abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220982203
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ah ja, bomen en bielzen ertegenover komen overeen. Keurig keurig. Ik heb door die buurt gezocht maar iets te vlug erlangs geskipt denk ik.

Thanks. Toch wel leuk om te zien hoe dat zich dan heeft ontwikkeld.
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Boh, goede tip _O_ _O_
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
pi_220982242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef Remco het volgende:
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:12 #103
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220982293
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.
[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:50 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982297
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
"Filmt u hier al lang?"
:D :D :D :D
  zondag 7 juni 2026 @ 21:55:52 #105
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220982459
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:22 schreef Benny het volgende:

[..]
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
pi_220982503
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door Dutch_view op 08-06-2026 00:49:15 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 22:05:22 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982508
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
pi_220983085
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
  maandag 8 juni 2026 @ 01:20:31 #109
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983255
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
Nope. Viel bij hem wel mee. Zijn overstap in 1993 was redelijk algemeen te noemen. Het format van 'Doet ie 't of doet ie 't niet' stierf er wel echt een roemloze dood, dat bleven ze maar aanpassen en aan sleutelen.

Vanavond op de Schatkamer de eerste aflevering van reeks 92-93 gekeken. Dat was echt het beste amusementsprogramma van de Nederlandse TV, en misschien serieus beter dan de Staatsloterijshow. Zelfs anno 2026 zit daar nog bakken snelheid in. Even 2 minuutjes kandidaten introduceren, kort praatje, en hup aan de slag. Grote spellen, leuke gasten, optredentje van een gast met een klein balletje (de destijdse doorontwikkeling van een 'showblok') en hup, vlammen. Een finale met serieus spanning, alles of niets, en afronden.

Mees-ter-lijk. Doodzonde dat Peter Jan Rens zo'n mentale klap heeft gekregen sinds 2004.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220983263
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:49 schreef Firuze60 het volgende:
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
  maandag 8 juni 2026 @ 02:12:11 #111
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983283
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 01:26 schreef Niels_ het volgende:

[..]
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
Zoals ik eerder hierboven al aanhaalde:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 01:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Deze net zitten kijken. Héle misplaatste leader inderdaad, kende ik helemaal niet :D Also: wat een vréselijke kandidate zit ertussen, mijn god :') Dat is precies wat een goede TV-quiz toen was en nu steeds minder is, iets met kandidaten die je de winst gunt of juist totaal niet :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 8 juni 2026 @ 03:13:24 #112
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220983311
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220984286
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2026 03:13 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
Ja helemaal op t einde van de aflevering :P
  maandag 8 juni 2026 @ 10:17:24 #114
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220984426
Gisteren nog even Megabrein gekeken, de Nederlandse variant van Mastermind gepresenteerd door Erik van Muiswinkel. Da's toch een ander niveautje dan willekeurig welke quiz bij de commerciëlen.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220984487
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:03 schreef Maanvis het volgende:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431

Item vanaf 10:50

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 08-06-2026 16:16:00 ]
  maandag 8 juni 2026 @ 10:30:33 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220984554
quote:
dank!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juni 2026 @ 13:01:03 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220985366
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Buren was altijd brilliant

Woon u hier al lang?
- al 10 jaar
10 jaar?
- Ja, naast deze kutburen
Kutburen?

etc etc meestal herhaalt hij gewoon ff kort wat ze zeggen
  maandag 8 juni 2026 @ 13:12:39 #118
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985415
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geïmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 8 juni 2026 @ 13:31:13 #119
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220985621
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geïmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
linkje? :)
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 8 juni 2026 @ 13:32:26 #120
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985637
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:31 schreef pmponer het volgende:

[..]
linkje? :)
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 8 juni 2026 @ 14:26:31 #121
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Wat een droogkloot die Bromet _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220986046
Deze aflevering van Buren in Kerkrade is denk ik ook een klassiekertje :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029470631

quote:
Een gezin en hun buurman in Kerkrade beschuldigen elkaar over en weer van geluidsoverlast.
Het lijkt bijna Van Kooten en de Bie :7

Mocht buren op tv zijn geweest in tijde van Twitter en Fok, dan had je denk ik heel veel reacties gehad op iedere uitzending :P
  maandag 8 juni 2026 @ 14:52:03 #123
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986146
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
In 2008 stond het er nog vol met tuinbeelden: https://maps.app.goo.gl/KXfs6cCJuLLZf6oY8 Het huis van de buurman ook: https://maps.app.goo.gl/GyCQBHWkMBi3YJF3A
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2026 @ 15:43:23 #124
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220986466
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220986702
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Als je het nu terugkijkt zie je pas echt hoe zuigerig het allemaal was.

En wat kon Weesie toch absoluut niet presenteren. _O-
  maandag 8 juni 2026 @ 17:53:03 #126
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220987010
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy

[ Bericht 0% gewijzigd door spapaars op 08-06-2026 19:57:19 ]
pi_220987060
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegensspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
quote:
Comedy over de lotgevallen van de cynische, bejaarde Fred Schuit, gespeeld door Rijk de Gooijer. Deze 'Nederlandse Archie Bunker' heeft op alles en iedereen commentaar en maakt ruzie met wie er op zijn pad komt. Iedereen moet het bij hem ontgelden: gehandicapten, politici, werklozen, vrouwen, Limburgers, homo's, buitenlanders, ja zelfs zanger Rob de Nijs.

Drama om te lachen
De VARA-serie 'In voor en tegenspoed' is een remake van de serie 'Met goed fatsoen' van Johnny Speight, de schrijver van 'Archie Bunker'; de KRO durft deze serie in 1976 niet uit te zenden.
In 1991 vragen vooraf enkele journalisten zich af of de kijker wellicht geschokt zal reageren op de harde 'grappen'. Dat blijkt mee te vallen: het is dan wel geen echte comedy, maar toch wel "drama om te lachen".
Grappig, want Archie Bunker vond ik toen enorm komisch en nu nog steeds (op youtube veel te vinden van die serie). Terwijl ik ooit een paar afleveringen van deze serie keek en er geen bal aan vond.
pi_220987563
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]
Grappig, want Archie Bunker vond ik toen enorm komisch en nu nog steeds (op youtube veel te vinden van die serie). Terwijl ik ooit een paar afleveringen van deze serie keek en er geen bal aan vond.
Dat is omdat de informatie die Beeld & Geluid erbij heeft gezet maar ten dele klopt.

In Voor- en Tegenspoed is een remake van In Sickness and in Health, de tweede spin-off van het origineel Till Death Do Us Part, de Engelse comedyserie van Johnny Speight die in de jaren 70 door Norman Lear voor Amerika is bewerkt tot All In The Family. Het personage Fred Schuit is zodoende gebaseerd op het Engelse personage Alf Garnett en niet zozeer op de Amerikaanse variant Archie Bunker.

De serie Met Goed Fatsoen (die in dat tekstje genoemd wordt) is speciaal door Johnny Speight geschreven voor Nederland en opgenomen in 1975 voor de KRO, waarin Rijk eenzelfde type speelde gebaseerd op Alf Garnett, maar daar Jan van Dijk geheten. Maar door antisemitische uitspraken die door dat karakter in de serie werden gedaan kreeg de KRO koudwatervrees en hebben ze de serie uiteindelijk geschrapt zonder uit te zenden. Ergens heb ik het idee dat Speight die scripts uiteindelijk in Engeland heeft gebruikt voor de éérste Engelse spin-off Till Death... uit 1981, maar zekerheid heb ik niet.

En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220987987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
Jammer dat hier niet alles op staat. Eigenlijk best raadselachtig.
Op YT vind je veel meer afleveringen, ook in prima kwaliteit.
pi_220988148
quote:
En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Van die serie kan ik niks vinden.
pi_220988164
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 19:11 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat is omdat de informatie die Beeld & Geluid erbij heeft gezet maar ten dele klopt.

In Voor- en Tegenspoed is een remake van In Sickness and in Health, de tweede spin-off van het origineel Till Death Do Us Part, de Engelse comedyserie van Johnny Speight die in de jaren 70 door Norman Lear voor Amerika is bewerkt tot All In The Family. Het personage Fred Schuit is zodoende gebaseerd op het Engelse personage Alf Garnett en niet zozeer op de Amerikaanse variant Archie Bunker.

De serie Met Goed Fatsoen (die in dat tekstje genoemd wordt) is speciaal door Johnny Speight geschreven voor Nederland en opgenomen in 1975 voor de KRO, waarin Rijk eenzelfde type speelde gebaseerd op Alf Garnett, maar daar Jan van Dijk geheten. Maar door antisemitische uitspraken die door dat karakter in de serie werden gedaan kreeg de KRO koudwatervrees en hebben ze de serie uiteindelijk geschrapt zonder uit te zenden. Ergens heb ik het idee dat Speight die scripts uiteindelijk in Engeland heeft gebruikt voor de éérste Engelse spin-off Till Death... uit 1981, maar zekerheid heb ik niet.

En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Dat doet me denken aan het Britse Steptoe and Son, wat bij ons in de jaren 60 Stiefbeen en Zoon (ook te zien op de Schatkamer) werd en zelfs de eerste Televizierring won. Later kwam er in Amerika een geweldige adaptie van Steptoe and Son onder de naam Sanford & Son.
pi_220990784
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
Een soort voorloper, tenminste zo beschouw ik het, de jaren 80 serie "De brekers"
https://schatkamer.beelde(...)021442931/de-brekers

Met een geweldige cast overigens Rijk de Gooyer, Adèle Bloemendaal, Johnny Kraaykamp en Sacco van der Made

[ Bericht 5% gewijzigd door Dutch_view op 08-06-2026 23:43:01 ]
pi_220990816
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:37 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Een soort voorloper, tenminste zo beschouw ik het, de jaren 80 serie "De brekers"
https://schatkamer.beelde(...)021442931/de-brekers

Met een geweldige cast overigens Rijk de Gooyer, Adèle Bloemendaal, Johnny Kraaykamp en Sacco van der Made
Oh, die heb ik gemist, zo even teruggekeken of ik vond er toen geen bal aan, kan ook.

Deze serie vond ik wel heel grappig. Vreemde praktijken uit 1990. Met oa Gerard Cox en Joke Bruijs.. O+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029210931

[ Bericht 3% gewijzigd door Firuze60 op 09-06-2026 00:14:23 ]
  dinsdag 9 juni 2026 @ 03:16:38 #134
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220990934
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, die heb ik gemist, zo even teruggekeken of ik vond er toen geen bal aan, kan ook.

Deze serie vond ik wel heel grappig. Vreemde praktijken uit 1990. Met oa Gerard Cox en Joke Bruijs.. O+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029210931
Begin dan meteen goed en bij het begin! Vreemde Praktijken is namelijk een spin-off van DRIE RECHT, EEN AVERECHT :D

Ik sta ervan te kijken, afgelopen maand stonden deze er nog niet op :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 05:39:11 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220990997
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Wat is dominque weesie een lelijke man
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 06:16:38 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220991041
is er al ergens een plek waar je kan zien welke nieuwe programma's er toegevoegd zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 07:33:16 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220991195
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029287231

is q en q seizoen 2 nog wel beschikbaar?

ik krijg: "Helaas, vanwege licentiebeperkingen kun je dit materiaal niet afspelen in jouw regio.
Deze video is alleen binnen Nederland afspeelbaar."
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 08:29:14 #138
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220991339
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 07:33 schreef Maanvis het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029287231

is q en q seizoen 2 nog wel beschikbaar?

ik krijg: "Helaas, vanwege licentiebeperkingen kun je dit materiaal niet afspelen in jouw regio.
Deze video is alleen binnen Nederland afspeelbaar."
Site glitched 'm een beetje, had er gister ook veelvuldig last van. Na vernieuwen pagina was dat weg.

Geen pagina voor of er 'nieuwe programma's beschikbaar zijn'.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220991647
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:39 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Als je het nu terugkijkt zie je pas echt hoe zuigerig het allemaal was.

En wat kon Weesie toch absoluut niet presenteren. _O-
Maakt het ook uit, hij is inmiddels ook een graaier geworden met gesubsidieerd miljoenen op de bank
pi_220991655
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Tragikomischer dan dit wordt het niet.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 09:46:01 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220992030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 08:29 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Site glitched 'm een beetje, had er gister ook veelvuldig last van. Na vernieuwen pagina was dat weg.

Geen pagina voor of er 'nieuwe programma's beschikbaar zijn'.
dank
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 09:54:16 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220992103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:17 schreef 111210 het volgende:

[..]
Maakt het ook uit, hij is inmiddels ook een graaier geworden met gesubsidieerd miljoenen op de bank
Subsidies
Schandalig dat ze er zijn, maar je bent gek als je ze niet gebruikt
pi_220992162
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Van die serie kan ik niks vinden.
Klopt. Op één fragment na (wat niet afspeelbaar is in de Schatkamer) lijkt er van die serie niks bewaard te zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220993524
Wie kent nog het late night Call TV programma Nachtsuite ?

Bekijk deze YouTube-video

Wim de Bie had daar een parodie op gemaakt. Nachcreme :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060041938631
  dinsdag 9 juni 2026 @ 13:43:01 #145
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220994090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 03:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Begin dan meteen goed en bij het begin! Vreemde Praktijken is namelijk een spin-off van DRIE RECHT, EEN AVERECHT :D

Ik sta ervan te kijken, afgelopen maand stonden deze er nog niet op :D
Ik heb 3 recht.. in de 1e week al gevonden
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 13:49:22 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220994113
Na De Brekers hadden we nog 1 seizoen
https://schatkamer.beelde(...)443331/beppie-comedy
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220994760
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:11 schreef WethouderHekking het volgende:
Wie kent nog het late night Call TV programma Nachtsuite ?

Bekijk deze YouTube-video

Wim de Bie had daar een parodie op gemaakt. Nachcreme :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060041938631
Wat je van het programma vindt varieert, maar Christine is wel goed in haar vak van dit soort zaken aan elkaar praten.

Daarbij, mee kunnen luisteren met erotische gesprekken zonder dat degenen die praten dat weten. Yeah right :')
pi_220995633
Nog een leuke vondst. Kennen we Taxi nog met Maarten Spanjer? Let's go! https://schatkamer.beelde(...)608030021455131/taxi
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:12:49 #149
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220995672
Het is ook leuk dat je nieuwsberichten kunt zoeken op jaartallen, bijvoorbeeld je geboortejaar.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:16:17 #150
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220995698
In het eerste jaar van De Avondspits moest je je na het nieuws eerst nog hier een paar minuten doorheen werken

https://schatkamer.beelde(...)8645631/vacaturebank
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')