abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 18:32:56 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220960002
het is niet echt onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220960369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je reageert telkens met totale onzin.
Ik reageer met artikel 51 van VN Handvest, je zegt "Tis onzin!"
Ik reageer met artikel 3 van Definitie van Agressie, je zegt "Tis onzin!"
Ik reageer met artikel 52 van Aanvullend Protocol, je zegt "Tis onzin!"
Ik heb een gevoel alsof ik met een 15 jarige kiddo spreek, echt waar )))))

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 04-06-2026 19:54:14 ]
I carried the fire before I knew its name.
pi_220960602
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Altijd mooi wanneer pro-Israël figuren het hebben over teruggetrokken en "een kans gegeven" terwijl in die periode Gaza een openluchtgevangenis was en de Westelijke Jordaanoever al uitgebreid gekoloniseerd werd :') . Trap er niet in mensen.
Dat zou de eerste openluchtgevangenis in de wereld wezen die op dagelijkse basis een buurtland met raketten beschiet.
pi_220960652
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit.
En waarom is dat? Ze wouden dat Israel uit Libanon gaat. Israel zei, doen we als Hesbollah wordt ontwapend. Er is het staakt-het-vuren gesloten en Israel trok zijn troepen terug uit Zuid Libanon. Ze konden toen al de hoofdstad innemen, waren al onderweg naar toe. En toch, trokken ze zich terug. We zijn 20 jaar verder, Hesbollah beschiet Israëlische dorpen elke dag.
pi_220960774
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt.
Wie zegt dat? Er zijn nog 22 arabische landen met 450M bevolking en de meesten ervan willen ook in vrede leven. Als je die 2M palestijnen naar Zuid Afrika deporteert wordt het gelijk een stukje rustiger. Maar dat kan alleen de rechter beslissen. Of op een eiland ergens, weet ik veel...
pi_220960834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit. Het is puur voor de buhne en ze worden telkens gesaboteerd. Je ziet het nu opnieuw gebeuren met Iran en Libanon. Zelfs Trump is er klaar mee en dat zegt veel.

Israel heeft door de VS een militaire overmacht en daardoor denken ze overal mee weg te komen. Velen halen 7 oktober erbij (wat ook verschrikkelijk was) als vast referentiepunt, maar denk eens aan de mensen die al decennialang in een permanente 7 oktober staat moeten leven. Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt. Er is simpelweg te veel bloed gevloeid.
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.

En nu zitten we in een situatie waar in Israël de al niet heel erg gematigde partij van Netanyahu een regering vormt met partijen die vooral bezig zijn met een Endlösung voor het Palestijnse probleem en geen strobreed in de weg gelegd krijgen omdat Netanyahu drukker is met zijn eigen hachje.

Je kunt wel terecht wijzen naar Hamas als terroristische organisatie, maar net als in Iran of Rusland is de hele bevolking daar maar medeplichtig aan maken en daarmee tot legitiem doelwit bestempelen zoals de usual suspects doen volkomen misdadig en verwerpelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220960931
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:38 schreef -Knapzak- het volgende: [..] Als ik het dan toch “niet goed lees”, valt mij op dat je niet inhoudelijk op mijn argumenten ingaat, maar ze eerder ontwijkt. Daarnaast haal je mijn posts steeds uit hun context en herhaal je punten waar ik juist binnen die context al op heb gereageerd.
Welnee, dat doe ik helemaal niet.

quote:
‘We’ zien helemaal niet “één vent met een kalasjnikov”. Met deze reactie bevestig je juist dat je de video niet goed hebt bekeken. In de beelden zijn meerdere personen met een kalasjnikov te zien. Eerst zie je een gemaskerde terrorist die schietend een persoon een supermarkt in achtervolgt. Vervolgens komt een tweede terrorist in beeld, met een capuchon, die meerdere kogels op de gevel van de supermarkt afvuurt en de eerste terrorist vervolgens uit de supermarkt terugwuift. Daarnaast is er nog een derde persoon die de auto bestuurt.
Drie rebellen dan, jij je zin. Bewijst nog altijd niet dat de kalasjnikovs zijn geleverd door de Amerikanen.

quote:
En net als bij de video interpreteer/lees je ook de begeleidende tekst niet goed.
Ik lees het uistekend.

quote:
[..] Je kunt zijn claim ontkennen, maar het feit dat de president van de VS dit openlijk erkent,
De president van de VS is een pathologische leugenaar.

quote:
ondersteunt wel de Iraanse bewering dat de demonstraties, die aanvankelijk vreedzaam begonnen, geïnfiltreerd waren door het buitenland gesteunde gewapende groeperingen.
Lekker cryptisch. De demonstraties zijn gewelddadig geworden omdat de Islamitische Republiek, net als in 1999, 2009, 2017, 2022 begon met vreedzame demonstranten neerknuppelen of neermaaien.

quote:
Daarnaast onderscheppen Iraanse veiligheidsdiensten met enige regelmaat ladingen wapens, explosieven en andere materialen die bestemd zijn voor terreur- en oppositiegroepen binnen Iran.
Wat raar dan dat er geen bewijs is dat dit bij demonstranten terecht komt.

quote:
Ook zijn er diverse video's verschenen op sociale media, waaronder video's die in het andere topic op FOK! zijn gedeeld, waarop te zien is dat tijdens de rellen vuurwapens en explosieven werden gebruikt.
Dus al het bewijs dat je hebt zijn wat groepjes met kalasjnikovs en brandbommen?

quote:
Je spreekt jezelf bovendien tegen. Een paar posts geleden reageerde je nog op de video met de opmerking dat het een "uitstekende zaak is dat Iraniërs Basij-leden afknallen". Hoe denk je dat zoiets gebeurt als er volgens jou geen (video)bewijs bestaat van bewapende oppositie?
Le-zen.

Ik zeg dat het een goede zaak is dat Iraniërs zich verdedigen tegen die psychopaten.

quote:
[..] Met je redenering kun je ook dat makkelijk van tafel vegen als bewijs. [..]
Je valt wederom door de mand. Het gedocumenteerde bewijs dat Iran vreedzame demonstranten doodt is enorm. De bewering dat Amerika demonstranten bewapende wordt alleen gesteund door een uitspraak van iemand die ziekelijk liegt. Dat weet jij ook wel.

quote:
Dat is een stropopredenering, want het ging niet om of er een wet bestaat die standrechtelijke executies toestaat. Ik stelde dat de Basij een wettelijke basis hebben om bewapend op te treden. De Iraanse wetgeving (zie artikel 3 en 5 hier) noemt situaties waarin o.a. de Basij vuurwapens mogen gebruiken: 1. zelfverdediging tegen iemand die hen met een vuur- of steekwapen aanvalt; 2. zelfverdediging tegen ongewapende aanvallers wanneer verdediging zonder wapen onmogelijk is; 3. bescherming van anderen wier leven direct gevaar loopt; 4. aanhouding van bepaalde ernstige geweldsdelinquenten die vluchten; 5. voorkomen van ontsnapping van bepaalde gedetineerden; 6. bescherming van veiligheidsinstallaties. En artikel 5 gaat over wanneer gewapende functionarissen vuurwapens mogen gebruiken om de orde te herstellen bij: 1. illegale gewapende demonstraties; 2. gewapende onrust; 3. gewapende opstanden of rellen.
Ze mogen dus niet standrechtelijk demonstranten doodschieten, maar doen dat wel en jij vindt dat bewonderingswaardig. Helder.

quote:
Nee, de Basij zijn dat niet wanneer ze gewapende onrust, opstanden en rellen neerslaan. Ordehandhavers/veiligheidstroepen zullen zich niet als schietschijf laten gebruiken door gewapende terroristen die bewust chaos en anarchie proberen te creëren om de regering omver te werpen, zodat een marionettenregering kan worden geïnstalleerd. Ook in andere landen zouden ordediensten een dergelijke situatie niet tolereren.
Jawel, de Basij zijn dat wel wanneer ze vreedzame demonstranten mishandelen en neermaaien. Demonstranten zullen zich niet als schietschijf laten gebruiken door gewapende terroristen die bewust chaos en anarchie proberen te creëren om de regering in het zadel te houden, zodat een marionettenregering kan aanblijven. Ook in andere landen zou de bevolking een dergelijke situatie niet tolereren.

quote:
[..] In Iran hebben mensen ook het recht om te demonsteren zolang die vreedzaam blijven,
In de praktijk niet.

quote:
Bij rellen grijpen ordediensten hier ook in en bij gewapende onrusten of opstanden om de regering omver te werpen mogen ordediensten vanuit de wetgeving hier ook vuurwapens gebruiken.
De Nederlandse regering maait geen vreedzame demonstranten neer _O-

quote:
Maar omdat het Iran betreft zou dat opeens niet mogen gelden en zouden ze het land maar aan hun lot moeten overlaten, met chaos, anarchie of een burgeroorlog als gevolg. Want dat is wat jij graag ziet, zodat jij hier goedkoop je autootje kunt volgooien.
Ah, het is prima dat Iran in vreedzame tijden of turbulente tijden demonstranten en vrouwen zonder/verkeerde hoofddoek doodknuppelt of executeert. Mooi dat je je zo laat kennen, zegt veel over je karakter.

quote:
Dat is weer een stropop. Je weet hopelijk het verschil tussen genocide en etnische zuivering. Verder wordt die beschuldiging van etnische zuivering niet breed gedragen, de bewijsvoering en interpretatie ervan zijn onderwerp van discussie. Er is eerder sprake van (in)directe betrokkenheid bij demografische verandering.
De moordpartijen en sektarische zuivering van Iran en Rusland in Syrië zijn breed gedocumenteerd. Rusland past dit sinds een tijdje toe op Oekraïne, Iran steeds meer op de eigen bevolking.

quote:
De conclusie dat Israël ‘genocide’ pleegt wordt echter gedeeld door een brede groep aan internationale organisaties, experts, ngo's, maatschappelijke organisaties en regeringsleiders uit verschillende landen. Daaronder bevinden zich ook joden, zowel seculiere als religieuze, binnen en buiten Israël. Zo’n beschuldiging van ‘genocide’ wordt echter door geen van deze partijen over Iran geuit. [..]
Haha. De conclusie dat Iran vreedzame demonstranten vermoordt wordt gedeeld door een brede groep aan internationale organisaties, experts, ngo's, maatschappelijke organisaties en regeringsleiders uit verschillende landen. Daaronder bevinden zich Iraniërs, zowel seculiere als religieuze, binnen en buiten Iran. Maar wanneer het Israël betreft moeten we daar naar luisteren maar wanneer het Iran betreft wordt elke leugen uit de kast gehaald om Iran het slachtoffer te maken 🤡

quote:
Vervolging in de zin van wat nazi-Duitsland deed met Jehova’s getuigen, Joden, Roma, enz. Daar ging je vergelijking immers over. Gezien de systematische uitsluiting, opsluiting, deportatie en uiteindelijke massamoord op groepen mensen, is de situatie in Iran niet vergelijkbaar met het nazi-vervolgingsbeleid. Iran werkt op veel gebieden juist samen met minderheden en geeft sommige minderheden formele vertegenwoordiging in het parlement.
Dan heb ik een uitstekende vergelijking gedaan.

quote:
Je bedient je vooral van drogredenen: ad hominems, stropoppen, Godwins, whataboutisme, … [..] Daar heb je de drogredenen weer: whataboutisme, ad hominems, guilt by association, red herring... die associatie klopt overigens niet: het is slechts een poging om mij in diskrediet te brengen omdat je inhoudelijk geen weerwoord hebt op de argumenten.
Welnee, mijn argumentatie is uitstekend. Ik heb het dus duidelijk bij het rechte eind, je deed dus met een van je kloontjes destijds hetzelfde.
Incelfrikandel
  donderdag 4 juni 2026 @ 20:35:26 #158
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220960993
Nou hier hoef je ook niet meer te lezen. Wat een muggenzifterij zeg.
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:15:13 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220961291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 20:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.

En nu zitten we in een situatie waar in Israël de al niet heel erg gematigde partij van Netanyahu een regering vormt met partijen die vooral bezig zijn met een Endlösung voor het Palestijnse probleem en geen strobreed in de weg gelegd krijgen omdat Netanyahu drukker is met zijn eigen hachje.

Je kunt wel terecht wijzen naar Hamas als terroristische organisatie, maar net als in Iran of Rusland is de hele bevolking daar maar medeplichtig aan maken en daarmee tot legitiem doelwit bestempelen zoals de usual suspects doen volkomen misdadig en verwerpelijk.
Ook na de aanslag op Rabin stond zijn opvolger Shimon Peres ruim voor op Likud in de peilingen. De omslag waren de enorme aanslagen die toen volgde, waarvan de meest bekende de aanslagen bij Jaffa Road in Jerusalem en de aanslag op het Dizengoff Center.

In totaal kostte dit tientallen Israëlische burgers het leven en raakten honderden ernstig gewond. Het joeg een angst aan in de samenleving die zorgde voor een verrechtsing en uiteindelijk won Likud nipt. Het betrof helaas het zoveelste voorbeeld hoe de Palestijnen zelf de mogelijkheid tot een tweestatenoplossing omzet hielpen.

En natuurlijk zijn de Palestijnen hier wél verantwoordelijk voor. Zij steunen toch immers op nogal grote schaal al het terreur en bewegingen als Hamas? Dat is niet misdadig en verwerpelijk, maar feitelijk.

Mocht jij echt de overtuiging hebben dat het anders zit. Waar kunnen we dat dan precies uit opmaken? Waarom heeft de Palestijnse samenleving nooit een vredesbeweging gekend zoals de Israëlische?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220961311
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook na de aanslag op Rabin stond zijn opvolger Shimon Peres ruim voor op Likud in de peilingen. De omslag waren de enorme aanslagen die toen volgde, waarvan de meest bekende de aanslagen bij Jaffa Road in Jerusalem en de aanslag op het Dizengoff Center.

In totaal kostte dit tientallen Israëlische burgers het leven en raakten honderden ernstig gewond. Het joeg een angst aan in de samenleving die zorgde voor een verrechtsing en uiteindelijk won Likud nipt. Het betrof helaas het zoveelste voorbeeld hoe de Palestijnen zelf de mogelijkheid tot een tweestatenoplossing omzet hielpen.

En natuurlijk zijn de Palestijnen hier wél verantwoordelijk voor. Zij steunen toch immers op nogal grote schaal al het terreur en bewegingen als Hamas? Dat is niet misdadig en verwerpelijk, maar feitelijk.

Mocht jij echt de overtuiging hebben dat het anders zit. Waar kunnen we dat dan precies uit opmaken? Waarom heeft de Palestijnse samenleving nooit een vredesbeweging gekend zoals de Israëlische?
Omdat ook de gewone mensen daar overlopen van pure Jodenhaat door een compleet ziek en racistisch onderwijsprogramma, mede betaald door Links Nederland en Iran.
graag verwijderen
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:21:18 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220961334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:35 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ow zeker.
Volgens hem mag israel zich ook niet verdedigen. Wapens zijn immers voor ze verboden. Moet maar overlopen worden.

Koekkoek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:25:57 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220961355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat ook de gewone mensen daar overlopen van pure Jodenhaat door een compleet ziek en racistisch onderwijsprogramma, mede betaald door Links Nederland en Iran.
Het valt op dat mensen altijd vinden dat wat Hamas doet je niet mag weerleggen naar de Palestijnen. Alsof de Palestijnse samenleving volledig los zou staan van het terrorisme van Hamas. Die kaart blijft maar getrokken worden.

En als er nu heel veel weerstand tegen Hamas was of een grote vredesbeweging, dan hadden ze nog een punt. Maar dat eerste is er amper en de keren dat er eens een heel klein beetje weerstand was, was het economisch van aard en een vredesbeweging is er nooit geweest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220961377
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt op dat mensen altijd vinden dat wat Hamas doet je niet mag weerleggen naar de Palestijnen. Alsof de Palestijnse samenleving volledig los zou staan van het terrorisme van Hamas. Die kaart blijft maar getrokken worden.

En als er nu heel veel weerstand tegen Hamas was of een grote vredesbeweging, dan hadden ze nog een punt. Maar dat eerste is er amper en de keren dat er eens een heel klein beetje weerstand was, was het economisch van aard en een vredesbeweging is er nooit geweest.
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.
graag verwijderen
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:32:41 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220961408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.
Het gaat er naar de filistijnen, zo te zeggen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:36:10 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220961429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.
pi_220961444
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.
In het Westen denken sommige mensen ook nog steeds dat de Palestijnen een eigen land willen, nopes, het enige wat ze willen is Israël en alle Joden vernietigen.
graag verwijderen
pi_220961888
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:35 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Die artikelen komen totaal niet overeen met de lezing die jij eraan geeft.
pi_220961902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ow zeker.
Volgens hem mag israel zich ook niet verdedigen. Wapens zijn immers voor ze verboden. Moet maar overlopen worden.

Koekkoek.
Elk land mag zich verdedigen. Daar is echter geen sprake van in dit geval. Israel is agressor in alle conflicten die het heeft lopen. Als agressor kun je niet beroepen op zelfverdediging. Dat gebeurt uiteraard regelmatig, Rusland noemt het ook een defensieve manoevre dat ze Oekraine binnen zijn gevallen.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 00:00:51 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220962055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 23:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Elk land mag zich verdedigen. Daar is echter geen sprake van in dit geval. Israel is agressor in alle conflicten die het heeft lopen. Als agressor kun je niet beroepen op zelfverdediging. Dat gebeurt uiteraard regelmatig, Rusland noemt het ook een defensieve manoevre dat ze Oekraine binnen zijn gevallen.
Israel is niet te vergelijken met rusland.
En als je werkelijk gelooft wat je schrijft heb je ook niet door wat er gaande is in het MO mbt Israel en hun haatburen en haatoverburen.
1947-2016
pi_220962548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Israel is niet te vergelijken met rusland.
En als je werkelijk gelooft wat je schrijft heb je ook niet door wat er gaande is in het MO mbt Israel en hun haatburen en haatoverburen.
Jawel ik weet precies wat er gaande is en Israel is de haatbuur.

Dit gaat werkelijk nergens over Israel livestreamed een genocide. Je kunt het met je eigen ogen zien. In plaats daarvan doet pro Israel de handen over de ogen en de vingers in de oren en claimt dan alles wat Israel doet is prima.

Ik vergelijk Israel ook vaker met nazi Duitsland, dat land is de inspiratie voor het huidige Israelische gedrag. Dezelfde haat voor het volk dat ze vernietigen. Dezelfde laffe bevolking die achter hun genocidale leiders aanloopt die van jongs af aan geleerd is te haten. Hetzelfde idee van superioriteit over andere volken. Hetzelfde slachtofferschap. Boehoe Israel wordt zo gemeen behandeld. Nee Israel krijgt keer op keer geen consequenties te voelen voor de eigen acties omdat het Westen Israels beschermheer speelt ongeacht hoeveel vrouwen en kinderen en ziekenhuizen ze opblazen.

Het enige wat pro-Israel er tegenover blijft zetten is de complete ontkenning van de werkelijkheid en sprookjes waarvan je direct kunt zien dat het niet klopt.
pi_220962839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 20:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook toen was het geheel kansloos. Nederzettingenexpansie en militaire controle gingen door, politieke druk binnen Israel was immens hoog en Hamas pleegde aanslagen.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:51:42 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220963259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 05:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jawel ik weet precies wat er gaande is en Israel is de haatbuur.

Dit gaat werkelijk nergens over Israel livestreamed een genocide. Je kunt het met je eigen ogen zien. In plaats daarvan doet pro Israel de handen over de ogen en de vingers in de oren en claimt dan alles wat Israel doet is prima.

Ik vergelijk Israel ook vaker met nazi Duitsland, dat land is de inspiratie voor het huidige Israelische gedrag. Dezelfde haat voor het volk dat ze vernietigen. Dezelfde laffe bevolking die achter hun genocidale leiders aanloopt die van jongs af aan geleerd is te haten. Hetzelfde idee van superioriteit over andere volken. Hetzelfde slachtofferschap. Boehoe Israel wordt zo gemeen behandeld. Nee Israel krijgt keer op keer geen consequenties te voelen voor de eigen acties omdat het Westen Israels beschermheer speelt ongeacht hoeveel vrouwen en kinderen en ziekenhuizen ze opblazen.

Het enige wat pro-Israel er tegenover blijft zetten is de complete ontkenning van de werkelijkheid en sprookjes waarvan je direct kunt zien dat het niet klopt.
Is goed pik. Mooi dat je je radicale gedachtegoed uit. Hordes volk dat het niet doet.
Alleen niet gek opkijken als je met de nek wordt aangekeken
1947-2016
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:58:23 #173
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220963338
Nucleaire deal tussen Rusland en Iran.

Voor 25 miljard

11 uur geleden — Iran and Russia have signed a sweeping $25 billion nuclear cooperation agreement to expand Tehran's civilian nuclear infrastructure, ...

Andere bronnen spreken over 28 miljard.

Tot zover de totale strategische mislukking van deze oorlog.
pi_220963458
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is goed pik. Mooi dat je je radicale gedachtegoed uit. Hordes volk dat het niet doet.
Alleen niet gek opkijken als je met de nek wordt aangekeken
En binnenkort de rekening ervoor krijgt.
graag verwijderen
pi_220963478
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Westerlingen hebben "Zwarte September" niet meegemaakt.

Plus ik denk dat het veel aan de financiering ligt. Israëlische (als ik me goed herinner) journalisten hebben aangegeven dat meerderheid van de pro-palestijnse demonstraties zijn georganiseerd door organisaties die directe banden met Hamas hebben.

Vind je overigens niet vreemd dat er 1 organisatie is die voor alle vluchtelingen uit de hele wereld zorgt (dus vluchtelingen uit Afghanistan of Soedan) en 1 aparte organisatie die alleen maar over palestijnen gaat.

Verder is opmerkelijk alle vluchtelingen uit alle andere landen (inclusief in Nederland) gewoon een verblijfsvergunning krijgen en daarna ook burgerschap. Zeker in de tweede generatie.

Alleen bij de pipisteinen wordt de "vluchteling" status generaties lang van ouder naar de kind overgedragen. Een kind is geboren in VS, is nooit in Gaza geweest en toch heeft ie dat vluchtelingenstatus. Als je een pipistein trouwt kun je waarschijnlijk ook zo'n status krijgen. Zou me niet verbazen iig.

Behalve dat lijkt het erop dat de status "palestijnse vluchteling" wordt ook via de lucht, direct of indirect contact, fecaal-oraal of via lichaamsvloeistoffen overgedragen.

En wij betalen per vluchteling aan UNWRA. Waar gaat dat geld allemaal naar toe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')