Zeer slecht besluit van het kabinet. Ye heeft rode lijnen overschreden.quote:Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst rapper Ye tegen te houden
Het Centraal Joods Overleg (CJO) spant een kort geding aan om een inreisverbod aan de Amerikaanse rapper Ye af te dwingen. De rapper treedt zaterdag en maandag op in de Gelredome in Arnhem.
Het CJO vindt dat de openbare orde in het geding komt met de komst van Ye. Zijn optredens leiden volgens CJO-voorzitter Chanan Hertzberger tot een gevoel van onveiligheid, met name onder Joodse Nederlanders.
Ye deed meermaals antisemitische uitspraken op onder meer X en in songteksten. Zo bracht hij een nummer uit genaamd Heil Hitler en verkocht de artiest T-shirts met hakenkruizen in zijn webshop. Ook noemde hij zichzelf een nazi. Volgens de rapper zelf waren die uitlatingen het gevolg van een psychiatrische stoornis.
Onwenselijk en grievend
Vorige week zei minister Van den Brink van Asiel en Migratie al dat er geen gegronde reden is om Ye geen toegang tot Nederland te verlenen. De rapper werd eerder geweerd uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Zwitserland, Polen en Italië. Van den Brink stelde dat hij de uitlatingen van Ye "natuurlijk ten zeerste" veroordeelt, maar hij zegt dat er geen aanwijzingen zijn voor redenen om hem te weren.
Het kabinet vindt de uitspraken van Ye "onwenselijk en grievend", maar dat is volgens het ministerie geen reden om hem de toegang tot Nederland te ontzeggen.
Van den Brink zegt dat Nederland zich bovendien aan het Schengenverdrag moet houden. Daarin staat dat personen zich vrij moeten kunnen bewegen binnen 29 Europese landen.
Openbare orde
Ook de gemeente Arnhem weigert de rapper niet op grond van zijn uitspraken en heeft een vergunning verleend aan het Gelredome voor de concerten. Burgemeester Marcouch zei dat hij de uitspraken van de 48-jarige rapper verwerpelijk en "moreel en mogelijk juridisch volstrekt afkeurenswaardig" vindt, maar stelt dat hij als burgemeester moet kijken naar zaken als openbare orde en nationale veiligheid. En wat hem betreft zijn deze zaken rond het concert goed geregeld.
De Italiaanse regio Emilia-Romagna ziet dat anders. Die schrapte een optreden van Ye omdat gevreesd wordt voor verstoring van de openbare orde.
Kabinet blijft bij mening
Het CJO had het ministerie tot vanmiddag 15.00 uur de tijd gegeven om terug te komen van het besluit om Ye geen inreisverbod op te leggen. Maar het kabinet blijft bij het eerdere oordeel.
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Dit ging wel erg ver. En dan vind ik het fair om naar joden te luisteren over deze kwestie.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Dit forum zit intussen vol met trollen en kloons van trollen, het loont amper nog de moeite daarop te reageren telkens.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.
Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.
Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.
En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.
Right, right.
Zwakzinnig zijn en in een psychose zitten is geen excuus voor zijn uitspraken.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
quote:Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Nee, niet welkom.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Ik vermoed dat hij tot de 'woordkunstenaars' hoort. Er zijn lieden uit bepaald spectra die daar heel goed op gaan.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
Even voor de goede orde, Kanye West heeft dus:
• Gezegd zelf een nazi te zijn.
• Meermaals zijn liefde voor Hitler verkondigd.
• Gezegd dat de Holocaust nooit gebeurd is.
• Gezegd dat Joden de muziekindustrie beheersen.
• Gezegd dat Joden zwarte mensen misbruiken in de muziekindustrie.
• Hij 'defcon 3' op het Joodse volk zou willen gaan.
• Zwarte mensen de echte Joden zijn.
• Joden alleen maar rijk willen worden.
• Een liet gemaakt genaamd 'Heil Hitler'
Je vraagt je ook af wat voor soort mensen naar zo een concert gaan.
Het grote verschil is dat de man edgy muziek heeft gemaakt waar hij afstand van heeft genomen en de mensen waar jij het over hebt crimineel, rascistisch of massamoordenaars zijn die er zonder uitzondering nog trots op zijn ook.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.
Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.
Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.
En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.
Right, right.
Heb je dat hh lied wel eens gehoord? Er spreekt een bak frustratie uit naar hoe hij is behandeld en zijn kinderen niet meer kan zien, dus stapt hij maar echt in de rol van slechterik. Hoe doet hij dat? Hij wordt nazi!quote:Op maandag 1 juni 2026 20:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit ging wel erg ver. En dan vind ik het fair om naar joden te luisteren over deze kwestie.
Het hele idee van een psychose is dat je niet helemaal meer weet wat je doet. Weet je een beter excuus voor gedrag dan dat je fysiek niet meer in controle bent?quote:Op maandag 1 juni 2026 20:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Zwakzinnig zijn en in een psychose zitten is geen excuus voor zijn uitspraken.
Behalve misschien als je zelf een nazi bent... Dan zou ik het ook downplayen. Die gek is hier absoluut niet welkom.
Ik ken er een paar, die vinden vooral zijn muziek tot ongeveer 2016 goed. En dat klopt ook wel. Toch zou ik er ondanks dat niet heen gaan.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
Even voor de goede orde, Kanye West heeft dus:
• Gezegd zelf een nazi te zijn.
• Meermaals zijn liefde voor Hitler verkondigd.
• Gezegd dat de Holocaust nooit gebeurd is.
• Gezegd dat Joden de muziekindustrie beheersen.
• Gezegd dat Joden zwarte mensen misbruiken in de muziekindustrie.
• Hij 'defcon 3' op het Joodse volk zou willen gaan.
• Zwarte mensen de echte Joden zijn.
• Joden alleen maar rijk willen worden.
• Een liet gemaakt genaamd 'Heil Hitler'
Je vraagt je ook af wat voor soort mensen naar zo een concert gaan.
Als je hier heen gaat heb je geen normen en waarden.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ken er een paar, die vinden vooral zijn muziek tot ongeveer 2016 goed. En dat klopt ook wel. Toch zou ik er ondanks dat niet heen gaan.
Dat zijn wel echt liefhebbers van de muziek, ik kan het me wel voorstellen. Dan hoop je wel dat ie geen gekke dingen op het podium gaat verkondigen en dat Kanye bij hem ook niet uitsluiten.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:04 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als je hier heen gaat heb je geen normen en waarden.
Ok? Dat iemand slecht is behandeld, betekent niet dat ze maar een vrijbrief voor nazi-ideologie krijgen, waarvan de schade al geschied is.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je dat hh lied wel eens gehoord? Er spreekt een bak frustratie uit naar hoe hij is behandeld en zijn kinderen niet meer kan zien, dus stapt hij maar echt in de rol van slechterik. Hoe doet hij dat? Hij wordt nazi!
Wel triest dat een AI lied beter is dan zijn echte nummers.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ken Ye West vooral vanwege zijn Russische nummers eigenlijk.![]()
Die zijn gewoon wel episch.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind dat hele cancelcultuur een beetje suf eigenlijk. Of rechts nu links cancelt of links die rechts cancelt. En waar moet je het nummer Den Pobedy plaatsen dan?
De Sovjet-Unie die in 1945 Europa bevrijdde van het nazisme onder leiding van Jozef Stalin. Komt op mij echt super links over.
Een kabinet kan niet besluiten om iemand te weigeren op basis van hun besluit. Het is hier geen VS waar een megalomane man tarieven kan invoeren (en pas veels te laat wordt teruggefloten door de rechter)quote:Op maandag 1 juni 2026 20:35 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)r-ye-tegen-te-houden
[..]
Zeer slecht besluit van het kabinet. Ye heeft rode lijnen overschreden.
Geen plek in Nederland voor jodenhaat en mensen die met hakenkruizen rondlopen.
Ach iedereen maakt wel eens fouten HRquote:Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.
Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.
Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.
En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.
Right, right.
P.s: In het verleden heb je ook Rusland wel eens verdedigd met de wetenschap dat Putin sinds de inval in Oekraine antisemitische uitspraken heeft gedaan.quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
SGP is niet extreemrechts en FVD qua standpunten ook niet. PVV heeft er natuurlijk wel elementen van.
2021. Tijdsgeest.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach iedereen maakt wel eens fouten HR
Ook jij door antisemitische FvD te verdedigen.
[..]
P.s: In het verleden heb je ook Rusland wel eens verdedigd met de wetenschap dat Putin sinds de inval in Oekraine antisemitische uitspraken heeft gedaan.
2021 was de oprichting van JA21quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2021. Tijdsgeest.
Toen was baudet volgens mij nog niet fullwappie gegaan zoals hij dat daarna wel ging.
En je lult zoals gewoonlijk over een hoop heen hier.
En daarna is tjerrie full wappie gegaan omdat hij de ruimte had.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
2021 was de oprichting van JA21Joost en Annabel verlieten FvD vanwege het antisemitisme waar de partij vanaf oprichting al last van had
Ik snap je, alleen als ik google op Baudet en Soros dan krijg ik meteen hits uit 2018, 2019 en 2020.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarna is tjerrie full wappie gegaan omdat hij de ruimte had.
Niets mis met FvD verdedigen. Dat jij ze antisemitisch vindt, /care. Heeft nul komma nul invloed op mijn stemkeuze.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ook jij door antisemitische FvD te verdedigen.
Ah, en kun je hier ook een paar concrete voorbeelden van geven? Waar heb ik het antisemitisme van FvD zitten verdedigen en waar heb ik Rusland zitten verdedigen?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach iedereen maakt wel eens fouten HR
Ook jij door antisemitische FvD te verdedigen.
[..]
P.s: In het verleden heb je ook Rusland wel eens verdedigd met de wetenschap dat Putin sinds de inval in Oekraine antisemitische uitspraken heeft gedaan.
Aanschouw hier hersengymnastiek voor gevorderdenquote:Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Rechts had al de slachtoffermentaliteit van 2015 tumblr overgenomen en nu ook de permanente cancel cultuur. Winnen hoor!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Aanschouw hier hersengymnastiek voor gevorderden
Bijzonder blijft het hè, alles en iedereen die geen nazi is voor nazi uitmaken, heb je hier een man die openlijk heeft gezegd en nazi te zijn en Hitler te bewonderen. Er wordt een keer excuses gemaakt en zand erover zo blijkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Aanschouw hier hersengymnastiek voor gevorderden
Waarom zou hij? Er zijn twee uitkomsten. Je negeert het volledig. Je komt met een weinig overtuigend woordspelletje.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, en kun je hier ook een paar concrete voorbeelden van geven? Waar heb ik het antisemitisme van FvD zitten verdedigen en waar heb ik Rusland zitten verdedigen?
Je bent hier een openlijke nazi (zijn eigen woorden) aan het verdedigen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rechts had al de slachtoffermentaliteit van 2015 tumblr overgenomen en nu ook de permanente cancel cultuur. Winnen hoor!
Omdat als hij zulke aantijgingen maakt, hij die ook wel mag onderbouwen. Daarom.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom zou hij? Er zijn twee uitkomsten. Je negeert het volledig. Je komt met een weinig overtuigend woordspelletje.
Beelden van howards webcamquote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent hier een openlijke nazi (zijn eigen woorden) aan het verdedigen.
[..]
Omdat als hij zulke aantijgingen maakt, hij die ook wel mag onderbouwen. Daarom.
Hmm.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beelden van howards webcam
[ afbeelding ]
Deze onderbouwing mag je bewijzen want je pohi laat zien dat je snel getriggerd wordt en voor cancelcultuur bent.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Ik ben niet links, en geen vrouw, en niet dik. Jammer joh.
Integendeel.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze onderbouwing mag je bewijzen want je pohi laat zien dat je snel getriggerd wordt en voor cancelcultuur bent.
Ja man daarom maak je dit soort posts waarin je naar je parelketting grijpt met een leugen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel.
Ik blijf juist altijd erg rustig, je zult mij ook niet zien schelden of dergelijke. Ik probeer altijd een normale discussie opgang te krijgen, wat soms erg lastig blijkt te zijn.
Ye is namelijk geen nazi meer en is tegen nazi's geworden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent hier een openlijke nazi (zijn eigen woorden) aan het verdedigen.
[..]
Ik heb een TR gezet want je account moet wel gehacked zijn. De echte HR zou nooit schelden.quote:Wellicht kun je daar eens een voorbeeld aannemen, want discussiëren is ongeveer alles behalve wat jij hier doet. Jouw pohi vormt helaas een aaneenrijging van trollen en zuigen, wat je hier nu trouwens ook weer aan het doen bent.
Ik scheld dan ook niet, ik benoem wat jij doet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja man daarom maak je dit soort posts waarin je naar je parelketting grijpt met een leugen.
[..]
Ye is namelijk geen nazi meer en is tegen nazi's geworden.
[..]
Ik heb een TR gezet want je account moet wel gehacked zijn. De echte HR zou nooit schelden.
Als iemand een trol noemen geen schelden is, zie ik graag waar ik volgens jou aan het schelden ben.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik scheld dan ook niet, ik benoem wat jij doet. Je problematiseert eerst mijn vraag om opheldering mbt bizarre aantijgingen aan mijn adres en vervolgens kom je met een rare meme waarvan je zegt dat ik dat zou zijn, dat betreft zuigen en trollen.
De enige partij met een Joodse partijleider (Gidi M) heeft voor de komst van Ye gestemd in de Tweede Kamer. Lijkt me voldoende.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit ging wel erg ver. En dan vind ik het fair om naar joden te luisteren over deze kwestie.
Diezelfde mensen gaan de verkrachte vrouw beschuldigen dat ze n korte rok aan had.quote:
Ja, ach. Als je moordenaars en verkrachters een tweede kans geeft, moet je niet moeilijk doen over wat hakenkruizen.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.
Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.
Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.
En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.
Right, right.
eh nee, zo werkt het niet Mien.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:17 schreef Ann-Lynn het volgende:
Laat die gek maar lekker komen, gelijk monitoren wie er allemaal naar toe gaan. Obviously mensen met zeer slechte muzieksmaak.
Hoor ik net op de radio.quote:als hij iets verkeerds zingt gaande lichten aan en wordt de muziek uitgezet
Een lietquote:Op maandag 1 juni 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
Even voor de goede orde, Kanye West heeft dus:
• Gezegd zelf een nazi te zijn.
• Meermaals zijn liefde voor Hitler verkondigd.
• Gezegd dat de Holocaust nooit gebeurd is.
• Gezegd dat Joden de muziekindustrie beheersen.
• Gezegd dat Joden zwarte mensen misbruiken in de muziekindustrie.
• Hij 'defcon 3' op het Joodse volk zou willen gaan.
• Zwarte mensen de echte Joden zijn.
• Joden alleen maar rijk willen worden.
• Een liet gemaakt genaamd 'Heil Hitler'
Je vraagt je ook af wat voor soort mensen naar zo een concert gaan.
Oh dat wil ik eigenlijk wel zienquote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:36 schreef maily het volgende:
[..]
Hoor ik net op de radio.
Zal een lekker zootje worden
Poeh hé, nou, speciaal voor jou even aangepast.quote:
Wat ben je hier nu aan het bazelen? Dit is letterlijk een post uit 2021, waar ik stel dat de SGP en FvD qua standpunten niet extreemrechts zijn. Jij stelt vervolgens dat ik daar antisemitisme goed zou praten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach iedereen maakt wel eens fouten HR
Ook jij door antisemitische FvD te verdedigen.
[..]
P.s: In het verleden heb je ook Rusland wel eens verdedigd met de wetenschap dat Putin sinds de inval in Oekraine antisemitische uitspraken heeft gedaan.
Als je claimt dat FvD niet extreem-rechts is nadat Baudet was doorgedraaid met zijn antisemitische complotten over joden dan ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat ben je hier nu aan het bazelen? Dit is letterlijk een post uit 2021, waar ik stel dat de SGP en FvD qua standpunten niet extreemrechts zijn. Jij stelt vervolgens dat ik daar antisemitisme goed zou praten.
Wat is dit voor rare manier van discussiëren? Je leest dingen in posts die er totaal niet staan en gaat dan doen alsof ze er wel staan, zo mensen standpunten in de voeten schuivende die ze nooit hebben ingenomen.
Nee, die discussie gaat over standpunten in een partijprogramma. Dat krijg je er dus van als je posts uit context gaat posten in de hoop zo users in een negatief daglicht te kunnen plaatsen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je claimt dat FvD niet extreem-rechts is nadat Baudet was doorgedraaid met zijn antisemitische complotten over joden dan ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem.
FvD is sinds oprichting anti joods, fan van het neonazisme en complotten over joden doen er sinds het begin de ronde
Dat wil dus zeggen het goedkeuren, dat heb ik helemaal nooit gedaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 01:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach iedereen maakt wel eens fouten HR
Ook jij door antisemitische FvD te verdedigen.
[..]
P.s: In het verleden heb je ook Rusland wel eens verdedigd met de wetenschap dat Putin sinds de inval in Oekraine antisemitische uitspraken heeft gedaan.
https://www.cidi.nl/de-an(...)ld-complottheorieen/quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die discussie gaat over standpunten in een partijprogramma. Dat krijg je er dus van als je posts uit context gaat posten in de hoop zo users in een negatief daglicht te kunnen plaatsen.
Het probleem met de FvD is altijd geweest dat hun standpunten in partijprogramma's nog meevallen maar wat er zich in die partij afspeelt uiterst bedenkelijk is, zoals we recentelijk wederom hebben kunnen zien met al die kandidaten op lokaal niveau.
Vervolgens ga jij er allemaal dingen in lezen, die helemaal nooit door mij zijn gezegd. Jouw aantijging was immers niet of ik in 2021 of niet FvD extreemrechts zou vinden of niet, jouw claim was dat ik antisemitisme van de FvD had zitten verdedigen:
[..]
Dat wil dus zeggen het goedkeuren, dat heb ik helemaal nooit gedaan.
Het zou fijn zijn als je stopt met dit soort idioterie, en dan niet alleen tegen mij maar ook tegen andere users. Je zit helaas wel vaker mensen op smerige manieren weg te zetten, voor standpunten die zij nooit hebben ingenomen.
Je stelt een vraag waar het antwoord al op is gegeven:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
https://www.cidi.nl/de-an(...)ld-complottheorieen/
En zo kan ik er nog honderd posten.
Maar jij concludeert dat FvD geen extreem-rechtse partij is die geen neonazi's in de partij heeft die Mein Kampf thuis hebben?
Trouwens ook opmerkelijk dat je hier aankomt met een link richting het CIDI, een instituut waar je normaal de spot mee drijft of complottheorieën over aan het verspreiden bentquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die discussie gaat over standpunten in een partijprogramma. Dat krijg je er dus van als je posts uit context gaat posten in de hoop zo users in een negatief daglicht te kunnen plaatsen.
Het probleem met de FvD is altijd geweest dat hun standpunten in partijprogramma's nog meevallen maar wat er zich in die partij afspeelt uiterst bedenkelijk is, zoals we recentelijk wederom hebben kunnen zien met al die kandidaten op lokaal niveau.
Vervolgens ga jij er allemaal dingen in lezen, die helemaal nooit door mij zijn gezegd. Jouw aantijging was immers niet of ik in 2021 of niet FvD extreemrechts zou vinden of niet, jouw claim was dat ik antisemitisme van de FvD had zitten verdedigen:
[..]
Dat wil dus zeggen het goedkeuren, dat heb ik helemaal nooit gedaan.
Het zou fijn zijn als je stopt met dit soort idioterie, en dan niet alleen tegen mij maar ook tegen andere users. Je zit helaas wel vaker mensen op smerige manieren weg te zetten, voor standpunten die zij nooit hebben ingenomen.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Cidi als bron
Waarom niet ook Russia Today?
quote:Op woensdag 8 april 2026 17:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Israel doet wat het wilt.
En zo niet wordt je monddood gemaakt door AIPAC of CIDI achtige lobbygroepen
quote:Op maandag 30 maart 2026 23:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wanneer een echte embargo volgt zal Israel net zoals Zuid Afrika heel snel normaal gaan doen.
Maar we worden beheerst door CIDI en AIPAC achtige lobby's
Snel de aanval in wanneer het masker af is in je i love Israel act terwijl je jaren geleden FvD steunde.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je stelt een vraag waar het antwoord al op is gegeven:
[..]
Trouwens ook opmerkelijk dat je hier aankomt met een link richting het CIDI, een instituut waar je normaal de spot mee drijft of complottheorieën over aan het verspreiden bent_!
[..]
[..]
[..]
Integendeel. Ik ben niet in in de aanval. Ik heb ook totaal geen reden om jou aan te vallen. Jij ziet die redenen helaas wel bij mij en bij meerdere users en probeert mensen standpunten in de voeten te schuiven die zij nooit hebben ingenomen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Snel de aanval in wanneer het masker af is in je i love Israel act terwijl je jaren geleden FvD steunde.
Maar inderdaad ik had mijn woorden over het CIDI anders moeten omschrijven. Wel klopt het artikel gewoon en het zou fijn zijn als je er inhoudelijk op in gaat
Oke laat het mij anders stellen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Ik ben niet in in de aanval. Ik heb ook totaal geen reden om jou aan te vallen. Jij ziet die redenen helaas wel bij mij en bij meerdere users en probeert mensen standpunten in de voeten te schuiven die zij nooit hebben ingenomen.
Het is in de tussentijd wel enigszins lachwekkend te zien dat je daarvoor zelfs bronnen van het CIDI gebruikt, een instantie die je dus normaliter bespot en zelfs complottheorieën over verspreid. Als er dus bij iemand een masker af is gegaan, is dat bij jou.
Zoals ik dus ook in 2021 al aangaf: kijkende naar hun partijprogramma doet men zich normaler voor dan men is. In die partij is inderdaad extreemrechts gedachtegoed en zeker ook antisemitisme sterk aanwezig. En de recente ontwikkelingen op lokaal niveau hebben dat wederom aangetoond. Ik heb dan ook al meermaals gezegd nooit voor FvD te zullen stemmen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Oke laat het mij anders stellen.
Is FvD een antisemitische partij? En een extreemrechtse partij?
Krijg 'm nou nog maar eens weg. Gaat niet lukken ben ik bang.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:52 schreef maily het volgende:
[..]
Idd
ye vloog met privé-jet naar Rotterdam en viel bij Nederlandse kunstenaar na zoete cocktails in slaap
Paar Joden op af sturenquote:Op woensdag 3 juni 2026 14:57 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Krijg 'm nou nog maar eens weg. Gaat niet lukken ben ik bang.
Ach als hij Hitler verheerlijk en vindt dat hij fantastisch werk heeft gedaan ben ik in staat om in een KKK kostuum naar zijn optreden te gaan. Eens zien hoe tof hij dat gaat vinden, onder het mom van: Ach ja maar ze hebben/hadden toch fantastisch mooie motivaties ?!quote:
FTFY.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Joodsche Raad haalt bakzeil vangt bot bij de rechter. Mooi zo.
Waarom 'mooi zo' eigenlijk?quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Joodsche Raad haalt bakzeil bij de rechter. Mooi zo.
Ye is al 24 uur in Nederland. Moeten jullie niet schuilen voor de verstoring van de openbare orde?quote:
Denk dat dit je als PRO stemmer toch wel in een spagaat brengt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:29 schreef Hathor het volgende:
Ye....![]()
Die jongen is echt ergens geestelijk gigantisch de weg kwijtgeraakt. Ook de enige rapper volgens mij die openlijk MAGA idolaat was.
Kid Rockquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:29 schreef Hathor het volgende:
Ye....![]()
Die jongen is echt ergens geestelijk gigantisch de weg kwijtgeraakt. Ook de enige rapper volgens mij die openlijk MAGA idolaat was.
Ja maar das gewoon een Hillbilly, niet echt verrassend.quote:
Dan moet je wel niet verbaast zijn dat er dan ook serieus te nemen bedreigingen worden geuit door het voddenvolk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 04:22 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben voor een radicale vrijheid van meningsuiting dus wat mij betreft mag hij zijn nazi-mening uiten als hij dat wil en hij mag ook optreden als er mensen zijn die daarvoor willen betalen.
Het zijn in mijn ogen ook nazi's die israel opgericht hebben met een nazi idee van joods supermacy. Daar is geen woord van gelogen. Je kan niet zeggen we richten een staat op een plek waar mensen wonen en het helemaal niet willen . Die vermoorden we en verdrijven we omdat we dat recht hebben vanuit ons geloof en omdat we zielig zijn.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.
Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.
Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.
En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.
Right, right.
Vriendje Adolf knows best.quote:Op donderdag 4 juni 2026 05:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het zijn in mijn ogen ook nazi's die israel opgericht hebben met een nazi idee van joods supermacy. Daar is geen woord van gelogen. Je kan niet zeggen we richten een staat op een plek waar mensen wonen en het helemaal niet willen . Die vermoorden we en verdrijven we omdat we dat recht hebben vanuit ons geloof en omdat we zielig zijn.
Het CJO is totaal ongeloofwaardig.
Bedreigingen zijn uiteindelijk nooit de schuld van het slachtoffer, maar je kunt het er wel naar maken natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 04:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan moet je wel niet verbaast zijn dat er dan ook serieus te nemen bedreigingen worden geuit door het voddenvolk.
Daar is letterlijk elk woord van gelogen. Israël was nota bene een veilige haven voor mensen die de nazis ontvluchten. Om dan het beeld op te tuigen dat Israël is opgericht door nazis is letterlijk de geschiedenis verdraaien.quote:Op donderdag 4 juni 2026 05:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het zijn in mijn ogen ook nazi's die israel opgericht hebben met een nazi idee van joods supermacy. Daar is geen woord van gelogen. Je kan niet zeggen we richten een staat op een plek waar mensen wonen en het helemaal niet willen . Die vermoorden we en verdrijven we omdat we dat recht hebben vanuit ons geloof en omdat we zielig zijn.
Het CJO is totaal ongeloofwaardig.
En daarbij de statements van de Palestijnse leider Amin al-Husseini bij op, die trouwens collaboreerde met Nazi-Duitsland:quote:Especially in view of Eddy’s and Henderson’s association of Zionism with racism and their refusal to address the issue of racism and antisemitism in Arab societies, the statement by Jamal Husseini, the Arab Higher Committee’s representative at the UN, on September 29 to the UN’s Ad Hoc Committee on Palestine is of particular interest—and historical importance. Husseini said that the Arab “struggle against the Zionist invasion” had “nothing to do with anti-Semitism,” which was a strictly Western bigotry. The Zionist claims to Palestine had “no legal or moral basis.”
However, he then articulated an implicitly racist argument. The Arab world was “a racial homogeneity.” Its people spoke “one language and have the same history, traditions, and aspirations.” The Arabs’ “unity in all those matters” was “a basis for mutual understanding and a solid foundation for peace.” It was in stark contrast to nations with “different nationalities and non-homogenous communities. . . . This condition created always an atmosphere of antagonism that culminated in a calamitous war.”
Bron
quote:From 1941 to 1945, Hajj Amin al-Husseini lived in Nazi Germany where he served the Nazi war effort in
many ways, including the broadcast of Nazi propaganda to the Arab world. In his radio broadcasts and leaflets, al-Husseini repeated his allegation that “the Jews” wished to “wipe out the Arabs and Islam.”
The Jews believed that “everything had been created for their sake” and that “other men are animals which could be used for their own purposes.”The Jews “have been the enemies of the Arabs and of Islam since its emergence.” The Nazis eagerly took up this refrain in other Arabic- language radio broadcasts, portraying World War II as “a war for the survival of the Arabs and Islam.”
Bron (p. 213)
Waarom projecteer jij dit vervolgens via leugens op Israël?quote:Al-Husseini often went beyond calling for the ethnic cleansing of Jews from Muslim lands and openly incited genocide. “Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, history, and religion” (emphasis in the
original).
In November 1943, when the Holocaust was in full swing, al-Husseini informed his audience that the Germans had “decided to find a definitive solution to the Jewish danger,” and he urged all Arabs and Muslims to join the Germans in this “common battle against the Jewish danger.”
Bron (p. 214)
Vrijheid van meningsuiting is beperkt door de wetgeving.quote:Op donderdag 4 juni 2026 04:22 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben voor een radicale vrijheid van meningsuiting dus wat mij betreft mag hij zijn nazi-mening uiten als hij dat wil en hij mag ook optreden als er mensen zijn die daarvoor willen betalen.
Artistieke censuur past meer bij Iran dan een vrij land. Zeker als de artiest al gestopt is met zijn stoute meningen en er afstand van heeft genomen.quote:
Je mag het op een discussieforum oneens zijn met wetten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:52 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is beperkt door de wetgeving.
Je zegt het zelf. Projectie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom projecteer jij dit vervolgens via leugens op Israël?
Alles mag wat direct niet verboden is. Nazi symboliek en ideeën zijn verboden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je mag het op een discussieforum oneens zijn met wetten.
Dan kun je nog wel zeggen dat je het daarmee oneens bent.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:57 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Alles mag wat direct niet verboden is. Nazi symboliek en ideeën zijn verboden.
Dit gaat over 2018, neem aan dat hij daarna welquote:Op woensdag 3 juni 2026 14:52 schreef maily het volgende:
[..]
Idd
ye vloog met privé-jet naar Rotterdam en viel bij Nederlandse kunstenaar na zoete cocktails in slaap
Ik zie het nu ook. Niet goed gelezen!quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit gaat over 2018, neem aan dat hij daarna wel
weer naar huis gegaan is.
Natuurlijk wel. Je kan het zelfs in het detail beschrijven, in educatieve zin. Wordt pas lastig als je dat gaat propaganderen of op een of andere manier oproepen tot...quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan kun je nog wel zeggen dat je het daarmee oneens bent.
Hmm. Vreemd we hebben de afgelopen 2-3 jaar nogal een push gezien om alles wat Israëlisch is te censureren en cancellen. Van random Israëlische artiesten tot musici en van academici tot kunstenaars.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Artistieke censuur past meer bij Iran dan een vrij land. Zeker als de artiest al gestopt is met zijn stoute meningen en er afstand van heeft genomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |