Ik reageer met artikel 51 van VN Handvest, je zegt "Tis onzin!"quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je reageert telkens met totale onzin.
Dat zou de eerste openluchtgevangenis in de wereld wezen die op dagelijkse basis een buurtland met raketten beschiet.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Altijd mooi wanneer pro-Israël figuren het hebben over teruggetrokken en "een kans gegeven" terwijl in die periode Gaza een openluchtgevangenis was en de Westelijke Jordaanoever al uitgebreid gekoloniseerd werd. Trap er niet in mensen.
En waarom is dat? Ze wouden dat Israel uit Libanon gaat. Israel zei, doen we als Hesbollah wordt ontwapend. Er is het staakt-het-vuren gesloten en Israel trok zijn troepen terug uit Zuid Libanon. Ze konden toen al de hoofdstad innemen, waren al onderweg naar toe. En toch, trokken ze zich terug. We zijn 20 jaar verder, Hesbollah beschiet Israëlische dorpen elke dag.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit.
Wie zegt dat? Er zijn nog 22 arabische landen met 450M bevolking en de meesten ervan willen ook in vrede leven. Als je die 2M palestijnen naar Zuid Afrika deporteert wordt het gelijk een stukje rustiger. Maar dat kan alleen de rechter beslissen. Of op een eiland ergens, weet ik veel...quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt.
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Vredesgesprekken met de Palestijnen hebben nooit een kans van slagen gehad, niet vroeger, niet nu, nooit. Het is puur voor de buhne en ze worden telkens gesaboteerd. Je ziet het nu opnieuw gebeuren met Iran en Libanon. Zelfs Trump is er klaar mee en dat zegt veel.
Israel heeft door de VS een militaire overmacht en daardoor denken ze overal mee weg te komen. Velen halen 7 oktober erbij (wat ook verschrikkelijk was) als vast referentiepunt, maar denk eens aan de mensen die al decennialang in een permanente 7 oktober staat moeten leven. Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt daar, hoe triest het ook klinkt. Er is simpelweg te veel bloed gevloeid.
Welnee, dat doe ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:38 schreef -Knapzak- het volgende: [..] Als ik het dan toch “niet goed lees”, valt mij op dat je niet inhoudelijk op mijn argumenten ingaat, maar ze eerder ontwijkt. Daarnaast haal je mijn posts steeds uit hun context en herhaal je punten waar ik juist binnen die context al op heb gereageerd.
Drie rebellen dan, jij je zin. Bewijst nog altijd niet dat de kalasjnikovs zijn geleverd door de Amerikanen.quote:‘We’ zien helemaal niet “één vent met een kalasjnikov”. Met deze reactie bevestig je juist dat je de video niet goed hebt bekeken. In de beelden zijn meerdere personen met een kalasjnikov te zien. Eerst zie je een gemaskerde terrorist die schietend een persoon een supermarkt in achtervolgt. Vervolgens komt een tweede terrorist in beeld, met een capuchon, die meerdere kogels op de gevel van de supermarkt afvuurt en de eerste terrorist vervolgens uit de supermarkt terugwuift. Daarnaast is er nog een derde persoon die de auto bestuurt.
Ik lees het uistekend.quote:En net als bij de video interpreteer/lees je ook de begeleidende tekst niet goed.
De president van de VS is een pathologische leugenaar.quote:[..] Je kunt zijn claim ontkennen, maar het feit dat de president van de VS dit openlijk erkent,
Lekker cryptisch. De demonstraties zijn gewelddadig geworden omdat de Islamitische Republiek, net als in 1999, 2009, 2017, 2022 begon met vreedzame demonstranten neerknuppelen of neermaaien.quote:ondersteunt wel de Iraanse bewering dat de demonstraties, die aanvankelijk vreedzaam begonnen, geïnfiltreerd waren door het buitenland gesteunde gewapende groeperingen.
Wat raar dan dat er geen bewijs is dat dit bij demonstranten terecht komt.quote:Daarnaast onderscheppen Iraanse veiligheidsdiensten met enige regelmaat ladingen wapens, explosieven en andere materialen die bestemd zijn voor terreur- en oppositiegroepen binnen Iran.
Dus al het bewijs dat je hebt zijn wat groepjes met kalasjnikovs en brandbommen?quote:Ook zijn er diverse video's verschenen op sociale media, waaronder video's die in het andere topic op FOK! zijn gedeeld, waarop te zien is dat tijdens de rellen vuurwapens en explosieven werden gebruikt.
Le-zen.quote:Je spreekt jezelf bovendien tegen. Een paar posts geleden reageerde je nog op de video met de opmerking dat het een "uitstekende zaak is dat Iraniërs Basij-leden afknallen". Hoe denk je dat zoiets gebeurt als er volgens jou geen (video)bewijs bestaat van bewapende oppositie?
Je valt wederom door de mand. Het gedocumenteerde bewijs dat Iran vreedzame demonstranten doodt is enorm. De bewering dat Amerika demonstranten bewapende wordt alleen gesteund door een uitspraak van iemand die ziekelijk liegt. Dat weet jij ook wel.quote:[..] Met je redenering kun je ook dat makkelijk van tafel vegen als bewijs. [..]
Ze mogen dus niet standrechtelijk demonstranten doodschieten, maar doen dat wel en jij vindt dat bewonderingswaardig. Helder.quote:Dat is een stropopredenering, want het ging niet om of er een wet bestaat die standrechtelijke executies toestaat. Ik stelde dat de Basij een wettelijke basis hebben om bewapend op te treden. De Iraanse wetgeving (zie artikel 3 en 5 hier) noemt situaties waarin o.a. de Basij vuurwapens mogen gebruiken: 1. zelfverdediging tegen iemand die hen met een vuur- of steekwapen aanvalt; 2. zelfverdediging tegen ongewapende aanvallers wanneer verdediging zonder wapen onmogelijk is; 3. bescherming van anderen wier leven direct gevaar loopt; 4. aanhouding van bepaalde ernstige geweldsdelinquenten die vluchten; 5. voorkomen van ontsnapping van bepaalde gedetineerden; 6. bescherming van veiligheidsinstallaties. En artikel 5 gaat over wanneer gewapende functionarissen vuurwapens mogen gebruiken om de orde te herstellen bij: 1. illegale gewapende demonstraties; 2. gewapende onrust; 3. gewapende opstanden of rellen.
Jawel, de Basij zijn dat wel wanneer ze vreedzame demonstranten mishandelen en neermaaien. Demonstranten zullen zich niet als schietschijf laten gebruiken door gewapende terroristen die bewust chaos en anarchie proberen te creëren om de regering in het zadel te houden, zodat een marionettenregering kan aanblijven. Ook in andere landen zou de bevolking een dergelijke situatie niet tolereren.quote:Nee, de Basij zijn dat niet wanneer ze gewapende onrust, opstanden en rellen neerslaan. Ordehandhavers/veiligheidstroepen zullen zich niet als schietschijf laten gebruiken door gewapende terroristen die bewust chaos en anarchie proberen te creëren om de regering omver te werpen, zodat een marionettenregering kan worden geïnstalleerd. Ook in andere landen zouden ordediensten een dergelijke situatie niet tolereren.
In de praktijk niet.quote:[..] In Iran hebben mensen ook het recht om te demonsteren zolang die vreedzaam blijven,
De Nederlandse regering maait geen vreedzame demonstranten neerquote:Bij rellen grijpen ordediensten hier ook in en bij gewapende onrusten of opstanden om de regering omver te werpen mogen ordediensten vanuit de wetgeving hier ook vuurwapens gebruiken.
Ah, het is prima dat Iran in vreedzame tijden of turbulente tijden demonstranten en vrouwen zonder/verkeerde hoofddoek doodknuppelt of executeert. Mooi dat je je zo laat kennen, zegt veel over je karakter.quote:Maar omdat het Iran betreft zou dat opeens niet mogen gelden en zouden ze het land maar aan hun lot moeten overlaten, met chaos, anarchie of een burgeroorlog als gevolg. Want dat is wat jij graag ziet, zodat jij hier goedkoop je autootje kunt volgooien.
De moordpartijen en sektarische zuivering van Iran en Rusland in Syrië zijn breed gedocumenteerd. Rusland past dit sinds een tijdje toe op Oekraïne, Iran steeds meer op de eigen bevolking.quote:Dat is weer een stropop. Je weet hopelijk het verschil tussen genocide en etnische zuivering. Verder wordt die beschuldiging van etnische zuivering niet breed gedragen, de bewijsvoering en interpretatie ervan zijn onderwerp van discussie. Er is eerder sprake van (in)directe betrokkenheid bij demografische verandering.
Haha. De conclusie dat Iran vreedzame demonstranten vermoordt wordt gedeeld door een brede groep aan internationale organisaties, experts, ngo's, maatschappelijke organisaties en regeringsleiders uit verschillende landen. Daaronder bevinden zich Iraniërs, zowel seculiere als religieuze, binnen en buiten Iran. Maar wanneer het Israël betreft moeten we daar naar luisteren maar wanneer het Iran betreft wordt elke leugen uit de kast gehaald om Iran het slachtoffer te maken 🤡quote:De conclusie dat Israël ‘genocide’ pleegt wordt echter gedeeld door een brede groep aan internationale organisaties, experts, ngo's, maatschappelijke organisaties en regeringsleiders uit verschillende landen. Daaronder bevinden zich ook joden, zowel seculiere als religieuze, binnen en buiten Israël. Zo’n beschuldiging van ‘genocide’ wordt echter door geen van deze partijen over Iran geuit. [..]
Dan heb ik een uitstekende vergelijking gedaan.quote:Vervolging in de zin van wat nazi-Duitsland deed met Jehova’s getuigen, Joden, Roma, enz. Daar ging je vergelijking immers over. Gezien de systematische uitsluiting, opsluiting, deportatie en uiteindelijke massamoord op groepen mensen, is de situatie in Iran niet vergelijkbaar met het nazi-vervolgingsbeleid. Iran werkt op veel gebieden juist samen met minderheden en geeft sommige minderheden formele vertegenwoordiging in het parlement.
Welnee, mijn argumentatie is uitstekend. Ik heb het dus duidelijk bij het rechte eind, je deed dus met een van je kloontjes destijds hetzelfde.quote:Je bedient je vooral van drogredenen: ad hominems, stropoppen, Godwins, whataboutisme, … [..] Daar heb je de drogredenen weer: whataboutisme, ad hominems, guilt by association, red herring... die associatie klopt overigens niet: het is slechts een poging om mij in diskrediet te brengen omdat je inhoudelijk geen weerwoord hebt op de argumenten.
Ook na de aanslag op Rabin stond zijn opvolger Shimon Peres ruim voor op Likud in de peilingen. De omslag waren de enorme aanslagen die toen volgde, waarvan de meest bekende de aanslagen bij Jaffa Road in Jerusalem en de aanslag op het Dizengoff Center.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.
En nu zitten we in een situatie waar in Israël de al niet heel erg gematigde partij van Netanyahu een regering vormt met partijen die vooral bezig zijn met een Endlösung voor het Palestijnse probleem en geen strobreed in de weg gelegd krijgen omdat Netanyahu drukker is met zijn eigen hachje.
Je kunt wel terecht wijzen naar Hamas als terroristische organisatie, maar net als in Iran of Rusland is de hele bevolking daar maar medeplichtig aan maken en daarmee tot legitiem doelwit bestempelen zoals de usual suspects doen volkomen misdadig en verwerpelijk.
Omdat ook de gewone mensen daar overlopen van pure Jodenhaat door een compleet ziek en racistisch onderwijsprogramma, mede betaald door Links Nederland en Iran.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook na de aanslag op Rabin stond zijn opvolger Shimon Peres ruim voor op Likud in de peilingen. De omslag waren de enorme aanslagen die toen volgde, waarvan de meest bekende de aanslagen bij Jaffa Road in Jerusalem en de aanslag op het Dizengoff Center.
In totaal kostte dit tientallen Israëlische burgers het leven en raakten honderden ernstig gewond. Het joeg een angst aan in de samenleving die zorgde voor een verrechtsing en uiteindelijk won Likud nipt. Het betrof helaas het zoveelste voorbeeld hoe de Palestijnen zelf de mogelijkheid tot een tweestatenoplossing omzet hielpen.
En natuurlijk zijn de Palestijnen hier wél verantwoordelijk voor. Zij steunen toch immers op nogal grote schaal al het terreur en bewegingen als Hamas? Dat is niet misdadig en verwerpelijk, maar feitelijk.
Mocht jij echt de overtuiging hebben dat het anders zit. Waar kunnen we dat dan precies uit opmaken? Waarom heeft de Palestijnse samenleving nooit een vredesbeweging gekend zoals de Israëlische?
Ow zeker.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik reageer met artikel 51 van VN Handvest, je zegt "Tis onzin!"
Ik reageer met artikel 3 van Definitie van Agressie, je zegt "Tis onzin!"
Ik reageer met artikel 52 van Aanvullend Protocol, je zegt "Tis onzin!"
Ik heb een gevoel alsof ik met een 15 jarige kiddo spreek, echt waar )))))
Het valt op dat mensen altijd vinden dat wat Hamas doet je niet mag weerleggen naar de Palestijnen. Alsof de Palestijnse samenleving volledig los zou staan van het terrorisme van Hamas. Die kaart blijft maar getrokken worden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Omdat ook de gewone mensen daar overlopen van pure Jodenhaat door een compleet ziek en racistisch onderwijsprogramma, mede betaald door Links Nederland en Iran.
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat mensen altijd vinden dat wat Hamas doet je niet mag weerleggen naar de Palestijnen. Alsof de Palestijnse samenleving volledig los zou staan van het terrorisme van Hamas. Die kaart blijft maar getrokken worden.
En als er nu heel veel weerstand tegen Hamas was of een grote vredesbeweging, dan hadden ze nog een punt. Maar dat eerste is er amper en de keren dat er eens een heel klein beetje weerstand was, was het economisch van aard en een vredesbeweging is er nooit geweest.
Het gaat er naar de filistijnen, zo te zeggen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Overal waar de Palestijnen zich vestigen of de stukjes land die ze gewapenderhand veroveren maken ze er een enorme puinzooi van.
In het Westen denken sommige mensen ook nog steeds dat de Palestijnen een eigen land willen, nopes, het enige wat ze willen is Israël en alle Joden vernietigen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.
Die artikelen komen totaal niet overeen met de lezing die jij eraan geeft.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik reageer met artikel 51 van VN Handvest, je zegt "Tis onzin!"
Ik reageer met artikel 3 van Definitie van Agressie, je zegt "Tis onzin!"
Ik reageer met artikel 52 van Aanvullend Protocol, je zegt "Tis onzin!"
Ik heb een gevoel alsof ik met een 15 jarige kiddo spreek, echt waar )))))
Elk land mag zich verdedigen. Daar is echter geen sprake van in dit geval. Israel is agressor in alle conflicten die het heeft lopen. Als agressor kun je niet beroepen op zelfverdediging. Dat gebeurt uiteraard regelmatig, Rusland noemt het ook een defensieve manoevre dat ze Oekraine binnen zijn gevallen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow zeker.
Volgens hem mag israel zich ook niet verdedigen. Wapens zijn immers voor ze verboden. Moet maar overlopen worden.
Koekkoek.
Israel is niet te vergelijken met rusland.quote:Op donderdag 4 juni 2026 23:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Elk land mag zich verdedigen. Daar is echter geen sprake van in dit geval. Israel is agressor in alle conflicten die het heeft lopen. Als agressor kun je niet beroepen op zelfverdediging. Dat gebeurt uiteraard regelmatig, Rusland noemt het ook een defensieve manoevre dat ze Oekraine binnen zijn gevallen.
Jawel ik weet precies wat er gaande is en Israel is de haatbuur.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel is niet te vergelijken met rusland.
En als je werkelijk gelooft wat je schrijft heb je ook niet door wat er gaande is in het MO mbt Israel en hun haatburen en haatoverburen.
Ook toen was het geheel kansloos. Nederzettingenexpansie en militaire controle gingen door, politieke druk binnen Israel was immens hoog en Hamas pleegde aanslagen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans ten tijde van Rabin en Arafat er best was. Natuurlijk was er in die tijd ook nog maar een van intentie akkoord en waren onderhandelingen moeizaam en langgerekt, maar het was een stuk minder dramatisch dan nu. De moord op Rabin heeft niet geholpen. En uiteindelijk is Hamas ook deels het product van verdeel-en-heers politiek vanuit Israël met als intentie de verzwakking van de PLO en aanverwanten.
Is goed pik. Mooi dat je je radicale gedachtegoed uit. Hordes volk dat het niet doet.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 05:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel ik weet precies wat er gaande is en Israel is de haatbuur.
Dit gaat werkelijk nergens over Israel livestreamed een genocide. Je kunt het met je eigen ogen zien. In plaats daarvan doet pro Israel de handen over de ogen en de vingers in de oren en claimt dan alles wat Israel doet is prima.
Ik vergelijk Israel ook vaker met nazi Duitsland, dat land is de inspiratie voor het huidige Israelische gedrag. Dezelfde haat voor het volk dat ze vernietigen. Dezelfde laffe bevolking die achter hun genocidale leiders aanloopt die van jongs af aan geleerd is te haten. Hetzelfde idee van superioriteit over andere volken. Hetzelfde slachtofferschap. Boehoe Israel wordt zo gemeen behandeld. Nee Israel krijgt keer op keer geen consequenties te voelen voor de eigen acties omdat het Westen Israels beschermheer speelt ongeacht hoeveel vrouwen en kinderen en ziekenhuizen ze opblazen.
Het enige wat pro-Israel er tegenover blijft zetten is de complete ontkenning van de werkelijkheid en sprookjes waarvan je direct kunt zien dat het niet klopt.
En binnenkort de rekening ervoor krijgt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is goed pik. Mooi dat je je radicale gedachtegoed uit. Hordes volk dat het niet doet.
Alleen niet gek opkijken als je met de nek wordt aangekeken
Westerlingen hebben "Zwarte September" niet meegemaakt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo vreemd dat veel Westerlingen nu juist deze mensen uitkiezen om zich over te bekommeren en diens verwerpelijke overtuigingen of soms ook wel terrorisme te bagatelliseren. Je merkt dat de nodige Westerlingen echt een raar en onverklaarbaar zwak hebben voor deze mensen. Onbegrijpelijk blijft het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |