abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220982203
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ah ja, bomen en bielzen ertegenover komen overeen. Keurig keurig. Ik heb door die buurt gezocht maar iets te vlug erlangs geskipt denk ik.

Thanks. Toch wel leuk om te zien hoe dat zich dan heeft ontwikkeld.
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Boh, goede tip _O_ _O_
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
pi_220982242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef Remco het volgende:
Geef nooit op met Peter Jan Rens is nog wel bijna helemaal zoals ik het in gedachte had. Erg leuk om weer eens te zien. Was alleen kwijt dat de daadwerkelijke wensen van de kinderen bijna altijd een soort skeches waren met de kinderen als acteur.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029259431
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:12 #103
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220982293
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Het huisnummer was te zien in de uitzending. Dat hielp wel.
[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 7 juni 2026 @ 21:31:50 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982297
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Bromet is ruim 30 jaar later nog steeds bezig. Maakt een docu over een buurt in mijn stad Den Helder.
"Filmt u hier al lang?"
:D :D :D :D
  zondag 7 juni 2026 @ 21:55:52 #105
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220982459
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:22 schreef Benny het volgende:

[..]
Grappig. Ik was er stellig van overtuigd dat het een RTL4-programma was. Geen idee waarom.
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
pi_220982503
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door Dutch_view op 08-06-2026 00:49:15 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 22:05:22 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220982508
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het is na een paar jaar op RTL4 verder gegaan.
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
pi_220983085
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
  maandag 8 juni 2026 @ 01:20:31 #109
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983255
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Werd hij niet genadeloos neergesabeld omdat ie naar "de commerciëlen" ging? Net als Spijkerman?
Nope. Viel bij hem wel mee. Zijn overstap in 1993 was redelijk algemeen te noemen. Het format van 'Doet ie 't of doet ie 't niet' stierf er wel echt een roemloze dood, dat bleven ze maar aanpassen en aan sleutelen.

Vanavond op de Schatkamer de eerste aflevering van reeks 92-93 gekeken. Dat was echt het beste amusementsprogramma van de Nederlandse TV, en misschien serieus beter dan de Staatsloterijshow. Zelfs anno 2026 zit daar nog bakken snelheid in. Even 2 minuutjes kandidaten introduceren, kort praatje, en hup aan de slag. Grote spellen, leuke gasten, optredentje van een gast met een klein balletje (de destijdse doorontwikkeling van een 'showblok') en hup, vlammen. Een finale met serieus spanning, alles of niets, en afronden.

Mees-ter-lijk. Doodzonde dat Peter Jan Rens zo'n mentale klap heeft gekregen sinds 2004.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220983263
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:49 schreef Firuze60 het volgende:
Hier keek ik ook altijd graag naar, taalspelletjes tussen Belgie en Nederland, Tien voor Taal

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029157831
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
  maandag 8 juni 2026 @ 02:12:11 #111
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220983283
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 01:26 schreef Niels_ het volgende:

[..]
Quizzen vind ik ook leuk om terug te zien. Ik heb net een paar van de allereerste afleveringen van Met Het Mes op Tafel uit 1997 gezien. Joost Prinsen die alles nog uitvoerig uitlegt en veel meer interactie ook tussen hem en de kandidaten én tussen de kandidaten onderling dan nu. Tegenwoordig stelt Sjoerd (overigens een uitstekende presentator verder) af en toe obligate korte vraagjes over het werk/de hobby's van de kandidaten en dat is het dan.

En Joost die zingt blijft natuurlijk ook altijd goed.
Zoals ik eerder hierboven al aanhaalde:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 01:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Deze net zitten kijken. Héle misplaatste leader inderdaad, kende ik helemaal niet :D Also: wat een vréselijke kandidate zit ertussen, mijn god :') Dat is precies wat een goede TV-quiz toen was en nu steeds minder is, iets met kandidaten die je de winst gunt of juist totaal niet :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 8 juni 2026 @ 03:13:24 #112
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220983311
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220984286
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2026 03:13 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Zat ie ertegenaan ja?! Dan heb ik net ff te vroeg weggezapt vanmiddag _O-
Ja helemaal op t einde van de aflevering :P
  maandag 8 juni 2026 @ 10:17:24 #114
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220984426
Gisteren nog even Megabrein gekeken, de Nederlandse variant van Mastermind gepresenteerd door Erik van Muiswinkel. Da's toch een ander niveautje dan willekeurig welke quiz bij de commerciëlen.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220984487
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:03 schreef Maanvis het volgende:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039793431

Item vanaf 10:50

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 08-06-2026 16:16:00 ]
  maandag 8 juni 2026 @ 10:30:33 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220984554
quote:
dank!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juni 2026 @ 13:01:03 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220985366
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
De serie Buren van toen kijkt ook lekker weg. Iedereen lijkt ook gewoon te praten voor de camera, toen was privacy nog niet zo'n ding volgens mij.
Huisnummers en naamplaatjes op woningen gewoon vol in beeld :P

Al kijk ik nu naar een aflevering waarbij de buurvrouw niet in beeld wil. Bromet lost het creatief op door een vierkant "picture in picture" beeld over de vrouw te plakken :D
Zat waarschijnlijk in zijn digitale trukendoos. :7
Oh en op t einde ramt de buurman nog even tegen de auto van de buurvrouw aan _O-

Buren was altijd brilliant

Woon u hier al lang?
- al 10 jaar
10 jaar?
- Ja, naast deze kutburen
Kutburen?

etc etc meestal herhaalt hij gewoon ff kort wat ze zeggen
  maandag 8 juni 2026 @ 13:12:39 #118
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985415
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:13 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Altijd bijzonder om te zien hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken en die droge Frans Bromet het vuurtje nog verder opstookt.
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geīmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 8 juni 2026 @ 13:31:13 #119
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220985621
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:12 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Die aflevering over de Poolse tuinkabouterhandel in Dorst met de geīmporteerde Poolse dames was echt te bizar om te kunnen bedenken _O-
linkje? :)
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 8 juni 2026 @ 13:32:26 #120
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220985637
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:31 schreef pmponer het volgende:

[..]
linkje? :)
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 8 juni 2026 @ 14:26:31 #121
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Wat een droogkloot die Bromet _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220986046
Deze aflevering van Buren in Kerkrade is denk ik ook een klassiekertje :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029470631

quote:
Een gezin en hun buurman in Kerkrade beschuldigen elkaar over en weer van geluidsoverlast.
Het lijkt bijna Van Kooten en de Bie :7

Mocht buren op tv zijn geweest in tijde van Twitter en Fok, dan had je denk ik heel veel reacties gehad op iedere uitzending :P
  maandag 8 juni 2026 @ 14:52:03 #123
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986146
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
In 2008 stond het er nog vol met tuinbeelden: https://maps.app.goo.gl/KXfs6cCJuLLZf6oY8 Het huis van de buurman ook: https://maps.app.goo.gl/GyCQBHWkMBi3YJF3A
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2026 @ 15:43:23 #124
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220986466
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220986702
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Als je het nu terugkijkt zie je pas echt hoe zuigerig het allemaal was.

En wat kon Weesie toch absoluut niet presenteren. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')