abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:09:55 #81
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220975311
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:45 schreef Firuze60 het volgende:
Kwam net een schoolvriendin tegen in het progressieve programma Seks in wording.. :o
Ze vond er toen al niks aan (moest van haar hippe ouders) en dat is nog steeds te zien.. _O-
Hoe oud was ze dan? Toen waren we een stuk liberaler als het ging om seksualiteit.

Villa Achterwerk in de kast met een simpel concept waarin je een minuut faam kreeg op tv :+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029701531
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220975330
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Hoe oud was ze dan? Toen waren we een stuk liberaler als het ging om seksualiteit.

Villa Achterwerk in de kast met een simpel concept waarin je een minuut faam kreeg op tv :+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029701531
13 of 14 jaar was ze, haar zus ouder rond de 17.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:15:48 #83
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220975347
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:45 schreef Firuze60 het volgende:
Kwam net een schoolvriendin tegen in het progressieve programma Seks in wording.. :o
Ze vond er toen al niks aan (moest van haar hippe ouders) en dat is nog steeds te zien.. _O-
Ik dacht dat hippies juist zo van de vrije keuzes waren, lol :') 1971-programma, die?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220975357
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:15 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik dacht dat hippies juist zo van de vrije keuzes waren, lol :') 1971-programma, die?
Yep, een van de eerste in dat genre.. :D
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:39:54 #85
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220975497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Yep, een van de eerste in dat genre.. :D
Net eens zitten kijken (ik kende het helemaal niet), alleen al gaaf om Disco Alberti eens van binnen te zien :D O+ Nu ben ik gewoon heel nieuwsgierig wie jij dan herkende, is het iemand die vertelt in 1 van die gesprekjes (die blonde met haar kamp-verhaal?) of één van de actrices uit die stukjes? :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220975501
Sex in wording, aflevering 1 en 2, zit ze in, de middelste van drie kinderen.
pi_220975664
Ook een programma waarvan ik dacht Oooh jaaa: KIJK TV met Wubbo Ockels.
Populair-wetenschappelijk programma met een erg toffe leader.

https://schatkamer.beelde(...)030021505331/kijk-tv
  zondag 7 juni 2026 @ 01:07:38 #88
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220975763
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:10 schreef Dutch_view het volgende:
Ook een programma waarvan ik dacht Oooh jaaa: KIJK TV met Wubbo Ockels.
Populair-wetenschappelijk programma met een erg toffe leader.

https://schatkamer.beelde(...)030021505331/kijk-tv
Daar keek ik heel vaak naar. Geweldig programma _O_ Tijdens de pilot zou het programma Sjoege heten gepresenteerd door Martin van Steijn:

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 7 juni 2026 @ 01:23:20 #89
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220975785
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2026 01:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daar keek ik heel vaak naar. Geweldig programma _O_ Tijdens de pilot zou het programma Sjoege heten gepresenteerd door Martin van Steijn:

Bekijk deze YouTube-video
Heb me dit altijd afgevraagd. Lijkt er eerder op dat de producent van KIJK-TV een nieuw programma wilde maken (misschien los van tijdschrift KIJK) en daarvoor de oude KIJK-TV-leader recyclede? Want je ziet dat de leader echt wordt afgekapt.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 7 juni 2026 @ 09:37:55 #90
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220976639
Ja dit lijkt me zo goed als einde/na Mickey-tijd dus te laat voor pilot Kijktv
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  zondag 7 juni 2026 @ 11:18:29 #91
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220977333
Mijn vader is ooit geīnterviewd voor een journaal i.v.m. de zakjes landbouwgif die aanspoelden in januari 1994. Heb hem niet terug kunnen vinden in de 8-uur journaals van 19 t/m 24 januari helaas. Het zou kunnen dat ie door RTL ofzo geīnterviewd is.

Heb nog wel een videoband maar of daar nog wat opstaat en of mijn vhs-speler het nog doet is een andere vraag.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220977418
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
pi_220977620
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Ben er wat aan het kijken, geweldige serie _O_
Aflevering 3 van een zwaar vervuilde man in Osdorp bijvoorbeeld.
Leuk om te zien hoe dat er toen uit zag (oude zooi), inmiddels is die hele buurt vernieuwd.
  zondag 7 juni 2026 @ 12:39:37 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220977634
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Die was ik helemaal vergeten. Bedankt voor het herinneren _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 7 juni 2026 @ 13:31:19 #95
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220977936
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Die buurvrouw die het over die puinhoop heeft _O- En dan die buurman die foto's komt maken _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 13:46:11 #96
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220978020
Bestaan die woningen nog? Heb wat via Google Street View gezocht in Broek in Waterland maar kon het zo 1, 2, 3 niet vinden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 14:44:04 #97
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220978476
Op 7 januari 1996 zond de NPS een 20 jaar-special uit van Sesamstraat. Geen compilatie maar gewoon een nieuw, 100% Nederlands verhaal (zonder buitenlandse aankoop) van precies een half uur. Ik was amper een half jaar oud, dus iemand in mijn familie was zo slim om het op video op te nemen. Voor mij is dit de ultieme vorm van nostalgie, want het is een ontzettend lieve uitzending, waarin Hakim voor het eerst pratend te horen was (als verteller). Met een speciale gastrol voor Michiel Kerbosch als het verjaardagsmannetje O+

Triviaal weetje: Gerda Havertong had in september 1995 een heel zwaar auto-ongeluk gehad. Bij de opnames van deze special kwam ze voor het eerst weer langs op de set, voor een kleine cameo :*

Sesamstraat 20 jaar
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220978579
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:46 schreef Dagoduck het volgende:
Bestaan die woningen nog? Heb wat via Google Street View gezocht in Broek in Waterland maar kon het zo 1, 2, 3 niet vinden.
Ik zou zeggen Oosteinde 33.

https://maps.app.goo.gl/JdhPEEjuKZ8BGkGK8

In 2009 geen garagedeur meer en in 2020 wordt er verbouwd bij de buren waar meneer de fotograaf gewoond heeft denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door WethouderHekking op 07-06-2026 15:06:17 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 20:06:40 #99
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220981892
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:55 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Ik zou zeggen Oosteinde 33.

https://maps.app.goo.gl/JdhPEEjuKZ8BGkGK8

In 2009 geen garagedeur meer en in 2020 wordt er verbouwd bij de buren waar meneer de fotograaf gewoond heeft denk ik.
Ah ja, bomen en bielzen ertegenover komen overeen. Keurig keurig. Ik heb door die buurt gezocht maar iets te vlug erlangs geskipt denk ik.

Thanks. Toch wel leuk om te zien hoe dat zich dan heeft ontwikkeld.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 20:12:51 #100
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220981924
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Boh, goede tip _O_ _O_
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220982203
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ah ja, bomen en bielzen ertegenover komen overeen. Keurig keurig. Ik heb door die buurt gezocht maar iets te vlug erlangs geskipt denk ik.

Thanks. Toch wel leuk om te zien hoe dat zich dan heeft ontwikkeld.
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Boh, goede tip _O_ _O_
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
pi_220982242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef Remco het volgende:
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:12 #103
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220982293
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.
[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:50 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982297
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
"Filmt u hier al lang?"
:D :D :D :D
  zondag 7 juni 2026 @ 21:55:52 #105
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220982459
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:22 schreef Benny het volgende:

[..]
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
pi_220982503
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door Dutch_view op 08-06-2026 00:49:15 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 22:05:22 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982508
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
pi_220983085
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
  maandag 8 juni 2026 @ 01:20:31 #109
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983255
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
Nope. Viel bij hem wel mee. Zijn overstap in 1993 was redelijk algemeen te noemen. Het format van 'Doet ie 't of doet ie 't niet' stierf er wel echt een roemloze dood, dat bleven ze maar aanpassen en aan sleutelen.

Vanavond op de Schatkamer de eerste aflevering van reeks 92-93 gekeken. Dat was echt het beste amusementsprogramma van de Nederlandse TV, en misschien serieus beter dan de Staatsloterijshow. Zelfs anno 2026 zit daar nog bakken snelheid in. Even 2 minuutjes kandidaten introduceren, kort praatje, en hup aan de slag. Grote spellen, leuke gasten, optredentje van een gast met een klein balletje (de destijdse doorontwikkeling van een 'showblok') en hup, vlammen. Een finale met serieus spanning, alles of niets, en afronden.

Mees-ter-lijk. Doodzonde dat Peter Jan Rens zo'n mentale klap heeft gekregen sinds 2004.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220983263
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:49 schreef Firuze60 het volgende:
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
  maandag 8 juni 2026 @ 02:12:11 #111
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983283
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 01:26 schreef Niels_ het volgende:

[..]
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
Zoals ik eerder hierboven al aanhaalde:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 01:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Deze net zitten kijken. Héle misplaatste leader inderdaad, kende ik helemaal niet :D Also: wat een vréselijke kandidate zit ertussen, mijn god :') Dat is precies wat een goede TV-quiz toen was en nu steeds minder is, iets met kandidaten die je de winst gunt of juist totaal niet :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 8 juni 2026 @ 03:13:24 #112
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220983311
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220984286
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2026 03:13 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
Ja helemaal op t einde van de aflevering :P
  maandag 8 juni 2026 @ 10:17:24 #114
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220984426
Gisteren nog even Megabrein gekeken, de Nederlandse variant van Mastermind gepresenteerd door Erik van Muiswinkel. Da's toch een ander niveautje dan willekeurig welke quiz bij de commerciëlen.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220984487
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:03 schreef Maanvis het volgende:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431

Item vanaf 10:50

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 08-06-2026 16:16:00 ]
  maandag 8 juni 2026 @ 10:30:33 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220984554
quote:
dank!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juni 2026 @ 13:01:03 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220985366
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Buren was altijd brilliant

Woon u hier al lang?
- al 10 jaar
10 jaar?
- Ja, naast deze kutburen
Kutburen?

etc etc meestal herhaalt hij gewoon ff kort wat ze zeggen
  maandag 8 juni 2026 @ 13:12:39 #118
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985415
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geīmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 8 juni 2026 @ 13:31:13 #119
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220985621
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geīmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
linkje? :)
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 8 juni 2026 @ 13:32:26 #120
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985637
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:31 schreef pmponer het volgende:

[..]
linkje? :)
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')