abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220938087
https://nos.nl/artikel/26(...)r-ye-tegen-te-houden

quote:
Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst rapper Ye tegen te houden
Het Centraal Joods Overleg (CJO) spant een kort geding aan om een inreisverbod aan de Amerikaanse rapper Ye af te dwingen. De rapper treedt zaterdag en maandag op in de Gelredome in Arnhem.

Het CJO vindt dat de openbare orde in het geding komt met de komst van Ye. Zijn optredens leiden volgens CJO-voorzitter Chanan Hertzberger tot een gevoel van onveiligheid, met name onder Joodse Nederlanders.

Ye deed meermaals antisemitische uitspraken op onder meer X en in songteksten. Zo bracht hij een nummer uit genaamd Heil Hitler en verkocht de artiest T-shirts met hakenkruizen in zijn webshop. Ook noemde hij zichzelf een nazi. Volgens de rapper zelf waren die uitlatingen het gevolg van een psychiatrische stoornis.

Onwenselijk en grievend
Vorige week zei minister Van den Brink van Asiel en Migratie al dat er geen gegronde reden is om Ye geen toegang tot Nederland te verlenen. De rapper werd eerder geweerd uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Zwitserland, Polen en Italië. Van den Brink stelde dat hij de uitlatingen van Ye "natuurlijk ten zeerste" veroordeelt, maar hij zegt dat er geen aanwijzingen zijn voor redenen om hem te weren.

Het kabinet vindt de uitspraken van Ye "onwenselijk en grievend", maar dat is volgens het ministerie geen reden om hem de toegang tot Nederland te ontzeggen.

Van den Brink zegt dat Nederland zich bovendien aan het Schengenverdrag moet houden. Daarin staat dat personen zich vrij moeten kunnen bewegen binnen 29 Europese landen.

Openbare orde
Ook de gemeente Arnhem weigert de rapper niet op grond van zijn uitspraken en heeft een vergunning verleend aan het Gelredome voor de concerten. Burgemeester Marcouch zei dat hij de uitspraken van de 48-jarige rapper verwerpelijk en "moreel en mogelijk juridisch volstrekt afkeurenswaardig" vindt, maar stelt dat hij als burgemeester moet kijken naar zaken als openbare orde en nationale veiligheid. En wat hem betreft zijn deze zaken rond het concert goed geregeld.

De Italiaanse regio Emilia-Romagna ziet dat anders. Die schrapte een optreden van Ye omdat gevreesd wordt voor verstoring van de openbare orde.

Kabinet blijft bij mening
Het CJO had het ministerie tot vanmiddag 15.00 uur de tijd gegeven om terug te komen van het besluit om Ye geen inreisverbod op te leggen. Maar het kabinet blijft bij het eerdere oordeel.
Zeer slecht besluit van het kabinet. Ye heeft rode lijnen overschreden.
Geen plek in Nederland voor jodenhaat en mensen die met hakenkruizen rondlopen. :N
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220938156
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
pi_220938204
-dubbel-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 1 juni 2026 @ 20:52:30 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220938205
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.

Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.

Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.

En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.

Right, right.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220938213
quote:
Dit ging wel erg ver. En dan vind ik het fair om naar joden te luisteren over deze kwestie.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  maandag 1 juni 2026 @ 20:55:56 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220938221
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.

Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.

Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.

En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.

Right, right.
Dit forum zit intussen vol met trollen en kloons van trollen, het loont amper nog de moeite daarop te reageren telkens.
pi_220938227
quote:
Zwakzinnig zijn en in een psychose zitten is geen excuus voor zijn uitspraken.

Behalve misschien als je zelf een nazi bent... Dan zou ik het ook downplayen. Die gek is hier absoluut niet welkom.
pi_220938235
Hij had ook nog een nummer WW3, bestaat nog maar is ook aangepast.

Ye zag zijn kinderen niet en werd (door zijn omgeving) aangepraat dat dat door de joodse elite kwam.

HH was verder echt een geniaal nummer.

BWAAH BWAAH BWAAH
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  maandag 1 juni 2026 @ 21:07:57 #9
117098 Hathor
Effe niet
pi_220938265
quote:
quote:
Nee, niet welkom.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 1 juni 2026 @ 21:09:31 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220938275
Even voor de goede orde, Kanye West heeft dus:

Gezegd zelf een nazi te zijn.
Meermaals zijn liefde voor Hitler verkondigd.
Gezegd dat de Holocaust nooit gebeurd is.
Gezegd dat Joden de muziekindustrie beheersen.
Gezegd dat Joden zwarte mensen misbruiken in de muziekindustrie.
Hij 'defcon 3' op het Joodse volk zou willen gaan.
Zwarte mensen de echte Joden zijn.
Joden alleen maar rijk willen worden.
Een lied gemaakt genaamd 'Heil Hitler'

Je vraagt je ook af wat voor soort mensen naar zo een concert gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-06-2026 19:41:19 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220938291
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:

Een liet gemaakt genaamd 'Heil Hitler'

Ik vermoed dat hij tot de 'woordkunstenaars' hoort. Er zijn lieden uit bepaald spectra die daar heel goed op gaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220938327
Ik dacht dat gayfish een persoonlijkheidsstoornis heeft. Geen reden om hem te weigeren. Dat is discrimineonazi.
pi_220938466
quote:

[..]

Right, right.
Het grote verschil is dat de man edgy muziek heeft gemaakt waar hij afstand van heeft genomen en de mensen waar jij het over hebt crimineel, rascistisch of massamoordenaars zijn die er zonder uitzondering nog trots op zijn ook.
pi_220938468
Joduhhhh
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220938482
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit ging wel erg ver. En dan vind ik het fair om naar joden te luisteren over deze kwestie.
Heb je dat hh lied wel eens gehoord? Er spreekt een bak frustratie uit naar hoe hij is behandeld en zijn kinderen niet meer kan zien, dus stapt hij maar echt in de rol van slechterik. Hoe doet hij dat? Hij wordt nazi!
pi_220938492
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:56 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Zwakzinnig zijn en in een psychose zitten is geen excuus voor zijn uitspraken.

Behalve misschien als je zelf een nazi bent... Dan zou ik het ook downplayen. Die gek is hier absoluut niet welkom.
Het hele idee van een psychose is dat je niet helemaal meer weet wat je doet. Weet je een beter excuus voor gedrag dan dat je fysiek niet meer in controle bent?
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 22:03:21 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220938546
quote:

Ik ken er een paar, die vinden vooral zijn muziek tot ongeveer 2016 goed. En dat klopt ook wel. Toch zou ik er ondanks dat niet heen gaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220938552
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ken er een paar, die vinden vooral zijn muziek tot ongeveer 2016 goed. En dat klopt ook wel. Toch zou ik er ondanks dat niet heen gaan.
Als je hier heen gaat heb je geen normen en waarden.
  maandag 1 juni 2026 @ 22:08:46 #19
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220938576
Ik dacht dat de cancelcultuur was.. ehm.. geannuleerd? :@
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 22:12:19 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220938596
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:04 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als je hier heen gaat heb je geen normen en waarden.
Dat zijn wel echt liefhebbers van de muziek, ik kan het me wel voorstellen. Dan hoop je wel dat ie geen gekke dingen op het podium gaat verkondigen en dat Kanye bij hem ook niet uitsluiten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 1 juni 2026 @ 22:13:12 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220938600
Als ik zo terugkijk was hij al sinds 2022 bezig met rare nazi berichten. Dus 3 jaar lang constant dit soort geluid laten horen. Dus het was niet een psychose waar hij een week lang helemaal los ging. Er zal vast allerlei mentale aandoeningen een rol spelen. In 2009 had hij ook al dat rare moment met Taylor Swift. Meneer was natuurlijk ook zijn complete payroll kwijt door dit soort dingen. Zou mij niet verbazen als hij ooit weer in dit soort wappie gekheid valt. Tja wat moet je met dit soort concerten, hij heeft ook veel jeugdige fans.
pi_220938676
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb je dat hh lied wel eens gehoord? Er spreekt een bak frustratie uit naar hoe hij is behandeld en zijn kinderen niet meer kan zien, dus stapt hij maar echt in de rol van slechterik. Hoe doet hij dat? Hij wordt nazi!
Ok? Dat iemand slecht is behandeld, betekent niet dat ze maar een vrijbrief voor nazi-ideologie krijgen, waarvan de schade al geschied is.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  maandag 1 juni 2026 @ 23:17:48 #23
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220939093
Ik ken Ye West vooral vanwege zijn Russische nummers eigenlijk. :@

Die zijn gewoon wel episch. O+

Bekijk deze YouTube-video

Ik vind dat hele cancelcultuur een beetje suf eigenlijk. Of rechts nu links cancelt of links die rechts cancelt. En waar moet je het nummer Den Pobedy plaatsen dan?
De Sovjet-Unie die in 1945 Europa bevrijdde van het nazisme onder leiding van Jozef Stalin. Komt op mij echt super links over.
pi_220939363
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ken Ye West vooral vanwege zijn Russische nummers eigenlijk. :@

Die zijn gewoon wel episch. O+

Ik vind dat hele cancelcultuur een beetje suf eigenlijk. Of rechts nu links cancelt of links die rechts cancelt. En waar moet je het nummer Den Pobedy plaatsen dan?
De Sovjet-Unie die in 1945 Europa bevrijdde van het nazisme onder leiding van Jozef Stalin. Komt op mij echt super links over.
Wel triest dat een AI lied beter is dan zijn echte nummers. :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_220939477
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen plek in Nederland voor jodenhaat en mensen die met hakenkruizen rondlopen. :N
Een kabinet kan niet besluiten om iemand te weigeren op basis van hun besluit. Het is hier geen VS waar een megalomane man tarieven kan invoeren (en pas veels te laat wordt teruggefloten door de rechter)
pi_220939486
quote:

[..]

Right, right.
Ach iedereen maakt wel eens fouten HR

Ook jij door antisemitische FvD te verdedigen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
SGP is niet extreemrechts en FVD qua standpunten ook niet. PVV heeft er natuurlijk wel elementen van.
P.s: In het verleden heb je ook Rusland wel eens verdedigd met de wetenschap dat Putin sinds de inval in Oekraine antisemitische uitspraken heeft gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ambtenaar030 op 02-06-2026 01:13:59 ]
  dinsdag 2 juni 2026 @ 01:28:02 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220939516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 01:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

[..]
P.s: In het verleden heb je ook Rusland wel eens verdedigd met de wetenschap dat Putin sinds de inval in Oekraine antisemitische uitspraken heeft gedaan.
2021. Tijdsgeest.
Toen was baudet volgens mij nog niet fullwappie gegaan zoals hij dat daarna wel ging.

En je lult zoals gewoonlijk over een hoop heen hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220939562
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 01:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
2021. Tijdsgeest.
Toen was baudet volgens mij nog niet fullwappie gegaan zoals hij dat daarna wel ging.

En je lult zoals gewoonlijk over een hoop heen hier.
2021 was de oprichting van JA21 ;) Joost en Annabel verlieten FvD vanwege het antisemitisme waar de partij vanaf oprichting al last van had
  dinsdag 2 juni 2026 @ 01:49:16 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220939565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 01:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
2021 was de oprichting van JA21 ;) Joost en Annabel verlieten FvD vanwege het antisemitisme waar de partij vanaf oprichting al last van had
En daarna is tjerrie full wappie gegaan omdat hij de ruimte had.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220939579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 01:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En daarna is tjerrie full wappie gegaan omdat hij de ruimte had.
Ik snap je, alleen als ik google op Baudet en Soros dan krijg ik meteen hits uit 2018, 2019 en 2020.

’Thierry riep dat corona wereld in gebracht was door George Soros’ | De Telegraaf https://share.google/2LCm0oHk2L5pR1xuc
pi_220940394
quote:
Niets mis met FvD verdedigen. Dat jij ze antisemitisch vindt, /care. Heeft nul komma nul invloed op mijn stemkeuze.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 11:40:10 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220941899
quote:

[..]

[..]
Ah, en kun je hier ook een paar concrete voorbeelden van geven? Waar heb ik het antisemitisme van FvD zitten verdedigen en waar heb ik Rusland zitten verdedigen?
pi_220941913
quote:
Aanschouw hier hersengymnastiek voor gevorderden :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220941928
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rechts had al de slachtoffermentaliteit van 2015 tumblr overgenomen en nu ook de permanente cancel cultuur. Winnen hoor!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 11:48:56 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220941932
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Bijzonder blijft het hè, alles en iedereen die geen nazi is voor nazi uitmaken, heb je hier een man die openlijk heeft gezegd en nazi te zijn en Hitler te bewonderen. Er wordt een keer excuses gemaakt en zand erover zo blijkt.
pi_220941938
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en kun je hier ook een paar concrete voorbeelden van geven? Waar heb ik het antisemitisme van FvD zitten verdedigen en waar heb ik Rusland zitten verdedigen?
Waarom zou hij? Er zijn twee uitkomsten. Je negeert het volledig. Je komt met een weinig overtuigend woordspelletje.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 11:52:22 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220941955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Rechts had al de slachtoffermentaliteit van 2015 tumblr overgenomen en nu ook de permanente cancel cultuur. Winnen hoor!
Je bent hier een openlijke nazi (zijn eigen woorden) aan het verdedigen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom zou hij? Er zijn twee uitkomsten. Je negeert het volledig. Je komt met een weinig overtuigend woordspelletje.
Omdat als hij zulke aantijgingen maakt, hij die ook wel mag onderbouwen. Daarom.
pi_220941987
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Omdat als hij zulke aantijgingen maakt, hij die ook wel mag onderbouwen. Daarom.
Beelden van howards webcam
pi_220941988
Antisemitisten zijn mislukte fascisten die hun mislukte leventjes willen afreageren op Joden.
Corporate translator
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:03:37 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220942006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Beelden van howards webcam
[ afbeelding ]
Hmm.

Ik ben niet links, en geen vrouw, en niet dik. Jammer joh.
pi_220942018
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Ik ben niet links, en geen vrouw, en niet dik. Jammer joh.
Deze onderbouwing mag je bewijzen want je pohi laat zien dat je snel getriggerd wordt en voor cancelcultuur bent.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:10:29 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220942029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Deze onderbouwing mag je bewijzen want je pohi laat zien dat je snel getriggerd wordt en voor cancelcultuur bent.
Integendeel.

Ik blijf juist altijd erg rustig, je zult mij ook niet zien schelden of dergelijke. Ik probeer altijd een normale discussie opgang te krijgen, wat soms erg lastig blijkt te zijn.

Wellicht kun je daar eens een voorbeeld aannemen, want discussiëren is ongeveer alles behalve wat jij hier doet. Jouw pohi vormt helaas een aaneenrijging van trollen en zuigen, wat je hier nu trouwens ook weer aan het doen bent.
pi_220942125
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel.

Ik blijf juist altijd erg rustig, je zult mij ook niet zien schelden of dergelijke. Ik probeer altijd een normale discussie opgang te krijgen, wat soms erg lastig blijkt te zijn.
Ja man daarom maak je dit soort posts waarin je naar je parelketting grijpt met een leugen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Ye is namelijk geen nazi meer en is tegen nazi's geworden.

quote:
Wellicht kun je daar eens een voorbeeld aannemen, want discussiëren is ongeveer alles behalve wat jij hier doet. Jouw pohi vormt helaas een aaneenrijging van trollen en zuigen, wat je hier nu trouwens ook weer aan het doen bent.
Ik heb een TR gezet want je account moet wel gehacked zijn. De echte HR zou nooit schelden.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:19:43 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220942663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja man daarom maak je dit soort posts waarin je naar je parelketting grijpt met een leugen.
[..]
Ye is namelijk geen nazi meer en is tegen nazi's geworden.
[..]
Ik heb een TR gezet want je account moet wel gehacked zijn. De echte HR zou nooit schelden.
Ik scheld dan ook niet, ik benoem wat jij doet.

Je problematiseert eerst mijn vraag om opheldering mbt rare en ongefundeerde aantijgingen aan mijn adres en vervolgens kom je met een rare meme waarvan je zegt dat ik dat zou zijn, dat betreft zuigen en trollen.
pi_220942726
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik scheld dan ook niet, ik benoem wat jij doet. Je problematiseert eerst mijn vraag om opheldering mbt bizarre aantijgingen aan mijn adres en vervolgens kom je met een rare meme waarvan je zegt dat ik dat zou zijn, dat betreft zuigen en trollen.
Als iemand een trol noemen geen schelden is, zie ik graag waar ik volgens jou aan het schelden ben.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:27:56 #46
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220942755
Één jodenhater mag er niet in, andere duizenden per maand mogen naar binnen.
Kunnen jullie het nog volgen? 8)7
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:29:12 #47
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220942763
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De enige partij met een Joodse partijleider (Gidi M) heeft voor de komst van Ye gestemd in de Tweede Kamer. Lijkt me voldoende.
Blaf me vol
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:31:10 #48
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220942777
Ik vind Ye willen cancellen wel echt enorm woke trouwens. En we horen toch juist te kotsen op woke?
Blaf me vol
pi_220942889
quote:

[..]
Toch wel bijzonder.
Diezelfde mensen gaan de verkrachte vrouw beschuldigen dat ze n korte rok aan had.
I carried the fire before I knew its name.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:54:46 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220942928
quote:

[..]

Right, right.
Ja, ach. Als je moordenaars en verkrachters een tweede kans geeft, moet je niet moeilijk doen over wat hakenkruizen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220943056
Laat die gek maar lekker komen, gelijk monitoren wie er allemaal naar toe gaan. Obviously mensen met zeer slechte muzieksmaak.
pi_220943265
Vergeet niet dat de Gelredome 3.000 jaar geleden al aan de Joodse bevolking was beloofd. Nog een reden waarom Kanye West daar niet kan optreden.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:54:03 #53
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220943755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:17 schreef Ann-Lynn het volgende:
Laat die gek maar lekker komen, gelijk monitoren wie er allemaal naar toe gaan. Obviously mensen met zeer slechte muzieksmaak.
eh nee, zo werkt het niet Mien.
Blaf me vol
  Spellchecker dinsdag 2 juni 2026 @ 16:36:45 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220944038
quote:
als hij iets verkeerds zingt gaande lichten aan en wordt de muziek uitgezet
Hoor ik net op de radio.

Zal een lekker zootje worden _O-
pi_220944062
quote:

Een liet :')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:41:17 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220944072
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:36 schreef maily het volgende:

[..]
Hoor ik net op de radio.

Zal een lekker zootje worden _O-
Oh dat wil ik eigenlijk wel zien
  Spellchecker dinsdag 2 juni 2026 @ 16:46:34 #57
197773 crew  maily
pi_220944105
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Oh dat wil ik eigenlijk wel zien
Ik ook _O-
pi_220944625
Dit is heel gevaarlijk voor de maatschappij!

pi_220944651
Die Ye moeten ze het land niet binnen laten
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:42:43 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220945249
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Een liet :')
Poeh hé, nou, speciaal voor jou even aangepast.

Al zou ik een typo of spelfout gewoon laten gaan. Je daar iedere keer zo druk over maken is niet nodig.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 22:57:21 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220946586
quote:

[..]

[..]
Wat ben je hier nu aan het bazelen? Dit is letterlijk een post uit 2021, waar ik stel dat de SGP en FvD qua standpunten niet extreemrechts zijn. Jij stelt vervolgens dat ik daar antisemitisme goed zou praten.

Wat is dit voor rare manier van discussiëren? Je leest dingen in posts die er totaal niet staan en gaat dan doen alsof ze er wel staan, zo mensen standpunten in de voeten schuivende die ze nooit hebben ingenomen.
pi_220946599
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ben je hier nu aan het bazelen? Dit is letterlijk een post uit 2021, waar ik stel dat de SGP en FvD qua standpunten niet extreemrechts zijn. Jij stelt vervolgens dat ik daar antisemitisme goed zou praten.

Wat is dit voor rare manier van discussiëren? Je leest dingen in posts die er totaal niet staan en gaat dan doen alsof ze er wel staan, zo mensen standpunten in de voeten schuivende die ze nooit hebben ingenomen.
Als je claimt dat FvD niet extreem-rechts is nadat Baudet was doorgedraaid met zijn antisemitische complotten over joden dan ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem.

FvD is sinds oprichting anti joods, fan van het neonazisme en complotten over joden doen er sinds het begin de ronde
  dinsdag 2 juni 2026 @ 23:07:47 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220946641
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je claimt dat FvD niet extreem-rechts is nadat Baudet was doorgedraaid met zijn antisemitische complotten over joden dan ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem.

FvD is sinds oprichting anti joods, fan van het neonazisme en complotten over joden doen er sinds het begin de ronde
Nee, die discussie gaat over standpunten in een partijprogramma. Dat krijg je er dus van als je posts uit context gaat posten in de hoop zo users in een negatief daglicht te kunnen plaatsen.

Het probleem met de FvD is altijd geweest dat hun standpunten in partijprogramma's nog meevallen maar wat er zich in die partij afspeelt uiterst bedenkelijk is, zoals we recentelijk wederom hebben kunnen zien met al die kandidaten op lokaal niveau.

Vervolgens ga jij er allemaal dingen in lezen, die helemaal nooit door mij zijn gezegd. Jouw aantijging was immers niet of ik in 2021 of niet FvD extreemrechts zou vinden of niet, jouw claim was dat ik antisemitisme van de FvD had zitten verdedigen:
quote:

[..]

[..]
Dat wil dus zeggen het goedkeuren, dat heb ik helemaal nooit gedaan.

Het zou fijn zijn als je stopt met dit soort idioterie, en dan niet alleen tegen mij maar ook tegen andere users. Je zit helaas wel vaker mensen op smerige manieren weg te zetten, voor standpunten die zij nooit hebben ingenomen.
pi_220946682
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, die discussie gaat over standpunten in een partijprogramma. Dat krijg je er dus van als je posts uit context gaat posten in de hoop zo users in een negatief daglicht te kunnen plaatsen.

Het probleem met de FvD is altijd geweest dat hun standpunten in partijprogramma's nog meevallen maar wat er zich in die partij afspeelt uiterst bedenkelijk is, zoals we recentelijk wederom hebben kunnen zien met al die kandidaten op lokaal niveau.

Vervolgens ga jij er allemaal dingen in lezen, die helemaal nooit door mij zijn gezegd. Jouw aantijging was immers niet of ik in 2021 of niet FvD extreemrechts zou vinden of niet, jouw claim was dat ik antisemitisme van de FvD had zitten verdedigen:
[..]

Het zou fijn zijn als je stopt met dit soort idioterie, en dan niet alleen tegen mij maar ook tegen andere users. Je zit helaas wel vaker mensen op smerige manieren weg te zetten, voor standpunten die zij nooit hebben ingenomen.
https://www.cidi.nl/de-an(...)ld-complottheorieen/

En zo kan ik er nog honderd posten.

Maar jij concludeert dat FvD geen extreem-rechtse partij is die geen neonazi's in de partij heeft die Mein Kampf thuis hebben?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 23:19:13 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220946713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
https://www.cidi.nl/de-an(...)ld-complottheorieen/

En zo kan ik er nog honderd posten.

Maar jij concludeert dat FvD geen extreem-rechtse partij is die geen neonazi's in de partij heeft die Mein Kampf thuis hebben?
Je stelt een vraag waar het antwoord al op is gegeven:
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]

Trouwens ook opmerkelijk dat je hier aankomt met een link richting het CIDI, een instituut waar je normaal de spot mee drijft of complottheorieën over aan het verspreiden bent :')_! _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Cidi als bron :')
Waarom niet ook Russia Today?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Israel doet wat het wilt.

En zo niet wordt je monddood gemaakt door AIPAC of CIDI achtige lobbygroepen
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wanneer een echte embargo volgt zal Israel net zoals Zuid Afrika heel snel normaal gaan doen.

Maar we worden beheerst door CIDI en AIPAC achtige lobby's
pi_220946720
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je stelt een vraag waar het antwoord al op is gegeven:
[..]
Trouwens ook opmerkelijk dat je hier aankomt met een link richting het CIDI, een instituut waar je normaal de spot mee drijft of complottheorieën over aan het verspreiden bent :')_! _O-
[..]
[..]
[..]

Snel de aanval in wanneer het masker af is in je i love Israel act terwijl je jaren geleden FvD steunde.

Maar inderdaad ik had mijn woorden over het CIDI anders moeten omschrijven. Wel klopt het artikel gewoon en het zou fijn zijn als je er inhoudelijk op in gaat
  dinsdag 2 juni 2026 @ 23:29:24 #67
117098 Hathor
Effe niet
pi_220946760
Ye.... :')

Die jongen is echt ergens geestelijk gigantisch de weg kwijtgeraakt. Ook de enige rapper volgens mij die openlijk MAGA idolaat was.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 23:31:23 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220946765
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Snel de aanval in wanneer het masker af is in je i love Israel act terwijl je jaren geleden FvD steunde.

Maar inderdaad ik had mijn woorden over het CIDI anders moeten omschrijven. Wel klopt het artikel gewoon en het zou fijn zijn als je er inhoudelijk op in gaat
Integendeel. Ik ben niet in in de aanval. Ik heb ook totaal geen reden om jou aan te vallen. Jij ziet die redenen helaas wel bij mij en bij meerdere users en probeert mensen standpunten in de voeten te schuiven die zij nooit hebben ingenomen.

Het is in de tussentijd wel enigszins lachwekkend te zien dat je daarvoor zelfs bronnen van het CIDI gebruikt, een instantie die je dus normaliter bespot en zelfs complottheorieën over verspreid. Als er dus bij iemand een masker af is gegaan, is dat bij jou.
pi_220946775
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Ik ben niet in in de aanval. Ik heb ook totaal geen reden om jou aan te vallen. Jij ziet die redenen helaas wel bij mij en bij meerdere users en probeert mensen standpunten in de voeten te schuiven die zij nooit hebben ingenomen.

Het is in de tussentijd wel enigszins lachwekkend te zien dat je daarvoor zelfs bronnen van het CIDI gebruikt, een instantie die je dus normaliter bespot en zelfs complottheorieën over verspreid. Als er dus bij iemand een masker af is gegaan, is dat bij jou.
Oke laat het mij anders stellen.

Is FvD een antisemitische partij? En een extreemrechtse partij?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 23:40:40 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220946800
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oke laat het mij anders stellen.

Is FvD een antisemitische partij? En een extreemrechtse partij?
Zoals ik dus ook in 2021 al aangaf: kijkende naar hun partijprogramma doet men zich normaler voor dan men is. In die partij is inderdaad extreemrechts gedachtegoed en zeker ook antisemitisme sterk aanwezig. En de recente ontwikkelingen op lokaal niveau hebben dat wederom aangetoond. Ik heb dan ook al meermaals gezegd nooit voor FvD te zullen stemmen.
pi_220950504
Die gek is allang in Nederland joh. denk ik tenminste :+
Ook in moeilijke tijden.
  Spellchecker woensdag 3 juni 2026 @ 14:52:48 #72
197773 crew  maily
pi_220950697
Nvm.

[ Bericht 50% gewijzigd door maily op 04-06-2026 10:21:49 ]
pi_220950769
quote:
Krijg 'm nou nog maar eens weg. Gaat niet lukken ben ik bang.
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:09:26 #74
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220950852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:57 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Krijg 'm nou nog maar eens weg. Gaat niet lukken ben ik bang.
Paar Joden op af sturen ~O>
pi_220951101
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:09 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Paar Joden op af sturen ~O>
Ach als hij Hitler verheerlijk en vindt dat hij fantastisch werk heeft gedaan ben ik in staat om in een KKK kostuum naar zijn optreden te gaan. Eens zien hoe tof hij dat gaat vinden, onder het mom van: Ach ja maar ze hebben/hadden toch fantastisch mooie motivaties ?!
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:44:45 #76
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220952132
Joodsche Raad haalt bakzeil bij de rechter. Mooi zo.
Blaf me vol
pi_220952233
Flauw dat ze zo inhakken op een geesteszieke man die zijn leven probeert te beteren door therapie en medicijnen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:06:07 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:22:10 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220952405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Joodsche Raad haalt bakzeil bij de rechter. Mooi zo.
Waarom 'mooi zo' eigenlijk?
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:23:41 #80
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220952409
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ye is al 24 uur in Nederland. Moeten jullie niet schuilen voor de verstoring van de openbare orde?
Blaf me vol
pi_220952424
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:29 schreef Hathor het volgende:

Die jongen is echt ergens geestelijk gigantisch de weg kwijtgeraakt. Ook de enige rapper volgens mij die openlijk MAGA idolaat was.
Denk dat dit je als PRO stemmer toch wel in een spagaat brengt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:40:31 #82
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220952551
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:29 schreef Hathor het volgende:

Kid Rock
Blaf me vol
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:21:01 #83
117098 Hathor
Effe niet
pi_220953731
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:40 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Kid Rock
Ja maar das gewoon een Hillbilly, niet echt verrassend.
pi_220955650
Heil nigger?
pi_220955670
Ik ben voor een radicale vrijheid van meningsuiting dus wat mij betreft mag hij zijn nazi-mening uiten als hij dat wil en hij mag ook optreden als er mensen zijn die daarvoor willen betalen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220955672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 04:22 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben voor een radicale vrijheid van meningsuiting dus wat mij betreft mag hij zijn nazi-mening uiten als hij dat wil en hij mag ook optreden als er mensen zijn die daarvoor willen betalen.
Dan moet je wel niet verbaast zijn dat er dan ook serieus te nemen bedreigingen worden geuit door het voddenvolk.
pi_220955691
quote:

[..]

Right, right.
Het zijn in mijn ogen ook nazi's die israel opgericht hebben met een nazi idee van joods supermacy. Daar is geen woord van gelogen. Je kan niet zeggen we richten een staat op een plek waar mensen wonen en het helemaal niet willen . Die vermoorden we en verdrijven we omdat we dat recht hebben vanuit ons geloof en omdat we zielig zijn.

Het CJO is totaal ongeloofwaardig.
pi_220955759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het zijn in mijn ogen ook nazi's die israel opgericht hebben met een nazi idee van joods supermacy. Daar is geen woord van gelogen. Je kan niet zeggen we richten een staat op een plek waar mensen wonen en het helemaal niet willen . Die vermoorden we en verdrijven we omdat we dat recht hebben vanuit ons geloof en omdat we zielig zijn.

Vriendje Adolf knows best.
pi_220955880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 04:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan moet je wel niet verbaast zijn dat er dan ook serieus te nemen bedreigingen worden geuit door het voddenvolk.
Bedreigingen zijn uiteindelijk nooit de schuld van het slachtoffer, maar je kunt het er wel naar maken natuurlijk.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:50:24 #90
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220956629
quote:

[..]

Daar is letterlijk elk woord van gelogen. Israël was nota bene een veilige haven voor mensen die de nazis ontvluchten. Om dan het beeld op te tuigen dat Israël is opgericht door nazis is letterlijk de geschiedenis verdraaien.

En Israël is niet opgericht op een idee van 'Joodse suprematie'. En weet je wie zulke gevoelens wel hadden? De Arabieren en dan met name de Arabische moslims. Die stelde immers zelfs dat een stichting van een Joods land in dit gebied de 'raciale homogeniteit' zou verstoren. Zie ook:
quote:
Especially in view of Eddy’s and Henderson’s association of Zionism with racism and their refusal to address the issue of racism and antisemitism in Arab societies, the statement by Jamal Husseini, the Arab Higher Committee’s representative at the UN, on September 29 to the UN’s Ad Hoc Committee on Palestine is of particular interest—and historical importance. Husseini said that the Arab “struggle against the Zionist invasion” had “nothing to do with anti-Semitism,” which was a strictly Western bigotry. The Zionist claims to Palestine had “no legal or moral basis.”

However, he then articulated an implicitly racist argument. The Arab world was “a racial homogeneity.” Its people spoke “one language and have the same history, traditions, and aspirations.” The Arabs’ “unity in all those matters” was “a basis for mutual understanding and a solid foundation for peace.” It was in stark contrast to nations with “different nationalities and non-homogenous communities. . . . This condition created always an atmosphere of antagonism that culminated in a calamitous war.”

Bron
En daarbij de statements van de Palestijnse leider Amin al-Husseini bij op, die trouwens collaboreerde met Nazi-Duitsland:
quote:
From 1941 to 1945, Hajj Amin al-Husseini lived in Nazi Germany where he served the Nazi war effort in
many ways, including the broadcast of Nazi propaganda to the Arab world. In his radio broadcasts and leaflets, al-Husseini repeated his allegation that “the Jews” wished to “wipe out the Arabs and Islam.”

The Jews believed that “everything had been created for their sake” and that “other men are animals which could be used for their own purposes.”The Jews “have been the enemies of the Arabs and of Islam since its emergence.” The Nazis eagerly took up this refrain in other Arabic- language radio broadcasts, portraying World War II as “a war for the survival of the Arabs and Islam.”

Bron (p. 213)
quote:
Al-Husseini often went beyond calling for the ethnic cleansing of Jews from Muslim lands and openly incited genocide. “Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, history, and religion” (emphasis in the
original).

In November 1943, when the Holocaust was in full swing, al-Husseini informed his audience that the Germans had “decided to find a definitive solution to the Jewish danger,” and he urged all Arabs and Muslims to join the Germans in this “common battle against the Jewish danger.”

Bron (p. 214)
Waarom projecteer jij dit vervolgens via leugens op Israël?
pi_220956646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 04:22 schreef TAmaru het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is beperkt door de wetgeving.
pi_220956657
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Artistieke censuur past meer bij Iran dan een vrij land. Zeker als de artiest al gestopt is met zijn stoute meningen en er afstand van heeft genomen.
pi_220956663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:52 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je mag het op een discussieforum oneens zijn met wetten.
pi_220956671
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom projecteer jij dit vervolgens via leugens op Israël?
Je zegt het zelf. Projectie.

Projecteren van eigen shit op de anderen.

Bekende phenomena in de psychologie.
pi_220956679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je mag het op een discussieforum oneens zijn met wetten.
Alles mag wat direct niet verboden is. Nazi symboliek en ideeën zijn verboden.
pi_220956732
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Alles mag wat direct niet verboden is. Nazi symboliek en ideeën zijn verboden.
Dan kun je nog wel zeggen dat je het daarmee oneens bent.
pi_220956834
quote:
Dit gaat over 2018, neem aan dat hij daarna wel
weer naar huis gegaan is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Spellchecker donderdag 4 juni 2026 @ 10:21:19 #98
197773 crew  maily
pi_220956872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dit gaat over 2018, neem aan dat hij daarna wel
weer naar huis gegaan is.
Ik zie het nu ook. Niet goed gelezen!
pi_220957271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan kun je nog wel zeggen dat je het daarmee oneens bent.
Natuurlijk wel. Je kan het zelfs in het detail beschrijven, in educatieve zin. Wordt pas lastig als je dat gaat propaganderen of op een of andere manier oproepen tot...
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:17:52 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220957299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Artistieke censuur past meer bij Iran dan een vrij land. Zeker als de artiest al gestopt is met zijn stoute meningen en er afstand van heeft genomen.
Hmm. Vreemd we hebben de afgelopen 2-3 jaar nogal een push gezien om alles wat Israëlisch is te censureren en cancellen. Van random Israëlische artiesten tot musici en van academici tot kunstenaars.

Wel bijzonder hoe dat dan werkt: vrijheid voor een zelfbenoemde nazi, maar een random orkest met een Israëlische dirigent of een Israëlische academici bij een lezing moet worden geweerd.
pi_220957340
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Vreemd we hebben de afgelopen 2-3 jaar nogal een push gezien om alles wat Israëlisch is te censureren en cancellen. Van random Israëlische artiesten tot musici en van academici tot kunstenaars.

Wel bijzonder hoe dat dan werkt: vrijheid voor een zelfbenoemde nazi, maar een random orkest met een Israëlische dirigent of een Israëlische academici bij een lezing moet worden geweerd.
Heb je mij dat zien doen? Gewoon voorbeeld 9494 van rules for thee not me HowardRoark.
pi_220957742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 06:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Vriendje Adolf knows best.
De waarheid is gewoon te hard voor een hoop huppelkutten die uit blinde medelijden en schuldgevoel nog steeds achter Israël aan huppelen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:10:53 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220957758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
De waarheid is gewoon te hard voor een hoop huppelkutten die uit blinde medelijden en schuldgevoel nog steeds achter Israël aan huppelen.
Jouw ongelijk is inmiddels bewezen. Israël was een toevluchtsoord voor de slachtoffers van het nazi-regime en werd aangevallen door Arabieren die collaboreerden met de nazis en dit gebied 'Judenfrei' wilde maken.
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:16:16 #104
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220957792
quote:

[..]

:') _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:18:02 #105
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220957799
quote:
[..]
We zijn het een keer eens met elkaar ^O^ Heel veel andere Europese landen weren deze doorgedraaide gek maar Nedeland moet weer eens uber progressief zijn en de rechterlijke macht ziet geen probeem in deze man. Je gaat je inmiddels wel afvragen hoe bevoordeeld en objectief dat instituut nog is in dit land??
"Hoka Hey!"
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:32:40 #106
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220958305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:18 schreef matspontius het volgende:

[..]
We zijn het een keer eens met elkaar ^O^ Heel veel andere Europese landen weren deze doorgedraaide gek maar Nedeland moet weer eens uber progressief zijn en de rechterlijke macht ziet geen probeem in deze man. Je gaat je inmiddels wel afvragen hoe bevoordeeld en objectief dat instituut nog is in dit land??
de rechterlijke macht gaat hier in principe helemaal niet over, het is aan de Minister van Immigratie & IND. De rechter kan alleen maar kijken of die hun werk goed hebben gedaan, niet zelf beslissen of meneer West welkom is.
Blaf me vol
pi_220959212
quote:

[..]
Facepalm..... en te bedenken dat er gewoon miljoenen mensen op de aardbol met deze denkbeelden rondlopen en echt heilig geloven in eigen gelijk, totaal wars van enige historische kennis en logica.
pi_220959237
quote:

blinde medelijden en schuldgevoel nog steeds achter Israël aan huppelen.
Meer uit bewondering. Gingen we in Nederland maar zo voortvarend te werk om islamitisch terrorisme te bestrijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Koortsdroom op 04-06-2026 16:06:13 ]
pi_220959293
quote:

[..]
Ja, gelukkig ben jij als Marokkaan volledig onpartijdig in deze situatie _O-
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:07:22 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220959305
quote:

[..]
Dat is niet alleen uit schuldgevoel maar vaak ook uit intrinsieke liefde voor het uitmoorden van bevolkingsgroepen.
Antifa
pi_220959320
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
uitmoorden
Nou nou, het hoeft echt niet zo theatraal dramatisch :{w

'Uitschakelen' is een betere term.
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:26:13 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220959968
quote:

[..]
Dat is niet alleen uit schuldgevoel maar vaak ook uit intrinsieke liefde voor het uitmoorden van bevolkingsgroepen.
Dat zien we juist terug bij de mensen die met een Palestijnse vlag zwaaien en soms ook met terreurgroeperingen heulen. 'From the River to the Sea'. 'Globalize the Intifada'. Het mag duidelijk zijn wat zulke slogans betekenen.
pi_220962439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:52 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Klopt, maar ik vind dat die beperkingen vrijwel volledig moeten worden opgeheven.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 06:25:55 #114
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220962643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 03:37 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Klopt, maar ik vind dat die beperkingen vrijwel volledig moeten worden opgeheven.
Inderdaad, weg er mee. Net zoals het strafbaar stellen van (groeps)belediging.

Alleen directe oproepen tot strafbare feiten (opruiing) zou je nog verboden willen laten.
Blaf me vol
  vrijdag 5 juni 2026 @ 06:27:08 #115
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220962645
quote:

[..]
Filosemieten zijn zulke ranzige mensen.
Blaf me vol
  vrijdag 5 juni 2026 @ 06:35:34 #116
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220962651
quote:

[..]
:')
  vrijdag 5 juni 2026 @ 06:38:16 #117
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220962653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Marokko voert een etnische zuivering en genocide achtige praktijken uit in de Westerlijke Sahara. Ik heb daar nog nooit een Marokkaan over gehoord.
pi_220962838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 03:37 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken, want er zijn aantal strafbare verbale delicten zoals opruiing, bedreiging, belediging, dwang. Je kan er niet omheen.
pi_220962875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:46 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken, want er zijn aantal strafbare verbale delicten zoals opruiing, bedreiging, belediging, dwang. Je kan er niet omheen.
Bedreiging of dwang moet gewoon verboden zijn. Opruiing en belediging vind ik wat anders.

Ik ben meer voor een vrijheid van meningsuiting zoals in de VS. Die is daar heel groot maar ook niet onbeperkt. Een bedreiging is trouwens ook geen mening meer te noemen. Een belediging wel eerder.
pi_220963314
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jouw ongelijk is inmiddels bewezen. Israël was een toevluchtsoord voor de slachtoffers van het nazi-regime en werd aangevallen door Arabieren die collaboreerden met de nazis en dit gebied 'Judenfrei' wilde maken.
Dat is de keuken die je jezelf voorhoud om het moorden van Palestijnen goed te lullen. Er is niks van waar. De Palestijnen hadden de schepen vol met "vluchtelingen" terug moeten sturen. Hadden ze dit gezeik niet gehad.
pi_220963334
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is de keuken die je jezelf voorhoud om het moorden van Palestijnen goed te lullen. Er is niks van waar. De Palestijnen hadden de schepen vol met "vluchtelingen" terug moeten sturen. Hadden ze dit gezeik niet gehad.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Oh ja gooi het daar maar op als de inhoud van de boodschap te confronterend is.
pi_220963362
Maar om terug te keren naar deze vent. Hij heeft nare dingen gezegd en daar spijt van betuigd en staat er niet meer achter. Dus waarom nog cancellen?

[ Bericht 14% gewijzigd door sp3c op 06-06-2026 01:33:40 ]
pi_220963401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:56 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Bedreiging of dwang moet gewoon verboden zijn. Opruiing en belediging vind ik wat anders.

Ik ben meer voor een vrijheid van meningsuiting zoals in de VS. Die is daar heel groot maar ook niet onbeperkt. Een bedreiging is trouwens ook geen mening meer te noemen. Een belediging wel eerder.
Ik heb dat gewoon uit de strafboek gehaald hoor, heb het zelf niet verzonnen. Maar elk community heeft regels nodig. Zonder regels kunnen de mensen niet echt functioneren. Ja, misschien in steenperk waar ze in kleine groepjes van 15-20 personen leefden. Maar zelfs toen was er vast wel iets verboden. En als er meer mensen zijn in een groep, dan wordt het helemaal een zootje.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:32:56 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220963496
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom staat vluchtelingen hier tussen haakjes? Jij wil stellen dat bijvoorbeeld mensen die moest vluchten voor de Holocaust, geen echte vluchtelingen waren?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]
Oh ja gooi het daar maar op als de inhoud van de boodschap te confronterend is.
Er wordt met name geconstateerd dat vanwege religieus en etnisch tribalisme, jij niet in staat bent objectief te oordelen over deze situatie en daardoor constant aan totaalidiote geschiedvervalsing doet.

Hier trouwens weer. Want je stelt dus dat 'de Palestijnen' vluchtende Joden uit Europa hadden tegen moeten houden, maar zij hadden daar helemaal geen zeggenschap over, dat waren de Britten.

En de Britten hebben trouwens ook honderduizenden Arabieren toegelaten uit veel andere Arabische en Islamitische landen, die afkwamen op de werkgelegenheid die er instond door alle investeringen in dit gebied.

Egyptenaren, Syriërs, Libanezen, Jordaniërs, zelfs mensen uit Noord-Afrika. Hadden die dan wel toegang moeten krijgen?
pi_220964366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:14 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik heb dat gewoon uit de strafboek gehaald hoor, heb het zelf niet verzonnen. Maar elk community heeft regels nodig. Zonder regels kunnen de mensen niet echt functioneren. Ja, misschien in steenperk waar ze in kleine groepjes van 15-20 personen leefden. Maar zelfs toen was er vast wel iets verboden. En als er meer mensen zijn in een groep, dan wordt het helemaal een zootje.
Ik weet dat dat de wet is, maar ik zou de wet dus veranderen.

En in Amerika hebben ze ook geen hele strikte vrijheid van meningsuiting en daar kan het ook. Dus zie het probleem niet zo.
pi_220965014
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:58 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik weet dat dat de wet is, maar ik zou de wet dus veranderen.

En in Amerika hebben ze ook geen hele strikte vrijheid van meningsuiting en daar kan het ook. Dus zie het probleem niet zo.
Als je de VS als voorbeeld neemt zou ik met legalisatie van de wapens beginnen.
pi_220965587
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom staat vluchtelingen hier tussen haakjes? Jij wil stellen dat bijvoorbeeld mensen die moest vluchten voor de Holocaust, geen echte vluchtelingen waren?
[..]
Er wordt met name geconstateerd dat vanwege religieus en etnisch tribalisme, jij niet in staat bent objectief te oordelen over deze situatie en daardoor constant aan totaalidiote geschiedvervalsing doet.

Hier trouwens weer. Want je stelt dus dat 'de Palestijnen' vluchtende Joden uit Europa hadden tegen moeten houden, maar zij hadden daar helemaal geen zeggenschap over, dat waren de Britten.

En de Britten hebben trouwens ook honderduizenden Arabieren toegelaten uit veel andere Arabische en Islamitische landen, die afkwamen op de werkgelegenheid die er instond door alle investeringen in dit gebied.

Egyptenaren, Syriërs, Libanezen, Jordaniërs, zelfs mensen uit Noord-Afrika. Hadden die dan wel toegang moeten krijgen?
Nee de meeste waren geen vluchtelingen. Het waren mensen met een doel en dat is een staat stichten ten koste van Palestijnen. Voordat Hitler ook maar enige macht had, waren ze dat plan al aan het uitvoeren.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:11:03 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220965601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee de meeste waren geen vluchtelingen. Het waren mensen met een doel en dat is een staat stichten ten koste van Palestijnen. Voordat Hitler ook maar enige macht had, waren ze dat plan al aan het uitvoeren.
Ten koste van de Arabieren? Op welke manier precies?
pi_220966129
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:40 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Uitstekend idee. Dat laat mensen ook wel wat meer oppassen voordat ze hun mening geven!
pi_220967937
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:38 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Uitstekend idee. Dat laat mensen ook wel wat meer oppassen voordat ze hun mening geven!
Precies. Het eist bepaalde level van verantwoordelijkheid. Maar ik denk niet dat de huidige politiek het ooit toelaat. Ze vallen al flauw van een YouTube-filmpje met een niet gebluurde raket inslag.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:02:19 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220968279
Wapens in de huidige ontwrichte samenlevingen vol polarisatie en frictie is natuurlijk een slecht idee.
pi_220972096
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:02 schreef HowardRoark het volgende:
Wapens in de huidige ontwrichte samenlevingen vol polarisatie en frictie is natuurlijk een slecht idee.
Dat lijkt zo. Er zullen vast wel "incidenten" zijn, vooral de eerste 5-10 jaar. Maar op lange termijn wordt de samenleving veel volwassener en gezonder. Israel is daar een heel goed voorbeeld van. Net zo veel polarisatie als hier in NL en toch zijn er weinig tot geen incidenten. Maar goed, die topic gaat daar niet over, ik zie dat er al een heleboel posts zujn schoongemaakt, zal de moderators niet meer irriteren.
pi_220972115
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Volgens VN waren er 1,8M joden die zijn met geweld en pogroms weggejaagd uit hun huizen in Iraq, Iran, Syrië, Turkije, Libanon, Egypte, Morocco, Libië, Yemen, enz. Ze zijn allemaal naar Israël gegaan.

700k arabieren vluchtten uit Israël naar arabische landen.
1,8M joden vluchtten naar Israël uit arabische landen.

Dus die arabieren moeten niet gaan zeuren.
pi_220972471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:40 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ja tuurlijk, jongen. En dan net als in Amerika elke week een school shooting met tig doden en gewonden, plus al die heethoofden in onze maatschappij die niet eens tot tien kunnen tellen om te bedaren.
Als je dat zo graag wilt, kun je altijd nog verhuizen naar de VS.
pi_220972579
quote:
Geen plek in Nederland voor jodenhaat en mensen die met hakenkruizen rondlopen.
Dit figuur was zo vaak racistisch tegenover Blanken. Oorverdovende stilte. Nu het om het zelfverklaarde uitverkoren volk gaat moet ineens alles uit de kast worden getrokken :')
pi_220973499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:38 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ja tuurlijk, jongen. En dan net als in Amerika elke week een school shooting met tig doden en gewonden, plus al die heethoofden in onze maatschappij die niet eens tot tien kunnen tellen om te bedaren.
Als je dat zo graag wilt, kun je altijd nog verhuizen naar de VS.
Ja, in de VS is het een zootje, ben wel mee eens. Maar dat hoeft niet perse zo te zijn. Er zijn ook andere voorbeelden waar het wapenbezit niet samen hangt met random shooting. Nogmaals, het vergt wat verantwoordelijkheid. Ik ben zelf heel vroeg met wapens leren omgaan maar dat betekent niet dat ik bij iedere ruzie het zou uit gaan trekken. Criminelen die aan de wapens willen komen, die komen er sowieso aan. Een bevolking die zich kan bewapend verdedigen heeft totaal andere mentaliteit. Dus ik zie er veel meer voordelen dan nadelen.
pi_220973859
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:36:36 #139
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_220973963
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De holocaust was al voorbij toch, toen Israël werd bedacht?
Prrrrr
pi_220974016
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:36 schreef mspoez het volgende:

[..]
Check je data.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:51:44 #141
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_220974044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Check je data.
Mijn geschiedenisboek zegt dat de staat Israël in 1948 is verzonnen. Klopt dat niet?
Prrrrr
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:56:20 #142
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220974075
quote:
CIDI is toch totaal niet serieus te nemen met hun steun voor de oorlogsmisdadigers in Israël.
Blaf me vol
pi_220974094
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:56 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
CIDI is toch totaal niet serieus te nemen met hun steun voor de oorlogsmisdadigers in Israël.
Da's jouw mening.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 20:24:38 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220974201
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:36 schreef mspoez het volgende:

[..]
Voor, tijdens en na de Holocaust vluchten honderduizenden Joden naar het Britse Mandaatgebied dat nu Israël is. Ruim een kwart van het Israëlische leger dat de Onafhankelijkheidsoorlog vocht, bestond uit Holocaust-overlevenden.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 20:43:07 #145
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220974305
quote:
Op twee verdwaalde neo-nazi’s na echt niemand die een fuck geeft dus. Concertbezoekers gaan vooral lacherig met de banners op de foto _O-

Eind goed al goed
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220974348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Concertbezoekers gaan vooral lacherig met de banners op de foto _O-
We missen alleen Elon nog.
pi_220974364
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Op twee verdwaalde neo-nazi’s na echt niemand die een fuck geeft dus. Concertbezoekers gaan vooral lacherig met de banners op de foto _O-

Eind goed al goed
Heel wat anders dan de Pro Pali idioten die lopen te intimideren.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 20:59:48 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220974372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Heel wat anders dan de Pro Pali idioten die lopen te intimideren.
Beide vrij kansloze groeperingen. Al moet ik om het CIDI nog wel regelmatig lachen. Die zien echt overal antisemitisme in, zelfs in het Jumbo juichjack _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220974457
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Beide vrij kansloze groeperingen. Al moet ik om het CIDI nog wel regelmatig lachen. Die zien echt overal antisemitisme in, zelfs in het Jumbo juichjack _O-
Dat was 1 sneu iemand en is er gelijk af gehaald. Ik vind het ook ver gezocht.
Ik irriteer me meer aan die pali gasten die denken dat ze overal het alleenrecht in hebben en het intimiderende gedrag als er een pro Israel iets.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:14:52 #150
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220974484
Ach om Janmaat en Pim fortuyn ed moesten ze ook altijd lachen. Intussen is ons hele land naar de klote.

Nederland is wat dat betreft niet echt serieus te nemen zo blijkt maar weer.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:46:05 #151
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220975541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Da's jouw mening.
En gelukkig van veel meer weldenkende mensen.
Blaf me vol
pi_220975629
Ondanks alle morele paniek leven we nog!
pi_220975635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:46 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Da's jouw mening.
pi_220975643
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Da's jouw mening.
En de mijne.
pi_220975649
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En de mijne.
Prima toch?
pi_220975658
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:46 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Even een lichte aanpassing gedaan.
pi_220975677
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Even een lichte aanpassing gedaan.
Ik ga niet eens serieus op zulke kinderachtige opmerkingen in.
Hun zijn perfect en een andere mening is slecht en dom. Pff. :O
pi_220981910
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ten koste van de Palestijnen. We hebben wel kunnen zien op welke manier.
pi_220981923
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:39 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Volgens VN waren er 1,8M joden die zijn met geweld en pogroms weggejaagd uit hun huizen in Iraq, Iran, Syrië, Turkije, Libanon, Egypte, Morocco, Libië, Yemen, enz. Ze zijn allemaal naar Israël gegaan.

700k arabieren vluchtten uit Israël naar arabische landen.
1,8M joden vluchtten naar Israël uit arabische landen.

Dus die arabieren moeten niet gaan zeuren.
De VN heeft nooit beweerd dat ze uit hun huizen zijn gejaagd in die gebieden. Dat voorop.
  zondag 7 juni 2026 @ 20:16:05 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220981953
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
De groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' is gaan noemen om zo een collectieve inheemsheid te veinzen, hadden hier ook in vrede kunnen leven. Hen werd ook een staat aangeboden. Echter, zoals helaas bijna altijd de norm is binnen de Arabische en Islamitische wereld, werd dit afgewezen, want men wilde álles en dan ook nog 'Judenfrei'.

Daar is het helaas misgegaan voor deze groep Arabieren. De oprichting van Israël is dus niet het probleem geweest, hun eigen gedrag en gedachtegoed, gevoed door gevoelens van etnische en religieuze suprematie.
pi_220983446
Ye :') :') :') :') :')
Je moet echt wel een schoenmaat IQ hebben om daar een concert van te bezoeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220983458
En meer dan 250 euro ervoor betalen.... Gestoord
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220985023
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' is gaan noemen om zo een collectieve inheemsheid te veinzen, hadden hier ook in vrede kunnen leven. Hen werd ook een staat aangeboden. Echter, zoals helaas bijna altijd de norm is binnen de Arabische en Islamitische wereld, werd dit afgewezen, want men wilde álles en dan ook nog 'Judenfrei'.

Daar is het helaas misgegaan voor deze groep Arabieren. De oprichting van Israël is dus niet het probleem geweest, hun eigen gedrag en gedachtegoed, gevoed door gevoelens van etnische en religieuze suprematie.
Of ze zich nou Palestijnen noemen of Canaaiten het boeit geen moer. Ze wonen daar sinds begin van de mensheid en ze worden hun huizen uitgejaagd. De ene pogrom is nog heftiger dan de ander. Allemaal zondag zionistjes in andermans huis kunnen wonen omdat ze denken daar recht op te hebben vanwege hun geloof.
  maandag 8 juni 2026 @ 12:21:43 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220985163
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:52 schreef Chadi het volgende:

[..]
Of ze zich nou Palestijnen noemen of Canaaiten het boeit geen moer. Ze wonen daar sinds begin van de mensheid en ze worden hun huizen uitgejaagd. De ene pogrom is nog heftiger dan de ander. Allemaal zondag zionistjes in andermans huis kunnen wonen omdat ze denken daar recht op te hebben vanwege hun geloof.
Bijzonder.

Vandaar zeker dat de Palestijnen bestaan uit mensen die vanuit Noord-Afrika tot de Balkan komen en velen ook pas begin 20e eeuw naar dit gebied kwamen. Dit is nog aan hun achternamen terug te zien.

Maar blijkbaar is volgens jou iemand die etnisch Egyptisch, Bosnisch of Algerijns is, dus eigenlijk iemand die al sinds het begin van de mensheid in dit gebied woont. Bijzonder.

Want je problematiseert het nochtans zo erg dat veel Joden, ondanks dat die aantoonbare Levantijnse afkomst hebben, lange tijd in Europa hebben gewoond.

Kortom: een Jood uit Oekraïne of Polen, met aantoonbare Levantijnse afkomst heeft hier niets te zoeken. Maar een Algerijn of Egyptenaar die eind 19e eeuw of begin 20e eeuw naar dit gebied kwam is hartstikke inheems. Oké Chadi.
pi_220991803
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 06:57 schreef raptorix het volgende:
Ye :') :') :') :') :')
Je moet echt wel een schoenmaat IQ hebben om daar een concert van te bezoeken.
Terwijl het enorm goed was _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:00:46 #166
486919 Swango
Just saying
pi_220992645
quote:

[..]
Afgezien dat dat niet waar is, maar Armeniërs wonen er nog veel langer en die zitten ook niet zo te piepen zoals die zogenaamde palestijnen.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:14:36 #167
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220992767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:00 schreef Swango het volgende:

[..]
Afgezien dat dat niet waar is, maar Armeniërs wonen er nog veel langer en die zitten ook niet zo te piepen zoals die zogenaamde palestijnen.
Ja man wat een zeikerds die palestijnen. Beetje bommen op hun kop en wat uithongeren enzo en ze gaan meteen janken.
pi_220993079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 19:51 schreef mspoez het volgende:

[..]
Mijn geschiedenisboek zegt dat de staat Israël in 1948 is verzonnen. Klopt dat niet?
Nee, de eerste Zionistische Congress was in 1897.
pi_220993177
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
De VN heeft nooit beweerd dat ze uit hun huizen zijn gejaagd in die gebieden. Dat voorop.
Dat ze met geweld en pogroms uit de huizen werden gejaagd is een algemeen bekende feit.
pi_220993210
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:14 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja man wat een zeikerds die palestijnen. Beetje bommen op hun kop en wat uithongeren enzo en ze gaan meteen janken.
Hadden ze eerder over moeten nadenken, voordat ze Israël aanvielen. Je begint oorlog, moet je dan niet gaan zeuren dat er bommen gaan vallen. Zo werkt het eenmaal in een oorlog.
pi_220993343
quote:

[..]
Ze wonen daar sinds begin van de mensheid en ze worden hun huizen uitgejaagd.
LOL, ga eens naar school man. Joden woonden daar toen arabieren niet eens bestonden.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:19:05 #172
486919 Swango
Just saying
pi_220997784
quote:

[..]
Ik had het in de eerste instantie niet over het meest recente hoofdstuk wat betreft het decennia langdurige drama daar, maar het gezeur bijvoorbeeld over hoelang ze al in dat gebied wonen en die nakba wat het palestijns terreur vandaag de dag zou goedpraten. Armeniërs (al zo ongeveer 1700 jaar aanwezig in Israel) in Israel vreesden evengoed voor hun nering, hebben volgens mij toen nog zelfs aan de arabische kant gevochten in 1948, maar die zeiken er verder niet over, althans niet zoals palestijnen vandaag de dag nog doen en die er ook nog hun eigen draai eraan geven, En ja palestijnen:, eerst provoceren, festivalgangers bestormen, verkrachten, verminken, inwoners van kiboetsen levend verbranden en vele gruwelijkheden meer. En als dat niet erg genoeg is ook nog snoepjes uitdelen in Gaza, joelend met lijken door de straten slepen alszijnde trofeeën en mensen gijzelen. En daarna piepen via de media (om haatoma's zoals Anja Meulenbelt te beïnvloeden) als er keihard wordt teruggeslagen door Israel, wat ze op hun vingers konden natellen dat dat een gevolg zou zijn, want decennia lang hetzelfde wederkerig drama -->provoceren, kazamraketjes vanuit Gaza op israel afvuren, ezels met explosieven op een drukke weg laten ontploffen, stenen gooien, random mensen op straat neersteken, huizen binnensluipen en moorden á la Charles Manson style, bomgordelterroristen laten ontploffen in nachtclubs, koffietentjes, bussen, stations en vele andere terroristische aanslagen --> Israel slaat keihard terug ---> het Westen boos want Israel slaat disporportioneel terug, landjepik, bouwen een muur, hebben checkpoints ---> en weer terug naar start.

Hoe kwamen we hier ook alweer op, o ja, de bewering dat palestijnen daar al wonen sinds de mensheid ( wat niet waar is ) en dat Armeniërs er al (bijna) eeuwen een eigen habitat hebben en niet piepen.

En dit alles heeft geen ene moer meer te maken met het concert van Ye in Nederland.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:51:38 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220998008
quote:

[..]
Tja, wellicht hadden de Palestijnen ook geen oorlog moeten beginnen, denk je ook niet? En met die honger valt het enorm mee. Dat is weer een mooi staaltje propaganda geweest vanuit de pro-Palestijnse contreien.
  woensdag 10 juni 2026 @ 08:53:30 #174
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220998690
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, wellicht hadden de Palestijnen ook geen oorlog moeten beginnen, denk je ook niet? En met die honger valt het enorm mee. Dat is weer een mooi staaltje propaganda geweest vanuit de pro-Palestijnse contreien.
Goedemorgen CIDI, fijne dag met het goedpraten van genocide!
Blaf me vol
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:25:18 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220998817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee, de eerste Zionistische Congress was in 1897.

Het begon niet bepaald op 7 oktober, inderdaad. En ook niet in 1897:

622–627 Ethnic cleansing of Jews from Mecca and Medina; Jewish boys publicly inspected and executed if found
622–634 Extermination of the 14 Arab Jewish tribes
624 Beginning of the elimination of the Jews after the victory of Badr
625 Expulsion of the Jewish clan of Al Nadir
626 Massacre of the Beni Khazradj Jews and division of families and loot
626 Murder of the Jew Kab, leader of the Beni Nadhir and satirist poet, and of his wife who had made fun of Mohammed
626 Expedition against the Jews of Kaihbar
626 Murder on the orders of Muhammad of the Jew Sallam abu Rafi
626 Mohammed had the palm trees of the Jewish oasis Beni Nadhir cut down
626? Expedition against the Jews beni Qoraizha; insulted by Mohammed: “O you, monkeys and pigs…”
626? Massacre of 700 Beni Qoraïzha Jews; bound for three days, then slaughtered above a ditch, with the young boys
627 Elimination of the Jewish Qurayza clan in Medina
627 Massacre of the Jews of Medina; sharing of families and property
628 Submission of the Jews of Wadil Qora
628 Mohammed to the Jews beni Qainoqa: “if you do not embrace Islam, I declare war on you”
628? Attack on the Jews of Khaibar, and torture of prisoners
628? Taking of the Jewish oasis of Fadak as Mohammed’s personal property
629 First massacres in Alexandria, Egypt
630 Submission of the Jews and Christians of Makna, Eilat, Jerba
638 Expulsion of the Jews from Jerusalem
640 Expulsion of Jews from Hedjez
643 Expulsion of the Jews from Khaibar by Omar
822–861 Islamic empire adopts a law requiring Jews to wear yellow stars, caliph al-Mutawakkil
940 Beheading of the Jewish exilarch of Baghdad for having sullied the name of Mohammed
945 Assassination by a crowd of fanatics of the last Jewish exilarch of Baghdad
948 Closure of the Jewish theological school of Baghdad “Sora”
1004 Jews and Christians must wear a black turban and sash in Egypt
1009 Jews and Christians in Egypt must wear a cross or bells in the baths
1009 Destruction of the Holy Sepulcher of Jerusalem by the Fatimids
1010 Persecution of Christians, Jews, and Sunnis by the Fatimid caliph Al Hakim
1010–1013 Start of massacre of hundreds of Jews around Cordoba
1016 Persecution of Jews are driven out of Kairouan
1032 5 to 6,000 Jews killed in a riot in Fez and expulsion of survivors
1040 Beheading of the Jewish theologian Gaon Chizkiya, head of a Talmudic school
1057 Capture and pillage of Kairouan by the Hilalian tribes; expulsion of Jews and certain Muslims
1066 Massacre of thousands of Jews in Granada in Muslim-occupied Spain
1073 Start of persecution against Jews and Christians by the Turks in Jerusalem
1106 Ali Ibn Yousef Ibn Tashifin of Marrakech decrees the death penalty for any local Jew, including his Jewish doctor, and his military general
1127 In Morocco, after the failure of the prophetic movement of the Jewish messiah Moshe Dhery, wave of persecutions and forced conversions
1142 Start of persecution against the Jews by the Almohads; massacre in Tlemcen, Bougie, Oran
1145 Jews of Tunis must choose between conversion and exile
1146 Capture of Meknes by the Almohads; persecution of the Jews
1147 Almohad invasion of Spain: expulsion of Jews or forced conversions
1147 Capture of Marrakech by the Almohads; persecution of the Jews
1147 Start of Almohad persecutions against the Jews of North Africa
1148 Almohads of Morocco give Jews the choice of converting to Islam or being expelled
1148 Start of the exodus of Maimonides fleeing the intolerance of the Almohads
1148 Almohadin of Morocco gives Jews the choice of converting to Islam or being expelled
1152 Advent of Abd el Moumin in Morocco; choice for Christians and Jews between conversion or death
1159 Controversy between Maimonides and the rabbi of Fez on the attitude towards forcible converts
1160 Capture of Ifriqiya by the Moroccans of Abd el Moumen; Jews and Christians must choose between death and conversion; Jews are converted by force and superficially
1165 Chief rabbi of the Maghreb burned alive; The Rambam fled to Egypt
1165 Flight of Maimonides to Egypt to escape the Almohads
1165–1178 Yemen: Jews throughout the country were given the choice (under the new constitution) to convert to Islam or die
1171 In Egypt, decree recalling obedience to ordinances concerning the submission of Jewish and Christian infidels under penalty of death
1184 Almohads impose distinctive signs on Christians and Jews in Spain
1198 Forced conversion of the Jews of Aden
1220 Tens of thousands of Jews killed by Muslims after being blamed for the Mongol invasion, Turkey, Iraq, Syria, Egypt
1232 Massacre of the Jews of Marrakech
1266 Tomb of the Patriarchs of Hebron is converted into a mosque and closed to Jews and Christians
1267 Mamluk Sultan Baybars forbids Jews from entering the vault of the Patriarchs in Hebron; the ban ended exactly five centuries later in 1967
1270 Sultan Baibars of Egypt resolved to burn all the Jews, a ditch having been dug for this purpose; but at the last moment he repented and instead demanded a heavy tribute, in which many perished.
1270 Widespread segregation of Jews in Andalusia
1276 2nd pogrom of Fez, Morocco
1284 In Baghdad, the Jewish doctor Ibn Kammuna died locked in a trunk after writing “a book in which he showed irreverence towards the prophecies”; he escapes a lynching and is threatened with the stake
1291 Death of the converted Jew Sad al Dawla, grand vizier of Argun Khan in Iran, a rank which provoked the anger of the Muslim court
1291 Forced conversion of the Jews of Tabriz in Persia
1301 Start of the persecution of the Jews in Egypt
1318 Beheading of Rashid aldin Tabid, historian and Persian minister, Jewish convert who provoked the anger of Muslim elites
1318 Forced conversion of the Jews of Tabriz in Persia
1333 Forced conversion of the Jews of Baghdad
1333 The traveler Ibn Battuta complains that Djenkchi Khan djagataï allows Jews and Christians to repair their places of worship
1334 Forced conversion of the Jews of Baghdad
1344 Forced conversion of the Jews of Baghdad
1351 Trial of Jews (in Cairo?) accused of desecration, who must choose between conversion or death
1385 Massacres du Khorasan, Iran
1390 Foundation of the first Jewish ghetto in Fez
1391 In Morocco, persecution of Jews from Spain
1438 Creation of ghettos for Jews in the cities of Morocco, under the name “mellah”
1438 1st massacres in the Mellah ghetto, North Africa
1448 In Egypt, decree recalling obedience to ordinances concerning the submission of Jewish and Christian infidels under penalty of death
1450 Trial of Jews accused of having written the name of Mohammed in their synagogue in Fustat; they are converted by force
1465 In Fez, pogroms after the discovery in the Jewish quarter of the tomb of the city’s founder, a descendant of Mohammed…; Jews are forced to move to the ghetto (11 Jews left alive)
1492 Jewish community of Touat in Morocco is massacred; synagogues destroyed
1516 Algerian Jews receive the official status of dhimmi from the Ottomans; certain colors are forbidden to them (red and green); they are not allowed to ride horses or carry weapons; they must pay the discriminatory tax; their representative is ritually slapped during the delivery of tribute to the authorities
1517 1st pogrom in Safed, Ottoman Palestine
1517 1st pogrom of Hebron, Ottoman Palestine
1521 Expulsion of Jews from Belgrade by the Ottomans
1524 Expulsion of Jews from Buda in Hungary by the Ottomans
1535 Pogrom then expulsion of Jews from Tunisia
1554 Looting and persecution against the Jewish population of Marrakech by the Turks who took the city
1574 Civil war in Morocco between three claimants; Jews are victims of all camps
1577 Passover massacre, Ottoman Empire
1588–1629 Pogroms of Mahalay, Iran
1604 Start of a period of famine, violence and forced conversions of the Jewish population of Fez: 2000 conversions in 2 years
1608 Persecution for two years of the Jews of Taroudat by the Berbers
1622 Forced conversion of the Jews of Persia
1630–1700 Yemenite Jews were considered “impure” and therefore forbidden to touch a Muslim or a Muslim’s food. They were obliged to humble themselves before a Muslim, walk on the left side and greet him first. They could not build houses taller than those of a Muslim or ride a camel or horse, and when riding a mule or donkey, they had to sit on the side. When entering the Muslim quarter, a Jew had to take off his shoes and walk barefoot. If attacked with stones or fists by Muslim youths, a Jew was not allowed to defend himself.
1650 Jews from Tunisia are deported to special neighborhoods called “hara”
1650 Forced conversion of the Jews of Persia, under Shah Abbas II
1656 Jews expelled from Isfahan in Iran
1660 2 pogroms in Safed and Tiberias, Ottoman Palestine
1670 Expulsion of Mawza, Yemen
1676 Expulsion of Jews from Sanaa in Yemen
1678 Forced conversion of Jews in Yemen
1679–1680 Sanaa massacres, Yemen
1700 Massacre of Jews in Yemen
1747 Massacres de Mashhad, Iran
1758 Executions of a Jew and an Armenian in Constantinople for violation of the legislation on the clothing of infidels
1770 Expulsion of Jews from Jeddah in Arabia
1785 Tripoli Pogrom, Ottoman Libya
1790 Destruction of most of the Jewish communities in Morocco
1790–92 Pogrom of Tetouan, Morocco (Jews of Tetouan undressed and lined up)
1800 New decree adopted in Yemen, prohibiting Jews from wearing new or good clothes. Jews were forbidden to ride mules or donkeys, and were sometimes rounded up for long, naked marches through the Roob al Khali desert.
1805 1st pogrom in Ottoman Algeria against the Jews of Algiers after a famine. French consul Dubois-Thainville saves 200 Jews by sheltering them in his consulate.
1805 Exile of Jews from Algiers to Tunis and Livorno
1805 The leader of the Jewish Nation of Algiers, Naphthalie Busnach, is killed while riots ravage the neighborhoods.
1806 Expulsion by fatwa of the Jews of Sali in Morocco
1806 Ban on Moroccan Jews wearing Western clothing
1806 The janissaries of the dey of Algiers massacre and pillage in the Jewish quarter
1807 Expulsion of Jews from Tetouan
1808 1st massacres in the Mellah ghetto, North Africa
1815 The chief rabbi of Algiers, Isaac Aboulker, is beheaded during a riot.
1815 The Jews of Algiers are forced to fight against an invasion of locusts
1815 2nd pogrom of Algiers, Ottoman Algeria
1816 In Algeria, ban on carrying weapons for Jews and Christians
1820 Massacres of Sahalu Lobiant, Ottoman Syria
1828 Pogrom of Baghdad, Ottoman Iraq
1830 3rd pogrom of Algeria, Ottoman Algeria
1830 Start of the persecution of Jews in Persia, caused by the Russian advance in the Caucasus
1830 Ethnic cleansing of Jews in Tabriz, Iran
1834 2nd pogrom of Hebron, Ottoman Palestine
1834 Pogrom of Safed, Ottoman Palestine
1838 Druze attack in Safed, Ottoman Palestine
1839 Massacre of the Mashadi Jews, Iran
1839 Forced conversion of surviving Jews from Mashadi
1839 Campaign of forced conversions of Iranian Jews
1840 Persecution of the Jews of Damascus; ritual murder case
1840 Forced conversion of the Jews of Mashadi
1840 Damascus, ritual murders (French Muslims and Christians kidnapped, tortured and killed Jewish children for entertainment), Ottoman Syria
1841 Massive murders of Jews in Morocco; the sultan is obliged to consider the Jews as his personal property, which helps to protect them
1844 1st Cairo massacre, Ottoman Egypt
1847 Dayr al-Qamar Pogrom, Ottoman Lebanon
1847 Ethnic cleansing of Jews in Jerusalem, Ottoman Palestine
1848 1st pogrom of Damascus, Syria
1848 Total disappearance of the Jews of Mashhad
1850 1st pogrom of Aleppo, Ottoman Syria
1854 Anti-Jewish pogrom in Demnate, Morocco
1857 Beheading in Tunis of the Jewish coachman Batou Sfez, accused of blasphemy, while he was drunk
1860 2nd pogrom of Damascus, Ottoman Syria
1862 1st pogrom of Beirut, Ottoman Lebanon
1864–1880 Marrakech massacre, Morocco
1866 Pogrom at Kuzguncuk, Ottoman Turkey
1867 Barfurush massacre, Ottoman Turkey
1868 Eyub Pogrom, Ottoman Turkey
1869 Massacre of Tunis, Ottoman Tunisia
1869 Massacre of Sfax, Ottoman Tunisia
1870 2nd Alexandria massacres, Ottoman Egypt
1870 1st pogrom in Istanbul, Ottoman Turkey
1871 1st Damanhur massacres, Ottoman Egypt
1872 Massacres in Edirne, Ottoman Turkey
1872 1st pogrom of Izmir, Ottoman Turkey
1873 2nd massacre of Damanhur, Ottoman Egypt
1874 2nd pogrom of Izmir, Ottoman Turkey
1874 2nd pogrom of Istanbul, Ottoman Turkey
1874 2nd pogrom of Beirut, Ottoman Lebanon
1875 2 pogroms in Aleppo, Ottoman Syria
1875 Massacre on the island of Djerba, Ottoman Tunisia
1877 3rd massacre of Damanhur, Ottoman Egypt
1877 Pogrom of Mansura, Ottoman Egypt
1882 Massacre of Homs, Ottoman Syria
1882 3rd massacre of Alexandria, Ottoman Egypt
1889 After the funeral of a rabbi, deemed too discreet, the Jewish cemetery of Baghdad was confiscated
1889 Looting of the Jewish quarter of Baghdad
1890 2nd Cairo massacre, Ottoman Egypt
1890 3rd pogrom of Damascus, Ottoman Syria
1890 Massacres of Tunis, Ottoman Tunisia
1891 4th massacre of Damanahur, Ottoman Egypt

https://sephardicu.com/se(...)im-jewish-conflicts/
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:17:39 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220999367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

622–627 Ethnic cleansing of Jews from Mecca and Medina; Jewish boys publicly inspected and executed if found
626 Murder of the Jew Kab, leader of the Beni Nadhir and satirist poet, and of his wife who had made fun of Mohammed
626? Expedition against the Jews beni Qoraizha; insulted by Mohammed: “O you, monkeys and pigs…”
626? Massacre of 700 Beni Qoraïzha Jews; bound for three days, then slaughtered above a ditch, with the young boys
628 Mohammed to the Jews beni Qainoqa: “if you do not embrace Islam, I declare war on you”
822–861 Islamic empire adopts a law requiring Jews to wear yellow stars, caliph al-Mutawakkil
940 Beheading of the Jewish exilarch of Baghdad for having sullied the name of Mohammed
1040 Beheading of the Jewish theologian Gaon Chizkiya, head of a Talmudic school
1057 Capture and pillage of Kairouan by the Hilalian tribes; expulsion of Jews and certain Muslims
1106 Ali Ibn Yousef Ibn Tashifin of Marrakech decrees the death penalty for any local Jew, including his Jewish doctor, and his military general
1127 In Morocco, after the failure of the prophetic movement of the Jewish messiah Moshe Dhery, wave of persecutions and forced conversions
1142 Start of persecution against the Jews by the Almohads; massacre in Tlemcen, Bougie, Oran
1148 Almohads of Morocco give Jews the choice of converting to Islam or being expelled
1148 Almohadin of Morocco gives Jews the choice of converting to Islam or being expelled
1152 Advent of Abd el Moumin in Morocco; choice for Christians and Jews between conversion or death
1159 Controversy between Maimonides and the rabbi of Fez on the attitude towards forcible converts
1160 Capture of Ifriqiya by the Moroccans of Abd el Moumen; Jews and Christians must choose between death and conversion; Jews are converted by force and superficially
1165–1178 Yemen: Jews throughout the country were given the choice (under the new constitution) to convert to Islam or die
1171 In Egypt, decree recalling obedience to ordinances concerning the submission of Jewish and Christian infidels under penalty of death
1220 Tens of thousands of Jews killed by Muslims after being blamed for the Mongol invasion, Turkey, Iraq, Syria, Egypt
1266 Tomb of the Patriarchs of Hebron is converted into a mosque and closed to Jews and Christians
1267 Mamluk Sultan Baybars forbids Jews from entering the vault of the Patriarchs in Hebron; the ban ended exactly five centuries later in 1967
1270 Sultan Baibars of Egypt resolved to burn all the Jews, a ditch having been dug for this purpose; but at the last moment he repented and instead demanded a heavy tribute, in which many perished.
1284 In Baghdad, the Jewish doctor Ibn Kammuna died locked in a trunk after writing “a book in which he showed irreverence towards the prophecies”; he escapes a lynching and is threatened with the stake
1291 Death of the converted Jew Sad al Dawla, grand vizier of Argun Khan in Iran, a rank which provoked the anger of the Muslim court
1318 Beheading of Rashid aldin Tabid, historian and Persian minister, Jewish convert who provoked the anger of Muslim elites
1333 The traveler Ibn Battuta complains that Djenkchi Khan djagataï allows Jews and Christians to repair their places of worship
1351 Trial of Jews (in Cairo?) accused of desecration, who must choose between conversion or death
1438 Creation of ghettos for Jews in the cities of Morocco, under the name “mellah”
1448 In Egypt, decree recalling obedience to ordinances concerning the submission of Jewish and Christian infidels under penalty of death
1450 Trial of Jews accused of having written the name of Mohammed in their synagogue in Fustat; they are converted by force
1465 In Fez, pogroms after the discovery in the Jewish quarter of the tomb of the city’s founder, a descendant of Mohammed…; Jews are forced to move to the ghetto (11 Jews left alive)
1516 Algerian Jews receive the official status of dhimmi from the Ottomans; certain colors are forbidden to them (red and green); they are not allowed to ride horses or carry weapons; they must pay the discriminatory tax; their representative is ritually slapped during the delivery of tribute to the authorities
1554 Looting and persecution against the Jewish population of Marrakech by the Turks who took the city
1574 Civil war in Morocco between three claimants; Jews are victims of all camps
1604 Start of a period of famine, violence and forced conversions of the Jewish population of Fez: 2000 conversions in 2 years
1630–1700 Yemenite Jews were considered “impure” and therefore forbidden to touch a Muslim or a Muslim’s food. They were obliged to humble themselves before a Muslim, walk on the left side and greet him first. They could not build houses taller than those of a Muslim or ride a camel or horse, and when riding a mule or donkey, they had to sit on the side. When entering the Muslim quarter, a Jew had to take off his shoes and walk barefoot. If attacked with stones or fists by Muslim youths, a Jew was not allowed to defend himself.
1758 Executions of a Jew and an Armenian in Constantinople for violation of the legislation on the clothing of infidels
1800 New decree adopted in Yemen, prohibiting Jews from wearing new or good clothes. Jews were forbidden to ride mules or donkeys, and were sometimes rounded up for long, naked marches through the Roob al Khali desert.
1805 1st pogrom in Ottoman Algeria against the Jews of Algiers after a famine. French consul Dubois-Thainville saves 200 Jews by sheltering them in his consulate.
1805 The leader of the Jewish Nation of Algiers, Naphthalie Busnach, is killed while riots ravage the neighborhoods.
1806 The janissaries of the dey of Algiers massacre and pillage in the Jewish quarter
1830 Start of the persecution of Jews in Persia, caused by the Russian advance in the Caucasus
1840 Damascus, ritual murders (French Muslims and Christians kidnapped, tortured and killed Jewish children for entertainment), Ottoman Syria
1841 Massive murders of Jews in Morocco; the sultan is obliged to consider the Jews as his personal property, which helps to protect them
1857 Beheading in Tunis of the Jewish coachman Batou Sfez, accused of blasphemy, while he was drunk
1889 After the funeral of a rabbi, deemed too discreet, the Jewish cemetery of Baghdad was confiscated

Bijzondere lijst dit.

Ik ben wel benieuwd naar enige duiding van @Chadi en @Mootje_Utrecht? Immers, de Islam is toch zo een vredige religie en het huidige conflict komt toch alleen maar door 'Zionisten' en heeft niets met Joden te maken?
pi_221007981
.

[ Bericht 99% gewijzigd door DavidAZ op 11-06-2026 12:54:00 ]
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:56:11 #178
483584 incel
they/them
pi_221008060
Huh? Ik dacht dat anno 2026 antisemitisme gewoon ok was? Nu mag het weer niet of alleen omdat 'ie zwart is of zo?
pi_221008086
quote:

[..]
Sorry, ik heb eerst niet naar de nickname gekeken, en dacht automatisch dat het mspoez schreef. Ze zei over "het verzinnen van het staat Israël" dus ik twijfelde eerst of ik bij het Verenigd Koninkrijk moet beginnen ca 1020 v.Chr ))

Maar ja, inderdaad. Dankjewel _O_
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:02:14 #180
483584 incel
they/them
pi_221008097
Volgens mij zit het verschil erin dat Kanye West zei of liet zien dat de joden overal achter zitten, banken, media, politiek etc. Dat mag niet. Als je joden haat omdat je bijv een pro palli iemand bent dan mag het wel. Dus je mag wel antisemiet zijn als je bijv zegt dat israel en zo de pot op kan en dat ze slecht zijn en genocide plegen in palestina, maar je mag niet benoemen dat de joden overal achter zitten of teveel invloed hebben of aan de touwtjes trekken in de westerse wereld of zo zoiets was het.
pi_221008110
Toen ik dit topic weer zag dacht ik: komt Ye weer terug voor een concert? Maar het gaat over een conflict in het zeer relevante jaar 622.

Logisch.
pi_221013040
quote:

[..]

Heb je ook de verkeersincidenten erbij?

Als we door voor het afgelopen jaar doen dan heeft fok en nieuwe database nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')