abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2026 @ 14:26:31 #121
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Wat een droogkloot die Bromet _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220986046
Deze aflevering van Buren in Kerkrade is denk ik ook een klassiekertje :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029470631

quote:
Een gezin en hun buurman in Kerkrade beschuldigen elkaar over en weer van geluidsoverlast.
Het lijkt bijna Van Kooten en de Bie :7

Mocht buren op tv zijn geweest in tijde van Twitter en Fok, dan had je denk ik heel veel reacties gehad op iedere uitzending :P
  maandag 8 juni 2026 @ 14:52:03 #123
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220986146
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
In 2008 stond het er nog vol met tuinbeelden: https://maps.app.goo.gl/KXfs6cCJuLLZf6oY8 Het huis van de buurman ook: https://maps.app.goo.gl/GyCQBHWkMBi3YJF3A
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2026 @ 15:43:23 #124
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220986466
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220986702
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Als je het nu terugkijkt zie je pas echt hoe zuigerig het allemaal was.

En wat kon Weesie toch absoluut niet presenteren. _O-
  maandag 8 juni 2026 @ 17:53:03 #126
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220987010
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy

[ Bericht 0% gewijzigd door spapaars op 08-06-2026 19:57:19 ]
pi_220987060
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegensspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
quote:
Comedy over de lotgevallen van de cynische, bejaarde Fred Schuit, gespeeld door Rijk de Gooijer. Deze 'Nederlandse Archie Bunker' heeft op alles en iedereen commentaar en maakt ruzie met wie er op zijn pad komt. Iedereen moet het bij hem ontgelden: gehandicapten, politici, werklozen, vrouwen, Limburgers, homo's, buitenlanders, ja zelfs zanger Rob de Nijs.

Drama om te lachen
De VARA-serie 'In voor en tegenspoed' is een remake van de serie 'Met goed fatsoen' van Johnny Speight, de schrijver van 'Archie Bunker'; de KRO durft deze serie in 1976 niet uit te zenden.
In 1991 vragen vooraf enkele journalisten zich af of de kijker wellicht geschokt zal reageren op de harde 'grappen'. Dat blijkt mee te vallen: het is dan wel geen echte comedy, maar toch wel "drama om te lachen".
Grappig, want Archie Bunker vond ik toen enorm komisch en nu nog steeds (op youtube veel te vinden van die serie). Terwijl ik ooit een paar afleveringen van deze serie keek en er geen bal aan vond.
pi_220987563
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]
Grappig, want Archie Bunker vond ik toen enorm komisch en nu nog steeds (op youtube veel te vinden van die serie). Terwijl ik ooit een paar afleveringen van deze serie keek en er geen bal aan vond.
Dat is omdat de informatie die Beeld & Geluid erbij heeft gezet maar ten dele klopt.

In Voor- en Tegenspoed is een remake van In Sickness and in Health, de tweede spin-off van het origineel Till Death Do Us Part, de Engelse comedyserie van Johnny Speight die in de jaren 70 door Norman Lear voor Amerika is bewerkt tot All In The Family. Het personage Fred Schuit is zodoende gebaseerd op het Engelse personage Alf Garnett en niet zozeer op de Amerikaanse variant Archie Bunker.

De serie Met Goed Fatsoen (die in dat tekstje genoemd wordt) is speciaal door Johnny Speight geschreven voor Nederland en opgenomen in 1975 voor de KRO, waarin Rijk eenzelfde type speelde gebaseerd op Alf Garnett, maar daar Jan van Dijk geheten. Maar door antisemitische uitspraken die door dat karakter in de serie werden gedaan kreeg de KRO koudwatervrees en hebben ze de serie uiteindelijk geschrapt zonder uit te zenden. Ergens heb ik het idee dat Speight die scripts uiteindelijk in Engeland heeft gebruikt voor de éérste Engelse spin-off Till Death... uit 1981, maar zekerheid heb ik niet.

En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220987987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
Jammer dat hier niet alles op staat. Eigenlijk best raadselachtig.
Op YT vind je veel meer afleveringen, ook in prima kwaliteit.
pi_220988148
quote:
En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Van die serie kan ik niks vinden.
pi_220988164
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 19:11 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat is omdat de informatie die Beeld & Geluid erbij heeft gezet maar ten dele klopt.

In Voor- en Tegenspoed is een remake van In Sickness and in Health, de tweede spin-off van het origineel Till Death Do Us Part, de Engelse comedyserie van Johnny Speight die in de jaren 70 door Norman Lear voor Amerika is bewerkt tot All In The Family. Het personage Fred Schuit is zodoende gebaseerd op het Engelse personage Alf Garnett en niet zozeer op de Amerikaanse variant Archie Bunker.

De serie Met Goed Fatsoen (die in dat tekstje genoemd wordt) is speciaal door Johnny Speight geschreven voor Nederland en opgenomen in 1975 voor de KRO, waarin Rijk eenzelfde type speelde gebaseerd op Alf Garnett, maar daar Jan van Dijk geheten. Maar door antisemitische uitspraken die door dat karakter in de serie werden gedaan kreeg de KRO koudwatervrees en hebben ze de serie uiteindelijk geschrapt zonder uit te zenden. Ergens heb ik het idee dat Speight die scripts uiteindelijk in Engeland heeft gebruikt voor de éérste Engelse spin-off Till Death... uit 1981, maar zekerheid heb ik niet.

En om het helemaal rond te maken: in Nederland is er óók een remake geweest van Till Death Do Us Part met de zéér originele titel Tot de Dood ons Scheidt, waarvan door de KRO drie series zijn gemaakt tussen 1969 en 1971 met Hans Tiemeyer in de rol van Herman Hanekam. En ja, dat was dus nog vóór All In The Family :D
Dat doet me denken aan het Britse Steptoe and Son, wat bij ons in de jaren 60 Stiefbeen en Zoon (ook te zien op de Schatkamer) werd en zelfs de eerste Televizierring won. Later kwam er in Amerika een geweldige adaptie van Steptoe and Son onder de naam Sanford & Son.
pi_220990784
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
In voor- en tegenspoed.
Met Rijk de Gooijer als mopperaar Fred Schuit.
https://schatkamer.beelde(...)en-tegenspoed-comedy
Een soort voorloper, tenminste zo beschouw ik het, de jaren 80 serie "De brekers"
https://schatkamer.beelde(...)021442931/de-brekers

Met een geweldige cast overigens Rijk de Gooyer, Adèle Bloemendaal, Johnny Kraaykamp en Sacco van der Made

[ Bericht 5% gewijzigd door Dutch_view op 08-06-2026 23:43:01 ]
pi_220990816
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:37 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Een soort voorloper, tenminste zo beschouw ik het, de jaren 80 serie "De brekers"
https://schatkamer.beelde(...)021442931/de-brekers

Met een geweldige cast overigens Rijk de Gooyer, Adèle Bloemendaal, Johnny Kraaykamp en Sacco van der Made
Oh, die heb ik gemist, zo even teruggekeken of ik vond er toen geen bal aan, kan ook.

Deze serie vond ik wel heel grappig. Vreemde praktijken uit 1990. Met oa Gerard Cox en Joke Bruijs.. O+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029210931

[ Bericht 3% gewijzigd door Firuze60 op 09-06-2026 00:14:23 ]
  dinsdag 9 juni 2026 @ 03:16:38 #134
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220990934
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, die heb ik gemist, zo even teruggekeken of ik vond er toen geen bal aan, kan ook.

Deze serie vond ik wel heel grappig. Vreemde praktijken uit 1990. Met oa Gerard Cox en Joke Bruijs.. O+

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029210931
Begin dan meteen goed en bij het begin! Vreemde Praktijken is namelijk een spin-off van DRIE RECHT, EEN AVERECHT :D

Ik sta ervan te kijken, afgelopen maand stonden deze er nog niet op :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 05:39:11 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220990997
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
Alle 625(!) afleveringen van Pownews staan er trouwens ook op.
Wat is dominque weesie een lelijke man
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 06:16:38 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220991041
is er al ergens een plek waar je kan zien welke nieuwe programma's er toegevoegd zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 07:33:16 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220991195
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029287231

is q en q seizoen 2 nog wel beschikbaar?

ik krijg: "Helaas, vanwege licentiebeperkingen kun je dit materiaal niet afspelen in jouw regio.
Deze video is alleen binnen Nederland afspeelbaar."
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 08:29:14 #138
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220991339
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 07:33 schreef Maanvis het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029287231

is q en q seizoen 2 nog wel beschikbaar?

ik krijg: "Helaas, vanwege licentiebeperkingen kun je dit materiaal niet afspelen in jouw regio.
Deze video is alleen binnen Nederland afspeelbaar."
Site glitched 'm een beetje, had er gister ook veelvuldig last van. Na vernieuwen pagina was dat weg.

Geen pagina voor of er 'nieuwe programma's beschikbaar zijn'.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220991647
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:39 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Als je het nu terugkijkt zie je pas echt hoe zuigerig het allemaal was.

En wat kon Weesie toch absoluut niet presenteren. _O-
Maakt het ook uit, hij is inmiddels ook een graaier geworden met gesubsidieerd miljoenen op de bank
pi_220991655
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:32 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029469731

Twee buren in Dorst verkopen allebei tuinkabouters. De ene buurman haalt deze kabouters uit Polen, waarvandaan hij ook twee vrouwen heeft meegenomen. Met één van die vrouwen is hij getrouwd en de ander woont bij zijn buurman. De relatie van de eerste buurman werd echter niet wat hij ervan verwachtte zodat de Poolse vrouw nu haar toevlucht heeft gezocht bij de tweede buurman. Stof tot conflict.
Tragikomischer dan dit wordt het niet.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 09:46:01 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220992030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 08:29 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Site glitched 'm een beetje, had er gister ook veelvuldig last van. Na vernieuwen pagina was dat weg.

Geen pagina voor of er 'nieuwe programma's beschikbaar zijn'.
dank
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 09:54:16 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220992103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:17 schreef 111210 het volgende:

[..]
Maakt het ook uit, hij is inmiddels ook een graaier geworden met gesubsidieerd miljoenen op de bank
Subsidies
Schandalig dat ze er zijn, maar je bent gek als je ze niet gebruikt
pi_220992162
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Van die serie kan ik niks vinden.
Klopt. Op één fragment na (wat niet afspeelbaar is in de Schatkamer) lijkt er van die serie niks bewaard te zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220993524
Wie kent nog het late night Call TV programma Nachtsuite ?

Bekijk deze YouTube-video

Wim de Bie had daar een parodie op gemaakt. Nachcreme :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060041938631
  dinsdag 9 juni 2026 @ 13:43:01 #145
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220994090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 03:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Begin dan meteen goed en bij het begin! Vreemde Praktijken is namelijk een spin-off van DRIE RECHT, EEN AVERECHT :D

Ik sta ervan te kijken, afgelopen maand stonden deze er nog niet op :D
Ik heb 3 recht.. in de 1e week al gevonden
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 13:49:22 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220994113
Na De Brekers hadden we nog 1 seizoen
https://schatkamer.beelde(...)443331/beppie-comedy
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220994760
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:11 schreef WethouderHekking het volgende:
Wie kent nog het late night Call TV programma Nachtsuite ?

Bekijk deze YouTube-video

Wim de Bie had daar een parodie op gemaakt. Nachcreme :

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060041938631
Wat je van het programma vindt varieert, maar Christine is wel goed in haar vak van dit soort zaken aan elkaar praten.

Daarbij, mee kunnen luisteren met erotische gesprekken zonder dat degenen die praten dat weten. Yeah right :')
pi_220995633
Nog een leuke vondst. Kennen we Taxi nog met Maarten Spanjer? Let's go! https://schatkamer.beelde(...)608030021455131/taxi
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:12:49 #149
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220995672
Het is ook leuk dat je nieuwsberichten kunt zoeken op jaartallen, bijvoorbeeld je geboortejaar.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:16:17 #150
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220995698
In het eerste jaar van De Avondspits moest je je na het nieuws eerst nog hier een paar minuten doorheen werken

https://schatkamer.beelde(...)8645631/vacaturebank
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:20:23 #151
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220995737
Polygoon was toch film voor de bioscopen?
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=polygoon
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:23:14 #152
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220995765
Opvallend dat van VPRO's Reiziger In Muziek bijna alle afleveringen erop staan, maar van opvolger Vrije Geluiden geen minuut.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:45:11 #153
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220996447
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:24 schreef Eightyone het volgende:
Ik heb het net niet bewust meegemaakt, maar hoorde een uur lange terugblik in de 50 Jaar 3FM-reeks. Het klonk iig zeer bewerkelijk.
Ohja, hier wilde ik nog op terugkomen, Peter heeft een website waar je best veel afleveringen van Het Weeshuis en Breakfast Club kunt terugluisteren.

https://petervanbruggen.nl/
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:56:58 #154
436222 Japepk
Padvinder
pi_220996534
Wel frappant dat de nieuwe seizoenen van 't Schaep (met Loes Luca en Pierre Bokma) er niet op staan
't Echte en 't ware!
pi_220996733
Uit 1975, na minuut 11 Bas en Aad Crockson met hun vrouwen

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060043461231

:D

En ook n aanrader

Over Bassie en Adriaan parfum, Bassie en Adriaan worst (quote Bassie : "mijn vrouw is er al 40 jaar gek op" :+ ) en over hun criminele halfbroer

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050041059231

Toch nog best veel materiaal over B&A in de Schatkamer ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220996745
En je kunt ook de Crocksons zien in de tv shows van Rudi Carrell _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 9 juni 2026 @ 20:45:41 #157
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220996884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ohja, hier wilde ik nog op terugkomen, Peter heeft een website waar je best veel afleveringen van Het Weeshuis en Breakfast Club kunt terugluisteren.

https://petervanbruggen.nl/
Gokje: Peter verveelde zich een beetje. :+
pi_220997310
Valt me wel op dat er zo weinig radio op staat, ja heel veel van De Avondspits maar ik probeer oude programma's van Hilversum 3/Radio 3 te zoeken maar die zijn heel lastig te vinden, zelfs niet op zendernaam. Je moet echt de programmatitel weten en die weet ik ook niet vaak. Het zoeken mag daarom wel wat makkelijker gemaakt worden zodat je op radiozender Radio/Hilversum 1, 3 etc. kunt zoeken.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 21:56:02 #159
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220997355


[ Bericht 29% gewijzigd door Eightyone op 10-06-2026 16:53:16 ]
pi_220997371
Al die radioprogramma's van Veronica zijn niet te vinden uit de publieke omroep tijd.
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')