abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220935335
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Woensdag kan B niet meelopen want hij moet voor het eerst naar de ortho en aangezien we 7 maanden hebben gewacht om eindelijk eens langs te mogen komen, ga ik die echt niet verzetten.
Gaat gekeken worden of hij een beugel nodig heeft.

Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.

Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is :X
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220935340
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Lijkt me echt lastig als je overal zo tegen op ziet en altijd beren op de weg ziet :*

Hier is regen en onweer voorspeld, het is grijs maar droog, saai :D
:@ ik hou gewoon niet zo van wandelen in de regen :X

Onweer, daar hou ik dan weer wel van O+

Succes met de avondvierdaagse Exode, hopelijk houden jullie het droog! Die van ons is van woensdag t/m vrijdag (7,5 km ipv 5 per dag). En familie, je kan ze helaas niet uitkiezen :N
pi_220935347
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij vandaag.
Week of 6 wachttijd, dus top. Maar wel vorig jaar al aanvullend verzekerd op advies van de tandarts en nu bleek dat het kind toch te traag wisselt dus we pas ergens in 27 terug hoeven komen. Jammer wel.

Gelukkig had ik zelf ook wel een en ander uit die aanvulling nodig deze 2 jaar, maar nog 2 jaar betalen zou wel jammer zijn. Eind van het jaar dus opnieuw gaan rekenen of het dan nog wel de moeite is :X
Oei dat is echt balen dat je het jaar ervoor al aanvullend verzekerd moet zijn, dan betaal je behoorlijk wat voor niks als de beugel dan wordt uitgesteld :N Gelukkig kwam het voor jou dan alsnog wel uit, verzacht de pijn misschien een beetje.
  maandag 1 juni 2026 @ 12:44:18 #200
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220935356
quote:

[..]
Wij vandaag.

Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.
Soms loont het niet eens om voor 1 kind verzekering af te sluiten door dat wachtjaar.

@Schanu, het regent nu lafjes, de honden spelen nog buiten.
Ik hoop echt dat er onweer komt :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220935389
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:44 schreef oh-oh het volgende:
Nummer 1 drama bij de verzekering altijd, echt zo kut is dat.
Soms loont het niet eens om voor 1 kind verzekering af te sluiten door dat wachtjaar.
:Y

Ik was hier wel de moeite totnogtoe, ik nerd altijd als het zorgverzekeringwisseltijd is een soreadsheed vol met alle opties en wat het minst kost. Maar nu ik zelf weer minder zorg nodig heb, wordt de vraag of het loont weer relevanter.
In november weer aan de Excel dus.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 1 juni 2026 @ 12:52:50 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220935402
Bij D1 mag de beugel er volgende week uit *O*

geen gezeik meer met haar meekrijgen naar afspraken *O* geen gemiep meer over pijn in haar mond *O* geen gedreig dat ze hem er zelf uit gaat halen *O* geen gezeur over elastiekjes *O*
  maandag 1 juni 2026 @ 13:06:06 #203
176471 oh-oh
pi_220935515
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik was hier wel de moeite totnogtoe, ik nerd altijd als het zorgverzekeringwisseltijd is een soreadsheed vol met alle opties en wat het minst kost. Maar nu ik zelf weer minder zorg nodig heb, wordt de vraag of het loont weer relevanter.
In november weer aan de Excel dus.
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekering :+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220935545
quote:

[..]
Wij vandaag.

Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.
Bij de controle 7 maanden geleden gaf de tandarts aan dat hij twijfelde. Dat het best is bijgetrokken (hij had een overbijt) en dat hij de beslissing ons laat na bezoek aan een ortho.

Dus of we hebben dadelijk 2 jaar voor niets voor die dekking betaald of hij moet wel een beugel. Ik denk eigenlijk van wel, zijn 2 hoektanden staan wat verder naar voren dan de rest van zijn boventanden.
pi_220935550
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dan heb je wss een verzekering met alles in 1 pakketten, bij de meesten is de tandartsverzekering apart, en om het nog ingewikkelder te maken is de ortho dan soms bij de tandarts verzekering en soms bij de aanvullende verzekering :+
Daar heb ik hem op uitgezocht.
pi_220935561
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:12 schreef exode het volgende:

[..]
Dit is voor ons ook al jaar 2 met de aanvulling. Destijds gaf de tandarts aan dat we dat moesten doen omdat B waarschijnlijk een beugel zou moeten.
Bij de controle 7 maanden geleden gaf de tandarts aan dat hij twijfelde. Dat het best is bijgetrokken (hij had een overbijt) en dat hij de beslissing ons laat na bezoek aan een ortho.

Dus of we hebben dadelijk 2 jaar voor niets voor die dekking betaald of hij moet wel een beugel. Ik denk eigenlijk van wel, zijn 2 hoektanden staan wat verder naar voren dan de rest van zijn boventanden.
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.
Dat het moet weten we al jaren. De vraag was alleen wanneer.
pi_220935595
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat klinkt nog niet zo heftig, ook wel leuk als je nog kunt kiezen. Bij de mijne staat het echt alle kanten op en is moeilijk te poetsen dus die heeft sowieso geen keus.
Dat het moet weten we al jaren. De vraag was alleen wanneer.
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.

Maar gelukkig krijg ik korting via mijn werk op de aanvullende verzekering, had ik vorig jaar een gaatje en ben voor het eerst van mijn leven naar een mondhygieniste geweest. Dus ik heb zelf nog genoten van de dekking.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:59:32 #208
176471 oh-oh
pi_220935775
Mijn zusje heeft zelf ook nog een beugel genomen toen de meiden een beugel hadden, ze had er een gehad maar wij hebben beiden nooit stangetjes gehad dus het was weer een beetje verschoven, Ze zou het normaal nooit gedaan hebben maar aangezien het in de verzekering viel dacht ze ach..
Ze liepen alledrie tegelijk met een plaatjesbeugel :D

Maar ik weet dat er ook kinderen zijn die geen beugel krijgen vanwege de kosten, dat is pas ruk...
( Groucho Marx )
  maandag 1 juni 2026 @ 14:58:50 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220936034
Ik ging vandaag voor een spatader screening. Ja, idd 2 spataders, maar aan zijtakken en ik heb er niet per se mega-veel last van, dus behandelen nu zou niet heel zinvol zijn anders dan cosmetisch.
Dus geen behandeling, wel een verwijzing om steunkousen aan te laten meten. :') Dus... #oudwijf
pi_220936164
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:22 schreef exode het volgende:

[..]
ja, dat gaan we bij Juul ook krijgen. Die heeft heel lang met 4 voortanden gelopen (2 melk en 2 volwassenen), die hebben alles scheef geduwd bovenin.

Maar gelukkig krijg ik korting via mijn werk op de aanvullende verzekering, had ik vorig jaar een gaatje en ben voor het eerst van mijn leven naar een mondhygieniste geweest. Dus ik heb zelf nog genoten van de dekking.
Dit deed ik ook :Y
pi_220936175
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:58 schreef BE het volgende:
Ik ging vandaag voor een spatader screening. Ja, idd 2 spataders, maar aan zijtakken en ik heb er niet per se mega-veel last van, dus behandelen nu zou niet heel zinvol zijn anders dan cosmetisch.
Dus geen behandeling, wel een verwijzing om steunkousen aan te laten meten. :') Dus... #oudwijf
Krijg je er ook zo'n leuk rekje bij om ze aan te doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:19:28 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220936189
Ik heb ook een steunkous gehad na wondroos. Echt wat een irritante klotedingen.
Dat aantrekken gaat helemaal prima hoor. Alleen oude mensen hebben daar de kracht niet meer voor en dan komt de thuiszorg daarvoor. Ik kreeg instructie en zette iets te veel kracht en toen donderde ik bijna van de stoel af.

Maar goed, ik heb hem even braaf gedragen en toen was ik er wel weer klaar mee en mijn been vond het ook prima dus ze liggen ergens onder in de kast.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:19:51 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220936192
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo’n reuzepenis
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2026 @ 15:20:26 #214
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220936195
Denk alvast na of je ze met of zonder tenen wilt :)
En er zijn verschillende soorten boorden, smal en breed en ook nog verschillende soorten siliconenmotiefjes.
En natuurlijk versschillende kleuren.

En verder valt het wel mee, behalve dat je eigenlijk aan één paar niet genoeg hebt omdat je ze elke dag moet wassen. Dat is het meest irritante.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220936212
Maar dan krijg je er toch neem ik aan 2?

Ik krijg een oedeemverminderkledingstuk voor elders, bij het meten al zei de oedeemfysio eerst 2 weken proberen, dan 1 extra bestellen in evt iets aangepaste maat, want je moet er wel 2 om ze te kunnen wassen.
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2026 @ 15:27:07 #216
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220936223
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:23 schreef Vanyel het volgende:
Maar dan krijg je er toch neem ik aan 2?

Ik krijg een oedeemverminderkledingstuk voor elders, bij het meten al zei de oedeemfysio eerst 2 weken proberen, dan 1 extra bestellen in evt iets aangepaste maat, want je moet er wel 2 om ze te kunnen wassen.
Meestal begin je met 1 paar om te kijken of dat goed zit. Dan pas na verloop van tijd het tweede paar.

En bij nader inzien bleek ik een sterkere kous nodig te hebben, dus nu heb ik maar 1 goede kous, de andere moet ik zelf betalen (je krijgt er twee uit de basisverzekering en de betere kous was coulance van de kousenmevrouw, maar nu moet ik dus zelf betalen zeg maar. Maar heb nu een paarse en er komt nog een groene en een rode bij zodat ik goed kan afwisselen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2026 @ 15:48:20 #217
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220936318
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220936338
Steunkousen worden hier gedragen bij lange vluchten

Ik probeer met mijn benen te wiebelen tijdens het vliegen
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Redactie Frontpage maandag 1 juni 2026 @ 17:14:36 #219
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220936748
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:53 schreef Pinnenmutske het volgende:
Steunkousen worden hier gedragen bij lange vluchten

Ik probeer met mijn benen te wiebelen tijdens het vliegen
Maar dat is tegen reizigerstrombose, dus dat is van andere klasse dan die waar BE het over heeft of ik het over heb denk ik ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 juni 2026 @ 17:44:47 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220936932
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

SPOILER
:D
Ik ga het gewoon aan m’n lieftallige vragen, of hij dan ‘s ochtends mijn steunkousen aan wil doen, doet denk ik wonderen voor ons seksleven! 🤣
pi_220936971
Mad sexy!
pi_220937334
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Oef, wat verdrietig. Een man vertelde in de docu dat hij als enige over was gebleven, omdat hij als klein jochie in de onderduik zat. Hij kon er moeilijk over praten ;(

Mijn opa heeft ook niks willen vertellen over wat hij heeft meegemaakt. Het enige dat mijn moeder wist, is dat hij aan het eind van de oorlog vanuit Frankrijk naar huis is gelopen. Maar wat hij daar deed? Ik kan in de archieven online ook niet echt iets vinden…
Mijn opa ook. Die zat schijnbaar als krijgsgevangene op een schip wat beschoten is. Hij is toen naar de kust gezwommen. Meer weet ik ook niet. Ik heb mijn grootouders in groep 8 geļnterviewd, ik ben heel dankbaar dat we die opdracht kregen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220937396
Mijn ouber heeft best een behoorlijk gebit, nooit geduimd en ook geen speen. Maar hij zit toch in een tweejarig beugeltraject. Optisch was het niet per se nodig maar qua anatomie toch echt wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220937739
quote:
:)
Zoon wilde naar het festival maar ik niet. Is buiten ;)

Keek ik net in de stalkapp, zag ik dat ie op de wallen was :') maar toen schoot het door naar zn huidige locatie :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220938000
Mijn oma's wilde er ook niks over kwijt. Ja dat het verschrikkelijk was en we er maar niets van hoefde te weten.

Het enig wat ze ooit los liet was dat ze bloembollen at en daar ziek van werd. Dat de kat waarschijnlijk was opgegeten. En mijn opa (ze waren toen nog niet getrouwd. Ze zijn pas na de oorlog getrouwd toen mijn oma "al" 30 was. Ze zou met iemand anders trouwen maar die kwam niet terug) ondergedoken zat in een gat in de grond in een kast, bij een razzia en hij daar een verwaarloosde longontsteking opliep.

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 01-06-2026 22:00:53 ]
pi_220938005
Sterkte voor de steunkousen ik heb er eigenlijk een voor mij arm die dag ik amper
  maandag 1 juni 2026 @ 21:13:49 #227
176471 oh-oh
pi_220938288
Ondergedoken in een kat in een gat in de grond?
Damn!
( Groucho Marx )
pi_220938301
@F_r
Is jouw komma gestolen?
pi_220938369
Ik duik even in de klus- en verhuisperikelen, ik meld me wel weer als ik meer rust in mn kop heb...
Fake it till you make it...
pi_220938385
Succes chicaletta!
pi_220938475
Take care @Nijna en we zien je wel weer verschijnen als je koppie wat rustiger is :*
If they say
  maandag 1 juni 2026 @ 21:51:53 #232
176471 oh-oh
pi_220938499
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:29 schreef Nijna het volgende:
Ik duik even in de klus- en verhuisperikelen, ik meld me wel weer als ik meer rust in mn kop heb...
Zet hem op! Ik denk aan je.
Het is even bikkelen maar dan heb je ook wat 😘
( Groucho Marx )
pi_220938624
Sterkte en succes Nijna, hopelijk lukt het je om tussendoor je rust te pakken :*

De teamindeling van de hockeyclub is bekend, mijn jongste gaat van de mix onder de 8 naar mix onder de 10. Ik weet dat ze leuk kan hockeyen, maar had echt niet verwacht dat ze een jaar zou mogen overslaan, benieuwd hoe ze dat zelf gaat vinden O+
pi_220938647
Succes en plezier met jouw huis je nieuwe thuis te maken Nijna O+
pi_220938713
Vriendin van verloofde heeft uitgelegd wat er van ons als ouders wordt verwacht op de hockeyclub waar Juul gisteren een intro ochtend had (die vriendin, haar man en haar 2 kinderen hockeyen daar ook).

Het wordt geen hockey voor Juul.
Waar halen mensen de tijd vandaan?

Er waren wel meer redenen zoals totaal onpraktisch trainingstijden overigens.

Optie 2 was basketbal maar die hebben een wachtlijst voor de wachtlijst (letterlijk).

Nu gaat ze een proefles freerunnen doen. Haar broer stopt, zij neemt het stokje wellicht over.

Succes Nijna!
pi_220938745
Wat leuk dat ze freerunning wil proberen Exode! Dat doet mijn 8 jarige ook naast de hockey, vindt ze helemaal geweldig.

En hockey kan veel vragen idd. Ik ben een tijd wedstrijd coach geweest maar dat werd teveel na een jaar. Nu moeten we eens in de zoveel weken helpen als wedstrijdbegeleider of achter de bar staan. We rouleren hier dus het valt mee.

Dat trainingschema wordt wel pittig nu. Ze gaat van 1 keer training en 1 keer wedstrijd in de week, naar 2 keer training en 1 keer wedstrijd. Ik vind 3 keer hockey per week best een toewijding voor een net 8 jarige, maar gelukkig heeft ze er veel plezier in.
  maandag 1 juni 2026 @ 23:23:31 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220939120
Oeh, dat is wel een overstap Schanu, van de O8 naar de O10. Dan slaat ze eigenlijk anderhalf jaar O9 over en gaat ze van een drietal op 1/8 veld naar een achttal op 1/2 veld. Hopelijk heeft ze een leuk team waarin ze goed meegenomen wordt!
Hier komt de nieuwe teamindeling pas na competitie einde. Voor F niet zo spannend, er is waarschijnlijk maar 1 jongens O12 team, en daar komt hij dus in. Eerste jaar als elftal op een volledig veld. Waarschijnlijk gaan ze wel een klasse lager spelen dan nu, de twee beste spelers van het huidige team stappen over naar een naburige club (waar ze een 'opleidingsprogramma' voor talenten hebben, club heeft een eerste elftal dat in de promotieklasse en soms in de hoofdklasse speelt).

Clubs verschillen denk ik heel erg in wat van ouders verwacht wordt. Ouders coachen hier het team (2 per team), en bij de mini's moet je af en toe de velden klaarzetten of een wedstrijd fluiten. Bardienst wordt uitbesteed aan een uitbater (helaas dus ook wat hogere prijzen), trainers worden voor iig 1 training door de club geregeld.
Ik rij dus naar uitwedstrijden (niet altijd, wisselen we af) en begeleid af en toe een training mee, die verder gegeven wordt door een jeugdspeler uit de O16.
pi_220939338
Schanu, hier bij de voetbal doen ze bij de 1e twee teams hetzelfde, die gaan al eerder een jaar hoger spelen (als compleet team) met het idee dat ze dan eerder wennen aan een groter veld en meer tegenstand krijgen waardoor ze sneller beter gaan spelen. Ipv JO10-1 en JO10-2 zijn dat JO11-3 en JO11-4. En straks bij de 12 hetzelfde, als ze overgaan op heel veld. De club heeft ambitie. Mijn kind gelukkig niet, die speelt in het laatste, maar wel met twee keer trainen.

Exode, ik kan beeball / honkbal ook aanraden. Dat is een zomersport en als het regent gaat het niet door, dus dat scheelt een hoop vernikkelen tov veel andere sporten. Mijn meiden zijn er enthousiast over! Enige nadeel is dat er gemiddeld een grotere reistijd is bij uitwedstrijden tov voetbal en andere populairdere sporten. Het is wel allemaal een stuk gemoedelijker.

Succes met klussen, inrichten en verhuizen Nijna! Neem je tijd en maak er van wat jij mooi vindt!
pi_220939998
Mousemickey, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Met MO9 spelen ze 6x6, van 3x3 naar 8x8 wordt wel even wat anders hockeyen! Er zijn nog 2 meiden die de sprong van MO8 naar MO10 maken dus dat vindt mijn dochter wel fijn. De rest van het team gaat wel naar MO9, dat vond ze even slikken, maar ze komt nu in hetzelfde team als waar mijn oudste dochter in speelde toen ze nog op hockey zat, dus de meeste kinderen kent ze al. Ze heeft er hartstikke veel zin in O+
pi_220940147
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:37 schreef exode het volgende:
Het wordt geen hockey voor Juul.
Waar halen mensen de tijd vandaan?

Er waren wel meer redenen zoals totaal onpraktisch trainingstijden overigens.
De cultuur/gewoontes verschillen echt per club en per sport. Zo vind ik tennis bij ons in het dorp behoorlijk elitair (ik hoop niet dat ik hier iemand voor het hoofd stoot nu ;)). Allerlei ingeschreven regels erbij die ik als niet-tennisser niet ken. En allerlei (in mijn ogen bijzondere) verplichtingen voor ouders als je kind meedoet met de competitie. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend van het vrijwilligerswerk, en rijbeurten helemaal prima en logisch. Maar al die randvoorwaarden...
pi_220940155
Erg benieuwd nu bij welke club je hebt gekeken, @exode! Die in dorp bij jullie? Of een andere? Mag ook in dm hoor.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:45:12 #242
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220940205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:56 schreef Schanu het volgende:
Mousemickey, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Met MO9 spelen ze 6x6, van 3x3 naar 8x8 wordt wel even wat anders hockeyen! Er zijn nog 2 meiden die de sprong van MO8 naar MO10 maken dus dat vindt mijn dochter wel fijn. De rest van het team gaat wel naar MO9, dat vond ze even slikken, maar ze komt nu in hetzelfde team als waar mijn oudste dochter in speelde toen ze nog op hockey zat, dus de meeste kinderen kent ze al. Ze heeft er hartstikke veel zin in O+
F vond de overstap van de zes- naar achttallen al behoorlijk schakelen (hij heeft nooit in een drietal gespeeld). Drietallen is zonder keeper met 2 goaltjes toch? En bij de achttallen is er echt al wel sprake van tactisch en positiespel, en de shootouts vond ik wel heftig voor de keeper van dienst. En de wedstrijden duren ook opeens 2*30 minuten. Maar het scheelt dat ze niet alleen doorstroomt en de meiden al kent.

F heeft vooral zin in spelen op volledig veld, dan wordt t écht hockey (aldus F). Conditioneel kan hij dat prima aan. Qua tactisch spel en overspelen heeft t team nog wel wat stappen te maken ;)
pi_220940220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Erg benieuwd nu bij welke club je hebt gekeken, @:exode! Die in dorp bij jullie? Of een andere? Mag ook in dm hoor.
Die aan de Vecht.
pi_220940298
B gaat na de zomer ook over op heel veld met voetbal en dus naar een elftal. Hij heeft daar enorm veel zin in. Snap hem ook wel, hij kan echt wel voetballen en is fanatiek. Je komt er nauwelijks voorbij en als dat wel lukt, haalt ie je weer in. Maar op een half veld zoals nu, zie je duidelijk dat hij wat techniek tekort komt.
Niet zo gek als je pas net op voetbal zit.

Voor Juul komt het wel goed hoor, ze heeft nu op woensdag Kunst Atelier wat ze fantastisch vindt en op vrijdag Scouting wat ze leuk vindt.
Als ze op hockey zou gaan, moet ze van beide af, het zit elkaar letterlijk en figuurlijk in de weg.

Freerunnen heeft ze vaker gedaan toen B er net op zat. Dan deed ze delen mee als we gingen kijken. Voor B zijn motoriek is het enorm goed geweest en aangezien Juul ook zwakke enkels heeft, zou het voor haar eigenlijk ook ideaal zijn.

Haar top 5 is:
- Basketbal
- Hockey
- Freerunnen
- Volleybal
- Korfbal

En wij maken een voorselectie, het 'moet' een sport zijn waar ze als ze ouder is alleen heen kan fietsen. Dan valt bijvoorbeeld honkbal bij voorbaat af FF.

Dus we gaan nu nummer 3 proberen. En we gaan verzoeken of ze naar de zaterdag welpen mag op Scouting na de zomer. Die vrijdagavond hakt er enorm bij haar in.

En ik vind het persoonlijk niet erg om naar uitwedstrijden te rijden, dat doe ik nu met B ook. En ik help sporadisch met trainen op donderdag. Maar bij die hockeyclub ging het dus een heel stuk verder.
Leuk als mensen dat doen, maar ik ga daar niet aan beginnen en verloofde al helemaal niet.
pi_220940501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:30 schreef Hupje het volgende:

[..]
De cultuur/gewoontes verschillen echt per club en per sport. Zo vind ik tennis bij ons in het dorp behoorlijk elitair (ik hoop niet dat ik hier iemand voor het hoofd stoot nu ;)). Allerlei ingeschreven regels erbij die ik als niet-tennisser niet ken. En allerlei (in mijn ogen bijzondere) verplichtingen voor ouders als je kind meedoet met de competitie. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend van het vrijwilligerswerk, en rijbeurten helemaal prima en logisch. Maar al die randvoorwaarden...

Misschien is het ook de leeftijd, maar ik vind het voor mijn O12 hockeyer echt heel erg meevallen.
Nou hebben wij een teammanager uit de hemel, dat scheelt waarschijnlijk, maar 1 ą 2x per jaar bardienst, 1x blaashal en weet ik het, 3 of 4x rijden in een jaar vind ik best te doen. Ook best wat ouders die daar volgens mij niet aan komen. Als je scheids bent is het wel anders, daar zijn er zo weinig van dat je wat vaker moet opdraven.
Daar staat tegenover dat mijn kind 3,5x per week hockeyt.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 09:49:42 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220940542
Blaashal?

Team beeball/honkbal of... rugby! Je voelt vrijwel op elke rugbyclub dat de sfeer zo ontzettend fijn is! Die kernwaarden zitten er al generaties diep in! O+
SPOILER
En ja, kan dus ook voor meisjes. :+ Maar ja, dat ligt niet iedereen. ;)
  dinsdag 2 juni 2026 @ 10:07:24 #247
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_220940683
Ik vond tot nu toe ultimate frisbee wel het fijnst qua sfeer. Eens per maand was er een toernooi. Vaak wel op een uur of meer rijden, maar als je dat een beetje afwisselt is het echt wel te doen. En de sport zelf ik ook gewoon fijn. Heel erg gericht op fair play, zonder scheids en gewone een chille sfeer.

Inmiddels is jongste overgestapt naar boulderen. Hij heeft nu een leuke trainingsgroep, 2 keer per week, zelf te fietsen. En wedstrijden zijn er wel af en toe, maar dat is niet verplicht. Sowieso scheelt het dat het individueel is, dan laat je geen team zitten.

Bij turnen waren de lessen nogal gericht op de talenten. De rest lieten ze wat aanklooien en daar was de mijne het beste in. Dus die zou ook nooit serieus vooruitgang boeken zonder begeleiding. Niet dat dat nou hoefde, maar alle ogen op 2-3 kinderen en 10 laten rondrennen is wel een dingetje.
Tennis was gewoon stom. Als je een bal niet haalde kon je rondjes om het veld rennen. En 3 keer per les zeuren of hij nou echt geen wedstrijden wilde gaan spelen. Dat was de eerst keer een nee, en de 666e keer ook.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2026 @ 10:16:47 #248
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220940736
Boogschieten O+
Softbal O+

Vriend heeft gehonkbalt, maar is gestopt toen hij vanuit het westen deze kant op kwam. De sfeer bij de club hier was vooral "aardig doen voor nieuwe mensen, maar de andere leden zijn minder belangrijk".

Ik vind het oprecht jammer dat ik die sport pas leerde kennen op de middelbare school, want voor die tijd hadden we in ons dorp gewoon een vereniging (daarna niet meer).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220941043
Wij wonen dan wel in de randstad maar zitten net wat verkeerd qua afstanden voor veel sporten. Zo is honkbal 12 kilometer.

In het dorp heb je teamsporten maar allemaal aan de andere buitenrand van het dorp. Voetbal is bijvoorbeeld 5 kilometer, wat B prima zelf kan fietsen en dat ook doet. Maar het is wel een slinger om als je kinderen daar oppikt voor een uitwedstrijd.

En veel is in Utrecht of Vleuten, net te ver om ze al snel alleen te laten gaan voor ons.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 11:14:55 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220941772
Mijn kinderen doen aan klimmen/boulderen. Onwijs fijne community, veel ruimte voor neurodivergentie en wedstrijden zijn individueel en optioneel. Nadelen: het is een half uur met de auto en het is behoorlijk duur.

De jongste zit daarnaast nog op zwemles. De oudste doet aan aerials en rijdt af en toe paard, maar da's meer therapie dan sport.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220942130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:
En 3 keer per les zeuren of hij nou echt geen wedstrijden wilde gaan spelen.
Dit. J doet tennis omdat hij naast handboogschieten van ons ook een conditiesport moet doen en hij hier zelf op de fiets naar toe kan. Hij heeft genoeg aan de competitie van zijn andere sport, dus doet geen wedstrijden voor tennis. Dat vindt de trainer maar niks. "De rest maakt veel sneller progressie omdat ze vaker spelen". Ja, boeit mij niks :') (en J ook niet)
Plus dus al die dingen die je als ouder moet doen en regelen als je kind wel wedstrijden doet.

Nee, dan handboogschieten O+ O+
De meest fantastische vereniging die ik ken.
pi_220942397
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:49 schreef BE het volgende:
Blaashal?

Opblaassporthal voor in de winter.
quote:
Team beeball/honkbal of... rugby! Je voelt vrijwel op elke rugbyclub dat de sfeer zo ontzettend fijn is! Die kernwaarden zitten er al generaties diep in! O+
SPOILER
En ja, kan dus ook voor meisjes. :+ Maar ja, dat ligt niet iedereen. ;)
Rugby O+

Mijn kind vond het niks :'(
Maar ik hou stiekem ook van hockey, dus kan het wel aan.
pi_220942640
A en T hebben altijd met veel plezier gekorfbalt totdat er selecties kwamen en er heel duidelijk werd dat er vriendjespolitiek toegepast werd. Toen was het voor T meteen klaar. A is nog heel even doorgegaan, maar dat was geen succes qua team.

A is gaan badmintonnen (en weer gestopt). Die doet niks aan sport.
T is atletiek gaan doen maar vond dit toch te einzalgangig. Ze is meer een teamplayer. Heeft nog wel over korfbal nagedacht maar wilde niet meer bij de vorige vereniging. Dr vrienden spelen een stad verder, maar das best een afstand. De fitnesst nu
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:01:32 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220942966
Hier geen kinderen meer op sport. Oudste alleen scouting en theater.
pi_220943031
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:45 schreef mousemicky het volgende:

[..]
F vond de overstap van de zes- naar achttallen al behoorlijk schakelen (hij heeft nooit in een drietal gespeeld). Drietallen is zonder keeper met 2 goaltjes toch? En bij de achttallen is er echt al wel sprake van tactisch en positiespel, en de shootouts vond ik wel heftig voor de keeper van dienst. En de wedstrijden duren ook opeens 2*30 minuten. Maar het scheelt dat ze niet alleen doorstroomt en de meiden al kent.

F heeft vooral zin in spelen op volledig veld, dan wordt t écht hockey (aldus F). Conditioneel kan hij dat prima aan. Qua tactisch spel en overspelen heeft t team nog wel wat stappen te maken ;)
Klopt, geen keeper en 2 goaltjes. Al werken ze al wel met de achterste die verdedigt, maar zonder dat ze echt keeper zijn. Mijn jongste vindt dat dus heel leuk (verdedigen), maar ik denk dat ze met haar 1.22m nog te klein is voor zo'n keeperspak :')
pi_220943087
Wij gaan nu naar de Michael Jackson film. Blijkt die bijna 2,5 uur te duren :')
En ik ben moe, hoop dat ik niet in slaap val :@
If they say
pi_220943170
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dit. J doet tennis omdat hij naast handboogschieten van ons ook een conditiesport moet doen en hij hier zelf op de fiets naar toe kan. Hij heeft genoeg aan de competitie van zijn andere sport, dus doet geen wedstrijden voor tennis. Dat vindt de trainer maar niks. "De rest maakt veel sneller progressie omdat ze vaker spelen". Ja, boeit mij niks :') (en J ook niet)
Plus dus al die dingen die je als ouder moet doen en regelen als je kind wel wedstrijden doet.

Same here. Dacht dat het aan de vereniging of leraar lag. _O-
Nee, hij wil maar 1 x p/w les.
Nee, hij wil geen competitie/sportkamp/toernooi.
Nee, hij wil maar 1 x p/w les. :')
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:59:45 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220943311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan nu naar de Michael Jackson film. Blijkt die bijna 2,5 uur te duren :')
En ik ben moe, hoop dat ik niet in slaap val :@
Er zit een dame op TikTok. En volgens mij is niet helemaal goed. Maar die is dus getrouwd met MJ.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2026 @ 15:03:23 #259
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220943329
quote:

[..]

Handboogschieten is ook zeer zeker een conditiesport, maar wel op een andere manier dan de meeste sporten :)
Ik kon vooral genieten van de veldwedstrijden: gewoon echt een wandeltocht van doel naar doel en flink wat uitdaging. Maar je kunt ook rennen en dan schieten enzo :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220943648
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Handboogschieten is ook zeer zeker een conditiesport, maar wel op een andere manier dan de meeste sporten :)
Ik kon vooral genieten van de veldwedstrijden: gewoon echt een wandeltocht van doel naar doel en flink wat uitdaging. Maar je kunt ook rennen en dan schieten enzo :D
Ja oke, maar die van mij doet voorlopig vooral indoor ;) Dat is weinig lichamelijke conditie opbouwen voor een kind.
Toevallig gaat hij deze maand 2x een buitenwedstrijd doen.
pi_220943683
quote:

[..]

Boogschieten O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220943806
Ik was bij de hockey vooral verbaasd dat er dus blijkbaar zoveel ouders zijn die wel tijd hebben of maken voor de sport van hun kind. Voor de beeldvorming, je was gewoon elke week de sjaak met iets als ouder.

De contributie was ook een stuk hoger dan bij B met de voetbal viel me op.

Maar goed, Juul mag volgende week al een Freerun proefles doen, kijken wat ze daarvan gaat vinden.

Bij de fokker die tussendoor ineens kwam, zijn vannacht 9 pups geboren O+ Eigenlijk 11, maar 2 helaas overleden. Ik krijg heerlijke filmpjes geAppt maar ik probeer me er een beetje voor af te sluiten, niet teveel hopen.

Succes vanavond met wandelen Shanu! Ik neem alle papaplus die ik kan vinden mee denk ik.
pi_220944148
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Er zit een dame op TikTok. En volgens mij is niet helemaal goed. Maar die is dus getrouwd met MJ.
Die is knettergestoord :D

Mehn, die film is GOED _O_
If they say
pi_220944293
Mijn duimen draaien toch voor die puppy Exode, maar ik begrijp dat je niet durft te hopen.

Onze wandel3daagse begint morgen t/m vrijdag, heb alvast regenponchos bij de action gehaald :') jij succes met wandelen, hopelijk houden jullie het nog een beetje droog!

Fijn dat de film leuk was Mush :)
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:19:38 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220944649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:01 schreef exode het volgende:
Ik was bij de hockey vooral verbaasd dat er dus blijkbaar zoveel ouders zijn die wel tijd hebben of maken voor de sport van hun kind. Voor de beeldvorming, je was gewoon elke week de sjaak met iets als ouder.

De contributie was ook een stuk hoger dan bij B met de voetbal viel me op.

Maar goed, Juul mag volgende week al een Freerun proefles doen, kijken wat ze daarvan gaat vinden.

Bij de fokker die tussendoor ineens kwam, zijn vannacht 9 pups geboren O+ Eigenlijk 11, maar 2 helaas overleden. Ik krijg heerlijke filmpjes geAppt maar ik probeer me er een beetje voor af te sluiten, niet teveel hopen.

Succes vanavond met wandelen Shanu! Ik neem alle papaplus die ik kan vinden mee denk ik.
Ik ken ook best wel wat ouders wiens leven helemaal draaide om de sport van het kind. En echt in een enorm gat vielen toen hun kind besloot te stoppen. Eentje die zijn hele leven om het paardrijden van dochterlief had gepland en een ander met de hockey. En dan was het toch niet meer leuk toen kind het niet meer deed. Ik vond het op zich lovenswaardig om zo druk bezig te zijn met de sport van je kind, maar als je het dan zo leuk vindt, dan kan je toch ook actief blijven participeren als het kind ermee stopt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:42:41 #266
344469 Amsel
zonder t
pi_220944868
Hier ook team boulderen. Al vertelde zoon net wel in tranen dat hij de lessen echt niet leuk meer vindt: ze doen volgens hem te veel spelletjes _O- Hij wil gewoon klimmen en aan zijn eigen doelen werken, op de dagen dat hij er zelf zin in heeft, en niet het verplichte gevoel van een les met onderdelen waar hij het nut niet van inziet :') En ons autistje is dan ook niet meer op andere gedachten te brengen. Dus ik denk dat we gaan stoppen met lessen en gewoon een paar keer per week op eigen gelegenheid gaan, daar wordt hij veel blijer van :)
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:49:25 #267
176471 oh-oh
pi_220944932
Mijn vader deed vroeger niks liever dan 3 x per week met ons naar karate training en wedstrijden rijden.
Maar we hadden training in de Molukse wijk in een andere stad, en er zaten vooral Molukse kinderen op, dat was echt een mega sociale happening. We waren ook bloedjefanatiek, kumite wedstrijden, kata team wedstrijden, heerlijk!
Ik besefte eigenlijk pas jaren later dat er amper Nederlandse kinderen opzaten, en waarom hij dat zo leuk vond om overal heen te rijden :D
Maar we waren vrij jong bij de derde bruine band en moesten toen wachten tot we 18 waren om voor zwart te mogen, dus vonden we het meteen niet meer leuk :D
Mijn zusje heeft het heel veel later weer opgepakt en die is nu weer heel fanatiek, zelfs in Japan geweest voor een masterclas en zo.
Ik vind blote voeten echt te vies om er weer aan te beginnen _O-
( Groucho Marx )
pi_220945014
Iemand met een aflopend energiecontract? Zit bij Vattenfall en mijn jaarcontract eindigt op 1 juli. Aanbod gekregen van KwH 0,2301 en gas 1,4750. Zat op KwH 0,2499 en gas 1,3677. Gas is dus met 10 cent per kuub gestegen maar elektra met bijna 2 cent gedaald. Twijfel om weer een jaar vast te zetten of variabel te gaan. Maar, dan komt straks de winter en kunnen ze doen wat ze willen met de gasprijs. Dus. Weet het even niet. Blijf wel bij Vattenfall want nog steeds 25% blijven loont korting. Hoe hou je klanten vast :')

Heb net de variabele tarieven gevonden: Kwh 0,2587 en gas 1,4686. Dat scheelt een drol op gas :') maar van de KwH moet nog wel de 25% blijven loont korting af. Dat schiet lekker op, not.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 02-06-2026 19:24:53 ]
If they say
pi_220945145
@Mushanga71 Ik zit (nog even) variabel bij Rattenvall. Mijn variabele tarieven per 1 mei zijn 0,222 per kWh en 1,3467 per m3. Met 25% korting. Maar die gaan dus geheid nog veranderen voor de winter.
Heb je daar wat aan?

[ Bericht 12% gewijzigd door Hupje op 02-06-2026 19:40:46 ]
pi_220945156
@oh-oh Jaaa, ik snap wel dat hij dat gezellig vond. Dat zijn leuke sociale contacten.
Wij hebben echt geen klik met die tennis lui van A’s club.
Ik hou best van een potje ouwehoeren maar soms matched (vaktaal), het gewoon niet. :+
Bij de dansles van dochter was wel een leuke vrouw dus dat uurtje ouwehoeren was zo voorbij.
En de dansschool zat midden in de stad dus lekker een uurtje winkelen was ook heel chill.
Dat vond ik wel jammer dat ze stopte. -O-
pi_220945158
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:25 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 Ik zit (nog even) variabel bij Rattenvall. Mijn variabele tarieven per 1 mei zijn 0,222 per kWh en 1,3467 per m3. Maar die gaan dus geheid nog veranderen voor de winter.
Heb je daar wat aan?
Ja, daar heb ik wat aan, thanx! Dat houdt in dat de gasprijs die ik voorgeschoteld krijg 12 cent duurder is. Rattenvall, ik typte net per ongeluk Vattenfaal :') :D
En dat dus, ze mogen nu vaker dan 2x per jaar de prijzen veranderen. Ik heb altijd variabel gezeten, tot de energiecrisis en ik ineens 3,45 per kuub mocht betalen. Toen het mogelijk was, voor een jaar vastgezet. En ik denk dat ik dat maar weer ga doen, just in case :@ Wat ga jij doen?
If they say
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:32:13 #272
176471 oh-oh
pi_220945172
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:28 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Jaaa, ik snap wel dat hij dat gezellig vond. Dat zijn leuke sociale contacten.
Wij hebben echt geen klik met die tennis lui van A’s club.
Ik hou best van een potje ouwehoeren maar soms matched (vaktaal), het gewoon niet. :+
Bij de dansles van dochter was wel een leuke vrouw dus dat uurtje ouwehoeren was zo voorbij.
En de dansschool zat midden in de stad dus lekker een uurtje winkelen was ook heel chill.
Dat vond ik wel jammer dat ze stopte. -O-
Als wij op tennis hadden gewild hadden we mogen fietsen alleen , dat was idd niet zijn soort mensen.
Maar ook niet ons soort mensen. Vroeger was tennis en hocky bij ons echt voor de kakkers maar ik geloof helemaal dat dat nu niet meer zo is.
( Groucho Marx )
pi_220945203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Als wij op tennis hadden gewild hadden we mogen fietsen alleen , dat was idd niet zijn soort mensen.
Maar ook niet ons soort mensen. Vroeger was tennis en hocky bij ons echt voor de kakkers maar ik geloof helemaal dat dat nu niet meer zo is.
Wij zijn niet bepaald kakkers, nee. _O-
Maar tennis competitie is soms in heel andere steden, kan ik hem moeilijk naartoe laten fietsen. :P
pi_220945235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat ga jij doen?
Verhuizen :D
Dus tzt kijk ik wat daar zinvol gaat zijn.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:45:52 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220945279
Dat heb ik ook een beetje met de scouting :@ Zo'n familieweekend en dan gezellig met het hele gezin in een tentjes op dat terrein. No thanks. Sowieso met ons gezin al niet haalbaar maar ook dan, kind zit op scouting, ik niet. Heb er niks mee, wil er niks mee en betaal met liefde extra contributie als ik er dan ook niks mee hoef.

Wat dat betreft ook wel een beetje blij dat we geen voetbal/hockey/tennis kinderen hebben. Hoewel me dat net iets beter te pruimen lijkt tbh.

Spannend @exode ! Maar snap idd dat je niet teveel hoop wil hebben. Wanneer weten jullie meer of je evt in aanmerking komt voor een pup uit dit nest?
pi_220945349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:41 schreef Hupje het volgende:

[..]
Verhuizen :D
Dus tzt kijk ik wat daar zinvol gaat zijn.
Oeh, dat kan ook ja :D Al een woning op het oog/gekocht?
If they say
pi_220945381
Geen druppel regen gehad met lopen, maar wat een geslenter is dat toch altijd.

Kwamen we thuis zat ons huis vol puberjongens. Had B zijn hele posse meegenomen naar huis voor een ijsje. Dat is het handige aan middenin alle routes van de Avond4daagse te wonen (start en eind zijn 300 meter van ons huis).

Heerlijke actie van hem :)
pi_220945424
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:45 schreef Kyara het volgende:
Dat heb ik ook een beetje met de scouting :@ Zo'n familieweekend en dan gezellig met het hele gezin in een tentjes op dat terrein. No thanks. Sowieso met ons gezin al niet haalbaar maar ook dan, kind zit op scouting, ik niet. Heb er niks mee, wil er niks mee en betaal met liefde extra contributie als ik er dan ook niks mee hoef.

Wat dat betreft ook wel een beetje blij dat we geen voetbal/hockey/tennis kinderen hebben. Hoewel me dat net iets beter te pruimen lijkt tbh.

Spannend @:Exode ! Maar snap idd dat je niet teveel hoop wil hebben. Wanneer weten jullie meer of je evt in aanmerking komt voor een pup uit dit nest?
Dat weet ik niet precies, ze wil natuurlijk eerst zeker weten dat ze allemaal gezond zijn. Dan nog langs voor kennismaking.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:18:44 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220945605
Mijn man is gisteren begonnen met tennisles. Bij een club een plaats verderop die hier in het dorp bekend staat als kak.
Daar past mijn man echter perfect tussen _O-

@Hupje waar ga je heen? In de buurt of echt iets heel anders?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220945704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Iemand met een aflopend energiecontract? Zit bij Vattenfall en mijn jaarcontract eindigt op 1 juli. Aanbod gekregen van KwH 0,2301 en gas 1,4750. Zat op KwH 0,2499 en gas 1,3677. Gas is dus met 10 cent per kuub gestegen maar elektra met bijna 2 cent gedaald. Twijfel om weer een jaar vast te zetten of variabel te gaan. Maar, dan komt straks de winter en kunnen ze doen wat ze willen met de gasprijs. Dus. Weet het even niet. Blijf wel bij Vattenfall want nog steeds 25% blijven loont korting. Hoe hou je klanten vast :')

Heb net de variabele tarieven gevonden: Kwh 0,2587 en gas 1,4686. Dat scheelt een drol op gas :') maar van de KwH moet nog wel de 25% blijven loont korting af. Dat schiet lekker op, not.
Wij zitten dynamisch bij zonneplan. Betaal vandaag tussen de 17 en 32 cent voor stroom en 1,38 voor gas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:35:28 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220945771
Spannend @Hupje! Was dat waar je de laatste tijd zo druk mee was/ wat spanning gaf?
pi_220945949
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:27 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij zitten dynamisch bij zonneplan. Betaal vandaag tussen de 17 en 32 cent voor stroom en 1,38 voor gas
Zakelijk zit ik dynamisch en voor huis wil ik dat echt niet. Toen de energiecrisis begon waren de maandbedragen echt sky high :{
Wel hebben we thuis minder verbruikt, zowel gas als stroom. Denk dat dat komt omdat ex hier niet meer woont sinds september 8-) Nu zitten we voor elektra tussen een 3 en 4 persoons huishouden en voor gas tussen een 2 onder 1 kapper en vrijstaand. Daarvoor was het nog meer dus ik klaag niet over het verbruik voor 2 personen :D
If they say
pi_220945957
Ons energiecontract loopt ook af op 1 juli. Wij gaan naar variabel tot de gasprijs normaal wordt. Wij betalen nu nog 1,23, vastzetten is 1,38. Dat is overigens bij Eneco.

De prijs wijzigt zo'n beetje elke dag bij ze.
pi_220945972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:03 schreef exode het volgende:
Ons energiecontract loopt ook af op 1 juli. Wij gaan naar variabel tot de gasprijs normaal wordt. Wij betalen nu nog 1,23, vastzetten is 1,38. Dat is overigens bij Eneco.

De prijs wijzigt zo'n beetje elke dag bij ze.
Dat dacht ik ook, variabel tot de gasprijs daalt, maar zolang Trump op de troon zit en Iran bestookt en weet ik veel welke idiote plannen die verder nog heeft, zal die prijs niet dalen, vrees ik.
If they say
pi_220945982
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, variabel tot de gasprijs daalt, maar zolang Trump op de troon zit en Iran bestookt en weet ik veel welke idiote plannen die verder nog heeft, zal die prijs niet dalen, vrees ik.
Dan kopen wij heel veel hout.

Ik weet niet hoeveel gas je gebruikt? En hoeveel het op jaarbasis voor je zou schelen?

Bij ons gaat einde salderen meer pijn doen.
pi_220945999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:10 schreef exode het volgende:

[..]
Dan kopen wij heel veel hout.

Ik weet niet hoeveel gas je gebruikt? En hoeveel het op jaarbasis voor je zou schelen?

Bij ons gaat einde salderen meer pijn doen.
Ik zit op 1400 kuub gas en 12 cent verschil is al 360 euro.
Hout stoken is slim, mochten de prijzen weer door het dak gaan. Zonnepanelen heb ik niet.
Zit nog steeds met lekke puien, zou met de buurt wat mee gedaan worden maar niks meer gehoord.
If they say
pi_220946018
Wat ik me nu bedenk, misschien komt Vattenfall met een beter bod om me binnen te houden dus ik wacht nog heel even O-)
If they say
pi_220946034
Mijn dochter was onwijs vrolijk en druk vandaag. Ze is inmiddels gaan slapen maar ik werd echt stapeldol van d’r. :')
pi_220946080
Zoon is elke dag druk en word ik stapeldol van hem. Ruilen? :+
If they say
pi_220946112
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:
No thx. :P Een 8 jarige stuiterbal is nog wat anders dan een 15 jarige puber.
Mijn puber is geeneens meer zo druk. Als jongetje wel maar daar is hij toch echt chiller in geworden.
pi_220946129
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:35 schreef vencodark het volgende:

[..]
No thx. :P Een 8 jarige stuiterbal is nog wat anders dan een 15 jarige puber.
Mijn puber is geeneens meer zo druk. Als jongetje wel maar daar is hij toch echt chiller in geworden.
Gelijk heb je, die 15 jarige puber is af en toe echt Marktplaats waardig :+
Mijn puber was als jongetje druk en nu next level druk. Mijn dochter echter is nooit puber geweest dus zal wel iets met karma zijn :')
If they say
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2026 @ 21:42:15 #292
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220946155
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Even voor de duidelijkheid: je neemt m wel mee terug zaterdag hoor! >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220946160
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: je neemt m wel mee terug zaterdag hoor! >:)
Ooooh, kak! Je hebt me door! :'( _O-
If they say
pi_220946959
Nou, om uiteindelijk weer op het onderwerp Duiven terecht te komen..

Vandaag op het werk zat na de onweersbui ineens een duif buiten (waarschijnlijk daardoor gedesoriėnteerd geraakt door het onweer). En twee uur later zat die er nog steeds. Is een jonkie van dit jaar. Zit nu in een doos bij ons in het schuurtje met een bakje water en kippenvoer (gebroken graan) om aan te sterken. Hopelijk knapt ie morgen genoeg op om weer naar huis te vliegen.

(M’n collega’s waren alvast wat enthousiast en hadden het nummer van de eigenaar opgezocht en gebeld. En hadden z’n voicemail ingesproken. Niet heel handig met de telefoon van het werk waar morgen weer anderen aan het werk zijn. Maar goed. Ik ga er vanuit dat wat rust en eten goed doet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')