Conservatief en niks nieuws willen. Maar wel lopen klagen als er 1 balletje minder in de soep zit of de pudding dit keer geel is ipv bruin.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Sommige ouderen in de omgeving zijn erg stug. Airco hebben ze sowieso niet, maar ook ventilatoren weigeren ze hardnekkig.
Maar op de vraag wat er dan zo erg aan is, komt er geen antwoord, behalve "ik wil ze gewoon niet".
Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom je het jezelf lastiger zou maken dan nodig. Een klein en goed functionerend usb-ventilatortje heb je voor een euro of 20, en verbruikt bijna niets.
Please... Laat het gewoon weer normaal worden.quote:Op zondag 21 juni 2026 09:46 schreef Momo het volgende:
Goede nieuws is wel dat het 29ste over gaat naar normaal weer, tenminste die kans is het grootste.
Herkenbaar van schoonouders.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Sommige ouderen in de omgeving zijn erg stug. Airco hebben ze sowieso niet, maar ook ventilatoren weigeren ze hardnekkig.
Maar op de vraag wat er dan zo erg aan is, komt er geen antwoord, behalve "ik wil ze gewoon niet".
Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom je het jezelf lastiger zou maken dan nodig. Een klein en goed functionerend usb-ventilatortje heb je voor een euro of 20, en verbruikt bijna niets.
Wereld van herkenbaarheid dit betreft mijn eigen pa! Is ruim in de 70 inmiddels, hartpatiënt maar een ventilator kopen? Neuh. Waarom?quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Oja, is ook zo. Ik heb er ook een hekel aan hoor. Werd wakker om 4u en toen begon het al licht te worden.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:22 schreef Remco het volgende:
[..]
Vind ik er ook altijd fijn aan dat het 21 juni is geweest. Vooral die vroege ochtenden zijn niets.
Die kouder wordende dagen, de rode bladeren aan de bomen en op de grond, laagstaande zonsondergang vroeg op de avond. Heerlijk zeg. Ik kijk er zo naar uit.quote:
Zonnebrand-gebruik is bij sommige ouderen ook een dingetje.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Herkenbaar van schoonouders.
"Nee, ik zit de airco in de auto niet aan want dat is te duur" .
En ondertussen wel helemaal KO hier aan komen van de week.
"Nee, ik zet geen hoed of pet op. Waarom zou ik dat doen?"
En ondertussen wel klagen dat ze helemaal verbrand zijn.
"Ik drink wel koffie, dat is net zo goed als water"
en dan maar klagen dat ze wankel op de benen staan
Bah, ik niet.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die koudere wordende dagen, de rode bladeren aan de bomen en op de grond, laagstaande zonsondergang vroeg op de avond. Heerlijk zeg. Ik kijk er zo naar uit.
Hahaha sommige dingen zijn zo universeel.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Als je er plek voor hebt gewoon doen.quote:Op zondag 21 juni 2026 15:16 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit overigens serieus te overwegen om een zwembadje voor mijn balkon aan te schaffen. Niks idioots ofzo, gewoon zon 15 euro ding waar ik een beetje in kan liggen.
Controleer dan wel even de draagkracht per m2. Zelfs een laagje van 20cm water tikt snel aan.quote:Op zondag 21 juni 2026 15:16 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit overigens serieus te overwegen om een zwembadje voor mijn balkon aan te schaffen. Niks idioots ofzo, gewoon zon 15 euro ding waar ik een beetje in kan liggen.
(Mobiele) airco geen optie?quote:Op zondag 21 juni 2026 15:43 schreef kilon het volgende:
[..]
Controleer dan wel even de draagkracht per m2. Zelfs een laagje van 20cm water tikt snel aan.
Hier is het vooralsnog redelijk te doen met ventilatoren ondanks de hitte die in de muren en platte dak zit. Maar de tweede helft van komende week gaat wel een ander verhaal worden denk ik. En daarna is die warmte uit het gebouw ook niet direct verdwenen, dus ik denk dat ik sowieso de hele zomer wel met 25+ binnen zit.
Zeker doen als het balkon het gewicht kan dragen.quote:Op zondag 21 juni 2026 15:16 schreef summer2bird het volgende:
Klopt. Ik meen mij te herinneren dat dit vaker zo is in juni. In juli en augustus is het natuurlijk ook warm, maar wel anders. Maar misschien vergis ik me.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Juni is wel echt een baggermaand dit jaar als je er wat neutraal naar kijkt.
Eerst twee weken vrij nat en vijf graden te koud. Daarna is het twee weken lang tien of meer graden te warm en fik je twee weken weg, ware het niet dat het zo mokerbenauwd was dat je je de tyfus zweet
We hebben afgelopen jaren ook best wel warme en 'droge' juni's gehad. Ook in juli/augustus kan het moketbenauwd zijn. Voordeel van - zeker eind - augustus is dat de nachten alweer wat langer zijn.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:15 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Klopt. Ik meen mij te herinneren dat dit vaker zo is in juni. In juli en augustus is het natuurlijk ook warm, maar wel anders. Maar misschien vergis ik me.
Helaas niet nee. Maar het is op zich wel te doen hoor. Het voelt niet als 28 graden nu bijvoorbeeld.quote:
De eerste helft was het herfst en de tweede helft tropisch klimaatquote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eerst twee weken vrij nat en vijf graden te koud. Daarna is het twee weken lang tien of meer graden te warm en fik je twee weken weg, ware het niet dat het zo mokerbenauwd was dat je je de tyfus zweet
Allebei eigenlijk niks, maar vond die kou erger. Sowieso was het te grijs en te vaak nat. Maar 30+ en lv van 60+ is ook natquote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Airco in de auto niet aan want duur is wel echt next-level tatta shitquote:Op zondag 21 juni 2026 14:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |