abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:35:57 #1
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220946994

https://schatkamer.beeldengeluid.nl/

In de Schatkamer krijg je gratis toegang tot honderdduizenden Nederlandse radio- en televisieprogramma's. Hier kun je je favoriete programma's en series zoeken, vinden en bekijken.
De Schatkamer is gratis en reclamevrij. Benieuwd wat de Schatkamer jou allemaal te bieden heeft? Je kunt zoeken op onderwerp, naam van een programma of artiest en nog veel meer.

Je vindt honderdduizenden herkenbare, nostalgische radio- en televisieprogramma's, vooral van de publieke omroepen vanaf ongeveer 1920-2020. Je kunt zelf zoeken naar je favoriete programma's, maar je ook laten verrassen door mooie verhalen.

Via deze link kun je filteren op programma's, waardoor titels met meerdere woorden makkelijker te vinden zijn.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:42:29 #2
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220947003
Ik wilde eigenlijk nog een lijst van bijzondere genoemde titels uit de vorige delen noemen, maar dan wordt het weer zo'n achterlijke opsomming zonder ook maar enige vorm van context. Wel zeker de moeite waard om even door de vorige delen heen te scrollen :*

Wel meteen ook een nieuwe in de reeks van ArnieAlberts' Aanbevelingen:
De Victorie (Alle afleveringen beschikbaar)
.

Dit was de reeks die Zeg 'ns Aaa moest doen vergeten. Nou: vergeet het maar. Deze comedyserie uit begin 1994 is, kortgezegd... verschrikkelijk. :D En daar kan de cast echt niks aan doen, maar als je John Leddy naast Carry Tefsen zet, in een door Chiem van Houweninge geschreven eigen bewerking op basis van FC De Kampioenen(!), dan zak je genadeloos door het ijs. Wel bijzonder om Marjolein Macrander (Mik uit Ik Mik Loreland) eens in een andere rol te zien. O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220947022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 00:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik wilde eigenlijk nog een lijst van bijzondere genoemde titels uit de vorige delen noemen, maar dan wordt het weer zo'n achterlijke opsomming zonder ook maar enige vorm van context. Wel zeker de moeite waard om even door de vorige delen heen te scrollen :*

Wel meteen ook een nieuwe in de reeks van ArnieAlberts' Aanbevelingen:
De Victorie (Alle afleveringen beschikbaar)
.

Dit was de reeks die Zeg 'ns Aaa moest doen vergeten. Nou: vergeet het maar. Deze comedyserie uit begin 1994 is, kortgezegd... verschrikkelijk. :D En daar kan de cast echt niks aan doen, maar als je John Leddy naast Carry Tefsen zet, in een door Chiem van Houweninge geschreven eigen bewerking op basis van FC De Kampioenen(!), dan zak je genadeloos door het ijs. Wel bijzonder om Marjolein Macrander (Mik uit Ik Mik Loreland) eens in een andere rol te zien. O+
Ik herinner me Macrander alleen van klokhuis. De Victorie is trouwens afschuwelijk :')
  woensdag 3 juni 2026 @ 01:12:09 #4
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220947043
Ik ga wat series terugkijken die ik vroeger gezien heb. Ik was te jong om ze goed te kunnen volgen. Maar mijn ouders vonden ze mooi:
Armoede, Het wassende water en De stille kracht. Allemaal gebaseerd op romans.
  woensdag 3 juni 2026 @ 01:17:06 #5
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220947046
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 00:53 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Ik herinner me Macrander alleen van klokhuis. De Victorie is trouwens afschuwelijk :')
Klopt ja, heeft ze óók nog gedaan in de eerste seizoenen! Ze had ook een rol in de EO-dramaserie 'In De Praktijk', maar daar wil ik later nog even wat uitgebreider bij stilstaan. Absoluut een kijktip waard, vraag maar aan @PeterKelder O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220947047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ga wat series terugkijken die ik vroeger gezien heb. Ik was te jong om ze goed te kunnen volgen. Maar mijn ouders vonden ze mooi:
Armoede, Het wassende water en De stille kracht. Allemaal gebaseerd op romans.
Check de Appelgaard ook even.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 3 juni 2026 @ 01:17:32 #7
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220947048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ga wat series terugkijken die ik vroeger gezien heb. Ik was te jong om ze goed te kunnen volgen. Maar mijn ouders vonden ze mooi:
Armoede, Het wassende water en De stille kracht. Allemaal gebaseerd op romans.
Wellicht ook De Weg uitproberen? :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 01:38:25 #8
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220947069
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ook de oude series die je vroeger zelf spannend vond, moet je niet altijd terugkijken. Die fout heb ik eens gemaakt met Het Geheim Van Vredehof.

Wauw. In deze ruwe opname van volgens mij een item uit TROS Aktua loopt Wibo van der Linden even helemaal leeg in positieve zin over Het geheim van Vredenhof. Als slager keurde hij zijn eigen vlees, want hij had zelf die serie geschreven. :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:51:48 #9
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220949018
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 00:31 schreef ArnieAlberts het volgende: [..] Dat valt ook wel weer mee.
Dat zie je niet in de opname, maar ik heb de foto's in de Hitkrant gezien!
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220949209
Willy van Hemert heeft zulke goede Nederlandse drama series gemaakt met allemaal inmiddels dooie acteurs en actrices. Je ziet ook wel de traagheid in die series hoe toen alles gedraaid werd. Lange introducties voordat scenes goed en wel op gang komen. De afleveringslengte was ook beduidend hoger dan series van nu. Je moet er dus even echt voor gaan zitten. Het is echt slow TV van heb ik u daar.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:36:13 #11
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220949296
Ik merk wel dat social media mij wel heeft aangetast.
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Zat naar doet ie 't of doet ie 't niet te kijken, en na 5min had ik al zoiets van ok gaat er nog wat gebeuren of wat?

Ik mis wel een pagina op de schatkamer site waar gewoon lijsten met klikbare namen opstaat van alles wat ze hosten.

Dus @ArnieAlberts van mij mag je wel een samenvatting met leuke series maken :@
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220949317
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik merk wel dat social media mij wel heeft aangetast.
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Zat naar doet ie 't of doet ie 't niet te kijken, en na 5min had ik al zoiets van ok gaat er nog wat gebeuren of wat?

Ik mis wel een pagina op de schatkamer site waar gewoon lijsten met klikbare namen opstaat van alles wat ze hosten.

Dus @:ArnieAlberts van mij mag je wel een samenvatting met leuke series maken :@
Tja het was toen ook slomer, heeft niet perse met social media te maken.

Alleen al de intro’s van sommige shows en series duren 2 minuten.
pi_220949368
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik merk wel dat social media mij wel heeft aangetast.
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Ik heb exact hetzelfde, raar hoe dat werkt.
pi_220949584
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik merk wel dat social media mij wel heeft aangetast.
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Zat naar doet ie 't of doet ie 't niet te kijken, en na 5min had ik al zoiets van ok gaat er nog wat gebeuren of wat?

Ik mis wel een pagina op de schatkamer site waar gewoon lijsten met klikbare namen opstaat van alles wat ze hosten.

Dus @:ArnieAlberts van mij mag je wel een samenvatting met leuke series maken :@
Mis ook een lijst met toegevoegde content aangezien ze nog steeds aan het aanvullen zijn.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:25:29 #15
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220949626
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:38 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja het was toen ook slomer, heeft niet perse met social media te maken.

Alleen al de intro’s van sommige shows en series duren 2 minuten.
Avondvullende spelshows waarbij van elke deelnemer de hobby’s en interesses breed worden uitgemeten :D
Ik kan er ook niet meer naar kijken.
pi_220949640
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik merk wel dat social media mij wel heeft aangetast.
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Zat naar doet ie 't of doet ie 't niet te kijken, en na 5min had ik al zoiets van ok gaat er nog wat gebeuren of wat?
Dat eindeloze introduceren van gasten in quizjes was destijds ook al wel irritant, maar nu inderdaad erg tenenkrommend. Alsof de kijker alle achtergronden moet weten van kandidaten die met een broodrooster of een paar honderd euro naar huis gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220949769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat eindeloze introduceren van gasten in quizjes was destijds ook al wel irritant, maar nu inderdaad erg tenenkrommend. Alsof de kijker alle achtergronden moet weten van kandidaten die met een broodrooster of een paar honderd euro naar huis gaan.
En na de uitgebreide introducties gaan we eerst nog kijken naar een 10 minuten lang durend stuk van het showballet. :7
pi_220950344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 01:17 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wellicht ook De Weg uitproberen? :)
Ik vond De Weg erg goed, zelfs nu nog. (vroeger kennelijk gemist) Andre van den Heuvel was wel een geweldige acteur, het script was ook goed geschreven, alleen vond ik Sjoerd Pleysier als 18-jarige met een kalend hoofd niet echt overtuigend.. :D
pi_220950394
Ik keek vroeger graag mee met m'n ouders naar De Fabriek. De begintune geeft me nog steeds kippenvel en dat gevoel van toen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:57 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220950419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:25 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Avondvullende spelshows waarbij van elke deelnemer de hobby's en interesses breed worden uitgemeten :D
Ik kan er ook niet meer naar kijken.
Maar de comeback van de Staatsloterijshow voelt weer te haastig en vluchtig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eightyone op 03-06-2026 15:10:27 ]
pi_220950537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:01 schreef Shii het volgende:
Ik keek vroeger graag mee met m'n ouders naar De Fabriek. De begintune geeft me nog steeds kippenvel en dat gevoel van toen.
Sowieso waren leaders veel beter in die tijden. Gespeeld door een echt orkest. Metropole Orkest vaak.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220950597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:40 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Sowieso waren leaders veel beter in die tijden. Gespeeld door een echt orkest. Metropole Orkest vaak.
Daar was vroeger ook veel geld voor net als al die eenmalige decors. Maar goed toen waren er ook maar een handjevol programma’s
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:54:31 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220950725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:47 schreef 111210 het volgende:

[..]
Daar was vroeger ook veel geld voor net als al die eenmalige decors. Maar goed toen waren er ook maar een handjevol programma's
Uberhaupt decors met heel veel verschillende stukken en hoge trappen en zo.

Dat is toch anders dan wanneer een decor grotendeels een ledscherm is.
pi_220950806
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:17:21 #25
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220950899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef Remco het volgende:
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
Ik wilde ook een keer in die bak springen :'(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:51:28 #26
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220951863
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik merk wel dat social media mij wel heeft aangetast.
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Zat naar doet ie 't of doet ie 't niet te kijken, en na 5min had ik al zoiets van ok gaat er nog wat gebeuren of wat?

Ik mis wel een pagina op de schatkamer site waar gewoon lijsten met klikbare namen opstaat van alles wat ze hosten.

Dus @:ArnieAlberts van mij mag je wel een samenvatting met leuke series maken :@
Doet ie 't of doet ie 't niet werd ook pas tijdloos leuk vanaf het tweede seizoen, eind '89. Toen waren de bekende Nederlanders niet langer de kandidaten maar onbekende stellen, en werd het grootser van opzet. Dat is de show waar ik nu nog 's nachts mijn bed voor uitkom.

O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:52:58 #27
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220951870
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:25 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Avondvullende spelshows waarbij van elke deelnemer de hobby’s en interesses breed worden uitgemeten :D
Ik kan er ook niet meer naar kijken.
Tegelijk is de huidige Staatsloterijshow pure aids, want ze leveren precies aan die tiktok-doelgroep. De eerste ronde wordt er in 2 minuten doorheen gejast, dan een lompe tweede ronde en dan zien we een locatie-itempje van de finalisten die vanuit hun hometown vertellen waarom ze zielig zijn en echt die ton verdienen. Walgelijk.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:57:18 #28
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220951894
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:51 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
En na de uitgebreide introducties gaan we eerst nog kijken naar een 10 minuten lang durend stuk van het showballet. :7
De showblokken, oh my god! Dat wat je daar noemt is de meest gedateerde factor uit amusementsshows van de jaren 80. Gelukkig kregen ze in de 90s zelf ook door dat mensen tv op tv wilden en theater in het theater, maar tot de 80s was het echt een spetterend geheel om showballetten in groots geschakelde cameravoering te zien.

Ik keek laatst de eerste aflevering terug van Willem Ruis' Sterrenshow (1984 - nog niet op de Schatkamer). ALLES aan die show had vol tempo, en zat fucking goed in elkaar. Zelfs nu, 42 jaar later nog. Op het showblok na, want dat was een regelrechte rip-off van Andrew Lloyd Webber's Starlight Express. Een prachtige musical, en voor 1984 meesterlijk om naar Nederlandse tv te halen (vergeet niet - dit was nog ver VOORDAT Joop van den Ende ooit Cats, Les Miserables, Miss Saigon, Phantom of the Opera, Elisabeth of Aida naar Nederland had gehaald). Maar nu gewoon een te grote showstopper.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:59:38 #29
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220951910
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef Remco het volgende:
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
Van Geef nooit op vind ik alleen nog de bak waar ze in springen leuk. De sketches/filmpjes op locatie waren toen wel aardig maar nu een veelvoud van ongemakkelijk. Ik heb nog ergens een aflevering uit het laatste seizoen (1999), en die is door de hele houding van Peter Jan in die korte filmpjes gewoon niet om aan te zien. Het voelt gewoon aan alle kanten fout aan, infantiel.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220952175
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:59 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Van Geef nooit op vind ik alleen nog de bak waar ze in springen leuk. De sketches/filmpjes op locatie waren toen wel aardig maar nu een veelvoud van ongemakkelijk. Ik heb nog ergens een aflevering uit het laatste seizoen (1999), en die is door de hele houding van Peter Jan in die korte filmpjes gewoon niet om aan te zien. Het voelt gewoon aan alle kanten fout aan, infantiel.
Ja exact dat, zoals ik het me herinner gingen ze onmogelijke wensen van kinderen vervullen maar het zijn eigenlijk gewoon kleine toneelstukjes.

In de aflevering waarvan ik stukjes heb gezien uit 1993 vond ik als je met de ogen van nu kijkt Peter Jan Rens ook wel erg aanrakerig bij die kinderen...
pi_220952204
Met het mes of tafel is daarintegen vrijwel niet veranderd sinds 1997, juist erg korte introducties van de kandidaten en erg lekker tempo tussen de vragen.

Alleen stond ik wel even te kijken dat een deelnemer halverwege een vraag gewoon een sigaret opsteekt, bizar dat dat zo relatief kort geleden nog gebeurde :D. De intro van het eerste seizoen is trouwens wel heel erg raar en totaal niet passend. Beetje alsof ze wouden voordoen alsof het illegaal pokeren in een achteraf steegje was.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060046366031
pi_220952896
Zelfs Moordspel had een eigen showballet :D

Ook typisch uit vroege tijden dat je iedereen in het publiek zag: kinderen, ouders en grootouders :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:36:36 #33
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220954865
En zo hoort het ook. Met spandoeken om de familie/vrienden/plaatsgenoten te supporten.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator woensdag 3 juni 2026 @ 23:35:03 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220955419
Ik weet nog dat ik dit vroeger best eng vond toen ik zeven was

https://schatkamer.beelde(...)4531/dr-krankenstein

Ik weet alleen die Frankenstein nog maar nu ik stukken terug kijk blijkt het een medisch programma voor kinderen :D :D

Spannende muziekjes en monsters die worden opgesneden (dmv een rits) voor een kleine bosbeetle was het wat te spannend soms :D

Ik hoor nu ook dat de stem van het monster dezelfde acteur is als Tommie, dat heb ik toen ook niet geweten :D

[ Bericht 9% gewijzigd door Bosbeetle op 04-06-2026 00:07:43 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 4 juni 2026 @ 01:03:15 #35
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220955556
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:55 schreef Remco het volgende:
Met het mes of tafel is daarintegen vrijwel niet veranderd sinds 1997, juist erg korte introducties van de kandidaten en erg lekker tempo tussen de vragen.

Alleen stond ik wel even te kijken dat een deelnemer halverwege een vraag gewoon een sigaret opsteekt, bizar dat dat zo relatief kort geleden nog gebeurde :D. De intro van het eerste seizoen is trouwens wel heel erg raar en totaal niet passend. Beetje alsof ze wouden voordoen alsof het illegaal pokeren in een achteraf steegje was.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060046366031
Deze net zitten kijken. Héle misplaatste leader inderdaad, kende ik helemaal niet :D Also: wat een vréselijke kandidate zit ertussen, mijn god :') Dat is precies wat een goede TV-quiz toen was en nu steeds minder is, iets met kandidaten die je de winst gunt of juist totaal niet :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 18:40:52 #36
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:45:13 #37
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220960030
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:40 schreef Slobeend het volgende:
Helaas geen Studio Spaan.
Teveel buitenlandse sportrechten denk ik? De hoeveelheid Studio Sport vind ik al beangstigend en verrassend veel.

De meesterlijke drie minuten van Bertus van Buuten zijn gelukkig wel online te vinden:
Bekijk deze YouTube-video

_O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220960091
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:40 schreef Slobeend het volgende:
Helaas geen Studio Spaan.
Zaten die niet al snel bij de commercielen?
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:01:25 #39
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220960110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zaten die niet al snel bij de commercielen?
Goeie vraag, maar niet het geval. Spaan en Vermeegen zaten tot 1996 bij Veronica met Die 2 Nieuwe Koeien, daarna klapte het duo door ruzie over een overstap naar Sport7/De Mol. Vermeegen ging alleen verder bij Veronica, Spaan ging naar de VARA en maakte daar Studio Spaan.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220961895
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:40 schreef Slobeend het volgende:
Helaas geen Studio Spaan.
Ik had ook graag Pisa of Verona gezien ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220962067
Stukje gevonden met Sjef van Oekel.. "Als het ware, REEDS" met blotuh tietuh en tegen de EO. :D

https://schatkamer.beelde(...)31/van-oekel-special
  vrijdag 5 juni 2026 @ 01:39:11 #42
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220962260
Op 25 mei 1983 zond de VPRO 'Een Gebaar' uit. Een mega-allesomvattend programma rondom het volgende:

quote:
Op 16 en 17 mei 1983 is Freek de Jonge samen met Wim de Bie en Kees van Kooten de drijvende kracht achter twee theateravonden voor Amnesty International, gebaseerd op het Britse 'Secret Policeman's Ball'. Die krijgen de titel Een Gebaar: Aksie De Bevrijdende Lach. Een unieke combinatie: drie VPRO-coryfeeën en voor progressief Nederland, tesamen met de top van het Nederlandse amusement. Kees van Kooten: ‘Al die Britse komieken beconcurreerden elkaar natuurlijk, maar tijdens The Secret Policeman’s Ball werkten ze met grote eensgezindheid. Zo moeten wij het ook doen, dachten wij.’

En dus benaderen zij iedereen die er op dat moment in hun ogen toe doet in ons kleurrijke theater-amusementsland: Adèle Bloemendaal, het Willem Breuker Kollektief, Herman Brood, Django Edwards, Paul Haenen, Jeroen Henneman, Kamagurka, het Kollektief Internationale Nieuwe Scène, Fay Lovsky, Mathilde Santing, Urbanus, Herman van Veen, Joop Visser, Het Werkteater, Floor van Zutphen en vele anderen. Iedereen werkt belangeloos mee.

Onder die anderen nieuwkomers als het duo De Duo’s, bestaande uit Arjan Ederveen en Kees Prins, en een verrassende naam als André Hazes. Die weet aanvankelijk niet zo goed raad met de uitnodiging voor zo’n ‘VPRO-feestje’ met niet bepaald zijn publiek. Maar als hij hoort dat ook Herman Brood heeft toegezegd, stelt hij voor met Brood een duet te zingen. Wim de Bie: ‘We moesten het amusement wat breder aanpakken. Even alle VPRO-leden in de zaal prikkelen. Ik heb zijn optreden onlangs op plaat teruggeluisterd en meen dat ook te horen in de zaal. Hazes moet opbouwen. Aan het eind is er enorme respons, maar in het begin vindt men het raar.’

Verrassend is ook dat Doe Maar de hele avond fungeert als het orkest, waarbij het bandje een beroep kan doen op Fay Lovsky, Mathilde Santing en Floor van Zutphen als backing vocals. Om niet het verkeerde publiek (van ‘gillende meisjes’) te trekken, worden Henny Vrienten cum suis niet vermeld op het affiche.
Ooit uitgebracht op dvd maar al heel lang niet meer verkrijgbaar, nu te zien in drie lange delen: 'Een Gebaar'. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 05-06-2026 01:59:43 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 02:19:28 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220962328
Kennelijk was er een voorloper van De Wondere Wereld, Horizon. Van voor mijn tijd:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039444431
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 5 juni 2026 @ 02:57:06 #44
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220962390
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 02:19 schreef ACT-F het volgende:
Kennelijk was er een voorloper van De Wondere Wereld, Horizon. Van voor mijn tijd:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039444431
En ook een opvolger bij de EO, 'Hoe is het mogelijk' (1996). :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 07:39:19 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220962812
Zo... 1e seizoen q en q afgekeken. was erg leuk! nu door met seizoen 2
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_220963592
@ArnieAlberts weet jij waarom er maar elf afleveringen van Ik mik loreland in de schatkamer staan is dat ook een rechtenkwestie
  vrijdag 5 juni 2026 @ 10:34:08 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220964156
dat kijk je toch niet voor je plezier?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 10:39:47 #48
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220964217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:49 schreef Bpalma het volgende:
@:Arniealberts weet jij waarom er maar elf afleveringen van Ik mik loreland in de schatkamer staan is dat ook een rechtenkwestie
Omdat enkel deze uitzendingen opgenomen en geselecteerd zijn door Beeld & Geluid en haar voorloper. Als je goed kijkt zie je ook dat er van Ik Mik tevens een paar latere herhalingen bewaard zijn. Dit zijn dus bijna allemaal tv-opnames (met Zappelin-logo in beeld). Die herhalingen (uit 2002) waren in de montage ingekort: speelduur van 23+ minuten moest voor het tijdslot strak worden ingekort tot 20 minuten totaal, dus werden een paar dingetjes weggesneden.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 10:40:08 #49
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220964223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:34 schreef Maanvis het volgende:
dat kijk je toch niet voor je plezier?
Niet haten op Ik Mik Loreland, dat was jeugdsentiment ;(
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220966115
quote:
88s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet nog dat ik dit vroeger best eng vond toen ik zeven was

https://schatkamer.beelde(...)4531/dr-krankenstein

Ik weet alleen die Frankenstein nog maar nu ik stukken terug kijk blijkt het een medisch programma voor kinderen :D :D

Spannende muziekjes en monsters die worden opgesneden (dmv een rits) voor een kleine bosbeetle was het wat te spannend soms :D

Ik hoor nu ook dat de stem van het monster dezelfde acteur is als Tommie, dat heb ik toen ook niet geweten :D
Ja, ik heb als kind ook eens een willekeurige aflevering daarvan gezien die werd herhaald (de laatste, over seks) en dat was zo'n WTF-ervaring dat het me altijd is bijgebleven. :o
Die afgrijselijke monsterpop waar ze nog geslachtsdelen (worstjes en plastic borsten) aan gingen toevoegen. De dokter die het monster zomaar even doodmaakt op het eind door zijn hart door te knippen, voordat hij met een kettingzaag tekeer gaat (in mijn herinnering zaagde hij ook het monster kapot, maar dat blijkt niet zo te zijn) en dan ontploft ook het hele lab nog.
Als ik het zo terugzie is het nog steeds behoorlijk raar en griezelig en die aflevering zit nog vol met vunzige dingen ook. Hoe is dit ooit goedgekeurd als kinderprogramma?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')