abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 06:20:36 #141
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220926227
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Weet ik alvast een mooie tt voor als deze vol is: met zn allen op Nijna's bankje ;)
He jah, beetje uitmikken zodat we die kunnen openen als ze morgen de sleutel heeft, dat zou tof zijn O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 31 mei 2026 @ 09:06:30 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220927061
Echt zo ongelooflijk fijn. Het zal even aanpoten zijn maar daarna gun ik je je dagelijkse rust en woongenot!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220927099
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:14 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dan komen jullie maar op het bankje op mijn balkonnetje zitten straks, wordt wel stapelen vrees ik ;) .

Dochters hebben wel commentaar hahaha. De bank moest beige (tja dat vond ik dus niet, mijn huis dus ik kies hahaha).
Hun eigen kamer mogen ze zelf kiezen.

En ik heb een hysterisch douchgordijn uitgezocht, dat vond de oudste niks. Maar ik ben hem toch niet gaan ruilen.
Dat is nu echt supernieuws

Ik hoop dat je nu rust hebt en een dikke knuffel van mij
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220927154
Wel benieuwd naar je hysterische douchegordijn Nijna :)
  zondag 31 mei 2026 @ 10:39:04 #145
176471 oh-oh
pi_220927672
Ik ook, ik hou van hysterische douchegordijnen!
Nu heb ik er geen meer ( nog fijner ofc) maar toen ik ze had waren het ook altijd van die hystersche dingen.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220927731
Ik heb de tabel van mendeljev
Werewolf
pi_220927917
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik ook, ik hou van hysterische douchegordijnen!
Nu heb ik er geen meer ( nog fijner ofc) maar toen ik ze had waren het ook altijd van die hystersche dingen.
Je vliegengordijn is/was ook heel tof!
pi_220927922
Hoera voor @Nijna !
En dat ze heerlijk mag genieten van haar hysterische douchegordijn en niet-beige bank. *O*
  zondag 31 mei 2026 @ 12:11:59 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220928304
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:43 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik heb de tabel van mendeljev
Als douchegordijn?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 31 mei 2026 @ 12:21:44 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220928370
Wij hebben niks. Behalve een glasplaat aan de linkerkant. En dat resulteert in dat elke keer als er iemand doucht de hele badkamer klam is. Maar dan ook alles. Zo ranzig.
We hebben gekeken voor een douchecabine maar er is geen ruimte voor een deur.
Anyway. Een douchegordijn vind ik ook echt zo vies. Vooral als je na iemand anders doucht. Dat klamme gordijn tegen je aan…. Brrrr
pi_220928388
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:11 schreef livelink het volgende:

[..]
Als douchegordijn?
Yep

0eb4dff76ed7a1fd68fbc3cadf9cace7801e5bb5.jpg?1780223045
Werewolf
  zondag 31 mei 2026 @ 13:17:55 #152
176471 oh-oh
pi_220928681
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:21 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben niks. Behalve een glasplaat aan de linkerkant. En dat resulteert in dat elke keer als er iemand doucht de hele badkamer klam is. Maar dan ook alles. Zo ranzig.
We hebben gekeken voor een douchecabine maar er is geen ruimte voor een deur.
Anyway. Een douchegordijn vind ik ook echt zo vies. Vooral als je na iemand anders doucht. Dat klamme gordijn tegen je aan…. Brrrr
Eens. Ik wil hier een inbouwdouche maar dan gewoon een muurtje en een vloer. Ik heb nu een bad, maar alles is oud en moet er helaas uit. Want alles is roze retro and I love it eigenlijk. Maar goed, de tegels zijn ook niet te redden helaas. Maar nu douche ik in bad en de douche moet ik in mijn hand houden want er is geen stang. En ook niks om een douchegordijn aan op te hangen maar er is een put in de vloer, naar de tank, en dat werkt verdomd goed, de vloer is echt droog.
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je vliegengordijn is/was ook heel tof!
Goede reminder, die moet ik nog ophangen!
( Groucho Marx )
pi_220928832
Ik heb zo'n muurtjesdouche met vloer. Met douchegordijn :Y En een apart bad waar ik laatst in heb gezeten voor de 2e keer in 20 jaar :D Tis een stofnest, dat bad.

Is het bij jullie ook zulk vies, plakkerig benauwd weer? Tis niet eens zo warm maar amper te doen zo. Ik hang dan ook op de bank en we kijken Pirates of the Caribbean.

Oh, zoon keek net naar de waarde van de Pikachu van Gogh kaart, die is gestegen. Nu 840 euro :o
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 31 mei 2026 @ 14:12:12 #154
176471 oh-oh
pi_220928909
Hoe diep is je douche dat daar een gordijn nog bij moet?
Ik probeer echt te denken over wat ik met die badkamer wil maar het boeit me te weinig om er goed over te denken :')

Waar ik wel van baal is dat ik mijn rolluik op de slaapkamer gisteren open deed en hij wil nu niet meer naar beneden.
Het is zo een ouderwetse handmatige, maar er hangen ook geen gordijnen.
Van buiten kom ik er niet bij om er even een rukje aan te geven , ook niet met ladder.
En het raam gaat alleen open aan de kant waar het ingebouwede insektengaas zit, en dat kan niet los.
Hendig handig weer.
Nu denk ik er serieus over na om van slaapkamer te wisselen, maar de woonkamer is net wat groter dan de slaapkamer. Maar daar werkt het rolluik nog _O-
( Groucho Marx )
pi_220929039
Meter bij meter, denk ik? In de hoek, één muur gemetseld en dan de douchestang. Eigenlijk heel simpel. Je kan het zo groot/klein maken als je zelf wil. Zat er al in toen de woning gekocht werd want als ik die badkamer had moeten ontwerpen, was er nóóit een bad gekomen :D
If they say
  zondag 31 mei 2026 @ 14:44:16 #156
176471 oh-oh
pi_220929068
Nou ik heb 25 jaar een bad gehad en ben er de afgelopen 10 jaar mss 3 keer in geweest dus hier mag ie ook gaan :D
( Groucho Marx )
pi_220929096
Echt he? Een bad is zoo overrated. Alleen kort gebruikt voor zoon toen ie uit het babybadje was gegroeid. Moest ik op mn knieën over dat bad heenleunen om zn haar te wassen :') Daarna werd het gewoon onder de douche en hij heeft er nooit meer in gezeten.
Bad is alleen leuk om plantjes in de hoek te zetten :P
If they say
  zondag 31 mei 2026 @ 14:53:18 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220929121
Ik ga 3 keer per jaar in bad maar dochter 3x per week om te ontprikkelen dus voorlopig kunnen we niet zonder bad

ook geen budget voor een badkamerverbouwing en de kinderen zouden dat momenteel ook niet trekken maar dat terzijde.
pi_220929362
Dan vangt ie iig geen stof, @Kyara ;)

Ik zou een nieuw badkamermeubel moeten hebben en ik wil graag van die platen in de douche. Scheelt groeven schrobben. Maar das een langetermijn wens. Voorlopig laat ik alles zoals het is.
If they say
pi_220929509
Mijn douchegordijn zit in de war

Ach dinsdag wordt de badkamer eens grondig gepietst gepoetst

Waterdrop mojito O+ :9 :9~
Werewolf
  zondag 31 mei 2026 @ 15:31:18 #161
176471 oh-oh
pi_220929547
Ik twijfel nog over de wasmachine, of ik die in de badkamer laat of naar de keuken doe.
Maar de keuken is best klein.
Maar groter dan mijn oude keuken.
Ik ben bang dat ik gewoon maar iets ga doen, ik weet het echt niet en ik ben wel van plan alles nu in een keer goed te doen ( Keuken, badkamer, hal en logeerkamer/werkkamer) dus ik zou er wel echt goed over na moeten denken :')
( Groucho Marx )
pi_220929993
Wij douchen in bad en ons bad wordt wel regelmatig gebruikt, vooral in de winter.
Gelukkig geen douchegordijn, wel een douchedeur op maat (hebben de vorige bewoners gedaan).

Net expositie van Juul, ze was zo trots :) Kwam nog een vriendje van school, zo lief. Die had ze uitgenodigd en hij had heel zijn zondag er omheen gepland vertelde zijn moeder.
pi_220930001
Standaard een bad maar klaag niet

Volgende keer ontprikkelen, bedankt voor de tip wie het ook was
Werewolf
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 16:50:27 #164
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220930132
Het bad is een perfecte plek voor de wasmanden. Als ik dan in bad wil, dan zet ik die wasmanden aan de kant :)

En inderdaad: hier ook om te ontprikkelen, maar dan moet het nog niet te erg zijn, want dan is alleen douchen nog een optie. Alleen in en uit bad komen is inmiddels tricky voor mij, maar goed, dat kan nog beter worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 31 mei 2026 @ 17:23:49 #165
344469 Amsel
zonder t
pi_220930325
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:24 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Yep

[ afbeelding ]
Geweldig!

Wij hebben een bad met zo'n bubbelfunctie. Zat er al in toen we het huis kochten. Maar nu is een van de buizen waardoor de bubbels en het water onder het bad door gaan lek. Dus als ik het bad boven laat vollopen, regent het in de wc beneden via de plafondlamp. Is nu al jaren zo, maar om het te fixen moet alles rondom het bad opengebroken worden en daar zie ik (zowel qua kosten als qua werklui in huis) heel erg tegenop. Dus het bad fungeert nu, totdat we een keer de loterij winnen, als wasmand en stofvanger :')
pi_220930538
Ah ja, handig als het bad volledig is ingebouwd. Heb ik ook :') en het draaiding van de stop is kaduuk. Moet met een tang worden dichtgedraaid. Nu heb ik een rubberen stopachtigestop :+ erop gezet en dat werkt. Want al ga ik nooit in bad, heb wél een stop nodig voor als ik de luxaflex in bad wil stoppen :D
Maar, het ziet er niet uit, die missende draaidop.

En de wasmand staat op de middenverdieping, pal tegenover zoons kamer. Drie keer raden waar zijn was ligt }:|
If they say
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 18:49:36 #167
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220930805
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ah ja, handig als het bad volledig is ingebouwd. Heb ik ook :') en het draaiding van de stop is kaduuk. Moet met een tang worden dichtgedraaid. Nu heb ik een rubberen stopachtigestop :+ erop gezet en dat werkt. Want al ga ik nooit in bad, heb wél een stop nodig voor als ik de luxaflex in bad wil stoppen :D
Maar, het ziet er niet uit, die missende draaidop.

En de wasmand staat op de middenverdieping, pal tegenover zoons kamer. Drie keer raden waar zijn was ligt }:|
Niet in die wasmand gok ik :+

Ik ben zo moe. Paar dagen weg was misschien toch wat veel...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220931154
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Niet in die wasmand gok ik :+

Ik ben zo moe. Paar dagen weg was misschien toch wat veel...
Nope :N
Mehn, er is geeneens ruimte voor een polsstok in zn kamer :')

Maar! Je hebt wél heerlijke dagen gehad én nieuwe herinneringen ;)
If they say
  zondag 31 mei 2026 @ 20:43:57 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220931876
Ik heb niet bijgelezen. Net twee uur thuis van twee dagen Runeheim. Was ongelooflijk fijn, ondanks dat ik het lastig vond om de kinderen bij m’n moeder achter te laten. Maar ze hebben het hartstikke goed gedaan (alleen veel te weinig geslapen en compleet uitgeput), dus ik ben trots en opgelucht. En stoffig, dus nu snel douchen en slapen. 3 x 3 uur werken deze week en dan naar de bruiloft van m’n schoonzus. En na een heleboel drama over dresscodes (ook voor mijn 5-jarige ja…), vrijgezellenfeestje, het eten-zonder-melk, de tafelschikking (wij zitten met onze kinderen alleen aan een hoekje van de tafel, kunnen verder niemand spreken) en het feit dat ze de kinderen ook bij het diner verwachten en er geen de speelplekje ofzo is en het diner pas om half zeven begint…heb ik er niet zo’n zin in.

Edit: even teruggelezen. Ik ben team bad. Nu we aan het verbouwen zijn, mis ik dat ontzettend! En hoera voor Nijna’s huis, de schommelbank en de hommels, de trotse Juul en alle andere fijne momentjes O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220932251
Fijn van je weekend tink! Klinkt goed!

Ik zou ook wel een beetje opzien tegen de bruiloft op die manier. Ik krijg sowieso de kriebels van dresscode en tafelschikking. Gelukkig heb ik dat soort feestjes nooit gehad. (En voor jou dus nog de eet-uitdagingen.
Hopelijk valt het allemaal mee, en wordt het een gezellig feest!

Hier ook team bad, al ga ik er niet super vaak in. Vind ik het wel lekker als het kan.

We hebben nu een heel vervelend bad. Ik denk dat de vorige bewoners een goedkoop tweedekeus badkuip gekocht hebben.
Hij staat los, dus als je de sproeikop op hangt na gebruik druppelt het achter het bad. En hij is zo licht dat je hem kan verschuiven en zo is hij dus ook al eens van z’n afvoer losgekomen.

Maar goed, hopelijk dit jaar een badkamerverbouwing.
pi_220932564
We moeten nog wel een beetje doorposten als hij morgen vol moet zijn…
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220932574
Ik wilde vroeger altijd een bad. Dus ik was ontzettend blij toen ons koophuis er 1 had. Maar ik zat er hooguit 5x per jaar in. Met de kinderen was het irritant, omdat het aan de ene kant geblokkeerd werd door de douchecabine en de andere kant door de wastafel. Alleen het midden was toegankelijk. Ze goed in de gaten houden was niet mogelijk.

Bij de verbouwing is het bad eruit gegaan, we hebben nu een ruime inloopdouche. Geen moment spijt gehad. Het was allemaal veel te krap en nu is er weer O+ ruimte O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220932589
Wij hadden vandaag het partijtje van de jongste. We gingen naar de Suoer Mario Galaxy movie. Dat was best aardig, ik heb me wel vermaakt en de kids volgens mij ook. Na afloop nog een ijsje gegeten in het zonnetje O+.

Zaterdagavond met een vriendin naar de docu Haarlem in oorlogstijd geweest. Dat was indrukwekkend. Als je interesse hebt in WOII is het zeker aan te raden. Ik overweeg de oudste ook mee te nemen, het geeft ook een heel duidelijk overzicht van het verloop van de oorlog in NL. en daaromheen dan verhalen over het verzet en NSB’ers in Haarlem. Heel veel videobeelden ook uit die tijd, bijzonder.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220932593
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:58 schreef Phaidra het volgende:
We moeten nog wel een beetje doorposten als hij morgen vol moet zijn…
Morgen krijgt ze de sleutel maar het bankje staat er dan nog niet ;)

Ik had een Postcodeloterij prijs gewonnen, 4 tickets naar keuze. Dus we kozen de Rembrandt Experience en de Amsterdam Dungeon. Zit zoon net filmpjes van dat laatste te kijken en nu wil ie niet meer _O-
If they say
pi_220932607
Oef Tink, die bruiloft klinkt op deze manier niet leuk. Iig niet voor jullie…

De oudste dochter van mijn zus gaat in juni ook trouwen. Ze was al een poosje verloofd, maar nu ivm zwangerschap toch nog vlug tussendoor gepropt. Daardoor wordt het allemaal geen grote happening. Die dag heeft de jongste de musical, hij kan daardoor in de ochtend niet bij de plechtigheid zijn (dan doen ze de generale repetitie voor de andere klassen). Het is helaas niet anders.

De vrijgezellenparty wordt ook nog geregeld, of althans geprobeerd, aangezien het wel lastig is om iedereen op korte termijn te mobiliseren :D. Ach ja, juni was nog niet druk genoeg :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220932619
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:05 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden vandaag het partijtje van de jongste. We gingen naar de Suoer Mario Galaxy movie. Dat was best aardig, ik heb me wel vermaakt en de kids volgens mij ook. Na afloop nog een ijsje gegeten in het zonnetje O+.

Zaterdagavond met een vriendin naar de docu Haarlem in oorlogstijd geweest. Dat was indrukwekkend. Als je interesse hebt in WOII is het zeker aan te raden. Ik overweeg de oudste ook mee te nemen, het geeft ook een heel duidelijk overzicht van het verloop van de oorlog in NL. en daaromheen dan verhalen over het verzet en NSB’ers in Haarlem. Heel veel videobeelden ook uit die tijd, bijzonder.
Mijn grootouders woonden in de rivierenbuurt in Amsterdam tijdens de oorlog. Al hun buren zijn toen gedeporteerd. Als ik daarnaar op zoek ga is het echt zo bizar en onwerkelijk ;( Na de oorlog spraken ze er nauwelijks over, ik weet wel wat maar niet veel. Toen boeide me het allemaal niet zo. Later wel maar heb daar nooit naar gevraagd. Heb ik nog spijt van.
If they say
pi_220932744
Tink, wij hebben toen de kinderen 3 en 5 was ook een bruiloft gehad van schoonzus waarbij het eten pas rond 8 uur begon (de bruiloft zelf begon pas om 5 uur en was ook op een eiland, eerder weggaan kon alleen door een uur van te voren een taxiboot te boeken). Onze kinderen trokken dat verrassend goed, ondanks dat ze normaal rond 7 uur naar bed gingen. Het is een rare dag, dus dat had bij hen ook invloed op hun beleving van de dag. Ze hebben na het eten zelfs nog uitgebreid op de dansvloer gestaan voor we de 'senioren en kinderen'-boot van 11 uur naar het vaste land namen. Laatste uur waren ze overigens wel heel moe, en op de boot terug lagen de meiden al te slapen. Maar goed, neem wat kleur/puzzelboeken en kleurtjes mee zodat ze in ieder geval iets kunnen doen, en ga lekker op tijd weg als ze het toch niet zo goed trekken.
  maandag 1 juni 2026 @ 00:07:15 #178
344469 Amsel
zonder t
pi_220932855
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:06 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik had een Postcodeloterij prijs gewonnen, 4 tickets naar keuze. Dus we kozen de Rembrandt Experience en de Amsterdam Dungeon. Zit zoon net filmpjes van dat laatste te kijken en nu wil ie niet meer _O-
Ohja, wij moeten ook nog kijken welk uitje we kiezen! Er zat eigenlijk niks tussen dat ik heel graag wil doen.

We hebben net eindelijk onze zomervakantie geboekt *O*
  maandag 1 juni 2026 @ 00:08:28 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220932876
Alleen ik ga in bad. Vooral in de winter bedenk ik me nu. De badkamer is met 3m bij 3m echter groot genoeg om de ruimte er aan kwijt te zijn.

Wij hebben een ruime douche met muurtje, bankje en een glazen deur.
Ik vind een open douche ruimte maar koud. De deur zorgt er voor dat de stoom daar blijft hangen wat lekker warm is en groot voordeel, niet alles wordt klam. Handdoek van de warme radiator plukken en het is lekker toasty daar in het hok.

Nijna krijgt vandaag de sleutel? *O*

Waar gaat de reis heen Amsel?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220932964
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:07 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ohja, wij moeten ook nog kijken welk uitje we kiezen! Er zat eigenlijk niks tussen dat ik heel graag wil doen.

We hebben net eindelijk onze zomervakantie geboekt *O*
Ik kreeg een reminder dat ik nog niks gekozen had, had nog niet eens gekeken :D
Staan wel wat leuke dingen in, ook rondvaarten. En, tis gratiz, dus ;)
If they say
pi_220932966
En ja, @Nijna krijgt vandaag de sleutel *O*
If they say
pi_220933482
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Mijn grootouders woonden in de rivierenbuurt in Amsterdam tijdens de oorlog. Al hun buren zijn toen gedeporteerd. Als ik daarnaar op zoek ga is het echt zo bizar en onwerkelijk ;( Na de oorlog spraken ze er nauwelijks over, ik weet wel wat maar niet veel. Toen boeide me het allemaal niet zo. Later wel maar heb daar nooit naar gevraagd. Heb ik nog spijt van.
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over praten ;(

Mijn opa heeft ook niks willen vertellen over wat hij heeft meegemaakt. Het enige dat mijn moeder wist, is dat hij aan het eind van de oorlog vanuit Frankrijk naar huis is gelopen. Maar wat hij daar deed? Ik kan in de archieven online ook niet echt iets vinden…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220933499
Succes vandaag @Nijna *O*

@Amsel ik ben benieuwd waar jullie heen gaan!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 juni 2026 @ 08:19:37 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220933645
Mijn opa heeft in het kader van ergotherapie in het verpleeghuis zijn memoires getypt. Die zijn na zijn dood aan de familie gestuurd. Ik heb zelf pas vorig jaar een exemplaar ontvangen. Wel heel boeiend om te lezen. Jong gezin (baby en kind op komst) in een grote stad. Geen heldendaden, geen overlopers maar echt de gewone mensen die aan eten moeten zien te komen voor hun kinderen en hun weg proberen te vinden in oorlogstijd. Ik wil het nog een beetje redigeren en dan is het echt een mooi stuk familiegeschiedenis.
  maandag 1 juni 2026 @ 08:28:21 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220933795
Wij hadden kennissen en die man was soldaat of iets? in de oorlog geweest. Ik weet het niet precies. Maar daar werd bij hun thuis ook nooit over gesproken.
  maandag 1 juni 2026 @ 08:31:31 #186
176471 oh-oh
pi_220933811
Oh wat tof Kyara, dat lijkt me zo enorm waardevol.
Ik ken mensen die zeggen dat Molukkers niet meer zo moeten zeuren over hoe ze behandeld zijn door NL en dat ze geen recht meer hebben op een eigen wijk en zo.
En dan denk ik echt wtf het is zo kort geleden en het is nooit erkend en familie is bij Molukkers zo veel meer een ding dan bij Nederlanders.
Ook de oorlog en de gevolgen daarvan, de meeste mensen zullen daar niet veel meer van merken maar als je hele familie vermoord is laat dat toch generaties lang sporen na.
Mijn Nederlandse opa en oma zijn in de oorlog hun oudste dochter als baby verloren door honger en omstandigheden. Daar zijn de andere kinderen pas veel later achter gekomen.
Maar het verklaarde voor hun veel van het gedrag van mijn oma. Mijn tante, nu 81, die zou zo graag willen ween waar Anna begraven is.

@Nijna, succes vandaag, ik hoop dat het een beetje lekker opheknapt is *O*
( Groucho Marx )
  maandag 1 juni 2026 @ 09:02:38 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220934046
Jeeej voor de sleutel! Veel plezier vandaag Nijna O+

En die bruiloft was eigenlijk heel klein. 15 mensen ofzo, en de dresscode was 'trek maar iets leuks uit de kast'. De afgelopen paar maanden werd het ingewikkelder en ingewikkelder. Ivm herkenbaarheid even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die oorlogsverhalen lijken me heel indrukwekkend. Ik heb zelf geen familie (meer) uit die tijd, maar vind die docu's vaak wel interessant. Ik vond 'A small light' (serie over Miep Gies) ook echt heel mooi. En Sarahs Key / Haar naam was Sarah of de Bibliothecaresse van Auschwitz als je van lezen houdt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220934131
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over praten ;(

Mijn opa heeft ook niks willen vertellen over wat hij heeft meegemaakt. Het enige dat mijn moeder wist, is dat hij aan het eind van de oorlog vanuit Frankrijk naar huis is gelopen. Maar wat hij daar deed? Ik kan in de archieven online ook niet echt iets vinden…
Bizar toch, dat je dit weet maar verder niets?
Ik weet wel dat mijn grootmoeder bezwaar maakte tegen het uit huis halen van haar buren en toen zelf bijna werd neergeknalt. En meer van dat soort kleine dingetjes.
Als ik dan hun straat google en lees wat daar allemaal is gebeurd toen... ;(

Oh @Kyara, dat is wel heel mooi om zo'n naslagwerk te hebben. Wees er zuinig op.

Zoon heeft vandaag zn laatste toets. Hij heeft 3 herkansingen en dit wordt dan nummer 3 :') Daarna gaat ie met zn bestie en nog een vriend de stad in. Heb ik wel werk, helaasch maar dat kan later vandaag ook.

Boh Tink, ik snap helemaal dat je hier geen zin in hebt. Misschien valt het mee en als niet, ook dit gaat voorbij ;)
If they say
  maandag 1 juni 2026 @ 09:16:02 #189
176471 oh-oh
pi_220934138
Oh lekker dan als alles last minute zo anders wordt ook.
Is er geen mogelijkheid de kinderen na de ceremonie bij een oppas te parkeren of zo?

Mijn zus had een no kids bruiloft vorig jaar.
Daar hebben ze ook wel wat reacties op gehad, maar goed, hun feestje _O-

A Small Light was idd mooi! Oh en The Boy in the Striped Pajamas.
De film EN het boek, echt, pfff, dat einde...

Ik heb de verhalen uit het kamp en over de oorlig en daarna jaren uit de eerste hand gehoord en dat wende nooit.
De eerste keer dat ik dat nummer op de arm van mijn baas zag staan zal ik me mijn leven lang herinneren....
( Groucho Marx )
pi_220934271
Ja, dat getatoeëerde nummer, dat had een buurvrouw van mijn grootouders. Kan me dat ook nog heel goed herinneren ;(
If they say
pi_220934923
Joepie voor Nijna! De sleutel vandaag :)

Trek de champagne open, hang dat hysterisch douchegordijn op en koop GEEN beige bank.

Gefeliciteerd met je eigen plekje!
pi_220934953
Wij hebben afgelopen weekend ook de vakantie rondgebreid. De 'als we geen pup hebben over een week of 9' vakantie. Alles annuleerbaar voor 1 juli.

3 nachten Funen (Denemarken), een week Isaberg (Zweden) en voor de verandering 5 nachten Billund (Denemarken uiteraard!).
En de prijzen tig keer gecheckt want in Nederland huren we daar een hutje zonder wc van.
pi_220935017
Dat klinkt niet als een aantrekkelijk bruiloft Tink, hopelijk valt het mee.

Hier team douche, wij hebben een inloop douche en ik hou echt van douchen. In bad krijg ik het snel koud, en het idee van weken in mijn eigen viezigheid vind ik niet heel fijn. Voor de kinderen had ik een bad wel heel fijn gevonden.

Indrukwekkend die oorlogsverhalen. Mijn opa's en oma's hebben er nooit echt over gepraat, wel veel meegemaakt. De winkel van mijn ene opa en oma was in beslag genomen door Duitsers, mijn andere opa heeft tijdens een bombardement zijn longen beschadigd waardoor hij, toen hij op veel latere longkanker kreeg, niet geopereerd kon worden. Is volgens mij ook gevlucht uit een werkkamp. Niet voor te stellen hoe die tijd voor ze moet zijn geweest.

Exode, dat klinkt als een heerlijke vakantie *O*

Nijna, gefeliciteerd met de sleutel van je huis, op naar een nieuw hoofdstuk! *O*

Wij hadden vrijdag het kinderfeestje van onze sinds gister officiële 8 jarige. Zij wilde graag een filmfeestje, ik was al bang dat 11 kinderen van 7 en 8 hun aandacht niet zo lang bij een film kunnen houden en dat bleek een terechte angst. Na 45 minuten kwam de vraag wat we nog meer gingen doen :') Veel geknutseld, pinatas geslagen, nog even buiten gespeeld, en vooral heel blij dat het voorbij is. Onze dochter kan goed met alle meiden in haar klas dus we hadden iedereen uitgenodigd. Maar die meiden kunnen onderling niet allemaal even goed dus er zaten een paar bijna-ruzie-momenten tussen en dat vond ze heel lastig.
Deze week wandel3daagse, de weersvoorspellingen beloven weinig goeds, zin in :')
  maandag 1 juni 2026 @ 11:48:59 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220935088
Nog gefeliciteerd met je dochter @Schanu ! Feestje klinkt heel vermoeiend. Ik kan me voorstellend at je blij was toen iedereen weer naar huis was. Hopelijk heeft 8 jarige het wel leuk gehad.

Die bruiloft klinkt inderdaad ook wel een ding. Zeker als je man ook als fotograaf fungeert dan sta je er dus ook alleen voor om je kinderen rustig en geëntertaind te houden. Hopelijk kunnen ze inderdaad lekker buiten spelen (of horen speelvlekken niet bij de dresscode?).
  maandag 1 juni 2026 @ 11:50:05 #195
176471 oh-oh
pi_220935100
Lijkt me echt lastig als je overal zo tegen op ziet en altijd beren op de weg ziet :*

Hier is regen en onweer voorspeld, het is grijs maar droog, saai :D
( Groucho Marx )
pi_220935232
Hier is het Avond4daagse deze week.
Vandaag prima weer, morgen vrees ik voor plensbuien, donderdag wel ok volgens mij.

Woensdag kan B niet meelopen want hij moet voor het eerst naar de ortho en aangezien we 7 maanden hebben gewacht om eindelijk eens langs te mogen komen, ga ik die echt niet verzetten.
Gaat gekeken worden of hij een beugel nodig heeft.

Dat klinkt niet als een gezellige trouwerij voor jullie Tink. Maar misschien valt het mee, ik hoop het iig.

Gisteren kwam schoonzus langs om mee te gaan naar de expo van Juul en weer genoeg gehoord over de schoonfamilie. Echt ik begrijp steeds minder dat verloofde en haar zus (die er dus was gisteren) zo leuk zijn geworden.
pi_220935335
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Woensdag kan B niet meelopen want hij moet voor het eerst naar de ortho en aangezien we 7 maanden hebben gewacht om eindelijk eens langs te mogen komen, ga ik die echt niet verzetten.
Gaat gekeken worden of hij een beugel nodig heeft.

Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.

Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is :X
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220935340
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Lijkt me echt lastig als je overal zo tegen op ziet en altijd beren op de weg ziet :*

Hier is regen en onweer voorspeld, het is grijs maar droog, saai :D
:@ ik hou gewoon niet zo van wandelen in de regen :X

Onweer, daar hou ik dan weer wel van O+

Succes met de avondvierdaagse Exode, hopelijk houden jullie het droog! Die van ons is van woensdag t/m vrijdag (7,5 km ipv 5 per dag). En familie, je kan ze helaas niet uitkiezen :N
pi_220935347
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.

Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is :X
Oei dat is echt balen dat je het jaar ervoor al aanvullend verzekerd moet zijn, dan betaal je behoorlijk wat voor niks als de beugel dan wordt uitgesteld :N Gelukkig kwam het voor jou dan alsnog wel uit, verzacht de pijn misschien een beetje.
  maandag 1 juni 2026 @ 12:44:18 #200
176471 oh-oh
pi_220935356
quote:

[..]
Wij vandaag.

Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.
Soms loont het niet eens om voor 1 kind verzekering af te sluiten door dat wachtjaar.

@Schanu, het regent nu lafjes, de honden spelen nog buiten.
Ik hoop echt dat er onweer komt :D
( Groucho Marx )
pi_220935389
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:44 schreef oh-oh het volgende:
Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.
Soms loont het niet eens om voor 1 kind verzekering af te sluiten door dat wachtjaar.
:Y

Ik was hier wel de moeite totnogtoe, ik nerd altijd als het zorgverzekeringwisseltijd is een soreadsheed vol met alle opties en wat het minst kost. Maar nu ik zelf weer minder zorg nodig heb, wordt de vraag of het loont weer relevanter.
In november weer aan de Excel dus.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 1 juni 2026 @ 12:52:50 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220935402
Bij D1 mag de beugel er volgende week uit *O*

geen gezeik meer met haar meekrijgen naar afspraken *O* geen gemiep meer over pijn in haar mond *O* geen gedreig dat ze hem er zelf uit gaat halen *O* geen gezeur over elastiekjes *O*
  maandag 1 juni 2026 @ 13:06:06 #203
176471 oh-oh
pi_220935515
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik was hier wel de moeite totnogtoe, ik nerd altijd als het zorgverzekeringwisseltijd is een soreadsheed vol met alle opties en wat het minst kost. Maar nu ik zelf weer minder zorg nodig heb, wordt de vraag of het loont weer relevanter.
In november weer aan de Excel dus.
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekering :+
( Groucho Marx )
pi_220935545
quote:

[..]
Wij vandaag.

Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.
Bij de controle 7 maanden geleden gaf de tandarts aan dat hij twijfelde. Dat het best is bijgetrokken (hij had een overbijt) en dat hij de beslissing ons laat na bezoek aan een ortho.

Dus of we hebben dadelijk 2 jaar voor niets voor die dekking betaald of hij moet wel een beugel. Ik denk eigenlijk van wel, zijn 2 hoektanden staan wat verder naar voren dan de rest van zijn boventanden.
pi_220935550
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekering :+
Daar heb ik hem op uitgezocht.
pi_220935561
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:12 schreef exode het volgende:

[..]
Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.
Bij de controle 7 maanden geleden gaf de tandarts aan dat hij twijfelde. Dat het best is bijgetrokken (hij had een overbijt) en dat hij de beslissing ons laat na bezoek aan een ortho.

Dus of we hebben dadelijk 2 jaar voor niets voor die dekking betaald of hij moet wel een beugel. Ik denk eigenlijk van wel, zijn 2 hoektanden staan wat verder naar voren dan de rest van zijn boventanden.
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.
Dat het moet weten we al jaren. De vraag was alleen wanneer.
pi_220935595
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.
Dat het moet weten we al jaren. De vraag was alleen wanneer.
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.

Maar gelukkig krijg ik korting via mijn werk op de aanvullende verzekering, had ik vorig jaar een gaatje en ben voor het eerst van mijn leven naar een mondhygieniste geweest. Dus ik heb zelf nog genoten van de dekking.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:59:32 #208
176471 oh-oh
pi_220935775
Mijn zusje heeft zelf ook nog een beugel genomen toen de meiden een beugel hadden, ze had er een gehad maar wij hebben beiden nooit stangetjes gehad dus het was weer een beetje verschoven, Ze zou het normaal nooit gedaan hebben maar aangezien het in de verzekering viel dacht ze ach..
Ze liepen alledrie tegelijk met een plaatjesbeugel :D

Maar ik weet dat er ook kinderen zijn die geen beugel krijgen vanwege de kosten, dat is pas ruk...
( Groucho Marx )
  maandag 1 juni 2026 @ 14:58:50 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220936034
Ik ging vandaag voor een spatader screening. Ja, idd 2 spataders, maar aan zijtakken en ik heb er niet per se mega-veel last van, dus behandelen nu zou niet heel zinvol zijn anders dan cosmetisch.
Dus geen behandeling, wel een verwijzing om steunkousen aan te laten meten. :') Dus... #oudwijf
pi_220936164
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:22 schreef exode het volgende:

[..]
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.

Maar gelukkig krijg ik korting via mijn werk op de aanvullende verzekering, had ik vorig jaar een gaatje en ben voor het eerst van mijn leven naar een mondhygieniste geweest. Dus ik heb zelf nog genoten van de dekking.
Dit deed ik ook :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')