote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die grap konden wij gelukkig ook maken. Dat de overledene het pas heet gaat krijgen. En dat ik door hem niet op vakantie ging. Maar liever natuurlijk wel, dan was ie er nog. Het leven kan hard zijn.
Goed, komende nacht dus wellicht weer nachtelijk onweer?! Hoop het
Ik heb zowaar overal Horgaas in mijn kozijnen geplakt, werkt super goed! Ben zo blij, snap niet waarom ik dat niet eerder heb gedaanquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:45 schreef cherrycoke het volgende:
fijn altijd met die onweersbuien dat ik helemaal lek word geprikt door de tyfus muggen
Hoe verder van het westen af klopt dat vandaag zeker wel!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pure ellende dit weer. Zelfs de bijen hebben het zwaar
Hier vandaag 34.1 gemetenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:14 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hoe verder van het westen af klopt dat vandaag zeker wel!Maar aankomende dagen zal men ook in het vaak koelere westen eraan moeten geloven.
![]()
Dit heb ik ook. Ik heb het liefst geen airco, tenzij. In de avond voor het slapen vind ik het wel ok.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
43% nu, maar liever met zulke hitte wel lager. Is lange tijd boven de 50 geweest vandaag.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zooo pfew en dat met die hoge luchtvochtigheid
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zonwering wordt enorm onderschat ja.
Jullie krijgen tenminste bewolking:quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:14 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hoe verder van het westen af klopt dat vandaag zeker wel!Maar aankomende dagen zal men ook in het vaak koelere westen eraan moeten geloven.
![]()
Wij hadden de airco vannacht aan en ik sliep met bedsokken omdat ik koude voeten hadquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
Wait,whut? Je hebt je airco 24/7 aan en verbruikt alsnog een totaal, incl al je andere apparatuur van 8 kWh per dag??quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:30 schreef Twieki het volgende:
[..]
[..]
Dit.
Ik snap dat het niet voor iedereen mogelijk is, maar ik heb een woningbreed zonnescherm op het zuiden met een uitval van 2,5 meter. De single-split airco doet de rest.
Geen last van hitte binnen. Het is al sinds donderdagochtend 20,5 tot 21 graden stabiel binnen met een luchtvochtigheid van rond de 45%. De airco staat dan wel 24/7 aan nu, maar ook dat kost helemaal niet zoveel als mensen denken. Tenzij je een achterlijk duur abonnement hebt. Ik betaal 23 eurocent per KwH, en verbruik deze dagen maximaal 8 KwH (met vriezer, koelkast, e.d.) per dag. Nou joepie, 2 euro om 't koel te hebben in huis. Comfort kost ook wat.
Gewoon voor zorgen dat je buitenmuur in de schaduw hangt. Gordijnen dicht doen heeft geen zin. En een airco heeft ook geen zin als je 'open' ramen op 't zuiden hebt.
WKN / Hittegolfquote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef Arcee het volgende:
De mogelijke landelijke hittegolf van juni 2026.
29.6 18-06-2026
33.4 19-06-2026
28.4 20-06-2026
Max. temperaturen De Bilt.
Ik begrijp je denkwijze, maar een woning koel houden kost minder vermogen dan een woning koel maken.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wait,whut? Je hebt je airco 24/7 aan en verbruikt alsnog een totaal, incl al je andere apparatuur van 8 kWh per dag??
Dat lijkt me alleen haalbaar als je ook een flink aandeel zonnepanelen hebt erbij anders zie ik dit echt niet als mogelijk? Een airco verbruikt al snel, zelfs in de zuinige modus een 0.3 kwh als je dat dan rekent over 24 uur ga je al richting de 6 tot 8 kWh en dat is echt uitgaande van de meest ideale omstandigheden eigenlijk al.
Dan moet daarbovenop nog je overige gebruik, koelkast lampen, tv etc komen...
Dus dat totaal van 8 kWh alles bij elkaar incl een airco 24/7 laten draaien vind ik zéér bijzonder als dat je echt lukt.
https://forum.fok.nl/topic/2760845[quote]quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef Arcee het volgende:
De mogelijke landelijke hittegolf van juni 2026.
29.6 18-06-2026
33.4 19-06-2026
28.4 20-06-2026
Max. temperaturen De Bilt.
Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2760846/1/301#p221099330]zaterdag 20 juni 2026 18:04[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/11839]DemonRage[/url] het volgende:
Oke fair play. En dat van 24/7 laten draaien of alleen aanzetten om te koelen wanneer je ook daadwerkelijk in die ruimte bent, ja dat is ook wel een dingetje van "debat". Varieert per situatie namelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:59 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik begrijp je denkwijze, maar een woning koel houden kost minder vermogen dan een woning koel maken.
[ afbeelding ]
Misschien per 24 uur iets meer dan de 8 KwH die ik noemde, maar ik heb ook geen grote woning hoor, een appartement op de begane grond en ben alleenstaand. Heb verder zuinige apparatuur. En nee, ik heb geen zonnepanelen, zou dat graag willen hebben overigens.![]()
De truc is om je airco juist 24/7 aan te houden. Als je hem uit zet en de boel daarna weer opwarmt, kost het veel meer vermogen om 't weer te koelen, dan het op temperatuur te houden. Mijn single-split zit ongeveer op 250 watt per uur in de avond / nacht. En het helpt uiteraard ook flink om de zon buitenshuis te houden door een zonnescherm op te hangen zodat er geen zon naar binnen schijnt.
Woning is uit 1986 maar is redelijk goed geïsoleerd. Vorig jaar kunststof kozijnen gehad met HR++ glas en een betere en zuinigere ketel met warmteterugwinunit.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 18:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke fair play. En dat van 24/7 laten draaien of alleen aanzetten om te koelen wanneer je ook daadwerkelijk in die ruimte bent, ja dat is ook wel een dingetje van "debat". Varieert per situatie namelijk.
In jouw situatie, klein appartement valt daar zeker wat voor te zeggen. Zeker als het ook goed geïsoleerd is.
Nederland valt dan ook niet te vergelijken met Zuid-Spanje qua weer. Wat hier in NL misschien wel werkt, gaat bij jou niet werken. Temperaturen van 30+ voor lange tijd zijn in Spanje vrij gebruikelijk, hier is het (hopelijk) uitzonderlijk.quote:Even vergelijkend met onze situatie (totaal anders hoor haha)
Wij zitten in zuid Spanje dus die 30+ temperaturen die hebben we standaard iedere dag gedurende de hele zomer.
Daarbij is onze woning ook redelijk groot en vrijstaand, en zouden we, indien we die geheel gekoeld willen houden op 22 graden ofzo, meerdere airco's tegelijk sowieso aan moeten laten 24/7... wat de stroomrekening (ondanks dat we overigens wél zonnepanelen hebben) redelijk door het dak zou laten gaan
En uiteraard is de woning gewoon niet zo goed geïsoleerd als een moderne NLse woning, daar doe je niks aan helaas.
Zou ik ook doen, gebruik maken van de energie die je zelf opwekt.quote:Zodoende doen wij dus wel aircootje aan/uit alleen in de kamer waar we op dat moment het meeste zijn, en natuurlijk overdag goed van de zonuren gebruik maken voor gratis koeling.
1800 KwH... Inderdaad insane, dat gebruik ik nog niet in één jaar! Mijn jaarafrekening vorig jaar zat rond de 1600 KwH en 240 kuub gas.quote:Ik heb in de Growatt zonnepanelen app overigens gezien wat de vorige eigenaar (we wonen hier pas enkele maanden) aan gemiddeld verbruik had afgelopen zomers toen hij nog hier woonde... Holy fuk daar word je bang van. Hij had in July en Augustus rond de 1800 kWh totaal verbruik gemiddeld per maand. Insane.
Ik gok dat hij totaal schijt had en alle airco's -het huis heeft er 5 in totaal- grotendeels 24/7 aan liet, in combinatie met een matig geïsoleerde woning, tja...
Mits redelijk geïsoleerd*quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:59 schreef Twieki het volgende:
Ik begrijp je denkwijze, maar een woning koel houden kost minder vermogen dan een woning koel maken
Verfrissend en draaglijk. Graag vaker aankomende periode!quote:
30 graden voor laagste member woensdag en donderdagquote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:37 schreef kilon het volgende:
Als het zo doorgaat kan er volgende week lokaal misschien wel de 40 graden worden aangetikt. In juni.
[ afbeelding ]
Beter bestel ik vast een krukje met touw.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:37 schreef kilon het volgende:
Als het zo doorgaat kan er volgende week lokaal misschien wel de 40 graden worden aangetikt. In juni.
[ afbeelding ]
Nah, lijkt me geen reden voor zoiets. Je overleefd het wel.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beter bestel ik vast een krukje met touw.
Dit is wel echt heel erg niet leukquote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:36 schreef 12Beaufort het volgende:
Wat een pluim. Bloedjeheet![]()
[ afbeelding ]
Was je daar anders wel geweest? Daar moet je toch juist in de winter zijn?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nah, lijkt me geen reden voor zoiets. Je overleefd het wel.
Heel crue, maar afgelopen maandag is een goede vriend die ik 25-30 jaar kende uit het leven gestapt. Daarom niet in Garmisch Partenkirchen. Maar het weer overleef zelfs jij wel
En geen sorry, hoor. Kan je woorden wel hebben.
Vraag me wel af of er nog terreur buien komen vannacht.
De bergen zijn in de winter leuk, maar zodra de sneeuw grotendeels weg is nog veel leuker.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Was je daar anders wel geweest? Daar moet je toch juist in de winter zijn?
Ah dat is wel echt klote ja. Sterkte daarmee!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nah, lijkt me geen reden voor zoiets. Je overleefd het wel.
Heel crue, maar afgelopen maandag is een goede vriend die ik 25-30 jaar kende uit het leven gestapt. Daarom niet in Garmisch Partenkirchen. Maar het weer overleef zelfs jij wel
En geen sorry, hoor. Kan je woorden wel hebben.
Vraag me wel af of er nog terreur buien komen vannacht.
Ik zou afgelopen dinsdag t/maandag in Garmisch Partenkirchen zijn. Een vriend liep de ZUT100quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Was je daar anders wel geweest? Daar moet je toch juist in de winter zijn?
Ja, 10 juli maar Brand - Montafon - Vorarlbergquote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah dat is wel echt klote ja. Sterkte daarmee!
Nu ja, ik gebruik de woorden (tegenwoordig) ook zelf wel weer 'gekscherend', ondanks dat mijn zus ruim twintig jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
Staat er wel nog een trip naar de bergen op het programma?
Ik blijf lekker thuis. Hij is wel net opgeladenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:15 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Is @:nattekat al onderweg met een volgeladen e-automobiel?
Ook zeker niet verkeerd qua omgevingquote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, 10 juli maar Brand - Montafon - Vorarlberg
Afdekzeilwinkel.nl verkoopt ook screenmateriaal en zuignappen, moet je alleen zelf nog wel knutselen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
6 × ¤196,33 = ¤1.177,98, laat maarmaar bedankt voor het meedenken
RIP bejaarden die het loodje gaan leggenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:37 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
Was de vorige keer toch begin juli? Dan is eind juni niet zo extreem gek.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:37 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
25 juli tochquote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was de vorige keer toch begin juli? Dan is eind juni niet zo extreem gek.
Waarom een Google link?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:59 schreef Frutsel het volgende:
Waarom was het noodweer zo extreem? 'De atmosfeer stond op knappen' - Oost https://share.google/SkEzEq7N3TciRMzqo
De atmosfeer stond op knappen
Niet op ontploffen
jongens
Dat dit kan in Nederland
Steken ze geen vuurwerk af?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:08 schreef MissHobje het volgende:
Ik hoor gerommel bij De Bilt maar de radar laat nog niets zien
Soms. Even bil omhoog en dan gaat het weer een tijdje goed.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Linkje op mobiel via via.
Zit in auto. Bier op. Copy paste.
Zin an
ActF staat ook op knappen?
Hier in Westen van Belgie heel de tijdlichtflitsenquote:
Lijkt wel snel over te trekkenquote:Op zondag 21 juni 2026 00:43 schreef MichaelPallada het volgende:
Ik woon net boven Maastricht, heb net even buiten op straat gestaan en richting Maastricht gekeken. Het is een grote lichtshow. Als het goed is, is het over een kwartier hier. Heb net maar alle ramen dicht gedaan.
En hoge LV, gebraden uitgedroogde kip uit de oven.quote:Op zondag 21 juni 2026 00:51 schreef Elan het volgende:
Komende week 3 dagen 35 graden op rij na alle hitte die we dan al gehad hebben, wat een totale achterlijkheid dit nieuwe klimaat.
En over 10 jaar 45 gradenquote:Op zondag 21 juni 2026 00:51 schreef Elan het volgende:
Komende week 3 dagen 35 graden op rij na alle hitte die we dan al gehad hebben, wat een totale achterlijkheid dit nieuwe klimaat.
Ik vind het wel lekker. Lekker rustig ook buiten.quote:Op zondag 21 juni 2026 00:51 schreef Elan het volgende:
Benieuwd met welke luchtvochtigheid dat isquote:Op zondag 21 juni 2026 01:56 schreef ACT-F het volgende:
Team ventilator is van de partij. Met amper 16 graden buiten ga ik nu actief buitenlucht naar binnenblazen. Genot
68% momenteel.quote:Op zondag 21 juni 2026 02:02 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Benieuwd met welke luchtvochtigheid dat is
Ik ookquote:Op zondag 21 juni 2026 03:19 schreef Regilio_ het volgende:
Schrok net wakker van de onweer die nu ook hier is aangekomen (Utrecht) terwijl ik alle ramen potdicht had.
Ja, en ook vrij droog als we weerplaza mogen geloven in hun maandprognose https://www.weerplaza.nl/(...)nnig-zomerweer/9685/quote:Op zondag 21 juni 2026 08:02 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij wordt het komende week tantoe heet
Hier rond de 50 a 60 procent.quote:Op zondag 21 juni 2026 09:12 schreef Bobbje het volgende:
Volgende week 35 graden +![]()
Dat wordt nog wat met een baby van 1 week.
Is de luchtvochtigheid dan wel een beetje dragelijk?
Dit had de langste kunnen zijn, maar door de UTC tijd werd deze onderbroken. Zonder UTC tijd was het bij far de langste hittegolf geweest in de Bilt.quote:Op zondag 21 juni 2026 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
Record van 29 dagen
In de hete zomer van 2018 werd in juli en augustus in het oosten van het land, op de weerstations Twenthe en Hupsel, een regionale hittegolf van 29 dagen gemeten, een record. Het oude record was een hittegolf van 22 dagen in Arcen, Volkel en Gilze-Rijen, in de julimaand van 1994. In 1947 noteerde weerstation Winterswijk een hittegolf van 21 dagen en kort daarna nog een hittegolf van 20 dagen.
Oja, die was zo flauwquote:Op zondag 21 juni 2026 09:59 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dit had de langste kunnen zijn, maar door de UTC tijd werd deze onderbroken. Zonder UTC tijd was het bij far de langste hittegolf geweest in de Bilt.
[ afbeelding ]
Neequote:Op zondag 21 juni 2026 09:12 schreef Bobbje het volgende:
Deze was echt een dikke trollquote:Op zondag 21 juni 2026 09:59 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dit had de langste kunnen zijn, maar door de UTC tijd werd deze onderbroken. Zonder UTC tijd was het bij far de langste hittegolf geweest in de Bilt.
[ afbeelding ]
5 maanden van eind oktober tot eind maart. Hoort er helaas ook bij.quote:
We krijgen wel vol oostenwind laterquote:Op zondag 21 juni 2026 09:12 schreef Bobbje het volgende:
En super klef! Man dat onweer vanacht bracht ook weer regen again. Droogt niet echt op ofzoquote:Op zondag 21 juni 2026 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Nog steeds dauwpunt rond de 18-19. Niet meer dat belachelijke 23 van vrijdag, maar nog steeds alles behalve lekker.
Ik kan niet wachten, ben echt wel iemand die geniet van warme temperaturen maar niet van die hige luchtvochtigheid.quote:Op zondag 21 juni 2026 09:46 schreef Momo het volgende:
In de Zuidoost pluim een aantal members die boven de 40 graden gaan voor vrijdag...
Goede nieuws is wel dat het 29ste over gaat naar normaal weer, tenminste die kans is het grootste.
Hoop alleen dat ze goed blijven werken en niet in storing vallenquote:Op zondag 21 juni 2026 13:47 schreef Drass het volgende:
Team airco gaat het wel winnen wo do vr met elke keer 36 graden 🥲
Vind ik er ook altijd fijn aan dat het 21 juni is geweest. Vooral die vroege ochtenden zijn niets.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:19 schreef Dutch_view het volgende:
Gelukkig worden vanaf vandaag de nachten weer langer![]()
Als ik nu om 4u snachts naar de wc ga fluiten de vogels en wordt het al licht.
Terwijl ik dan nog wel lekker wat uurtjes wil blijven slapen. Wat dat betreft gaat er niets boven de herfst
Ja ik heb gordijnen maar voor mijn gevoel hoort het snachts gewoon donker te zijn buiten![]()
Ja en geen stroomstoring zou ook fijn zijn. Met dat overvolle stroomnet. *klopt af*quote:Op zondag 21 juni 2026 14:00 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Hoop alleen dat ze goed blijven werken en niet in storing vallen
Conservatief en niks nieuws willen. Maar wel lopen klagen als er 1 balletje minder in de soep zit of de pudding dit keer geel is ipv bruin.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Sommige ouderen in de omgeving zijn erg stug. Airco hebben ze sowieso niet, maar ook ventilatoren weigeren ze hardnekkig.
Maar op de vraag wat er dan zo erg aan is, komt er geen antwoord, behalve "ik wil ze gewoon niet".
Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom je het jezelf lastiger zou maken dan nodig. Een klein en goed functionerend usb-ventilatortje heb je voor een euro of 20, en verbruikt bijna niets.
Please... Laat het gewoon weer normaal worden.quote:Op zondag 21 juni 2026 09:46 schreef Momo het volgende:
Goede nieuws is wel dat het 29ste over gaat naar normaal weer, tenminste die kans is het grootste.
Herkenbaar van schoonouders.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Sommige ouderen in de omgeving zijn erg stug. Airco hebben ze sowieso niet, maar ook ventilatoren weigeren ze hardnekkig.
Maar op de vraag wat er dan zo erg aan is, komt er geen antwoord, behalve "ik wil ze gewoon niet".
Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom je het jezelf lastiger zou maken dan nodig. Een klein en goed functionerend usb-ventilatortje heb je voor een euro of 20, en verbruikt bijna niets.
Wereld van herkenbaarheid dit betreft mijn eigen pa! Is ruim in de 70 inmiddels, hartpatiënt maar een ventilator kopen? Neuh. Waarom?quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Oja, is ook zo. Ik heb er ook een hekel aan hoor. Werd wakker om 4u en toen begon het al licht te worden.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:22 schreef Remco het volgende:
[..]
Vind ik er ook altijd fijn aan dat het 21 juni is geweest. Vooral die vroege ochtenden zijn niets.
Die kouder wordende dagen, de rode bladeren aan de bomen en op de grond, laagstaande zonsondergang vroeg op de avond. Heerlijk zeg. Ik kijk er zo naar uit.quote:
Zonnebrand-gebruik is bij sommige ouderen ook een dingetje.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Herkenbaar van schoonouders.
"Nee, ik zit de airco in de auto niet aan want dat is te duur" .
En ondertussen wel helemaal KO hier aan komen van de week.
"Nee, ik zet geen hoed of pet op. Waarom zou ik dat doen?"
En ondertussen wel klagen dat ze helemaal verbrand zijn.
"Ik drink wel koffie, dat is net zo goed als water"
en dan maar klagen dat ze wankel op de benen staan
Bah, ik niet.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die koudere wordende dagen, de rode bladeren aan de bomen en op de grond, laagstaande zonsondergang vroeg op de avond. Heerlijk zeg. Ik kijk er zo naar uit.
Hahaha sommige dingen zijn zo universeel.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Als je er plek voor hebt gewoon doen.quote:Op zondag 21 juni 2026 15:16 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit overigens serieus te overwegen om een zwembadje voor mijn balkon aan te schaffen. Niks idioots ofzo, gewoon zon 15 euro ding waar ik een beetje in kan liggen.
Controleer dan wel even de draagkracht per m2. Zelfs een laagje van 20cm water tikt snel aan.quote:Op zondag 21 juni 2026 15:16 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit overigens serieus te overwegen om een zwembadje voor mijn balkon aan te schaffen. Niks idioots ofzo, gewoon zon 15 euro ding waar ik een beetje in kan liggen.
(Mobiele) airco geen optie?quote:Op zondag 21 juni 2026 15:43 schreef kilon het volgende:
[..]
Controleer dan wel even de draagkracht per m2. Zelfs een laagje van 20cm water tikt snel aan.
Hier is het vooralsnog redelijk te doen met ventilatoren ondanks de hitte die in de muren en platte dak zit. Maar de tweede helft van komende week gaat wel een ander verhaal worden denk ik. En daarna is die warmte uit het gebouw ook niet direct verdwenen, dus ik denk dat ik sowieso de hele zomer wel met 25+ binnen zit.
Zeker doen als het balkon het gewicht kan dragen.quote:Op zondag 21 juni 2026 15:16 schreef summer2bird het volgende:
Klopt. Ik meen mij te herinneren dat dit vaker zo is in juni. In juli en augustus is het natuurlijk ook warm, maar wel anders. Maar misschien vergis ik me.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Juni is wel echt een baggermaand dit jaar als je er wat neutraal naar kijkt.
Eerst twee weken vrij nat en vijf graden te koud. Daarna is het twee weken lang tien of meer graden te warm en fik je twee weken weg, ware het niet dat het zo mokerbenauwd was dat je je de tyfus zweet
We hebben afgelopen jaren ook best wel warme en 'droge' juni's gehad. Ook in juli/augustus kan het moketbenauwd zijn. Voordeel van - zeker eind - augustus is dat de nachten alweer wat langer zijn.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:15 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Klopt. Ik meen mij te herinneren dat dit vaker zo is in juni. In juli en augustus is het natuurlijk ook warm, maar wel anders. Maar misschien vergis ik me.
Helaas niet nee. Maar het is op zich wel te doen hoor. Het voelt niet als 28 graden nu bijvoorbeeld.quote:
De eerste helft was het herfst en de tweede helft tropisch klimaatquote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eerst twee weken vrij nat en vijf graden te koud. Daarna is het twee weken lang tien of meer graden te warm en fik je twee weken weg, ware het niet dat het zo mokerbenauwd was dat je je de tyfus zweet
Allebei eigenlijk niks, maar vond die kou erger. Sowieso was het te grijs en te vaak nat. Maar 30+ en lv van 60+ is ook natquote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Airco in de auto niet aan want duur is wel echt next-level tatta shitquote:Op zondag 21 juni 2026 14:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik had mijn vorige twee vakanties bewust in juni geboekt ipv laat in juli; doorgaans ook warm, maar minder extreem.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We hebben afgelopen jaren ook best wel warme en 'droge' juni's gehad. Ook in juli/augustus kan het moketbenauwd zijn. Voordeel van - zeker eind - augustus is dat de nachten alweer wat langer zijn.
Niet willen is 1 ding maar ze gunnen het vaak anderen ook niet. Vol verbazing zit ik die berichten te lezen over VVE's waar mensen bewust gesaboteerd worden uit angst voor het onbekende en gewoon simpel misgunnen.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Tjaquote:Gunfactor
In de zaken die advocaat De Vries behandelt, ziet ze dat het lang niet altijd draait om de feiten. "Soms is het ook een kwestie van gunnen. En op het moment dat het is geëscaleerd, is die gunfactor volledig weg."
Vakanties kunnen straks het beste in mei of september worden geboekt. De discussie over de schoolvakanties zal binnen enkele jaren ook wel weer beginnen.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik had mijn vorige twee vakanties bewust in juni geboekt ipv laat in juli; doorgaans ook warm, maar minder extreem.
Maar het typische late juli-weer is dit jaar gewoon een maand vervroegd.
Van dat weer waarbij het kuipje boter op de hotelkamer in olie veranderde.
En dan? De kinderen in de warmste maand naar school sturen? De helft of meer van die gebouwen zijn snelkookpannen 's zomers.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:52 schreef kilon het volgende:
[..]
Vakanties kunnen straks het beste in mei of september worden geboekt. De discussie over de schoolvakanties zal binnen enkele jaren ook wel weer beginnen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)uurder-probleem.htmlquote:Op zondag 21 juni 2026 17:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan? De kinderen in de warmste maand naar school sturen? De helft of meer van die gebouwen zijn snelkookpannen 's zomers.
Daarom zal er ook discussie zijn, er is geen perfecte oplossing.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan? De kinderen in de warmste maand naar school sturen? De helft of meer van die gebouwen zijn snelkookpannen 's zomers.
Nee, dat zijn de woorden van zowel schoonmoeder als schoonvader. Ook bang voor lek ofzo zeggen ze dan. Of iets van nat dashboard kastje gehad (ja logisch, daar lopen die dingen achter en als je flink koelt is dat gewoon condens en geen lek haha)quote:Op zondag 21 juni 2026 16:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Airco in de auto niet aan want duur is wel echt next-level tatta shit![]()
Dit verzin je hopelijk. Zo'n ding draait bijna gratis en je auto is soms gevaarlijk heet nu!
Ik denk het wel. Dan niet tien graden minder. Maar voor morgen stond ook nog 35 graden op de teller, dat lijkt nu naar begin 30 te gaanquote:Op zondag 21 juni 2026 17:10 schreef R-woud93 het volgende:
Is er nog enige kans dat de tempratuur en stuk lager uit komt vanaf halverwege aankomende week of is dat uitgesloten?
Ik denk niet dat er veel ruimte voor discussie is. Het is gewoon geen optie.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:04 schreef kilon het volgende:
[..]
Daarom zal er ook discussie zijn, er is geen perfecte oplossing.
Hier hou ik mij aan vastquote:Op zondag 21 juni 2026 17:34 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dan niet tien graden minder. Maar voor morgen stond ook nog 35 graden op de teller, dat lijkt nu naar begin 30 te gaan
Dat zou deze ellende in ieder geval vroegtijdig beëindigen.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:30 schreef Eightyone het volgende:
Die kaartjes zijn ook echt vormgegeven als een lading lava die je over je heen gaat krijgen. Dan lijkt het nog erger.
Heel benieuwd waar we vannacht een aangename 13 graden halenquote:Op zondag 21 juni 2026 17:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik waardeer het weerbericht op Teletekst steeds meer. Niet hele tijd al die kleurcodes en termen als "hittekracht", "plaknacht", "uitzonderlijk warm", "nagenoeg geen verkoeling".
Nee gewoon: "We kunnen vanavond nog lang genieten van aangename temperaturen. Het koelt af naar 13 tot 18 graden. Volgende week temperaturen tussen de 27 en 34 graden".
Gewoon, alsof het zomer is.
Zelf wel blij als we weer richting de 25 graden gaan trouwens.
Op naar de 20quote:Op zondag 21 juni 2026 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag trouwens de tiende tropische dag die ik hier gemeten heb.
Dat zit ik mezelf ook steeds af te vragen.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:10 schreef R-woud93 het volgende:
Is er nog enige kans dat de tempratuur en stuk lager uit komt vanaf halverwege aankomende week of is dat uitgesloten?
quote:Op zondag 21 juni 2026 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag trouwens de tiende tropische dag die ik hier gemeten heb.
Zag het inderdaad wel veel veranderen. Ging van 29 naar 30 naar 32 terug naar 29, etc.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:34 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dan niet tien graden minder. Maar voor morgen stond ook nog 35 graden op de teller, dat lijkt nu naar begin 30 te gaan
Hier 13 hoor vannacht.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heel benieuwd waar we vannacht een aangename 13 graden halen![]()
Daar zou ik de hele nacht voor op blijven om hier lekker alles open te gooien.
quote:Op zondag 21 juni 2026 18:45 schreef heywoodu het volgende:
Jaloers op het noorden, daar nu gewoon een aangename 19/20 graden
Hebben ze daar al internet dan??quote:Op zondag 21 juni 2026 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan iemand uit Kerkrade of omstreken even de temperatuur doorgeven?
Het is nog relatief ver weg voor een prognose, maar mn weer-app heeft 36 graden staan voor 26 juni. Hoop dat de prognose er ver naast zit.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten, ben echt wel iemand die geniet van warme temperaturen maar niet van die hige luchtvochtigheid.
Ik doe met gemak 45 graden in Luxor maar hier tegen de 30 ga je gewoon kapot
Soms wel, soms niet. Hier hadden ze dat eerst ook niet, na een investering welquote:Op zondag 21 juni 2026 19:33 schreef THEFXR het volgende:
Snachts daalt het tot 21 in woestijn land.
Ik ga 1x per dag met de auto rondrijden zodat ik kan afkoelen.
Zouden bij de bibliotheek airco hebben?
Ja hoor. En bij de supermarkt. En bij de meeste winkels wel...dus lekker shoppen met dit heerlijke weer en vergeet geen ijsje te halen en een terrasje te pakken.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:33 schreef THEFXR het volgende:
Snachts daalt het tot 21 in woestijn land.
Ik ga 1x per dag met de auto rondrijden zodat ik kan afkoelen.
Zouden bij de bibliotheek airco hebben?
Daarom kan je er maar beter van genietenquote:Op zondag 21 juni 2026 19:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ja hoor. En bij de supermarkt. En bij de meeste winkels wel...dus lekker shoppen met dit heerlijke weer en vergeet geen ijsje te halen en een terrasje te pakken.
Vandaag ook weer een lekker dagje hoor. De hele middag hier thuis de Poolboy uitgehangen. In slaap gevallen in de waterhangmat voordat ik me ingesmeerd had dus ben gedeeltelijk lichtrood
Is morgen wel weg...
Nu trouwens een verdiende Nieuw Zeelandse Sauvignon Blanc. Uiteraard de bekende smaakexplosie maar deze had een extra citroenfrisse noot. Perfect fris voor dit weer dus. Een tip voor de liefhebbers en maar 7 euri bij de Hanos.
Naam: Nau Mai Sauvignon Blanc
Belachelijk. En dit lijkt wel steeds vaker voor te komen.quote:
Ja, hoe betrouwbaar is dat. Vrijdag is nog even.quote:
Mobiele airco (voor de toekomst allicht?) een optie?quote:Op zondag 21 juni 2026 19:55 schreef Guanabana het volgende:
Ik raak echt in paniek want het gaat hier in huis 35 graden worden (was toen ook met die walgelijke hitterecords in 2018 en 2019). Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zit al naar hotels te kijken.
Ja hebben we al, een best oude, maar die is voor de woonkamer/open keuken niet krachtig genoeg. Voor slaapkamer wel aardig, maar het is ook niet ideaal met die slang naar buiten, je moet dan toch het raam een stukje open hebben.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mobiele airco (voor de toekomst allicht?) een optie?
Klote zeg. Is zeker een huurhuis, dus een split-unit is geen optie?quote:Op zondag 21 juni 2026 19:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja hebben we al, een best oude, maar die is voor de woonkamer/open keuken niet krachtig genoeg. Voor slaapkamer wel aardig, maar het is ook niet ideaal met die slang naar buiten, je moet dan toch het raam een stukje open hebben.
Het is gewoon behelpen.
Even zoeken op "afdichtingskit mobiele airco" voor een paar tientjes heb je dat, wellicht dat dat helptquote:Op zondag 21 juni 2026 19:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja hebben we al, een best oude, maar die is voor de woonkamer/open keuken niet krachtig genoeg. Voor slaapkamer wel aardig, maar het is ook niet ideaal met die slang naar buiten, je moet dan toch het raam een stukje open hebben.
Het is gewoon behelpen.
Nee het is een koopappartement, split-unit mag niet van de VVE (tot een aantal jaar terug in ieder geval niet, maar denk niet dat ze daar op teruggekomen zijn inmiddels. Is al genoeg gezeik met de VVE op dit moment).quote:Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klote zeg. Is zeker een huurhuis, dus een split-unit is geen optie?
Zou ik ook doen. Je moet 's middags immers nog de tuin snoeien en een stoep leggen met dat godenweertjequote:Op zondag 21 juni 2026 20:00 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik geef vrijdag een training op een locatie waar geen verkoeling is en waar het in de ochtend, bij lagere temperaturen, al 35+ wordt
Ik denk dat ik twee waaiers ga meenemen en het zo kort mogelijk ga houden
Oh ja, de VVE. Zo mogelijk nog erger... kansloze mensen zitten daarin vaak die een sport maken van machtsspelletjes.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee het is een koopappartement, split-unit mag niet van de VVE (tot een aantal jaar terug in ieder geval niet, maar denk niet dat ze daar op teruggekomen zijn inmiddels. Is al genoeg gezeik met de VVE op dit moment).
LOL neen..tussen 25 en 30 ben ik actief, daarna ga ik in Poolboy-modusquote:Op zondag 21 juni 2026 20:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Je moet 's middags immers nog de tuin snoeien en een stoep leggen met dat godenweertje
Ja moet even kijken of dat geschikt is voor het soort raam.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oh ja, de VVE. Zo mogelijk nog erger... kansloze mensen zitten daarin vaak die een sport maken van machtsspelletjes.
Of even kijken naar het vermogen van de mobiele. Wellicht heb je gewoon een verse nodig met groter koelvermogen. Je hebt toch van die dingen die je bij het raam kunt monteren?
37 graden in Hilversum, dan verworden bij tot as hier manquote:Op zondag 21 juni 2026 20:03 schreef kilon het volgende:
Buienradar (Meteoblue) is als enige ook zo extreem. Daar zeggen ze dat het in Hilversum donderdag 37 graden wordt, de andere modellen zitten tussen 32 en 34 graden. Het is dus maar net welke app je gebruikt.
Buienradar durf ik al niet eens meer te bekijken, maar al zelfs KNMI meerdere dagen ver boven de 30 zit dan kan je er wel vanuit gaan.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:03 schreef kilon het volgende:
Buienradar (Meteoblue) is als enige ook zo extreem. Daar zeggen ze dat het in Hilversum donderdag 37 graden wordt, de andere modellen zitten tussen 32 en 34 graden. Het is dus maar net welke app je gebruikt.
En dan gaat je lichaam in de verwarmingsmodus en krijg je het alleen maar warmer als je eronder uit komtquote:Op zondag 21 juni 2026 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Jongens, als je het binnen drie seconden echt koud wilt hebben ga je onder een koude douche staan.
Bij mij werkt dat niet zo.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan gaat je lichaam in de verwarmingsmodus en krijg je het alleen maar warmer als je eronder uit komt
Ik heb een grote kamer, dus een mobiele airco heeft niet voldoende capaciteit en slang, veel watt en lawaai, volgens reviewsquote:Op zondag 21 juni 2026 19:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Hier hadden ze dat eerst ook niet, na een investering wel
Is een mobiele airco niks voor je? Dat je in ieder geval een ruimte wat aangenamer maakt?
Weekje de bergen inquote:Op zondag 21 juni 2026 19:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik overweeg om de kleine thuis te houden en gewoon een weekje naar koelere oorden te gaan. Hij is 4 jaar, dus het mag nog..
Hier hetzelfde, wordt 38 voorspelt voor vrijdag.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:55 schreef Guanabana het volgende:
Ik raak echt in paniek want het gaat hier in huis 35 graden worden (was toen ook met die walgelijke hitterecords in 2018 en 2019). Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zit al naar hotels te kijken.
Jep overwegen we serieus. Vanavond knoop doorhakken. Op school hebben ze wel gelukkig airco, dus daarvoor hoeft het niet.quote:
Als alle ouders dit doen.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep overwegen we serieus. Vanavond knoop doorhakken. Op school hebben ze wel gelukkig airco, dus daarvoor hoeft het niet.
Of naar Rügen, willen we ook nog heen een keer.
Dit.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan gaat je lichaam in de verwarmingsmodus en krijg je het alleen maar warmer als je eronder uit komt
Zolang het nog kan en mag is dat ideaal. Meeste kinderen zijn dan net te oud, dus die mag je niet zomaar een week van school halen. Vriend van mij deed hetzelfde. Ging 4-6 weken rondreizen.quote:
De zomervakantie staat bijna voor de deur. Maar ieder zijn ding.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zolang het nog kan en mag is dat ideaal. Meeste kinderen zijn dan net te oud, dus die mag je niet zomaar een week van school halen. Vriend van mij deed hetzelfde. Ging 4-6 weken rondreizen.
Ja we krijgen er mega hete week nog even te doen.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is nog relatief ver weg voor een prognose, maar mn weer-app heeft 36 graden staan voor 26 juni. Hoop dat de prognose er ver naast zit.
Daar lijkt het inderdaad op. Hier staat ook 37 en 38 graden in de kaarten.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:03 schreef kilon het volgende:
Niet om je te trollen want dat denk jij nogal snel... Maar serieus, why?quote:Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep overwegen we serieus. Vanavond knoop doorhakken. Op school hebben ze wel gelukkig airco, dus daarvoor hoeft het niet.
Kunnen jullie zomaar weg blijven van julie werk?quote:Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je zoontje zit net op school…quote:Op zondag 21 juni 2026 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hij is toch niet leerplichtig? Pas vanaf de vijf.
Werkt niet. Geld is al binnen. Goed voor mekaar, dat welquote:Op zondag 21 juni 2026 20:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kunnen jullie zomaar weg blijven van julie werk?
En de kids thuis houden van school?
Als het kan is het geen verkeerde week om weg te gaan
Voorheen gingen de nachten nog wel eens naar 12-14 graden. Dan kan de boel wel open. Komende 2 nachten hier in het oosten nog 14-16, maar daarna ist klaar en voornamelijk 20-22.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef heywoodu het volgende:
Het is nog vroeg natuurlijk, maar het lijkt toch wel potentie te hebben om de meest intense hittegolf te worden die we hier gehad hebben, ook echt nog nul komma nul verkoeling ergens in zicht
Huis is constant 20.5 graden nu, dat is het probleem niet. Ik word gewoon gillend gek als ik niet/amper naar buiten kan. Leuk dat het huis koel is, maar daarmee heb ik nog niet mijn rust. De kleine overigens evenmin, die stuitert zowat door het dak als we hem binnenhouden.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet om je te trollen want dat denk jij nogal snel... Maar serieus, why?
Je bent als we het moeten geloven een aardig rijke tata, met een airco in iedere kamer en ook nog eens muurkoeling én koelvesten... Je bent echt zwaar beschermd in je gehele huis tegen hitte en nog moeten we medelijden met je hebben.
En je moestuin argument valt nu ook weg want als je 'm peert naar koelere oorden om de hitte te ontvluchten dan ben je sws niet meer bij je moestuin in de buurt.
Financieel is het, als je idd het zo breed hebt, geen enkel probleem voor jou om je airco's dus 24/7 op 19 graden te laten loeien. Dus alleen overdag buiten heb je een "probleem" als je buiten komt maar dat kan je omzeilen door tijdelijk je activiteiten naar de avond te verplaatsen als de zon onder gaat en de ergste hittebron weg is.
🤷🏻♂️ Haat me maar, maar ik volg deze drama reactie echt niet.
Zit in de bergen; Triglav NP in Slovenie. Niet te harden hier en de luchtvochtigheid is ook hoog. Komende dagen ook allemaal 30+quote:Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is ook mijn overweging om niet te gaan dus.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je zoontje zit net op school…
De vakantie begint bijna….
Ik vind het zo arrogant en decadent.![]()
Groetjes van iemand die jaren in het onderwijs heeft gezeten.Al dat gesjoemel met vrij nemen. Leer je kind gewoon een schema te volgen.
Je bent maanden op reis geweest recent nog.
Dat wordt de berg op danquote:Op zondag 21 juni 2026 20:42 schreef Irrem het volgende:
[..]
Zit in de bergen; Triglav NP in Slovenie. Niet te harden hier en de luchtvochtigheid is ook hoog. Komende dagen ook allemaal 30+
Gefeliciteerd Geschiedkundige.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Werkt niet. Geld is al binnen. Goed voor mekaar, dat wel
Ja, dan is er gewoon geen ontkomen meer aan, zeker als je geen airco hebt. Hoewel ik het binnen wel red verder, maar ik kom in principe geen stap buiten als het niet écht moet - helaas woensdag 20wekenecho, gelukkig nog in de ochtend...quote:Op zondag 21 juni 2026 20:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorheen gingen de nachten nog wel eens naar 12-14 graden. Dan kan de boel wel open. Komende 2 nachten hier in het oosten nog 14-16, maar daarna ist klaar en voornamelijk 20-22.
Schitterend hier inderdaad, de bergen bekijk ik wel van beneden. Wij verblijven zoveel als mogelijk in de buurt van de rivier 😎quote:Op zondag 21 juni 2026 20:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat wordt de berg op dan
Prachtige omgeving wel. Geniet ervan, ondanks het weer.
Oke, nouja dan zou ik idd eerder een enkel ticket berg boeken, kan je lekker de hele dag buiten wandelen en ff je koele lucht fix halen.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Huis is constant 20.5 graden nu, dat is het probleem niet. Ik word gewoon gillend gek als ik niet/amper naar buiten kan. Leuk dat het huis koel is, maar daarmee heb ik nog niet mijn rust. De kleine overigens evenmin, die stuitert zowat door het dak als we hem binnenhouden.
Moestuin doe ik nu vooral in de ochtend wat klein onderhoud aan en wat planning. Zijn er een aantal die in deze periode veel fanatieker zijn. Ook als we straks in de zomervakantie vijf weken weg zijn, dan ben ik er helemaal niet bij.
Ik ben de herfst-, winter- en voorjaarsman, ook daar.
Alleen heb ik altijd gezegd dat ik me netjes aan de schoolvakanties zou gaan houden.
Paar daagjes vrijwillerswerk bovenop de Zugspitze. Graadje of 12, perfectquote:Op zondag 21 juni 2026 20:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke, nouja dan zou ik idd eerder een enkel ticket berg boeken, kan je lekker de hele dag buiten wandelen en ff je koele lucht fix halen.
Moet je wel flink hoog gaan zitten geloof ik nu want ook in berggebieden kan de hitte aardig doordringen nu.
Soça, mooi manquote:Op zondag 21 juni 2026 20:53 schreef Irrem het volgende:
[..]
Schitterend hier inderdaad, de bergen bekijk ik wel van beneden. Wij verblijven zoveel als mogelijk in de buurt van de rivier 😎
35 nu, kind is 4 trouwens. Sinds paar jaar niet meer nodig. Combinatie van ondernemen (hele zooi verkocht) en met grotendeels dat geld de beurs op en wat geluk met beleggen (aandelen en crypto).quote:Op zondag 21 juni 2026 20:44 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Geschiedkundige.
Als je op jonge leefitjd, gok ik als je zoon vijf jaar is, al mag en rentenieren.
Dan heb je het goed gedaan. Tenzij je de miljoenen binnen zijn gewaaid met de staatsloterij
Anders videobellen. Die echo kun je ook digitaal wel zien.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dan is er gewoon geen ontkomen meer aan, zeker als je geen airco hebt. Hoewel ik het binnen wel red verder, maar ik kom in principe geen stap buiten als het niet écht moet - helaas woensdag 20wekenecho, gelukkig nog in de ochtend...
Blij dat ik een vriendin heb die het minder erg vindt om nu boodschappen te doen, anders zou ik kaal brood eten
Ik kan me de laatste koude herfst niet echt meer herinneren.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daarom kan je er maar beter van genieten
Voor je het weet is het weer herfst en koud
Ik heb dan echt behoefte aan een groot datacenter met straalmotorpijpen vlakbij.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef heywoodu het volgende:
Het is nog vroeg natuurlijk, maar het lijkt toch wel potentie te hebben om de meest intense hittegolf te worden die we hier gehad hebben, ook echt nog nul komma nul verkoeling ergens in zicht
Koud is natuurlijk relatief. Zou je moeten meten aan de historische data.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kan me de laatste koude herfst niet echt meer herinneren.
Hier komt het al dagen niet onder de 20 eigenlijk. Dat is wel echt bagger.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorheen gingen de nachten nog wel eens naar 12-14 graden. Dan kan de boel wel open. Komende 2 nachten hier in het oosten nog 14-16, maar daarna ist klaar en voornamelijk 20-22.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |