SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.
Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,SPOILER: Livestream camsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Omdat we het toen hebben opgegeven.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom loopt Trumps zijn conversatie maar tot 7 april?
Elk dag komt er waanzinnige nonsens uit zijn mond dat we het niet meer kunnen bijhouden.![]()
Voel je vrij om het aan te vullenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Benieuwd wat de brent crude gaat doen vandaag.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Als ik Trump was zou ik gewoon de overwinning uitroepen. Immers:de Ayatollah is dood, Iran ligt in puin, geen leger, geen marine, geen airforce, nada noppes alles is obliberated. Daarna zou ik direct alles dirigeren naar Cuba, de leiders oppakken en ze in een cel zetten met Maduro, een paar selfies maken natuurlijk en hoppa de midterms zijn gewonnen!![]()
Ok goed verhaaltje manOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dit is wat Trump wel reeel wil doen ja.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:29 schreef AFA2022 het volgende:
Als ik Trump was zou ik gewoon de overwinning uitroepen. Immers:de Ayatollah is dood, Iran ligt in puin, geen leger, geen marine, geen airforce, nada noppes alles is obliberated. Daarna zou ik direct alles dirigeren naar Cuba, de leiders oppakken en ze in een cel zetten met Maduro, een paar selfies maken natuurlijk en hoppa de midterms zijn gewonnen!
Vakman pur sang![]()
Precies en het is nog slim ook.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is wat Trump wel reeel wil doen ja.![]()
Ik volg het allemaal niet meer zo. Is Iran al OBLIBERATEDtm?Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Al vanaf dag 1 toch?quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:07 schreef Barbusse het volgende:
Ik volg het allemaal niet meer zo. Is Iran al OBLIBERATEDtm?![]()
Lukt nog niet echt he?quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:05 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dank je… ik streef ernaar minstens een niveau hoger te zitten dan jouw one liners.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Als je geargumenteerd kan aangeven wat precies noem je in m'n woorden "hypocriete selectieve onzin" ik luister.quote:Op woensdag 3 juni 2026 06:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De rechters van het internationaal gerechtshof hebben objectief gezien stukken meer moraal en kijken naar alle feiten ipv van de hypocriete selectieve onzin die jij hier bij elkaar typt.
Tot die tijd donder maar op dakduif.I carried the fire before I knew its name.![]()
1. Voor zo ver ik weet waren dat niet IDF, maar juist Hamas en Hesbollah die erkend zijn als een terreur organisatie door EU, VS, VK, Japan, Canada, Australia, Saudi Arabia, VAE, Argentine etc. Dus ik heb geen idee waarop je dat bewering baseert.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jouw stellingen gaan compleet nergens over.
Je komt constant met bizarre onwaarheden. Zoals dat het Israelische leger een standaard zou hebben hetzelfde als het Nederlandse leger. Totale onzin, IDF is een terreur organisatie die bewust hulpverleners en journalisten vermoord. Ze gebruiken menselijke schilden, ze gebruiken sexueel geweld en marteling.
Je zegt onzin als dat Israel democratisch zou zijn. Dat is het natuurlijk totaal niet, dat is zo'n verzinsel dat alleen Israel propagandisten verkondigen zoals Wilders en Markuszower.
Daarbij doe je ook alsof Israel degene is die mag bepalen welk geweld noodzakelijk is. Maar andersom geldt dat dan opeens niet. Volgens jou mogen Hezbollah en Hamas niet op een zelfde manier beslissen welk geweld noodzakelijk is. Maar Hamas en Hezbollah worden door Israel met uitroeiing bedreigd. Andersom zou Israel geen enkel probleem met terroristen hebben als ze zouden stoppen met hun agressie.
2. Hulpverleners en journalisten moeten zich ook aan de wet houden. Als een hulpverlener of journalist met Hamas of Hesbollah samen werkt, dan is dat geen hulpverlener of journalist meer, maar gewoon een terrorist, kandidaat voor een liquidatie dus.
3. Israëlische rechtssysteem vervolgt prima hun eigen criminelen. Waarom bemoei je met gedetailleerden in andere landen is mij onduidelijk.
4. Het rapport van Amnesty International over marteling en seksuele geweld was gebaseerd op de getuigenissen van enkele palestijnse gedetailleerden in Israëlische gevangenissen. In het rapport zelf staat alinea met "... deze info kon niet onafhankelijk worden bevestigd..."
5. Israël als het staat in oorlog mag inderdaad zelf bepalen welk en hoeveel geweld ze gaan gebruiken. Als Nederland zou worden aangevallen door een terreur organisatie zouden Nederlandse leger/ veiligheidsdiensten ook beslissen hoe ze erop reageren. En niemand van buiten af heeft daar zeggenschap over.
6. Hamas en Hesbollah zijn terreur organisaties. Dus inderdaad mogen ze binnen de kader van de internationale recht niks beslissen. Simpel omdat ze per definitie buiten de wet staan. Een crimineel die wordt veroordeeld in de Nederlandse rechtbank mag ook denken dat de rechter terrorist is, maar wat hij denkt is zijn eigen probleem.
7. Hamas en Hesbollah moeten zich ontwapenen. Zo niet, worden ze uitgeroeid. Zo gebeurt het met alle andere terroristen in alle andere werelddelen ook. Ik zie daar niks verkeerds in.
NB en ja, Nederlandse leger net als IDF gebruikt dezelfde NAVO standaarden. Welkom in de echte wereld.
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 03-06-2026 10:10:33 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
Tja dat had ik al gedaan met het oorlogsrecht plaatsen maar daarop reageerde je dan niet.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:47 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Als je geargumenteerd kan aangeven wat precies noem je in m'n woorden "hypocriete selectieve onzin" ik luister.
Tot die tijd donder maar op dakduif.
Blijkbaar zit je hoog in emotie dat je ook moet gaan schelden..![]()
![]()
Geef me een link, ik heb waarschijnlijk over het hoofd gezien. Normaal gesproken scheld ik niet, ik heb alleen maar hekel aan steeds dezelfde dingen te herhalen en comments zonder enige argumentatie.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja dat had ik al gedaan met het oorlogsrecht plaatsen maar daarop reageerde je dan niet.
Blijkbaar zit je hoog in emotie dat je ook moet gaan schelden..I carried the fire before I knew its name.![]()
De EU heeft dan ook tonnen boter op hun hoofd dit conflict. IDF is een dodelijker terroristische organisatie dan Hamas en Hezbollah samen, dat zijn de feiten. Wat de politiek in een willekeurig groepje landen daarvan vindt is wat anders.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:03 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
1. Voor zo ver ik weet waren dat niet IDF, maar juist Hamas en Hesbollah die erkend zijn als een terreur organisatie door EU, VS, VK, Japan, Canada, Australia, Saudi Arabia, VAE, Argentine etc. Dus ik heb geen idee waarop je dat bewering baseert.Mooie rechtvaardiging om alle hulpverleners en journalisten in de regio strafrechtelijk te mogen execturenquote:2. Hulpverleners en journalisten moeten zich ook aan de wet houden. Als een hulpverlener of journalist met Hamas of Hesbollah samen werkt, dan is dat geen hulpverlener of journalist meer, maar gewoon een terrorist, kandidaat voor een liquidatie dus.
Als je voor het IDF vecht ben je geen soldaat meer maar gewoon een terrorist en dus een legitiem doelwit.Nee dat doen ze totaal niet. Deze bewering is compleet zonder enige basis in de realiteit. Je schrijft gedetineerden niet eens goed. Israel heeft duizenden mensen gekidnapped zonder duidelijke aanklacht ook kinderen. Israel heeft een rechtssysteem dat Palestijnen anders berecht dan Israeliers.quote:3. Israëlische rechtssysteem vervolgt prima hun eigen criminelen. Waarom bemoei je met gedetailleerden in andere landen is mij onduidelijk.
Je kunt ook wel zien dat het systeem niet werkt, want hoe is Netanyahu nog niet veroordeeld?Nee, dit is onzin. Dat er veel gemarteld wordt en dat seksueel geweld wordt ingezet is al jaren bekend en daar is een vrachtlading aan bewijs voor.quote:4. Het rapport van Amnesty International over marteling en seksuele geweld was gebaseerd op de getuigenissen van enkele palestijnse gedetailleerden in Israëlische gevangenissen. In het rapport zelf staat alinea met "... deze info kon niet onafhankelijk worden bevestigd..."
Proberen een zinnetje uit de context te gebruiken om Israel vrij te spreken is kansloos. Dat er een feit in een rapport niet onafhankelijk kan worden bevestigd maakt niet het hele rapport waardeloos is.Ten eerst is Israel niet eens in een oorlog. Maar zelfs als dat zo was nee ze mogen niet zelf bepalen hoeveel geweld ze gebruiken. Israel heeft zich te houden aan de verdragen die het heeft ondertekend, iets wat ze niet doen.quote:5. Israël als het staat in oorlog mag inderdaad zelf bepalen welk en hoeveel geweld ze gaan gebruiken. Als Nederland zou worden aangevallen door een terreur organisatie zouden Nederlandse leger/ veiligheidsdiensten ook beslissen hoe ze erop reageren. En niemand van buiten af heeft daar zeggenschap over.
Je bent ook niet consequent op dit punt, want je geeft Hezbollah en Hamas niet deze vrijheid om zelf te kiezen hoeveel geweld ze gebruiken.Israel is ook een terreur organisatie, om politieke redenen is Israel door westerse landen niet zo aangeduid en Hezbollah en Hamas wel. Maar die labeling kan veranderen. Hamas en Hezbollah kunnen van de terreur lijst en Israel kan erop.quote:6. Hamas en Hesbollah zijn terreur organisaties. Dus inderdaad mogen ze binnen de kader van de internationale recht niks beslissen. Simpel omdat ze per definitie buiten de wet staan. Een crimineel die wordt veroordeeld in de Nederlandse rechtbank mag ook denken dat de rechter terrorist is, maar wat hij denkt is zijn eigen probleem.Nee als Hamas en Hezbollah zich ontwapenen worden ze nog sneller uitgeroeid. De hele reden dat er nog Palestijnen zijn is dat Hamas en Hezbollah zich verdedigen tegen de genocide.quote:7. Hamas en Hesbollah moeten zich ontwapenen. Zo niet, worden ze uitgeroeid. Zo gebeurt het met alle andere terroristen in alle andere werelddelen ook. Ik zie daar niks verkeerds in.
Israel moet zich ontwapenen, als land dat genocide pleegt kan het niet vertrouwd wordt te beschikken over een leger zoals nu. Zoals we zien gebruikt Israel hun wapens enkel voor terreur.Nee. Het IDF heeft standaarden nog lager dan Hamas en Hezbollah. Welkom in de echte wereld.quote:NB en ja, Nederlandse leger net als IDF gebruikt dezelfde NAVO standaarden. Welkom in de echte wereld.![]()
Maar wat als de tegenpartij jou ook als terorrist ziet, dan kunnen hun toch ook beroep doen op de meeste van deze punten?quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:03 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
1. Voor zo ver ik weet waren dat niet IDF, maar juist Hamas en Hesbollah die erkend zijn als een terreur organisatie door EU, VS, VK, Japan, Canada, Australia, Saudi Arabia, VAE, Argentine etc. Dus ik heb geen idee waarop je dat bewering baseert.
2. Hulpverleners en journalisten moeten zich ook aan de wet houden. Als een hulpverlener of journalist met Hamas of Hesbollah samen werkt, dan is dat geen hulpverlener of journalist meer, maar gewoon een terrorist, kandidaat voor een liquidatie dus.
3. Israëlische rechtssysteem vervolgt prima hun eigen criminelen. Waarom bemoei je met gedetailleerden in andere landen is mij onduidelijk.
4. Het rapport van Amnesty International over marteling en seksuele geweld was gebaseerd op de getuigenissen van enkele palestijnse gedetailleerden in Israëlische gevangenissen. In het rapport zelf staat alinea met "... deze info kon niet onafhankelijk worden bevestigd..."
5. Israël als het staat in oorlog mag inderdaad zelf bepalen welk en hoeveel geweld ze gaan gebruiken. Als Nederland zou worden aangevallen door een terreur organisatie zouden Nederlandse leger/ veiligheidsdiensten ook beslissen hoe ze erop reageren. En niemand van buiten af heeft daar zeggenschap over.
6. Hamas en Hesbollah zijn terreur organisaties. Dus inderdaad mogen ze binnen de kader van de internationale recht niks beslissen. Simpel omdat ze per definitie buiten de wet staan. Een crimineel die wordt veroordeeld in de Nederlandse rechtbank mag ook denken dat de rechter terrorist is, maar wat hij denkt is zijn eigen probleem.
7. Hamas en Hesbollah moeten zich ontwapenen. Zo niet, worden ze uitgeroeid. Zo gebeurt het met alle andere terroristen in alle andere werelddelen ook. Ik zie daar niks verkeerds in.
NB en ja, Nederlandse leger net als IDF gebruikt dezelfde NAVO standaarden. Welkom in de echte wereld.
[ Bericht 0% gewijzigd door AFA2022 op 03-06-2026 11:58:46 ]![]()
Klopt, er zijn altijd twee kanten van het verhaal. Daarom zijn er officiële definities vastgesteld en gedocumenteerd. Daar is elk land van VN mee akkoord gegaan. Het wordt dus niet bepaald vanuit subjectieve waarneming, maar vanuit objectieve wetgeving.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Maar wat als de tegenpartij jou ook als terorrist ziet, dan kunnen hun toch ook beroep doen op de meeste van deze punten?I carried the fire before I knew its name.![]()
Toen IDF soldaten een gevangene bijna dood hadden verkracht op beeld zijn er rellen geweest, met steun van de regering, om die soldaten te bevrijden. Dat is niet lang daarna ook gebeurd. De enige Israëliër die nog last van die verkrachting heeft is de generaal die de beelden naar buiten bracht.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:03 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
1. Voor zo ver ik weet waren dat niet IDF, maar juist Hamas en Hesbollah die erkend zijn als een terreur organisatie door EU, VS, VK, Japan, Canada, Australia, Saudi Arabia, VAE, Argentine etc. Dus ik heb geen idee waarop je dat bewering baseert.
koekoek![]()
Laten we kijken wat de VN zelf zegt, aangezien je de VN regels als maatstaf neemt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:47 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Klopt, er zijn altijd twee kanten van het verhaal. Daarom zijn er officiële definities vastgesteld en gedocumenteerd. Daar is elk land van VN mee akkoord gegaan. Het wordt dus niet bepaald vanuit subjectieve waarneming, maar vanuit objectieve wetgeving.
De belangrijkste officiële VN‑definitie van terorrisme (Veiligheidsraad – Resolutie 1566, 2004):
Sommige Palestijnse gewapende groepen maken zich duidelijk schuldig aan terrorisme, terwijl Israel zich meer schuldig maakt aan oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en genocidale handelingen volgens de VN. I rest my case...![]()
De EU heeft dan ook tonnen boter op hun hoofd dit conflict. IDF is een dodelijker terroristische organisatie dan Hamas en Hezbollah samen, dat zijn de feiten. Wat de politiek in een willekeurig groepje landen daarvan vindt is wat anders.quote:
Terrorisme heeft een duidelijke definitie. De parlementariërs en overheden gaan daar van uit. Als je niet eens bent met definities die in het Westen worden gebruikt, dat is een andere verhaal.
Mooie rechtvaardiging om alle hulpverleners en journalisten in de regio strafrechtelijk te mogen execturen
Niet alle, alleen diegenen die met Hamas/Hesbollah samen werken.
Nee, dit is onzin. Dat er veel gemarteld wordt en dat seksueel geweld wordt ingezet is al jaren bekend en daar is een vrachtlading aan bewijs voor.
Proberen een zinnetje uit de context te gebruiken om Israel vrij te spreken is kansloos. Dat er een feit in een rapport niet onafhankelijk kan worden bevestigd maakt niet het hele rapport waardeloos is.
Je mag daar een mening over hebben maar tot nu toe zie ik geen enkele van die beschuldigingen in een rechtbank bewezen worden. Er zijn natuurlijk gevallen van schending, maar nogmaals, die worden prima berecht door de Israëlische rechtssysteem, daar moet jij of ik van buitenaf niet mee bemoeien.
Ten eerst is Israel niet eens in een oorlog. Maar zelfs als dat zo was nee ze mogen niet zelf bepalen hoeveel geweld ze gebruiken. Israel heeft zich te houden aan de verdragen die het heeft ondertekend, iets wat ze niet doen.
Je bent ook niet consequent op dit punt, want je geeft Hezbollah en Hamas niet deze vrijheid om zelf te kiezen hoeveel geweld ze gebruiken.
Israël niet in oorlog? Heb je je medicijnen vandaag vergeten te slikken? Hoe bedoel je niet in oorlog? Israël is officiel sinds 1948 in oorlog. Geef me een voorbeeld van de internationale verdragen waar jij het over hebt. En wat Hamas/Hesbollah betreft, ze hebben niet alleen geen recht om te beslissen, ze hebben als terreur organisatie überhaupt geen recht om te bestaan.
Israel is ook een terreur organisatie, om politieke redenen is Israel door westerse landen niet zo aangeduid en Hezbollah en Hamas wel. Maar die labeling kan veranderen. Hamas en Hezbollah kunnen van de terreur lijst en Israel kan erop.
Grappig. Nou, ik zou zeggen, als je dat kan regelen, ga je gang. Tot die tijd het is wat het is, ik heb het zelf ook niet verzonnen. Het staat gewoon zwart op wit in de documenten.
Nee als Hamas en Hezbollah zich ontwapenen worden ze nog sneller uitgeroeid. De hele reden dat er nog Palestijnen zijn is dat Hamas en Hezbollah zich verdedigen tegen de genocide.
Israel moet zich ontwapenen, als land dat genocide pleegt kan het niet vertrouwd wordt te beschikken over een leger zoals nu. Zoals we zien gebruikt Israel hun wapens enkel voor terreur.
Logica van een crimineel. Als een crimineel door de politie wordt gepakt, zetten ze hem in een cel. En dat is natuurlijk een schending van zijn recht op een vrije verplaatsing. Dus we laten die crimineel gewoon vrij weg lopen. Ja-ja.
Ga eens naar school man.I carried the fire before I knew its name.![]()
Staatsterrorisme is net zo goed ook duidelijk gedefinieerd.
Staatsterrorisme is het systematisch gebruik van geweld, intimidatie of terreur door een overheid tegen de eigen bevolking of andere staten.
En vertel ons dan eens hoe Israël de eigen Palestijnse bevolking op de westbank beschermt tegen de intimiderende niet Palestijnse kolonisten.
Als we deze definitie van staatsterrorisme als uitgangspunt nemen kunnen we zelfs betogen dat de aanval op Iran waar dit topic over gaat ook gewoon tot staatsterrorisme gerekend kan worden.![]()
Ja, maar nu nog niet want dan is het effect in november uitgewerkt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is wat Trump wel reeel wil doen ja.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Zo te zien heeft LYINGCOM weer eens gelogen? Of het moet weer die vervelende brokstukken zijn?![]()
"Sommige bewapende palestijnse groepen" aan de ene kant en het hele staat Israël aan de andere kant?quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:07 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Laten we kijken wat de VN zelf zegt, aangezien je de VN regels als maatstaf neemt.
De belangrijkste officiële VN‑definitie van terorrisme (Veiligheidsraad – Resolutie 1566, 2004):
Sommige Palestijnse gewapende groepen maken zich duidelijk schuldig aan terrorisme, terwijl Israel zich meer schuldig maakt aan oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en genocidale handelingen volgens de VN. I rest my case...
Dat zin mogen ze in het plek stoppen waar geen zon schijnt.
Ik ga niet eens uitleggen waarom.I carried the fire before I knew its name.![]()
Geef me een link, ik weet niet welk precies geval je het over hebt. Of datum/plaats/naam dat ik dat zelf kan vinden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen IDF soldaten een gevangene bijna dood hadden verkracht op beeld zijn er rellen geweest, met steun van de regering, om die soldaten te bevrijden. Dat is niet lang daarna ook gebeurd. De enige Israëliër die nog last van die verkrachting heeft is de generaal die de beelden naar buiten bracht.
koekoekI carried the fire before I knew its name.![]()
https://www.theguardian.c(...)-detainee-abuse-gazaquote:Op woensdag 3 juni 2026 15:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Geef me een link, ik weet niet welk precies geval je het over hebt. Of datum/plaats/naam dat ik dat zelf kan vinden.![]()
Bizar weinig aandacht voor deze ravage imo. Maar Koeweit doet er zelf ook alles aan om de boel onder het tapijt te vegen.quote:
Edit: ik twijfel of het van nu is. Kan er zo weinig info over vinden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-detainee-abuse-gazaquote:The military advocate general, Itay Offir, said prosecutors lacked key evidence after the victim was sent back to Gaza, and that the conduct of senior officials had affected the chance of holding a fair trial.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De claim was dat Israël prima in staat was om de eigen boefjes te vervolgen. Wat jij onderstreept laat nog maar eens goed zien dat dat niet waar is. We hebben allebei de verkrachting met eigen ogen gezien.quote:![]()
Ze weten in Gaza precies dat elk ziekenhuis een wapenopslag is. Maar in hun eigen gevangenis hebben ze opeens toevallig geen controlequote:Op woensdag 3 juni 2026 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De claim was dat Israël prima in staat was om de eigen boefjes te vervolgen. Wat jij onderstreept laat nog maar eens goed zien dat dat niet waar is. We hebben allebei de verkrachting met eigen ogen gezien.
Lekker geloofwaardig.![]()
Zo te zien wel:quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar weinig aandacht voor deze ravage imo. Maar Koeweit doet er zelf ook alles aan om de boel onder het tapijt te vegen.
Edit: ik twijfel of het van nu is. Kan er zo weinig info over vinden.
[ x ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Gezien ze die man meteen hebben vrijgelaten was hij nog onschuldig ook.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze weten in Gaza precies dat elk ziekenhuis een wapenopslag is. Maar in hun eigen gevangenis hebben ze opeens toevallig geen controle
Lekker geloofwaardig.![]()
Gelukkig is het bijna vrede en wil Iran dat ook en gaat Trump een hele goeie deal regelen, want de deal van Obama was the worst deal ever.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,![]()
Mooi hè als het machtigste land ter wereld gerund wordt door zulke toppers. Lekker bezig, mensheid.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:53 schreef vosss het volgende:
Gelukkig is het bijna vrede en wil Iran dat ook en gaat Trump een hele goeie deal regelen, want de deal van Obama was the worst deal ever.And what rough beast, its hour come round at last,
Het probleem met dit verhaal is dat veel mensen doen alsof het laten vallen van de aanklacht hetzelfde is als het goedkeuren van mishandeling. Dat is niet wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-detainee-abuse-gaza
De Israëlische militaire aanklager heeft de zaak niet gesloten omdat mishandeling van gevangenen acceptabel zou zijn. De zaak werd gesloten vanwege ernstige problemen met het bewijsmateriaal en het recht op een eerlijk proces.
Volgens de beschikbare informatie was de videoregistratie onvolledig, waren cruciale momenten niet duidelijk zichtbaar, waren getuigenverklaringen tegenstrijdig en was de klager inmiddels teruggekeerd naar Gaza, waardoor ondervraging en kruisverhoor niet meer mogelijk waren.
Belangrijker nog: dit bewijst juist dat Israël een systeem heeft dat dergelijke beschuldigingen onderzoekt. Er werd een onderzoek geopend, er werden aanklachten voorbereid en de zaak werd juridisch beoordeeld. Dat is niet hoe een terroristische organisatie werkt.
Je kunt het oneens zijn met de beslissing om de zaak te laten vallen. Je kunt vinden dat er alsnog vervolging had moeten plaatsvinden. Maar het is intellectueel oneerlijk om van een betwiste juridische beslissing direct te springen naar de conclusie dat Israël mishandeling goedkeurt of een terroristische staat zou zijn.
Het verschil tussen mogelijke individuele misdrijven van soldaten en het officiële beleid van een staat blijft essentieel.I carried the fire before I knew its name.![]()
Inderdaad, en Israël hanteert een rechtstaat waar duidelijk bewijs moet zijn. Als dat er niet is kan men dus niet vervolgen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De claim was dat Israël prima in staat was om de eigen boefjes te vervolgen. Wat jij onderstreept laat nog maar eens goed zien dat dat niet waar is. We hebben allebei de verkrachting met eigen ogen gezien.
Dit is toch juist de rechtstaat waar velen normaal gezien zo bij zweren of is dat ineens niet meer leuk als het niet de gewenste resultaten oplevert?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je verlegd je doelpalen al in de eerste alinea. Je originele claim was:quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:10 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Het probleem met dit verhaal is dat veel mensen doen alsof het laten vallen van de aanklacht hetzelfde is als het goedkeuren van mishandeling. Dat is niet wat er is gebeurd.
De Israëlische militaire aanklager heeft de zaak niet gesloten omdat mishandeling van gevangenen acceptabel zou zijn. De zaak werd gesloten vanwege ernstige problemen met het bewijsmateriaal en het recht op een eerlijk proces.
Volgens de beschikbare informatie was de videoregistratie onvolledig, waren cruciale momenten niet duidelijk zichtbaar, waren getuigenverklaringen tegenstrijdig en was de klager inmiddels teruggekeerd naar Gaza, waardoor ondervraging en kruisverhoor niet meer mogelijk waren.
Belangrijker nog: dit bewijst juist dat Israël een systeem heeft dat dergelijke beschuldigingen onderzoekt. Er werd een onderzoek geopend, er werden aanklachten voorbereid en de zaak werd juridisch beoordeeld. Dat is niet hoe een terroristische organisatie werkt.
Je kunt het oneens zijn met de beslissing om de zaak te laten vallen. Je kunt vinden dat er alsnog vervolging had moeten plaatsvinden. Maar het is intellectueel oneerlijk om van een betwiste juridische beslissing direct te springen naar de conclusie dat Israël mishandeling goedkeurt of een terroristische staat zou zijn.
Het verschil tussen mogelijke individuele misdrijven van soldaten en het officiële beleid van een staat blijft essentieel.Vervolgens kom je met een lange lijst dingen die niet prima gingen door eigen handelen, maar je hoeft niet te zeggen dat je het fout had want je hebt het ondertussen al over wat anders.quote:3. Israëlische rechtssysteem vervolgt prima hun eigen criminelen![]()
Je liegt en je probeert met woorden te manipuleren. Dat gaat je lukken, maar alleen met volmaakte idioten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze weten in Gaza precies dat elk ziekenhuis een wapenopslag is. Maar in hun eigen gevangenis hebben ze opeens toevallig geen controle
Lekker geloofwaardig.
Er wordt niet elk ziekenhuis aangevallen. Als er een ziekenhuis wordt aangevallen, is dan daar meer dan genoeg bewijsmaterieel voor.
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 03-06-2026 18:05:29 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Vervolgens kom je met een lange lijst dingen die niet prima gingen door eigen handelen, maar je hoeft niet te zeggen dat je het fout had want je hebt het ondertussen al over wat anders.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:14 schreef Glazenmaker het volgende:
dit bewijst juist dat Israël een systeem heeft dat dergelijke beschuldigingen onderzoekt. Er werd een onderzoek geopend, er werden aanklachten voorbereid en de zaak werd juridisch beoordeeld.I carried the fire before I knew its name.![]()
https://www.theguardian.c(...)nians-gaza-detaineesquote:Detainees at Rakefet include nurse deprived of natural light since January, and teenager held for nine months
Emma Graham-Harrison in Jerusalem
Sat 8 Nov 2025 13.24 CET
Prefer the Guardian on Google
Israel is holding dozens of Palestinians from Gaza isolated in an underground jail where they never see daylight, are deprived of adequate food and barred from receiving news of their families or the outside world.
The detainees have included at least two civilians held for months without charge or trial: a nurse detained in his scrubs, and a teenage food seller, according to lawyers from the Public Committee Against Torture in Israel (PCATI) who represent both men.
Stukje gezonde rechtsstaat.![]()
enquote:Israëlische rechtssysteem vervolgt prima hun eigen criminelensluiten elkaar niet uit.quote:De zaak werd gesloten vanwege ernstige problemen met het bewijsmateriaal en het recht op een eerlijk proces.I carried the fire before I knew its name.![]()
Het bewijst niet automatisch dat alle beschuldigingen waar zijn, noch dat zij onafhankelijk zijn vastgesteld.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nians-gaza-detainees
Stukje gezonde rechtsstaat.
De meeste beweringen in het artikel zijn van gedetineerden en hun advocaten. Ze klagen vooral over slechte detentie omstandigheden. Och zo zielig, moet ik even huilen.
Ga je me ook nog vertellen in welk omstandigheden de gegijzelde Israelische burgers werden gehouden in de tunnels van Hamas? Of werkt het alleen in 1 richting?
Ik snap wel dat serieuze beschuldigingen onderzocht moeten worden, maar een beschuldiging is nog geen bewezen feit.I carried the fire before I knew its name.![]()
De Palestijnen liegen en bedriegen, je bent beter waard dan je voor het karretje te laten spannen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt heel fijn om weer iemand op het forum te hebben die zijn ongelijk niet kan toegeven.graag verwijderen![]()
Israël heeft voor Palestijnen een executieprogramma op basis van AI, maar bij deze jongens moet het opeens het bewijs 110% rond zijn, mag dat bewijs probleemloos vernietigd worden en dat noem je dan een rechtstaat.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, en Israël hanteert een rechtstaat waar duidelijk bewijs moet zijn. Als dat er niet is kan men dus niet vervolgen.
Dit is toch juist de rechtstaat waar velen normaal gezien zo bij zweren of is dat ineens niet meer leuk als het niet de gewenste resultaten oplevert?
Je bent een schande voor de hele westerse wereld.![]()
Omdat het Iran was, en ze kunnen Israël geen schuld geven, dus tis gelijk stuk minder interessant. En ja, dat is vandaag inderdaad gebeurd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar weinig aandacht voor deze ravage imo. Maar Koeweit doet er zelf ook alles aan om de boel onder het tapijt te vegen.
Edit: ik twijfel of het van nu is. Kan er zo weinig info over vinden.
[ x ]
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 03-06-2026 18:04:04 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
Het vreemde is dat iedereen de daden van Hamas afkeurt maar aan andere kant jullie dus om het hardst allerlei dingen proberen te verdedigen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:24 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Het bewijst niet automatisch dat alle beschuldigingen waar zijn, noch dat zij onafhankelijk zijn vastgesteld.
De meeste beweringen in het artikel zijn van gedetineerden en hun advocaten. Ze klagen vooral over slechte detentie omstandigheden. Och zo zielig, moet ik even huilen.
Ga je me ook nog vertellen in welk omstandigheden de gegijzelde Israelische burgers werden gehouden in de tunnels van Hamas? Of werkt het alleen in 1 richting?
Ik snap wel dat serieuze beschuldigingen onderzocht moeten worden, maar een beschuldiging is nog geen bewezen feit.
Gewoon zeggen van "als dat zo is in Israel keuren we dat af" lezen we dus nooit. Waarom lukt dat niet?![]()
Het was een Israëliër die de beelden naar buiten bracht en een Israëlische arts die de anale kwetsuren heeft vastgesteld. Heb een beetje lef en zeg gewoon dat je denkt dat joden en mijn eigen ogen liegen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Palestijnen liegen en bedriegen, je bent beter waard dan je voor het karretje te laten spannen.![]()
Ik heb toegegeven dat het echt gebeurde en aangegeven waarom de zaak gesloten was.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt heel fijn om weer iemand op het forum te hebben die zijn ongelijk niet kan toegeven.
Ik zei ook nergens of ik er zelf mee eens of oneens bent, ik heb alleen de situatie beschreven.
Jij denkt dat jij mijn positie over dit particuliere geval al weet, maar die heb ik nog niet eens geuit.I carried the fire before I knew its name.![]()
We hebben hier meerdere users gehad die het terreur van Hamas 'terecht' vonden of hebben weggezet als 'verzet', om nog maar te zwijgen over de wijdere pro-Palestijnse contreien waar Hamas met regelmaat wordt gebagatelliseerd of zelfs toegejuicht. En nee, dat wil niet zeggen dat iedereen met sympathie voor de Palestijnen ook Hamas steunt, maar een deel daarvan wel.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het vreemde is dat iedereen de daden van Hamas afkeurt maar aan andere kant jullie dus om het hardst allerlei dingen proberen te verdedigen.
Gewoon zeggen van "als dat zo is in Israel keuren we dat af" lezen we dus nooit. Waarom lukt dat niet?
Bovendien moet je je natuurlijk ook afvragen in hoeverre het moreel juist is om een samenleving te steunen die wél op grote schaal de daden van groeperingen zoals Hamas steunen. Je achter mensen scharen die euforisch in de straten staan als een doodgemartelde Israëlische burgers doorheen worden gereden in pick-up trucks, is ronduit verwerpelijk.
Doen alsof die mensen 'onschuldig' zijn en onze sympathie verdienen, is wat mij betreft in elk geval achterlijk en kwaadaardig.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:"without charge or trial" sluit dat wel uit.quote:The detainees have included at least two civilians held for months without charge or trial: a nurse detained in his scrubs, and a teenage food seller, according to lawyers from the Public Committee Against Torture in Israel (PCATI) who represent both men.![]()
Ik kan dat niet - "gewoon zeggen" - want het is niet mijn gewoonte om dingen "gewoon zeggen" als ik het niet weet.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het vreemde is dat iedereen de daden van Hamas afkeurt maar aan andere kant jullie dus om het hardst allerlei dingen proberen te verdedigen.
Gewoon zeggen van "als dat zo is in Israel keuren we dat af" lezen we dus nooit. Waarom lukt dat niet?
Stel, dat het door de rechter bewezen zou zijn, dan zou ik het natuurlijk afkeuren. Niks mis mee. Criminelen en achterlijke idioten zijn er overal te vinden, ook in Israël. Ik dacht alleen dat het vanzelfsprekend was en niet apart gezegd hoeft te worden.
Ik zei ook nergens dat er geen oorlogsmisdaden worden gepleegd. Ik zei alleen dat Israëlische rechtsysteem is prima in staat om dat soort gevallen te vervolgen.
Ze hebben Elor Azaria veroordeeld toen hij in 2016 een gewoonde palistein in het hoofd heeft geschoten. Ze hebben Taysir Hayb in 2003 ook veroordeeld voor het moord op een activist. Ze hebben Hajabi veroordeeld die gedetenieerde palestijnen in elkaar sloeg.
Ze hebben hun eigen ex-president Moshe Katsav veroodeeld voor verkrachting. Ze hebben hun eigen ex-PM Ehud Olmert veroordeeld voor corruptie. Ze hebben hun eigen ex minister van Bin. Zaken veroordeeld voor corruptie. Ze hebben zelfs de Opper-Rabbijn van Israel Yona Metzger veroordeeld voor fraude. Als het nodig wordt geacht, zetten ze Netanyahu ook in een cel.
Dus mijn statement staat vast. Israëlische rechtssysteem kan dit soort dingen prima aan. Het is niet voor niets een van de meest gerespecteerde rechtssysteem in de wereld. En als ze iemand onterecht vrij hebben gelaten, ja, dat soort dingen gebeuren helaas. In Nederland ook.I carried the fire before I knew its name.![]()
Snap echt niet dat de Koerden er weer in getrapt zijn, echt bizar en triest tegelijk:
Het plan van de VS en Israel om de Koerden als een proxy te bewapenen om het Iraanse regime omver te werpen, schijnt te zijn tegengehouden door Turkije. De Koerden die nu WEER aan hun lot zijn overgelaten worden continue aangevallen door zowel Iran als Turkije.![]()
Dat info was niet onafhankelijk bevestigd, zei ik al boven. De enige bron ervan zijn de advocaten van gedetineerden zelf.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
"without charge or trial" sluit dat wel uit.I carried the fire before I knew its name.![]()
Er bestaan wel meer misvattingen over Iran:quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_Iran![]()
In sommige gevallen regelrecht crimineel.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:39 schreef HowardRoark het volgende:
Doen alsof die mensen 'onschuldig' zijn en onze sympathie verdienen, is wat mij betreft in elk geval achterlijk en kwaadaardig.I carried the fire before I knew its name.![]()
Wat heeft dit met elkaar te maken? Oekraïne en Duitsland produceren/gebruiken AI gestuurde wapens ook.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Israël heeft voor Palestijnen een executieprogramma op basis van AI, maar bij deze jongens moet het opeens het bewijs 110% rond zijnI carried the fire before I knew its name.![]()
Advocaten kunnen vervolgd worden als ze liegen over een zaak. Daar hecht ik meer waarde aan dan aan een gedetineerde. Indien er geen andere bronnen zijn lijkt het me goed uit te gaan van het verhaal van de advocaat tot het tegendeel bewezen is: Waarom zou deze zijn eigen carriere op 't spel willen zetten door daarover te liegen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:56 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat info was niet onafhankelijk bevestigd, zei ik al boven. De enige bron ervan zijn de advocaten van gedetineerden zelf.![]()
Het gaat niet om een drone die met AI doelen herkent, maar meerdere AI systemen die doelen uitkozen en op basis van bepaalde parameters besloot wie wanneer opgeblazen mocht worden. De computer is 80% zeker dat papa bij Hamas zit, dus moet er een bom op als de computer verwacht dat er op dat moment minder dan 20 burgerdoden bij vallen. Waarom specifiek papa? Omdat een van de AI's Where's Daddy is genoemd door Israel. Het kreeg de naam omdat er specifiek gewacht werd tot papa weer thuis bij de kinderen kwam voor de bom gegooid werd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:03 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Wat heeft dit met elkaar te maken? Oekraïne en Duitsland produceren/gebruiken AI gestuurde wapens ook.
Zie je al enig verschil in hoe de mogelijke daders van 7 oktober zijn vervolgd en hoe sympathieke verkrachtende IDF jongens achterna worden gezeten?![]()
Ik lees op CNN dat het vele heen en weer schieten het zwaar maakt voor het staakt het vuren. Waarom gedragen persbedrijven zich als communicatiebureaus voor liegende overheden? Als iedereen aan het schieten is en er doden vallen is er geen staakt het vuren.![]()
Eerst dit:1. Definitie van terrorisme die ik ken/gebruik: Terrorisme is het opzettelijk gebruiken van geweld of de dreiging met geweld om angst te zaaien onder een bevolking, met als doel politieke, ideologische, religieuze of maatschappelijke doelen te bereiken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:29 schreef Basp1 het volgende:
Staatsterrorisme is net zo goed ook duidelijk gedefinieerd.
Staatsterrorisme is het systematisch gebruik van geweld, intimidatie of terreur door een overheid tegen de eigen bevolking of andere staten.
2. Definitie van staatsterrorisme die ik ken/gebruik: Staatsterrorisme is het gebruik van geweld, intimidatie of terreur door een staat, of door een staat gesteunde groepen, tegen burgers of bevolkingsgroepen om politieke, ideologische of religieuze doelen te bereiken.
3. Een rechtmatige oorlog aldus VN-Handvest is het gebruik van militaire macht ter verdediging van de soevereiniteit, territoriale integriteit of bevolking van een staat tegen gewapende aanval, overeenkomstig het inherente recht op zelfverdediging zoals erkend in artikel 51 van het Handvest. Met simpele woorden: Een staat mag geweld gebruiken wanneer dit noodzakelijk is om zich te verdedigen tegen een gewapende aanval en zijn soevereiniteit, bevolking of territoriale integriteit te beschermen. Agressie is verboden. Zelfverdediging is toegestaan. Dat is het basisprincipe.
4. Oorlog is een gewapend conflict tussen politieke entiteiten, meestal staten, waarbij militaire middelen worden ingezet om politieke, territoriale of veiligheidsdoelstellingen te bereiken. Militaire macht wordt dan gebruikt tegen de soevereiniteit, territoriale integriteit of politieke onafhankelijkheid van een andere staat. Een oorlog begint wanneer een staat gewapende macht gebruikt tegen een andere staat, bijvoorbeeld door invasie, bezetting, bombardementen, blokkades of aanvallen op strijdkrachten, zoals omschreven in artikel 3 van VN-resolutie 3314.
5. Oorlog = gewapend conflict. Agressie = het onrechtmatig beginnen van een oorlog. Zelfverdediging = het rechtmatig reageren op een aanval/agressie. Volgens VN-resolutie 3314 wordt agressie niet bepaald door intenties of politieke verklaringen, maar door concrete daden, zoals invasie, bezetting, bombardementen, blokkades of andere vormen van gewapend geweld tegen een andere staat. De centrale vraag is daarom niet wie beweert zich te verdedigen, maar wie als eerste gewapende macht heeft ingezet.
Ben je hiermee eens?I carried the fire before I knew its name.![]()
Hmm, en welk 'executieprogramma' is dit dan precies?quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israël heeft voor Palestijnen een executieprogramma op basis van AI, maar bij deze jongens moet het opeens het bewijs 110% rond zijn, mag dat bewijs probleemloos vernietigd worden en dat noem je dan een rechtstaat.
Je bent een schande voor de hele westerse wereld.
En over die onderste sneer: Ik ben trouwens geen schande voor de Westerse wereld. Sterker nog, ik verdedig deze.
Jij, iemand die Jan en allemaal naar het Westen wilt zien komen, vormt wat dat betreft een grotere schande. Westers zijn, wil ook zegen dat je de kant van het Westen en diens bondgenoten (VS, Israël) kiest en tevens streeft voor het behoud van de cultuur en samenlevingen hier.
Iedere keer opnieuw tegenstanders van het Westen verkiezen en staan te klappen als weer de volgende horde niet-Westerse klaplopers hier wordt toegelaten zoals in Spanje, is zelfdestructief en daarmee ondermijnt het ook het Westen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Spanje is juist een Westers voorbeeld. Zo'n barbaarse horde als Israel sponsoren zoals jij voorstaat ondermijnt het westen. Net als knielen voor Amerika.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, en welk 'executieprogramma' is dit dan precies?
En over die onderste sneer: Ik ben trouwens geen schande voor de Westerse wereld. Sterker nog, ik verdedig deze.
Jij, iemand die Jan en allemaal naar het Westen wilt zien komen, vormt wat dat betreft een grotere schande. Westers zijn, wil ook zegen dat je de kant van het Westen en diens bondgenoten (VS, Israël) kiest en tevens streeft voor het behoud van de cultuur en samenlevingen hier.
Iedere keer opnieuw tegenstanders van het Westen verkiezen en staan te klappen als weer de volgende horde niet-Westerse klaplopers hier wordt toegelaten zoals in Spanje, is zelfdestructief en daarmee ondermijnt het ook het Westen.
Beschaving, daar heb jij natuurlijk niks over te zeggen gezien je genocide steunt.![]()
waar is papaquote:Op woensdag 3 juni 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iedere keer opnieuw tegenstanders van het Westen verkiezen en staan te klappen als weer de volgende horde niet-Westerse klaplopers hier wordt toegelaten zoals in Spanje, is zelfdestructief en daarmee ondermijnt het ook het Westen.![]()
Ten eerste, je haalt de termen "kolonisten" en "occupatie macht" door elkaar. Ik kan je daar ook definities van geven, als je wilt. Ten tweede, het is heel raar wat je nu zegt. Israël occupeerde het gebied omdat vanuit dat gebied werd Israël zelf in eerste instantie aangevallen. Waarom moet de aanvaller beschermd worden in plaats van de slachtoffers van de aanval? Ondersteboven en binnenstebuiten verdraaide logica, lijkt me.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:29 schreef Basp1 het volgende:
En vertel ons dan eens hoe Israël de eigen Palestijnse bevolking op de westbank beschermt tegen de intimiderende niet Palestijnse kolonisten.
Terug naar realiteit.
Israël is niet de enige partij die gewapende groepen in geoccupeerde gebieden probeert te beperken. PA zelf heeft bijvoorbeeld in Jenin operaties uitgevoerd tegen gewapende facties zoals de Jenin Brigades, Hamas en Islamic Jihad. In januari 2025 werd zelfs gesproken over afspraken waarbij bepaalde militanten hun wapens zouden inleveren.
Daarnaast voert Israël zelf operaties uit tegen Hamas- en Islamic Jihad-netwerken in plaatsen als Jenin, Tulkarm, Nablus en Bethlehem, waarbij wapens worden ingenomen en cellen worden ontmanteld. Ook bestaat er veiligheidscoördinatie met landen als Egypte en Jordanië, vooral rond wapensmokkel en grensveiligheid.
Dus het beeld dat Israël “niets doet” om de veiligheid op die gebieden te handhaven klopt niet. Men kan discussiëren over proportionaliteit en uitvoering, maar er zijn wel degelijk concrete veiligheidsoperaties tegen gewapende groepen en terreur netwerken.
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 03-06-2026 19:06:48 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
Ik dacht eigenlijk dat hij de observatie drones bedoelde....quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
I carried the fire before I knew its name.![]()
De VS is letterlijk een onderdeel van het Westen. Spanje, een land dat wordt geleid door een uitgesproken linkse regering met anti-Westerse sentimenten, stelt zich momenteel niet op zoals een Westers land zou moeten doen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Spanje is juist een Westers voorbeeld. Zo'n barbaarse horde als Israel sponsoren zoals jij voorstaat ondermijnt het westen. Net als knielen voor Amerika.Daar ben ik juist tegen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beschaving, daar heb jij natuurlijk niks over te zeggen gezien je genocide steunt.
Daarom steun ik Israël, waar jij juist hebt aangegeven dat je het terrorisme van Hamas 'terecht' vond en tevens van mening was dat Iran gelijk had in hun streven om Israël te willen vernietigen. Dus wie is er hier nu voor genocide?Dit is was op basis van een onbewezen claim van het extreemlinkse en antizionistische magazine +972.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hoe kan het dat de geavanceerde luchtafweersystemen van de VS niet optimaal werken en Iran er toch steeds doorheen komt?
Former U.S. Navy Malcolm Nance was asked:
Did Iran successfully hit our bases? He answered YES. Do we admit it, NO.![]()
Iemand enig idee of de Iron Drone wat beter is?![]()
Steun en support aan een terroristische organisatie is prima juridisch te vervolgen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben hier meerdere users gehad die het terreur van Hamas 'terecht' vonden of hebben weggezet als 'verzet', om nog maar te zwijgen over de wijdere pro-Palestijnse contreien waar Hamas met regelmaat wordt gebagatelliseerd of zelfs toegejuicht. En nee, dat wil niet zeggen dat iedereen met sympathie voor de Palestijnen ook Hamas steunt, maar een deel daarvan wel.
Bovendien moet je je natuurlijk ook afvragen in hoeverre het moreel juist is om een samenleving te steunen die wél op grote schaal de daden van groeperingen zoals Hamas steunen. Je achter mensen scharen die euforisch in de straten staan als een doodgemartelde Israëlische burgers doorheen worden gereden in pick-up trucks, is ronduit verwerpelijk.
Doen alsof die mensen 'onschuldig' zijn en onze sympathie verdienen, is wat mij betreft in elk geval achterlijk en kwaadaardig.
Sta je daar in de rechtbank in je tuinbroek, "Ja maar Israël dan"graag verwijderen![]()
Aanval op Iran gebeurde na de aanval van Iran op 7.10.23.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:29 schreef Basp1 het volgende:
Als we deze definitie van staatsterrorisme als uitgangspunt nemen kunnen we zelfs betogen dat de aanval op Iran waar dit topic over gaat ook gewoon tot staatsterrorisme gerekend kan worden.
#3314 Artikel 3(g)
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 03-06-2026 19:33:21 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
Ze snappen het niet. Ze denken dat het een grap is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Steun en support aan een terroristische organisatie is prima juridisch te vervolgen.
Sta je daar in de rechtbank in je tuinbroek, "Ja maar Israël dan"I carried the fire before I knew its name.![]()
Onvrede over de manier waarop Israël reageert is niet hetzelfde als steun aan een terroristische organisatie.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:21 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ze snappen het niet. Ze denken dat het een grap is.![]()
Amerikanen overigens flink geraakt in de regio nadat ze die tanker hadden aangevallen.
Ali Al Salem AB meerdere gebouwen weg. 5th fleet HQ in Bahrein zwaar geraakt. Terminal T1 op Kuweit Int. weg.
Er is echt niets meer over van het imago van de Amerikaanse luchtverdediging.
Great succes.![]()
Bedoel je het ICC in Den Haag? Ik steun je oproep manquote:Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Steun en support aan een terroristische organisatie is prima juridisch te vervolgen.
Sta je daar in de rechtbank in je tuinbroek, "Ja maar Greater Israël dan"![]()
![]()
Heeft ook met afstand te maken denk ik? Iran is zo dichtbij.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:46 schreef PluggieOD het volgende:
Amerikanen overigens flink geraakt in de regio nadat ze die tanker hadden aangevallen.
Ali Al Salem AB meerdere gebouwen weg. 5th fleet HQ in Bahrein zwaar geraakt. Terminal T1 op Kuweit Int. weg.
Er is echt niets meer over van het imago van de Amerikaanse luchtverdediging.
Great succes.![]()
Dat is het mooie aan praten met jou. Palestijns gezin nr 1000 over de kling gejaagd? Zeker schuldig aan oktober 7. Geen rechtzaak nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dit is was op basis van een onbewezen claim van het extreemlinkse en antizionistische magazine +972.
Betrokken Israëliërs en Amerikanen die zeggen dat een programma bestaat waarvan de uitkomsten overeenkomen met wat er op de grond gebeurd? Niet bewezen want nooit zo geoordeeld door een rechter! Dat die rechter er nooit aan te pas kan komen vanwege het niet meewerken aam onderzoek en Amerikaanse sancties? Niet verdacht maar juist bewijs van een internationaal complot tegen Israel.
Rules for thee, not for me icm eindeloos cirkelredeneren als het je zo uitkomt.![]()
Ik heb het ook niet zozeer over particulieren die hun mening uiten. Die zijn niet interessant, die hebben er relatief weinig invloed op de situatie. Maar als het gaat om de organisaties, dat zeker wel. Bijvoorbeeld, je doneert geld aan een of andere humanitaire organisatie voor "vrouwen en kinderen in Gaza". Hoe kan je zeker weten dat je geld niet regelrecht naar Hamas gaat? Met dat corrupte UNWRA die gewoon openlijk met terroristen samenwerkt zou ik daar niet eens in de buurt komen, laat maar staan geld doneren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Onvrede over de manier waarop Israël reageert is niet hetzelfde als steun aan een terroristische organisatie.I carried the fire before I knew its name.![]()
Het is een oorlog die ze zelf begonnen zijn, stop met het bejubelen van intense lafheid.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan praten met jou. Palestijns gezin nr 1000 over de kling gejaagd? Zeker schuldig aan oktober 7. Geen rechtzaak nodig.
Betrokken Israëliërs en Amerikanen die zeggen dat een programma bestaat waarvan de uitkomsten overeenkomen met wat er op de grond gebeurd? Niet bewezen want nooit zo geoordeeld door een rechter! Dat die rechter er nooit aan te pas kan komen vanwege het niet meewerken aam onderzoek en Amerikaanse sancties? Niet verdacht maar juist bewijs van een internationaal complot tegen Israel.
Rules for thee, not for me icm eindeloos cirkelredeneren als het je zo uitkomt.graag verwijderen![]()
Waar is die Zuid Afrika met haar bewijzen gebleven dan? We wachten er ook allemaal op.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:49 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Bedoel je het ICC in Den Haag? Ik steun je oproep manI carried the fire before I knew its name.![]()
Ik vermoed dat het ook te maken heeft met een ernstig tekort aan de raketten ervan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heeft ook met afstand te maken denk ik? Iran is zo dichtbij.![]()
HR: Users steunen Hamasquote:Op woensdag 3 juni 2026 19:58 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zozeer over particulieren die hun mening uiten. Die zijn niet interessant, die hebben er relatief weinig invloed op de situatie. Maar als het gaat om de organisaties, dat zeker wel. Bijvoorbeeld, je doneert geld aan een of andere humanitaire organisatie voor "vrouwen en kinderen in Gaza". Hoe kan je zeker weten dat je geld niet regelrecht naar Hamas gaat? Met dat corrupte UNWRA die gewoon openlijk met terroristen samenwerkt zou ik daar niet eens in de buurt komen, laat maar staan geld doneren.
US: Terrorisme steunen is prima vervolgbaar
Jij: ze snappen t niet
Ik: kritiek op Israël is niet hetzelfde als terrorisme steunen
Jij: particulieren die hun mening uiten zijn niet zo interessant
Niet heel consistent.![]()
Ook zonder Zuid Afrika waren ze aangeklaagd. Maar doe je mee met mij en UitStraling?quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:01 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Waar is die Zuid Afrika met haar bewijzen gebleven dan? We wachten er ook allemaal op.![]()
![]()
De E-3G die Iran eerder vernietigde op Prince Sultan Air Base was 1800km van Tehran af.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heeft ook met afstand te maken denk ik? Iran is zo dichtbij.
(samen met een KC-46 en meerdere KC-135s overigens)
Zo kwamen overlevers terug uit de golf. Vol gepatchte Battle Damage, Ohio ANG kist:
Een andere, Alaska ANG:
Great succes!![]()
Ja die wel. Maar Kuwait, Qatar en Bahrein liggen vlak bij Iran. Tenzij ze de raketten natuurlijk vanuit het diepe binnenland schieten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De E-3G die Iran eerder vernietigde op Prince Sultan Air Base was 1800km van Tehran af.
(samen met een KC-46 en meerdere KC-135s overigens)
Zo kwamen overlevers terug uit de golf. Vol gepatchte Battle Damage, Ohio ANG kist:
[ afbeelding ]
Een andere, Alaska ANG:
[ afbeelding ]
Great succes!
Geen idee, daarom vraag ik het.![]()
Kritiek? Waar?quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:06 schreef beefkeek het volgende:
Ik: kritiek op Israël is niet hetzelfde als terrorisme steunen
Ik zie heleboel ontevredenheid over de acties van Israël, maar er wordt geen betere oplossing aangeboden.
Alles wat er wordt aangeboden als oplossing hebben ze in Israël al 20-40-60 jaar geleden geprobeerd. Het werkt niet.
Heb je betere, nieuwere ideeën hoe deze conflict opgelost moet worden, ik luister. Iets wat eerder nog niet geprobeerd is?
Zo niet, dan heet dat geen kritiek maar gezeur.I carried the fire before I knew its name.![]()
Niet interessant voor Israël, bedoelde ik te zeggen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:06 schreef beefkeek het volgende:
Jij: particulieren die hun mening uiten zijn niet zo interessantI carried the fire before I knew its name.![]()
De definitie van kritiek heeft niks met wel of geen oplossing weten te maken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:27 schreef DavidAZ het volgende:
Zo niet, dan heet dat geen kritiek maar gezeur.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Prima, gezeur. Nog steeds niet hetzelfde als terroristen steunen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:27 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Kritiek? Waar?
Ik zie heleboel ontevredenheid over de acties van Israël, maar er wordt geen betere oplossing aangeboden.
Alles wat er wordt aangeboden als oplossing hebben ze in Israël al 20-40-60 jaar geleden geprobeerd. Het werkt niet.
Heb je betere, nieuwere ideeën hoe deze conflict opgelost moet worden, ik luister. Iets wat eerder nog niet geprobeerd is?
Zo niet, dan heet dat geen kritiek maar gezeur.![]()
Weet ik. Maar er is niets nieuws. Alleen een en hetzelfde. Gezeur.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De definitie van kritiek heeft niks met wel of geen oplossing weten te maken.I carried the fire before I knew its name.![]()
Die Golfstaten proberen wel echt onder het tapijt te schuiven wat er allemaal aan de hand is qua inslagen, ook velen al opgepakt door het delen van bepaalde beelden eerder...quote:![]()
Als je niet 'in control' bent dan is het zaak te doen alsof. Zeker als autoritair regime.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Die Golfstaten proberen wel echt onder het tapijt te schuiven wat er allemaal aan de hand is qua inslagen, ook velen al opgepakt door het delen van bepaalde beelden eerder...
"The king's strength is not in himself, but in the opinion his subjects have of him."And what rough beast, its hour come round at last,
Arme Rubio wordt hier wel keihard geroast.
"The shoes that the president bought you were too big" (vanaf min 5)![]()
Bekijk deze YouTube-video![]()
Punt is dat ze 1800 km verderop al raak schieten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja die wel. Maar Kuwait, Qatar en Bahrein liggen vlak bij Iran. Tenzij ze de raketten natuurlijk vanuit het diepe binnenland schieten.
Geen idee, daarom vraag ik het.![]()
Israël voert binnen één week aanvallen uit rondom drie Libanese ziekenhuizenDe gebruikelijke formule van terroristenland Israel.quote:Het Israëlische leger heeft afgelopen week verschillende aanvallen uitgevoerd rondom drie Libanese ziekenhuizen. Dat meldt het Libanese ministerie van Gezondheid. Bij de aanvallen zijn negen mensen gedood, 150 mensen raakten gewond, aldus de autoriteiten.![]()
We kunnen het een medicide (de vernietiging van gezondheidszorg en medische voorzieningen) noemen: een model dat tijdens de genocide in Gaza verder is ontwikkeld en verfijnd. En medicide is niet het enige waaraan men zich schuldig heeft gemaakt. Aan dat rijtje kunnen we ook toevoegen wat een VN-adviseur omschreef als domicide (de grootschalige vernietiging van woningen), urbicide (de vernietiging van steden en stedelijke infrastructuur), scholasticide (de systematische vernietiging van onderwijs en onderwijsinstellingen) en ecocide (de grootschalige vernietiging van ecosystemen en het milieu) in Gaza. Ik zie een Israëlische samenleving die in toenemende mate wordt gekenmerkt door extreemrechtse opvattingen en brede steun voor genocide in Gaza en buurlanden. Naar mijn oordeel beperkt dat zich niet tot de politiek, maar strekt het zich uit tot grote delen van de Israëlische samenleving.quote:Op donderdag 4 juni 2026 00:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Israël voert binnen één week aanvallen uit rondom drie Libanese ziekenhuizen
[..]
De gebruikelijke formule van terroristenland Israel.
[ Bericht 14% gewijzigd door Peppert op 04-06-2026 01:07:22 ]![]()
Beelden van de inslag op het vliegveld van Koeweit
https://www.reddit.com/r/(...)one_hitting_kuwaiti/
Wat een klap. En er liepen dus gewoon mensen rond ook.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Een doorsnee dag van het IDF, waarschijnlijk waren de scholen en kinderverblijven al platgegooid.quote:Op donderdag 4 juni 2026 00:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Israël voert binnen één week aanvallen uit rondom drie Libanese ziekenhuizen
[..]
De gebruikelijke formule van terroristenland Israel.![]()
Lang leve het internet dat alle leugens blootlegt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 01:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een klap. En er liepen dus gewoon mensen rond ook.![]()
Fort Buehring was ook weer geraakt.
Die hadden al 5 miljard schade - bleek bij de senaatsverhoren.
Great succes.![]()
Ik heb wel een ideetje. Complete genocide. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:27 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Kritiek? Waar?
Zo niet, dan heet dat geen kritiek maar gezeur.
Ze zijn daar overigens al flink mee bezig.
Knettergek.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,![]()
Zo lang Israel niet verplicht wordt te ontwapenen zullen ze de hele regio blijven terroriseren.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb wel een ideetje. Complete genocide. Probleem opgelost.
Knettergek.![]()
Ik heb ergens al gezegd. Na meer dan 1M jaar van menselijke geschiedenis zijn er maar 3 manieren om zo'n probleem op te lossen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb wel een ideetje. Complete genocide. Probleem opgelost.
Knettergek.
1. Vernietiging.
2. Integratie.
3. Transfer.
Bijvoorbeeld, Oekraïne bevrijdt Krim. Wat gaan ze doen met al die pro-Russische bevolking? Ze hebben keuze uit diezelfde 3 opties. Iedereen afmaken, iedereen laten integreren, iedereen deporteren.
Of in Karabakh, Armeniërs hadden diezelfde keuze gekregen. Of ze worden geïntegreerd, of ze gaan terug naar Armenië.
In Israël is net hetzelfde. Vernietigen en integratie gaat hier niet werken. De enige optie die er over blijft is transfer. Duitsers in Czechoslovakia werden na de capitulatie domweg gedeporteerd.
Als je een andere manier vindt, laat me weten.I carried the fire before I knew its name.![]()
Zoals ik al eerder opperde: een internationale vredesmacht. Drie keer raden wie dat weigert: Israel, omdat ze dan moeten stoppen met het moorden en hun uiteindelijke doel in gevaar komt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:27 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Kritiek? Waar?
Zo niet, dan heet dat geen kritiek maar gezeur.
https://thecradle.co/arti(...)rtner-china-ghalibaf
Het ziet er steeds meer naar uit dat er een serieuze powershift aan de gang is in het Midden Oosten. Good job Donald!!![]()
Trump heeft hier niks mee te maken.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:55 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder opperde: een internationale vredesmacht. Drie keer raden wie dat weigert: Israel, omdat ze dan moeten stoppen met het moorden en hun uiteindelijke doel in gevaar komt.
https://thecradle.co/arti(...)rtner-china-ghalibaf
Het ziet er steeds meer naar uit dat er een serieuze powershift aan de gang is in het Midden Oosten. Good job Donald!!
Israël heeft dat geprobeerd nog 20 jaar geleden.
Het werkt niet.
Hoe lang wil je nog met je kop tegen dat muur slaan?
Eerst moet die "vredesmacht" afspraken nakomen die 20 jaar geleden zijn gemaakt.
Dan gaan we verder praten.I carried the fire before I knew its name.![]()
Een vredesmacht met een militair mandaat is er nog nooit geweest. Misschien moet je je afvragen waarom Israel dat niet wilt?quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:39 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Trump heeft hier niks mee te maken.
Israël heeft dat geprobeerd nog 20 jaar geleden.
Het werkt niet.
Hoe lang wil je nog met je kop tegen dat muur slaan?
Eerst moet die "vredesmacht" afspraken nakomen die 20 jaar geleden zijn gemaakt.
Dan gaan we verder praten.![]()
Nou had ik toch het nobele idee dat we de 2 barbaarse opties echt na de 2e wereldoorlog als wereld proberen te vermijden..quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:51 schreef DavidAZ het volgende:
Ze hebben keuze uit diezelfde 3 opties. Iedereen afmaken, iedereen laten integreren, iedereen deporteren.
Het is natuurlijk helemaal cynisch om te zien dat een volk wat zelf de gruwelen van deportatie en genocide heeft meegemaakt dit nu zelf aan het uitvoeren is in en om het "beloofde" land.![]()
Omdat Veiligheidsraad resoluties 1559 en 1701 de voorrang hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:50 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Een vredesmacht met een militair mandaat is er nog nooit geweest. Misschien moet je je afvragen waarom Israel dat niet wilt?
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 04-06-2026 11:26:04 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
Van die 3 is maar 1 barbaarse optie en dat is vernietigen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou had ik toch het nobele idee dat we de 2 barbaarse opties echt na de 2e wereldoorlog als wereld proberen te vermijden..
Andere twee opties zijn absoluut legaal.I carried the fire before I knew its name.![]()
Dat is niet de keuze van Israël geweest. Verantwoordelijkheid ligt bij diegene die de oorlog heeft begonnen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal cynisch om te zien dat een volk wat zelf de gruwelen van deportatie en genocide heeft meegemaakt dit nu zelf aan het uitvoeren is in en om het "beloofde" land.
Toekomstige deportatie van pro-Rus bevolking uit Krim zal ook geen schuld van Oekraïne zijn, maar van Rusland die het begonnen heeft.I carried the fire before I knew its name.![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2026 01:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een klap. En er liepen dus gewoon mensen rond ook.
Trump eerder: Ik heb de aanval op de luchthaven gezien, het lijkt niet zo erg![]()
Deportatie van de lokale bevolking na verovering of annexatie van land is onder het hedendaagse internationale recht strikt illegaal.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:19 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Van die 3 is maar 1 barbaarse optie en dat is vernietigen.
Andere twee opties zijn absoluut legaal.
Heel legaal weer hoor.![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ x ]
Trump eerder: Ik heb de aanval op de luchthaven gezien, het lijkt niet zo erg
And what rough beast, its hour come round at last,
Wat me opvalt, is dat Trump de laatste dagen alles downplayed en dat zelfs zijn harde retoriek zacht is geworden. Hij noemde de Ayatollah zelfs “a good man” en zei dat hij “respect” voor hem heeft. Ik zie een selfie incoming!quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ x ]
Trump eerder: Ik heb de aanval op de luchthaven gezien, het lijkt niet zo erg![]()
Geen woord meer over regime change en het Iraanse volk bevrijden. Trump is de weg grondig kwijtgeraakt in het Iraanse doolhof.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:35 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wat me opvalt, is dat Trump de laatste dagen alles downplayed en dat zelfs zijn harde retoriek zacht is geworden. Hij noemde de Ayatollah zelfs “a good man” en zei dat hij “respect” voor hem heeft. Ik zie een selfie incoming!And what rough beast, its hour come round at last,
Jij vroeg om met een oplossing te komen en die gaf ik je. Mischien kun je ook antwoorden waarom Israel ertegen is?quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:17 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Omdat Veiligheidsraad resoluties 1559 en 1701 de voorrang hebben.![]()
Dikke vrienden met de Ayatollahquote:Op donderdag 4 juni 2026 12:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen woord meer over regime change en het Iraanse volk bevrijden. Trump is de weg grondig kwijtgeraakt in het Iraanse doolhof.![]()
![]()
Misschien gaat 'ie, net als destijds met de Taliban, de Ayatolla ook uitnodigen op kamp David.quote:ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het land wordt niet geannexeerd. Officieel is en blijft dat het VN gebied. Israël occupeert het alleen maar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Deportatie van de lokale bevolking na verovering of annexatie van land is onder het hedendaagse internationale recht strikt illegaal.
Heel legaal weer hoor.
Heb je een andere manier om terreur dreiging vanuit radicale bevolking van deze gebieden te neutraliseren behalve militaire occupatie?
Als jij een andere oplossing vindt, kan je er Nobel prijs mee winnen. Dus ga je gang, ik ben benieuwd.
Zo niet, aan de kant of in de krant.I carried the fire before I knew its name.![]()
Als jij bij een bedrijf producten bestelt en die worden niet geleverd dan moet je een achterlijke idioot zijn om bij dat bedrijf nog een keer iets te gaan bestellen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:38 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jij vroeg om met een oplossing te komen en die gaf ik je. Mischien kun je ook antwoorden waarom Israel ertegen is?
Jij zegt dat het aan mandaat ligt? Dat is het probleem van VN. Dan moeten ze huidige mandaat aanpassen.
Pas wanneer ze laten zien dat de oplossing (die 20 jaar geleden had moeten werken) daadwerkelijk werkt, dan zullen we verder praten.
En ik ga me niet nog een keer herhalen. Dus als je er weer over begint gaat dat rechtstreeks in de prullenbak.I carried the fire before I knew its name.![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zo lang Israel niet verplicht wordt te ontwapenen zullen ze de hele regio blijven terroriseren.
Over radicaal gesproken. Knettergek dit.
Als Israel geen wapens meer heeft, zal er binnen 5 minuten geen Israel meer bestaan. Wil je dat?
7 oktober all over again. Praat van een moslimfundamentalist dit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Beste klap dit.quote:Op donderdag 4 juni 2026 01:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een klap. En er liepen dus gewoon mensen rond ook.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ze vinden absoluut oké als Israël van de kaart wordt geveegd. Dat heeft een naam.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als Israel geen wapens meer heeft, zal er binnen 5 minuten geen Israel meer bestaan. Wil je dat?
7 oktober all over again.I carried the fire before I knew its name.![]()
We weten allebei wat dat is ja.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:53 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ze vinden absoluut oké als Israël van de kaart wordt geveegd. Dat heeft een naam.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarom zou Israel zichzelf willens en wetens de dood in laten sturen?quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zo lang Israel niet verplicht wordt te ontwapenen zullen ze de hele regio blijven terroriseren.![]()
Ik ga proberen in jouw verhaal mee te gaan. Deze producten heb je nooit besteld, m.a.w. is nooit geprobeerd. Het is gewoon een oplossing wat nog nooit is geprobeerd, omdat Israel daar niet mee akkoord ging. Jammer want volgens mij zou het kunnen werken.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:51 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Als jij bij een bedrijf producten bestelt en die worden niet geleverd dan moet je een achterlijke idioot zijn om bij dat bedrijf nog een keer iets te gaan bestellen.
Nogmaals jij vroeg aan ons om mee te denken aan een oplossing en ik doe me best en geef je er eentje. Dus waarom reageer je zo venijnig man?![]()
De wens is de vader van de gedachte.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Waarom zou Israel zichzelf willens en wetens de dood in laten sturen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe bedoel je "nooit geprobeerd" ???????????quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:11 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik ga proberen in jouw verhaal mee te gaan. Deze producten heb je nooit besteld, m.a.w. is nooit geprobeerd. Het is gewoon een oplossing wat nog nooit is geprobeerd, omdat Israel daar niet mee akkoord ging. Jammer want volgens mij zou het kunnen werken.
Nogmaals jij vroeg aan ons om mee te denken aan een oplossing en ik doe me best en geef je er eentje. Dus waarom reageer je zo venijnig man?
Israël heeft zich teruggetrokken en heeft 20 jaar gewacht.
Afspraak is niet nagekomen.
Veiligheidsraad resoluties 1559 en 1701 zijn niet uitgevoerd.
Waarom zou je een nieuwe afspraken maken met iemand die oude afspraken niet nakomt?
Ik reageer zo omdat ik steeds dezelfde shit moet herhalen en jullie doen alsof jullie allemaal een geheugen van een gouden vis hebben.I carried the fire before I knew its name.![]()
Onzin natuurlijk. Andersom geldt dat wel. Zodra Hezbollah of Hamas de wapens neerleggen gaat Israel nog sneller moorden en gebied stelen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
7 oktober all over again. Praat van een moslimfundamentalist dit.
Ik geloof verder niet.Waarom zou Israel de regio mogen blijven terroriseren? Je begrijpt niet dat zoveel duizenden onschuldigen vermoorden een generatie gaat creeren die Israel haat en met recht.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Waarom zou Israel zichzelf willens en wetens de dood in laten sturen?
Het is triest dat jullie antisemtisme zo in de weg staat om rationeel te denken over de conflicten die Israel aan de lopende band start.![]()
Je reageert telkens met totale onzin. Israel is de partij die zich niet aan enige afspraak houdt. Dus volgens je eigen logica is het niet logisch dat hun slachtoffers dat opeens wel zouden doen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:48 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "nooit geprobeerd" ???????????
Waarom zou je een nieuwe afspraken maken met iemand die oude afspraken niet nakomt?
Ik reageer zo omdat ik steeds dezelfde shit moet herhalen en jullie doen alsof jullie allemaal een geheugen van een gouden vis hebben.
Het is heel simpel Israel is veel moordzuchtiger dan Hamas en Hezbollah samen, dat hebben we ook nog samen uitgerekend weet je nog?![]()
Laten we eerst gezamenlijk als wereld de Palestijnse bezetter Hezbollah in Libanon compleet vernietigen, dat is stapje 1.graag verwijderen![]()
Het is van Jordanië.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:48 schreef DavidAZ het volgende:
Het land wordt niet geannexeerd. Officieel is en blijft dat het VN gebied. Israël occupeert het alleen maar.Corporate translator![]()
Hoi UitStraling, je weet ik steun altijd jouw oproepen onvoorwaardelijk!quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:43 schreef UitStraling het volgende:
Laten we eerst gezamenlijk als wereld de Palestijnse bezetter Hezbollah in Libanon compleet vernietigen, dat is stapje 1.Ik denk dat we dit keer echt een probleem hebben met de rest van de wereld. Tijdens een innig gesprek met Bibi zei Trump: everybody hates Israel because of this. Pffffff wat een ellende...
![]()
Ja altijd grappig als Trump tussen zijn 100 leugens per dag door even een truth bomb dropt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:54 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hoi UitStraling, je weet ik steun altijd jouw oproepen onvoorwaardelijk!Ik denk dat we dit keer echt een probleem hebben met de rest van de wereld. Tijdens een innig gesprek met Bibi zei Trump: everybody hates Israel because of this. Pffffff wat een ellende...
De enige lui die Israel nog mogen zijn extreem-rechtse lui meestal anti-semitisch als de pest. Wantja Israel is een voorbeeld omdat ze hun 'eigen volk' bevoordelen ten opzichte van de rest van de wereld. En de mensen die Israel aan de lopende band vermoord zijn moslims. En de pro-Israel lui haten moslims precies op de manier hoe Duitsers vroeger joden haatten. Dat is ook hoe Israeliers moslims zien. Wat dat betreft is het tragisch dat de enige bestaansreden voor Israel de nazi's zijn.![]()
Israel heeft meer moslims dan Nederland dus zo heftig zal die had niet zijnquote:Op donderdag 4 juni 2026 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja altijd grappig als Trump tussen zijn 100 leugens per dag door even een truth bomb dropt.
De enige lui die Israel nog mogen zijn extreem-rechtse lui meestal anti-semitisch als de pest. Wantja Israel is een voorbeeld omdat ze hun 'eigen volk' bevoordelen ten opzichte van de rest van de wereld. En de mensen die Israel aan de lopende band vermoord zijn moslims. En de pro-Israel lui haten moslims precies op de manier hoe Duitsers vroeger joden haatten. Dat is ook hoe Israeliers moslims zien. Wat dat betreft is het tragisch dat de enige bestaansreden voor Israel de nazi's zijn.
Palestijnen zijn ze begrijpelijkerwiks geen fan vanOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Altijd mooi wanneer pro-Israël figuren het hebben over teruggetrokken en "een kans gegeven" terwijl in die periode Gaza een openluchtgevangenis was en de Westelijke Jordaanoever al uitgebreid gekoloniseerd werdquote:Op donderdag 4 juni 2026 13:48 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "nooit geprobeerd" ???????????
Ik reageer zo omdat ik steeds dezelfde shit moet herhalen en jullie doen alsof jullie allemaal een geheugen van een gouden vis hebben.. Trap er niet in mensen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit. Het is puur voor de buhne en ze worden telkens gesaboteerd. Je ziet het nu opnieuw gebeuren met Iran en Libanon. Zelfs Trump is er klaar mee en dat zegt veel.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Altijd mooi wanneer pro-Israël figuren het hebben over teruggetrokken en "een kans gegeven" terwijl in die periode Gaza een openluchtgevangenis was en de Westelijke Jordaanoever al uitgebreid gekoloniseerd werd. Trap er niet in mensen.
Israel heeft door de VS een militaire overmacht en daardoor denken ze overal mee weg te komen. Velen halen 7 oktober erbij (wat ook verschrikkelijk was) als vast referentiepunt, maar denk eens aan de mensen die al decennialang in een permanente 7 oktober staat moeten leven. Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt. Er is simpelweg te veel bloed gevloeid.![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Altijd mooi wanneer pro-Israël figuren het hebben over teruggetrokken en "een kans gegeven" terwijl in die periode Gaza een openluchtgevangenis was en de Westelijke Jordaanoever al uitgebreid gekoloniseerd werd. Trap er niet in mensen.
Please consider the environment before printing this post![]()
Wie zijn dit dan?quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit. Het is puur voor de buhne en ze worden telkens gesaboteerd. Je ziet het nu opnieuw gebeuren met Iran en Libanon. Zelfs Trump is er klaar mee en dat zegt veel.
Israel heeft door de VS een militaire overmacht en daardoor denken ze overal mee weg te komen. Velen halen 7 oktober erbij (wat ook verschrikkelijk was) als vast referentiepunt, maar denk eens aan de mensen die al decennialang in een permanente 7 oktober staat moeten leven. Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt. Er is simpelweg te veel bloed gevloeid.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
dat vraag ik jou ook de hele tijdquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is nogal een boude claim die je doet. Welke mensen worden al decennialang zo behandeld als de Israëlische burgers op 7 oktober? Je weet natuurlijk dat dit onzin is.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
het is niet echt onzinOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik reageer met artikel 51 van VN Handvest, je zegt "Tis onzin!"quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je reageert telkens met totale onzin.
Ik reageer met artikel 3 van Definitie van Agressie, je zegt "Tis onzin!"
Ik reageer met artikel 52 van Aanvullend Protocol, je zegt "Tis onzin!"
Ik heb een gevoel alsof ik met een 15 jarige kiddo spreek, echt waar )))))
[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 04-06-2026 19:54:14 ]I carried the fire before I knew its name.![]()
Dat zou de eerste openluchtgevangenis in de wereld wezen die op dagelijkse basis een buurtland met raketten beschiet.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
I carried the fire before I knew its name.![]()
En waarom is dat? Ze wouden dat Israel uit Libanon gaat. Israel zei, doen we als Hesbollah wordt ontwapend. Er is het staakt-het-vuren gesloten en Israel trok zijn troepen terug uit Zuid Libanon. Ze konden toen al de hoofdstad innemen, waren al onderweg naar toe. En toch, trokken ze zich terug. We zijn 20 jaar verder, Hesbollah beschiet Israëlische dorpen elke dag.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit.I carried the fire before I knew its name.![]()
Wie zegt dat? Er zijn nog 22 arabische landen met 450M bevolking en de meesten ervan willen ook in vrede leven. Als je die 2M palestijnen naar Zuid Afrika deporteert wordt het gelijk een stukje rustiger. Maar dat kan alleen de rechter beslissen. Of op een eiland ergens, weet ik veel...quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt.I carried the fire before I knew its name.![]()
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit. Het is puur voor de buhne en ze worden telkens gesaboteerd. Je ziet het nu opnieuw gebeuren met Iran en Libanon. Zelfs Trump is er klaar mee en dat zegt veel.
Israel heeft door de VS een militaire overmacht en daardoor denken ze overal mee weg te komen. Velen halen 7 oktober erbij (wat ook verschrikkelijk was) als vast referentiepunt, maar denk eens aan de mensen die al decennialang in een permanente 7 oktober staat moeten leven. Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt. Er is simpelweg te veel bloed gevloeid.
En nu zitten we in een situatie waar in Israël de al niet heel erg gematigde partij van Netanyahu een regering vormt met partijen die vooral bezig zijn met een Endlösung voor het Palestijnse probleem en geen strobreed in de weg gelegd krijgen omdat Netanyahu drukker is met zijn eigen hachje.
Je kunt wel terecht wijzen naar Hamas als terroristische organisatie, maar net als in Iran of Rusland is de hele bevolking daar maar medeplichtig aan maken en daarmee tot legitiem doelwit bestempelen zoals de usual suspects doen volkomen misdadig en verwerpelijk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Welnee, dat doe ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:38 schreef -Knapzak- het volgende: [..] Als ik het dan toch “niet goed lees”, valt mij op dat je niet inhoudelijk op mijn argumenten ingaat, maar ze eerder ontwijkt. Daarnaast haal je mijn posts steeds uit hun context en herhaal je punten waar ik juist binnen die context al op heb gereageerd.
Drie rebellen dan, jij je zin. Bewijst nog altijd niet dat de kalasjnikovs zijn geleverd door de Amerikanen.quote:‘We’ zien helemaal niet “één vent met een kalasjnikov”. Met deze reactie bevestig je juist dat je de video niet goed hebt bekeken. In de beelden zijn meerdere personen met een kalasjnikov te zien. Eerst zie je een gemaskerde terrorist die schietend een persoon een supermarkt in achtervolgt. Vervolgens komt een tweede terrorist in beeld, met een capuchon, die meerdere kogels op de gevel van de supermarkt afvuurt en de eerste terrorist vervolgens uit de supermarkt terugwuift. Daarnaast is er nog een derde persoon die de auto bestuurt.Ik lees het uistekend.quote:En net als bij de video interpreteer/lees je ook de begeleidende tekst niet goed.De president van de VS is een pathologische leugenaar.quote:[..] Je kunt zijn claim ontkennen, maar het feit dat de president van de VS dit openlijk erkent,Lekker cryptisch. De demonstraties zijn gewelddadig geworden omdat de Islamitische Republiek, net als in 1999, 2009, 2017, 2022 begon met vreedzame demonstranten neerknuppelen of neermaaien.quote:ondersteunt wel de Iraanse bewering dat de demonstraties, die aanvankelijk vreedzaam begonnen, geïnfiltreerd waren door het buitenland gesteunde gewapende groeperingen.Wat raar dan dat er geen bewijs is dat dit bij demonstranten terecht komt.quote:Daarnaast onderscheppen Iraanse veiligheidsdiensten met enige regelmaat ladingen wapens, explosieven en andere materialen die bestemd zijn voor terreur- en oppositiegroepen binnen Iran.Dus al het bewijs dat je hebt zijn wat groepjes met kalasjnikovs en brandbommen?quote:Ook zijn er diverse video's verschenen op sociale media, waaronder video's die in het andere topic op FOK! zijn gedeeld, waarop te zien is dat tijdens de rellen vuurwapens en explosieven werden gebruikt.Le-zen.quote:Je spreekt jezelf bovendien tegen. Een paar posts geleden reageerde je nog op de video met de opmerking dat het een "uitstekende zaak is dat Iraniërs Basij-leden afknallen". Hoe denk je dat zoiets gebeurt als er volgens jou geen (video)bewijs bestaat van bewapende oppositie?
Ik zeg dat het een goede zaak is dat Iraniërs zich verdedigen tegen die psychopaten.Je valt wederom door de mand. Het gedocumenteerde bewijs dat Iran vreedzame demonstranten doodt is enorm. De bewering dat Amerika demonstranten bewapende wordt alleen gesteund door een uitspraak van iemand die ziekelijk liegt. Dat weet jij ook wel.quote:[..] Met je redenering kun je ook dat makkelijk van tafel vegen als bewijs. [..]Ze mogen dus niet standrechtelijk demonstranten doodschieten, maar doen dat wel en jij vindt dat bewonderingswaardig. Helder.quote:Dat is een stropopredenering, want het ging niet om of er een wet bestaat die standrechtelijke executies toestaat. Ik stelde dat de Basij een wettelijke basis hebben om bewapend op te treden. De Iraanse wetgeving (zie artikel 3 en 5 hier) noemt situaties waarin o.a. de Basij vuurwapens mogen gebruiken: 1. zelfverdediging tegen iemand die hen met een vuur- of steekwapen aanvalt; 2. zelfverdediging tegen ongewapende aanvallers wanneer verdediging zonder wapen onmogelijk is; 3. bescherming van anderen wier leven direct gevaar loopt; 4. aanhouding van bepaalde ernstige geweldsdelinquenten die vluchten; 5. voorkomen van ontsnapping van bepaalde gedetineerden; 6. bescherming van veiligheidsinstallaties. En artikel 5 gaat over wanneer gewapende functionarissen vuurwapens mogen gebruiken om de orde te herstellen bij: 1. illegale gewapende demonstraties; 2. gewapende onrust; 3. gewapende opstanden of rellen.Jawel, de Basij zijn dat wel wanneer ze vreedzame demonstranten mishandelen en neermaaien. Demonstranten zullen zich niet als schietschijf laten gebruiken door gewapende terroristen die bewust chaos en anarchie proberen te creëren om de regering in het zadel te houden, zodat een marionettenregering kan aanblijven. Ook in andere landen zou de bevolking een dergelijke situatie niet tolereren.quote:Nee, de Basij zijn dat niet wanneer ze gewapende onrust, opstanden en rellen neerslaan. Ordehandhavers/veiligheidstroepen zullen zich niet als schietschijf laten gebruiken door gewapende terroristen die bewust chaos en anarchie proberen te creëren om de regering omver te werpen, zodat een marionettenregering kan worden geïnstalleerd. Ook in andere landen zouden ordediensten een dergelijke situatie niet tolereren.
In de praktijk niet.quote:[..] In Iran hebben mensen ook het recht om te demonsteren zolang die vreedzaam blijven,
De Nederlandse regering maait geen vreedzame demonstranten neerquote:Bij rellen grijpen ordediensten hier ook in en bij gewapende onrusten of opstanden om de regering omver te werpen mogen ordediensten vanuit de wetgeving hier ook vuurwapens gebruiken.Ah, het is prima dat Iran in vreedzame tijden of turbulente tijden demonstranten en vrouwen zonder/verkeerde hoofddoek doodknuppelt of executeert. Mooi dat je je zo laat kennen, zegt veel over je karakter.quote:Maar omdat het Iran betreft zou dat opeens niet mogen gelden en zouden ze het land maar aan hun lot moeten overlaten, met chaos, anarchie of een burgeroorlog als gevolg. Want dat is wat jij graag ziet, zodat jij hier goedkoop je autootje kunt volgooien.De moordpartijen en sektarische zuivering van Iran en Rusland in Syrië zijn breed gedocumenteerd. Rusland past dit sinds een tijdje toe op Oekraïne, Iran steeds meer op de eigen bevolking.quote:Dat is weer een stropop. Je weet hopelijk het verschil tussen genocide en etnische zuivering. Verder wordt die beschuldiging van etnische zuivering niet breed gedragen, de bewijsvoering en interpretatie ervan zijn onderwerp van discussie. Er is eerder sprake van (in)directe betrokkenheid bij demografische verandering.Haha. De conclusie dat Iran vreedzame demonstranten vermoordt wordt gedeeld door een brede groep aan internationale organisaties, experts, ngo's, maatschappelijke organisaties en regeringsleiders uit verschillende landen. Daaronder bevinden zich Iraniërs, zowel seculiere als religieuze, binnen en buiten Iran. Maar wanneer het Israël betreft moeten we daar naar luisteren maar wanneer het Iran betreft wordt elke leugen uit de kast gehaald om Iran het slachtoffer te maken 🤡quote:De conclusie dat Israël ‘genocide’ pleegt wordt echter gedeeld door een brede groep aan internationale organisaties, experts, ngo's, maatschappelijke organisaties en regeringsleiders uit verschillende landen. Daaronder bevinden zich ook joden, zowel seculiere als religieuze, binnen en buiten Israël. Zo’n beschuldiging van ‘genocide’ wordt echter door geen van deze partijen over Iran geuit. [..]Dan heb ik een uitstekende vergelijking gedaan.quote:Vervolging in de zin van wat nazi-Duitsland deed met Jehova’s getuigen, Joden, Roma, enz. Daar ging je vergelijking immers over. Gezien de systematische uitsluiting, opsluiting, deportatie en uiteindelijke massamoord op groepen mensen, is de situatie in Iran niet vergelijkbaar met het nazi-vervolgingsbeleid. Iran werkt op veel gebieden juist samen met minderheden en geeft sommige minderheden formele vertegenwoordiging in het parlement.
Welnee, mijn argumentatie is uitstekend. Ik heb het dus duidelijk bij het rechte eind, je deed dus met een van je kloontjes destijds hetzelfde.quote:Je bedient je vooral van drogredenen: ad hominems, stropoppen, Godwins, whataboutisme, … [..] Daar heb je de drogredenen weer: whataboutisme, ad hominems, guilt by association, red herring... die associatie klopt overigens niet: het is slechts een poging om mij in diskrediet te brengen omdat je inhoudelijk geen weerwoord hebt op de argumenten.Incelfrikandel![]()
Ook na de aanslag op Rabin stond zijn opvolger Shimon Peres ruim voor op Likud in de peilingen. De omslag waren de enorme aanslagen die toen volgde, waarvan de meest bekende de aanslagen bij Jaffa Road in Jerusalem en de aanslag op het Dizengoff Center.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.
En nu zitten we in een situatie waar in Israël de al niet heel erg gematigde partij van Netanyahu een regering vormt met partijen die vooral bezig zijn met een Endlösung voor het Palestijnse probleem en geen strobreed in de weg gelegd krijgen omdat Netanyahu drukker is met zijn eigen hachje.
Je kunt wel terecht wijzen naar Hamas als terroristische organisatie, maar net als in Iran of Rusland is de hele bevolking daar maar medeplichtig aan maken en daarmee tot legitiem doelwit bestempelen zoals de usual suspects doen volkomen misdadig en verwerpelijk.
In totaal kostte dit tientallen Israëlische burgers het leven en raakten honderden ernstig gewond. Het joeg een angst aan in de samenleving die zorgde voor een verrechtsing en uiteindelijk won Likud nipt. Het betrof helaas het zoveelste voorbeeld hoe de Palestijnen zelf de mogelijkheid tot een tweestatenoplossing omzet hielpen.
En natuurlijk zijn de Palestijnen hier wél verantwoordelijk voor. Zij steunen toch immers op nogal grote schaal al het terreur en bewegingen als Hamas? Dat is niet misdadig en verwerpelijk, maar feitelijk.
Mocht jij echt de overtuiging hebben dat het anders zit. Waar kunnen we dat dan precies uit opmaken? Waarom heeft de Palestijnse samenleving nooit een vredesbeweging gekend zoals de Israëlische?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Omdat ook de gewone mensen daar overlopen van pure Jodenhaat door een compleet ziek en racistisch onderwijsprogramma, mede betaald door Links Nederland en Iran.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook na de aanslag op Rabin stond zijn opvolger Shimon Peres ruim voor op Likud in de peilingen. De omslag waren de enorme aanslagen die toen volgde, waarvan de meest bekende de aanslagen bij Jaffa Road in Jerusalem en de aanslag op het Dizengoff Center.
In totaal kostte dit tientallen Israëlische burgers het leven en raakten honderden ernstig gewond. Het joeg een angst aan in de samenleving die zorgde voor een verrechtsing en uiteindelijk won Likud nipt. Het betrof helaas het zoveelste voorbeeld hoe de Palestijnen zelf de mogelijkheid tot een tweestatenoplossing omzet hielpen.
En natuurlijk zijn de Palestijnen hier wél verantwoordelijk voor. Zij steunen toch immers op nogal grote schaal al het terreur en bewegingen als Hamas? Dat is niet misdadig en verwerpelijk, maar feitelijk.
Mocht jij echt de overtuiging hebben dat het anders zit. Waar kunnen we dat dan precies uit opmaken? Waarom heeft de Palestijnse samenleving nooit een vredesbeweging gekend zoals de Israëlische?graag verwijderen![]()
Ow zeker.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik reageer met artikel 51 van VN Handvest, je zegt "Tis onzin!"
Ik heb een gevoel alsof ik met een 15 jarige kiddo spreek, echt waar )))))
Volgens hem mag israel zich ook niet verdedigen. Wapens zijn immers voor ze verboden. Moet maar overlopen worden.
Koekkoek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het valt op dat mensen altijd vinden dat wat Hamas doet je niet mag weerleggen naar de Palestijnen. Alsof de Palestijnse samenleving volledig los zou staan van het terrorisme van Hamas. Die kaart blijft maar getrokken worden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Omdat ook de gewone mensen daar overlopen van pure Jodenhaat door een compleet ziek en racistisch onderwijsprogramma, mede betaald door Links Nederland en Iran.
En als er nu heel veel weerstand tegen Hamas was of een grote vredesbeweging, dan hadden ze nog een punt. Maar dat eerste is er amper en de keren dat er eens een heel klein beetje weerstand was, was het economisch van aard en een vredesbeweging is er nooit geweest.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat mensen altijd vinden dat wat Hamas doet je niet mag weerleggen naar de Palestijnen. Alsof de Palestijnse samenleving volledig los zou staan van het terrorisme van Hamas. Die kaart blijft maar getrokken worden.
En als er nu heel veel weerstand tegen Hamas was of een grote vredesbeweging, dan hadden ze nog een punt. Maar dat eerste is er amper en de keren dat er eens een heel klein beetje weerstand was, was het economisch van aard en een vredesbeweging is er nooit geweest.graag verwijderen![]()
Het gaat er naar de filistijnen, zo te zeggen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.And what rough beast, its hour come round at last,
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In het Westen denken sommige mensen ook nog steeds dat de Palestijnen een eigen land willen, nopes, het enige wat ze willen is Israël en alle Joden vernietigen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.graag verwijderen![]()
Die artikelen komen totaal niet overeen met de lezing die jij eraan geeft.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik reageer met artikel 51 van VN Handvest, je zegt "Tis onzin!"
Ik heb een gevoel alsof ik met een 15 jarige kiddo spreek, echt waar )))))![]()
Elk land mag zich verdedigen. Daar is echter geen sprake van in dit geval. Israel is agressor in alle conflicten die het heeft lopen. Als agressor kun je niet beroepen op zelfverdediging. Dat gebeurt uiteraard regelmatig, Rusland noemt het ook een defensieve manoevre dat ze Oekraine binnen zijn gevallen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow zeker.
Volgens hem mag israel zich ook niet verdedigen. Wapens zijn immers voor ze verboden. Moet maar overlopen worden.
Koekkoek.![]()
Israel is niet te vergelijken met rusland.quote:Op donderdag 4 juni 2026 23:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Elk land mag zich verdedigen. Daar is echter geen sprake van in dit geval. Israel is agressor in alle conflicten die het heeft lopen. Als agressor kun je niet beroepen op zelfverdediging. Dat gebeurt uiteraard regelmatig, Rusland noemt het ook een defensieve manoevre dat ze Oekraine binnen zijn gevallen.
En als je werkelijk gelooft wat je schrijft heb je ook niet door wat er gaande is in het MO mbt Israel en hun haatburen en haatoverburen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jawel ik weet precies wat er gaande is en Israel is de haatbuur.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel is niet te vergelijken met rusland.
En als je werkelijk gelooft wat je schrijft heb je ook niet door wat er gaande is in het MO mbt Israel en hun haatburen en haatoverburen.
Dit gaat werkelijk nergens over Israel livestreamed een genocide. Je kunt het met je eigen ogen zien. In plaats daarvan doet pro Israel de handen over de ogen en de vingers in de oren en claimt dan alles wat Israel doet is prima.
Ik vergelijk Israel ook vaker met nazi Duitsland, dat land is de inspiratie voor het huidige Israelische gedrag. Dezelfde haat voor het volk dat ze vernietigen. Dezelfde laffe bevolking die achter hun genocidale leiders aanloopt die van jongs af aan geleerd is te haten. Hetzelfde idee van superioriteit over andere volken. Hetzelfde slachtofferschap. Boehoe Israel wordt zo gemeen behandeld. Nee Israel krijgt keer op keer geen consequenties te voelen voor de eigen acties omdat het Westen Israels beschermheer speelt ongeacht hoeveel vrouwen en kinderen en ziekenhuizen ze opblazen.
Het enige wat pro-Israel er tegenover blijft zetten is de complete ontkenning van de werkelijkheid en sprookjes waarvan je direct kunt zien dat het niet klopt.![]()
Ook toen was het geheel kansloos. Nederzettingenexpansie en militaire controle gingen door, politieke druk binnen Israel was immens hoog en Hamas pleegde aanslagen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.![]()
Is goed pik. Mooi dat je je radicale gedachtegoed uit. Hordes volk dat het niet doet.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 05:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel ik weet precies wat er gaande is en Israel is de haatbuur.
Dit gaat werkelijk nergens over Israel livestreamed een genocide. Je kunt het met je eigen ogen zien. In plaats daarvan doet pro Israel de handen over de ogen en de vingers in de oren en claimt dan alles wat Israel doet is prima.
Ik vergelijk Israel ook vaker met nazi Duitsland, dat land is de inspiratie voor het huidige Israelische gedrag. Dezelfde haat voor het volk dat ze vernietigen. Dezelfde laffe bevolking die achter hun genocidale leiders aanloopt die van jongs af aan geleerd is te haten. Hetzelfde idee van superioriteit over andere volken. Hetzelfde slachtofferschap. Boehoe Israel wordt zo gemeen behandeld. Nee Israel krijgt keer op keer geen consequenties te voelen voor de eigen acties omdat het Westen Israels beschermheer speelt ongeacht hoeveel vrouwen en kinderen en ziekenhuizen ze opblazen.
Het enige wat pro-Israel er tegenover blijft zetten is de complete ontkenning van de werkelijkheid en sprookjes waarvan je direct kunt zien dat het niet klopt.
Alleen niet gek opkijken als je met de nek wordt aangekeken'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nucleaire deal tussen Rusland en Iran.
Voor 25 miljard
11 uur geleden — Iran and Russia have signed a sweeping $25 billion nuclear cooperation agreement to expand Tehran's civilian nuclear infrastructure, ...
Andere bronnen spreken over 28 miljard.
Tot zover de totale strategische mislukking van deze oorlog.![]()
En binnenkort de rekening ervoor krijgt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is goed pik. Mooi dat je je radicale gedachtegoed uit. Hordes volk dat het niet doet.
Alleen niet gek opkijken als je met de nek wordt aangekekengraag verwijderen![]()
Westerlingen hebben "Zwarte September" niet meegemaakt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.
Plus ik denk dat het veel aan de financiering ligt. Israëlische (als ik me goed herinner) journalisten hebben aangegeven dat meerderheid van de pro-palestijnse demonstraties zijn georganiseerd door organisaties die directe banden met Hamas hebben.
Vind je overigens niet vreemd dat er 1 organisatie is die voor alle vluchtelingen uit de hele wereld zorgt (dus vluchtelingen uit Afghanistan of Soedan) en 1 aparte organisatie die alleen maar over palestijnen gaat.
Verder is opmerkelijk alle vluchtelingen uit alle andere landen (inclusief in Nederland) gewoon een verblijfsvergunning krijgen en daarna ook burgerschap. Zeker in de tweede generatie.
Alleen bij de pipisteinen wordt de "vluchteling" status generaties lang van ouder naar de kind overgedragen. Een kind is geboren in VS, is nooit in Gaza geweest en toch heeft ie dat vluchtelingenstatus. Als je een pipistein trouwt kun je waarschijnlijk ook zo'n status krijgen. Zou me niet verbazen iig.
Behalve dat lijkt het erop dat de status "palestijnse vluchteling" wordt ook via de lucht, direct of indirect contact, fecaal-oraal of via lichaamsvloeistoffen overgedragen.
En wij betalen per vluchteling aan UNWRA. Waar gaat dat geld allemaal naar toe?I carried the fire before I knew its name.![]()
Gelukkig hebben we nog een paar onpartijdige users, niet waar?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 05:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het enige wat pro-Israel er tegenover blijft zetten is de complete ontkenning van de werkelijkheid en sprookjes waarvan je direct kunt zien dat het niet klopt.
Maar serieus, ik vraag me dan echt af of de POL makkers dan ook niet even iets hebben van 'wacht eens even'.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het is in elk geval bijzonder dat de zogenaamde vluchtelingenstatus van Palestijnen op generatie wordt doorgegeven. Volgens deze wijze van redenering zijn dus mensen zoals Gigi en Bella Hadid, 'Palestijnse vluchtelingen'.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Palestijnen hebben ook als enige groep ook nog de vluchtelingenstatus van 75 jaar geleden, dat is ook al zo'n antisemitisch trucje van UNWRA.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat een topvent die Trump.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:58 schreef PluggieOD het volgende:
Voor 25 miljard
11 uur geleden — Iran and Russia have signed a sweeping $25 billion nuclear cooperation agreement to expand Tehran's civilian nuclear infrastructure, ...
Tot zover de totale strategische mislukking van deze oorlog.
Hoeveel schepen lopen we inmiddels achter door die gesloten straat?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,![]()
Soort besmettelijke ziekte.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is in elk geval bijzonder dat de zogenaamde vluchtelingenstatus van Palestijnen op generatie wordt doorgegeven. Volgens deze wijze van redenering zijn dus mensen zoals Gigi en Bella Hadid, 'Palestijnse vluchtelingen'.graag verwijderen![]()
Het is lastig te geloven dat jij enige moeite hebt met burgerslachtoffers. Je hebt het terrorisme van de Palestijnen als 'terecht' omschreven en ook nog gezegd dat het Iraanse regime gelijk had in hun streven om Israël te willen vernietigen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 05:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het enige wat pro-Israel er tegenover blijft zetten is de complete ontkenning van de werkelijkheid en sprookjes waarvan je direct kunt zien dat het niet klopt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Maar heldere geesten met sterke meningen zonder feiten waarom dumpen jullie deze onzin in een topic over iran?![]()
Er schijnen meer landen mee te helpen achter de schermen. Pakistan, Noord Korea en China worden ook genoemd. De plotselinge verzachting in Trumps toon richting Iran is volgens sommige analisten een signaal dat er iets groots aan de hand is achter de schermen. Wie zal het zeggen...quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:58 schreef PluggieOD het volgende:
Voor 25 miljard
Tot zover de totale strategische mislukking van deze oorlog.![]()
Typisch inderdaad dat je geen enkele repliek hebt behalve op de man spelen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is goed pik. Mooi dat je je radicale gedachtegoed uit. Hordes volk dat het niet doet.
Alleen niet gek opkijken als je met de nek wordt aangekekenNee het is niet lastig om dat te geloven. Het terrorisme door Palestijnen is ook terecht. Immers ze worden al decennia onderdrukt en etnisch gezuiverd door Israel. Bij zulke onderdrukking is zelfverdediging geoorloofd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is lastig te geloven dat jij enige moeite hebt met burgerslachtoffers. Je hebt het terrorisme van de Palestijnen als 'terecht' omschreven en ook nog gezegd dat het Iraanse regime gelijk had in hun streven om Israël te willen vernietigen.
Wat raar is, is dat jij een regime steunt dat hele gebieden platbombardeert iets tegen burgerdoden hebt. Compleet hypocriet om de honderdduizenden doden door Israelisch geweld weg te wuiven. Dan vervolgens gaan janken over 2000 Israelische doden in 3 jaar 'oorlog'. Als massa's Palestijnen dood gaan is dat hoe oorlog werkt. Als er een handvol Israeliers dood gaan is het afschuwelijk
Het is niet geloofwaardig dat je moeite hebt dat een land een ander land wil vernietigen. Jij vindt het immers prima als Israel Iran zou vernietigen. Van de andere kant je hangt geen consequente ideologie aan naast alles wat Israel doet is gerechtvaardigd, ook martelen of verkrachten dus misschien dat het voor jou wel te rijmen is.![]()
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Typisch inderdaad dat je geen enkele repliek hebt behalve op de man spelen.
[..]
Nee het is niet lastig om dat te geloven. Het terrorisme door Palestijnen is ook terecht. Immers ze worden al decennia onderdrukt en etnisch gezuiverd door Israel. Bij zulke onderdrukking is zelfverdediging geoorloofd.Dat heb ik helemaal nooit gezegd. Ik heb een probleem met het Iraanse regime, niet met het Iraanse volk dat ook meermaals heeft aangetoond zich met heel veel mensen zich te verzetten tegen dit regime.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]
Nee het is niet lastig om dat te geloven. Het terrorisme door Palestijnen is ook terecht. Immers ze worden al decennia onderdrukt en etnisch gezuiverd door Israel. Bij zulke onderdrukking is zelfverdediging geoorloofd.
Wat raar is, is dat jij een regime steunt dat hele gebieden platbombardeert iets tegen burgerdoden hebt. Compleet hypocriet om de honderdduizenden doden door Israelisch geweld weg te wuiven. Dan vervolgens gaan janken over 2000 Israelische doden in 3 jaar 'oorlog'. Als massa's Palestijnen dood gaan is dat hoe oorlog werkt. Als er een handvol Israeliers dood gaan is het afschuwelijk
Het is niet geloofwaardig dat je moeite hebt dat een land een ander land wil vernietigen. Jij vindt het immers prima als Israel Iran zou vernietigen. Van de andere kant je hangt geen consequente ideologie aan naast alles wat Israel doet is gerechtvaardigd, ook martelen of verkrachten dus misschien dat het voor jou wel te rijmen is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit meen je niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Maar heldere geesten met sterke meningen zonder feiten waarom dumpen jullie deze onzin in een topic over iran?graag verwijderen![]()
Gelukkig gaat de oorlog tegen Iran buitengewoon voorspoedig! De glorieuze overwinning van de grote oranje idioot is nabij! Driewerf hoezee voor de grote Donald. Oh wacht, Donald is bezig met zijn zwembad, dat is ook zo!
Was het maar AI, dan was er nog enige hoop![]()
Hier nog een distraction van de Iran mess:quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Gelukkig gaat de oorlog tegen Iran buitengewoon voorspoedig! De glorieuze overwinning van de grote oranje idioot is nabij! Driewerf hoezee voor de grote Donald. Oh wacht, Donald is bezig met zijn zwembad, dat is ook zo!
[ afbeelding ]
Was het maar AI, dan was er nog enige hoop
Trump in een intervieuw: "Venezuela was very unpopular, then we won against Venezuela and my numbers went through the roof. I have very very high poll numbers, they went through the roof, a very high roof. We have taken out millions and millions of barrels of oil from Venezuela".
Zonder enige schaamte erover opscheppen dat ze het land aan het looten zijn.![]()
![]()
Dat doen ze met de VS zelf ook. Voor Trump en zijn handlangers is dat dagelijkse kost.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:14 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hier nog een distraction van de Iran mess:
Trump in een intervieuw: "Venezuela was very unpopular, then we won against Venezuela and my numbers went through the roof. I have very very high poll numbers, they went through the roof, a very high roof. We have taken out millions and millions of barrels of oil from Venezuela".
Zonder enige schaamte erover opscheppen dat ze het land aan het looten zijn.And what rough beast, its hour come round at last,
De fuck heeft hij het over? Dat zwembad is er al?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[ afbeelding ]
Was het maar AI, dan was er nog enige hoop![]()
Ja maar ze moeten het verven en waterdicht maken ofzo!quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De fuck heeft hij het over? Dat zwembad is er al?![]()
Repliek beperkt zich tot 'Israel slecht hurdurdudrrudurudr'quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]
Mensen zo'n grote beperking zijn gewoon verspeelde moeite om mee in 'discussie' te gaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Oh ja dat snap ik dat het een Trump bad wordt. Knap van de president dat hij onderhoud kan plegen aan een monument.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja maar ze moeten het verven en waterdicht maken ofzo!![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)inken/155251339.html
Nederlandse oliereuzen zien ’omslagpunt’ met snelle prijsstijging voor benzine, diesel en kerosine: ’Buffers slinken’
ROTTERDAM - Trafigura en Vitol, twee van de grootste grondstoffenhandelaren met Nederlandse wortels,
waarschuwen dat de buffervoorraden die de brandstoffenprijzen tot nu toe laag hielden snel verdwijnen. De energiemarkt is volgens Trafigura op een ’kantelpunt’ belandt
De olieprijs noteert donderdag 95 dollar per vat, en piekte eerder op rond 120 dollar per vat. De oliehandelaren voorzien een versnelde prijsstijging.
Komende dagen worden cruciaal. Een verder oplopend tekort leidt tot nog forsere prijsstijgingen in de drie maanden durende Iran-oorlog, die de Straat van Hormuz vrijwel gesloten houdt voor export van olie en gas vanuit de Golf-staten.
De inzet van strategische voorraden ook door Nederland om de prijzen te drukken, hebben de markt wat tijd gegeven, maar het effect verdwijnt snel, aldus hoofdeconoom Saad Rahim van Trafigura.
Te duur
In Azië en Afrika is door een tekort van dagelijks 14 miljoen vaten export vanuit Golfstaten zelfs veel vraag weggevallen. De olie- en gasproducten zijn door schaarste te duur geworden of niet meer verkrijgbaar. In Europa en de VS werd de schaarse olie wel duur ingekocht, dankzij staatssteun.
Maar zelfs voor rijkere landen is dit geen blijvende oplossing, waarschuwen de handelshuizen die actief zijn in die brandstoftransporten.
Bader Nooruddin, hoofd onderzoek bij Vitol in Bahrein, stelt tegen de Financial Times dat na diesel en kerosine voor vliegtuigen nu benzine het volgende product wordt dat onder druk komt te staan.
Onder gemiddeld
De voorraden in de Verenigde Staten en elders liggen onder normale seizoensniveaus. Deze zomer zal in het noordelijk halfrond daarom de druk op vliegtuigbrandstof en benzine verder oplopen, gevolgd door prijsstijgingen, stellen de handelaren.
Deze handelshuizen profiteren overigens beide fors van de schaarste en hoge marktprijzen. Ze leveren, dankzij hun wereldwijde vertakkingen en voorraden, vaak nog wel waar andere energiebedrijven niets meer hebben.
Over de zes maanden tot en met 31 maart rapporteerde Trafigura donderdag een nettowinst van 4,1 miljard dollar, meer dan twee keer zoveel als een jaar eerder, bij vorig jaar 240 miljard dollar omzet. Het bedrijf keert een recorddividend van 3,05 miljard dollar uit aan de ongeveer 1400 medewerkers die hier mede-eigenaar zijn.
’Winst eerder opgebouwd’
Volgens de Nederlandse cfo Stephan Jansma is een groot deel van de winst al voor het uitbreken van het conflict in het Midden-Oosten vastgelegd. Door de tekorten zijn die winsten aangescherpt, stelt het concern.
Trafigura is in 1993 vanuit handelsbedrijf Marc Rich & Co en een Nederlandse bv in Amsterdam uitgebouwd door oliehandelaren tot een van de grootste niet-beursgenoteerde handelaren in energie en metalen.
Grootste Nederlandse bedrijf
Vitol werd in 1966 gesticht in Rotterdam en door de kolenhandelaar Henk Viëtor uitgebouwd tot een van de oudste onafhankelijke oliehandelaren. Het meldde in 2024, als laatste publicatie, een nettowinst van rond 8,5 miljard dollar.
Over 2025 was de omzet ruim 343 miljard dollar (2024: 331 miljard dollar). Naar omzet geldt het als meest waardevolle Nederlandse bedrijf.
Chipmachinemaker ASML uit Veldhoven is met 32,7 miljard euro naar beurswaarde het grootste, sinds deze week ook van Europa.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik hoop dat de overheid weerstand weet te bieden aan de meute die denkt dat je een tekort oplost met prijsverlagingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)inken/155251339.html
Nederlandse oliereuzen zien ’omslagpunt’ met snelle prijsstijging voor benzine, diesel en kerosine: ’Buffers slinken’
ROTTERDAM - Trafigura en Vitol, twee van de grootste grondstoffenhandelaren met Nederlandse wortels,
waarschuwen dat de buffervoorraden die de brandstoffenprijzen tot nu toe laag hielden snel verdwijnen. De energiemarkt is volgens Trafigura op een ’kantelpunt’ belandt
De olieprijs noteert donderdag 95 dollar per vat, en piekte eerder op rond 120 dollar per vat. De oliehandelaren voorzien een versnelde prijsstijging.
Komende dagen worden cruciaal. Een verder oplopend tekort leidt tot nog forsere prijsstijgingen in de drie maanden durende Iran-oorlog, die de Straat van Hormuz vrijwel gesloten houdt voor export van olie en gas vanuit de Golf-staten.
De inzet van strategische voorraden ook door Nederland om de prijzen te drukken, hebben de markt wat tijd gegeven, maar het effect verdwijnt snel, aldus hoofdeconoom Saad Rahim van Trafigura.
Te duur
In Azië en Afrika is door een tekort van dagelijks 14 miljoen vaten export vanuit Golfstaten zelfs veel vraag weggevallen. De olie- en gasproducten zijn door schaarste te duur geworden of niet meer verkrijgbaar. In Europa en de VS werd de schaarse olie wel duur ingekocht, dankzij staatssteun.
Maar zelfs voor rijkere landen is dit geen blijvende oplossing, waarschuwen de handelshuizen die actief zijn in die brandstoftransporten.
Bader Nooruddin, hoofd onderzoek bij Vitol in Bahrein, stelt tegen de Financial Times dat na diesel en kerosine voor vliegtuigen nu benzine het volgende product wordt dat onder druk komt te staan.
Onder gemiddeld
De voorraden in de Verenigde Staten en elders liggen onder normale seizoensniveaus. Deze zomer zal in het noordelijk halfrond daarom de druk op vliegtuigbrandstof en benzine verder oplopen, gevolgd door prijsstijgingen, stellen de handelaren.
Deze handelshuizen profiteren overigens beide fors van de schaarste en hoge marktprijzen. Ze leveren, dankzij hun wereldwijde vertakkingen en voorraden, vaak nog wel waar andere energiebedrijven niets meer hebben.
Over de zes maanden tot en met 31 maart rapporteerde Trafigura donderdag een nettowinst van 4,1 miljard dollar, meer dan twee keer zoveel als een jaar eerder, bij vorig jaar 240 miljard dollar omzet. Het bedrijf keert een recorddividend van 3,05 miljard dollar uit aan de ongeveer 1400 medewerkers die hier mede-eigenaar zijn.
’Winst eerder opgebouwd’
Volgens de Nederlandse cfo Stephan Jansma is een groot deel van de winst al voor het uitbreken van het conflict in het Midden-Oosten vastgelegd. Door de tekorten zijn die winsten aangescherpt, stelt het concern.
Trafigura is in 1993 vanuit handelsbedrijf Marc Rich & Co en een Nederlandse bv in Amsterdam uitgebouwd door oliehandelaren tot een van de grootste niet-beursgenoteerde handelaren in energie en metalen.
Grootste Nederlandse bedrijf
Vitol werd in 1966 gesticht in Rotterdam en door de kolenhandelaar Henk Viëtor uitgebouwd tot een van de oudste onafhankelijke oliehandelaren. Het meldde in 2024, als laatste publicatie, een nettowinst van rond 8,5 miljard dollar.
Over 2025 was de omzet ruim 343 miljard dollar (2024: 331 miljard dollar). Naar omzet geldt het als meest waardevolle Nederlandse bedrijf.
Chipmachinemaker ASML uit Veldhoven is met 32,7 miljard euro naar beurswaarde het grootste, sinds deze week ook van Europa.![]()
Dat valt mij ook al een tijdje op bij @Red_85 . Maakt de sfeer er niet beter op.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]![]()
Wel grappig einde van het IDF propaganda momentje in het kruistochten kasteel. Meerdere doden en gewonden later hebben ze het kasteel alweer verlaten en daagt Hezbollah ze uit met warmtebeelden die ze volgens de IDF niet kunnen maken. Daar zijn ze dan meer dan een week mee bezig geweest. Bibi heeft weer een paar jongens de dood en levenslange verwondingen ingejaagd om kortstondig af te leiden van zijn grootschalige falen en de Israel fans zagen dat het goed was.![]()
CNN: Israël stuurt heimelijk militairen naar Azerbeidzjan in oorlog met Iran
Israël heeft in het geheim troepen en inlichtingenteams naar Azerbeidzjan gestuurd tijdens de oorlog met Iran. Dat bericht(opent in nieuw venster) de Amerikaanse nieuwszender CNN op basis van gesprekken met vier anonieme bronnen. De troepen opereerden volgens deze bronnen vanuit meerdere plekken in het zuiden van Azerbeidzjan, vlak bij de grens met Iran.
Speciale commando-eenheden zouden vanuit die plekken inlichtingenmissies en drone-operaties hebben uitgevoerd, waardoor Israël Iran kon observeren. De troepen waren in eerste instantie gestuurd als potentiële reddingsteams, maar hun mandaat zou zijn uitgebreid tot een militaire en inlichtingenoperatie.
Volgens een van de bronnen waren enkele tientallen manschappen betrokken, waaronder speciale eenheden, helikopterteams en personeel van de Israëlische geheime dienst Mossad. Een woordvoerder van de Azerbeidzjaanse ambassade in de Verenigde Staten spreekt het bericht tegen.
Als een van de belangrijkste aanvallen noemt een bron van CNN de liquidatie van het hoofd van de inlichtingendienst van de Islamitische Revolutionaire Garde op 4 maart. Deze aanval zou vanuit een Israëlische post in Azerbeidzjan zijn uitgevoerd.
Een dag later werd een vliegveld in Azerbeidzjan door drones getroffen, waarbij meerdere mensen gewond raakten. De Azerbeidzjaanse president gaf Iran de schuld en noemde de aanval een "terroristische daad". Iran ontkende betrokkenheid bij de aanval.
Vervolgens, op 6 maart, meldde de Azerbeidzjaanse veiligheidsdienst dat het een aanvalsplan van de Revolutionaire Garde had tegengehouden. De Revolutionaire Garde zou een complot hebben beraamd om belangrijke infrastructuur en Israëlische en Joodse doelen aan te vallen. Later bevestigde Israël dat ook de Mossad, het leger en de Israëlische binnenlandse veiligheidsdienst Shin Beth hadden geholpen om die aanval te voorkomen.
Israël en Azerbeidzjan hebben zowel op commercieel als militair gebied nauwe banden: Israël krijgt een groot deel van zijn olie vanuit Azerbeidzjan, terwijl het op zijn beurt wapens levert aan de Azerbeidzjanen.
De geheime operatie in Azerbeidzjan is slechts een van de militaire posities waar vanuit Israël in het Midden-Oosten zou hebben geopereerd tegen Iran. Ook in onder meer Irak, de Verenigde Arabische Emiraten en het door Israël onlangs erkende Somaliland zouden Israëlische troepen zijn gestationeerd.
The Wall Street Journal berichtte(opent in nieuw venster) vorige maand over de twee geheime Israëlische bases in Irak, die zouden zijn gebouwd als "vooruitgeschoven bases voor logistieke ondersteuning", maar ook voor zoek- en reddingsoperaties. In een verklaring sprak het Iraakse leger tegen dat er "ongeautoriseerde bases of troepen" in het land zijn.
Vanuit de basis in Somaliland, een deel van Somalië, kunnen Israëlische vliegtuigen een tussenstop maken op langeafstandsvluchten naar Iran. En in de VAE stationeerde Israël heimelijk een Iron Dome-luchtafweersysteem en troepen om dat te bedienen. De Israëlische premier Netanyahu zei(opent in nieuw venster) begin mei dat hij de VAE heeft bezocht tijdens de oorlog, de VAE ontkent dat.![]()
Bizar en tevens knap hoe de VS en Israel het telkens voor elkaar krijgen om bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen. In dit geval zelfs sjiieten tegen sjiieten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:35 schreef Momo het volgende:
CNN: Israël stuurt heimelijk militairen naar Azerbeidzjan in oorlog met Iran
Israël heeft in het geheim troepen en inlichtingenteams naar Azerbeidzjan gestuurd tijdens de oorlog met Iran. Dat bericht(opent in nieuw venster) de Amerikaanse nieuwszender CNN op basis van gesprekken met vier anonieme bronnen. De troepen opereerden volgens deze bronnen vanuit meerdere plekken in het zuiden van Azerbeidzjan, vlak bij de grens met Iran.
Speciale commando-eenheden zouden vanuit die plekken inlichtingenmissies en drone-operaties hebben uitgevoerd, waardoor Israël Iran kon observeren. De troepen waren in eerste instantie gestuurd als potentiële reddingsteams, maar hun mandaat zou zijn uitgebreid tot een militaire en inlichtingenoperatie.
Volgens een van de bronnen waren enkele tientallen manschappen betrokken, waaronder speciale eenheden, helikopterteams en personeel van de Israëlische geheime dienst Mossad. Een woordvoerder van de Azerbeidzjaanse ambassade in de Verenigde Staten spreekt het bericht tegen.
Als een van de belangrijkste aanvallen noemt een bron van CNN de liquidatie van het hoofd van de inlichtingendienst van de Islamitische Revolutionaire Garde op 4 maart. Deze aanval zou vanuit een Israëlische post in Azerbeidzjan zijn uitgevoerd.
Een dag later werd een vliegveld in Azerbeidzjan door drones getroffen, waarbij meerdere mensen gewond raakten. De Azerbeidzjaanse president gaf Iran de schuld en noemde de aanval een "terroristische daad". Iran ontkende betrokkenheid bij de aanval.
Vervolgens, op 6 maart, meldde de Azerbeidzjaanse veiligheidsdienst dat het een aanvalsplan van de Revolutionaire Garde had tegengehouden. De Revolutionaire Garde zou een complot hebben beraamd om belangrijke infrastructuur en Israëlische en Joodse doelen aan te vallen. Later bevestigde Israël dat ook de Mossad, het leger en de Israëlische binnenlandse veiligheidsdienst Shin Beth hadden geholpen om die aanval te voorkomen.
Israël en Azerbeidzjan hebben zowel op commercieel als militair gebied nauwe banden: Israël krijgt een groot deel van zijn olie vanuit Azerbeidzjan, terwijl het op zijn beurt wapens levert aan de Azerbeidzjanen.
De geheime operatie in Azerbeidzjan is slechts een van de militaire posities waar vanuit Israël in het Midden-Oosten zou hebben geopereerd tegen Iran. Ook in onder meer Irak, de Verenigde Arabische Emiraten en het door Israël onlangs erkende Somaliland zouden Israëlische troepen zijn gestationeerd.
The Wall Street Journal berichtte(opent in nieuw venster) vorige maand over de twee geheime Israëlische bases in Irak, die zouden zijn gebouwd als "vooruitgeschoven bases voor logistieke ondersteuning", maar ook voor zoek- en reddingsoperaties. In een verklaring sprak het Iraakse leger tegen dat er "ongeautoriseerde bases of troepen" in het land zijn.
Vanuit de basis in Somaliland, een deel van Somalië, kunnen Israëlische vliegtuigen een tussenstop maken op langeafstandsvluchten naar Iran. En in de VAE stationeerde Israël heimelijk een Iron Dome-luchtafweersysteem en troepen om dat te bedienen. De Israëlische premier Netanyahu zei(opent in nieuw venster) begin mei dat hij de VAE heeft bezocht tijdens de oorlog, de VAE ontkent dat.![]()
Before the war:
-Israel was by far the strongest power in the region.
-Iran was decimated, weak, isolated, and widely disliked.
-The U.S. could topple regimes like Venezuela in a day and looking stronger then ever.
Now:
-Iran is more popular than ever in many parts of the world.
-Iran is controlling the Strait of Hormuz.
-Iran is calling the shots.
-Gulf states are making deals with Iran.
-Israel is becoming isolated and hated by a large portion of the world.
-China now has a foothold in the Middle East and is determined to expand its influence there.
-The U.S. currently appears to be a declining power.
-A huge global power shift is underway: the world is moving from U.S. hegemony toward multipolarity.
“Previous presidents should have taken out Iran long ago, but they didn’t have the guts.”![]()
Verzonnen op een zolderkamer door een meisje met vlechtjes en een baard.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef AFA2022 het volgende:
Before the war:
-The U.S. could topple regimes like Venezuela in a day and looking stronger then ever.
Now:
-China now has a foothold in the Middle East and is determined to expand its influence there.
-A huge global power shift is underway: the world is moving from U.S. hegemony toward multipolarity.
“Previous presidents should have taken out Iran long ago, but they didn’t have the guts.”graag verwijderen![]()
Probeer nou eerst iets te lezen wat ik zeg. Je samenvatting is niet wat ik schreef.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Repliek beperkt zich tot 'Israel slecht hurdurdudrrudurudr'
Mensen zo'n grote beperking zijn gewoon verspeelde moeite om mee in 'discussie' te gaan.
Als je zon gigantische beperking hebt dat je niet begrijpend kan lezen of kan discussieren waarom reageer je danMaar goed dat je het deelt, weten we ook weer dat jij niet serieus te nemen bent.
![]()
Je bijdrage aan dit forum is zoals gewoonlijk weer van ongekend hoog niveau, hoe doe je dat toch.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Verzonnen op een zolderkamer door een meisje met vlechtjes en een baard.![]()
Maar is dat je geheime fantasie, meiden met baard en snor? Ik zal niet oordelen, no worries.![]()
Waar heb je dit vandaan?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef AFA2022 het volgende:
Before the war:
Now:
“Previous presidents should have taken out Iran long ago, but they didn’t have the guts.”'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Iran, populair?? Waar?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef AFA2022 het volgende:
Before the war:
Now:
“Previous presidents should have taken out Iran long ago, but they didn’t have the guts.”![]()
Oh, ik zie binnenkort nog wel demonstraties met Iraanse vlaggen georganiseerd worden hier (los van het WK).quote:
Uiteraard niks tegen het Westen, gewoon toevallig.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
We zien wat gap, we kunnen het allemaal lezen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Probeer nou eerst iets te lezen wat ik zeg. Je samenvatting is niet wat ik schreef.
Als je zon gigantische beperking hebt dat je niet begrijpend kan lezen of kan discussieren waarom reageer je danMaar goed dat je het deelt, weten we ook weer dat jij niet serieus te nemen bent.
En soms verdien je dan om met de nek aangekeken te worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De sympathie is vooral anti Amerikaans van aard, nadat ze zijn aangevallen. Agressor vs slachtoffer.quote:![]()
Ah, 7 oktober was zelfverdediging. Helder.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bij zulke onderdrukking is zelfverdediging geoorloofd.![]()
Dat beantwoord de vraag niet. Heb je dit zelf getypt of wie stelt dit?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 20:09 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Je bent meer dan welkom om het te ontkrachten. Corrigeer maar wat er niet klopt.
Het begint al bij de eerste claims, Israël is toch nog steeds de sterkte regionale power en Iran nog veel zwakker dan men was voor de oorlog. Hoe is een land immers sterker als deze militair zo veel verliezen hebt geleden?
En welke deals sluit Iran met Golfstaten en welke voet heeft China in het Midden-Oosten, die men eerst niet had? En waar is Iran populair geworden, bij wie?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Forum Opties Forumhop: Hop naar: