SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.
Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,SPOILER: Livestream camsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Iran heeft geen military en toch schieten ze een highly sophisticated Apache helikopter neer. Make it make sense.quote:![]()
En als Iran op Israël schiet mag Israël niet reageren, maar nu moet de VS, terwijl het niet op hun grondgebied was, wel echt reageren. Alles voor de ego van baby Donald.![]()
Och, nog eventjes. Als de hogere olieprijzen door gaan werken. Dan zijn zelfs de wappies die oranje lul moe.![]()
Maar het blijft niet alleen bij Iran, ook HaIti, Ivoorkust en Senegal worden getroffen. Vooral Afrikaanse landen lijken de dupe te zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet gek, kans bij uitstek voor het regime om kwaadwillenden het land in te krijgen. Bovendien zat Iraniërs in de VS die het team kunnen aanmoedigen.
Jammer dat de politiek zelfs de sport weet te verpesten, terwijl voetbal juist bedoeld is om te verbinden.![]()
las dat zelfs scheidsrechter van het jaar in Afrika (ofzo) niet mee kan doen omdat hij het land niet in kan
dat is natuurlijk wel echt heel gek hoorOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
hier
https://nos.nl/artikel/26(...)gde-staten-geweigerd
dit is gewoon natuurlijk echt, echt wel heel erg gek jongensOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Misschien had die een kilo coke bij zich.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:
hier
dit is gewoon natuurlijk echt, echt wel heel erg gek jongensVakman pur sang![]()
Hij ziet er wel uit als zo'n Somalische piraat.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:
hier
dit is gewoon natuurlijk echt, echt wel heel erg gek jongensgraag verwijderen![]()
of een paar handgranaten!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien had die een kilo coke bij zich.
we houden het voor nu beter even bij de feiten, VS weigert scheidsrechter die op het WK in de VS zou fluiten, dat is natuurlijk best een gek gegevenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
anyways, met Iran heeft het ook niet zo gek veel te maken
maar blijft wel een beetje gek natuurlijkOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Een land dat zijn eigen wk saboteert op de dag dat een helicopter wordt neergeschoten door een land zonder luchtverdediging. Gek hoor!![]()
Het staat gewoon in het artikel hoorquote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
of een paar handgranaten!
we houden het voor nu beter even bij de feiten, VS weigert scheidsrechter die op het WK in de VS zou fluiten, dat is natuurlijk best een gek gegevenquote:Hij zou niet door een laatste veiligheidscheck zijn gekomen. Wat er precies aan de hand was, is niet bekendgemaakt, maar Andrew Giuliani van het White House Task Force on the World Cup suggereerde dat het om banden met mogelijke terroristen ging. "Hij had contact met vreselijke mensen", zei hij tegen de BBC.![]()
Als hij banden met een terroristische organisatie zou hebben is het natuurlijk niet bijster vreemd dat hem de toegang ontzegd is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:
hier
dit is gewoon natuurlijk echt, echt wel heel erg gek jongensblablablabla![]()
Ik lees er niets over een kilo coke hoorquote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het staat gewoon in het artikel hoor
[..]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is bijzonder vreemd om het wk binnen te halen om vervolgens geroemde scheidsrechters te weigerenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Als hij banden met een terroristische organisatie zou hebben is het natuurlijk niet bijster vreemd dat hem de toegang ontzegd is.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Daar komen ze dan een beetje erg laat achter.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Als hij banden met een terroristische organisatie zou hebben is het natuurlijk niet bijster vreemd dat hem de toegang ontzegd is.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Alsof veiligheidsdiensten iedereen en zijn moeder screenen op voorhand. Dat soort procedures treden pas in werking als iemand daadwerkelijk het land probeert binnen te treden en er een check plaats heeft gevonden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar komen ze dan een beetje erg laat achter.blablablabla![]()
Ben wel benieuwd hoe dat er uit heeft gezien. Een onbemande drone?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS vermeldt dat ze zijn gered door een zeedrone.blablablabla![]()
Want pas op het allerlaatst wist de VS welke scheidsrechters er zouden komen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof veiligheidsdiensten iedereen en zijn moeder screenen op voorhand. Dat soort procedures treden pas in werking als iemand daadwerkelijk het land probeert binnen te treden en er een check plaats heeft gevonden.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Vast wel maar dat is niet hoe dat soort screening op basis van antecedenten werkt. Er zijn wel artiesten op het allerlaatste moment geweigerd terwijl ze voor volle zalen moesten spelen. Het is hun probleem niet van de VS.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want pas op het allerlaatst wist de VS welke scheidsrechters er zouden komen.blablablabla![]()
De VS organiseert inderdaad het WK niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Vast wel maar dat is niet hoe dat soort screening op basis van antecedenten werkt. Er zijn wel artiesten op het allerlaatste moment geweigerd terwijl ze voor volle zalen moesten spelen. Het is hun probleem niet van de VS.
Ik snap je punt.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Je maakt er teveel een big deal van. Het WK gaat gewoon door.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS organiseert inderdaad het WK niet.
Ik snap je punt.blablablabla![]()
Ik vind het vrij slordig dat de VS pas op het allerlaatste moment, bij de laatste check, er achter komt dat deze scheidsrechter ongewenst is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Je maakt er teveel een big deal van. Het WK gaat gewoon door.
Ik zou verwachten dat de inlichtingendiensten dat veel eerder in beeld hebben.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat is jammerlijk, wel mooi dat de helicopter kapoet is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS vermeldt dat ze zijn gered door een zeedrone.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Ze hadden hem kennelijk op de korrel want hij stond op een lijst, alleen zulke feiten komen nu eenmaal pas naar voren als iemand daadwerkelijk het land probeert binnen te komen. Dat is hoe die procedure werkt, ze gaan niet op voorhand iedereen checken en bellen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het vrij slordig dat de VS pas op het allerlaatste moment, bij de laatste check, er achter komt dat deze scheidsrechter ongewenst is.
Ik zou verwachten dat de inlichtingendiensten dat veel eerder in beeld hebben.blablablabla![]()
Met bijna 1000 spelers en waarschijnlijk net zoveel staf valt het me nog mee dat er niet wat meer van dit soort berichten naar buiten zijn gekomen.blablablabla![]()
Jij had verwacht dat er veel meer zouden zijn die de VS niet in mogen?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:12 schreef Elan het volgende:
Met bijna 1000 spelers en waarschijnlijk net zoveel staf valt het me nog mee dat er niet wat meer van dit soort berichten naar buiten zijn gekomen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Uiteraard is er niets mis met deze scheidsrechter, het is wel bekend het Trump regime denkt over niet-blanke buitenlanders.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het vrij slordig dat de VS pas op het allerlaatste moment, bij de laatste check, er achter komt dat deze scheidsrechter ongewenst is.
Ik zou verwachten dat de inlichtingendiensten dat veel eerder in beeld hebben.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Right, want dit is ook echt de enige niet-blanke persoon op het aankomende WK.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard is er niets mis met deze scheidsrechter, het is wel bekend het Trump regime denkt over niet-blanke buitenlanders.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze kunnen moeilijk iedereen weigeren.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Right, want dit is ook echt de enige niet-blanke persoon op het aankomende WK.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Waarom heeft dit volgens jou dan met huidskleur te maken? Er is letterlijk geen greintje bewijs dat het daar om draaide hier.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Denk het ja. Ze wisten wel blijkbaar van de mogelijkheid en hoe die van de VS eruit ziet dus, dat ze niet in een Iraanse gaan liggenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat er uit heeft gezien. Een onbemande drone?![]()
In Oekraine hebben ze ook evacuatie drones op het slagveld. Deze op zee schijnt wel uniek te zijn geweest.![]()
Omdat ik weet hoe het rattenregime rolt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom heeft dit volgens jou dan met huidskleur te maken? Er is letterlijk geen greintje bewijs dat het daar om draaide hier.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
De Amerikaanse regering staan niet op een vliegveld zo een man aan te houden hè?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe het rattenregime rolt.
Wat we hier weer zien is dat men in de linker en progressieve hoek hier meteen een grote fophef van moet maken, en dit dan alleen omdat deze man toevallig een donkere huidskleur heeft.
Bizar ook eigenlijk wel weer, het enige wat men kan zien is keer op keer huidskleur. Gebeurt er eens iets met iemand die niet blank is, dan moét het gewoon wel racisme zijn, dat kan niet anders zo concludeert men meteen.
Man, man, man. Dit zou je wereldbeeld maar zijn, knap vermoeiend lijkt me dat.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Amerikaanse regering staan niet op een vliegveld zo een man aan te houden hè?
Wat we hier weer zien is dat men in de linker en progressieve hoek hier meteen een grote fophef van moet maken, en dit dan alleen omdat deze man toevallig een donkere huidskleur heeft.
Bizar ook eigenlijk wel weer, het enige wat men kan zien is keer op keer huidskleur. Gebeurt er eens iets met iemand die niet blank is, dan moét het gewoon wel racisme zijn, dat kan niet anders zo concludeert men meteen.
Man, man, man. Dit zou je wereldbeeld maar zijn, knap vermoeiend lijkt me dat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Racisme zal het wel niet zijn, dan zat het halve spelersveld nu thuis
Het is echter wel weer een compleet bizar voorbeeld van hoe dat land aan het afglijden is naar complete waanzinOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
NatuurlijkOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Mwah, we weten hoe Trump denkt over Somaliers.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:38 schreef sp3c het volgende:
Racisme zal het wel niet zijn, dan zat het halve spelersveld nu thuis
Het is echter wel weer een compleet bizar voorbeeld van hoe dat land aan het afglijden is naar complete waanzinIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Jaquote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat er veel meer zouden zijn die de VS niet in mogen?
Volgens mij zijn die regels best streng namelijk.
Keertje vechtpartij en veroordeling en ze kunnen je in principe al weigeren.blablablabla![]()
Zo zie je maar dat zelfs hij zo nu en dan wel eens gelijk heeft.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, we weten hoe Trump denkt over Somaliers.![]()
Nee, maar goed, dit is het Iran-topic en het neerhalen van de orc-heli is op zich al een feestje waard lijkt me.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:52 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat zelfs hij zo nu en dan wel eens gelijk heeft.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ja precies, helemaal wanneer je graag ziet dat de US wederom goede redenen heeft om weer een boel in puin te gooien daar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, maar goed, dit is het Iran-topic en het neerhalen van de orc-heli is op zich al een feestje waard lijkt me.![]()
Ah kijk, een stukje Poetin-logica.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja precies, helemaal wanneer je graag ziet dat de US wederom goede redenen heeft om weer een boel in puin te gooien daar.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Je zou iets van een punt hebben gehad als hij vroeg een vredesvoorstel in overweging had genomen en Oekraïne dan een helikopter buiten de landsgrenzen van de russen uit de lucht had geschoten. Helaas niet aan de orde.quote:![]()
Of corruptie enzoquote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Keertje vechtpartij en veroordeling en ze kunnen je in principe al weigeren.
Mogen allemaal gewoon naar binnen maar de scheids is een gevaar voor de staatsveiligheid![]()
Wie gelooft dit nog, gewoon weer een blunder van formaatOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Echt gek dat Iran een vredesvoorstel wat minder serieus neemt na het dood bombarderen van de vorige onderhandelaars en de gekke definitie van wapenstilstand die Israel en de VS lijken te volgen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:03 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je zou iets van een punt hebben gehad als hij vroeg een vredesvoorstel in overweging had genomen en Oekraïne dan een helikopter buiten de landsgrenzen van de russen uit de lucht had geschoten. Helaas niet aan de orde.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2026 22:17:19 ]![]()
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:03 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je zou iets van een punt hebben gehad als hij vroeg een vredesvoorstel in overweging had genomen en Oekraïne dan een helikopter buiten de landsgrenzen van de russen uit de lucht had geschoten. Helaas niet aan de orde.Alsof er uberhaupt sprake zou zijn van een staakt-het-vuren
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Sukkel had gewoon een gouden trump pas moeten kopen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Of corruptie enzo
Mogen allemaal gewoon naar binnen maar de scheids is een gevaar voor de staatsveiligheid![]()
Wie gelooft dit nog, gewoon weer een blunder van formaat![]()
FIFA wijst 52 scheidsrechters aan voor het WK.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Keertje vechtpartij en veroordeling en ze kunnen je in principe al weigeren.
Somaliërs hebben een inreisverbod, maar deze scheidsrechter landt in het bezit van een visum in Miami.
En dan pas blijkt dat hij ongewenst is vanwege bepaalde contacten.
Klinkt als een blamage van de inlichtingendiensten.
Die hadden veel eerder de screening kunnen doen.
Nu gebeurt dat op het laatste moment, waardoor de FIFA voor schut wordt gezet en slechte publiciteit voor de VS in het algemeen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Iran kiest schijnbaar voor oorlog. Ze zullen nog wel snel en boel burgers willen slachten voor het straks 'vrede' is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]Alsof er uberhaupt sprake zou zijn van een staakt-het-vuren
![]()
Hey, deze teksten komen me bekend voor.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:43 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Iran kiest schijnbaar voor oorlog. Ze zullen nog wel snel en boel burgers willen slachten voor het straks 'vrede' is.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Het is natuurlijk ook bizar om het Iraanse voetbalelftal te laten spelen in de VS op het WK, het land houdt de hele wereld in een economische wurggreep maar ze mogen gewoon aan een mondiaal spelletje meedoen.graag verwijderen![]()
Spelen ze vals dan, kopen ze de scheidsrechter om?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:09 schreef UitStraling het volgende:
Het is natuurlijk ook bizar om het Iraanse voetbalelftal te laten spelen in de VS op het WK, het land houdt de hele wereld in een economische wurggreep maar ze mogen gewoon aan een mondiaal spelletje meedoen.![]()
Dan gaat er vast iets gesloopt worden in Koeweitquote:
https://www.youtube.com/shorts/hcTkNt-WiVA
[ Bericht 0% gewijzigd door Doler12 op 09-06-2026 23:36:02 ]![]()
Dat was te verwachten natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Morgen wel een deal. Overmorgen de Hormuz open. Wedden.
van nietOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ze hebben zelf al verkondigd om niet mee te gaan doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Spelen ze vals dan, kopen ze de scheidsrechter om?Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Morgen zullen we wel weer horen dat dit er allemaal bij hoort en de wapenstilstand nog in tact is. En overmorgen komt er een deal.![]()
De VS voerde vanacht bijna twintig aanvallen uit op doelen in Iran, vooral rond de Straat van Hormuz. De VS zei dat het ging om zelfverdeding.
Schade van geraakte doelen:Telecommunicatietoren geraakt in Sirik, twee watertanks vernietigd in Sirik. Explosies in Bandar Abbas, Sirik en op Qeshm (havenstad en eiland bij de Straat van Hormuz). Projectielinslag bij de stad Sirik.
Vergelding Iran: Iran voerde drone‑ en raketaanvallen uit op Amerikaanse bases in Bahrein, Jordanie, Koeweit. Alles is zoals gewoonlijk uit de lucht gehaald, geen gewonden, no damage, nothing. Alleen het milieu heeft een klein beetje schade opgelopen.
Analisten zeggen dat het neerhalen van de Apache helikopter mogelijk een false flag was en verdomd goed zou uitkomen voor Bibi.![]()
Welke analisten?quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:48 schreef AFA2022 het volgende:
De VS voerde vanacht bijna twintig aanvallen uit op doelen in Iran, vooral rond de Straat van Hormuz. De VS zei dat het ging om zelfverdeding.
Schade van geraakte doelen:Telecommunicatietoren geraakt in Sirik, twee watertanks vernietigd in Sirik. Explosies in Bandar Abbas, Sirik en op Qeshm (havenstad en eiland bij de Straat van Hormuz). Projectielinslag bij de stad Sirik.
Vergelding Iran: Iran voerde drone‑ en raketaanvallen uit op Amerikaanse bases in Bahrein, Jordanie, Koeweit. Alles is zoals gewoonlijk uit de lucht gehaald, geen gewonden, no damage, nothing. Alleen het milieu heeft een klein beetje schade opgelopen.
Analisten zeggen dat het neerhalen van de Apache helikopter mogelijk een false flag was en verdomd goed zou uitkomen voor Bibi.graag verwijderen![]()
Nou ja iemand zal vragen moeten blijven stellen bij alle onzin die er te lezen valt.quote:graag verwijderen![]()
Het zal niet de eerste keer in deze oorlog zijn dat over een paar weken blijkt dat het totaal omgekeerd is en Iran eigenlijk weer grote schade heeft weten toe te brengen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:48 schreef AFA2022 het volgende:
Analisten zeggen dat het neerhalen van de Apache helikopter mogelijk een false flag was en verdomd goed zou uitkomen voor Bibi.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Hahaha huh wat zeg jij allemaal voor rare dingen maat Iran heeft al 100 dagen geen aanvalskracht meer helemaal volledig compleet totally obliterated!!!quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer in deze oorlog zijn dat over een paar weken blijkt dat het totaal omgekeerd is en Iran eigenlijk weer grote schade heeft weten toe te brengen.Huilen dan.![]()
Ja ja, hup Iranquote:Op woensdag 10 juni 2026 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hahaha huh wat zeg jij allemaal voor rare dingen maat Iran heeft al 100 dagen geen aanvalskracht meer helemaal volledig compleet totally obliterated!!!
graag verwijderen![]()
Met zo'n narcistische leugenaar-in-chief ga je idd bijna voor Iran juichen.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Beetje vreemd en en iets waar je zelf ooit in je leven voor in de spiegel zult moeten kijken toch, dat je aversie tegen de vrijelijk verkozen Trump veel sterker is dan die van een moordende en verkrachtende maffiabende?quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zo'n narcistische leugenaar-in-chief ga je idd bijna voor Iran juichen.graag verwijderen![]()
maffia is nog braaf uitgedruktquote:Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje vreemd en en iets waar je zelf ooit in je leven voor in de spiegel zult moeten kijken toch, dat je aversie tegen de vrijelijk verkozen Trump veel sterker is dan die van een moordende en verkrachtende maffiabende?![]()
Is dit nou nog bezig? Was toch al een keer of 37 bijna over volgens TrumpDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Dan komen we nu weer in de fase dat een deal op handen is. Beurzen even omhooglullen, olie naar beneden. Cashen voor het weekend en dan op zaterdag de boel weer escaleren. Rinse, repeat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:48 schreef AFA2022 het volgende:
Analisten zeggen dat het neerhalen van de Apache helikopter mogelijk een false flag was en verdomd goed zou uitkomen voor Bibi.
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, dat verhaal dat ze de bevolking kwamen helpen kan dus ook de prullenmand in.
Duizenden inwoners van de Zuid Iraanse provincie Sirik zitten zonder drinkwater vanwege de bombardementen die de VS afgelopen nacht uitvoerde, melden verschillende Iraanse media. Tijdens de bombardementen zouden waterreservoirs zijn geraakt. De situatie is extra ernstig omdat de temperaturen in het gebied momenteel tussen de 45 en 50 graden Celsius.
Civiele infrastructuur is waarschijnlijk the next step on the escalation ladder.![]()
Heel gek dat je de lui die vóór de oorlog hard riepen dat we het Iraanse volk moesten bevrijden hier nu niet over hoort. Blijkbaar wisselen ze net zo makkelijk van standpunt als hun oranje idool.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:47 schreef AFA2022 het volgende:
Nou, dat verhaal dat ze de bevolking kwamen helpen kan dus ook de prullenmand in.
Duizenden inwoners van de Zuid Iraanse provincie Sirik zitten zonder drinkwater vanwege de bombardementen die de VS afgelopen nacht uitvoerde, melden verschillende Iraanse media. Tijdens de bombardementen zouden waterreservoirs zijn geraakt. De situatie is extra ernstig omdat de temperaturen in het gebied momenteel tussen de 45 en 50 graden Celsius.
Civiele infrastructuur is waarschijnlijk the next step on the escalation ladder.
Het getuigt van een totaal gebrek aan schaamte of eer.And what rough beast, its hour come round at last,
Daar is niets geks aan. Het is duidelijk geworden dat het niet werkelijk gaat om het bevrijden van "het volk". Ten eerste kun je moeilijk spreken van één volk dat bevrijd moet worden, aangezien een groot deel van de bevolking achter de regering staat. Ten tweede laten de acties van de Epstein-coalitie zien dat het welzijn van de Iraanse bevolking geen prioriteit heeft: duizenden burgers worden gedood en collectief gestraft door het bombarderen van civiele doelen en essentiële infrastructuur.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heel gek dat je de lui die vóór de oorlog hard riepen dat we het Iraanse volk moesten bevrijden hier nu niet over hoort. Blijkbaar wisselen ze net zo makkelijk van standpunt als hun oranje idool.
Het getuigt van een totaal gebrek aan schaamte of eer.![]()
quote:Iran’s Military is a complete and total mess. Much of it, like their Navy and Air Force, doesn’t even exist anymore - They have been completely defeated. Iran is all talk and no action. The Bully of the Middle East is DEAD!!! They’ve taken too long to negotiate a deal that would have been great for them, now they will have to pay the price!!! President DONALD J. TRUMP![]()
![]()
Van bijna een deal naar ze moeten kapot. En ze kunnen niks meer, maar kunnen wel onze superdure helikopter neerschieten.![]()
Lol. Completely defeated, maar gisteren nog wel een apache uit de lucht geschoten en een hele zwik drones en raketten weten af te vuren.quote:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Vind je dat gek? Aan het begin van dit soort oorlogen doen landen als Amerika en Israel aan het zogenaamde manufacturing consent. Dus van die ideetjes als regime verandering werden toen op alle sociale media gepompt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heel gek dat je de lui die vóór de oorlog hard riepen dat we het Iraanse volk moesten bevrijden hier nu niet over hoort. Blijkbaar wisselen ze net zo makkelijk van standpunt als hun oranje idool.
Het getuigt van een totaal gebrek aan schaamte of eer.
Dan bedoel ik dus via algoritmes, via influencers, in media als kranten.
Die propaganda slaat aan en dan hoor je dus mensen het na-praten. Inmiddels is wel duidelijk dat er geen regime change komt en is er geen propaganda meer over. Dus hoor je diezelfde NPC's er ook niet meer over.![]()
Is daar enig bewijs voor dan? Ik zag dat Trump het tweette, dat zegt verder natuurlijk niets. Die claimt zoveel.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lol. Completely defeated, maar gisteren nog wel een apache uit de lucht geschoten en een hele zwik drones en raketten weten af te vuren.![]()
Als je ermee kunt leven dat je een NPC bent, prima. Ik zou daar toch wel enige schaamte voor voelen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind je dat gek? Aan het begin van dit soort oorlogen doen landen als Amerika en Israel aan het zogenaamde manufacturing consent. Dus van die ideetjes als regime verandering werden toen op alle sociale media gepompt.
Dan bedoel ik dus via algoritmes, via influencers, in media als kranten.
Die propaganda slaat aan en dan hoor je dus mensen het na-praten. Inmiddels is wel duidelijk dat er geen regime change komt en is er geen propaganda meer over. Dus hoor je diezelfde NPC's er ook niet meer over.And what rough beast, its hour come round at last,
Nee, natuurlijk niet. Het is Trump. Van elke 2 woorden zijn er 3 gelogen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is daar enig bewijs voor dan? Ik zag dat Trump het tweette, dat zegt verder natuurlijk niets. Die claimt zoveel.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
rolt dobbelsteenquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Van bijna een deal naar ze moeten kapot. En ze kunnen niks meer, maar kunnen wel onze superdure helikopter neerschieten.
Vier! Dat is een dreigement!.
Benieuwd wat ie morgen rolt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Toch bijzonder hoe Europese media als NOS en BBC klakkeloos meegaan in Trumps narratief.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Het is Trump. Van elke 2 woorden zijn er 3 gelogen.
BBC
US strikes Iran in response to downing of military helicopter
Dat moet dus zijn US strikes Iran in response to US claims of downing a military helicopter.
NOS
VS voert luchtaanvallen uit na neerhalen helikopter
NOS stelt dus ook gewoon in de titel dat die helikopter is neergehaald. Op basis van Trump, dat is toch geen journalistiek.
Verder zie ik inderdaad bij dit nadere onderzoekje geen enkel bewijs.
NOS linkt wel naar dit tweetje
Maar gezien dat tweetje zegt: at the Commander in Chief’s direction.
Dan houdt dat dus in dat het is op basis van wat de pedo in chief zegt.![]()
Zei hij niet eerder dat Iran is “desperate om een deal te maken”, dat hij zich niet laat opjagen in de onderhandelingen. Hij "heeft alle tijd". Blijkbaar nietquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Van bijna een deal naar ze moeten kapot. En ze kunnen niks meer, maar kunnen wel onze superdure helikopter neerschieten.![]()
![]()
Ze kwamen niet in opstand. Dus nu mogen ze ook dood. Hadden ze maar in opstand moeten komen als ze echt tegen het regime waren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:04 schreef Perrin het volgende:
Het getuigt van een totaal gebrek aan schaamte of eer.
Duidelijk wereldbeeld. Kan snel gaan, zeg maar.enkelband![]()
De Apache probeerde natuurlijk een tanker te escorteren. Zeer makkelijk uit de lucht geschoten. Een gewone patrouille missie en daarna een 'botsing', mijn reet. De Iraanse kunst daarna onder vuur genomen, maar een dag later wordt een tanker hard geraakt, met gewonden en mogelijk doden.
Dat kun je natuurlijk allemaal niet toegeven. Vandoor al die bullshit.
Je moet wel aan de olieprijzen denken, plus het geeft je een zeer zwakke onderhandeling positie
[ Bericht 1% gewijzigd door Doler12 op 10-06-2026 15:07:11 ]![]()
Het Iraanse voetbalelftal stapt van het veld als ze de Perzische vlag laten zien op de tribunes tijdens het WK2026.graag verwijderen![]()
En dan wordt het automatisch een 3-0 nederlaag, wat een raar dreigementquote:Op woensdag 10 juni 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:
Het Iraanse voetbalelftal stapt van het veld als ze de Perzische vlag laten zien op de tribunes tijdens het WK2026.![]()
Beter dan 10-0 dunkt me zoquote:Op woensdag 10 juni 2026 15:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan wordt het automatisch een 3-0 nederlaag, wat een raar dreigement
graag verwijderen![]()
quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:
Het Iraanse voetbalelftal stapt van het veld als ze de Perzische vlag laten zien op de tribunes tijdens het WK2026.Ben benieuwd of de spelers naar het regime daar gaan luisteren en hoe ze hier allemaal over denken. Misschien kunnen ze in de VS blijven...quote:Iran dreigt tijdens WK-duels van het veld te stappen bij protest in stadions tegen het regime
Iran dreigt met het stilleggen van zijn wedstrijden tijdens het WK voetbal als er in de stadions protesten zijn van de Perzische diaspora tegen het islamitische bewind. „We hebben de FIFA al laten weten dat de verantwoordelijken van het team de wedstrijden zullen staken zodra we politieke leuzen in de stadions horen”, zei de minister van Sport Ahmed Donjamali.
De minister kondigde volgens sportzender Varzesh3 ook aan dat het team het veld zou verlaten als de oude Perzische vlaggen te zien zijn in het stadion. De Iraanse bond riep de FIFA op ervoor te zorgen dat de supporters alleen de officiële vlag van het land het stadion in kunnen meenemen.
De Perzische vlag geldt als symbool van de afwijzing van het islamitische regime in Iran. De Perzische diaspora ontstond na de Islamitische Revolutie van 1979 en is de gemeenschap van mensen van Perzische afkomst die buiten Iran wonen.
Iran speelt op het WK groepsduels in de Verenigde Staten met Nieuw-Zeeland, België en Egypte.![]()
Ze zullen simpelweg geen keuze hebben, als ze asiel aanvragen in de VS vernietigt het regime hun complete familie tot 250 jaar terug.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ben benieuwd of de spelers naar het regime daar gaan luisteren en hoe ze hier allemaal over denken. Misschien kunnen ze in de VS blijven...graag verwijderen![]()
De Iraanse spelers zitten in Mexico. Het is nog maar de vraag of ze US in komen. Ze zullen er sowieso niet kunnen blijven dan worden ze er wel uitgeflikkerd door ICE. Wat dat betreft neem ik aan dat die spelers wel luisteren als hun leven ze lief is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ben benieuwd of de spelers naar het regime daar gaan luisteren en hoe ze hier allemaal over denken. Misschien kunnen ze in de VS blijven...![]()
Ik denk zo toch dat ze heel wat minder te vrezen hebben van ICE dan van de maffia in Teheran.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De Iraanse spelers zitten in Mexico. Het is nog maar de vraag of ze US in komen. Ze zullen er sowieso niet kunnen blijven dan worden ze er wel uitgeflikkerd door ICE. Wat dat betreft neem ik aan dat die spelers wel luisteren als hun leven ze lief is.graag verwijderen![]()
Dan pakken we toch lekker even je familie?quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ben benieuwd of de spelers naar het regime daar gaan luisteren en hoe ze hier allemaal over denken. Misschien kunnen ze in de VS blijven...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk zo toch dat ze heel wat minder te vrezen hebben van ICE dan van de maffia in Teheran.De keuze tussen stront of diarree beide stinkt het en is bruin.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk zo toch dat ze heel wat minder te vrezen hebben van ICE dan van de maffia in Teheran.![]()
Door ice uitgezet worden naar die beruchte gevangenis in El Salvador.
Amnesty International, Human Rights Watch (HRW), and Cristosal have documented systemic torture, physical violence, and human rights violations inside El Salvador's Terrorism Confinement Center.![]()
Nou je weet wat te doen als tegenstander, even wat Persian vlaggen aan je supporters uitdelen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:
Het Iraanse voetbalelftal stapt van het veld als ze de Perzische vlag laten zien op de tribunes tijdens het WK2026.![]()
Trump heeft een Hollywoodachtige verklaring gegeven over de downing van de Apache helicopter bij Fox News: "An Iran drone lodged in between the 2 pilots in this helicopter, they were flying very low and at that point the drone didn't explode as it had intended to, so the pilots tried to take down the helicopter with the drone lodged into the cockpit. There was a lot of heat and fire broke out and ultimately the heroic pilots took down the helicopter into the sea and were rescued by an unmanned seadrone for the first time in the history of mankind".
Tijd begint zo te zien te dringen bij Trump, hij dreigde Iran dat de volgende golf aanvallen op powerplants and bridges zullen zijn.![]()
![]()
Ik ga België - Iran ook kijken.
Dat zingen ga je nooit kunnen tegenhouden. Of die slogans.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
I think that ship has sailed.Iran kan gewoon niet anders dan volop voor kernwapens gaan, andere keuze hebben ze niet.quote:![]()
https://www.nu.nl/wk-voet(...)on-tegen-regime.html
Dit regime is oprecht zo fucking zielig. Als een kleuter die zijn zin wil doordrijven. Een beetje als een mongooltje schoppen tegen alles en iedereen en denken dat je zo zal winnen.![]()
![]()
Wat dat betreft lijken ze echt op Trump en kornuiten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:33 schreef Cruzinats het volgende:
Dit regime is oprecht zo fucking zielig. Als een kleuter die zijn zin wil doordrijven. Een beetje als een mongooltje schoppen tegen alles en iedereen en denken dat je zo zal winnen.
Ze zijn gewaagd aan elkaar!Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Wel snel dan nog, morgen gaan ze een deal tekenen. Misschien dat ze vannacht dan nog even strikes doen, en dan morgenmiddag de ceremonie doen.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik denk dat ze gewoon een way out zoeken. Ze zijn niet erg welkom en moeten direct na de wedstrijd terug naar Mexico reizen, wat pure competitievervalsing is natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:33 schreef Cruzinats het volgende:
Dit regime is oprecht zo fucking zielig. Als een kleuter die zijn zin wil doordrijven. Een beetje als een mongooltje schoppen tegen alles en iedereen en denken dat je zo zal winnen.![]()
Even op de nieuws websities gekeken, daarna hier. Helaas nog steeds een blokkade en het einde niet in zicht. Jammer.![]()
Zie je volgende maand weer.quote:Op woensdag 10 juni 2026 19:34 schreef LethalNinja het volgende:
Even op de nieuws websities gekeken, daarna hier. Helaas nog steeds een blokkade en het einde niet in zicht. Jammer.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Volgens mij was Iran deze oorlog niet begonnen.
In tegendeel, Israel met in haar kielzog Amerika waren deze oorlog, overigens zonder directe aanleiding, begonnen. De werkelijke aanleiding was dat Netanyahu op de hoogte was van een bijeenkomst van Iraanse leiders waaronder het staatshoofd annex geestelijk leider van de sjiieten Ali Khamenei.
Deze gezamenlijk moordaanslag was volgens Netanyahu een buitenkansje dat niet voorbij mocht gaan.![]()
Hormuz gaat volledig gesloten worden volgens Iran (als dat al niet zo was).
Hoe dan ook, ik kijk uit naar de deal morgen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Totaalidioot Trump, alleen maar bezig met zijn eigen ego.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ow nosequote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Trump lijkt in wanhoop te verkeren om uit dit conflict te komen. Hij slaat om zich heen als een dolle stier, zonder duidelijke strategie. De VS zijn historisch gewend om conflicten met geweld op te lossen en hun tegenstanders op de knieen te dwingen. Blijkbaar zitten er rondom Trump extremistische havikken die nog steeds geloven dat je met bommen elk probleem kunt oplossen. Dergelijke aanvallen treffen echter vooral burgers.quote:
Iran zal vanuit zijn perspectief, tot de laatste man vechten voor zijn voortbestaan en geef ze ongelijk. De doelen die nu worden geraakt, zijn vooral bovengrondse installaties, terwijl de werkelijk belangrijke infrastructuur diep ondergronds is verborgen. Ze zijn voorbereid om dit soort aanvallen te absorberen. Zonder massale grondtroepen krijg je ze niet op de knieen en blijft het een situatie van dweilen met de kraan open.
Je kunt erop rekenen dat Iran als wraak op Trump, hem geen enkele exitstrategie zal gunnen, laat staan een deal die aanzienlijk beter is dan die van Obama.![]()
En let's not talk about het plezier dat de VS gunstig(er) gezinde Arabische oliestaten hieraan beleven.quote:Op donderdag 11 juni 2026 04:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Trump lijkt in wanhoop te verkeren om uit dit conflict te komen. Hij slaat om zich heen als een dolle stier, zonder duidelijke strategie. De VS zijn historisch gewend om conflicten met geweld op te lossen en hun tegenstanders op de knieen te dwingen. Blijkbaar zitten er rondom Trump extremistische havikken die nog steeds geloven dat je met bommen elk probleem kunt oplossen. Dergelijke aanvallen treffen echter vooral burgers.
Iran zal vanuit zijn perspectief, tot de laatste man vechten voor zijn voortbestaan en geef ze ongelijk. De doelen die nu worden geraakt, zijn vooral bovengrondse installaties, terwijl de werkelijk belangrijke infrastructuur diep ondergronds is verborgen. Ze zijn voorbereid om dit soort aanvallen te absorberen. Zonder massale grondtroepen krijg je ze niet op de knieen en blijft het een situatie van dweilen met de kraan open.
Je kunt erop rekenen dat Iran als wraak op Trump, hem geen enkele exitstrategie zal gunnen, laat staan een deal die aanzienlijk beter is dan die van Obama.
NOT.
Extreem slecht voor hun oliehandel. En dat terwijl die handel t/m 27 februari zonder noemenswaardige problemen verliep. Dank u, Donald en Bibi.
De al dan niet stiekeme donaties aan verzetshaarden en terroristische organisaties zullen hierdoor ook niet gaan afnemen, zo vermoed ik.Ik doe het ff rustig aan.![]()
De zelfverdedigingsaanvallen vlak voor je een deal maaktTrumpGOD art of the deal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Is nu ook miljoenen barrels olie doorheen gegaan door Amerikaanse acties.quote:Op donderdag 11 juni 2026 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hormuz gaat volledig gesloten worden volgens Iran (als dat al niet zo was).
Hoe dan ook, ik kijk uit naar de deal morgen.
Hoezo zou dat straks niet kunnen?
Iran kan het vergeten de boel te bepalen daar.Vakman pur sang![]()
Het toont alleen maar aan dat Netanyahu de baas is.quote:Op donderdag 11 juni 2026 06:55 schreef Ludachrist het volgende:
De zelfverdedigingsaanvallen vlak voor je een deal maaktTrumpGOD art of the deal.
Ik doe het ff rustig aan.![]()
Alternative facts.quote:Op donderdag 11 juni 2026 06:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is nu ook miljoenen barrels olie doorheen gegaan door Amerikaanse acties.
Iran kan het vergeten de boel te bepalen daar.
Zeer populair geworden sinds 2016.Ik doe het ff rustig aan.![]()
We zullen zien, demo boy.quote:Op donderdag 11 juni 2026 06:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Alternative facts.
Zeer populair geworden sinds 2016.Vakman pur sang![]()
Europa is moreel failliet.
Amerika, je MOET ons helpen tegen Rusland in Oekraïne.
Amerika, wat jullie flikken in Iran is onze oorlog niet, ok doei.graag verwijderen![]()
Die weet dan ook meer, net als Putler, over de Epstein zaak.quote:Op donderdag 11 juni 2026 06:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het toont alleen maar aan dat Netanyahu de baas is.![]()
Haha.... dus Trump loopt aan de leiband van èn Netanyahu èn Europa.quote:Op donderdag 11 juni 2026 07:04 schreef UitStraling het volgende:
Europa is moreel failliet.
Amerika, je MOET ons helpen tegen Rusland in Oekraïne.
Amerika, wat jullie flikken in Iran is onze oorlog niet, ok doei.
De loser.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Er zijn deze dagen wel weer een paar belangrijke verhoren (achter gesloten deuren uiteraard) over de Epstein-zaak.quote:Op donderdag 11 juni 2026 07:07 schreef kibo het volgende:
[..]
Die weet dan ook meer, net als Putler, over de Epstein zaak.
En 'zomaar' wordt Trumpie weer actief met pief-paf-poef.
Een fijne niet-moreel failliete man.
OK, doei.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Dit is van hetzelfde niveau als, "Ayatollah Mojtaba Khamenei is van de jongensliefde en daarom is de straat van Hormuz dicht"quote:Op donderdag 11 juni 2026 07:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn deze dagen wel weer een paar belangrijke verhoren (achter gesloten deuren uiteraard) over de Epstein-zaak.
En 'zomaar' wordt Trumpie weer actief met pief-paf-poef.
Een fijne niet-moreel failliete man.
OK, doei.graag verwijderen![]()
Het stikt daar van de schandknaapjes; al die lui zijn van de jongensliefde.quote:Op donderdag 11 juni 2026 07:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is van hetzelfde niveau als, "Ayatollah Mojtaba Khamenei is van de jongensliefde en daarom is de straat van Hormuz dicht"
Die Khamenei is daar geen uitzondering op.
Het is een stel smerige hypocrieten.
Net als die zakkenwasser, de voormalige baas van Miss Teen USA, en zijn kontlikkers in het Witte Huis.
Maar hypocrisie is 1 ding. We zijn allemaal meer dan eens hypocriet.
Het is alleen die lui gegeven om hun hypocrisie in zinloze oorlogsactiviteiten om te zetten.
28 februari 2026 was de blunder van het jaar.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Nog 70 posts te gaan voor hij op zijn dagelijkse 72 zit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 07:47 schreef Ludachrist het volgende:
Echt genieten met UitStraling weer vandaag.
Hij heeft posts verwisselt met maagden. xD![]()
Ik weet niet hoe betrouwbaar de afzender van dat kanaal is, maar het zou wel iets kunnen aantonen... ze houden die dingen verborgen ondergronds en anders is er misschien een buurland (de 'neutrale' mediator Pakistan?) die ze tijdelijk wel ergens wil opslaan, tegen betaling uiteraard.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:02 schreef PluggieOD het volgende:
@:straatcommando.
https://www.instagram.com/reel/DZbRLBqM1Uk/?igsh=Z2oybTMzdjBmd2py
xDIk doe het ff rustig aan.![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:02 schreef PluggieOD het volgende:
xD
And what rough beast, its hour come round at last,
De eerste reactie is wel aardig: if this is a joke, then it's not funny.quote:Ik doe het ff rustig aan.![]()
Nope.quote:Is nooit gezegd door Europa.quote:Amerika, je MOET ons helpen tegen Rusland in Oekraïne.In de oorlog in Oekraïne is Rusland de agressor.quote:Amerika, wat jullie flikken in Iran is onze oorlog niet, ok doei.
Bij de oorlog in Iran is de VS de agressor, samen met Israël...
Bij de oorlog in Oekraïne is het Oekraïne die om hulp vraagt aan de VS, om zich te kunnen verdedigen tegen de agressor.
En Trump heeft dat terg geschroefd tot het minimale en wil dat Europa dat opknapt.
Vervolgens begint Trump de oorlog tegen Iran. Dat gaat de verkeerde kant op, en dan moet Europa zijn rotzooi opruimen?
Dacht het niet.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Klopt, de prijs aan de pomp is inmiddels weer genormaliseerd door de vele miljoenen vaten olie die de VS door de straat van Hormûz heeft geleidquote:Op donderdag 11 juni 2026 06:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is nu ook miljoenen barrels olie doorheen gegaan door Amerikaanse acties.
Iran kan het vergeten de boel te bepalen daar.![]()
Ooh, wacht...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ach, holle vaten klinken het hardst.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, de prijs aan de pomp is inmiddels weer genormaliseerd door de vele miljoenen vaten olie die de VS door de straat van Hormûz heeft geleid![]()
Ooh, wacht...
Kun je nagaan hoeveel herrie miljoenen holle vaten kunnen maken.
In Hormuz, in Washington, DC en op FOK!.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Toch snap ik nog steeds geen hol van de Brent Crude futures (maar goed, ik snap sowieso geen hol van het blinde optimisme in de markt op dit moment). Alle reservevoorraden worden hard leeggezogen, in veel landen heeft men al consumptiebeperkende maatregelen ingevoerd, maar de prijs van futures staat slechts op iets van 86 dollar.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, de prijs aan de pomp is inmiddels weer genormaliseerd door de vele miljoenen vaten olie die de VS door de straat van Hormûz heeft geleid![]()
Ooh, wacht...Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De reservevoorraden zijn best groot. Ik geloof dat de VS het tot 2027 kan uitzingen. Hoewel ze idd nu op het laagste niveau ooit staan (sinds het vullen).quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch snap ik nog steeds geen hol van de Brent Crude futures (maar goed, ik snap sowieso geen hol van het blinde optimisme in de markt op dit moment). Alle reservevoorraden worden hard leeggezogen, in veel landen heeft men al consumptiebeperkende maatregelen ingevoerd, maar de prijs van futures staat slechts op iets van 86 dollar.
En de gedachte is dat het voor die tijd wel goed komt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
The orange man is turning more into a red man, omdat hij zijn zin maar niet krijgt.
"Zelfverdedigingsaanvallen volgens Trump", ik zou hem bijna geloven maar mijn brein zegt echt iets anders. Een beetje hetzelfde als dat ik naar Canada zou gaan, daar bij een huis inbreek, alles sloop en roep: "het is om te voorkomen dat de mensen bij mij inbreken".
Wat denkt hij met deze zelfverdedigingsaanvallen te kunnen bereiken? Iran dwingen tot een deal, no chance. Btw ik zie Trump uit wanhoop ook nog gewoon groundforce inzetten, hij heeft gewoon geen andere opties meer. Dat zal gepaard gaan met doden en dan is het ook gelijk einde oefening voor Trump. Epicbeardman sorry man.![]()
China zit met popcorn achterover en denkt laat Iran maar het Oekraine worden van de VS.![]()
Een tijdje geleden werd er in dit topic een artikel over gepost. Landen als China hebben zich hierop voorbereid met grote reserves en dat drukt voorlopig de prijs.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch snap ik nog steeds geen hol van de Brent Crude futures (maar goed, ik snap sowieso geen hol van het blinde optimisme in de markt op dit moment). Alle reservevoorraden worden hard leeggezogen, in veel landen heeft men al consumptiebeperkende maatregelen ingevoerd, maar de prijs van futures staat slechts op iets van 86 dollar.Incelfrikandel![]()
Ik heb het specifiek over de futures. De spot prices liggen een stuk hoger dan de futures. Futures zijn een 'aanschafprijs in de toekomst' en als ze lager liggen dan de spot prices, dan zit daar dus een verwachting ingebakken dat de prijs gaat dalen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Een tijdje geleden werd er in dit topic een artikel over gepost. Landen als China hebben zich hierop voorbereid met grote reserves en dat drukt voorlopig de prijs.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:
De meerderheid van de bevolking van Iran staat achter Israël en niet achter hun eigen regering?
Hoe weet je dat? Waarom zijn ze dan niet massaal in opstand aan het komen?
Waarom moet er gekozen worden?
Meid, ik hoop ten minste dat je goed uitgeslapen bent.I carried the fire before I knew its name.![]()
Hij moet het wel als zelfverdediging brengen volgens mij, ipv met congress.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:49 schreef AFA2022 het volgende:
The orange man is turning more into a red man, omdat hij zijn zin maar niet krijgt.
"Zelfverdedigingsaanvallen volgens Trump", ik zou hem bijna geloven maar mijn brein zegt echt iets anders. Een beetje hetzelfde als dat ik naar Canada zou gaan, daar bij een huis inbreek, alles sloop en roep: "het is om te voorkomen dat de mensen bij mij inbreken".
Wat denkt hij met deze zelfverdedigingsaanvallen te kunnen bereiken? Iran dwingen tot een deal, no chance. Btw ik zie Trump uit wanhoop ook nog gewoon groundforce inzetten, hij heeft gewoon geen andere opties meer. Dat zal gepaard gaan met doden en dan is het ook gelijk einde oefening voor Trump. Epicbeardman sorry man.![]()
China zit met popcorn achterover en denkt laat Iran maar het Oekraine worden van de VS.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat de kinderen dood gaan tijdens de oorlog is gewoon realiteit.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Typisch wel dat de Israel fans zelfs moord op baby's vergoeilijken.
Constatatie van het feit is constatatie van het feit. Niet meer, niet minder.
De rest is je eigen fantasie.I carried the fire before I knew its name.![]()
We zijn inmiddels 5 dagen verder, dus met jouw dagenlange nachtrust zit het vast wel goed.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:20 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meid, ik hoop ten minste dat je goed uitgeslapen bent.
Dat blijkt wel uit je constatatie.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Iran staat alleen omdat Iran (samen met Hesbolllah, Hamas en Hoethies) is door de rest van de wereld als terreur organisatie erkend. Er zijn weinig idioten in de wereld die een terreur staat willen ondersteunen. Inclusief sympathisanten.quote:Op zondag 7 juni 2026 21:59 schreef Peppert het volgende:
Je kunt veel zeggen over Iran, maar het is toch wel het enige land dat daadwerkelijk iets doet tegen de genocide in Gaza en de etnische zuivering in Zuid-Libanon. Samen met de Houthis, hoewel dat eerder een losse en ongeregelde groepering is, staat Iran daarin praktisch alleen. De rest van de wereld kijkt grotendeels toe.
Ik hoop dat toekomstige historici deze periode eerlijk en duidelijk zullen beschrijven. Ook de steun van landen als Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten aan de Gaza genocide moet helder en ondubbelzinnig in de geschiedenisboeken worden vastgelegd.
Iran wilde Israël vernietigen nog lang voor "genocide in Gaza" en "etnische zuivering in Zuid Libanon" en heeft meerdere keren in Israël aanslagen gepleegd toen Gaza en Zuid Libanon niet eens in picture waren. Dus je poging om de kar voor het paard te zetten gaat niet werken.
Je kan allerlei feiten proberen te verdraaien maar de chronologie van de gebeurtenissen kun je niet veranderen. Eerst heeft Gaza Israël aangevallen, dan heeft Israël Gaza aangevallen. En niet andersom.
Boodschap is simpel: iedereen die Israël aanvalt, gaat dood.I carried the fire before I knew its name.![]()
Nee het is geen feit dat soldaten bewust kinderen vermoorden in oorlog. Het zijn IDF soldaten die in hun bloedlust zelfs kinderen als doelwit kiezen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:28 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat de kinderen dood gaan tijdens de oorlog is gewoon realiteit.
Constatatie van het feit is constatatie van het feit. Niet meer, niet minder.
De rest is je eigen fantasie.https://www.volkskrant.nl(...)ael-oorlog~v1778945/quote:Artsen zagen in Gaza een verontrustend patroon: kinderen met een enkele schotwond in hoofd of borst, een teken dat er gericht op ze is geschoten.
Typisch dat je moord op kinderen goedpraat.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-leger~a3854b0f/
Beelden tonen hoe Israëlische soldaat baby Sam doodschiet: nieuwe video strookt niet met uitleg van legerDat is het meest morele leger voor je. Als je naar ze luistert nemen ze je alsnog onder vuur en vermoorden ze je baby.quote:,,De militair gaf een teken dat ik moest stoppen. Ik bracht de auto volledig tot stilstand en legde mijn handen op het stuur. Meteen daarna openden ze het vuur", vertelt Fahd.
Dat zijn de feiten.
[ Bericht 12% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 11-06-2026 11:15:21 ]![]()
5 dagen? Shit, het vloog als 2 uur )) Heb een historische route gehad in/rond Valkenburg. Veel monumenten, kastelen en ruïnes bekeken, heel veel geleerd en nog meer gelachen, en jullie 5 dagen verder en steeds diezelfde shit over "genocide" en "etnische zuivering"quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
We zijn inmiddels 5 dagen verder, dus met jouw dagenlange nachtrust zit het vast wel goed.
Dat blijkt wel uit je constatatie.![]()
Maar even serieus, als je dat nog niet wist, dit is juist de reden waarom forumboards nog in de tijden van phBB veel populairder werden dan de #IRC chats.
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 11-06-2026 11:23:47 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
Je krijgt groetjes van Nasrallah, het is alleen een kleine vertraging op de route maar dat komt wel goed.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:04 schreef Since2003 het volgende:
Ik val Israël constant aan dus ga maar weer zitten David.I carried the fire before I knew its name.![]()
Zulke beschuldigingen moeten worden bewezen door Officier van Justitie. Losse claims over intentie hebben geen waarde.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee het is geen feit dat soldaten bewust kinderen vermoorden in oorlog. Het zijn IDF soldaten die in hun bloedlust zelfs kinderen als doelwit kiezen.
[..]I carried the fire before I knew its name.![]()
Hoe het eindigt staat geschreven inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:19 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je krijgt groetjes van Nasrallah, het is alleen een kleine vertraging op de route maar dat komt wel goed.![]()
![]()
Nee. Het gaat niet om losse claims. Verder hoeven Israelische soldaten zich niet te verantwoorden voor de rechtbank. Als ze dat moeten is het vrijspraak. Israel kent geen waarde toe aan Palestijnse kinderen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:23 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Zulke beschuldigingen moeten worden bewezen door Officier van Justitie. Losse claims over intentie hebben geen waarde.![]()
Ja, daar zijn ze goed in.quote:Op zondag 7 juni 2026 22:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere claim dit. Israël heeft dus een geschoten op een baby in een auto. Dat werkt de suggestie dat die baby het doelwit was. Tenminste dat is dus wat deze man nu claimt. Dat is een flinke aantijging die ook een flinke bewijslast vraagt. Zoals wel vaker is die bewijst last nergens, het blijft bij de ongefundeerde aantijging zonder enig bewijs.quote:De definitie van "collateral damage" (in het Nederlands vaak vertaald als collaterale schade of nevenschade) in de context van oorlog en gewapende conflicten is:
De onbedoelde of bijkomstige dood, verwonding of vernietiging van burgers, niet-strijders en civiele infrastructuur (zoals huizen, ziekenhuizen of scholen) als gevolg van een militaire aanval die gericht is op een legitiem militair doelwit.
In het oorlogsrecht (zoals de Geneefse Conventies) wordt de term "collateral damage" formeel omschreven als "incidental loss of life or injury to civilians, or damage to civilian objects".I carried the fire before I knew its name.![]()
Ja-ja, daar geloofde Nasrallah ook in, ik heb dat liedje al gehoord:quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:38 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Hoe het eindigt staat geschreven inderdaad.
Bekijk deze YouTube-videoI carried the fire before I knew its name.![]()
Het is niet onbedoeld als je een auto vraagt te stoppen zodat je hem daarna kan doorzeven met kogels.quote:
Waarom blijf je je in deze bochten wringen om moord op een baby goed te praten?![]()
Wat is dat voor een k*t argument? Palestijnen kennen ook geen waarde toe aan Israëlische kinderen. En? Is dat voor het eerst in je leven dat je nu pas achter komt dat in een oorlog vechtende volken elkaar haten?quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel kent geen waarde toe aan Palestijnse kinderen.Totdat het bewezen is in de rechtbank, zie ik dat voornamelijk als losse claims. Zeker als ze puur op emoties gebaseerd zijn. Oorlogsmisdaden kunnen in elk oorlog gebeuren, maar daar zijn dus die rechtbanken voor bedoeld. Vrijspraak is ook rechtspraak.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee. Het gaat niet om losse claims.I carried the fire before I knew its name.![]()
Palestijnen hebben de afgelopen jaren geen duizenden Israelische kinderen vermoord. Nogmaals je argument dat in oorlog kinderen een legitiem doelwit zijn slaat nergens op.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:58 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Wat is dat voor een k*t argument? Palestijnen kennen ook geen waarde toe aan Israëlische kinderen. En? Is dat voor het eerst in je leven dat je nu pas achter komt dat in een oorlog vechtende volken elkaar haten?
Totdat het bewezen is in de rechtbank, zie ik dat voornamelijk als losse claims. Zeker als ze puur op emoties gebaseerd zijn. Oorlogsmisdaden kunnen in elk oorlog gebeuren, maar daar zijn dus die rechtbanken voor bedoeld. Vrijspraak is ook rechtspraak.
Verder weet je ook dat geen Israelische rechtbank dit zal veroordelen. Vrijspraak door een Israelische rechtbank zegt natuurlijk verder niks. Dat land is geen rechtsstaat.![]()
Stel je eens voor dat de wereldbevolking gezamenlijk een legermacht opstelt die alle (wannabe) dictators, oorlogsmisdadigers en corrupte leiders oppakt en in een gevangenis zet. Wat zou dat mooi zijn en zo rechtvaardig.
Een kijkje nemen in dat gevang wordt dan wel heel interessant. Netflix zal er direct een serie van maken lol.![]()
Je begon zelf over uitgeslapen zijn. Als reactie op een post van 5 dagen oud.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:17 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
5 dagen? Shit, het vloog als 2 uur )) Heb een historische route gehad in/rond Valkenburg. Veel monumenten, kastelen en ruïnes bekeken, heel veel geleerd en nog meer gelachen, en jullie 5 dagen verder en steeds diezelfde shit over "genocide" en "etnische zuivering"![]()
Maar even serieus, als je dat nog niet wist, dit is juist de reden waarom forumboards nog in de tijden van phBB veel populairder werden dan de #IRC chats.
Verder is deze oorlog al sinds 28 februari dezelfde shit. En het gelazer in het Midden-Oosten bestaat al sinds de tijden van het Oude Testament. Toch kom jij, zelfs na zo'n leerzame minivakantie, hier ook gewoon weer terug om je standaard lulverhalen op te hangen.
Toch is het fijn dat je weer terug bent. Jij hebt 5 dagen in Limburg gelachen om ruïnes en kastelen; nu kunnen wij weer om jou lachen.
En ouderwetse forums hebben hun positie gewoon verloren aan de social media.
En omdat heel veel mensen erachter zijn gekomen dat er inderdaad wel wat beter te doen is. Wat dat betreft is Zuid-Limburg een geweldige lokatie. Ook ik ben soms voor korte of langere tijd online niet actief. Niks mis mee.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Ja, zoiets kan helaas gebeuren. Burgers auto's worden ook gezien als potentiële dreiging in Israël, dankzij talloze terreur aanslagen juist vanuit die gebieden, juist in Hebron. Dat er een gezin met baby in die auto zit zegt nog niks, die palestijnen deden in het verleden nog veel ergere dingen. Dus ja, bij elk verdacht beweging kan er worden geschoten. Ik zeg niet dat het goed is of zo hoort, ik weet ook niet wat er precies gebeurd was, maar de realiteit ontkennen lijkt me ook niet gezond. En op basis van zulke gevallen Israël beschuldigen in doelgericht vermoorden van kinderen vind ik veel te ver gezocht. Juridisch-technisch gezien is dat juist de verantwoordelijkheid van Hamas, die burgers kleding, auto's en objecten gebruikt voor militaire doelen in eerste instantie. Daarmee zetten ze de bevolking van Gaza of geoccupeerde gebieden onder vuur van IDF.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is niet onbedoeld als je een auto vraagt te stoppen zodat je hem daarna kan doorzeven met kogels.Dus ja, triest dat zulke gevallen gebeuren. Maar niemand had belooft dat het leven alleen leuk en zacht zal zijn. Soms is het koud en keihard. Het beste manier om dit soort onnodig slachtoffers te voorkomen, is geen oorlog beginnen.quote:Derde Verdrag van Genève (GC III), Artikel 4. lid A, punt 2
"Leden van andere milities en leden van andere vrijwilligerskorpsen [...] mits zij aan de volgende voorwaarden voldoen:
a. onder bevel staan van een persoon die verantwoordelijk is voor zijn ondergeschikten;
b. het voeren van een vast, van een afstand herkenbaar onderscheidingsteken;
c. het openlijk dragen van wapenen;
d. het in acht nemen van de wetten en gebruiken van de oorlog bij hun operaties."
Aanvullend Protocol I bij de Geneefse Conventies, Artikel 37 (Perfidie):
"1. Handelingen die erop gericht zijn het vertrouwen van een tegenstander te wekken om hem te doen geloven dat hij recht heeft op, of verplicht is bescherming te verlenen volgens de regels van het internationaal recht [...] vormen perfidie. De volgende handelingen zijn voorbeelden van perfidie:
a. het veinzen van de status van burger, niet-strijder;"I carried the fire before I knew its name.![]()
Waarschijnlijk vervoerden ze drugs...quote:
Aan de andere kant van de wereld: Taiwan schiet voor het eerst richting China bij oefening met Amerikaanse raketten. Wat een timing ook![]()
![]()
En in Noord-Ierland is het ook weer gezellig.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vervoerden ze drugs...
Aan de andere kant van de wereld: Taiwan schiet voor het eerst richting China bij oefening met Amerikaanse raketten. Wat een timing ook
Al die ouwe zinloze oorlogen en burgeroorlogen gaan we gezellie met ze alle nog eens overdoen.
Het valt uiteraard wel te hopen dat onze beschaafde superieure westersche beschaving wint. Anders hebben we verdomme die beschaafde atoombom helemaal voor nix als eerste uitgevonden!Ik doe het ff rustig aan.![]()
Howard en z'n kloontje hebben a priori axiomatisch vastgesteld dat de IDF niets verkeerd kan doen en altijd goede intenties heeft. Vanuit dat wereldbeeld is het makkelijk redeneren natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vervoerden ze drugs...
Aan de andere kant van de wereld: Taiwan schiet voor het eerst richting China bij oefening met Amerikaanse raketten. Wat een timing ookVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
3 mensen uit India dood door de VS. Gaat vast weer veel goeds doen voor de internationale positie van de VS.quote:![]()
Grappig ding van die Amerikaanse reserve is dat de ondergrondse opslag die ze ervoor gebruiken niet gebouwd is op meerdere keren legen en weer vullen. Het is al een paar keer legen over zijn verwachte levensduur heen en nu gaan ze helemaal door tot het gaatje.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De reservevoorraden zijn best groot. Ik geloof dat de VS het tot 2027 kan uitzingen. Hoewel ze idd nu op het laagste niveau ooit staan (sinds het vullen).
En de gedachte is dat het voor die tijd wel goed komt.
Trump is zoveel mogelijk manieren voor de VS om een langer conflict vol te houden aan het uithollen.![]()
Opmerkelijk hoe de US Navy onder de bezielende leiding van Trump en die doorgesnoven dronkaard vooral een soort van ordinaire kapersbende lijkt te zijn.quote:ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Niet omdat ze het niet meerdere malen hadden geprobeerd.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Palestijnen hebben de afgelopen jaren geen duizenden Israelische kinderen vermoord.Ik zei nergens dat kinderen legitiem doelwit zijn, dakduif. Ik zei "collateral damage".quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nogmaals je argument dat in oorlog kinderen een legitiem doelwit zijn slaat nergens op.Nee, dat week ik niet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Verder weet je ook dat geen Israelische rechtbank dit zal veroordelen.Pffff.....Ja hoorquote:Op donderdag 11 juni 2026 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vrijspraak door een Israelische rechtbank zegt natuurlijk verder niks. Dat land is geen rechtsstaat.I carried the fire before I knew its name.![]()
Het probleem is dat veel politici die beleid maken vanuit dat soort aannames kunnen regeren zonder erop afgerekend te worden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Howard en z'n kloontje hebben a priori axiomatisch vastgesteld dat de IDF niets verkeerd kan doen en altijd goede intenties heeft. Vanuit dat wereldbeeld is het makkelijk redeneren natuurlijk.
Het is vrij duidelijk dat eindeloos herhalen dat IDF niks fout kan doen een toch niet insignificante groep mensen dat ook laat geloven.![]()
Dat was m'n reply op een post van iemand die na 80 jaar oorlog het nog niet door heeft ))quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je begon zelf over uitgeslapen zijn. Als reactie op een post van 5 dagen oud.Klopt. De enige reden waarom deze kip zonder hoofd Iran nog rond scheurt en we allemaal met zn hele wereld onder dat bloed met dit shit zitten is Trump. Als die achterlijke idioot zich politiek niet mee zou bemoeien, en als het aan Israël lag, zouden we nu al de datum weten van de eerst volgende democratische verkiezingen in Iran.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Toby56 het volgende:
Verder is deze oorlog al sinds 28 februari dezelfde shit.Concretiseer dat even.quote:Ruïnes en kastelen zijn niet om te lachen. Lachen is voor de lol. Wist niet dat je zulke basis dingen niet weet, dat ik ze nog apart moet vermelden. Vind overigens zielig als mensen naar persoonlijke aanvallen overstappen zodra ze inhoudelijks niets te zeggen hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Toby56 het volgende:
Jij hebt 5 dagen in Limburg gelachen om ruïnes en kastelen; nu kunnen wij weer om jou lachen.Op sociale media kun je ook de posts van 5 dagen geleden prima beantwoorden. Je lult nu gewoon om te lullen. Daar heb ik geen tijd voor. Ajuus.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Toby56 het volgende:
En ouderwetse forums hebben hun positie gewoon verloren aan de social media.I carried the fire before I knew its name.![]()
Nog even en schepen nemen Somalische beveiliging tegen Amerikaanse piratenquote:Op donderdag 11 juni 2026 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe de US Navy onder de bezielende leiding van Trump en die doorgesnoven dronkaard vooral een soort van ordinaire kapersbende lijkt te zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik denk dat de samenstelling op Fok ook gewoon enorm vertekend. Het handelen van Israël staat er in de gehele wereld, de Westerse incluis steeds negatiever op. Veel mensen zijn echt wel van mening dat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen en snappen dat ze omgeven woorden door hen vijandig gezinde buren en terreurorganisaties.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel politici die beleid maken vanuit dat soort aannames kunnen regeren zonder erop afgerekend te worden.
Het is vrij duidelijk dat eindeloos herhalen dat IDF niks fout kan doen een toch niet insignificante groep mensen dat ook laat geloven.
Maar waar de oude militaire doctrine bestond uit het zoveel korte militaire acties met helder gedefinieerde doelen rommelt deze regering zich in warrige 'forever wars'. Die oude doctrine onderkende het feit dat een stabiele, florerende burgermaatschappij cruciaal is voor het Israëlische volk en dat langdurige militaire operaties met inzet van dienstplichtigen daarop een averechts effect hebben.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Collateral damage.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:07 schreef DavidAZ het volgende:
Ik zei nergens dat kinderen legitiem doelwit zijn, dakduif. Ik zei "collateral damage".
https://dictionary.cambri(...)sh/collateral-damage
damage done to something or harm done to someone that is not intended
Dat gaat dus totaal niet op bij de babymoord. Gezien we beelden hebben waar we kunnen zien dat de auto gestopt wordt en vervolgens de soldaten point-blank het vuur openen. Dat is dus niet onbedoeld. Als je vanaf enkele meters met een machinegeweer op een auto waar een gezin in zit schiet weet je dat daar waarschijnlijk doden bij vallen.
Jij leeft in een fantasiewereld waar het legitiem kan zijn om zonder goede reden het vuur te openen op een auto waar een gezin in zit.
Maar als je daadwerkelijk vindt dat het gewoon normaal is om een gezin onder vuur te nemen omdat je ze haat. Dan is je gemekker dat Hamas ook wel eens dingen doet die je in het geval van Israel op grote schaal goedpraat natuurlijk idioot hypocriet.
Het hele gelul dat zoiets alleen bewezen kan worden in een rechtbank laat je ook alleen opgaan voor Israelische soldaten. Ik heb je geen moment zien claimen dat IDF niemand mag doden tot de rechtbank een uitspraak heeft gedaan over die specifieke personen.![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:02 schreef PluggieOD het volgende:
xD![]()
![]()
Mwa ook met de oude doctrine was Israel natuurlijk bezig met landjepik. Hun hele opstelling op de West-Bank laat al heel lang zien dat Israel misschien intern wel een stabiele florerende maatschappij zou willen zijn. Maar dat ze geen enkel probleem hebben om anderen voor hun idee van zon maatschappij onmenselijk te laten leiden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat de samenstelling op Fok ook gewoon enorm vertekend. Het handelen van Israël staat er in de gehele wereld, de Westerse incluis steeds negatiever op. Veel mensen zijn echt wel van mening dat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen en snappen dat ze omgeven woorden door hen vijandig gezinde buren en terreurorganisaties.
Maar waar de oude militaire doctrine bestond uit het zoveel korte militaire acties met helder gedefinieerde doelen rommelt deze regering zich in warrige 'forever wars'. Die oude doctrine onderkende het feit dat een stabiele, florerende burgermaatschappij cruciaal is voor het Israëlische volk en dat langdurige militaire operaties met inzet van dienstplichtigen daarop een averechts effect hebben.
Hoe Israel de aanslag op 7 oktober heeft gebruikt om onder de bevolking een sfeer te creeren waar genocide geoorloofd is, is zeer zorgwekkend.
Het is wat mij betreft ook zorgelijk dat Europa internationaal recht in dit geval zo makkelijk negeert. Het is van een kortzichtigheid die moeilijk te bevatten is. Israel haalt veel meer uit hun bondgenoten dan andersom.![]()
Ja, not intended. Dat zei ik toch.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Collateral damage.
https://dictionary.cambri(...)sh/collateral-damage
damage done to something or harm done to someone that is not intended
Dat gaat dus totaal niet op bij de babymoord. Gezien we beelden hebben waar we kunnen zien dat de auto gestopt wordt en vervolgens de soldaten point-blank het vuur openen. Dat is dus niet onbedoeld. Als je vanaf enkele meters met een machinegeweer op een auto waar een gezin in zit schiet weet je dat daar waarschijnlijk doden bij vallen.
Jij leeft in een fantasiewereld waar het legitiem kan zijn om zonder goede reden het vuur te openen op een auto waar een gezin in zit.
Maar als je daadwerkelijk vindt dat het gewoon normaal is om een gezin onder vuur te nemen omdat je ze haat. Dan is je gemekker dat Hamas ook wel eens dingen doet die je in het geval van Israel op grote schaal goedpraat natuurlijk idioot hypocriet.
Het hele gelul dat zoiets alleen bewezen kan worden in een rechtbank laat je ook alleen opgaan voor Israelische soldaten. Ik heb je geen moment zien claimen dat IDF niemand mag doden tot de rechtbank een uitspraak heeft gedaan over die specifieke personen.
De rest heb ik al beantwoord:quote:Ja, bij elk verdacht beweging kan er worden geschoten. Ik zeg niet dat het goed is of zo hoort, ik weet ook niet wat er precies gebeurd was, maar de realiteit ontkennen lijkt me ook niet gezond.I carried the fire before I knew its name.![]()
Jij zegt inderdaad dat het niet intentioneel is. Dat is demonstratief onzin.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:37 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ja, not intended. Dat zei ik toch.
De rest heb ik al beantwoord:
[..]
Als je van dichtbij op iemand schiet met een machinewegeer en die persoon daarmee ook bewust raakt is dat intentioneel.
Het is wel duidelijk hoor. Voor jou kan Israel of het IDF niets fout doen. Wat er ook gebeurt Israel en IDF hebben gelijk. Dat is een intens domme houding maar als jij niets je van deze overtuiging af wil laten halen dan kan ik je uiteraard ook niet helpen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 11-06-2026 13:58:12 ]![]()
Ik weet wat futures zijn. Ik denk dat je die zaken niet los van elkaar kan zien. Verschillende landen zoals China hebben grote reserves aangelegd voordat de oorlog losbarstte. De wereld is simpelweg beter voorbereid dan in '73. De markt gokt erop dat de oorlog stopt voordat de reserves zijn uitgeput.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het specifiek over de futures. De spot prices liggen een stuk hoger dan de futures. Futures zijn een 'aanschafprijs in de toekomst' en als ze lager liggen dan de spot prices, dan zit daar dus een verwachting ingebakken dat de prijs gaat dalen.Ziet er niet best voor het land uit inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat de samenstelling op Fok ook gewoon enorm vertekend. Het handelen van Israël staat er in de gehele wereld, de Westerse incluis steeds negatiever op. Veel mensen zijn echt wel van mening dat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen en snappen dat ze omgeven woorden door hen vijandig gezinde buren en terreurorganisaties.
Maar waar de oude militaire doctrine bestond uit het zoveel korte militaire acties met helder gedefinieerde doelen rommelt deze regering zich in warrige 'forever wars'. Die oude doctrine onderkende het feit dat een stabiele, florerende burgermaatschappij cruciaal is voor het Israëlische volk en dat langdurige militaire operaties met inzet van dienstplichtigen daarop een averechts effect hebben.
Incelfrikandel![]()
Ik vermoed dat er vlak hiervoor flink geïnvesteerd werd in oliequote:Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Op het nieuws,
Amerika valt Iran aan omdat Trump de besprekingen te lang vind duren.
Amerika pleegt een oorlogsmisdaad door een waterinstallatie aan te vallen.
1. Geen woord over de neergehaalde Apache.
2. Geen woord over random afgeschoten ballistische raketten door Iran.
Als Bep uit Enschede zo het nieuws tot haar krijgt...graag verwijderen![]()
VERY HARD TONIGHTquote:
Is het oostblokhoertje ook weer een keertje blij.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Gelukkig zijn er zoveel mensen boos houden mensen hun mond dicht over slachtpartijen op kinderen en andere onschuldige burgers gekke dingen die rijke islamitische landen aanrichten elders in de wereld. Anders werd er massaal gejuicht en kwam er nog meer woede op Israël geprotesteerd.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ziet er niet best voor het land uit inderdaad.
[ afbeelding ]Corporate translator![]()
Niet netjes, zo'n persoonlijke aanval.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:20 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat was m'n reply op een post van iemand die na 80 jaar oorlog het nog niet door heeft ))
Je had het ook nog even kunnen uitleggen. Net als iedereen hier - ik dus ook - ben je wel vaker in herhaling gevallen.
[quote]
[..]
Klopt. De enige reden waarom deze kip zonder hoofd Iran nog rond scheurt en we allemaal met zn hele wereld onder dat bloed met dit shit zitten is Trump. Als die achterlijke idioot zich politiek niet mee zou bemoeien, en als het aan Israël lag, zouden we nu al de datum weten van de eerst volgende democratische verkiezingen in Iran.
[..]
Welterusten.
Naast ongetwijfeld de stoere warmongers om hem heen, en door het grote succes van een 'vrij' Venezuela, is Trump vooral de oorlog ingetrokken door Netanyahu. Dat was dus knap stom van Netanyahu. Het "als het aan Israël lag" is ook slechts grotendeels een fantasie.Het woord 'even' geeft aan dat je het niet hebt begrepen.quote:Concretiseer dat even.Er valt genoeg te lachen om de geschiedenis.quote:Ruïnes en kastelen zijn niet om te lachen. Lachen is voor de lol. Wist niet dat je zulke basis dingen niet weet, dat ik ze nog apart moet vermelden. Vind overigens zielig als mensen naar persoonlijke aanvallen overstappen zodra ze inhoudelijks niets te zeggen hebben.
[..]
Maar wel vaak met een traan. Die kastelen en ruïnes tonen vooral aan dat mensen al eeuwen- en eeuwenlang zich tegen de net iets anders denkende medemens moet verdedigen en zich daarvoor moet verschansen. OK, misschien had het ene kasteel een mooiere ballroom dan het andere, maar de ruïnes tonen met name aan dat al die oorlogen zinloos zijn. Maar ervan leren staat niet in de geschiedenisboeken blijkbaar, dus doen 'we' dat ook maar liever niet. We blijven elkaar als vijanden zien, we blijven moeilijk doorwaadbare wateren en hele dikke muren aanleggen en zware wapens op onze transen plaatsen, zonder in te zien dat de geschiedenis leert dat zulks vooral veel mensenlevens (en heel veel geld) kost.Dat eerste verhaal van 5 dagen heb ik toegelicht.quote:Op sociale media kun je ook de posts van 5 dagen geleden prima beantwoorden. Je lult nu gewoon om te lullen. Daar heb ik geen tijd voor. Ajuus.
Daarop besloot jij deze lange post te plaatsen. Het valt dus wel mee met je gebrek aan tijd.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Dat is dan vanavond echt de raarste WK-voetbal opening die ik ooit heb gezien. Met deze informatie in mijn achterhoofd. Ik hoop echt dat alles goed gaat.quote:Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Mischien kunnen ze in de pauze live beelden van de aanvallen op het grote scherm streamen . Uiteraar voorzien met commentaar van Trump.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is dan vanavond echt de raarste WK-voetbal opening die ik ooit heb gezien. Met deze informatie in mijn achterhoofd. Ik hoop echt dat alles goed gaat.![]()
Trump's commentaar: Zzzzzzzzzzzz... Zzzzzzzzzzzzzzzzzz.... zzzzzzzzzzzzzzzz.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:32 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Mischien kunnen ze in de pauze live beelden van de aanvallen op het grote scherm streamen . Uiteraar voorzien met commentaar van Trump.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
*sharting noises*quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump's commentaar: Zzzzzzzzzzzz... Zzzzzzzzzzzzzzzzzz.... zzzzzzzzzzzzzzzz.![]()
Doel je op die landen die openlijk door de VS gesteund worden?quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er zoveel mensen boos houden mensen hun mond dicht over slachtpartijen op kinderen en andere onschuldige burgers gekke dingen die rijke islamitische landen aanrichten elders in de wereld. Anders werd er massaal gejuicht en kwam er nog meer woede op Israël geprotesteerd.![]()
Hoi Henk. Je 1. en 2. zijn gewoon in het nieuws geweest. Groetjes Bepquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:25 schreef UitStraling het volgende:
Op het nieuws,
Amerika valt Iran aan omdat Trump de besprekingen te lang vind duren.
Amerika pleegt een oorlogsmisdaad door een waterinstallatie aan te vallen.
1. Geen woord over de neergehaalde Apache.
2. Geen woord over random afgeschoten ballistische raketten door Iran.
Als Bep uit Enschede zo het nieuws tot haar krijgt...![]()
Hallo Bep, heb je nog dat lekkere recept voor zelfgemaakte Hormuz?quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hoi Henk. Je 1. en 2. zijn gewoon in het nieuws geweest. Groetjes BepOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Henk is dagelijks boos over dingen die hij gemist, vergeten of verzonnen heeft. Je zou denken dat je op een gegeven moment eerst gaat googelen, maar dat idee is er nog niet geweest. Hilarische manier van leven.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hoi Henk. Je 1. en 2. zijn gewoon in het nieuws geweest. Groetjes Bep![]()
Hoi snaakse Bep, wellicht wel 1001 keer, echter niet die keer toen ik het hoorde.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hoi Henk. Je 1. en 2. zijn gewoon in het nieuws geweest. Groetjes Bepgraag verwijderen![]()
Nieuws volgt zich zegmaar op. De ene dag schieten ze op een helicopter, de volgende op een wateropslag en dan verdwijnt die helicopter uit het nieuws en de volgende dag die wateropslag. Tenzij er nog wat spannends te melden is zoals een vermiste piloot of mensen die dood aan de dorst gaan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoi snaakse Bep, wellicht wel 1001 keer, echter niet die keer toen ik het hoorde.![]()
Ok let op het woordje "omdat" bij puntje 1.quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nieuws volgt zich zegmaar op. De ene dag schieten ze op een helicopter, de volgende op een wateropslag en dan verdwijnt die helicopter uit het nieuws en de volgende dag die wateropslag. Tenzij er nog wat spannends te melden is zoals een vermiste piloot of mensen die dood aan de dorst gaan.
En vervolgens mag je me voor puntje 2 een voorbeeldje geven waar het lukraak afschieten van raketten en drones op bevolkingscentra door Iran een oorlogsmisdaad wordt genoemd.graag verwijderen![]()
Zou hij hierom zo boos zijn?quote:
https://www.wionews.com/w(...)m_source=copilot.com
(disclaimer: onbevestigd)![]()
Iran schiet niet lukraak, Israel verbergt militaire doelen onder de bevolking.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ok let op het woordje "omdat" bij puntje 1.
En vervolgens mag je me voor puntje 2 een voorbeeldje geven waar het lukraak afschieten van raketten en drones op bevolkingscentra door Iran een oorlogsmisdaad wordt genoemd.![]()
JA!!!quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iran schiet niet lukraak, Israel verbergt militaire doelen onder de bevolking.graag verwijderen![]()
En Amerika de militairen tussen toeristen in hotels.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iran schiet niet lukraak, Israel verbergt militaire doelen onder de bevolking.![]()
En de verse Ayatollah rolstoelt vrolijk joehoe roepende van bunker naar bunker in een vrouwenjurk.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En Amerika de militairen tussen toeristen in hotels.graag verwijderen![]()
Dat lijkt mij een grappig gezicht.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En de verse Ayatollah rolstoelt vrolijk joehoe roepende van bunker naar bunker in een vrouwenjurk.![]()
In Schotland lopen mannen ook in een gek rokje. Iedere gek zijn gebrek.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En de verse Ayatollah rolstoelt vrolijk joehoe roepende van bunker naar bunker in een vrouwenjurk.![]()
Beetje het tegenovergestelde van Trump, zijn gezicht werd bijna weggeschoten maar die stond een paar seconden later alweer triomfantelijk met zijn vuistje in de lucht te zwaaien.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een grappig gezicht.graag verwijderen![]()
Gaan geen bommen vallen meer. Trump heeft de boel geannuleerd zojuist.
Beurs schiet ook omhoog
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Trump Truth Social post: "Based on the fact that discussions with the Islamic Republic of Iran have been brought to the highest level of Iranian leadership and approved, I have, as President of the United States of America, cancelled the scheduled strikes and bombings against Iran this evening. Discussions and final points have been, in both concept and great detail, approved by all parties involved, including the United States, Israel, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Turkey, Pakistan, Bahrain, Kuwait, Jordan, Egypt, and others. The Naval Blockade will remain in full force and effect until this Transaction is finalized — Time and place of the signing to be announced shortly.
DONALD J. TRUMP PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA"
Alles op orde nu voor de grootste IPO ooit: SpaceX morgen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja en dan zaterdag weer met bommen gooienquote:Op donderdag 11 juni 2026 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beurs schiet ook omhoogDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ja maar das zaterdag pas.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja en dan zaterdag weer met bommen gooien
Morgen gaat Trump eerst denk ik showen met SpaceX.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Echt niet te geloven dit allemaal.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja en dan zaterdag weer met bommen gooien![]()
Nouja begint inmiddels wel voorspelbaar te worden allemaalquote:Op donderdag 11 juni 2026 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt niet te geloven dit allemaal.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Daar zit wat in. Ben blij als dit allemaal voorbij is.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja begint inmiddels wel voorspelbaar te worden allemaal![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beurs schiet ook omhoog
Kan goed.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:10 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Zou hij hierom zo boos zijn?
https://www.wionews.com/w(...)m_source=copilot.com
(disclaimer: onbevestigd)
De vorige keer klapten de Iraniers van het 5th HQ in Bahrein tot de AN/TPY-2 THAAD radars tot weetikveel wat voor essentieel Amerikaans in de poeier.
Alleen de herbouw van Fort Buehring in Koeweit gaat 5 miljard US dollar kosten bleek uit de senaatsverhoren.
Het zal niemand verbazen als het VS verdedigingschild deze keer weer gatenkaas is.
Nog een mooie anekdote nu de Iraanse F-14s weer vliegen. De Iraniers kwamen - jaren geleden - met de F-14AM update - en nieuwe kleurtjes.
Ze noemden het nieuwe kleurenschema "Asian Minor II". Als meme op de Amerikaanse kleurenschema's als "European I".
The modernized Iranian F-14AM Tomcat generally wears a three-tone Asian Minor II camouflage pattern. This distinctive, angular "splinter" scheme features two distinct shades of blue and one shade of gray, heavily inspired by U.S. Marine corps "Aggressor" squadrons and Russian 4th/5th-generation fighters.
![]()
![]()
![]()
Een tennisveld dat mach 2 + weet te behalen en die Iraniërs weten hem in de lucht te houden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:44 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Kan goed.
De vorige keer klapten de Iraniers van het 5th HQ in Bahrein tot de AN/TPY-2 THAAD radars tot weetikveel wat voor essentieel Amerikaans in de poeier.
Alleen de herbouw van Fort Buehring in Koeweit gaat 5 miljard US dollar kosten bleek uit de senaatsverhoren.
Het zal niemand verbazen als het VS verdedigingschild deze keer weer gatenkaas is.
Nog een mooie anekdote nu de Iraanse F-14s weer vliegen. De Iraniers kwamen - jaren geleden - met de F-14AM update - en nieuwe kleurtjes.
[ afbeelding ]
Ze noemden het nieuwe kleurenschema "Asian Minor II". Als meme op de Amerikaanse kleurenschema's als "European I".
The modernized Iranian F-14AM Tomcat generally wears a three-tone Asian Minor II camouflage pattern. This distinctive, angular "splinter" scheme features two distinct shades of blue and one shade of gray, heavily inspired by U.S. Marine corps "Aggressor" squadrons and Russian 4th/5th-generation fighters.
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2026 19:49:49 ]![]()
De Grumman F-14 Tomcat;
toch wel een van de mooiste vliegtuigen ever
Samen met de McDonnell Douglas F-4 Phantom II
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,![]()
En laat Iran ze beiden hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2026 19:52 schreef vosss het volgende:
De Grumman F-14 Tomcat;
toch wel een van de mooiste vliegtuigen ever
Samen met de McDonnell Douglas F-4 Phantom II
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2026 19:55:38 ]![]()
Joh. Ik dacht dat de Epstein coalitie die al lang op de grond had vernietigd in de eerste dagen van deze oorlog.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:44 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Kan goed.
[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Nee joh, ze hebben ze gemoderniseerd en hebben inmiddels al een Amerikaans vliegdekschip en op een na alle Spirit bommenwerpers uit de lucht geschoten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Joh. Ik dacht dat de Epstein coalitie die al lang op de grond had vernietigd in de eerste dagen van deze oorlog.graag verwijderen![]()
quote:Voorafgaand aan het WK voetbal van 2022 in Qatar werden we door de reguliere media overspoeld met koppen over de mensenrechtenschendingen in het land en het gebrek aan vrijheid van meningsuiting.
Maar over vergelijkbare kwesties in de Verenigde Staten zijn diezelfde media grotendeels stil gebleven -- zelfs in een periode waarin de Amerikaanse overheid zich openlijk heeft gedragen als een ontspoorde staat en fascistische trekjes heeft vertoond.
Ze hebben actief een genocide gefinancierd. Andere landen gebombardeerd in duidelijke strijd met het internationaal recht. Onderdak geboden aan een persoon die door het Internationaal Strafhof (ICC) wordt gezocht wegens oorlogsmisdaden. De vrijheid van meningsuiting ingeperkt. Agenten (ICE) ingezet die onschuldige mensen fysiek hebben mishandeld en zelfs gedood.
Het verschil in de manier waarop de media over Qatar versus de Verenigde Staten berichten, is niet alleen hypocriet. Het legt ook het overduidelijke racisme bloot dat nog steeds bestaat in de berichtgeving van de reguliere media over het mondiale Noorden tegenover het mondiale Zuiden.![]()
SpaceX lijkt voorlopig niet veel waardevoller dan #Trump en #Melania.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar das zaterdag pas.
Morgen gaat Trump eerst denk ik showen met SpaceX.![]()
China krijgt niet echt steun van de VS. Wat VAE in Soedan doet wordt niet gesteund door de VS.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:19 schreef Badada het volgende:
[..]
Doel je op die landen die openlijk door de VS gesteund worden?Corporate translator![]()
De Epstein coalitie?quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Joh. Ik dacht dat de Epstein coalitie die al lang op de grond had vernietigd in de eerste dagen van deze oorlog.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik vind dit zo'n leuke rubriek.quote:Op donderdag 11 juni 2026 23:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]
Hoe lang duurt het hierna ook alweer meestal voordat hij weer gaat dreigen. 2 dagen?![]()
China en steun van de VS? Kom op. Als het ook maar enigszins mogelijk was, zouden ze dat land zonder aarzelen laten imploderen om hun mondiale hegemonie veilig te stellen. Geef Amerikaanse politici de keuze tussen 250 miljoen dode Chinezen om de Amerikaanse hegemonie voor de komende 500 jaar veilig te stellen, of geen dode Chinezen maar een verzwakking van die hegemonie, en negen van de tien zouden voor het eerste kiezen. Maak je geen illusies over de VS.quote:Op donderdag 11 juni 2026 23:24 schreef HSG het volgende:
[..]
China krijgt niet echt steun van de VS. Wat VAE in Soedan doet wordt niet gesteund door de VS.![]()
Over 100 jaar zullen ze vertwijfeld boeken schrijven over hoe we de beurscrash van 26/27 toch eigenlijk wel hadden moeten zien aankomen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar das zaterdag pas.
Morgen gaat Trump eerst denk ik showen met SpaceX.![]()
Het gaat waarschijnlijk om het concept waar ze twee weken geleden al bijna overeenstemming over hadden, maar Trump op het laatste moment nog verregaande eisen toevoegde en zo de deal opblies. Waarschijnlijk omdat het te veel leek op, of zelfs slechter was dan die van Obama lol.quote:Op donderdag 11 juni 2026 23:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]
Hoe lang duurt het hierna ook alweer meestal voordat hij weer gaat dreigen. 2 dagen?
Wat voor deal er ook op tafel komt, het zal geen stand houden, zeker niet op de langere termijn.
Zolang de echte problemen rond Israel, Hezbollah en de Palestijnen niet serieus worden aangepakt, kun je ervan uitgaan dat het slechts een kwestie van tijd is voordat het opnieuw escaleert.
Bibi heeft trouwens aangekondigd dat Israel “no part of the deal” is, waarschijnlijk om politiek te overleven in eigen land. Trump doet verwoede pogingen om Bibi te sideline voordat hij de boel kan saboteren.
Op de achtergrond speelt het afknijpen van de energy flow naar China ook een rol.![]()
Toch wel grappig dat je Trump fan lijkt te zijn, maar heel boos wordt als het nieuws de woorden van Trump als waarheid brengt:quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje het tegenovergestelde van Trump, zijn gezicht werd bijna weggeschoten maar die stond een paar seconden later alweer triomfantelijk met zijn vuistje in de lucht te zwaaien.
Iran’s Military is a complete and total mess. Much of it, like their Navy and Air Force, doesn’t even exist anymore - They have been completely defeated. Iran is all talk and no action. The Bully of the Middle East is DEAD!!! They’ve taken too long to negotiate a deal that would have been great for them, now they will have to pay the price!!! President DONALD J. TRUMP https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/116725476229257491
[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2026 06:05:22 ]![]()
Geheel volgens het script.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje het tegenovergestelde van Trump, zijn gezicht werd bijna weggeschoten maar die stond een paar seconden later alweer triomfantelijk met zijn vuistje in de lucht te zwaaien.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dankjewel, dit verklaart weer wat meer.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Four US Air Force C-17 planes departed for Europe on Thursday, carrying equipment for a possible trip by Vice President JD Vance to a signing ceremony in Geneva in the coming days, "Iran will never have nuclaeair weapons"
The movements came alongside separate US military support flights for President Donald Trump’s expected attendance at the G7 summit near Geneva, with five other C-17s delivering Secret Service, White House Military Office and Air Force equipment to Geneva International Airport.
Hopelijk ook stoppen met het verkrachten en doodschieten van Iraanse vrouwen, homo's en jongeren, chantage van de wereldeconomie en het financieren van 90 procent van het globale terrorisme.
THE ART OF THE DEAL.graag verwijderen![]()
Bron? Of verspreid je wat standaard SpaceX IPO propaganda?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:11 schreef UitStraling het volgende:
Four US Air Force C-17 planes departed for Europe on Thursday, carrying equipment for a possible trip by Vice President JD Vance to a signing ceremony in Geneva in the coming days, "Iran will never have nuclaeair weapons"
The movements came alongside separate US military support flights for President Donald Trump’s expected attendance at the G7 summit near Geneva, with five other C-17s delivering Secret Service, White House Military Office and Air Force equipment to Geneva International Airport.
Hopelijk ook stoppen met het verkrachten en doodschieten van Iraanse vrouwen, homo's en jongeren, chantage van de wereldeconomie en het financieren van 90 procent van het globale terrorisme.
THE ART OF THE DEAL.And what rough beast, its hour come round at last,
Is ook altijd een mooie.quote:
Ten eerste was dit een paar maanden geleden helemaal niet aan de orde en ten tweede claimt Trump constant de volledige controle over de SvH te hebben, dus waar blijven die schepen?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Nooit meer opengooien die straat wat mij betreft, succes ermee Iranquote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is ook altijd een mooie.
Ten eerste was dit een paar maanden geleden helemaal niet aan de orde en ten tweede claimt Trump constant de volledige controle over de SvH te hebben, dus waar blijven die schepen?graag verwijderen![]()
Wel bewonderenswaardig van je dat je opkomt voor het welzijn van de bevolking, maar in die andere topic mag de bevolking ineens uitgeroeid worden. Ergens daarboven is er volgens mij kortsluiting, want je weet dat de Iraniers achter die andere bevolking staan.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:11 schreef UitStraling het volgende:
THE ART OF THE DEAL.![]()
Nee. Trouwens het is allemaal de schuld van Turkije en Saoedi-Arabië.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 00:45 schreef Peppert het volgende:
[..]
China en steun van de VS? Kom op. Als het ook maar enigszins mogelijk was, zouden ze dat land zonder aarzelen laten imploderen om hun mondiale hegemonie veilig te stellen. Geef Amerikaanse politici de keuze tussen 250 miljoen dode Chinezen om de Amerikaanse hegemonie voor de komende 500 jaar veilig te stellen, of geen dode Chinezen maar een verzwakking van die hegemonie, en negen van de tien zouden voor het eerste kiezen. Maak je geen illusies over de VS.Corporate translator![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 00:45 schreef Peppert het volgende:
[..]
China en steun van de VS? Kom op. Als het ook maar enigszins mogelijk was, zouden ze dat land zonder aarzelen laten imploderen om hun mondiale hegemonie veilig te stellen. Geef Amerikaanse politici de keuze tussen 250 miljoen dode Chinezen om de Amerikaanse hegemonie voor de komende 500 jaar veilig te stellen, of geen dode Chinezen maar een verzwakking van die hegemonie, en negen van de tien zouden voor het eerste kiezen. Maak je geen illusies over de VS.![]()
De clash in de toekomst tussen Turkije en Israel is onvermijdelijk, je ziet nu al dat extremisten zich op een dergelijk conflict voorbereiden. Benieuwd wel wat onze positie als Navo zijnde daarin gaat zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee. Trouwens het is allemaal de schuld van Turkije en Saoedi-Arabië.![]()
En dat is de schuld van Egypte.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:12 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
De clash in de toekomst tussen Turkije en Israel is onvermijdelijk, je ziet nu al dat extremisten zich op een dergelijk conflict voorbereiden. Benieuwd wel wat onze positie als Navo zijnde daarin gaat zijn.Corporate translator![]()
Gewoon. Net als heel veel mensen die zomaar iemand of een land de schuld geven doe ik dat ook.quote:Corporate translator![]()
Dan geraken ze op ramkoers met de VS. die hebben nog een zwaar appeltje met ze te schillen aangaande Incirlik en het Russische S-400 systeem.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:12 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
De clash in de toekomst tussen Turkije en Israel is onvermijdelijk, je ziet nu al dat extremisten zich op een dergelijk conflict voorbereiden. Benieuwd wel wat onze positie als Navo zijnde daarin gaat zijn.graag verwijderen![]()
Tremble mortals.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan geraken ze op ramkoers met de VS. die hebben nog een zwaar appeltje met ze te schillen aangaande Incirlik en het Russische S-400 systeem.![]()
![]()
Zal ook niet snel gebeuren, naast een dictator is Erdogan ook een bange man die zijn droom van een groot Turks rijk rond de Middellandse Zee niet graag in rook op ziet gaan.quote:graag verwijderen![]()
Tijd om Israël terug te geven aan Türkiye.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:12 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
De clash in de toekomst tussen Turkije en Israel is onvermijdelijk, je ziet nu al dat extremisten zich op een dergelijk conflict voorbereiden. Benieuwd wel wat onze positie als Navo zijnde daarin gaat zijn.![]()
Ja die goede oude tijd.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:04 schreef alternatif het volgende:
[..]
Tijd om Israël terug te geven aan Türkiye.
Als we het nu over Ottomaanse Rijk gaan hebben dan gebeurt er werkelijk geen reet meer in Iran.
Benieuwd wanneer we dan echt naar 3 euro de liter gaan.![]()
Of aan de Macedoniërs.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:04 schreef alternatif het volgende:
[..]
Tijd om Israël terug te geven aan Türkiye.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Voorlopig nog nietquote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd wanneer we dan echt naar 3 euro de liter gaan.
quote:Brent Crude Oil (USD/Bbl)
$86.441 (-4.36%)Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt![]()
Wilde feestjes hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Boerka's en witte neptanden in plaats van bikini's en kale otter op Ibiza.
Hoezo, Israel kan dat toch makkelijk alleen af?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan geraken ze op ramkoers met de VS. die hebben nog een zwaar appeltje met ze te schillen aangaande Incirlik en het Russische S-400 systeem.![]()
Op het moment dat je denkt dat er misschien dan toch wel een deal aan lijkt te komen omdat er van meerdere kanten positieve signalen komen, gooit Trump weer een tweet de ether in waardoor je weet dat het toch niet gaat gebeuren
https://trumpstruth.org/statuses/39226quote:The terms that Iran leaked out to the Fake News have NOTHING to do with the terms that were agreed to, in writing. What they said, including their weak and pathetic statement on having a deal, bears no relation to the truth. Very dishonorable people to deal with. With them, there is no such thing as dealing in good faith. AMAZING! Also, their totally rebuffed Drone attack last night against Indian Ships leaving the Hormuz Strait is TOTALLY UNACCEPTABLE. They better get their act together, and FAST! President DONALD J. TRUMPOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
De ironiequote:What they said, including their weak and pathetic statement on having a deal, bears no relation to the truth. Very dishonorable people to deal with. With them, there is no such thing as dealing in good faith.![]()
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Je zou bijna denken dat het 'pump and dumb' friday is. Voor die gene die het patroontje nog niet herkennen.![]()
![]()
Ja maar dat is anders. Moslims mogen landen veroveren, mensen onderdrukken en tot slaaf maken.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 12-06-2026 16:45:37 ]Corporate translator![]()
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:11 schreef Since2003 het volgende:
Och man laat dit fake zijn. Anders zijn ze echt verloren hoor.
[ x ]
Welke deal er ook getekend wordt, de VS heeft keihard gefaald en in feite deze oorlog verloren.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:47 schreef nostra het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)toond/156955201.html![]()
Naja, hij doet het tenminste.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:11 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ziet er heel fake uit. Bovendien lijkt Hegseth me niet de man die zich zo zou laten filmenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:11 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]![]()
Hoezo. Die man stikt van de kennis en ervaring. Niet alsof ie een SBS6 presentator was oidquote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:11 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Die wist heus wel dat Iran stikt van de drones en raketten terwijl de VS moeite heeft met patriots. Of dat Iran Hormuz kon sluiten.
Maak je geen zorgen, het Witte Huis is in uiterst capabele handen. Zie bijv Groenland of Oekraïne.![]()
Mocht er een deal getekend worden, dan zal Trump J.D. Vance onder de bus gooien en hem ernaartoe sturen om te tekenen. Elke deal zal er immers niet goed uitzien voor de VS en Trump denkt zo onder de verantwoordelijkheid uit te komen lol.![]()
Iranian foreign minister: Lebanon is part of the US agreement
Abbas Araghchi, the Iranian foreign minister, is speaking to Iranian media and saying that an end of war on all fronts – including Lebanon – will be announced as part of the deal, Reuters reports.
An end of war in Lebanon, Araghchi said, means Israel’s withdrawal from occupied areas.
More to come.
(guardian)
Dit lijkt me nog steeds het grootste obstakel. Gaat Israel zich echt terug trekken nu Hezbollah net FPV drones onder de knie begint te krijgen?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik denk dat Trump Bibi onder druk gaat zetten zodat hij een exit heeft om uit de oorlog te stappen. Zodra dat gebeurd is, zal Bibi zijn allesvernietigende strategie gewoon voortzetten en kan de hele shitshow weer verder. Alleen dit keer zal Trump zeggen vechten jullie het samen maar uit, I’m out, I won, bye bye, thank you for your attention to this matter!quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Abbas Araghchi, the Iranian foreign minister, is speaking to Iranian media and saying that an end of war on all fronts – including Lebanon – will be announced as part of the deal, Reuters reports.
An end of war in Lebanon, Araghchi said, means Israel’s withdrawal from occupied areas.
More to come.
(guardian)
Dit lijkt me nog steeds het grootste obstakel. Gaat Israel zich echt terug trekken nu Hezbollah net FPV drones onder de knie begint te krijgen?
Bekijk deze YouTube-video
De Iron Dome schijnt een beetje overhyped te zijn. Volgens militaire analisten is er aanzienlijke schade ontstaan na de Iraanse aanvallen, maar Israel doet er alles aan om dat te verbergen. Hoe komt men tot die conclusie? Als Israel wordt aangevallen, slaan ze normaal gesproken dubbel zo hard terug. De laatste keer heeft Iran Israel twee keer aangevallen en Israel slechts een keer gereageerd. Dat doet vermoeden dat er iets aan de hand is...
Reuters: De UAE gaan 10 miljard dollar aan bevroren Iraanse tegoeden weer vrijgeven. Er zou al 3 miljard dollar zijn overgemaakt naar Iran. De UAE proberen op deze manier Iran af te kopen zodat het hen niet langer aanvalt, wat ook zou verklaren waarom zij tijdens de laatste aanvallen geen doelwit meer waren. Die hebben op het verkeerde paard gegokt en verloren, nu moeten ze op de blaren zitten.
Het zou mooi zijn voor Trump als morgen, op zijn verjaardag, alles rond is.
[ Bericht 7% gewijzigd door AFA2022 op 13-06-2026 06:52:19 ]![]()
Triest dat NLse inwoners zo denken, maar dat komt puur door welke media je tot je neemtquote:. Leo Dhont
11 uur geleden
@Bert Spierings, Ach hou toch op. Laat je niks wijsmaken door al die Neocons die aan Trump z'n voeten liggen. Als je Iran met rust laat, dan heb je er niks van te vrezen. Mag ik in de herinnering roepen dat Iran zelf nog NOOIT een oorlog is begonen? En dat Iran allemal proxy oorlogen uitvecht is ook onzin. Iran vertelde Hesbollah nota bene te stoppen en die lui vechten gewoon door. Dat Israel- Hesbollah conflict, dat staat helemaal los van Iran. Laat Iran met rust en er is niks aan de hand.Vakman pur sang![]()
Niet triest maar erg ongewenst, dit heeft niets met de vrijheid van meningsuiting te maken maar met pure domheid, kunnen we hier helemaal niks mee in dit land, opdonderen ermee.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Triest dat NLse inwoners zo denken, maar dat komt puur door welke media je tot je neemtgraag verwijderen![]()
Daarom moet Europa met een voorstel komen om geheel Libanon te bevrijden van de Iraniërs en de Palestijnen, opgelost, doen we ook nog eens wat.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
More to come.
(guardian)
Dit lijkt me nog steeds het grootste obstakel. Gaat Israel zich echt terug trekken nu Hezbollah net FPV drones onder de knie begint te krijgen?graag verwijderen![]()
Wacht waarom Europa en niet de emiraten?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom moet Europa met een voorstel komen om geheel Libanon te bevrijden van de Iraniërs en de Palestijnen, opgelost, doen we ook nog eens wat.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die mogen een COA of zestig openen om ze op te vangen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wacht waarom Europa en niet de emiraten?graag verwijderen![]()
Wie opvangen? Iraniers in Libanon?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die mogen een COA of zestig openen om ze op te vangen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die hebben centjes genoeg om terug te keren naar hun villa's in Teheran.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 10:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wie opvangen? Iraniers in Libanon?graag verwijderen![]()
Iran doet wel stoer maar die hebben ook forse klappen opgelopen. Die zijn ook niet zonder kleerscheuren uit de oorlog gekomen. Qua reputatieschade ligt het zwaartepunt duidelijk bij de VS.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:19 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Welke deal er ook getekend wordt, de VS heeft keihard gefaald en in feite deze oorlog verloren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: