abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220938087
https://nos.nl/artikel/26(...)r-ye-tegen-te-houden

quote:
Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst rapper Ye tegen te houden
Het Centraal Joods Overleg (CJO) spant een kort geding aan om een inreisverbod aan de Amerikaanse rapper Ye af te dwingen. De rapper treedt zaterdag en maandag op in de Gelredome in Arnhem.

Het CJO vindt dat de openbare orde in het geding komt met de komst van Ye. Zijn optredens leiden volgens CJO-voorzitter Chanan Hertzberger tot een gevoel van onveiligheid, met name onder Joodse Nederlanders.



Ye deed meermaals antisemitische uitspraken op onder meer X en in songteksten. Zo bracht hij een nummer uit genaamd Heil Hitler en verkocht de artiest T-shirts met hakenkruizen in zijn webshop. Ook noemde hij zichzelf een nazi. Volgens de rapper zelf waren die uitlatingen het gevolg van een psychiatrische stoornis.

Onwenselijk en grievend
Vorige week zei minister Van den Brink van Asiel en Migratie al dat er geen gegronde reden is om Ye geen toegang tot Nederland te verlenen. De rapper werd eerder geweerd uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Zwitserland, Polen en Italië. Van den Brink stelde dat hij de uitlatingen van Ye "natuurlijk ten zeerste" veroordeelt, maar hij zegt dat er geen aanwijzingen zijn voor redenen om hem te weren.

Het kabinet vindt de uitspraken van Ye "onwenselijk en grievend", maar dat is volgens het ministerie geen reden om hem de toegang tot Nederland te ontzeggen.

Van den Brink zegt dat Nederland zich bovendien aan het Schengenverdrag moet houden. Daarin staat dat personen zich vrij moeten kunnen bewegen binnen 29 Europese landen.

Openbare orde
Ook de gemeente Arnhem weigert de rapper niet op grond van zijn uitspraken en heeft een vergunning verleend aan het Gelredome voor de concerten. Burgemeester Marcouch zei dat hij de uitspraken van de 48-jarige rapper verwerpelijk en "moreel en mogelijk juridisch volstrekt afkeurenswaardig" vindt, maar stelt dat hij als burgemeester moet kijken naar zaken als openbare orde en nationale veiligheid. En wat hem betreft zijn deze zaken rond het concert goed geregeld.

De Italiaanse regio Emilia-Romagna ziet dat anders. Die schrapte een optreden van Ye omdat gevreesd wordt voor verstoring van de openbare orde.

Kabinet blijft bij mening
Het CJO had het ministerie tot vanmiddag 15.00 uur de tijd gegeven om terug te komen van het besluit om Ye geen inreisverbod op te leggen. Maar het kabinet blijft bij het eerdere oordeel.
Zeer slecht besluit van het kabinet. Ye heeft rode lijnen overschreden.
Geen plek in Nederland voor jodenhaat en mensen die met hakenkruizen rondlopen. :N
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220938156
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
pi_220938204
-dubbel-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 1 juni 2026 @ 20:52:30 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220938205
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.

Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.

Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.

En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.

Right, right.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220938213
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Dit ging wel erg ver. En dan vind ik het fair om naar joden te luisteren over deze kwestie.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 1 juni 2026 @ 20:55:56 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220938221
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.

Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.

Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.

En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.

Right, right.
Dit forum zit intussen vol met trollen en kloons van trollen, het loont amper nog de moeite daarop te reageren telkens.
pi_220938227
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Zwakzinnig zijn en in een psychose zitten is geen excuus voor zijn uitspraken.

Behalve misschien als je zelf een nazi bent... Dan zou ik het ook downplayen. Die gek is hier absoluut niet welkom.
pi_220938235
Hij had ook nog een nummer WW3, bestaat nog maar is ook aangepast.

Ye zag zijn kinderen niet en werd (door zijn omgeving) aangepraat dat dat door de joodse elite kwam.

HH was verder echt een geniaal nummer.

BWAAH BWAAH BWAAH
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  maandag 1 juni 2026 @ 21:07:57 #9
117098 Hathor
Effe niet
pi_220938265
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze man is geestelijk niet helemaal 100 en misbruikt door slechte mensen om hem heen. Hij heeft zich ondertussen uitgesproken tegen nazi's en sorry gezegd. Als er geen weg terug is nadat je wat kuts hebt gedaan is er geen reden om ermee te stoppen. Ye wees welkom.
Nee, niet welkom.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 1 juni 2026 @ 21:09:31 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220938275
Even voor de goede orde, Kanye West heeft dus:

Gezegd zelf een nazi te zijn.
Meermaals zijn liefde voor Hitler verkondigd.
Gezegd dat de Holocaust nooit gebeurd is.
Gezegd dat Joden de muziekindustrie beheersen.
Gezegd dat Joden zwarte mensen misbruiken in de muziekindustrie.
Hij 'defcon 3' op het Joodse volk zou willen gaan.
Zwarte mensen de echte Joden zijn.
Joden alleen maar rijk willen worden.
Een lied gemaakt genaamd 'Heil Hitler'

Je vraagt je ook af wat voor soort mensen naar zo een concert gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-06-2026 19:41:19 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220938291
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
Even voor de goede orde, Kanye West heeft dus:

Gezegd zelf een nazi te zijn.
Meermaals zijn liefde voor Hitler verkondigd.
Gezegd dat de Holocaust nooit gebeurd is.
Gezegd dat Joden de muziekindustrie beheersen.
Gezegd dat Joden zwarte mensen misbruiken in de muziekindustrie.
Hij 'defcon 3' op het Joodse volk zou willen gaan.
Zwarte mensen de echte Joden zijn.
Joden alleen maar rijk willen worden.
Een liet gemaakt genaamd 'Heil Hitler'

Je vraagt je ook af wat voor soort mensen naar zo een concert gaan.
Ik vermoed dat hij tot de 'woordkunstenaars' hoort. Er zijn lieden uit bepaald spectra die daar heel goed op gaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220938327
Ik dacht dat gayfish een persoonlijkheidsstoornis heeft. Geen reden om hem te weigeren. Dat is discrimineonazi.
pi_220938466
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah ja, dat zal het allemaal wel zijn. Hij heeft de meest bizarre drek zitten verkondigen, maar het lag allemaal aan anderen en zijn aandoening, dus moet hij nu welkom zijn.

Toch wel bijzonder. Om het minste worden sommigen in bepaalde contreien meteen weggezet als een nazi, een label waar men dan ook niet meer van afkomt. Van Trump tot Wilders tot Orban tot Le Pen etc.

Men gaat zelfs zover het enige Joodse land ter wereld, opgebouwd voor een deel voor van de overlevers van de gruwelen van het nazisme, weg te zetten als 'het Nazi-Duitsland van onze tijd'. Een achterlijke en smerige vorm van Holocaust inversion.

En dan heb je hier een artiest die openlijk Hitler heeft zitten verheerlijken en nazisme heeft omarmd, en dan is het allemaal prima en moet hij welkom zijn.

Right, right.
Het grote verschil is dat de man edgy muziek heeft gemaakt waar hij afstand van heeft genomen en de mensen waar jij het over hebt crimineel, rascistisch of massamoordenaars zijn die er zonder uitzondering nog trots op zijn ook.
pi_220938468
Joduhhhh
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220938482
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit ging wel erg ver. En dan vind ik het fair om naar joden te luisteren over deze kwestie.
Heb je dat hh lied wel eens gehoord? Er spreekt een bak frustratie uit naar hoe hij is behandeld en zijn kinderen niet meer kan zien, dus stapt hij maar echt in de rol van slechterik. Hoe doet hij dat? Hij wordt nazi!
pi_220938492
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:56 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Zwakzinnig zijn en in een psychose zitten is geen excuus voor zijn uitspraken.

Behalve misschien als je zelf een nazi bent... Dan zou ik het ook downplayen. Die gek is hier absoluut niet welkom.
Het hele idee van een psychose is dat je niet helemaal meer weet wat je doet. Weet je een beter excuus voor gedrag dan dat je fysiek niet meer in controle bent?
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 22:03:21 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220938546
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
Even voor de goede orde, Kanye West heeft dus:

Gezegd zelf een nazi te zijn.
Meermaals zijn liefde voor Hitler verkondigd.
Gezegd dat de Holocaust nooit gebeurd is.
Gezegd dat Joden de muziekindustrie beheersen.
Gezegd dat Joden zwarte mensen misbruiken in de muziekindustrie.
Hij 'defcon 3' op het Joodse volk zou willen gaan.
Zwarte mensen de echte Joden zijn.
Joden alleen maar rijk willen worden.
Een liet gemaakt genaamd 'Heil Hitler'

Je vraagt je ook af wat voor soort mensen naar zo een concert gaan.
Ik ken er een paar, die vinden vooral zijn muziek tot ongeveer 2016 goed. En dat klopt ook wel. Toch zou ik er ondanks dat niet heen gaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220938552
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ken er een paar, die vinden vooral zijn muziek tot ongeveer 2016 goed. En dat klopt ook wel. Toch zou ik er ondanks dat niet heen gaan.
Als je hier heen gaat heb je geen normen en waarden.
  maandag 1 juni 2026 @ 22:08:46 #19
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220938576
Ik dacht dat de cancelcultuur was.. ehm.. geannuleerd? :@
  Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 22:12:19 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220938596
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:04 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als je hier heen gaat heb je geen normen en waarden.
Dat zijn wel echt liefhebbers van de muziek, ik kan het me wel voorstellen. Dan hoop je wel dat ie geen gekke dingen op het podium gaat verkondigen en dat Kanye bij hem ook niet uitsluiten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 1 juni 2026 @ 22:13:12 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220938600
Als ik zo terugkijk was hij al sinds 2022 bezig met rare nazi berichten. Dus 3 jaar lang constant dit soort geluid laten horen. Dus het was niet een psychose waar hij een week lang helemaal los ging. Er zal vast allerlei mentale aandoeningen een rol spelen. In 2009 had hij ook al dat rare moment met Taylor Swift. Meneer was natuurlijk ook zijn complete payroll kwijt door dit soort dingen. Zou mij niet verbazen als hij ooit weer in dit soort wappie gekheid valt. Tja wat moet je met dit soort concerten, hij heeft ook veel jeugdige fans.
pi_220938676
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb je dat hh lied wel eens gehoord? Er spreekt een bak frustratie uit naar hoe hij is behandeld en zijn kinderen niet meer kan zien, dus stapt hij maar echt in de rol van slechterik. Hoe doet hij dat? Hij wordt nazi!
Ok? Dat iemand slecht is behandeld, betekent niet dat ze maar een vrijbrief voor nazi-ideologie krijgen, waarvan de schade al geschied is.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 1 juni 2026 @ 23:17:48 #23
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220939093
Ik ken Ye West vooral vanwege zijn Russische nummers eigenlijk. :@

Die zijn gewoon wel episch. O+

Bekijk deze YouTube-video

Ik vind dat hele cancelcultuur een beetje suf eigenlijk. Of rechts nu links cancelt of links die rechts cancelt. En waar moet je het nummer Den Pobedy plaatsen dan?
De Sovjet-Unie die in 1945 Europa bevrijdde van het nazisme onder leiding van Jozef Stalin. Komt op mij echt super links over.
pi_220939363
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ken Ye West vooral vanwege zijn Russische nummers eigenlijk. :@

Die zijn gewoon wel episch. O+

Bekijk deze YouTube-video

Ik vind dat hele cancelcultuur een beetje suf eigenlijk. Of rechts nu links cancelt of links die rechts cancelt. En waar moet je het nummer Den Pobedy plaatsen dan?
De Sovjet-Unie die in 1945 Europa bevrijdde van het nazisme onder leiding van Jozef Stalin. Komt op mij echt super links over.
Wel triest dat een AI lied beter is dan zijn echte nummers. :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220939477
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:35 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)r-ye-tegen-te-houden
[..]
Zeer slecht besluit van het kabinet. Ye heeft rode lijnen overschreden.
Geen plek in Nederland voor jodenhaat en mensen die met hakenkruizen rondlopen. :N
Een kabinet kan niet besluiten om iemand te weigeren op basis van hun besluit. Het is hier geen VS waar een megalomane man tarieven kan invoeren (en pas veels te laat wordt teruggefloten door de rechter)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')