abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:53:55 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220967458
Alle propagandafilms van de NSB staan er ook op
https://schatkamer.beelde(...)eren=oudste&pagina=1
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:17:08 #52
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220968409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 19:53 schreef Maanvis het volgende:
Alle propagandafilms van de NSB staan er ook op
https://schatkamer.beelde(...)eren=oudste&pagina=1
En ze zijn er weer, de demonstranten tegen asielzoekers met de Nederlandse driekleur op hun mouwen geborduurd.
pi_220968661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:17 schreef spapaars het volgende:

[..]
En ze zijn er weer, de demonstranten tegen asielzoekers met de Nederlandse driekleur op hun mouwen geborduurd.
Ik heb er een paar bekeken, maar het was toen meer tegen de bolsjewisten, dat was toen het grote gevaar. Een Europa tegen de bolsjewieken, haha.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 03:04:08 #54
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220969292
Drie reeksen die samen één meesterlijke brok jeugdnostalgie geven:

- Madelief (1994), later online vaak genoemd als 'Met de poppen gooien', naar het boek waar deze reeks op gebaseerd was. De eerste serie van 11 afleveringen, met de avonturen van Madelief, Roos en Jan-Willem :)
- Madelief (1996), gebaseerd op 'Grote mensen, daar kan je beter soep van koken'. Madelief (ineens twee jaar ouder) verhuist naar Amsterdam en komt in een heel nieuw leven terecht, en trekt op met 'rover' Robbie. Met o.a. Victor Löw. Zes afleveringen.
- Madelief - Krassen in het Tafelblad (1999). Oorspronkelijk verschenen als bioscoopfilm, later uitgezonden bij de VPRO in vier afleveringen. Met o.a. Thomas Acda en Rijk de Gooijer.

Ja, dit is voor mij wel echte jeugdnostalgie O+ O+ O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 03:23:30 #55
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220969301
Verrek, kom Willie en Nellie tegen met 'Gaston Scheetemakers'. Was eigenlijk een kinderserie maar vond het toen best vermakelijk! Helemaal het bestaan ervan vergeten :D
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220969698
https://www.telegraaf.nl/(...)orden/146893772.html

Onze opperdeuger zal wel niet oude afleveringen van Bob de Rooij online willen zetten...
Nee, daar wil hij niet mee geassocieerd worden...

Jammer, waarom moet alles uitgegumd worden uit ons collectief geheugen?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 10:01:25 #57
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220970042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:24 schreef Toine51 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)orden/146893772.html

Onze opperdeuger zal wel niet oude afleveringen van Bob de Rooij online willen zetten...
Nee, daar wil hij niet mee geassocieerd worden...

Jammer, waarom moet alles uitgegumd worden uit ons collectief geheugen?
Je was me voor. Dit maakt me dus stiekem gewoon kwaad. En eigenlijk heb ik maar één simpele reactie op deze hedendaagse podcast-lullert en Omroep MAX-programmamaker:

Dan ook graag al je meuk van YouTube halen, die je met je eigen kanaal vanuit je eigen oeuvre-dvdbox uploadde. Pipo.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 10:16:56 #58
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220970181
En eerlijk, DE LEEUW WÁS LEUK. Ooit. Toen hij zich nog niet zo druk maakte om elk woordje dat hij uitbraakte. Toen hij nog de ballen had om gewoon een goed programma te maken.

Heel vervelend (understatement) om door Amerikanen helemaal door het slijk te worden gehaald voor die ronduit mislukte Keesje-act tijdens muziekspecial 'Plugged' (hij weet godverdomme niet eens meer de naam van die productie meer - hij heeft er zelfs een hitalbum mee uitgebracht destijds!), maar om daarom alles maar achter slot en grendel te houden is debiel. Dat is de tweede humoristische productie die jaren na dato ineens de lafheid zelve is.

Humoristen kunnen ineens niet trots op hun open en satirische blik terugkijken. Maar het daadwerkelijke probleem bij naam durven benoemen durven ze ook niet. God, wat een bekrompenheid. Daarom dus ook voorgaande post van mij; hou die grappen dan ook helemaal voor je. Lul.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 10:28:27 #59
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220970283
Sow, dat is er uit. Lucht het op Arnie ? :D
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 10:35:28 #60
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220970314
Ik herinner met nog wel een sketch van Meneer de Leeuw Waar hij in klederdracht in het water stond te oreren over verdronken vissers. Die kwam niet heel leuk aan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 10:54:16 #61
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220970514
Even 'de ex gegoogled'
Oftewel de ex werkzaam bij de NPO in de schatkamer opgezocht in dit geval.
Gewoon 12 pagina's. You go, girl! Dat doet Paul de Leeuw je niet na!

Edit: eerst even factchecken, n00b, ondanks al die berichten hier heeft Paul toch nog 15 pagina's

[ Bericht 23% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 06-06-2026 11:11:36 ]
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 11:00:38 #62
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_220970535
Ik snap sowieso niet goed waarom de makers er iets over te vertellen hebben of iets online komt of niet. Als het met belastinggeld gemaakt is, dan hoort het er gewoon op.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_220970540
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:24 schreef Toine51 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)orden/146893772.html

Onze opperdeuger zal wel niet oude afleveringen van Bob de Rooij online willen zetten...
Nee, daar wil hij niet mee geassocieerd worden...

Jammer, waarom moet alles uitgegumd worden uit ons collectief geheugen?
Kon je wel verwachten met die ultra linkse de Leeuw.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220970542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:00 schreef Mike het volgende:
Ik snap sowieso niet goed waarom de makers er iets over te vertellen hebben of iets online komt of niet. Als het met belastinggeld gemaakt is, dan hoort het er gewoon op.
Dus dat.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220971082
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:00 schreef Mike het volgende:
Ik snap sowieso niet goed waarom de makers er iets over te vertellen hebben of iets online komt of niet. Als het met belastinggeld gemaakt is, dan hoort het er gewoon op.
Mee eens. Het probleem is denk dat er toendertijd geen afspraken zijn gemaakt over streamingrechten dus de publieke omroep kan een programma kopen van een productiehuis en alleen de tv-rechten hebben.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:30:04 #66
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220972892
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:35 schreef FreshFruit het volgende:
Ik herinner met nog wel een sketch van Meneer de Leeuw Waar hij in klederdracht in het water stond te oreren over verdronken vissers. Die kwam niet heel leuk aan.
Dat was de Annie de Rooij-sketch naar aanleiding van de vermissing (en later bleek ook verdrinking) van twee Urker vissers.

De Leeuw heeft daar een kogelbrief voor ontvangen bij de VARA. Toen stopte hij per direct met Schreeuw van de Leeuw.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:31:21 #67
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220972907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:28 schreef FreshFruit het volgende:
Sow, dat is er uit. Lucht het op Arnie ? :D
Nee, want het schiet niks op. En dat stoort me.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220973358
Wokeness is real.
Allemaal cabaretteketet!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:38:12 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220973547
Een monoloog over Dit Was Het Nieuws e.d. ("moet je grappen van vroeger censureren?"), mocht iemand het interesseren:

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:33:56 #70
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220973927
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:38 schreef Eightyone het volgende:
Een monoloog over Dit Was Het Nieuws e.d. ("moet je grappen van vroeger censureren?"), mocht iemand het interesseren:

Bekijk deze YouTube-video
Zag ik ook laatst langskomen. Egbert snijdt een paar hele goede punten aan _O_

Doet niets af aan Paul de Leeuws uitspraken:

quote:
Op sociale media werd recent een oud filmpje van je alter ego Bob de Rooij gedeeld, waarin hij grappen maakt over een Surinaams gezin. Kijk je anders naar dat filmpje nu je zoons van kleur hebt?
„Nee, in principe niet, ik vind het nog steeds grappig. Maar ik wil wel dat mensen de context snappen. We hebben dat begin jaren negentig gemaakt. Er was toen geen enkele opschudding: toen kon dat blijkbaar nog. Of de mensen die zich eraan stoorden, spraken zich er in elk geval niet over uit. De tijdgeest is veranderd, mensen kijken er nu anders tegenaan dan toen. En dat is terecht.”

„Ik ben ook veranderd en kijk anders naar dit soort onderwerpen dan ik toen deed. Voor mij maakten het boek en daarna de film 12 Years a Slave het verschil. Daarna zag ik in dat er als gevolg van de kolonisatie iets heel erg mis zit met de verhoudingen tussen nazaten van tot slaaf gemaakten en de witte Europeanen. Ik zou dat filmpje van Bob de Rooij op deze manier nu niet meer maken.”

Hoe zorg je ervoor dat die beelden in de context van die tijd worden gezien?
„Beeld & Geluid heeft vorige week de Schatkamer gelanceerd, een digitaal platform met meer dan 700.000 programma’s van de afgelopen decennia. Daar zit mijn oeuvre nog niet bij, omdat ik wil dat bij dat soort fragmenten een toelichting komt. Ik heb geen zin om mij doorlopend te moeten blijven verantwoorden voor sketches van 30, 35 jaar geleden. Daarom moet bij dat materiaal de context van die tijd worden gegeven. Ik wil er goed over nadenken wat wel en wat niet in die Schatkamer komt, en onder welke voorwaarden.”

[..]

Ben je er überhaupt mee bezig wat mensen van jou onthouden als je er ooit niet meer bent?
„Ik ben sowieso niet van het terugkijken. En we zijn in Nederland niet heel goed in het eren van onze oude iconen. Ik denk niet dat er veel van mij herinnerd gaat worden. Misschien kom je dan toch terecht bij dat fragment met René Klijn.”
Wel als je alleen de highlights toelaat. Kom op, Paul. Sta goddomme achter je oeuvre. Neem een paar filmpjes op die je desnoods vooraf aan een uitzending plaatst en licht ze toe. Maar ga niet schrappen of bewerken. Kom op.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:54:52 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220974065
Staat “bij nader inzien” er ook op?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:56:51 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220974080
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:00 schreef Mike het volgende:
Ik snap sowieso niet goed waarom de makers er iets over te vertellen hebben of iets online komt of niet. Als het met belastinggeld gemaakt is, dan hoort het er gewoon op.
Dit dus
Alles wat met publiek geld gemaakt is hoort publiek domein te zijn
pi_220974708
Leuk dat "Wie van de drie" ook te zien is ^O^

Martine Bijl O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:01:45 #74
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220974855
Deze aflevering van de Konsumentenman met Frits Bom kan ik me nog herinneren. Het gaat over roken in vliegtuig en bus, toen dat nog kon :7 Toen begon al de discussie of het niet beter was om te verbieden om één lijn te trekken, maar geen enkele maatschappij deed dat vrijwillig omdat het klanten kostte:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050038606231
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:03:56 #75
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220974866
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:40 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Niet haten op Ik Mik Loreland, dat was jeugdsentiment ;(
Nog steeds een trauma van _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:07:03 #76
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220974882
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:08 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wel pas vanaf januari 2001, dus de volledige eerste zes seizoenen (1998-2001) ontbreken. Nog meer als je voorlopers Spijkers en Spijkertijd meetelt. Precies wat er de afgelopen 10+ jaren nog regelmatig herhaald werd op NPO 1 Extra/NPO Best/Best 24/Hilversum Best.

Jiskefet ontbreekt volledig.
Koot en Bie ontbreekt volledig.
Ik ben van 1993 en keek Kopspijkers op de bank met mijn ouders. Maar dat zal niet voor 2001 geweest zijn vermoed ik zo. Zal eens een en ander terug gaan kijken en zien wat ik herken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220975100
quote:
80s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:01 schreef ACT-F het volgende:
Deze aflevering van de Konsumentenman met Frits Bom kan ik me nog herinneren. Het gaat over roken in vliegtuig en bus, toen dat nog kon :7 Toen begon al de discussie of het niet beter was om te verbieden om één lijn te trekken, maar geen enkele maatschappij deed dat vrijwillig omdat het klanten kostte:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050038606231
Vroeger als kind was ik met mijn familie op vakantie in Duitsland, en in een restaurant zat een tafeltje voor ons..

Frits Bom !! :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:39:31 #78
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220975110
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:37 schreef TLC het volgende:

[..]
Vroeger als kind was ik met mijn familie op vakantie in Duitsland, en in een restaurant zat een tafeltje voor ons..

Frits Bom !! :D _O_
Dat is wel de bom _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220975132
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat is wel de bom _O_
Een van de dingen uit mijn jeugd die me is bijgebleven, ik zie hem nog zo voor me zitten :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220975155
Kwam net een schoolvriendin tegen in het progressieve programma Seks in wording.. :o
Ze vond er toen al niks aan (moest van haar hippe ouders) en dat is nog steeds te zien.. _O-
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:09:55 #81
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220975311
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:45 schreef Firuze60 het volgende:
Kwam net een schoolvriendin tegen in het progressieve programma Seks in wording.. :o
Ze vond er toen al niks aan (moest van haar hippe ouders) en dat is nog steeds te zien.. _O-
Hoe oud was ze dan? Toen waren we een stuk liberaler als het ging om seksualiteit.

Villa Achterwerk in de kast met een simpel concept waarin je een minuut faam kreeg op tv :+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029701531
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220975330
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Hoe oud was ze dan? Toen waren we een stuk liberaler als het ging om seksualiteit.

Villa Achterwerk in de kast met een simpel concept waarin je een minuut faam kreeg op tv :+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029701531
13 of 14 jaar was ze, haar zus ouder rond de 17.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:15:48 #83
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220975347
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:45 schreef Firuze60 het volgende:
Kwam net een schoolvriendin tegen in het progressieve programma Seks in wording.. :o
Ze vond er toen al niks aan (moest van haar hippe ouders) en dat is nog steeds te zien.. _O-
Ik dacht dat hippies juist zo van de vrije keuzes waren, lol :') 1971-programma, die?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220975357
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:15 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik dacht dat hippies juist zo van de vrije keuzes waren, lol :') 1971-programma, die?
Yep, een van de eerste in dat genre.. :D
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:39:54 #85
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220975497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Yep, een van de eerste in dat genre.. :D
Net eens zitten kijken (ik kende het helemaal niet), alleen al gaaf om Disco Alberti eens van binnen te zien :D O+ Nu ben ik gewoon heel nieuwsgierig wie jij dan herkende, is het iemand die vertelt in 1 van die gesprekjes (die blonde met haar kamp-verhaal?) of één van de actrices uit die stukjes? :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220975501
Sex in wording, aflevering 1 en 2, zit ze in, de middelste van drie kinderen.
pi_220975664
Ook een programma waarvan ik dacht Oooh jaaa: KIJK TV met Wubbo Ockels.
Populair-wetenschappelijk programma met een erg toffe leader.

https://schatkamer.beelde(...)030021505331/kijk-tv
  zondag 7 juni 2026 @ 01:07:38 #88
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220975763
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:10 schreef Dutch_view het volgende:
Ook een programma waarvan ik dacht Oooh jaaa: KIJK TV met Wubbo Ockels.
Populair-wetenschappelijk programma met een erg toffe leader.

https://schatkamer.beelde(...)030021505331/kijk-tv
Daar keek ik heel vaak naar. Geweldig programma _O_ Tijdens de pilot zou het programma Sjoege heten gepresenteerd door Martin van Steijn:

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 7 juni 2026 @ 01:23:20 #89
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220975785
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2026 01:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daar keek ik heel vaak naar. Geweldig programma _O_ Tijdens de pilot zou het programma Sjoege heten gepresenteerd door Martin van Steijn:

Bekijk deze YouTube-video
Heb me dit altijd afgevraagd. Lijkt er eerder op dat de producent van KIJK-TV een nieuw programma wilde maken (misschien los van tijdschrift KIJK) en daarvoor de oude KIJK-TV-leader recyclede? Want je ziet dat de leader echt wordt afgekapt.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 7 juni 2026 @ 09:37:55 #90
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220976639
Ja dit lijkt me zo goed als einde/na Mickey-tijd dus te laat voor pilot Kijktv
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  zondag 7 juni 2026 @ 11:18:29 #91
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220977333
Mijn vader is ooit geīnterviewd voor een journaal i.v.m. de zakjes landbouwgif die aanspoelden in januari 1994. Heb hem niet terug kunnen vinden in de 8-uur journaals van 19 t/m 24 januari helaas. Het zou kunnen dat ie door RTL ofzo geīnterviewd is.

Heb nog wel een videoband maar of daar nog wat opstaat en of mijn vhs-speler het nog doet is een andere vraag.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220977418
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
pi_220977620
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Ben er wat aan het kijken, geweldige serie _O_
Aflevering 3 van een zwaar vervuilde man in Osdorp bijvoorbeeld.
Leuk om te zien hoe dat er toen uit zag (oude zooi), inmiddels is die hele buurt vernieuwd.
  zondag 7 juni 2026 @ 12:39:37 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220977634
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Die was ik helemaal vergeten. Bedankt voor het herinneren _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 7 juni 2026 @ 13:31:19 #95
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220977936
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Die buurvrouw die het over die puinhoop heeft _O- En dan die buurman die foto's komt maken _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 13:46:11 #96
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220978020
Bestaan die woningen nog? Heb wat via Google Street View gezocht in Broek in Waterland maar kon het zo 1, 2, 3 niet vinden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 14:44:04 #97
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220978476
Op 7 januari 1996 zond de NPS een 20 jaar-special uit van Sesamstraat. Geen compilatie maar gewoon een nieuw, 100% Nederlands verhaal (zonder buitenlandse aankoop) van precies een half uur. Ik was amper een half jaar oud, dus iemand in mijn familie was zo slim om het op video op te nemen. Voor mij is dit de ultieme vorm van nostalgie, want het is een ontzettend lieve uitzending, waarin Hakim voor het eerst pratend te horen was (als verteller). Met een speciale gastrol voor Michiel Kerbosch als het verjaardagsmannetje O+

Triviaal weetje: Gerda Havertong had in september 1995 een heel zwaar auto-ongeluk gehad. Bij de opnames van deze special kwam ze voor het eerst weer langs op de set, voor een kleine cameo :*

Sesamstraat 20 jaar
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220978579
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:46 schreef Dagoduck het volgende:
Bestaan die woningen nog? Heb wat via Google Street View gezocht in Broek in Waterland maar kon het zo 1, 2, 3 niet vinden.
Ik zou zeggen Oosteinde 33.

https://maps.app.goo.gl/JdhPEEjuKZ8BGkGK8

In 2009 geen garagedeur meer en in 2020 wordt er verbouwd bij de buren waar meneer de fotograaf gewoond heeft denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door WethouderHekking op 07-06-2026 15:06:17 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 20:06:40 #99
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220981892
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:55 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Ik zou zeggen Oosteinde 33.

https://maps.app.goo.gl/JdhPEEjuKZ8BGkGK8

In 2009 geen garagedeur meer en in 2020 wordt er verbouwd bij de buren waar meneer de fotograaf gewoond heeft denk ik.
Ah ja, bomen en bielzen ertegenover komen overeen. Keurig keurig. Ik heb door die buurt gezocht maar iets te vlug erlangs geskipt denk ik.

Thanks. Toch wel leuk om te zien hoe dat zich dan heeft ontwikkeld.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 20:12:51 #100
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220981924
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:51 schreef WethouderHekking het volgende:
Ook het legendarische ´Buren" is er op vinden :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431
Boh, goede tip _O_ _O_
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')