He jah, beetje uitmikken zodat we die kunnen openen als ze morgen de sleutel heeft, dat zou tof zijnquote:Op zondag 31 mei 2026 00:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Weet ik alvast een mooie tt voor als deze vol is: met zn allen op Nijna's bankje
Dat is nu echt supernieuwsquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dan komen jullie maar op het bankje op mijn balkonnetje zitten straks, wordt wel stapelen vrees ik.
Dochters hebben wel commentaar hahaha. De bank moest beige (tja dat vond ik dus niet, mijn huis dus ik kies hahaha).
Hun eigen kamer mogen ze zelf kiezen.
En ik heb een hysterisch douchgordijn uitgezocht, dat vond de oudste niks. Maar ik ben hem toch niet gaan ruilen.
Je vliegengordijn is/was ook heel tof!quote:Op zondag 31 mei 2026 10:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik ook, ik hou van hysterische douchegordijnen!
Nu heb ik er geen meer ( nog fijner ofc) maar toen ik ze had waren het ook altijd van die hystersche dingen.
Eens. Ik wil hier een inbouwdouche maar dan gewoon een muurtje en een vloer. Ik heb nu een bad, maar alles is oud en moet er helaas uit. Want alles is roze retro and I love it eigenlijk. Maar goed, de tegels zijn ook niet te redden helaas. Maar nu douche ik in bad en de douche moet ik in mijn hand houden want er is geen stang. En ook niks om een douchegordijn aan op te hangen maar er is een put in de vloer, naar de tank, en dat werkt verdomd goed, de vloer is echt droog.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:21 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben niks. Behalve een glasplaat aan de linkerkant. En dat resulteert in dat elke keer als er iemand doucht de hele badkamer klam is. Maar dan ook alles. Zo ranzig.
We hebben gekeken voor een douchecabine maar er is geen ruimte voor een deur.
Anyway. Een douchegordijn vind ik ook echt zo vies. Vooral als je na iemand anders doucht. Dat klamme gordijn tegen je aan…. Brrrr
Goede reminder, die moet ik nog ophangen!quote:Op zondag 31 mei 2026 11:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je vliegengordijn is/was ook heel tof!
Geweldig!quote:
Niet in die wasmand gok ikquote:Op zondag 31 mei 2026 18:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ah ja, handig als het bad volledig is ingebouwd. Heb ik ooken het draaiding van de stop is kaduuk. Moet met een tang worden dichtgedraaid. Nu heb ik een rubberen stopachtigestop
erop gezet en dat werkt. Want al ga ik nooit in bad, heb wél een stop nodig voor als ik de luxaflex in bad wil stoppen
Maar, het ziet er niet uit, die missende draaidop.
En de wasmand staat op de middenverdieping, pal tegenover zoons kamer. Drie keer raden waar zijn was ligt![]()
Nopequote:Op zondag 31 mei 2026 18:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet in die wasmand gok ik
Ik ben zo moe. Paar dagen weg was misschien toch wat veel...
Morgen krijgt ze de sleutel maar het bankje staat er dan nog nietquote:Op zondag 31 mei 2026 22:58 schreef Phaidra het volgende:
We moeten nog wel een beetje doorposten als hij morgen vol moet zijn…
Mijn grootouders woonden in de rivierenbuurt in Amsterdam tijdens de oorlog. Al hun buren zijn toen gedeporteerd. Als ik daarnaar op zoek ga is het echt zo bizar en onwerkelijkquote:Op zondag 31 mei 2026 23:05 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden vandaag het partijtje van de jongste. We gingen naar de Suoer Mario Galaxy movie. Dat was best aardig, ik heb me wel vermaakt en de kids volgens mij ook. Na afloop nog een ijsje gegeten in het zonnetje.
Zaterdagavond met een vriendin naar de docu Haarlem in oorlogstijd geweest. Dat was indrukwekkend. Als je interesse hebt in WOII is het zeker aan te raden. Ik overweeg de oudste ook mee te nemen, het geeft ook een heel duidelijk overzicht van het verloop van de oorlog in NL. en daaromheen dan verhalen over het verzet en NSB’ers in Haarlem. Heel veel videobeelden ook uit die tijd, bijzonder.
Ohja, wij moeten ook nog kijken welk uitje we kiezen! Er zat eigenlijk niks tussen dat ik heel graag wil doen.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had een Postcodeloterij prijs gewonnen, 4 tickets naar keuze. Dus we kozen de Rembrandt Experience en de Amsterdam Dungeon. Zit zoon net filmpjes van dat laatste te kijken en nu wil ie niet meer
Ik kreeg een reminder dat ik nog niks gekozen had, had nog niet eens gekekenquote:Op maandag 1 juni 2026 00:07 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ohja, wij moeten ook nog kijken welk uitje we kiezen! Er zat eigenlijk niks tussen dat ik heel graag wil doen.
We hebben net eindelijk onze zomervakantie geboekt
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over pratenquote:Op zondag 31 mei 2026 23:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Mijn grootouders woonden in de rivierenbuurt in Amsterdam tijdens de oorlog. Al hun buren zijn toen gedeporteerd. Als ik daarnaar op zoek ga is het echt zo bizar en onwerkelijkNa de oorlog spraken ze er nauwelijks over, ik weet wel wat maar niet veel. Toen boeide me het allemaal niet zo. Later wel maar heb daar nooit naar gevraagd. Heb ik nog spijt van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die oorlogsverhalen lijken me heel indrukwekkend. Ik heb zelf geen familie (meer) uit die tijd, maar vind die docu's vaak wel interessant. Ik vond 'A small light' (serie over Miep Gies) ook echt heel mooi. En Sarahs Key / Haar naam was Sarah of de Bibliothecaresse van Auschwitz als je van lezen houdt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Bizar toch, dat je dit weet maar verder niets?quote:Op maandag 1 juni 2026 08:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over praten![]()
Mijn opa heeft ook niks willen vertellen over wat hij heeft meegemaakt. Het enige dat mijn moeder wist, is dat hij aan het eind van de oorlog vanuit Frankrijk naar huis is gelopen. Maar wat hij daar deed? Ik kan in de archieven online ook niet echt iets vinden…
Wij vandaag.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Woensdag kan B niet meelopen want hij moet voor het eerst naar de ortho en aangezien we 7 maanden hebben gewacht om eindelijk eens langs te mogen komen, ga ik die echt niet verzetten.
Gaat gekeken worden of hij een beugel nodig heeft.
quote:Op maandag 1 juni 2026 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Lijkt me echt lastig als je overal zo tegen op ziet en altijd beren op de weg ziet![]()
Hier is regen en onweer voorspeld, het is grijs maar droog, saai
Oei dat is echt balen dat je het jaar ervoor al aanvullend verzekerd moet zijn, dan betaal je behoorlijk wat voor niks als de beugel dan wordt uitgesteldquote:Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.
Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is
Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.
Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is
quote:Op maandag 1 juni 2026 12:44 schreef oh-oh het volgende:
Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.
Soms loont het niet eens om voor 1 kind verzekering af te sluiten door dat wachtjaar.
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekeringquote:Op maandag 1 juni 2026 12:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was hier wel de moeite totnogtoe, ik nerd altijd als het zorgverzekeringwisseltijd is een soreadsheed vol met alle opties en wat het minst kost. Maar nu ik zelf weer minder zorg nodig heb, wordt de vraag of het loont weer relevanter.
In november weer aan de Excel dus.
Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vandaag.
quote:Op maandag 1 juni 2026 13:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekering
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.quote:Op maandag 1 juni 2026 13:12 schreef exode het volgende:
[..]
Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.
Bij de controle 7 maanden geleden gaf de tandarts aan dat hij twijfelde. Dat het best is bijgetrokken (hij had een overbijt) en dat hij de beslissing ons laat na bezoek aan een ortho.
Dus of we hebben dadelijk 2 jaar voor niets voor die dekking betaald of hij moet wel een beugel. Ik denk eigenlijk van wel, zijn 2 hoektanden staan wat verder naar voren dan de rest van zijn boventanden.
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.quote:Op maandag 1 juni 2026 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.
Dat het moet weten we al jaren. De vraag was alleen wanneer.
Dit deed ik ookquote:Op maandag 1 juni 2026 13:22 schreef exode het volgende:
[..]
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.
Maar gelukkig krijg ik korting via mijn werk op de aanvullende verzekering, had ik vorig jaar een gaatje en ben voor het eerst van mijn leven naar een mondhygieniste geweest. Dus ik heb zelf nog genoten van de dekking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |