abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:20:23 #151
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220995737
Polygoon was toch film voor de bioscopen?
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=polygoon
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:23:14 #152
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220995765
Opvallend dat van VPRO's Reiziger In Muziek bijna alle afleveringen erop staan, maar van opvolger Vrije Geluiden geen minuut.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:45:11 #153
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220996447
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:24 schreef Eightyone het volgende:
Ik heb het net niet bewust meegemaakt, maar hoorde een uur lange terugblik in de 50 Jaar 3FM-reeks. Het klonk iig zeer bewerkelijk.
Ohja, hier wilde ik nog op terugkomen, Peter heeft een website waar je best veel afleveringen van Het Weeshuis en Breakfast Club kunt terugluisteren.

https://petervanbruggen.nl/
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:56:58 #154
436222 Japepk
Padvinder
pi_220996534
Wel frappant dat de nieuwe seizoenen van 't Schaep (met Loes Luca en Pierre Bokma) er niet op staan
't Echte en 't ware!
pi_220996733
Uit 1975, na minuut 11 Bas en Aad Crockson met hun vrouwen

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060043461231

:D

En ook n aanrader

Over Bassie en Adriaan parfum, Bassie en Adriaan worst (quote Bassie : "mijn vrouw is er al 40 jaar gek op" :+ ) en over hun criminele halfbroer

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050041059231

Toch nog best veel materiaal over B&A in de Schatkamer ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220996745
En je kunt ook de Crocksons zien in de tv shows van Rudi Carrell _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 9 juni 2026 @ 20:45:41 #157
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220996884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ohja, hier wilde ik nog op terugkomen, Peter heeft een website waar je best veel afleveringen van Het Weeshuis en Breakfast Club kunt terugluisteren.

https://petervanbruggen.nl/
Gokje: Peter verveelde zich een beetje. :+
pi_220997310
Valt me wel op dat er zo weinig radio op staat, ja heel veel van De Avondspits maar ik probeer oude programma's van Hilversum 3/Radio 3 te zoeken maar die zijn heel lastig te vinden, zelfs niet op zendernaam. Je moet echt de programmatitel weten en die weet ik ook niet vaak. Het zoeken mag daarom wel wat makkelijker gemaakt worden zodat je op radiozender Radio/Hilversum 1, 3 etc. kunt zoeken.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 21:56:02 #159
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220997355


[ Bericht 29% gewijzigd door Eightyone op 10-06-2026 16:53:16 ]
pi_220997371
Al die radioprogramma's van Veronica zijn niet te vinden uit de publieke omroep tijd.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 22:06:50 #161
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220997427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:59 schreef freaky40 het volgende:
Al die radioprogramma's van Veronica zijn niet te vinden uit de publieke omroep tijd.
Idd jammer.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eightyone op 10-06-2026 04:02:24 (Overbodig) ]
pi_220998048
Ik heb De Fabriek afgekeken. Genoten!

Heerlijk die serie met die tijdsgeest van toen. Zo ouderwets. Waarin de vrouwen nog huisvrouwen waren en er overal gerookt werd. Maar het heeft me toch even teruggebracht naar m'n jeugd. Alhoewel ik er nu natuurlijk anders naar gekeken heb dan toen. Maar ik voelde me weer even een kind lekker bij m'n ouders op de bank. Mooie herinneringen om te koesteren. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe serie waarmee ik weer wat nostalgische gevoelens kan koesteren.
pi_220998074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:03 schreef Shii het volgende:
Ik heb De Fabriek afgekeken. Genoten!

Heerlijk die serie met die tijdsgeest van toen. Zo ouderwets. Waarin de vrouwen nog huisvrouwen waren en er overal gerookt werd. Maar het heeft me toch even teruggebracht naar m'n jeugd. Alhoewel ik er nu natuurlijk anders naar gekeken heb dan toen. Maar ik voelde me weer even een kind lekker bij m'n ouders op de bank. Mooie herinneringen om te koesteren. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe serie waarmee ik weer wat nostalgische gevoelens kan koesteren.
De weg ook gezien? Beetje dezelfde sfeer, serie is uit 1983 maar speelde zich af van begin tot eind jaren'60.
pi_220998080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De weg ook gezien? Beetje dezelfde sfeer, serie is uit 1983 maar speelde zich af van begin tot eind jaren'60.
Klinkt wel vaag bekend. Ik ga die opzoeken. Dank voor de tip! ^O^
  woensdag 10 juni 2026 @ 00:39:16 #165
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220998114
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:50 schreef freaky40 het volgende:
Valt me wel op dat er zo weinig radio op staat, ja heel veel van De Avondspits maar ik probeer oude programma's van Hilversum 3/Radio 3 te zoeken maar die zijn heel lastig te vinden, zelfs niet op zendernaam. Je moet echt de programmatitel weten en die weet ik ook niet vaak. Het zoeken mag daarom wel wat makkelijker gemaakt worden zodat je op radiozender Radio/Hilversum 1, 3 etc. kunt zoeken.
Paar grote problemen die daaraan hangen:
- Veronica. Bijna alles van Veronica staat níet online. Er is zoveel gedoe rondom die rechten dat ze er niet aan toekwamen dat uit de war te krijgen.
- Popmuziek. Heel kut wat ik nu ga zeggen, maar populaire programma's rondom popmuziek zijn echt ronduit vies-slecht vertegenwoordigd in de archieven opzich. Puur omdat ze destijds niet tot nauwelijks werden geselecteerd om bewaard te worden door de archieven.
- Zoekfunctie. Je zei het al, je moet maar net weten wat je zoekt. Gebruik dan ook de filters! Knal 'm op TYPE- AUDIO, en typ de naam van een dj in. Selecteer dan ook die naam die onder de zoekbalk verschijnt. Dan schiet het al op. :*
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 10 juni 2026 @ 00:40:57 #166
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220998116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:03 schreef Shii het volgende:
Ik heb De Fabriek afgekeken. Genoten!

Heerlijk die serie met die tijdsgeest van toen. Zo ouderwets. Waarin de vrouwen nog huisvrouwen waren en er overal gerookt werd. Maar het heeft me toch even teruggebracht naar m'n jeugd. Alhoewel ik er nu natuurlijk anders naar gekeken heb dan toen. Maar ik voelde me weer even een kind lekker bij m'n ouders op de bank. Mooie herinneringen om te koesteren. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe serie waarmee ik weer wat nostalgische gevoelens kan koesteren.
De opvolgers, Herenstraat 10 en Dossier Verhulst! O+

Toevallig genoeg ben ik ook begonnen aan De Fabriek. Nooit geweten dat het maar 13 afleveringen totaal had (de dvd-boxen die in 2004 uitkwamen zijn twee van de weinigen die ik destijds volledig gemist heb - aflevering 1 had nog audiocommentaar met Rudi Falkenhagen en Diana Dobbelman; was echt heel kort voor het overlijden van Falkenhagen). O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220998120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:40 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De opvolgers, Herenstraat 10 en Dossier Verhulst! O+

Toevallig genoeg ben ik ook begonnen aan De Fabriek. Nooit geweten dat het maar 13 afleveringen totaal had (de dvd-boxen die in 2004 uitkwamen zijn twee van de weinigen die ik destijds volledig gemist heb - aflevering 1 had nog audiocommentaar met Rudi Falkenhagen en Diana Dobbelman; was echt heel kort voor het overlijden van Falkenhagen). O+
Oh ja Herenstraat 10 zegt me zeker wat en Dossier Verhulst ga ik ook opzoeken. ^O^

Wat ik al eerder hier gepost had, die muziek van De Fabriek, dat geeft me nog iedere keer die chills van toen. Veel acteurs van toen die er niet meer zijn. ;( Een jonge Maarten Spanjer is ook wel weer eens leuk om te zien.
pi_220998129
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 10 juni 2026 @ 01:07:02 #169
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220998133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
Nee, gaat niet snel gebeuren.

Er is goddomme meer in het leven dan Onderweg Naar Morgen :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220998144
Ik ben wat teleurgesteld in wat er aan nieuws en actualiteiten beschikbaar is.
Nauwelijks journaaluitzendingen uit de jaren ‘70 en ‘80, alleen de ‘inlassen’ met reportages. Niet de rest van de uitzendingen om deze context te geven. Ook ontbreken uitzendingen van radio-actualiteitenrubrieken.

In diverse artikelen over de Schatkamer gaat het over een Jeugdjournaal-redacteur die jarenlang de uitzendingen had opgenomen en de banden heeft gedoneerd… maar die uitzendingen lijken niet beschikbaar. Ook hier alleen inlassen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:13:26 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220998764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
Spijkerhoek moet er ook maar op
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:33:19 #172
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220998862
Ik heb de serie Man Alleen teruggekeken. Werd destijds maandelijks op de zaterdagavond uitgezonden door de VARA. Kreeg er wel eens iets van mee omdat ik langer op mocht blijven en kende die meneer van Sesamstraat (Piet Hendriks).

Kijkt net zo lekker weg als Mensen zoals jij en ik, waarbij er ook wat muziek en vormgeving hetzelfde is.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:37:35 #173
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220998889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:56 schreef freaky40 het volgende:
Toch hoop ik echt nog op alles van Onderweg naar Morgen en later ONM in de Schatkamer aan te treffen binnenkort. Dit soort dingen horen terug te kijken te zijn ook omdat het de eerste soap was op de publieke omroep en dus toch een momentum. Die rechten moeten gewoon geregeld worden.
onderweg naar morgen werd toch op RTL4 uitgezonden?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:38:38 #174
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220998905
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:37 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
onderweg naar morgen werd toch op RTL4 uitgezonden?
Nee, GTST was RTL, ONM Veronica en Goudkust SBS
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:26:44 #175
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220999480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Nee, GTST was RTL, ONM Veronica en Goudkust SBS
ohja rtl had natuurlijk gtst, nooit geweten dat onm begonnen was op de TROS
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')