We zeisen niet vaak. Momenteel helemaal niet. Nu is het gras even vooral voor de insecten, hoewel ik het zelf ook echt lekkerder vind lopen en zitten als het zo is als nu. En dan gaan we ergens in september denk ik weer echt aan de gang met de zeis.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hommeltelweekend!
https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=35354
Hoe vaak zeis je het nu? Ik heb maar 25m3 gras, als ik met een zeis in de weer zou gaan hak ik meer om dan gras![]()
Jammer dat mijn lavendel nog niet bloeit, die zit altijd vol met hommels
Blijft er dan nog wel wat van het gras over?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:29 schreef livelink het volgende:
[..]
We zeisen niet vaak. Momenteel helemaal niet. Nu is het gras even vooral voor de insecten, hoewel ik het zelf ook echt lekkerder vind lopen en zitten als het zo is als nu. En dan gaan we ergens in september denk ik weer echt aan de gang met de zeis.
Zelf kweken is weinig moeite en 367 keer zo lekker als uit de winkel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Wij eten geen aardbeien meer sinds de berichten dat ze enorm slecht zijn voor kinderen vanwege de vele bestrijdingsmiddelen die er op zitten. Biologisch zijn heel duur helaas bij de supermarkt (en geen andere adresjes voor in de buurt). Dus geen verse aardbeien meer hier helaas.
Vervelend zo’n melding Hupje! Vooral omdat je zelf niet goed kan testen of het een terecht alarm is of niet.
Nee die heb ik gezaaid. Niet in het gras, maar daar trekken ze zich weinig van aan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooh, ik wil ook margrieten en klaprozen. Die zijn aan komen waaien, @Vanyel?
Nee, maar heel eerlijk, het gras deed het bij ons nooit echt heel goed. Mijn achtertuin ligt op het Noorden en vanaf het moment dat ik besloten heb dat ik geen perfect grasveld meer hoef en het vrij spel te geven aan 'onkruid' heb ik er veel meer plezier van. Het staat nu vol met akker-vergeet-me-nietjes en akkerkool. En ook wel graanhalmen en geel nagelkruid (nagelkruid verwijder ik wel zodra het is uitgebloeid en de bijen/hommels er niet meer op zitten, anders heb ik straks alleen nog maar geel nagelkruid).quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Blijft er dan nog wel wat van het gras over?
Hier stond vanalles, maar de Margriet heeft gewonnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:42 schreef livelink het volgende:
Misschien wil ik het ooit omtoveren naar een echte bloemenweide, maar daar moet ik me eerst in verdiepen.
Ik zie ze hier nergens, in NL trok ik me daar weinig van aan idd, maar hier zijn de winters extremer, dus ik weet niet of dat zaad dat overleeft...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:43 schreef Vanyel het volgende:
Oh dat zei oh oh al.
Klaproos beter voor de winter zaaien (in de tuin smijten) is mijn ervaring. Die doen het wel lekker op een tijdje kou.
Pas plukken als ze zijn uitgebloeid dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee die heb ik gezaaid. Niet in het gras, maar daar trekken ze zich weinig van aan.
Wel oppassen met die dingen, ze lijken allebei op onkruid voor er bloemen op zitten, dus je hebt ze uitgetrokken voor je het weet.
Klaprooszaad is ook simpel te verzamelen als je het niet wil kopen. 1 zaaddoosje op het juiste moment van een plant plukken en je hebt genoeg zaad voor je hele tuin.
Interessante info over hooikoortsverschijnselen rond de overgang:quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:26 schreef exode het volgende:
kan.
Ik heb zelf ook al weken droge ogen en nies veel dus ik vrees dat ik er met de ouderdom gevoeliger voor ben geworden.
Mijn ervaring is dat je het eerste jaar er last van hebt en daarna niet meer. Alsof je lichaam dan gewend is omdat je constant tussen de pollen zit.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik had echt waar 10 jaar lang geen hooikoorts meer omdat ik elke ochtend mijn mond spoel met kokosolie.
Maar helaas, hier is het niet te houden.
Vooral last van mijn ogen en mijn neus, en ik denk dat dat echt van het gras komt dat overal bloeit.
Ik had mijn hele leven hele erge hooikoorts, gebruikte medicatie van maart tot oktober. Ik hoop dat ik er idd weer aan een!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je het eerste jaar er last van hebt en daarna niet meer. Alsof je lichaam dan gewend is omdat je constant tussen de pollen zit.
Ik ook. Totdat ik in het buitengebied ging wonenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had mijn hele leven hele erge hooikoorts, gebruikte medicatie van maart tot oktober. Ik hoop dat ik er idd weer aan een!
Dus hij stopt niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:22 schreef exode het volgende:
Ik heb vanmiddag lekker staan wegfikken langs de lijn bij B. Jochie wordt omgeturnd tot spits en schoot er weer meteen 1 in.
Was een leuke wedstrijd, gemoedelijk en dus best warm.
Daarna nog een tijdje in de kantine blijven hangen. Weet nu alle ins en outs voor volgend seizoen. Stond bij B zijn trainers. Dus dan krijg je best wat mee.
Zo mooi om te zien hoe B zich beweegt in zo'n groep. Helemaal zichzelf en lekker vrolijk![]()
En Juul ging in haar glitterjurk op een barkruk ertussen zitten. Lekker ding.
Nee hij heeft een tijd geleden zelf tegen zijn trainers gezegd dat hij doorgaat. Zei hij pas achteraf tegen ons.quote:
Zo, dat is dan nog wel een rijke club. Fijn wel!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:21 schreef exode het volgende:
Ik ga wel naar al zijn wedstrijden en wil best sporadisch helpen maar zijn team heeft 4 trainers, een materiaalman en een teammanager.
Volgend seizoen zelfs 5 trainers.
Dat lijkt me genoeg
Kantine is ook personeel zijn geen vrijwilligers.
De appel valt niet ver van de boom ofwel?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:50 schreef oh-oh het volgende:
Mijn neefje voetbalt in Utrecht bij een grote club en daar was ook alles maar mijn zus heeft alles overgenomen 😂
Ja, dat klopt wel, splinternieuw complex ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo, dat is dan nog wel een rijke club. Fijn wel!
Uiteindelijk weet ik helemaal niet zeker welke melder het wasquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Vervelend zo’n melding Hupje! Vooral omdat je zelf niet goed kan testen of het een terecht alarm is of niet.
Nou mijn neefje laat zijn moeder alles regelen hoor 😂quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
De appel valt niet ver van de boom ofwel?
Ik bedoelde, lijkt jouw zus daarin niet op jouw/jullie moeder?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou mijn neefje laat zijn moeder alles regelen hoor 😂
Oh laat het mijn zus niet horen 😂.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik bedoelde, lijkt jouw zus daarin niet op jouw/jullie moeder?
Heb je niet eens een bankje voor ons overgelaten?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:06 schreef Nijna het volgende:
Als er nog iemand naar Ikea moet, dan heb je pech, want ze zijn uitverkochtik heb mn inboedel besteld.
Bezorging ingepland
Dan komen jullie maar op het bankje op mijn balkonnetje zitten straks, wordt wel stapelen vrees ikquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb je niet eens een bankje voor ons overgelaten?
He jah, beetje uitmikken zodat we die kunnen openen als ze morgen de sleutel heeft, dat zou tof zijnquote:Op zondag 31 mei 2026 00:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Weet ik alvast een mooie tt voor als deze vol is: met zn allen op Nijna's bankje
Dat is nu echt supernieuwsquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dan komen jullie maar op het bankje op mijn balkonnetje zitten straks, wordt wel stapelen vrees ik.
Dochters hebben wel commentaar hahaha. De bank moest beige (tja dat vond ik dus niet, mijn huis dus ik kies hahaha).
Hun eigen kamer mogen ze zelf kiezen.
En ik heb een hysterisch douchgordijn uitgezocht, dat vond de oudste niks. Maar ik ben hem toch niet gaan ruilen.
Je vliegengordijn is/was ook heel tof!quote:Op zondag 31 mei 2026 10:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik ook, ik hou van hysterische douchegordijnen!
Nu heb ik er geen meer ( nog fijner ofc) maar toen ik ze had waren het ook altijd van die hystersche dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |