abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220938005
Sterkte voor de steunkousen ik heb er eigenlijk een voor mij arm die dag ik amper
  maandag 1 juni 2026 @ 21:13:49 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220938288
Ondergedoken in een kat in een gat in de grond?
Damn!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220938301
@F_r
Is jouw komma gestolen?
pi_220938369
Ik duik even in de klus- en verhuisperikelen, ik meld me wel weer als ik meer rust in mn kop heb...
Fake it till you make it...
pi_220938385
Succes chicaletta!
pi_220938475
Take care @Nijna en we zien je wel weer verschijnen als je koppie wat rustiger is :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 1 juni 2026 @ 21:51:53 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220938499
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:29 schreef Nijna het volgende:
Ik duik even in de klus- en verhuisperikelen, ik meld me wel weer als ik meer rust in mn kop heb...
Zet hem op! Ik denk aan je.
Het is even bikkelen maar dan heb je ook wat 😘
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220938624
Sterkte en succes Nijna, hopelijk lukt het je om tussendoor je rust te pakken :*

De teamindeling van de hockeyclub is bekend, mijn jongste gaat van de mix onder de 8 naar mix onder de 10. Ik weet dat ze leuk kan hockeyen, maar had echt niet verwacht dat ze een jaar zou mogen overslaan, benieuwd hoe ze dat zelf gaat vinden O+
pi_220938647
Succes en plezier met jouw huis je nieuwe thuis te maken Nijna O+
pi_220938713
Vriendin van verloofde heeft uitgelegd wat er van ons als ouders wordt verwacht op de hockeyclub waar Juul gisteren een intro ochtend had (die vriendin, haar man en haar 2 kinderen hockeyen daar ook).

Het wordt geen hockey voor Juul.
Waar halen mensen de tijd vandaan?

Er waren wel meer redenen zoals totaal onpraktisch trainingstijden overigens.

Optie 2 was basketbal maar die hebben een wachtlijst voor de wachtlijst (letterlijk).

Nu gaat ze een proefles freerunnen doen. Haar broer stopt, zij neemt het stokje wellicht over.

Succes Nijna!
pi_220938745
Wat leuk dat ze freerunning wil proberen Exode! Dat doet mijn 8 jarige ook naast de hockey, vindt ze helemaal geweldig.

En hockey kan veel vragen idd. Ik ben een tijd wedstrijd coach geweest maar dat werd teveel na een jaar. Nu moeten we eens in de zoveel weken helpen als wedstrijdbegeleider of achter de bar staan. We rouleren hier dus het valt mee.

Dat trainingschema wordt wel pittig nu. Ze gaat van 1 keer training en 1 keer wedstrijd in de week, naar 2 keer training en 1 keer wedstrijd. Ik vind 3 keer hockey per week best een toewijding voor een net 8 jarige, maar gelukkig heeft ze er veel plezier in.
  maandag 1 juni 2026 @ 23:23:31 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220939120
Oeh, dat is wel een overstap Schanu, van de O8 naar de O10. Dan slaat ze eigenlijk anderhalf jaar O9 over en gaat ze van een drietal op 1/8 veld naar een achttal op 1/2 veld. Hopelijk heeft ze een leuk team waarin ze goed meegenomen wordt!
Hier komt de nieuwe teamindeling pas na competitie einde. Voor F niet zo spannend, er is waarschijnlijk maar 1 jongens O12 team, en daar komt hij dus in. Eerste jaar als elftal op een volledig veld. Waarschijnlijk gaan ze wel een klasse lager spelen dan nu, de twee beste spelers van het huidige team stappen over naar een naburige club (waar ze een 'opleidingsprogramma' voor talenten hebben, club heeft een eerste elftal dat in de promotieklasse en soms in de hoofdklasse speelt).

Clubs verschillen denk ik heel erg in wat van ouders verwacht wordt. Ouders coachen hier het team (2 per team), en bij de mini's moet je af en toe de velden klaarzetten of een wedstrijd fluiten. Bardienst wordt uitbesteed aan een uitbater (helaas dus ook wat hogere prijzen), trainers worden voor iig 1 training door de club geregeld.
Ik rij dus naar uitwedstrijden (niet altijd, wisselen we af) en begeleid af en toe een training mee, die verder gegeven wordt door een jeugdspeler uit de O16.
pi_220939338
Schanu, hier bij de voetbal doen ze bij de 1e twee teams hetzelfde, die gaan al eerder een jaar hoger spelen (als compleet team) met het idee dat ze dan eerder wennen aan een groter veld en meer tegenstand krijgen waardoor ze sneller beter gaan spelen. Ipv JO10-1 en JO10-2 zijn dat JO11-3 en JO11-4. En straks bij de 12 hetzelfde, als ze overgaan op heel veld. De club heeft ambitie. Mijn kind gelukkig niet, die speelt in het laatste, maar wel met twee keer trainen.

Exode, ik kan beeball / honkbal ook aanraden. Dat is een zomersport en als het regent gaat het niet door, dus dat scheelt een hoop vernikkelen tov veel andere sporten. Mijn meiden zijn er enthousiast over! Enige nadeel is dat er gemiddeld een grotere reistijd is bij uitwedstrijden tov voetbal en andere populairdere sporten. Het is wel allemaal een stuk gemoedelijker.

Succes met klussen, inrichten en verhuizen Nijna! Neem je tijd en maak er van wat jij mooi vindt!
pi_220939998
Mousemickey, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Met MO9 spelen ze 6x6, van 3x3 naar 8x8 wordt wel even wat anders hockeyen! Er zijn nog 2 meiden die de sprong van MO8 naar MO10 maken dus dat vindt mijn dochter wel fijn. De rest van het team gaat wel naar MO9, dat vond ze even slikken, maar ze komt nu in hetzelfde team als waar mijn oudste dochter in speelde toen ze nog op hockey zat, dus de meeste kinderen kent ze al. Ze heeft er hartstikke veel zin in O+
pi_220940147
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:37 schreef exode het volgende:
Het wordt geen hockey voor Juul.
Waar halen mensen de tijd vandaan?

Er waren wel meer redenen zoals totaal onpraktisch trainingstijden overigens.
De cultuur/gewoontes verschillen echt per club en per sport. Zo vind ik tennis bij ons in het dorp behoorlijk elitair (ik hoop niet dat ik hier iemand voor het hoofd stoot nu ;)). Allerlei ingeschreven regels erbij die ik als niet-tennisser niet ken. En allerlei (in mijn ogen bijzondere) verplichtingen voor ouders als je kind meedoet met de competitie. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend van het vrijwilligerswerk, en rijbeurten helemaal prima en logisch. Maar al die randvoorwaarden...
pi_220940155
Erg benieuwd nu bij welke club je hebt gekeken, @exode! Die in dorp bij jullie? Of een andere? Mag ook in dm hoor.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:45:12 #242
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220940205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:56 schreef Schanu het volgende:
Mousemickey, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Met MO9 spelen ze 6x6, van 3x3 naar 8x8 wordt wel even wat anders hockeyen! Er zijn nog 2 meiden die de sprong van MO8 naar MO10 maken dus dat vindt mijn dochter wel fijn. De rest van het team gaat wel naar MO9, dat vond ze even slikken, maar ze komt nu in hetzelfde team als waar mijn oudste dochter in speelde toen ze nog op hockey zat, dus de meeste kinderen kent ze al. Ze heeft er hartstikke veel zin in O+
F vond de overstap van de zes- naar achttallen al behoorlijk schakelen (hij heeft nooit in een drietal gespeeld). Drietallen is zonder keeper met 2 goaltjes toch? En bij de achttallen is er echt al wel sprake van tactisch en positiespel, en de shootouts vond ik wel heftig voor de keeper van dienst. En de wedstrijden duren ook opeens 2*30 minuten. Maar het scheelt dat ze niet alleen doorstroomt en de meiden al kent.

F heeft vooral zin in spelen op volledig veld, dan wordt t écht hockey (aldus F). Conditioneel kan hij dat prima aan. Qua tactisch spel en overspelen heeft t team nog wel wat stappen te maken ;)
pi_220940220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Erg benieuwd nu bij welke club je hebt gekeken, @:exode! Die in dorp bij jullie? Of een andere? Mag ook in dm hoor.
Die aan de Vecht.
pi_220940298
B gaat na de zomer ook over op heel veld met voetbal en dus naar een elftal. Hij heeft daar enorm veel zin in. Snap hem ook wel, hij kan echt wel voetballen en is fanatiek. Je komt er nauwelijks voorbij en als dat wel lukt, haalt ie je weer in. Maar op een half veld zoals nu, zie je duidelijk dat hij wat techniek tekort komt.
Niet zo gek als je pas net op voetbal zit.

Voor Juul komt het wel goed hoor, ze heeft nu op woensdag Kunst Atelier wat ze fantastisch vindt en op vrijdag Scouting wat ze leuk vindt.
Als ze op hockey zou gaan, moet ze van beide af, het zit elkaar letterlijk en figuurlijk in de weg.

Freerunnen heeft ze vaker gedaan toen B er net op zat. Dan deed ze delen mee als we gingen kijken. Voor B zijn motoriek is het enorm goed geweest en aangezien Juul ook zwakke enkels heeft, zou het voor haar eigenlijk ook ideaal zijn.

Haar top 5 is:
- Basketbal
- Hockey
- Freerunnen
- Volleybal
- Korfbal

En wij maken een voorselectie, het 'moet' een sport zijn waar ze als ze ouder is alleen heen kan fietsen. Dan valt bijvoorbeeld honkbal bij voorbaat af FF.

Dus we gaan nu nummer 3 proberen. En we gaan verzoeken of ze naar de zaterdag welpen mag op Scouting na de zomer. Die vrijdagavond hakt er enorm bij haar in.

En ik vind het persoonlijk niet erg om naar uitwedstrijden te rijden, dat doe ik nu met B ook. En ik help sporadisch met trainen op donderdag. Maar bij die hockeyclub ging het dus een heel stuk verder.
Leuk als mensen dat doen, maar ik ga daar niet aan beginnen en verloofde al helemaal niet.
pi_220940501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:30 schreef Hupje het volgende:

[..]
De cultuur/gewoontes verschillen echt per club en per sport. Zo vind ik tennis bij ons in het dorp behoorlijk elitair (ik hoop niet dat ik hier iemand voor het hoofd stoot nu ;)). Allerlei ingeschreven regels erbij die ik als niet-tennisser niet ken. En allerlei (in mijn ogen bijzondere) verplichtingen voor ouders als je kind meedoet met de competitie. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend van het vrijwilligerswerk, en rijbeurten helemaal prima en logisch. Maar al die randvoorwaarden...
:Y

Misschien is het ook de leeftijd, maar ik vind het voor mijn O12 hockeyer echt heel erg meevallen.
Nou hebben wij een teammanager uit de hemel, dat scheelt waarschijnlijk, maar 1 à 2x per jaar bardienst, 1x blaashal en weet ik het, 3 of 4x rijden in een jaar vind ik best te doen. Ook best wat ouders die daar volgens mij niet aan komen. Als je scheids bent is het wel anders, daar zijn er zo weinig van dat je wat vaker moet opdraven.
Daar staat tegenover dat mijn kind 3,5x per week hockeyt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 09:49:42 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220940542
Blaashal?

Team beeball/honkbal of... rugby! Je voelt vrijwel op elke rugbyclub dat de sfeer zo ontzettend fijn is! Die kernwaarden zitten er al generaties diep in! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, kan dus ook voor meisjes. :+ Maar ja, dat ligt niet iedereen. ;)
  dinsdag 2 juni 2026 @ 10:07:24 #247
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_220940683
Ik vond tot nu toe ultimate frisbee wel het fijnst qua sfeer. Eens per maand was er een toernooi. Vaak wel op een uur of meer rijden, maar als je dat een beetje afwisselt is het echt wel te doen. En de sport zelf ik ook gewoon fijn. Heel erg gericht op fair play, zonder scheids en gewone een chille sfeer.

Inmiddels is jongste overgestapt naar boulderen. Hij heeft nu een leuke trainingsgroep, 2 keer per week, zelf te fietsen. En wedstrijden zijn er wel af en toe, maar dat is niet verplicht. Sowieso scheelt het dat het individueel is, dan laat je geen team zitten.

Bij turnen waren de lessen nogal gericht op de talenten. De rest lieten ze wat aanklooien en daar was de mijne het beste in. Dus die zou ook nooit serieus vooruitgang boeken zonder begeleiding. Niet dat dat nou hoefde, maar alle ogen op 2-3 kinderen en 10 laten rondrennen is wel een dingetje.
Tennis was gewoon stom. Als je een bal niet haalde kon je rondjes om het veld rennen. En 3 keer per les zeuren of hij nou echt geen wedstrijden wilde gaan spelen. Dat was de eerst keer een nee, en de 666e keer ook.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2026 @ 10:16:47 #248
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220940736
Boogschieten O+
Softbal O+

Vriend heeft gehonkbalt, maar is gestopt toen hij vanuit het westen deze kant op kwam. De sfeer bij de club hier was vooral "aardig doen voor nieuwe mensen, maar de andere leden zijn minder belangrijk".

Ik vind het oprecht jammer dat ik die sport pas leerde kennen op de middelbare school, want voor die tijd hadden we in ons dorp gewoon een vereniging (daarna niet meer).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220941043
Wij wonen dan wel in de randstad maar zitten net wat verkeerd qua afstanden voor veel sporten. Zo is honkbal 12 kilometer.

In het dorp heb je teamsporten maar allemaal aan de andere buitenrand van het dorp. Voetbal is bijvoorbeeld 5 kilometer, wat B prima zelf kan fietsen en dat ook doet. Maar het is wel een slinger om als je kinderen daar oppikt voor een uitwedstrijd.

En veel is in Utrecht of Vleuten, net te ver om ze al snel alleen te laten gaan voor ons.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 11:14:55 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220941772
Mijn kinderen doen aan klimmen/boulderen. Onwijs fijne community, veel ruimte voor neurodivergentie en wedstrijden zijn individueel en optioneel. Nadelen: het is een half uur met de auto en het is behoorlijk duur.

De jongste zit daarnaast nog op zwemles. De oudste doet aan aerials en rijdt af en toe paard, maar da's meer therapie dan sport.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')