Ik herinner me Macrander alleen van klokhuis. De Victorie is trouwens afschuwelijkquote:Op woensdag 3 juni 2026 00:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik wilde eigenlijk nog een lijst van bijzondere genoemde titels uit de vorige delen noemen, maar dan wordt het weer zo'n achterlijke opsomming zonder ook maar enige vorm van context. Wel zeker de moeite waard om even door de vorige delen heen te scrollen![]()
Wel meteen ook een nieuwe in de reeks van ArnieAlberts' Aanbevelingen:
De Victorie (Alle afleveringen beschikbaar).
Dit was de reeks die Zeg 'ns Aaa moest doen vergeten. Nou: vergeet het maar. Deze comedyserie uit begin 1994 is, kortgezegd... verschrikkelijk.En daar kan de cast echt niks aan doen, maar als je John Leddy naast Carry Tefsen zet, in een door Chiem van Houweninge geschreven eigen bewerking op basis van FC De Kampioenen(!), dan zak je genadeloos door het ijs. Wel bijzonder om Marjolein Macrander (Mik uit Ik Mik Loreland) eens in een andere rol te zien.
Klopt ja, heeft ze óók nog gedaan in de eerste seizoenen! Ze had ook een rol in de EO-dramaserie 'In De Praktijk', maar daar wil ik later nog even wat uitgebreider bij stilstaan. Absoluut een kijktip waard, vraag maar aan @PeterKelderquote:Op woensdag 3 juni 2026 00:53 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ik herinner me Macrander alleen van klokhuis. De Victorie is trouwens afschuwelijk
Check de Appelgaard ook even.quote:Op woensdag 3 juni 2026 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ga wat series terugkijken die ik vroeger gezien heb. Ik was te jong om ze goed te kunnen volgen. Maar mijn ouders vonden ze mooi:
Armoede, Het wassende water en De stille kracht. Allemaal gebaseerd op romans.
Wellicht ook De Weg uitproberen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ga wat series terugkijken die ik vroeger gezien heb. Ik was te jong om ze goed te kunnen volgen. Maar mijn ouders vonden ze mooi:
Armoede, Het wassende water en De stille kracht. Allemaal gebaseerd op romans.
Wauw. In deze ruwe opname van volgens mij een item uit TROS Aktua loopt Wibo van der Linden even helemaal leeg in positieve zin over Het geheim van Vredenhof. Als slager keurde hij zijn eigen vlees, want hij had zelf die serie geschreven.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ook de oude series die je vroeger zelf spannend vond, moet je niet altijd terugkijken. Die fout heb ik eens gemaakt met Het Geheim Van Vredehof.
Tja het was toen ook slomer, heeft niet perse met social media te maken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Ik merk wel dat social media mij wel heeft aangetast.
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Zat naar doet ie 't of doet ie 't niet te kijken, en na 5min had ik al zoiets van ok gaat er nog wat gebeuren of wat?
Ik mis wel een pagina op de schatkamer site waar gewoon lijsten met klikbare namen opstaat van alles wat ze hosten.
Dus @:ArnieAlberts van mij mag je wel een samenvatting met leuke series maken
Ik heb exact hetzelfde, raar hoe dat werkt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Veel oude series zijn me te sloom, en ik kan de rust niet vinden om er gewoon voor te gaan zitten, hoe goed ze ook zijn.
Mis ook een lijst met toegevoegde content aangezien ze nog steeds aan het aanvullen zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Zat naar doet ie 't of doet ie 't niet te kijken, en na 5min had ik al zoiets van ok gaat er nog wat gebeuren of wat?
Ik mis wel een pagina op de schatkamer site waar gewoon lijsten met klikbare namen opstaat van alles wat ze hosten.
Dus @:ArnieAlberts van mij mag je wel een samenvatting met leuke series maken
Avondvullende spelshows waarbij van elke deelnemer de hobby’s en interesses breed worden uitgemetenquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:38 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja het was toen ook slomer, heeft niet perse met social media te maken.
Alleen al de intro’s van sommige shows en series duren 2 minuten.
Dat eindeloze introduceren van gasten in quizjes was destijds ook al wel irritant, maar nu inderdaad erg tenenkrommend. Alsof de kijker alle achtergronden moet weten van kandidaten die met een broodrooster of een paar honderd euro naar huis gaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
En na de uitgebreide introducties gaan we eerst nog kijken naar een 10 minuten lang durend stuk van het showballet.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat eindeloze introduceren van gasten in quizjes was destijds ook al wel irritant, maar nu inderdaad erg tenenkrommend. Alsof de kijker alle achtergronden moet weten van kandidaten die met een broodrooster of een paar honderd euro naar huis gaan.
Ik vond De Weg erg goed, zelfs nu nog. (vroeger kennelijk gemist) Andre van den Heuvel was wel een geweldige acteur, het script was ook goed geschreven, alleen vond ik Sjoerd Pleysier als 18-jarige met een kalend hoofd niet echt overtuigend..quote:Op woensdag 3 juni 2026 01:17 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wellicht ook De Weg uitproberen?
Maar de comeback van de Staatsloterijshow voelt weer te haastig en vluchtig.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Avondvullende spelshows waarbij van elke deelnemer de hobby's en interesses breed worden uitgemeten![]()
Ik kan er ook niet meer naar kijken.
Sowieso waren leaders veel beter in die tijden. Gespeeld door een echt orkest. Metropole Orkest vaak.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:01 schreef Shii het volgende:
Ik keek vroeger graag mee met m'n ouders naar De Fabriek. De begintune geeft me nog steeds kippenvel en dat gevoel van toen.
Daar was vroeger ook veel geld voor net als al die eenmalige decors. Maar goed toen waren er ook maar een handjevol programma’squote:Op woensdag 3 juni 2026 14:40 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Sowieso waren leaders veel beter in die tijden. Gespeeld door een echt orkest. Metropole Orkest vaak.
Uberhaupt decors met heel veel verschillende stukken en hoge trappen en zo.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Daar was vroeger ook veel geld voor net als al die eenmalige decors. Maar goed toen waren er ook maar een handjevol programma's
Ik wilde ook een keer in die bak springenquote:Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef Remco het volgende:
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |