Ik zou er geen nieuwe schoenen voor kopen die ze misschien nooit meer draagt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:27 schreef vencodark het volgende:
Iets anders hè…we hebben vrijdag die uitvaart.
Kan mijn dochter haar knalroze sneakers aan onder een donkere outfit of toch even een ritje Scapino?
Overigens zijn er natuurlijk veel Hindoestanen en Surinamers dus ik betwijfel of het issue is eigenlijk.
Nu ga ik over denken.![]()
Scheelt weerquote:Op woensdag 27 mei 2026 22:57 schreef vencodark het volgende:
Ja, bij een streng gereformeerde uitvaart zou ik het waarschijnlijk laten.
Nee, jullie hebben gelijk. Waar maak ik me druk om.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:48 schreef exode het volgende:
De wasmachine staat, ik herhaal de wasmachine staat!
Ze waren er om 8 uur en om 08:18 waren ze alweer weg. Ze hadden 1 of andere high tech traplift.
Het waren sowieso toppers, snel, netjes en lekker vrolijk![]()
Dus ik ben blij.
En gisteren om half 8 (ja 's avonds) mijn laatste deadline er doorheen geramd voor mijn werk. Vandaag nog 1 ding afronden en ik heb gewoon al mijn deadlines (1 juni is voor mij doomday) gehaald. En goed ook.
Applaus voor mezelf!
Morgen doe ik dus niets, nada, nienta. Ja zeuren dat het dan alweer 30 graden is.
In je eigen zwembad ga je toch gewoon lekker in je blote kont?quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik draag nooit korte broeken maar Bonprix!
Maar goed, dat is niet in een winkel.
Ik moet wel binnenkort een nieuw badpak in mijn nieuwe maat, ook haat aan maar ja, ik wil wel een zwembad denk ik. Ik hoop dat Kik wat heeft.
Mijn bankje is er nog niet maar het goede weer houdt nog lang aan hier.
Ze zitten nu nog apart. Eerst kijken of onze eigen katten er voorzichtig aan kunnen en willen wennen. Zo niet, dan blijven ze apart. Gelukkig is de garage inpandig dus we lopen er regelmatig langs en binnen om de kleintjes ook aandacht te geven.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Als ik er s'morgens van wakker word, ik het écht niet cuteDat je kat dat geluid maakt is dan weer wél cute
![]()
Oeh, spannend dan Hillie! Je kunt op deze manier wel de kittens leren kennen. Laat je mama en babies apart of ook in huis? Dan zou je al kunnen kijken of ze geaccepteerd worden door de anderen.
En LondenGeniet ervan Troel!
Klinkt onprettig. Kenteken noteren volgende keer? Justin Kees?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay exode!![]()
Laatst reed ik naar huis en zat er een tijdje een auto achter me. Toen ik parkeerde, keerde hij om en reed weg. Net kwam ik aanrijden, staat ie voor mijn parkeerplaats stil, dus ik toeter. Traag gaf ie me de ruimte om daarna weer weg te rijden. Weird
High tech traplift? Klinkt goed.. Fijn dat je nu weer lekker kan wassen!quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:48 schreef exode het volgende:
De wasmachine staat, ik herhaal de wasmachine staat!
Ze waren er om 8 uur en om 08:18 waren ze alweer weg. Ze hadden 1 of andere high tech traplift.
Het waren sowieso toppers, snel, netjes en lekker vrolijk![]()
Dus ik ben blij.
En gisteren om half 8 (ja 's avonds) mijn laatste deadline er doorheen geramd voor mijn werk. Vandaag nog 1 ding afronden en ik heb gewoon al mijn deadlines (1 juni is voor mij doomday) gehaald. En goed ook.
Applaus voor mezelf!
Morgen doe ik dus niets, nada, nienta. Ja zeuren dat het dan alweer 30 graden is.
Nah dat doe ik die ouwe homo van een buurman van me niet aan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In je eigen zwembad ga je toch gewoon lekker in je blote kont?
Ik vind de ontwerpmodule van X2O best lekker werken voor een badkamer. En die van Ikea voor keukens.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil trouwens werk gaan maken van het ontwerpen van mijn badkamer en keuken.
Wat zijn fijne makkelijke programma's?
Ik heb er zo geen zin in maar ik wil het wel gedaan hebben.
Het zijn twee redelijk kleine ruimtes.
Qua badkamer weet ik wel wat ik wil maar de keuken is 3 bij 2, dat wordt dus gewoon een basic keukenblok maar ik heb echt geen idee wat ik wil, ik kan niet eens kiezen tussen gas of inductie
Hoe doe je dat, duiven lokken?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:30 schreef oh-oh het volgende:
Duiven zijn ook de meest luie nestenbouwers die er zijn hoor.
Drie takjes en hopla ik leg een ei, he verdorie, weer stuk gevallen![]()
Maar mijn opa was een duivenmelker, ik ging vroeger vaak mee de duiven wegbrengen ( naar café de Duif).
En ik was de enige die buiten mocht zijn als ze weer thuis kwamen om ze snel in het hok te lokken.
Ik heb er echt een zwak voor.
Ik heb net de grote voederronde weer gedaan, alle hokjes en bakjes schoongemaakt en opnieuw gevuld, en overal vers water voor de vogels.
Ze waren zo schuw toen we hier net woonden.
Maar het is echt duidelijk dat we de katten uit hun jachtgebied gejaagd hebben, ze waarderen de honden wel
Dit waren getrainde duiven, die kwamen op een bepaald roepje af, en rammelen met een bak met voerquote:
Ja ik zet nu ook mijn teil er op voor de afwas, of mijn snijplank of whatever , scheelt idd veel, en ik heb nu alleen een tafelquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:33 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben ook heel blij met inductie, het is even wennen, maar werkt daarna heel soepel, is makkelijk schoon te houden en je kunt je kookgedeelte ook makkelijk gebruiken om even iets anders op te zetten, wat bij een kleine keuken zeker een voordeel is.
Je moet eens googelen naar foto’s van duivennesten. Drie takjes vinden ze al voldoende. Echt de meeste luie nestbouwers ooit
En eenvoor Exode!
quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dit waren getrainde duiven, die kwamen op een bepaald roepje af, en rammelen met een bak met voer
Creepyquote:Op donderdag 28 mei 2026 09:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay exode!![]()
Laatst reed ik naar huis en zat er een tijdje een auto achter me. Toen ik parkeerde, keerde hij om en reed weg. Net kwam ik aanrijden, staat ie voor mijn parkeerplaats stil, dus ik toeter. Traag gaf ie me de ruimte om daarna weer weg te rijden. Weird
Wij hadden vroeger een buurman met duiven. Hij stond altijd rond 6/7 uur buiten met zijn voederbakje te rammelen, met een specifiek fluit-deuntje erbij. Elke. Dag.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dit waren getrainde duiven, die kwamen op een bepaald roepje af, en rammelen met een bak met voer
Spannend weer!quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:13 schreef exode het volgende:
En echt dat hele puppie gedoe is van de lange adem en elke keer weer vraagtekens.
Ik hoorde via via dat een fokker een groter nest verwachtte dan vooraf bedacht. Dus meteen contact opgenomen. Hele leuke reactie terug.
Dus nu weten we binnen 2 weken of we een pup van haar kunnen kopen. Bevalling is uitgerekend volgende week woensdag.
Zou prima zijn, eerst 2 weken zomervakantie (of 2,5 week) en dan in alle rust de pup thuis verwelkomen.
Duimen dus.
Alweer.
Echt, voor mijn gevoel heb ik er al 10 gehad (en jullie vast ook).
Jaa, diequote:
Ja, lijkt me ook naar. Een noodfluitje heb je ook niet altijd bij de hand, maar hopelijk heb je noch je stem, noch het fluitje nodig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jaa, die![]()
Ik Googlede het livelink, en het kan idd een blokkade zijn door de gebeurtenis of mijn stembanden zijn toen beschadigd geraakt.
Moet ik voor naar een KNO arts en nu met alle gedoe met zoon vind ik het wel weer even genoeg medische zooi. Ik sla even over![]()
Heb er niet dagelijks last van, wel als ik lang praat, dan wordt mijn stem hees.
Maar het is vervelend in geval van nood.
Een carrière als operazangeres kan ik wel vergeten
Klopt, die zou ik dan aan mn sleutelbos ofzo moeten hangen en voordat ik die dan te pakken heb... Net zoals de noodknop op de foon. 5x de zijknop indrukken. Tuurlijk. Voordat ik die knop überhaupt heb gevondenquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook naar. Een noodfluitje heb je ook niet altijd bij de hand, maar hopelijk heb je noch je stem, noch het fluitje nodig.
Als hij zo veel controledrang heeft en vermoedt dat het alarm geen goede graadmeter meer is (na het gedoe om dat account en het feit dat hij niet meer (zo vaak) aanstaat, zou me dat niet verbazen)... Ik zou het niet gelijk van tafel vegen. Als het wel een vriend is, weet je ex nu zeker dat het alarm niet meer aanstaat als jij weg bent.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:19 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Phaidra, lijkt me stug dat ex hiermee te maken heeft. Die doet dat gewoon zelf via het alarmsysteem. Heeft ie alleen niks meer aan want dat zet ik niet meer aan als ik wegga, tenzij met zoon samen.
Auto was er weer, althans, zelfde kleur en merk. Dit keer op de carport van de buurman geparkeerdquote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als hij zo veel controledrang heeft en vermoedt dat het alarm geen goede graadmeter meer is (na het gedoe om dat account en het feit dat hij niet meer (zo vaak) aanstaat, zou me dat niet verbazen)... Ik zou het niet gelijk van tafel vegen. Als het wel een vriend is, weet je ex nu zeker dat het alarm niet meer aanstaat als jij weg bent.
Ik vind meeuwen trouwens irritanter om 5 uur 's ochtends. Die beesten maaken pas takkeherrie. Ze nestelen bij ons in de buurt en dat is dus echt niet grappig.
De draaihals kende ik nog niet! Maar als ik een plaatje google, lijkt die me ook extreem lastig te spotten. Prachtig gecamoufleerd tussen de bomenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:08 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben blij dat ik nooit ergens woon waar meeuwen zitten ja!
Wat een krijsers, en die schijten pas smerig, en die pikken zo het eten uit je handen, en die stinken naar vis![]()
Hier zitten koekoeks. Die roepen zo leuk.
Ik heb ze een paar keer gezien maar nog niet op de foto kunnen krijgen.
Idem voor de draaihals, die is ook zo onwijs tof.
Nope, ik ken al mijn buren, zelfs de borende nieuwe buurman.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Het is altijd bij je huis. Kan het niet gewoon zijn dat die man daar woont?
Maandag de sleutel, ik heb er zin in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:32 schreef oh-oh het volgende:
@:Nijna hoe gaat ie daar?
Heb je er een beetje zin in?
Ik heb er een paar van mijn dochteR die wat langer zijn. Zal ze straks op vinted zetten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:42 schreef F_r het volgende:
Fijn dat het een mooi afscheid was vencodark.
Korte broeken. Ik vind ze eigenlijk altijd te kort. Of het zijn van de net niks bermuda's. Ik vind dat voor mijn dochters al enkele jaren zo. Ook alleen maar echt korte broeken die ze zelf ook te kort vinden.
Nou, als dat hem zou zijn, no thanxquote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Sterkte vandaag @:vencodark
@:Mushanga71 Toch gek. Heb je een geheime aanbidder?
Je hebt helemaal gelijk: Yay voor oh-oh!quote:
Dat had ik eigenlijk als tt willen doen, maar vond het wat onsmakelijkquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:03 schreef Nijna het volgende:
Mijn hoofd maakt er steeds "duivenpuree" van als ik de titel van het bankje lees...![]()
Mijn auto is weer schoon, heb me een partij regen gehad onderweg... niet te zuinig. En wind en een soort windhoos achtig iets over een weiland, er hing zoveel zand in de lucht dat het zicht op de snelweg erg slecht was. Gelukkig reed iedereen normaal.
Gelukkig kwam de meeste regen na het zand hahaha.
Ik zou niet rustig weer gaan slapenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 04:32 schreef Hupje het volgende:
Pff. Even bijkomen van de schrik. Onze CO melder ging zojuist af. Vals alarm (ga ik van uit). Lekker begin van het weekend
Knuffelquote:Op zaterdag 30 mei 2026 04:32 schreef Hupje het volgende:
Pff. Even bijkomen van de schrik. Onze CO melder ging zojuist af. Vals alarm (ga ik van uit). Lekker begin van het weekend
Al meer duidelijkheid over de gasgeur?quote:
Margrieten en klaprozen hier in het gras. En iets heel kleins met mini paarse bloemetjes. Geen last van dat het lang is en er zoemt veel in, dus ik laat het lekker zoquote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Eigenlijk moet het gras gemaaid maar het wordt steeds lastiger om om de bosviooltjes te maaien.
Ja daarom laat ik ook mijn paardenbloemen nog staan, al die bijen en vlinders!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Margrieten en klaprozen hier in het gras. En iets heel kleins met mini paarse bloemetjes. Geen last van dat het lang is en er zoemt veel in, dus ik laat het lekker zo
Dat is balen! Wij kunnen hier in de omgeving kiezen bij welke kweker we het halen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Wij eten geen aardbeien meer sinds de berichten dat ze enorm slecht zijn voor kinderen vanwege de vele bestrijdingsmiddelen die er op zitten. Biologisch zijn heel duur helaas bij de supermarkt (en geen andere adresjes voor in de buurt). Dus geen verse aardbeien meer hier helaas.
Vervelend zo’n melding Hupje! Vooral omdat je zelf niet goed kan testen of het een terecht alarm is of niet.
Ja, nou, dat dusquote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:25 schreef oh-oh het volgende:
Wat heb je er aan als je ze niet kan zien?
Er staan er verderop een hele zooi langs een woning. Fiets ik daar straks even langsquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Als je klaprozen wil kun je zaaddozen plukken en die volgende lente in je tuin gooien, dan heb je er als het goed is jarenlang plezier van nog! Papaver is makkelijk![]()
Ja ik wil ook een zeis kopen, om die reden, is dat goed te doen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:21 schreef livelink het volgende:
Ik maai het gras tegenwoordig niet meer. We hebben vorig jaar een zeis gekocht. Het is vol met allerlei bloemen en kruiden. Hommels volop in onze tuin, bijen wel wat minder dan hommels.
Eerlijk gezegd doet mijn man het daadwerkelijke zeisen, maar hij vond het best makkelijk nadat hij de techniek onder de knie had. Je moet hem wel vaak scherpen, dus je moet er wel een wetsteen bij kopen. En onze tuin is niet supergroot, dus wel goed te doen met een zeis.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ik wil ook een zeis kopen, om die reden, is dat goed te doen?
Ik ga daar niet de hele tuin mee doen maar wel echt stukken!
Hommeltelweekend!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:21 schreef livelink het volgende:
Ik maai het gras tegenwoordig niet meer. We hebben vorig jaar een zeis gekocht. Het is vol met allerlei bloemen en kruiden. Hommels volop in onze tuin, bijen wel wat minder dan hommels.
We zeisen niet vaak. Momenteel helemaal niet. Nu is het gras even vooral voor de insecten, hoewel ik het zelf ook echt lekkerder vind lopen en zitten als het zo is als nu. En dan gaan we ergens in september denk ik weer echt aan de gang met de zeis.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hommeltelweekend!
https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=35354
Hoe vaak zeis je het nu? Ik heb maar 25m3 gras, als ik met een zeis in de weer zou gaan hak ik meer om dan gras![]()
Jammer dat mijn lavendel nog niet bloeit, die zit altijd vol met hommels
Blijft er dan nog wel wat van het gras over?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:29 schreef livelink het volgende:
[..]
We zeisen niet vaak. Momenteel helemaal niet. Nu is het gras even vooral voor de insecten, hoewel ik het zelf ook echt lekkerder vind lopen en zitten als het zo is als nu. En dan gaan we ergens in september denk ik weer echt aan de gang met de zeis.
Zelf kweken is weinig moeite en 367 keer zo lekker als uit de winkel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Wij eten geen aardbeien meer sinds de berichten dat ze enorm slecht zijn voor kinderen vanwege de vele bestrijdingsmiddelen die er op zitten. Biologisch zijn heel duur helaas bij de supermarkt (en geen andere adresjes voor in de buurt). Dus geen verse aardbeien meer hier helaas.
Vervelend zo’n melding Hupje! Vooral omdat je zelf niet goed kan testen of het een terecht alarm is of niet.
Nee die heb ik gezaaid. Niet in het gras, maar daar trekken ze zich weinig van aan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooh, ik wil ook margrieten en klaprozen. Die zijn aan komen waaien, @Vanyel?
Nee, maar heel eerlijk, het gras deed het bij ons nooit echt heel goed. Mijn achtertuin ligt op het Noorden en vanaf het moment dat ik besloten heb dat ik geen perfect grasveld meer hoef en het vrij spel te geven aan 'onkruid' heb ik er veel meer plezier van. Het staat nu vol met akker-vergeet-me-nietjes en akkerkool. En ook wel graanhalmen en geel nagelkruid (nagelkruid verwijder ik wel zodra het is uitgebloeid en de bijen/hommels er niet meer op zitten, anders heb ik straks alleen nog maar geel nagelkruid).quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Blijft er dan nog wel wat van het gras over?
Hier stond vanalles, maar de Margriet heeft gewonnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:42 schreef livelink het volgende:
Misschien wil ik het ooit omtoveren naar een echte bloemenweide, maar daar moet ik me eerst in verdiepen.
Ik zie ze hier nergens, in NL trok ik me daar weinig van aan idd, maar hier zijn de winters extremer, dus ik weet niet of dat zaad dat overleeft...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:43 schreef Vanyel het volgende:
Oh dat zei oh oh al.
Klaproos beter voor de winter zaaien (in de tuin smijten) is mijn ervaring. Die doen het wel lekker op een tijdje kou.
Pas plukken als ze zijn uitgebloeid dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee die heb ik gezaaid. Niet in het gras, maar daar trekken ze zich weinig van aan.
Wel oppassen met die dingen, ze lijken allebei op onkruid voor er bloemen op zitten, dus je hebt ze uitgetrokken voor je het weet.
Klaprooszaad is ook simpel te verzamelen als je het niet wil kopen. 1 zaaddoosje op het juiste moment van een plant plukken en je hebt genoeg zaad voor je hele tuin.
Interessante info over hooikoortsverschijnselen rond de overgang:quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:26 schreef exode het volgende:
kan.
Ik heb zelf ook al weken droge ogen en nies veel dus ik vrees dat ik er met de ouderdom gevoeliger voor ben geworden.
Mijn ervaring is dat je het eerste jaar er last van hebt en daarna niet meer. Alsof je lichaam dan gewend is omdat je constant tussen de pollen zit.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik had echt waar 10 jaar lang geen hooikoorts meer omdat ik elke ochtend mijn mond spoel met kokosolie.
Maar helaas, hier is het niet te houden.
Vooral last van mijn ogen en mijn neus, en ik denk dat dat echt van het gras komt dat overal bloeit.
Ik had mijn hele leven hele erge hooikoorts, gebruikte medicatie van maart tot oktober. Ik hoop dat ik er idd weer aan een!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je het eerste jaar er last van hebt en daarna niet meer. Alsof je lichaam dan gewend is omdat je constant tussen de pollen zit.
Ik ook. Totdat ik in het buitengebied ging wonenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had mijn hele leven hele erge hooikoorts, gebruikte medicatie van maart tot oktober. Ik hoop dat ik er idd weer aan een!
Dus hij stopt niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:22 schreef exode het volgende:
Ik heb vanmiddag lekker staan wegfikken langs de lijn bij B. Jochie wordt omgeturnd tot spits en schoot er weer meteen 1 in.
Was een leuke wedstrijd, gemoedelijk en dus best warm.
Daarna nog een tijdje in de kantine blijven hangen. Weet nu alle ins en outs voor volgend seizoen. Stond bij B zijn trainers. Dus dan krijg je best wat mee.
Zo mooi om te zien hoe B zich beweegt in zo'n groep. Helemaal zichzelf en lekker vrolijk![]()
En Juul ging in haar glitterjurk op een barkruk ertussen zitten. Lekker ding.
Nee hij heeft een tijd geleden zelf tegen zijn trainers gezegd dat hij doorgaat. Zei hij pas achteraf tegen ons.quote:
Zo, dat is dan nog wel een rijke club. Fijn wel!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:21 schreef exode het volgende:
Ik ga wel naar al zijn wedstrijden en wil best sporadisch helpen maar zijn team heeft 4 trainers, een materiaalman en een teammanager.
Volgend seizoen zelfs 5 trainers.
Dat lijkt me genoeg
Kantine is ook personeel zijn geen vrijwilligers.
De appel valt niet ver van de boom ofwel?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:50 schreef oh-oh het volgende:
Mijn neefje voetbalt in Utrecht bij een grote club en daar was ook alles maar mijn zus heeft alles overgenomen 😂
Ja, dat klopt wel, splinternieuw complex ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo, dat is dan nog wel een rijke club. Fijn wel!
Uiteindelijk weet ik helemaal niet zeker welke melder het wasquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Nou mijn neefje laat zijn moeder alles regelen hoor 😂quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
De appel valt niet ver van de boom ofwel?
Ik bedoelde, lijkt jouw zus daarin niet op jouw/jullie moeder?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou mijn neefje laat zijn moeder alles regelen hoor 😂
Oh laat het mijn zus niet horen 😂.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik bedoelde, lijkt jouw zus daarin niet op jouw/jullie moeder?
Heb je niet eens een bankje voor ons overgelaten?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:06 schreef Nijna het volgende:
Als er nog iemand naar Ikea moet, dan heb je pech, want ze zijn uitverkochtik heb mn inboedel besteld.
Bezorging ingepland
Dan komen jullie maar op het bankje op mijn balkonnetje zitten straks, wordt wel stapelen vrees ikquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb je niet eens een bankje voor ons overgelaten?
He jah, beetje uitmikken zodat we die kunnen openen als ze morgen de sleutel heeft, dat zou tof zijnquote:Op zondag 31 mei 2026 00:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Weet ik alvast een mooie tt voor als deze vol is: met zn allen op Nijna's bankje
Dat is nu echt supernieuwsquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dan komen jullie maar op het bankje op mijn balkonnetje zitten straks, wordt wel stapelen vrees ik.
Dochters hebben wel commentaar hahaha. De bank moest beige (tja dat vond ik dus niet, mijn huis dus ik kies hahaha).
Hun eigen kamer mogen ze zelf kiezen.
En ik heb een hysterisch douchgordijn uitgezocht, dat vond de oudste niks. Maar ik ben hem toch niet gaan ruilen.
Je vliegengordijn is/was ook heel tof!quote:Op zondag 31 mei 2026 10:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik ook, ik hou van hysterische douchegordijnen!
Nu heb ik er geen meer ( nog fijner ofc) maar toen ik ze had waren het ook altijd van die hystersche dingen.
Eens. Ik wil hier een inbouwdouche maar dan gewoon een muurtje en een vloer. Ik heb nu een bad, maar alles is oud en moet er helaas uit. Want alles is roze retro and I love it eigenlijk. Maar goed, de tegels zijn ook niet te redden helaas. Maar nu douche ik in bad en de douche moet ik in mijn hand houden want er is geen stang. En ook niks om een douchegordijn aan op te hangen maar er is een put in de vloer, naar de tank, en dat werkt verdomd goed, de vloer is echt droog.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:21 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben niks. Behalve een glasplaat aan de linkerkant. En dat resulteert in dat elke keer als er iemand doucht de hele badkamer klam is. Maar dan ook alles. Zo ranzig.
We hebben gekeken voor een douchecabine maar er is geen ruimte voor een deur.
Anyway. Een douchegordijn vind ik ook echt zo vies. Vooral als je na iemand anders doucht. Dat klamme gordijn tegen je aan…. Brrrr
Goede reminder, die moet ik nog ophangen!quote:Op zondag 31 mei 2026 11:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je vliegengordijn is/was ook heel tof!
Geweldig!quote:
Niet in die wasmand gok ikquote:Op zondag 31 mei 2026 18:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ah ja, handig als het bad volledig is ingebouwd. Heb ik ooken het draaiding van de stop is kaduuk. Moet met een tang worden dichtgedraaid. Nu heb ik een rubberen stopachtigestop
erop gezet en dat werkt. Want al ga ik nooit in bad, heb wél een stop nodig voor als ik de luxaflex in bad wil stoppen
Maar, het ziet er niet uit, die missende draaidop.
En de wasmand staat op de middenverdieping, pal tegenover zoons kamer. Drie keer raden waar zijn was ligt![]()
Nopequote:Op zondag 31 mei 2026 18:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet in die wasmand gok ik
Ik ben zo moe. Paar dagen weg was misschien toch wat veel...
Morgen krijgt ze de sleutel maar het bankje staat er dan nog nietquote:Op zondag 31 mei 2026 22:58 schreef Phaidra het volgende:
We moeten nog wel een beetje doorposten als hij morgen vol moet zijn…
Mijn grootouders woonden in de rivierenbuurt in Amsterdam tijdens de oorlog. Al hun buren zijn toen gedeporteerd. Als ik daarnaar op zoek ga is het echt zo bizar en onwerkelijkquote:Op zondag 31 mei 2026 23:05 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden vandaag het partijtje van de jongste. We gingen naar de Suoer Mario Galaxy movie. Dat was best aardig, ik heb me wel vermaakt en de kids volgens mij ook. Na afloop nog een ijsje gegeten in het zonnetje.
Zaterdagavond met een vriendin naar de docu Haarlem in oorlogstijd geweest. Dat was indrukwekkend. Als je interesse hebt in WOII is het zeker aan te raden. Ik overweeg de oudste ook mee te nemen, het geeft ook een heel duidelijk overzicht van het verloop van de oorlog in NL. en daaromheen dan verhalen over het verzet en NSB’ers in Haarlem. Heel veel videobeelden ook uit die tijd, bijzonder.
Ohja, wij moeten ook nog kijken welk uitje we kiezen! Er zat eigenlijk niks tussen dat ik heel graag wil doen.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had een Postcodeloterij prijs gewonnen, 4 tickets naar keuze. Dus we kozen de Rembrandt Experience en de Amsterdam Dungeon. Zit zoon net filmpjes van dat laatste te kijken en nu wil ie niet meer
Ik kreeg een reminder dat ik nog niks gekozen had, had nog niet eens gekekenquote:Op maandag 1 juni 2026 00:07 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ohja, wij moeten ook nog kijken welk uitje we kiezen! Er zat eigenlijk niks tussen dat ik heel graag wil doen.
We hebben net eindelijk onze zomervakantie geboekt
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over pratenquote:Op zondag 31 mei 2026 23:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Mijn grootouders woonden in de rivierenbuurt in Amsterdam tijdens de oorlog. Al hun buren zijn toen gedeporteerd. Als ik daarnaar op zoek ga is het echt zo bizar en onwerkelijkNa de oorlog spraken ze er nauwelijks over, ik weet wel wat maar niet veel. Toen boeide me het allemaal niet zo. Later wel maar heb daar nooit naar gevraagd. Heb ik nog spijt van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die oorlogsverhalen lijken me heel indrukwekkend. Ik heb zelf geen familie (meer) uit die tijd, maar vind die docu's vaak wel interessant. Ik vond 'A small light' (serie over Miep Gies) ook echt heel mooi. En Sarahs Key / Haar naam was Sarah of de Bibliothecaresse van Auschwitz als je van lezen houdt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Bizar toch, dat je dit weet maar verder niets?quote:Op maandag 1 juni 2026 08:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over praten![]()
Mijn opa heeft ook niks willen vertellen over wat hij heeft meegemaakt. Het enige dat mijn moeder wist, is dat hij aan het eind van de oorlog vanuit Frankrijk naar huis is gelopen. Maar wat hij daar deed? Ik kan in de archieven online ook niet echt iets vinden…
Wij vandaag.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Woensdag kan B niet meelopen want hij moet voor het eerst naar de ortho en aangezien we 7 maanden hebben gewacht om eindelijk eens langs te mogen komen, ga ik die echt niet verzetten.
Gaat gekeken worden of hij een beugel nodig heeft.
quote:Op maandag 1 juni 2026 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Lijkt me echt lastig als je overal zo tegen op ziet en altijd beren op de weg ziet![]()
Hier is regen en onweer voorspeld, het is grijs maar droog, saai
Oei dat is echt balen dat je het jaar ervoor al aanvullend verzekerd moet zijn, dan betaal je behoorlijk wat voor niks als de beugel dan wordt uitgesteldquote:Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.
Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is
Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.
Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is
quote:Op maandag 1 juni 2026 12:44 schreef oh-oh het volgende:
Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.
Soms loont het niet eens om voor 1 kind verzekering af te sluiten door dat wachtjaar.
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekeringquote:Op maandag 1 juni 2026 12:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was hier wel de moeite totnogtoe, ik nerd altijd als het zorgverzekeringwisseltijd is een soreadsheed vol met alle opties en wat het minst kost. Maar nu ik zelf weer minder zorg nodig heb, wordt de vraag of het loont weer relevanter.
In november weer aan de Excel dus.
Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vandaag.
quote:Op maandag 1 juni 2026 13:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekering
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.quote:Op maandag 1 juni 2026 13:12 schreef exode het volgende:
[..]
Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.
Bij de controle 7 maanden geleden gaf de tandarts aan dat hij twijfelde. Dat het best is bijgetrokken (hij had een overbijt) en dat hij de beslissing ons laat na bezoek aan een ortho.
Dus of we hebben dadelijk 2 jaar voor niets voor die dekking betaald of hij moet wel een beugel. Ik denk eigenlijk van wel, zijn 2 hoektanden staan wat verder naar voren dan de rest van zijn boventanden.
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.quote:Op maandag 1 juni 2026 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.
Dat het moet weten we al jaren. De vraag was alleen wanneer.
Dit deed ik ookquote:Op maandag 1 juni 2026 13:22 schreef exode het volgende:
[..]
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.
Maar gelukkig krijg ik korting via mijn werk op de aanvullende verzekering, had ik vorig jaar een gaatje en ben voor het eerst van mijn leven naar een mondhygieniste geweest. Dus ik heb zelf nog genoten van de dekking.
Krijg je er ook zo'n leuk rekje bij om ze aan te doen?quote:Op maandag 1 juni 2026 14:58 schreef BE het volgende:
Ik ging vandaag voor een spatader screening. Ja, idd 2 spataders, maar aan zijtakken en ik heb er niet per se mega-veel last van, dus behandelen nu zou niet heel zinvol zijn anders dan cosmetisch.
Dus geen behandeling, wel een verwijzing om steunkousen aan te laten meten.Dus... #oudwijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 1 juni 2026 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Krijg je er ook zo'n leuk rekje bij om ze aan te doen?Zo’n reuzepenisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal begin je met 1 paar om te kijken of dat goed zit. Dan pas na verloop van tijd het tweede paar.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:23 schreef Vanyel het volgende:
Maar dan krijg je er toch neem ik aan 2?
Ik krijg een oedeemverminderkledingstuk voor elders, bij het meten al zei de oedeemfysio eerst 2 weken proberen, dan 1 extra bestellen in evt iets aangepaste maat, want je moet er wel 2 om ze te kunnen wassen.
Maar dat is tegen reizigerstrombose, dus dat is van andere klasse dan die waar BE het over heeft of ik het over heb denk ikquote:Op maandag 1 juni 2026 15:53 schreef Pinnenmutske het volgende:
Steunkousen worden hier gedragen bij lange vluchten
Ik probeer met mijn benen te wiebelen tijdens het vliegen
quote:Op maandag 1 juni 2026 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Krijg je er ook zo'n leuk rekje bij om ze aan te doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga het gewoon aan m’n lieftallige vragen, of hij dan ‘s ochtends mijn steunkousen aan wil doen, doet denk ik wonderen voor ons seksleven! 🤣***
Mijn opa ook. Die zat schijnbaar als krijgsgevangene op een schip wat beschoten is. Hij is toen naar de kust gezwommen. Meer weet ik ook niet. Ik heb mijn grootouders in groep 8 geïnterviewd, ik ben heel dankbaar dat we die opdracht kregen.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over praten![]()
Mijn opa heeft ook niks willen vertellen over wat hij heeft meegemaakt. Het enige dat mijn moeder wist, is dat hij aan het eind van de oorlog vanuit Frankrijk naar huis is gelopen. Maar wat hij daar deed? Ik kan in de archieven online ook niet echt iets vinden…
quote:Op maandag 1 juni 2026 15:48 schreef Troel het volgende:
@:Mushanga71 https://www.nu.nl/muziek/(...)ren-door-europa.html
Zet hem op! Ik denk aan je.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:29 schreef Nijna het volgende:
Ik duik even in de klus- en verhuisperikelen, ik meld me wel weer als ik meer rust in mn kop heb...
De cultuur/gewoontes verschillen echt per club en per sport. Zo vind ik tennis bij ons in het dorp behoorlijk elitair (ik hoop niet dat ik hier iemand voor het hoofd stoot nuquote:Op maandag 1 juni 2026 22:37 schreef exode het volgende:
Het wordt geen hockey voor Juul.
Waar halen mensen de tijd vandaan?
Er waren wel meer redenen zoals totaal onpraktisch trainingstijden overigens.
F vond de overstap van de zes- naar achttallen al behoorlijk schakelen (hij heeft nooit in een drietal gespeeld). Drietallen is zonder keeper met 2 goaltjes toch? En bij de achttallen is er echt al wel sprake van tactisch en positiespel, en de shootouts vond ik wel heftig voor de keeper van dienst. En de wedstrijden duren ook opeens 2*30 minuten. Maar het scheelt dat ze niet alleen doorstroomt en de meiden al kent.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:56 schreef Schanu het volgende:
Mousemickey, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Met MO9 spelen ze 6x6, van 3x3 naar 8x8 wordt wel even wat anders hockeyen! Er zijn nog 2 meiden die de sprong van MO8 naar MO10 maken dus dat vindt mijn dochter wel fijn. De rest van het team gaat wel naar MO9, dat vond ze even slikken, maar ze komt nu in hetzelfde team als waar mijn oudste dochter in speelde toen ze nog op hockey zat, dus de meeste kinderen kent ze al. Ze heeft er hartstikke veel zin in
Die aan de Vecht.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Erg benieuwd nu bij welke club je hebt gekeken, @:exode! Die in dorp bij jullie? Of een andere? Mag ook in dm hoor.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:30 schreef Hupje het volgende:
[..]
De cultuur/gewoontes verschillen echt per club en per sport. Zo vind ik tennis bij ons in het dorp behoorlijk elitair (ik hoop niet dat ik hier iemand voor het hoofd stoot nu). Allerlei ingeschreven regels erbij die ik als niet-tennisser niet ken. En allerlei (in mijn ogen bijzondere) verplichtingen voor ouders als je kind meedoet met de competitie. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend van het vrijwilligerswerk, en rijbeurten helemaal prima en logisch. Maar al die randvoorwaarden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, kan dus ook voor meisjes.Maar ja, dat ligt niet iedereen.
Dit. J doet tennis omdat hij naast handboogschieten van ons ook een conditiesport moet doen en hij hier zelf op de fiets naar toe kan. Hij heeft genoeg aan de competitie van zijn andere sport, dus doet geen wedstrijden voor tennis. Dat vindt de trainer maar niks. "De rest maakt veel sneller progressie omdat ze vaker spelen". Ja, boeit mij niksquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:
En 3 keer per les zeuren of hij nou echt geen wedstrijden wilde gaan spelen.
Opblaassporthal voor in de winter.quote:
quote:Team beeball/honkbal of... rugby! Je voelt vrijwel op elke rugbyclub dat de sfeer zo ontzettend fijn is! Die kernwaarden zitten er al generaties diep in!RugbySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, kan dus ook voor meisjes.Maar ja, dat ligt niet iedereen.
Mijn kind vond het niks![]()
Maar ik hou stiekem ook van hockey, dus kan het wel aan.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Klopt, geen keeper en 2 goaltjes. Al werken ze al wel met de achterste die verdedigt, maar zonder dat ze echt keeper zijn. Mijn jongste vindt dat dus heel leuk (verdedigen), maar ik denk dat ze met haar 1.22m nog te klein is voor zo'n keeperspakquote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:45 schreef mousemicky het volgende:
[..]
F vond de overstap van de zes- naar achttallen al behoorlijk schakelen (hij heeft nooit in een drietal gespeeld). Drietallen is zonder keeper met 2 goaltjes toch? En bij de achttallen is er echt al wel sprake van tactisch en positiespel, en de shootouts vond ik wel heftig voor de keeper van dienst. En de wedstrijden duren ook opeens 2*30 minuten. Maar het scheelt dat ze niet alleen doorstroomt en de meiden al kent.
F heeft vooral zin in spelen op volledig veld, dan wordt t écht hockey (aldus F). Conditioneel kan hij dat prima aan. Qua tactisch spel en overspelen heeft t team nog wel wat stappen te maken
Same here. Dacht dat het aan de vereniging of leraar lag.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dit. J doet tennis omdat hij naast handboogschieten van ons ook een conditiesport moet doen en hij hier zelf op de fiets naar toe kan. Hij heeft genoeg aan de competitie van zijn andere sport, dus doet geen wedstrijden voor tennis. Dat vindt de trainer maar niks. "De rest maakt veel sneller progressie omdat ze vaker spelen". Ja, boeit mij niks(en J ook niet)
Plus dus al die dingen die je als ouder moet doen en regelen als je kind wel wedstrijden doet.
Nee, dan handboogschieten![]()
![]()
De meest fantastische vereniging die ik ken.
Er zit een dame op TikTok. En volgens mij is niet helemaal goed. Maar die is dus getrouwd met MJ.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan nu naar de Michael Jackson film. Blijkt die bijna 2,5 uur te duren![]()
En ik ben moe, hoop dat ik niet in slaap val
Handboogschieten is ook zeer zeker een conditiesport, maar wel op een andere manier dan de meeste sportenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dit. J doet tennis omdat hij naast handboogschieten van ons ook een conditiesport moet doen en hij hier zelf op de fiets naar toe kan. Hij heeft genoeg aan de competitie van zijn andere sport, dus doet geen wedstrijden voor tennis. Dat vindt de trainer maar niks. "De rest maakt veel sneller progressie omdat ze vaker spelen". Ja, boeit mij niks(en J ook niet)
Plus dus al die dingen die je als ouder moet doen en regelen als je kind wel wedstrijden doet.
![]()
Ja oke, maar die van mij doet voorlopig vooral indoorquote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Handboogschieten is ook zeer zeker een conditiesport, maar wel op een andere manier dan de meeste sporten
Ik kon vooral genieten van de veldwedstrijden: gewoon echt een wandeltocht van doel naar doel en flink wat uitdaging. Maar je kunt ook rennen en dan schieten enzo
Boogschietenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
![]()
Die is knettergestoordquote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er zit een dame op TikTok. En volgens mij is niet helemaal goed. Maar die is dus getrouwd met MJ.
Ik ken ook best wel wat ouders wiens leven helemaal draaide om de sport van het kind. En echt in een enorm gat vielen toen hun kind besloot te stoppen. Eentje die zijn hele leven om het paardrijden van dochterlief had gepland en een ander met de hockey. En dan was het toch niet meer leuk toen kind het niet meer deed. Ik vond het op zich lovenswaardig om zo druk bezig te zijn met de sport van je kind, maar als je het dan zo leuk vindt, dan kan je toch ook actief blijven participeren als het kind ermee stopt?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:01 schreef exode het volgende:
Ik was bij de hockey vooral verbaasd dat er dus blijkbaar zoveel ouders zijn die wel tijd hebben of maken voor de sport van hun kind. Voor de beeldvorming, je was gewoon elke week de sjaak met iets als ouder.
De contributie was ook een stuk hoger dan bij B met de voetbal viel me op.
Maar goed, Juul mag volgende week al een Freerun proefles doen, kijken wat ze daarvan gaat vinden.
Bij de fokker die tussendoor ineens kwam, zijn vannacht 9 pups geborenEigenlijk 11, maar 2 helaas overleden. Ik krijg heerlijke filmpjes geAppt maar ik probeer me er een beetje voor af te sluiten, niet teveel hopen.
Succes vanavond met wandelen Shanu! Ik neem alle papaplus die ik kan vinden mee denk ik.
Ja, daar heb ik wat aan, thanx! Dat houdt in dat de gasprijs die ik voorgeschoteld krijg 12 cent duurder is. Rattenvall, ik typte net per ongeluk Vattenfaalquote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:25 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 Ik zit (nog even) variabel bij Rattenvall. Mijn variabele tarieven per 1 mei zijn 0,222 per kWh en 1,3467 per m3. Maar die gaan dus geheid nog veranderen voor de winter.
Heb je daar wat aan?
Als wij op tennis hadden gewild hadden we mogen fietsen alleen , dat was idd niet zijn soort mensen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:28 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Jaaa, ik snap wel dat hij dat gezellig vond. Dat zijn leuke sociale contacten.
Wij hebben echt geen klik met die tennis lui van A’s club.
Ik hou best van een potje ouwehoeren maar soms matched (vaktaal), het gewoon niet.![]()
Bij de dansles van dochter was wel een leuke vrouw dus dat uurtje ouwehoeren was zo voorbij.
En de dansschool zat midden in de stad dus lekker een uurtje winkelen was ook heel chill.
Dat vond ik wel jammer dat ze stopte.
Wij zijn niet bepaald kakkers, nee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als wij op tennis hadden gewild hadden we mogen fietsen alleen , dat was idd niet zijn soort mensen.
Maar ook niet ons soort mensen. Vroeger was tennis en hocky bij ons echt voor de kakkers maar ik geloof helemaal dat dat nu niet meer zo is.
Oeh, dat kan ook jaquote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:41 schreef Hupje het volgende:
[..]
Verhuizen![]()
Dus tzt kijk ik wat daar zinvol gaat zijn.
Dat weet ik niet precies, ze wil natuurlijk eerst zeker weten dat ze allemaal gezond zijn. Dan nog langs voor kennismaking.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:45 schreef Kyara het volgende:
Dat heb ik ook een beetje met de scoutingZo'n familieweekend en dan gezellig met het hele gezin in een tentjes op dat terrein. No thanks. Sowieso met ons gezin al niet haalbaar maar ook dan, kind zit op scouting, ik niet. Heb er niks mee, wil er niks mee en betaal met liefde extra contributie als ik er dan ook niks mee hoef.
Wat dat betreft ook wel een beetje blij dat we geen voetbal/hockey/tennis kinderen hebben. Hoewel me dat net iets beter te pruimen lijkt tbh.
Spannend @:Exode ! Maar snap idd dat je niet teveel hoop wil hebben. Wanneer weten jullie meer of je evt in aanmerking komt voor een pup uit dit nest?
Wij zitten dynamisch bij zonneplan. Betaal vandaag tussen de 17 en 32 cent voor stroom en 1,38 voor gasquote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Iemand met een aflopend energiecontract? Zit bij Vattenfall en mijn jaarcontract eindigt op 1 juli. Aanbod gekregen van KwH 0,2301 en gas 1,4750. Zat op KwH 0,2499 en gas 1,3677. Gas is dus met 10 cent per kuub gestegen maar elektra met bijna 2 cent gedaald. Twijfel om weer een jaar vast te zetten of variabel te gaan. Maar, dan komt straks de winter en kunnen ze doen wat ze willen met de gasprijs. Dus. Weet het even niet. Blijf wel bij Vattenfall want nog steeds 25% blijven loont korting. Hoe hou je klanten vast
Heb net de variabele tarieven gevonden: Kwh 0,2587 en gas 1,4686. Dat scheelt een drol op gasmaar van de KwH moet nog wel de 25% blijven loont korting af. Dat schiet lekker op, not.
Zakelijk zit ik dynamisch en voor huis wil ik dat echt niet. Toen de energiecrisis begon waren de maandbedragen echt sky highquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij zitten dynamisch bij zonneplan. Betaal vandaag tussen de 17 en 32 cent voor stroom en 1,38 voor gas
Dat dacht ik ook, variabel tot de gasprijs daalt, maar zolang Trump op de troon zit en Iran bestookt en weet ik veel welke idiote plannen die verder nog heeft, zal die prijs niet dalen, vrees ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:03 schreef exode het volgende:
Ons energiecontract loopt ook af op 1 juli. Wij gaan naar variabel tot de gasprijs normaal wordt. Wij betalen nu nog 1,23, vastzetten is 1,38. Dat is overigens bij Eneco.
De prijs wijzigt zo'n beetje elke dag bij ze.
Dan kopen wij heel veel hout.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, variabel tot de gasprijs daalt, maar zolang Trump op de troon zit en Iran bestookt en weet ik veel welke idiote plannen die verder nog heeft, zal die prijs niet dalen, vrees ik.
Ik zit op 1400 kuub gas en 12 cent verschil is al 360 euro.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:10 schreef exode het volgende:
[..]
Dan kopen wij heel veel hout.
Ik weet niet hoeveel gas je gebruikt? En hoeveel het op jaarbasis voor je zou schelen?
Bij ons gaat einde salderen meer pijn doen.
No thx.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is elke dag druk en word ik stapeldol van hem. Ruilen?
Gelijk heb je, die 15 jarige puber is af en toe echt Marktplaats waardigquote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
No thx.Een 8 jarige stuiterbal is nog wat anders dan een 15 jarige puber.
Mijn puber is geeneens meer zo druk. Als jongetje wel maar daar is hij toch echt chiller in geworden.
Even voor de duidelijkheid: je neemt m wel mee terug zaterdag hoor!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is elke dag druk en word ik stapeldol van hem. Ruilen?
Ooooh, kak! Je hebt me door!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: je neemt m wel mee terug zaterdag hoor!
Dit. De zonnepanelen op het vakantiehuisje zijn los te schakelen van die op 't woonhuis. Er is ook nog een laadpaal voor gasten (zelf geen elektrische auto (nog))quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:39 schreef Kyara het volgende:
Hier een dynamisch contract in combinatie met zonnepanelen en thuisbatterij.
Ja, hier idem.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:39 schreef Kyara het volgende:
Hier een dynamisch contract in combinatie met zonnepanelen en thuisbatterij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |