abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220982203
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ah ja, bomen en bielzen ertegenover komen overeen. Keurig keurig. Ik heb door die buurt gezocht maar iets te vlug erlangs geskipt denk ik.

Thanks. Toch wel leuk om te zien hoe dat zich dan heeft ontwikkeld.
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Boh, goede tip _O_ _O_
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
pi_220982242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef Remco het volgende:
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:12 #103
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220982293
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.
[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:50 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982297
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
"Filmt u hier al lang?"
:D :D :D :D
  zondag 7 juni 2026 @ 21:55:52 #105
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220982459
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:22 schreef Benny het volgende:

[..]
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
pi_220982503
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door Dutch_view op 08-06-2026 00:49:15 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 22:05:22 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982508
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
pi_220983085
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
  maandag 8 juni 2026 @ 01:20:31 #109
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983255
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
Nope. Viel bij hem wel mee. Zijn overstap in 1993 was redelijk algemeen te noemen. Het format van 'Doet ie 't of doet ie 't niet' stierf er wel echt een roemloze dood, dat bleven ze maar aanpassen en aan sleutelen.

Vanavond op de Schatkamer de eerste aflevering van reeks 92-93 gekeken. Dat was echt het beste amusementsprogramma van de Nederlandse TV, en misschien serieus beter dan de Staatsloterijshow. Zelfs anno 2026 zit daar nog bakken snelheid in. Even 2 minuutjes kandidaten introduceren, kort praatje, en hup aan de slag. Grote spellen, leuke gasten, optredentje van een gast met een klein balletje (de destijdse doorontwikkeling van een 'showblok') en hup, vlammen. Een finale met serieus spanning, alles of niets, en afronden.

Mees-ter-lijk. Doodzonde dat Peter Jan Rens zo'n mentale klap heeft gekregen sinds 2004.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220983263
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:49 schreef Firuze60 het volgende:
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
  maandag 8 juni 2026 @ 02:12:11 #111
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983283
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 01:26 schreef Niels_ het volgende:

[..]
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
Zoals ik eerder hierboven al aanhaalde:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 01:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Deze net zitten kijken. Héle misplaatste leader inderdaad, kende ik helemaal niet :D Also: wat een vréselijke kandidate zit ertussen, mijn god :') Dat is precies wat een goede TV-quiz toen was en nu steeds minder is, iets met kandidaten die je de winst gunt of juist totaal niet :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 8 juni 2026 @ 03:13:24 #112
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220983311
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220984286
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2026 03:13 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
Ja helemaal op t einde van de aflevering :P
  maandag 8 juni 2026 @ 10:17:24 #114
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220984426
Gisteren nog even Megabrein gekeken, de Nederlandse variant van Mastermind gepresenteerd door Erik van Muiswinkel. Da's toch een ander niveautje dan willekeurig welke quiz bij de commerciëlen.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220984487
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:03 schreef Maanvis het volgende:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431

Item vanaf 10:50

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 08-06-2026 16:16:00 ]
  maandag 8 juni 2026 @ 10:30:33 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220984554
quote:
dank!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juni 2026 @ 13:01:03 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220985366
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Buren was altijd brilliant

Woon u hier al lang?
- al 10 jaar
10 jaar?
- Ja, naast deze kutburen
Kutburen?

etc etc meestal herhaalt hij gewoon ff kort wat ze zeggen
  maandag 8 juni 2026 @ 13:12:39 #118
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985415
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geïmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 8 juni 2026 @ 13:31:13 #119
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220985621
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geïmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
linkje? :)
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 8 juni 2026 @ 13:32:26 #120
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985637
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:31 schreef pmponer het volgende:

[..]
linkje? :)
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 8 juni 2026 @ 14:26:31 #121
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Wat een droogkloot die Bromet _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220986046
Deze aflevering van Buren in Kerkrade is denk ik ook een klassiekertje :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029470631

quote:
Een gezin en hun buurman in Kerkrade beschuldigen elkaar over en weer van geluidsoverlast.
Het lijkt bijna Van Kooten en de Bie :7

Mocht buren op tv zijn geweest in tijde van Twitter en Fok, dan had je denk ik heel veel reacties gehad op iedere uitzending :P
  maandag 8 juni 2026 @ 14:52:03 #123
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986146
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
In 2008 stond het er nog vol met tuinbeelden: https://maps.app.goo.gl/KXfs6cCJuLLZf6oY8 Het huis van de buurman ook: https://maps.app.goo.gl/GyCQBHWkMBi3YJF3A
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2026 @ 15:43:23 #124
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220986466
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220986702
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Als je het nu terugkijkt zie je pas echt hoe zuigerig het allemaal was.

En wat kon Weesie toch absoluut niet presenteren. _O-
  maandag 8 juni 2026 @ 17:53:03 #126
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220987010
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy

[ Bericht 0% gewijzigd door spapaars op 08-06-2026 19:57:19 ]
pi_220987060
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegensspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
quote:
Comedy over de lotgevallen van de cynische, bejaarde Fred Schuit, gespeeld door Rijk de Gooijer. Deze 'Nederlandse Archie Bunker' heeft op alles en iedereen commentaar en maakt ruzie met wie er op zijn pad komt. Iedereen moet het bij hem ontgelden: gehandicapten, politici, werklozen, vrouwen, Limburgers, homo's, buitenlanders, ja zelfs zanger Rob de Nijs.

Drama om te lachen
De VARA-serie 'In voor en tegenspoed' is een remake van de serie 'Met goed fatsoen' van Johnny Speight, de schrijver van 'Archie Bunker'; de KRO durft deze serie in 1976 niet uit te zenden.
In 1991 vragen vooraf enkele journalisten zich af of de kijker wellicht geschokt zal reageren op de harde 'grappen'. Dat blijkt mee te vallen: het is dan wel geen echte comedy, maar toch wel "drama om te lachen".
Grappig, want Archie Bunker vond ik toen enorm komisch en nu nog steeds (op youtube veel te vinden van die serie). Terwijl ik ooit een paar afleveringen van deze serie keek en er geen bal aan vond.
pi_220987563
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]
Grappig, want Archie Bunker vond ik toen enorm komisch en nu nog steeds (op youtube veel te vinden van die serie). Terwijl ik ooit een paar afleveringen van deze serie keek en er geen bal aan vond.
Dat is omdat de informatie die Beeld & Geluid erbij heeft gezet maar ten dele klopt.

In Voor- en Tegenspoed is een remake van In Sickness and in Health, de tweede spin-off van het origineel Till Death Do Us Part, de Engelse comedyserie van Johnny Speight die in de jaren 70 door Norman Lear voor Amerika is bewerkt tot All In The Family. Het personage Fred Schuit is zodoende gebaseerd op het Engelse personage Alf Garnett en niet zozeer op de Amerikaanse variant Archie Bunker.

De serie Met Goed Fatsoen (die in dat tekstje genoemd wordt) is speciaal door Johnny Speight geschreven voor Nederland en opgenomen in 1975 voor de KRO, waarin Rijk eenzelfde type speelde gebaseerd op Alf Garnett, maar daar Jan van Dijk geheten. Maar door antisemitische uitspraken die door dat karakter in de serie werden gedaan kreeg de KRO koudwatervrees en hebben ze de serie uiteindelijk geschrapt zonder uit te zenden. Ergens heb ik het idee dat Speight die scripts uiteindelijk in Engeland heeft gebruikt voor de éérste Engelse spin-off Till Death... uit 1981, maar zekerheid heb ik niet.

En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220987987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
Jammer dat hier niet alles op staat. Eigenlijk best raadselachtig.
Op YT vind je veel meer afleveringen, ook in prima kwaliteit.
pi_220988148
quote:
En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Van die serie kan ik niks vinden.
pi_220988164
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 19:11 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat is omdat de informatie die Beeld & Geluid erbij heeft gezet maar ten dele klopt.

In Voor- en Tegenspoed is een remake van In Sickness and in Health, de tweede spin-off van het origineel Till Death Do Us Part, de Engelse comedyserie van Johnny Speight die in de jaren 70 door Norman Lear voor Amerika is bewerkt tot All In The Family. Het personage Fred Schuit is zodoende gebaseerd op het Engelse personage Alf Garnett en niet zozeer op de Amerikaanse variant Archie Bunker.

De serie Met Goed Fatsoen (die in dat tekstje genoemd wordt) is speciaal door Johnny Speight geschreven voor Nederland en opgenomen in 1975 voor de KRO, waarin Rijk eenzelfde type speelde gebaseerd op Alf Garnett, maar daar Jan van Dijk geheten. Maar door antisemitische uitspraken die door dat karakter in de serie werden gedaan kreeg de KRO koudwatervrees en hebben ze de serie uiteindelijk geschrapt zonder uit te zenden. Ergens heb ik het idee dat Speight die scripts uiteindelijk in Engeland heeft gebruikt voor de éérste Engelse spin-off Till Death... uit 1981, maar zekerheid heb ik niet.

En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Dat doet me denken aan het Britse Steptoe and Son, wat bij ons in de jaren 60 Stiefbeen en Zoon (ook te zien op de Schatkamer) werd en zelfs de eerste Televizierring won. Later kwam er in Amerika een geweldige adaptie van Steptoe and Son onder de naam Sanford & Son.
pi_220990784
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
Een soort voorloper, tenminste zo beschouw ik het, de jaren 80 serie "De brekers"
https://schatkamer.beelde(...)021442931/de-brekers

Met een geweldige cast overigens Rijk de Gooyer, Adèle Bloemendaal, Johnny Kraaykamp en Sacco van der Made

[ Bericht 5% gewijzigd door Dutch_view op 08-06-2026 23:43:01 ]
pi_220990816
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:37 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Een soort voorloper, tenminste zo beschouw ik het, de jaren 80 serie "De brekers"
https://schatkamer.beelde(...)021442931/de-brekers

Met een geweldige cast overigens Rijk de Gooyer, Adèle Bloemendaal, Johnny Kraaykamp en Sacco van der Made
Oh, die heb ik gemist, zo even teruggekeken of ik vond er toen geen bal aan, kan ook.

Deze serie vond ik wel heel grappig. Vreemde praktijken uit 1990. Met oa Gerard Cox en Joke Bruijs.. O+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029210931

[ Bericht 3% gewijzigd door Firuze60 op 09-06-2026 00:14:23 ]
  dinsdag 9 juni 2026 @ 03:16:38 #134
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220990934
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, die heb ik gemist, zo even teruggekeken of ik vond er toen geen bal aan, kan ook.

Deze serie vond ik wel heel grappig. Vreemde praktijken uit 1990. Met oa Gerard Cox en Joke Bruijs.. O+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029210931
Begin dan meteen goed en bij het begin! Vreemde Praktijken is namelijk een spin-off van DRIE RECHT, EEN AVERECHT :D

Ik sta ervan te kijken, afgelopen maand stonden deze er nog niet op :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 05:39:11 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220990997
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Wat is dominque weesie een lelijke man
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 06:16:38 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220991041
is er al ergens een plek waar je kan zien welke nieuwe programma's er toegevoegd zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 07:33:16 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220991195
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029287231

is q en q seizoen 2 nog wel beschikbaar?

ik krijg: "Helaas, vanwege licentiebeperkingen kun je dit materiaal niet afspelen in jouw regio.
Deze video is alleen binnen Nederland afspeelbaar."
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 08:29:14 #138
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220991339
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 07:33 schreef Maanvis het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029287231

is q en q seizoen 2 nog wel beschikbaar?

ik krijg: "Helaas, vanwege licentiebeperkingen kun je dit materiaal niet afspelen in jouw regio.
Deze video is alleen binnen Nederland afspeelbaar."
Site glitched 'm een beetje, had er gister ook veelvuldig last van. Na vernieuwen pagina was dat weg.

Geen pagina voor of er 'nieuwe programma's beschikbaar zijn'.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220991647
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:39 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Als je het nu terugkijkt zie je pas echt hoe zuigerig het allemaal was.

En wat kon Weesie toch absoluut niet presenteren. _O-
Maakt het ook uit, hij is inmiddels ook een graaier geworden met gesubsidieerd miljoenen op de bank
pi_220991655
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Tragikomischer dan dit wordt het niet.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 09:46:01 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220992030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 08:29 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Site glitched 'm een beetje, had er gister ook veelvuldig last van. Na vernieuwen pagina was dat weg.

Geen pagina voor of er 'nieuwe programma's beschikbaar zijn'.
dank
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 09:54:16 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220992103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:17 schreef 111210 het volgende:

[..]
Maakt het ook uit, hij is inmiddels ook een graaier geworden met gesubsidieerd miljoenen op de bank
Subsidies
Schandalig dat ze er zijn, maar je bent gek als je ze niet gebruikt
pi_220992162
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Van die serie kan ik niks vinden.
Klopt. Op één fragment na (wat niet afspeelbaar is in de Schatkamer) lijkt er van die serie niks bewaard te zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220993524
Wie kent nog het late night Call TV programma Nachtsuite ?

Bekijk deze YouTube-video

Wim de Bie had daar een parodie op gemaakt. Nachcreme :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060041938631
  dinsdag 9 juni 2026 @ 13:43:01 #145
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220994090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 03:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Begin dan meteen goed en bij het begin! Vreemde Praktijken is namelijk een spin-off van DRIE RECHT, EEN AVERECHT :D

Ik sta ervan te kijken, afgelopen maand stonden deze er nog niet op :D
Ik heb 3 recht.. in de 1e week al gevonden
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 13:49:22 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220994113
Na De Brekers hadden we nog 1 seizoen
https://schatkamer.beelde(...)443331/beppie-comedy
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220994760
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:11 schreef WethouderHekking het volgende:
Wie kent nog het late night Call TV programma Nachtsuite ?

Bekijk deze YouTube-video

Wim de Bie had daar een parodie op gemaakt. Nachcreme :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060041938631
Wat je van het programma vindt varieert, maar Christine is wel goed in haar vak van dit soort zaken aan elkaar praten.

Daarbij, mee kunnen luisteren met erotische gesprekken zonder dat degenen die praten dat weten. Yeah right :')
pi_220995633
Nog een leuke vondst. Kennen we Taxi nog met Maarten Spanjer? Let's go! https://schatkamer.beelde(...)608030021455131/taxi
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:12:49 #149
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220995672
Het is ook leuk dat je nieuwsberichten kunt zoeken op jaartallen, bijvoorbeeld je geboortejaar.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:16:17 #150
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220995698
In het eerste jaar van De Avondspits moest je je na het nieuws eerst nog hier een paar minuten doorheen werken

https://schatkamer.beelde(...)8645631/vacaturebank
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:20:23 #151
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220995737
Polygoon was toch film voor de bioscopen?
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=polygoon
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:23:14 #152
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220995765
Opvallend dat van VPRO's Reiziger In Muziek bijna alle afleveringen erop staan, maar van opvolger Vrije Geluiden geen minuut.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:45:11 #153
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220996447
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:24 schreef Eightyone het volgende:
Ik heb het net niet bewust meegemaakt, maar hoorde een uur lange terugblik in de 50 Jaar 3FM-reeks. Het klonk iig zeer bewerkelijk.
Ohja, hier wilde ik nog op terugkomen, Peter heeft een website waar je best veel afleveringen van Het Weeshuis en Breakfast Club kunt terugluisteren.

https://petervanbruggen.nl/
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:56:58 #154
436222 Japepk
Padvinder
pi_220996534
Wel frappant dat de nieuwe seizoenen van 't Schaep (met Loes Luca en Pierre Bokma) er niet op staan
't Echte en 't ware!
pi_220996733
Uit 1975, na minuut 11 Bas en Aad Crockson met hun vrouwen

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060043461231

:D

En ook n aanrader

Over Bassie en Adriaan parfum, Bassie en Adriaan worst (quote Bassie : "mijn vrouw is er al 40 jaar gek op" :+ ) en over hun criminele halfbroer

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050041059231

Toch nog best veel materiaal over B&A in de Schatkamer ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220996745
En je kunt ook de Crocksons zien in de tv shows van Rudi Carrell _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 9 juni 2026 @ 20:45:41 #157
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220996884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ohja, hier wilde ik nog op terugkomen, Peter heeft een website waar je best veel afleveringen van Het Weeshuis en Breakfast Club kunt terugluisteren.

https://petervanbruggen.nl/
Gokje: Peter verveelde zich een beetje. :+
pi_220997310
Valt me wel op dat er zo weinig radio op staat, ja heel veel van De Avondspits maar ik probeer oude programma's van Hilversum 3/Radio 3 te zoeken maar die zijn heel lastig te vinden, zelfs niet op zendernaam. Je moet echt de programmatitel weten en die weet ik ook niet vaak. Het zoeken mag daarom wel wat makkelijker gemaakt worden zodat je op radiozender Radio/Hilversum 1, 3 etc. kunt zoeken.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 21:56:02 #159
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220997355


[ Bericht 29% gewijzigd door Eightyone op 10-06-2026 16:53:16 ]
pi_220997371
Al die radioprogramma's van Veronica zijn niet te vinden uit de publieke omroep tijd.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 22:06:50 #161
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220997427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:59 schreef freaky40 het volgende:
Al die radioprogramma's van Veronica zijn niet te vinden uit de publieke omroep tijd.
Idd jammer.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eightyone op 10-06-2026 04:02:24 (Overbodig) ]
pi_220998048
Ik heb De Fabriek afgekeken. Genoten!

Heerlijk die serie met die tijdsgeest van toen. Zo ouderwets. Waarin de vrouwen nog huisvrouwen waren en er overal gerookt werd. Maar het heeft me toch even teruggebracht naar m'n jeugd. Alhoewel ik er nu natuurlijk anders naar gekeken heb dan toen. Maar ik voelde me weer even een kind lekker bij m'n ouders op de bank. Mooie herinneringen om te koesteren. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe serie waarmee ik weer wat nostalgische gevoelens kan koesteren.
pi_220998074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:03 schreef Shii het volgende:
Ik heb De Fabriek afgekeken. Genoten!

Heerlijk die serie met die tijdsgeest van toen. Zo ouderwets. Waarin de vrouwen nog huisvrouwen waren en er overal gerookt werd. Maar het heeft me toch even teruggebracht naar m'n jeugd. Alhoewel ik er nu natuurlijk anders naar gekeken heb dan toen. Maar ik voelde me weer even een kind lekker bij m'n ouders op de bank. Mooie herinneringen om te koesteren. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe serie waarmee ik weer wat nostalgische gevoelens kan koesteren.
De weg ook gezien? Beetje dezelfde sfeer, serie is uit 1983 maar speelde zich af van begin tot eind jaren'60.
pi_220998080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De weg ook gezien? Beetje dezelfde sfeer, serie is uit 1983 maar speelde zich af van begin tot eind jaren'60.
Klinkt wel vaag bekend. Ik ga die opzoeken. Dank voor de tip! ^O^
  woensdag 10 juni 2026 @ 00:39:16 #165
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220998114
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:50 schreef freaky40 het volgende:
Valt me wel op dat er zo weinig radio op staat, ja heel veel van De Avondspits maar ik probeer oude programma's van Hilversum 3/Radio 3 te zoeken maar die zijn heel lastig te vinden, zelfs niet op zendernaam. Je moet echt de programmatitel weten en die weet ik ook niet vaak. Het zoeken mag daarom wel wat makkelijker gemaakt worden zodat je op radiozender Radio/Hilversum 1, 3 etc. kunt zoeken.
Paar grote problemen die daaraan hangen:
- Veronica. Bijna alles van Veronica staat níet online. Er is zoveel gedoe rondom die rechten dat ze er niet aan toekwamen dat uit de war te krijgen.
- Popmuziek. Heel kut wat ik nu ga zeggen, maar populaire programma's rondom popmuziek zijn echt ronduit vies-slecht vertegenwoordigd in de archieven opzich. Puur omdat ze destijds niet tot nauwelijks werden geselecteerd om bewaard te worden door de archieven.
- Zoekfunctie. Je zei het al, je moet maar net weten wat je zoekt. Gebruik dan ook de filters! Knal 'm op TYPE- AUDIO, en typ de naam van een dj in. Selecteer dan ook die naam die onder de zoekbalk verschijnt. Dan schiet het al op. :*
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 10 juni 2026 @ 00:40:57 #166
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220998116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:03 schreef Shii het volgende:
Ik heb De Fabriek afgekeken. Genoten!

Heerlijk die serie met die tijdsgeest van toen. Zo ouderwets. Waarin de vrouwen nog huisvrouwen waren en er overal gerookt werd. Maar het heeft me toch even teruggebracht naar m'n jeugd. Alhoewel ik er nu natuurlijk anders naar gekeken heb dan toen. Maar ik voelde me weer even een kind lekker bij m'n ouders op de bank. Mooie herinneringen om te koesteren. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe serie waarmee ik weer wat nostalgische gevoelens kan koesteren.
De opvolgers, Herenstraat 10 en Dossier Verhulst! O+

Toevallig genoeg ben ik ook begonnen aan De Fabriek. Nooit geweten dat het maar 13 afleveringen totaal had (de dvd-boxen die in 2004 uitkwamen zijn twee van de weinigen die ik destijds volledig gemist heb - aflevering 1 had nog audiocommentaar met Rudi Falkenhagen en Diana Dobbelman; was echt heel kort voor het overlijden van Falkenhagen). O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220998120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:40 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De opvolgers, Herenstraat 10 en Dossier Verhulst! O+

Toevallig genoeg ben ik ook begonnen aan De Fabriek. Nooit geweten dat het maar 13 afleveringen totaal had (de dvd-boxen die in 2004 uitkwamen zijn twee van de weinigen die ik destijds volledig gemist heb - aflevering 1 had nog audiocommentaar met Rudi Falkenhagen en Diana Dobbelman; was echt heel kort voor het overlijden van Falkenhagen). O+
Oh ja Herenstraat 10 zegt me zeker wat en Dossier Verhulst ga ik ook opzoeken. ^O^

Wat ik al eerder hier gepost had, die muziek van De Fabriek, dat geeft me nog iedere keer die chills van toen. Veel acteurs van toen die er niet meer zijn. ;( Een jonge Maarten Spanjer is ook wel weer eens leuk om te zien.
pi_220998129
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 10 juni 2026 @ 01:07:02 #169
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220998133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
Nee, gaat niet snel gebeuren.

Er is goddomme meer in het leven dan Onderweg Naar Morgen :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220998144
Ik ben wat teleurgesteld in wat er aan nieuws en actualiteiten beschikbaar is.
Nauwelijks journaaluitzendingen uit de jaren ‘70 en ‘80, alleen de ‘inlassen’ met reportages. Niet de rest van de uitzendingen om deze context te geven. Ook ontbreken uitzendingen van radio-actualiteitenrubrieken.

In diverse artikelen over de Schatkamer gaat het over een Jeugdjournaal-redacteur die jarenlang de uitzendingen had opgenomen en de banden heeft gedoneerd… maar die uitzendingen lijken niet beschikbaar. Ook hier alleen inlassen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:13:26 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220998764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
Spijkerhoek moet er ook maar op
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:33:19 #172
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220998862
Ik heb de serie Man Alleen teruggekeken. Werd destijds maandelijks op de zaterdagavond uitgezonden door de VARA. Kreeg er wel eens iets van mee omdat ik langer op mocht blijven en kende die meneer van Sesamstraat (Piet Hendriks).

Kijkt net zo lekker weg als Mensen zoals jij en ik, waarbij er ook wat muziek en vormgeving hetzelfde is.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:37:35 #173
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220998889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
onderweg naar morgen werd toch op RTL4 uitgezonden?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:38:38 #174
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220998905
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:37 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
onderweg naar morgen werd toch op RTL4 uitgezonden?
Nee, GTST was RTL, ONM Veronica en Goudkust SBS
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:26:44 #175
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220999480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Nee, GTST was RTL, ONM Veronica en Goudkust SBS
ohja rtl had natuurlijk gtst, nooit geweten dat onm begonnen was op de TROS
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220999647
Bij de TROS daarom moet het er gewoon bij. Klaar!
Allemaal cabaretteketet!
pi_220999662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 01:20 schreef JaxStrumley het volgende:
Ik ben wat teleurgesteld in wat er aan nieuws en actualiteiten beschikbaar is.
Nauwelijks journaaluitzendingen uit de jaren ‘70 en ‘80, alleen de ‘inlassen’ met reportages. Niet de rest van de uitzendingen om deze context te geven. Ook ontbreken uitzendingen van radio-actualiteitenrubrieken.

In diverse artikelen over de Schatkamer gaat het over een Jeugdjournaal-redacteur die jarenlang de uitzendingen had opgenomen en de banden heeft gedoneerd… maar die uitzendingen lijken niet beschikbaar. Ook hier alleen inlassen.
Zat gisteren te zoeken naar de eerste journaals en breaking news dingen over 9/11. Niets te vinden. Alleen Philip Freriks met een bulletin maar dat was al toen het al wat langer aan de gang was.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:49:53 #178
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220999669
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:47 schreef freaky40 het volgende:
Bij de TROS daarom moet het er gewoon bij. Klaar!
Samenwerking VOO en TROS, helaas..
Alleen t einde bij BNN zou kans maken
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220999679
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Samenwerking VOO en TROS, helaas..
Dan moeten ze daar dus achteraan om dat beschikbaar te stellen. Zo moeilijk is dat niet. Als je het niet probeert weet je het ook niet. Waar een wil is, is een weg.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:51:45 #180
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220999683
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:48 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Zat gisteren te zoeken naar de eerste journaals en breaking news dingen over 9/11. Niets te vinden. Alleen Philip Freriks met een bulletin maar dat was al toen het al wat langer aan de gang was.
Heb ik idd ook gezocht, niets voor 1800 te vinden jammer genoeg
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220999708
Hopelijk komt het er nog bij.
Is er op de website al een plek gevonden waar alle nieuwe aanwinsten die ze er net bij hebben geplaatst, staan? Zou wel makkelijk zijn als je op zoek bent naar iets en of het er al bij geplaatst is zonder dat je ingewikkeld moet gaan zoeken.
Allemaal cabaretteketet!
pi_221000104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
Dat gaat niet gebeuren, en al helemaal niet alles. Dat heeft twee redenen:

1. Rechten
Onderweg was de eerste twee seizoenen een co-productie van TROS en het publieke Veronica. Alle publieke uitzendrechten van Veronica zijn bij het commercieel gaan van Veronica in 1995 in handen gekomen van de HMG (nu RTL Nederland). Daarom dat bijvoorbeeld bij de compilatie-dvd van Verona (Spaan en Vermeegen) op de achterkant duidelijk © & ™ Licensed by RTL Nederland staat, terwijl RTL dat programma nooit heeft uitgezonden. Ook bij het eerste seizoen van Spijkerhoek staat RTL Nederland genoemd terwijl dat seizoen bij het publieke Veronica werd uitgezonden. En ook bij de dvd-box van Onderweg naar Morgen staat er © & ™ 1994-2007 Licensed by Endemol Nederland bv, RTL Nederland bv and TROS.

Toen Best24 in 2012 begon met het herhalen van Onderweg kon dat doordat de uitzendrechten deels bij de TROS liggen; zowel Endemol als RTL hebben daar toen naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon toestemming voor gegeven. De dvd-box van seizoen 1 was immers geen verkoophit en in 2012 bestond er nog geen streamingdienst waarover gesteggel kon ontstaan. Toen Best24 in 2013 verrassend genoeg verder ging met het derde seizoen (wat is uitgezonden op het commerciële Veronica en dus volledig onder RTL Nederland valt) zijn daar afspraken over gemaakt met Endemol (voor zowel de kosten voor uitzending als aanlevering van de afleveringen) en zal RTL daar ook formeel toestemming voor hebben gegeven. Want nogmaals: voor hun boeide het op dat moment niet.

Fast forward naar 2019, toen de NPO besloot om (simultaan aan het dertiende seizoen op NPO 1 Extra) het eerste seizoen van Onderweg te willen plaatsen op NPO Start. Dát werd geen succes, en niet omdat er geen animo voor was. Nee: RTL Nederland ging dwarsliggen, blijkt uit navraag die zorgde voor twee antwoorden die met kennis van nu heel duidelijk in die richting wijzen:

quote:
"Op dit moment zijn er geen plannen om de overige uitzendingen van Onderweg naar Morgen uit te zenden. Dit heeft te maken met uitzendrechten."

"We moeten voor elke aflevering goed onderhandelen om het aan te mogen kopen. Helaas is het nog niet bekend of we de rest van de afleveringen ook uit mogen zenden."
De wereld was intussen veranderd: RTL had inmiddels met Videoland een streamingdienst in handen waarop een classic soap als Onderweg naar Morgen prima zou passen. Alleen: ze hebben enkel van de commerciële seizoenen (3 t/m 12) de volledige rechten, die van seizoen 1 en 2 komen uit de erfenis van het publieke Veronica en die zijn voor de helft in handen van AVROTROS. Die wilden die seizoenen plaatsen op hun streamingsdienst NPO Start maar daar stak RTL dus een stokje voor door moeilijk te doen in onderhandelingen. Het gevolg daarvan zal zijn dat AVROTROS op haar beurt moeilijk doet als RTL die eerste twee seizoenen op Videoland wil plaatsen, en het voor die partij niet interessant is om te beginnen met het plaatsen van een soap vanaf aflevering 296.

2. Beschikbaarheid
De Schatkamer van Beeld & Geluid bestaat over het algemeen uit materiaal wat rechtstreeks uit het archief van Beeld & Geluid komt. Dat is vaak wat omroepen zelf hebben aangeleverd of overblijfselen vanuit voorlopers van Beeld & Geluid (zoals het Nederlands Omroepmuseum).

Nu even de check hoeveel afleveringen er bij Beeld & Geluid van die eerste twee seizoenen bewaard zijn: https://schatkamer.beelde(...)-morgen-trosveronica

24 + 1 compilatiespecial. Van de 295.

Al zou het gebeuren dat als bij wonder er toestemming komt van RTL Nederland om de programma's van het publieke Veronica beschikbaar te maken in de Schatkamer, dan heb je er bij Onderweg naar Morgen alsnog niks aan, tenzij die 25 afleveringen worden aangevuld met alle overige afleveringen. Maar in dat geval zal Beeld & Geluid daarover óók weer moeten onderhandelen wat nog meer tijd én geld kost. Zéker in de ogen van RTL Nederland, want die zouden in theorie nog geld kunnen verdienen als zij Onderweg naar Morgen op Videoland mogen plaatsen.

TLDR: Onderweg komt hoogstwaarschijnlijk niet in de Schatkamer door gesteggel tussen rechtenhouders en de nodige ontbrekende afleveringen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Spijkerhoek moet er ook maar op
Van Spijkerhoek is geen enkele aflevering beschikbaar in het archief van Beeld & Geluid. Maar gelukkig staat alles al járen volledig op Youtube :)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_221000108
Pff. Goed verhaal, lekker kort. Dan wordt het tijd dat de commerciële ook in De Schatkamer hun oude content onder brengen waar spraken van is. Misschien is er dan wat mogelijk.
Allemaal cabaretteketet!
pi_221000574
Ik ben op zoek naar een tv-programma. Het betreft een interview op 8 juli 1974 door NOS Sport met bondscoach Rinus Michels, toen het Nederlands voetbalelftal na de verloren WK-finale die dag met het vliegtuig uit Duitsland terugkeerde op Schiphol. Spelers en coach Michels liepen toen op Schiphol op een daarvoor afgezet platform van een verrijdbare trap het vliegtuig uit en Michels werd onderaan de trap op dat platform geïnterviewd door NOS Sport.
Ik ben al vele jaren lang op zoek naar dit tv programma/interview met Michels, omdat ik toen die dag op 8 juli 1974 als werkstudent op Schiphol werkte en tijdens het interview met Michels naast hem stond. Ik zou dit interview heel graag willen zien, omdat mijn familie indertijd vertelde dat ze mij op tv hadden gezien, maar ik heb het zelf nooit meer gezien.

Ik heb op internet een zoekvraag uitgezet en kreeg als uitkomst, dat dit tv-interview nog steeds bewaard zou zijn en deel uitmaakt van het archief van Beeld en Geluid. Daar de vraag uitgezet of ik het zou kunnen bekijken, maar zij zeggen dat dit interview niet bewaard zou zijn.
Ik hoop van jullie te horen of iemand weet of dit interview door NOS Sport nog ergens bewaard is gebleven en het voor mij mogelijk is om het te bekijken. Als iemand van het bestaan ervan weet, dan zou ik dat heel graag willen weten. Alvast bedankt.
pi_221000759
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:48 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Zat gisteren te zoeken naar de eerste journaals en breaking news dingen over 9/11. Niets te vinden. Alleen Philip Freriks met een bulletin maar dat was al toen het al wat langer aan de gang was.
Precies dat soort dingen bedoel ik. Ik had gehoopt grote nieuwsgebeurtenissen terug te kunnen zien ‘door de ogen van toen’. 9/11, München 1972, de Heineken ontvoering, de treinkapingen, etc.
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:14:48 #186
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_221002134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:02 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Precies dat soort dingen bedoel ik. Ik had gehoopt grote nieuwsgebeurtenissen terug te kunnen zien ‘door de ogen van toen’. 9/11, München 1972, de Heineken ontvoering, de treinkapingen, etc.
Mss een domme vraag hoor maar staat Andere Tijden er niet op ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:19:27 #187
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221002159
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:35 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren, en al helemaal niet alles. Dat heeft twee redenen:

1. Rechten
Onderweg was de eerste twee seizoenen een co-productie van TROS en het publieke Veronica. Alle publieke uitzendrechten van Veronica zijn bij het commercieel gaan van Veronica in 1995 in handen gekomen van de HMG (nu RTL Nederland). Daarom dat bijvoorbeeld bij de compilatie-dvd van Verona (Spaan en Vermeegen) op de achterkant duidelijk © & ™ Licensed by RTL Nederland staat, terwijl RTL dat programma nooit heeft uitgezonden. Ook bij het eerste seizoen van Spijkerhoek staat RTL Nederland genoemd terwijl dat seizoen bij het publieke Veronica werd uitgezonden. En ook bij de dvd-box van Onderweg naar Morgen staat er © & ™ 1994-2007 Licensed by Endemol Nederland bv, RTL Nederland bv and TROS.

Toen Best24 in 2012 begon met het herhalen van Onderweg kon dat doordat de uitzendrechten deels bij de TROS liggen; zowel Endemol als RTL hebben daar toen naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon toestemming voor gegeven. De dvd-box van seizoen 1 was immers geen verkoophit en in 2012 bestond er nog geen streamingdienst waarover gesteggel kon ontstaan. Toen Best24 in 2013 verrassend genoeg verder ging met het derde seizoen (wat is uitgezonden op het commerciële Veronica en dus volledig onder RTL Nederland valt) zijn daar afspraken over gemaakt met Endemol (voor zowel de kosten voor uitzending als aanlevering van de afleveringen) en zal RTL daar ook formeel toestemming voor hebben gegeven. Want nogmaals: voor hun boeide het op dat moment niet.

Fast forward naar 2019, toen de NPO besloot om (simultaan aan het dertiende seizoen op NPO 1 Extra) het eerste seizoen van Onderweg te willen plaatsen op NPO Start. Dát werd geen succes, en niet omdat er geen animo voor was. Nee: RTL Nederland ging dwarsliggen, blijkt uit navraag die zorgde voor twee antwoorden die met kennis van nu heel duidelijk in die richting wijzen:
[..]
De wereld was intussen veranderd: RTL had inmiddels met Videoland een streamingdienst in handen waarop een classic soap als Onderweg naar Morgen prima zou passen. Alleen: ze hebben enkel van de commerciële seizoenen (3 t/m 12) de volledige rechten, die van seizoen 1 en 2 komen uit de erfenis van het publieke Veronica en die zijn voor de helft in handen van AVROTROS. Die wilden die seizoenen plaatsen op hun streamingsdienst NPO Start maar daar stak RTL dus een stokje voor door moeilijk te doen in onderhandelingen. Het gevolg daarvan zal zijn dat AVROTROS op haar beurt moeilijk doet als RTL die eerste twee seizoenen op Videoland wil plaatsen, en het voor die partij niet interessant is om te beginnen met het plaatsen van een soap vanaf aflevering 296.

2. Beschikbaarheid
De Schatkamer van Beeld & Geluid bestaat over het algemeen uit materiaal wat rechtstreeks uit het archief van Beeld & Geluid komt. Dat is vaak wat omroepen zelf hebben aangeleverd of overblijfselen vanuit voorlopers van Beeld & Geluid (zoals het Nederlands Omroepmuseum).

Nu even de check hoeveel afleveringen er bij Beeld & Geluid van die eerste twee seizoenen bewaard zijn: https://schatkamer.beelde(...)-morgen-trosveronica

24 + 1 compilatiespecial. Van de 295.

Al zou het gebeuren dat als bij wonder er toestemming komt van RTL Nederland om de programma's van het publieke Veronica beschikbaar te maken in de Schatkamer, dan heb je er bij Onderweg naar Morgen alsnog niks aan, tenzij die 25 afleveringen worden aangevuld met alle overige afleveringen. Maar in dat geval zal Beeld & Geluid daarover óók weer moeten onderhandelen wat nog meer tijd én geld kost. Zéker in de ogen van RTL Nederland, want die zouden in theorie nog geld kunnen verdienen als zij Onderweg naar Morgen op Videoland mogen plaatsen.

TLDR: Onderweg komt hoogstwaarschijnlijk niet in de Schatkamer door gesteggel tussen rechtenhouders en de nodige ontbrekende afleveringen.
[..]
Van Spijkerhoek is geen enkele aflevering beschikbaar in het archief van Beeld & Geluid. Maar gelukkig staat alles al járen volledig op Youtube :)
dankjewel peter kelder!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:30:57 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221002268
Ik heb nog niet gekeken, maar ik zou willen vinden: alles van Villa Achterwerk circa 1985 tot 1992 en ik heb vreemd genoeg ook nog heel sterk een spelshow van Frank Masmeijer in gedachten met een soort blokken waarop je moest staan en waar je je prijs kon uitkiezen. Dat was het laatste programma wat hij presenteerde voor hij uit de gratie raakte omdat hij een familid had bevooroordeeld in een van die shows.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:33:41 #189
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_221002281
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
een spelshow van Frank Masmeijer in gedachten met een soort blokken waarop je moest staan en waar je je prijs kon uitkiezen. Dat was het laatste programma wat hij presenteerde voor hij uit de gratie raakte omdat hij een familid had bevooroordeeld in een van die shows.
Holidayshow.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:34:46 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221002287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:33 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Holidayshow.
Dank u! Joh, er staat al een hele aflvering op Youtube:
Bekijk deze YouTube-video
En idd, te vinden: https://schatkamer.beelde(...)21478031/holidayshow
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221002377
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:14 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mss een domme vraag hoor maar staat Andere Tijden er niet op ?
Een aantal afleveringen, maar lang niet alles helaas.
  woensdag 10 juni 2026 @ 15:59:55 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221002399
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:14 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mss een domme vraag hoor maar staat Andere Tijden er niet op ?
Die hebben wel weer hun eigen Youtube kanaal en volgens mij kun je ook praktisch alle afleveringen terug kijken op NPO Start (met een gratis account): https://www.youtube.com/@AndereTijdenNTR/videos
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 15:59:58 #193
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_221002400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:55 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Een aantal afleveringen, maar lang niet alles helaas.
Er staan veel meer oude afleveringen op NPO Plus.
  woensdag 10 juni 2026 @ 16:10:06 #194
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_221002458
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:59 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Er staan veel meer oude afleveringen op NPO Plus.
Ik bedoelde in het kader van oudere nieuwsfeiten/gebeurtenissen dat ik dat graag even kijk.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:07:19 #195
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_221003509
Als je die jochies die tegenwoordig op het wk staan maar niet serieus kan nemen, hier een wedstrijd met alleen maar beesten van weleer
https://schatkamer.beelde(...)1/oranje-van-de-eeuw
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_221004006
Ik ging op zoek naar de oudste video met Maarten van Rossem en kwam terecht bij de live-uitzending in de nacht van de Amerikaanse presidentsverkiezingen 1988.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029783031
Meerdere delen (volgens mij niet allemaal op volgorde). Met Joop van Zijl, Paul Witteman, Charles Groenhuijsen en Philip Freriks (in het ontbijtprogramma)


Er werd een telefonische stemming onder de kijkers gehouden en ze konden ook een bericht achterlaten om te vertellen waarom ze een voorkeur voor Bush of Dukakis hadden. Verder waren er o.a. portretten van de kandidaten en een discussie over politieke humor in Amerika. De toon van de campagne schijnt nogal hard te zijn geweest. Dukakis werd zelfs uitgemaakt voor liberal. :o

In 1992 heette de uitzending De Stem van Amerika. Presentatie: Groenhuijsen/Witteman. Van Rossem was weer van de partij. https://schatkamer.beelde(...)/2101608050035360531

Bush tegen Clinton en Ross Perot kreeg ook nog wat stemmen als onafhankelijke kandidaat.


Voor de gelegenheid had Henny Stoel in de journaals een bijna-Amerikaanse vlag blouse aan.


Over Amerikaanse presidenten gesproken: Deze aflevering (stream 2) van NOS Laat Mondiale uit juni 1990 heeft een item over hoe Donald Trump een zakenimperium opbouwde en nu ten onder dreigt te gaan aan een miljardenschuld door zijn casino's in Atlantic City.
Het hoofdonderwerp van de aflevering is ook wel interessant: het sluiten van kleinere postkantoren na de invoering van de geldautomaat. Twee heren van de PTT en Postbank komen uitleg geven in de studio (en worden verkeerd geïntroduceerd omdat ze op elkaars plaats zitten). In het item worden ook wat klanten van een postkantoortje geïnterviewd en daar zijn redelijk wat mensen bij het die helemaal niet zien zitten om geld uit een automaat te moeten halen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 23:14:26 #197
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221005035
Deze aflevering van Wrak van de weg kan ik me nog herinneren. Een absolute klassieker _O-

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050038980731
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 juni 2026 @ 05:28:23 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221005614
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2026 23:14 schreef ACT-F het volgende:
Deze aflevering van Wrak van de weg kan ik me nog herinneren. Een absolute klassieker _O-

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050038980731
Leuk! ik heb he op X gerepost!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_221005664
Jammer dat 12 steden, 13 ongelukken er niet op staat -O-

https://schatkamer.beelde(...)steden-13-ongelukken
  donderdag 11 juni 2026 @ 06:28:48 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221005707
wij keken vroeger ook altijd de Natte Neuzen show met Martin Gaus.

Hier zijn een aantal afleveringen maar van geupload :
https://schatkamer.beelde(...)2623131/natte-neuzen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')