abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2026 @ 10:28:02 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221007002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:49 schreef AFA2022 het volgende:
The orange man is turning more into a red man, omdat hij zijn zin maar niet krijgt.

"Zelfverdedigingsaanvallen volgens Trump", ik zou hem bijna geloven maar mijn brein zegt echt iets anders. Een beetje hetzelfde als dat ik naar Canada zou gaan, daar bij een huis inbreek, alles sloop en roep: "het is om te voorkomen dat de mensen bij mij inbreken".

Wat denkt hij met deze zelfverdedigingsaanvallen te kunnen bereiken? Iran dwingen tot een deal, no chance. Btw ik zie Trump uit wanhoop ook nog gewoon groundforce inzetten, hij heeft gewoon geen andere opties meer. Dat zal gepaard gaan met doden en dan is het ook gelijk einde oefening voor Trump. Epicbeardman sorry man. _O_

China zit met popcorn achterover en denkt laat Iran maar het Oekraine worden van de VS.
Hij moet het wel als zelfverdediging brengen volgens mij, ipv met congress.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221007008
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Typisch wel dat de Israel fans zelfs moord op baby's vergoeilijken.
Dat de kinderen dood gaan tijdens de oorlog is gewoon realiteit.
Constatatie van het feit is constatatie van het feit. Niet meer, niet minder.
De rest is je eigen fantasie.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221007073
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:20 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Meid, ik hoop ten minste dat je goed uitgeslapen bent.
We zijn inmiddels 5 dagen verder, dus met jouw dagenlange nachtrust zit het vast wel goed.
Dat blijkt wel uit je constatatie.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221007140
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:59 schreef Peppert het volgende:
Je kunt veel zeggen over Iran, maar het is toch wel het enige land dat daadwerkelijk iets doet tegen de genocide in Gaza en de etnische zuivering in Zuid-Libanon. Samen met de Houthis, hoewel dat eerder een losse en ongeregelde groepering is, staat Iran daarin praktisch alleen. De rest van de wereld kijkt grotendeels toe.

Ik hoop dat toekomstige historici deze periode eerlijk en duidelijk zullen beschrijven. Ook de steun van landen als Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten aan de Gaza genocide moet helder en ondubbelzinnig in de geschiedenisboeken worden vastgelegd.
Iran staat alleen omdat Iran (samen met Hesbolllah, Hamas en Hoethies) is door de rest van de wereld als terreur organisatie erkend. Er zijn weinig idioten in de wereld die een terreur staat willen ondersteunen. Inclusief sympathisanten.

Iran wilde Israël vernietigen nog lang voor "genocide in Gaza" en "etnische zuivering in Zuid Libanon" en heeft meerdere keren in Israël aanslagen gepleegd toen Gaza en Zuid Libanon niet eens in picture waren. Dus je poging om de kar voor het paard te zetten gaat niet werken.

Je kan allerlei feiten proberen te verdraaien maar de chronologie van de gebeurtenissen kun je niet veranderen. Eerst heeft Gaza Israël aangevallen, dan heeft Israël Gaza aangevallen. En niet andersom.

Boodschap is simpel: iedereen die Israël aanvalt, gaat dood.
pi_221007218
Ik val Israël constant aan dus ga maar weer zitten David.
pi_221007229
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221007233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:28 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat de kinderen dood gaan tijdens de oorlog is gewoon realiteit.
Constatatie van het feit is constatatie van het feit. Niet meer, niet minder.
De rest is je eigen fantasie.
Nee het is geen feit dat soldaten bewust kinderen vermoorden in oorlog. Het zijn IDF soldaten die in hun bloedlust zelfs kinderen als doelwit kiezen.

quote:
Artsen zagen in Gaza een verontrustend patroon: kinderen met een enkele schotwond in hoofd of borst, een teken dat er gericht op ze is geschoten.
https://www.volkskrant.nl(...)ael-oorlog~v1778945/

Typisch dat je moord op kinderen goedpraat.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-leger~a3854b0f/

Beelden tonen hoe Israëlische soldaat baby Sam doodschiet: nieuwe video strookt niet met uitleg van leger

quote:
,,De militair gaf een teken dat ik moest stoppen. Ik bracht de auto volledig tot stilstand en legde mijn handen op het stuur. Meteen daarna openden ze het vuur", vertelt Fahd.
Dat is het meest morele leger voor je. Als je naar ze luistert nemen ze je alsnog onder vuur en vermoorden ze je baby.

Dat zijn de feiten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 11-06-2026 11:15:21 ]
pi_221007286
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
We zijn inmiddels 5 dagen verder, dus met jouw dagenlange nachtrust zit het vast wel goed.
Dat blijkt wel uit je constatatie.
5 dagen? Shit, het vloog als 2 uur )) Heb een historische route gehad in/rond Valkenburg. Veel monumenten, kastelen en ruïnes bekeken, heel veel geleerd en nog meer gelachen, en jullie 5 dagen verder en steeds diezelfde shit over "genocide" en "etnische zuivering" |:(

Maar even serieus, als je dat nog niet wist, dit is juist de reden waarom forumboards nog in de tijden van phBB veel populairder werden dan de #IRC chats.

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 11-06-2026 11:23:47 ]
pi_221007301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:04 schreef Since2003 het volgende:
Ik val Israël constant aan dus ga maar weer zitten David.
Je krijgt groetjes van Nasrallah, het is alleen een kleine vertraging op de route maar dat komt wel goed.
pi_221007315
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee het is geen feit dat soldaten bewust kinderen vermoorden in oorlog. Het zijn IDF soldaten die in hun bloedlust zelfs kinderen als doelwit kiezen.
[..]
Zulke beschuldigingen moeten worden bewezen door Officier van Justitie. Losse claims over intentie hebben geen waarde.
pi_221007380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:19 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je krijgt groetjes van Nasrallah, het is alleen een kleine vertraging op de route maar dat komt wel goed.
Hoe het eindigt staat geschreven inderdaad. ;)
pi_221007382
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:23 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Zulke beschuldigingen moeten worden bewezen door Officier van Justitie. Losse claims over intentie hebben geen waarde.
Nee. Het gaat niet om losse claims. Verder hoeven Israelische soldaten zich niet te verantwoorden voor de rechtbank. Als ze dat moeten is het vrijspraak. Israel kent geen waarde toe aan Palestijnse kinderen.
pi_221007415
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim dit. Israël heeft dus een geschoten op een baby in een auto. Dat werkt de suggestie dat die baby het doelwit was. Tenminste dat is dus wat deze man nu claimt. Dat is een flinke aantijging die ook een flinke bewijslast vraagt. Zoals wel vaker is die bewijst last nergens, het blijft bij de ongefundeerde aantijging zonder enig bewijs.
Ja, daar zijn ze goed in.
quote:
De definitie van "collateral damage" (in het Nederlands vaak vertaald als collaterale schade of nevenschade) in de context van oorlog en gewapende conflicten is:

De onbedoelde of bijkomstige dood, verwonding of vernietiging van burgers, niet-strijders en civiele infrastructuur (zoals huizen, ziekenhuizen of scholen) als gevolg van een militaire aanval die gericht is op een legitiem militair doelwit.

In het oorlogsrecht (zoals de Geneefse Conventies) wordt de term "collateral damage" formeel omschreven als "incidental loss of life or injury to civilians, or damage to civilian objects".
pi_221007423
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:38 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Hoe het eindigt staat geschreven inderdaad. ;)
Ja-ja, daar geloofde Nasrallah ook in, ik heb dat liedje al gehoord:

Bekijk deze YouTube-video
pi_221007454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:43 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ja, daar zijn ze goed in.
[..]

Het is niet onbedoeld als je een auto vraagt te stoppen zodat je hem daarna kan doorzeven met kogels.

Waarom blijf je je in deze bochten wringen om moord op een baby goed te praten?
pi_221007485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel kent geen waarde toe aan Palestijnse kinderen.
Wat is dat voor een k*t argument? Palestijnen kennen ook geen waarde toe aan Israëlische kinderen. En? Is dat voor het eerst in je leven dat je nu pas achter komt dat in een oorlog vechtende volken elkaar haten?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee. Het gaat niet om losse claims.
Totdat het bewezen is in de rechtbank, zie ik dat voornamelijk als losse claims. Zeker als ze puur op emoties gebaseerd zijn. Oorlogsmisdaden kunnen in elk oorlog gebeuren, maar daar zijn dus die rechtbanken voor bedoeld. Vrijspraak is ook rechtspraak.
pi_221007518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:58 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wat is dat voor een k*t argument? Palestijnen kennen ook geen waarde toe aan Israëlische kinderen. En? Is dat voor het eerst in je leven dat je nu pas achter komt dat in een oorlog vechtende volken elkaar haten?

Totdat het bewezen is in de rechtbank, zie ik dat voornamelijk als losse claims. Zeker als ze puur op emoties gebaseerd zijn. Oorlogsmisdaden kunnen in elk oorlog gebeuren, maar daar zijn dus die rechtbanken voor bedoeld. Vrijspraak is ook rechtspraak.
Palestijnen hebben de afgelopen jaren geen duizenden Israelische kinderen vermoord. Nogmaals je argument dat in oorlog kinderen een legitiem doelwit zijn slaat nergens op.

Verder weet je ook dat geen Israelische rechtbank dit zal veroordelen. Vrijspraak door een Israelische rechtbank zegt natuurlijk verder niks. Dat land is geen rechtsstaat.
pi_221007536
Stel je eens voor dat de wereldbevolking gezamenlijk een legermacht opstelt die alle (wannabe) dictators, oorlogsmisdadigers en corrupte leiders oppakt en in een gevangenis zet. Wat zou dat mooi zijn en zo rechtvaardig.

Een kijkje nemen in dat gevang wordt dan wel heel interessant. Netflix zal er direct een serie van maken lol.
pi_221007648
twitter
pi_221007655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:17 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
5 dagen? Shit, het vloog als 2 uur )) Heb een historische route gehad in/rond Valkenburg. Veel monumenten, kastelen en ruïnes bekeken, heel veel geleerd en nog meer gelachen, en jullie 5 dagen verder en steeds diezelfde shit over "genocide" en "etnische zuivering" |:(

Maar even serieus, als je dat nog niet wist, dit is juist de reden waarom forumboards nog in de tijden van phBB veel populairder werden dan de #IRC chats.
Je begon zelf over uitgeslapen zijn. Als reactie op een post van 5 dagen oud.

Verder is deze oorlog al sinds 28 februari dezelfde shit. En het gelazer in het Midden-Oosten bestaat al sinds de tijden van het Oude Testament. Toch kom jij, zelfs na zo'n leerzame minivakantie, hier ook gewoon weer terug om je standaard lulverhalen op te hangen.

Toch is het fijn dat je weer terug bent. Jij hebt 5 dagen in Limburg gelachen om ruïnes en kastelen; nu kunnen wij weer om jou lachen.

En ouderwetse forums hebben hun positie gewoon verloren aan de social media.
En omdat heel veel mensen erachter zijn gekomen dat er inderdaad wel wat beter te doen is. Wat dat betreft is Zuid-Limburg een geweldige lokatie. Ook ik ben soms voor korte of langere tijd online niet actief. Niks mis mee.
pi_221007774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is niet onbedoeld als je een auto vraagt te stoppen zodat je hem daarna kan doorzeven met kogels.
Ja, zoiets kan helaas gebeuren. Burgers auto's worden ook gezien als potentiële dreiging in Israël, dankzij talloze terreur aanslagen juist vanuit die gebieden, juist in Hebron. Dat er een gezin met baby in die auto zit zegt nog niks, die palestijnen deden in het verleden nog veel ergere dingen. Dus ja, bij elk verdacht beweging kan er worden geschoten. Ik zeg niet dat het goed is of zo hoort, ik weet ook niet wat er precies gebeurd was, maar de realiteit ontkennen lijkt me ook niet gezond. En op basis van zulke gevallen Israël beschuldigen in doelgericht vermoorden van kinderen vind ik veel te ver gezocht. Juridisch-technisch gezien is dat juist de verantwoordelijkheid van Hamas, die burgers kleding, auto's en objecten gebruikt voor militaire doelen in eerste instantie. Daarmee zetten ze de bevolking van Gaza of geoccupeerde gebieden onder vuur van IDF.
quote:
Derde Verdrag van Genève (GC III), Artikel 4. lid A, punt 2

"Leden van andere milities en leden van andere vrijwilligerskorpsen [...] mits zij aan de volgende voorwaarden voldoen:
a. onder bevel staan van een persoon die verantwoordelijk is voor zijn ondergeschikten;
b. het voeren van een vast, van een afstand herkenbaar onderscheidingsteken;
c. het openlijk dragen van wapenen;
d. het in acht nemen van de wetten en gebruiken van de oorlog bij hun operaties."

Aanvullend Protocol I bij de Geneefse Conventies, Artikel 37 (Perfidie):

"1. Handelingen die erop gericht zijn het vertrouwen van een tegenstander te wekken om hem te doen geloven dat hij recht heeft op, of verplicht is bescherming te verlenen volgens de regels van het internationaal recht [...] vormen perfidie. De volgende handelingen zijn voorbeelden van perfidie:
a. het veinzen van de status van burger, niet-strijder;"
Dus ja, triest dat zulke gevallen gebeuren. Maar niemand had belooft dat het leven alleen leuk en zacht zal zijn. Soms is het koud en keihard. Het beste manier om dit soort onnodig slachtoffers te voorkomen, is geen oorlog beginnen.
pi_221007785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Waarschijnlijk vervoerden ze drugs...

Aan de andere kant van de wereld: Taiwan schiet voor het eerst richting China bij oefening met Amerikaanse raketten. Wat een timing ook _O-
pi_221007847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:40 schreef AFA2022 het volgende:

[..]

Aan de andere kant van de wereld: Taiwan schiet voor het eerst richting China bij oefening met Amerikaanse raketten. Wat een timing ook _O-
En in Noord-Ierland is het ook weer gezellig.

Al die ouwe zinloze oorlogen en burgeroorlogen gaan we gezellie met ze alle nog eens overdoen.
Het valt uiteraard wel te hopen dat onze beschaafde superieure westersche beschaving wint. Anders hebben we verdomme die beschaafde atoombom helemaal voor nix als eerste uitgevonden!
pi_221007882
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:40 schreef AFA2022 het volgende:

[..]

Howard en z'n kloontje hebben a priori axiomatisch vastgesteld dat de IDF niets verkeerd kan doen en altijd goede intenties heeft. Vanuit dat wereldbeeld is het makkelijk redeneren natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221008046
quote:
[ x ]
3 mensen uit India dood door de VS. Gaat vast weer veel goeds doen voor de internationale positie van de VS.
pi_221008088
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De reservevoorraden zijn best groot. Ik geloof dat de VS het tot 2027 kan uitzingen. Hoewel ze idd nu op het laagste niveau ooit staan (sinds het vullen).

En de gedachte is dat het voor die tijd wel goed komt.
Grappig ding van die Amerikaanse reserve is dat de ondergrondse opslag die ze ervoor gebruiken niet gebouwd is op meerdere keren legen en weer vullen. Het is al een paar keer legen over zijn verwachte levensduur heen en nu gaan ze helemaal door tot het gaatje.

Trump is zoveel mogelijk manieren voor de VS om een langer conflict vol te houden aan het uithollen.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 13:03:59 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221008108
quote:
[ x ]
Opmerkelijk hoe de US Navy onder de bezielende leiding van Trump en die doorgesnoven dronkaard vooral een soort van ordinaire kapersbende lijkt te zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221008128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Palestijnen hebben de afgelopen jaren geen duizenden Israelische kinderen vermoord.
Niet omdat ze het niet meerdere malen hadden geprobeerd.
quote:
Nogmaals je argument dat in oorlog kinderen een legitiem doelwit zijn slaat nergens op.
Ik zei nergens dat kinderen legitiem doelwit zijn, dakduif. Ik zei "collateral damage".

quote:
Verder weet je ook dat geen Israelische rechtbank dit zal veroordelen.
Nee, dat week ik niet.

quote:
Vrijspraak door een Israelische rechtbank zegt natuurlijk verder niks. Dat land is geen rechtsstaat.
Pffff.....Ja hoor
pi_221008152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Howard en z'n kloontje hebben a priori axiomatisch vastgesteld dat de IDF niets verkeerd kan doen en altijd goede intenties heeft. Vanuit dat wereldbeeld is het makkelijk redeneren natuurlijk.
Het probleem is dat veel politici die beleid maken vanuit dat soort aannames kunnen regeren zonder erop afgerekend te worden.

Het is vrij duidelijk dat eindeloos herhalen dat IDF niks fout kan doen een toch niet insignificante groep mensen dat ook laat geloven.
pi_221008195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je begon zelf over uitgeslapen zijn. Als reactie op een post van 5 dagen oud.
Dat was m'n reply op een post van iemand die na 80 jaar oorlog het nog niet door heeft ))

quote:
Verder is deze oorlog al sinds 28 februari dezelfde shit.
Klopt. De enige reden waarom deze kip zonder hoofd Iran nog rond scheurt en we allemaal met zn hele wereld onder dat bloed met dit shit zitten is Trump. Als die achterlijke idioot zich politiek niet mee zou bemoeien, en als het aan Israël lag, zouden we nu al de datum weten van de eerst volgende democratische verkiezingen in Iran.

quote:
standaard lulverhalen
Concretiseer dat even.

quote:
Jij hebt 5 dagen in Limburg gelachen om ruïnes en kastelen; nu kunnen wij weer om jou lachen.
Ruïnes en kastelen zijn niet om te lachen. Lachen is voor de lol. Wist niet dat je zulke basis dingen niet weet, dat ik ze nog apart moet vermelden. Vind overigens zielig als mensen naar persoonlijke aanvallen overstappen zodra ze inhoudelijks niets te zeggen hebben.

quote:
En ouderwetse forums hebben hun positie gewoon verloren aan de social media.
Op sociale media kun je ook de posts van 5 dagen geleden prima beantwoorden. Je lult nu gewoon om te lullen. Daar heb ik geen tijd voor. Ajuus.
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:21:10 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221008206
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Opmerkelijk hoe de US Navy onder de bezielende leiding van Trump en die doorgesnoven dronkaard vooral een soort van ordinaire kapersbende lijkt te zijn.
Nog even en schepen nemen Somalische beveiliging tegen Amerikaanse piraten :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221008210
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het probleem is dat veel politici die beleid maken vanuit dat soort aannames kunnen regeren zonder erop afgerekend te worden.

Het is vrij duidelijk dat eindeloos herhalen dat IDF niks fout kan doen een toch niet insignificante groep mensen dat ook laat geloven.
Ik denk dat de samenstelling op Fok ook gewoon enorm vertekend. Het handelen van Israël staat er in de gehele wereld, de Westerse incluis steeds negatiever op. Veel mensen zijn echt wel van mening dat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen en snappen dat ze omgeven woorden door hen vijandig gezinde buren en terreurorganisaties.

Maar waar de oude militaire doctrine bestond uit het zoveel korte militaire acties met helder gedefinieerde doelen rommelt deze regering zich in warrige 'forever wars'. Die oude doctrine onderkende het feit dat een stabiele, florerende burgermaatschappij cruciaal is voor het Israëlische volk en dat langdurige militaire operaties met inzet van dienstplichtigen daarop een averechts effect hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221008211
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:07 schreef DavidAZ het volgende:

Ik zei nergens dat kinderen legitiem doelwit zijn, dakduif. Ik zei "collateral damage".

Collateral damage.
https://dictionary.cambri(...)sh/collateral-damage
damage done to something or harm done to someone that is not intended

Dat gaat dus totaal niet op bij de babymoord. Gezien we beelden hebben waar we kunnen zien dat de auto gestopt wordt en vervolgens de soldaten point-blank het vuur openen. Dat is dus niet onbedoeld. Als je vanaf enkele meters met een machinegeweer op een auto waar een gezin in zit schiet weet je dat daar waarschijnlijk doden bij vallen.

Jij leeft in een fantasiewereld waar het legitiem kan zijn om zonder goede reden het vuur te openen op een auto waar een gezin in zit.

Maar als je daadwerkelijk vindt dat het gewoon normaal is om een gezin onder vuur te nemen omdat je ze haat. Dan is je gemekker dat Hamas ook wel eens dingen doet die je in het geval van Israel op grote schaal goedpraat natuurlijk idioot hypocriet.

Het hele gelul dat zoiets alleen bewezen kan worden in een rechtbank laat je ook alleen opgaan voor Israelische soldaten. Ik heb je geen moment zien claimen dat IDF niemand mag doden tot de rechtbank een uitspraak heeft gedaan over die specifieke personen.
pi_221008288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik denk dat de samenstelling op Fok ook gewoon enorm vertekend. Het handelen van Israël staat er in de gehele wereld, de Westerse incluis steeds negatiever op. Veel mensen zijn echt wel van mening dat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen en snappen dat ze omgeven woorden door hen vijandig gezinde buren en terreurorganisaties.

Maar waar de oude militaire doctrine bestond uit het zoveel korte militaire acties met helder gedefinieerde doelen rommelt deze regering zich in warrige 'forever wars'. Die oude doctrine onderkende het feit dat een stabiele, florerende burgermaatschappij cruciaal is voor het Israëlische volk en dat langdurige militaire operaties met inzet van dienstplichtigen daarop een averechts effect hebben.
Mwa ook met de oude doctrine was Israel natuurlijk bezig met landjepik. Hun hele opstelling op de West-Bank laat al heel lang zien dat Israel misschien intern wel een stabiele florerende maatschappij zou willen zijn. Maar dat ze geen enkel probleem hebben om anderen voor hun idee van zon maatschappij onmenselijk te laten leiden.
Hoe Israel de aanslag op 7 oktober heeft gebruikt om onder de bevolking een sfeer te creeren waar genocide geoorloofd is, is zeer zorgwekkend.

Het is wat mij betreft ook zorgelijk dat Europa internationaal recht in dit geval zo makkelijk negeert. Het is van een kortzichtigheid die moeilijk te bevatten is. Israel haalt veel meer uit hun bondgenoten dan andersom.
pi_221008348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Collateral damage.
https://dictionary.cambri(...)sh/collateral-damage
damage done to something or harm done to someone that is not intended

Dat gaat dus totaal niet op bij de babymoord. Gezien we beelden hebben waar we kunnen zien dat de auto gestopt wordt en vervolgens de soldaten point-blank het vuur openen. Dat is dus niet onbedoeld. Als je vanaf enkele meters met een machinegeweer op een auto waar een gezin in zit schiet weet je dat daar waarschijnlijk doden bij vallen.

Jij leeft in een fantasiewereld waar het legitiem kan zijn om zonder goede reden het vuur te openen op een auto waar een gezin in zit.

Maar als je daadwerkelijk vindt dat het gewoon normaal is om een gezin onder vuur te nemen omdat je ze haat. Dan is je gemekker dat Hamas ook wel eens dingen doet die je in het geval van Israel op grote schaal goedpraat natuurlijk idioot hypocriet.

Het hele gelul dat zoiets alleen bewezen kan worden in een rechtbank laat je ook alleen opgaan voor Israelische soldaten. Ik heb je geen moment zien claimen dat IDF niemand mag doden tot de rechtbank een uitspraak heeft gedaan over die specifieke personen.
Ja, not intended. Dat zei ik toch.

De rest heb ik al beantwoord:
quote:
Ja, bij elk verdacht beweging kan er worden geschoten. Ik zeg niet dat het goed is of zo hoort, ik weet ook niet wat er precies gebeurd was, maar de realiteit ontkennen lijkt me ook niet gezond.
pi_221008383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:37 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ja, not intended. Dat zei ik toch.

De rest heb ik al beantwoord:
[..]

Jij zegt inderdaad dat het niet intentioneel is. Dat is demonstratief onzin.
Als je van dichtbij op iemand schiet met een machinewegeer en die persoon daarmee ook bewust raakt is dat intentioneel.

Het is wel duidelijk hoor. Voor jou kan Israel of het IDF niets fout doen. Wat er ook gebeurt Israel en IDF hebben gelijk. Dat is een intens domme houding maar als jij niets je van deze overtuiging af wil laten halen dan kan ik je uiteraard ook niet helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 11-06-2026 13:58:12 ]
pi_221008856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb het specifiek over de futures. De spot prices liggen een stuk hoger dan de futures. Futures zijn een 'aanschafprijs in de toekomst' en als ze lager liggen dan de spot prices, dan zit daar dus een verwachting ingebakken dat de prijs gaat dalen.
Ik weet wat futures zijn. Ik denk dat je die zaken niet los van elkaar kan zien. Verschillende landen zoals China hebben grote reserves aangelegd voordat de oorlog losbarstte. De wereld is simpelweg beter voorbereid dan in '73. De markt gokt erop dat de oorlog stopt voordat de reserves zijn uitgeput.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ziet er niet best voor het land uit inderdaad.

Incelfrikandel
pi_221008899
  donderdag 11 juni 2026 @ 15:00:51 #190
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221009016
Wat een koekwaus is het toch.
pi_221009105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:00 schreef Perox het volgende:
Wat een koekwaus is het toch.
Ik vermoed dat er vlak hiervoor flink geïnvesteerd werd in olie
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_221009160
quote:
Hopen dat Fort Mosselstein overeind blijft ;(
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_Mosselstein
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_221009177
Op het nieuws,

Amerika valt Iran aan omdat Trump de besprekingen te lang vind duren.
Amerika pleegt een oorlogsmisdaad door een waterinstallatie aan te vallen.

1. Geen woord over de neergehaalde Apache.
2. Geen woord over random afgeschoten ballistische raketten door Iran.

Als Bep uit Enschede zo het nieuws tot haar krijgt...
graag verwijderen
pi_221009183
quote:
Opa kon blijkbaar weer eens niet slapen.
  donderdag 11 juni 2026 @ 15:29:54 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221009201
quote:
Boze opa-dingen.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 15:32:14 #196
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221009224
quote:
VERY HARD TONIGHT

Is het oostblokhoertje ook weer een keertje blij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221009337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Ziet er niet best voor het land uit inderdaad.

[ afbeelding ]
Gelukkig zijn er zoveel mensen boos houden mensen hun mond dicht over slachtpartijen op kinderen en andere onschuldige burgers gekke dingen die rijke islamitische landen aanrichten elders in de wereld. Anders werd er massaal gejuicht en kwam er nog meer woede op Israël geprotesteerd.
Corporate translator
pi_221009435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:20 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat was m'n reply op een post van iemand die na 80 jaar oorlog het nog niet door heeft ))
Niet netjes, zo'n persoonlijke aanval.
Je had het ook nog even kunnen uitleggen. Net als iedereen hier - ik dus ook - ben je wel vaker in herhaling gevallen.

[quote]
[..]
Klopt. De enige reden waarom deze kip zonder hoofd Iran nog rond scheurt en we allemaal met zn hele wereld onder dat bloed met dit shit zitten is Trump. Als die achterlijke idioot zich politiek niet mee zou bemoeien, en als het aan Israël lag, zouden we nu al de datum weten van de eerst volgende democratische verkiezingen in Iran.
[..]

Welterusten.
Naast ongetwijfeld de stoere warmongers om hem heen, en door het grote succes van een 'vrij' Venezuela, is Trump vooral de oorlog ingetrokken door Netanyahu. Dat was dus knap stom van Netanyahu. Het "als het aan Israël lag" is ook slechts grotendeels een fantasie.

quote:
Concretiseer dat even.
Het woord 'even' geeft aan dat je het niet hebt begrepen.

quote:
Ruïnes en kastelen zijn niet om te lachen. Lachen is voor de lol. Wist niet dat je zulke basis dingen niet weet, dat ik ze nog apart moet vermelden. Vind overigens zielig als mensen naar persoonlijke aanvallen overstappen zodra ze inhoudelijks niets te zeggen hebben.
[..]
Er valt genoeg te lachen om de geschiedenis.
Maar wel vaak met een traan. Die kastelen en ruïnes tonen vooral aan dat mensen al eeuwen- en eeuwenlang zich tegen de net iets anders denkende medemens moet verdedigen en zich daarvoor moet verschansen. OK, misschien had het ene kasteel een mooiere ballroom dan het andere, maar de ruïnes tonen met name aan dat al die oorlogen zinloos zijn. Maar ervan leren staat niet in de geschiedenisboeken blijkbaar, dus doen 'we' dat ook maar liever niet. We blijven elkaar als vijanden zien, we blijven moeilijk doorwaadbare wateren en hele dikke muren aanleggen en zware wapens op onze transen plaatsen, zonder in te zien dat de geschiedenis leert dat zulks vooral veel mensenlevens (en heel veel geld) kost.

quote:
Op sociale media kun je ook de posts van 5 dagen geleden prima beantwoorden. Je lult nu gewoon om te lullen. Daar heb ik geen tijd voor. Ajuus.
Dat eerste verhaal van 5 dagen heb ik toegelicht.
Daarop besloot jij deze lange post te plaatsen. Het valt dus wel mee met je gebrek aan tijd.
pi_221009467
quote:
Dat is dan vanavond echt de raarste WK-voetbal opening die ik ooit heb gezien. Met deze informatie in mijn achterhoofd. Ik hoop echt dat alles goed gaat.
pi_221009565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is dan vanavond echt de raarste WK-voetbal opening die ik ooit heb gezien. Met deze informatie in mijn achterhoofd. Ik hoop echt dat alles goed gaat.
Mischien kunnen ze in de pauze live beelden van de aanvallen op het grote scherm streamen . Uiteraar voorzien met commentaar van Trump.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')